Weinig Koerden Nationalistisch ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:29 schreef Baklava95 het volgende:
@ Charismatisch
Maar helaas zijn weinig Koerden nationalistisch en denken alleen maar aan geld. Daarom kunnen we niet strijden voor een eigen staat.
In Turkije zijn veel Koerden niet-nationalistisch. Ze zijn daar meer religieus. Ik ben zowel religieus als zeer nationalistisch.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weinig Koerden Nationalistisch ?
1: Veel Koerden in Turkije accepteren gewoon dat het niet meer wordt dan dit.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
In Turkije zijn veel Koerden niet-nationalistisch. Ze zijn daar meer religieus. Ik ben zowel religieus als zeer nationalistisch.
Laten we het wel gewoon over het eerste hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:47 schreef IPA35 het volgende:
Laten we het eens niet over Koerden of theologie hebben...
Goh wat apart als je militaire installaties hebt belegerd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:56 schreef firefly3 het volgende:
Apart genoeg is er een groepje van assad middenin isis terrein.
Bron? Want ik weet waar het is, op de straten precies. Jij niet en zegt zomaar wat. Ook heb ik de primeur dat de fsa mee gaat doen met de besprekingen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goh wat apart als je militaire installaties hebt belegerd.
Genoeg omcirkelde posities in Aleppo en Raqqa:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bron? Want ik weet waar het is, op de straten precies. Jij niet en zegt zomaar wat. Ook heb ik de primeur dat de fsa mee gaat doen met de besprekingen.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:56 schreef Djibril het volgende:
Geneva is gedoemd te falen. Er is geen oppositie, regime is een tirannie en de Koerden zijn niet uitgenodigd.
Oppositie gaat echt niet compenseren, misschien de mannetjes die in het buitenland zitten die zijn omkoopbaar. Maar de mensen die echt vechten die gaan niet hen wapens inleveren.
Regime gaat nu echt niet beter voor hen bevolking zorgen. Wantrouwen tussen de twee kampen is te groot.
Koerden gaan hen progressie niet opgeven omdat sommige gekken duizenden kilometers vederop over hen lot vergaderen.
Zelfs dan gaat het moeilijk worden. Er zijn gewoon teveel mensen/volkeren tegen de Koerden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Alle Koerdische partijen moeten zich verenigen en een sterk verenigde Koerdische leger moet opgericht worden in Syrisch-Koerdistan. Daarna onafhankelijkheid uitroepen.
Ik kon mij herinneren dat jij dacht dat de Koerden en de troepen van Assad nog gingen vechten om de olievelden, dat is er toch nog niet echt van gekomen he.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:56 schreef Djibril het volgende:
Geneva is gedoemd te falen. Er is geen oppositie, regime is een tirannie en de Koerden zijn niet uitgenodigd.
Oppositie gaat echt niet compenseren, misschien de mannetjes die in het buitenland zitten die zijn omkoopbaar. Maar de mensen die echt vechten die gaan niet hen wapens inleveren.
Regime gaat nu echt niet beter voor hen bevolking zorgen. Wantrouwen tussen de twee kampen is te groot.
Koerden gaan hen progressie niet opgeven omdat sommige gekken duizenden kilometers vederop over hen lot vergaderen.
Geen zorgen, niemand neemt Geneve serieus. Vanaf het begin al niet. Slechts voor de show. De Koerden kunnen gewoon doorgaan in Syrie dus met hun eigen plan trekken. En hoelanger de situatie/crisis aanhoudt en Koerden hun eigen gebieden zelf moeten besturen hoe groter de kans is dat men dichterbij onafhankelijkheid komt. Zeker als er verkiezingen worden gehouden in Syrisch-Koerdistan bijv. In principe heb je dan in alles al een "staat", behalve nog de officiele onafhankelijkheid. Koerden liggen dus goed op koersquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:56 schreef Djibril het volgende:
Oppositie gaat echt niet compenseren..
Dictator assad kan nu ook niks uithalen. Hij moet zich eerst richten op zijn eigen veiligheid. Als hij de Koerden aanvalt staat dit gelijk aan zelfmoord, dat zal hij nooit winnen op dit moment. Op Russisch advies heeft hij zich terug getrokken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kon mij herinneren dat jij dacht dat de Koerden en de troepen van Assad nog gingen vechten om de olievelden, dat is er toch nog niet echt van gekomen he.
Zeker, maar hiermee impliceer jij toch dat de Koerdische strijdgroepen erg sterk zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dictator assad kan nu ook niks uithalen. Hij moet zich eerst richten op zijn eigen veiligheid. Als hij de Koerden aanvalt staat dit gelijk aan zelfmoord, dat zal hij nooit winnen op dit moment. Op Russisch advies heeft hij zich terug getrokken.
Maar zodra het wat rustiger wordt zal hij proberen de olievelden te pakken op Koerdisch gebied en dat zal niet makkelijk gaan.
Koerden hebben nog een appeltje of twee te schillen met assad.
Ja, maar denk jij dat de rebellen de troepen van Assad de Koerden vergeten zijn dan ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Geen zorgen, niemand neemt Geneve serieus. Vanaf het begin al niet. Slechts voor de show. De Koerden kunnen gewoon doorgaan in Syrie dus met hun eigen plan trekken. En hoelanger de situatie/crisis aanhoudt en Koerden hun eigen gebieden zelf moeten besturen hoe groter de kans is dat men dichterbij onafhankelijkheid komt. Zeker als er verkiezingen worden gehouden in Syrisch-Koerdistan bijv. In principe heb je dan in alles al een "staat", behalve nog de officiele onafhankelijkheid. Koerden liggen dus goed op koersEn misschien is het voor de Koerden helemaal niet zo erg als dit conflict nog een paar jaar doorgaat en Assad en rebellengroepen elkaar zo in toom houden (op niet Koerdische grond natuurlijk), toch?
Koerden krijgen geen internationale steun, noch hebben zij een rijke financier die hen wapens even gaat leveren. Daarnaast is de grens dicht tussen Syrie en Turkije op de plekken waar Koerden de macht hebben, dus ook van daar krijgen ze geen wapens. Daarnaast is de grens dicht tussen Iraaks-Koerdistan en Syrisch-Koerdistan omdat de leider van Iraaks-Koerdistan een turkse puppet is en dus de grenzen dichtgooit omdat Turkije dat zegt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar hiermee impliceer jij toch dat de Koerdische strijdgroepen erg sterk zijn.
Kan zijn dat dat zo is hoor, weet er te weinig van.
Ik heb geen zorgen, ik neem heel Syrie niet meer serieus. Iedereen moest gewoon van de revolutie afblijven en alleen maar humanitaire hulp geven. Syrische burger wordt ontzettend hard verkracht voor hen revolutie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Geen zorgen, niemand neemt Geneve serieus. Vanaf het begin al niet. Slechts voor de show. De Koerden kunnen gewoon doorgaan in Syrie dus met hun eigen plan trekken. En hoelanger de situatie/crisis aanhoudt en Koerden hun eigen gebieden zelf moeten besturen hoe groter de kans is dat men dichterbij onafhankelijkheid komt. Zeker als er verkiezingen worden gehouden in Syrisch-Koerdistan bijv. In principe heb je dan in alles al een "staat", behalve nog de officiele onafhankelijkheid. Koerden liggen dus goed op koersEn misschien is het voor de Koerden helemaal niet zo erg als dit conflict nog een paar jaar doorgaat en Assad en rebellengroepen elkaar zo in toom houden (op niet Koerdische grond natuurlijk), toch?
Laten we hopen dat dit echt zo is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:03 schreef Djibril het volgende:
[..]
Koerden krijgen geen internationale steun, noch hebben zij een rijke financier die hen wapens even gaat leveren. Daarnaast is de grens dicht tussen Syrie en Turkije op de plekken waar Koerden de macht hebben, dus ook van daar krijgen ze geen wapens. Daarnaast is de grens dicht tussen Iraaks-Koerdistan en Syrisch-Koerdistan omdat de leider van Iraaks-Koerdistan een turkse puppet is en dus de grenzen dichtgooit omdat Turkije dat zegt.
Enige grensovergang waar ze waarschijnlijk steun via krijgen is de grenspost die ze hebben veroverd en dus in contact staan met Bagdad. Er gaan geruchten dat hier veel gesmokkeld wordt.
Daarnaast komen FSA en ISIS met tanks op de Koerden af die alleen maar ak-47 hebben en nog verliezen ze. Ik snap sowieso niet waarom ze die tanks gebruiken tegen Koerden want die zou je juist toch gebruiken tegen je sterkste tegenstander.
Afrin, Sheikh Mansood(wijk in Aleppo) en nog paar andere gebieden zijn compleet geïsoleerd van andere Koerdische gebieden en toch houden ze 3 jaar stand tegen vele tegenstanders.
Blijkbaar zijn de Koerden goed georganiseerd en kunnen ze hen mannetje wel staan. Vandaar dat ik ook impliceer dat assad echt niet zomaar van de Koerden gaat winnen mocht het op vechten aankomen.
Klopt, maar wat heeft dat te maken met dat je Syrie niet meer serieus neemt ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik heb geen zorgen, ik neem heel Syrie niet meer serieus. Iedereen moest gewoon van de revolutie afblijven en alleen maar humanitaire hulp geven. Syrische burger wordt ontzettend hard verkracht voor hen revolutie.
De Koerdische strijdkrachten in Irak en Syrië zijn erg sterk. Tenminste sterker dan het Syrische en het Irakese leger (dat helemaal uitgeschakeld is).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar hiermee impliceer jij toch dat de Koerdische strijdgroepen erg sterk zijn.
Kan zijn dat dat zo is hoor, weet er te weinig van.
Maja, eigenlijk doen ze het nu erg goed in Syrië.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerdische strijdkrachten in Irak en Syrië zijn erg sterk. Tenminste sterker dan het Syrische en het Irakese leger (dat helemaal uitgeschakeld is).
Alleen weten de Koerden niet hoe je een echt verenigd leger vormt.
Bijv. de Koerdische strijdkrachten in Irak bestaan uit allemaal milities die elk loyaal zijn aan een Koerdische politieke partij of een Koerdische stam, i.p.v. aan de Koerdische regering.
Ik denk als de Koerden slagen in het creëren van een echt leger, dat ze dan zo hun vijanden het leven zuur kunnen maken.
Jezus, toch wel confronterend om te zien hoe groot deel de Jihadisten eigenlijk in handen hebben.quote:
Wie is wat vergeten? Snap je vraag niet? Assad de Koerden vergeten?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
Ja, maar denk jij dat de rebellen de troepen van Assad de Koerden vergeten zijn dan ?
Voorlopig zijn Assad, FSA en de jihadies heel druk met elkaar en (onderling) tegen elkaar bezig. Aangezien Assad, FSA en de jihadies beiden elkaar bezig houden en financiele hulp van buitenlandse machten krijgen is de kans groot dat het conflict voorlopig niet wordt beeindigd met "winst" voor een van beide partijen. Het is daarvoor teveel in evenwicht.quote:Ze worden nu met rust gelaten omdat de rebellen tegen extremistische ISIS groeperingen aan vechten is, en Assad en de troepen moeten oppassen dat ze toch niet onverwachts worden aangevallen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de Koerden uit het oog verliezen. Ik ben bang dat wanneer de rebellen zich weer tegen Assad gaan keren (en dus niet meer tegen elkaar vechten) dat de Koerden er keihard van langs krijgen.
De Koerden moeten gewoon heel Noord-Syrië veroveren. Ook is het handig om Aleppo of delen van Aleppo te veroveren(hoewel dat heel moeilijk gaat worden).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jezus, toch wel confronterend om te zien hoe groot deel de Jihadisten eigenlijk in handen hebben.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden moeten gewoon heel Noord-Syrië veroveren. Ook is het handig om Aleppo of delen van Aleppo te veroveren(hoewel dat heel moeilijk gaat worden).
De Koerden moeten ook de middellandse zee bereiken en zelfs eventueel de havenstad Latakia veroveren. Die stad heeft een grote Koerdische populatie.
Als we dat doen hebben we toegang tot de zee en kunnen we handel drijven met de EU en de USA zodat we onze economie ook onder orde krijgen.
1: Ah, verneukte zinsopbouw zie ik.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wie is wat vergeten? Snap je vraag niet? Assad de Koerden vergeten?
[..]
Voorlopig zijn Assad, FSA en de jihadies heel druk met elkaar en (onderling) tegen elkaar bezig. Aangezien Assad, FSA en de jihadies beiden elkaar bezig houden en financiele hulp van buitenlandse machten krijgen is de kans groot dat het conflict voorlopig niet wordt beeindigd met "winst" voor een van beide partijen. Het is daarvoor teveel in evenwicht.
Ik denk dat het met de verder strijkende tijd van zelfbeschikking voor Koerden (zoals nu) moeilijker wordt voor buitenstaanders als FSA, Assad's regering of jihadisten om de Koerden weer met geweld eronder te krijgen zoals voor de opstand. Maar dat het nog tot gewelddadigheden gaat komen tussen de Koerdische strijders en andere oppositiegroepen en Assad staat. Hun zelfbeschikking komt niet uit de lucht vallen.
Je neemt me ook nooit serieus he.quote:
2quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden moeten gewoon heel Noord-Syrië veroveren. Ook is het handig om Aleppo of delen van Aleppo te veroveren(hoewel dat heel moeilijk gaat worden).
De Koerden moeten ook de middellandse zee bereiken en zelfs eventueel de havenstad Latakia veroveren. Die stad heeft een grote Koerdische populatie.
Als we dat doen hebben we toegang tot de zee en kunnen we handel drijven met de EU en de USA zodat we onze economie ook onder orde krijgen.
Ja, dat wil ik ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Maar als de Koerden dat willen moeten ze daarmee nu aan de slag. Zolang de rebellen met de Jihadisten vechten hebben de Koerden een soort van vrij spel..
Wees nou gewoon blij met wat je hebt. Jij denkt dat de omringende machtigere landen blij zijn om onafhankelijkheid Syrisch-Koerdistan? En dan ook nog toelaten dat ze daar Latakia (haven dus veel te belangrijk) in gaan pikken, waar de lokale bevolking sowieso zich doodschrikt als er Koerdische milities komen buurten, maw je moet ze onderwerpen en kan niet op steun rekenen zoals je dat nu wel kan onder Koerdische bevolkingsdelen die zichzelf terugzien in Koerdische milities.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:18 schreef Baklava95 het volgende:
Het is echt een doel van de Koerden daar om de Middellandse zee te bereiken.
En dat zal heel handig zijn voor ons. Dan zijn we niet meer afhankelijk van Turkije of welk ander land voor onze economie.
Tja, maar daar zal vast wel een reden voor zijn.quote:
Als we geen toegang hebben tot de zee gaat onze economie er heel slecht uit zien. Dan worden we afhankelijk van Turkije voor onze export en import. Kijk bijv. naar Noord-Irak daar zijn we 100% afhankelijk van die Turken. Als die hun grenzen dichtgooien verhongeren we binnen een paar dagen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wees nou gewoon blij met wat je hebt. Jij denkt dat de omringende machtigere landen blij zijn om onafhankelijkheid Syrisch-Koerdistan? En dan ook nog toelaten dat ze daar Latakia (haven dus veel te belangrijk) in gaan pikken, waar de lokale bevolking sowieso zich doodschrikt als er Koerdische milities komen buurten, maw je moet ze onderwerpen en kan niet op steun rekenen zoals je dat nu wel kan onder Koerdische bevolkingsdelen die zichzelf terugzien in Koerdische milities.
Daarnaast is het onzin dat de Syrisch-Koerdische milities sterker dan het "Syrische leger" zijn. Als Assad zijn hele land strak onder controle had behalve dat stukje Koerdisch gebied had hij er keihard ingegaan en grote delen terugveroverd. En een grote kans dat al die jihadisten de soennitische Koerdische-Syriers dan niet zo massaal zouden steunen als nu gebeurd, maar dat terzijde. Alleen heeft Assad zijn handen vol aan andere gebieden op dit moment en is zijn macht (zwaar) verzwakt, zodoende is het slim de Koerden gewoon ff met rust te laten.
Grote regionale machten als Turkije en Iran zijn niet blij met een onafhankelijk Koerdisch Syrie. Dat maakt het al heel lastig, en in mijn ogen vrijwel onmogelijk. Amerika staat er om redenen ook niet om te springen. Enige die wel heel blij ermee is is de grote vijand...Israel. Maar aangezien Koerden Moslims zijn ligt dat te gevoelig. En Israel heeft niet genoeg gewicht in de schaal om Koerden daar echt bij te kunnen helpen. PYD in Syrisch-Koerdistan is naar mijn weten (officieel dan) ook voor (vergaande) autonomie maar niet onafhankelijkheid. Nu zal daar natuurlijk ook wel politiek achter zitten maar autonomie lijkt me slimmer om eerst mee te beginnen. Als je alles vanaf dag 1 op onafhankelijkheid gooit heb je een grote kans dat je je eigen ruiten ingooit en uiteindelijk met helemaal niets komt te staan. Zo zie ik het dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
Ik bedoel, niemand is in principe blij met de Koerden. De troepen van Assad niet wegens het arabisme en de Jihadisten niet omdat ze vinden dat de Koerden niet moslim genoeg zijn.
Kun je ook reageren op mijn reactie. (Van die toegang tot de zee gedoe).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Grote regionale machten als Turkije en Iran zijn niet blij met een onafhankelijk Koerdisch Syrie. Dat maakt het al heel lastig, en in mijn ogen vrijwel onmogelijk. Amerika staat er om redenen ook niet om te springen. Enige die wel heel blij ermee is is de grote vijand...Israel. Maar aangezien Koerden Moslims zijn ligt dat te gevoelig. En Israel heeft niet genoeg gewicht in de schaal om Koerden daar echt bij te kunnen helpen. PYD in Syrisch-Koerdistan is naar mijn weten (officieel dan) ook voor (vergaande) autonomie maar niet onafhankelijkheid. Nu zal daar natuurlijk ook wel politiek achter zitten maar autonomie lijkt me slimmer om eerst mee te beginnen. Als je alles vanaf dag 1 op onafhankelijkheid gooit heb je een grote kans dat je je eigen ruiten ingooit en uiteindelijk met helemaal niets komt te staan. Zo zie ik het dan.
1: ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Grote regionale machten als Turkije en Iran zijn niet blij met een onafhankelijk Koerdisch Syrie. Dat maakt het al heel lastig, en in mijn ogen vrijwel onmogelijk. Amerika staat er om redenen ook niet om te springen. Enige die wel heel blij ermee is is de grote vijand...Israel. Maar aangezien Koerden Moslims zijn ligt dat te gevoelig. En Israel heeft niet genoeg gewicht in de schaal om Koerden daar echt bij te kunnen helpen. PYD in Syrisch-Koerdistan is naar mijn weten (officieel dan) ook voor (vergaande) autonomie maar niet onafhankelijkheid. Nu zal daar natuurlijk ook wel politiek achter zitten maar autonomie lijkt me slimmer om eerst mee te beginnen. Als je alles vanaf dag 1 op onafhankelijkheid gooit heb je een grote kans dat je je eigen ruiten ingooit en uiteindelijk met helemaal niets komt te staan. Zo zie ik het dan.
Op een begeven moment hebben jullie niets meer te willen, klinkt heel hard en oneerlijk (is het ook) maar het is wel de waarheid in mijn ogen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kun je ook reageren op mijn reactie. (Van die toegang tot de zee gedoe).
We zullen nooit en echt nooit samenwerken met die Joden/Zionisten.
Als we met Israël samenwerken plegen we als het ware zelfmoord. Dan hebben de Turken, Arabieren en Perzen een reden om ons uit te roeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |