Je aandacht verleggen is altijd goed, maar of dat in haar geval perse bij andere jongens moet zijn weet ik zo net nog niet. Haar intentie kan dan anders zijn, maar die van de 'jongen' misschien niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:47 schreef Buffell het volgende:
[..]
Het 'hoe ga ik hier overheen komen' is zo herkenbaar. Dat heeft denk ik bijna iedereen. Dat gevoel zoeft ook dagelijks door m'n hoofd, vooral met het idee erbij van 'hoe kan ik hier in hemelsnaam vrede mee hebben'. Maar besef heel goed dat je er wel overheen móét komen, en dat houd je ook wel op de been. Tenminste, bij mij wel. Gun jezelf wat aandacht van, in jou geval, andere jongens als je je eenzaam voelt. Het hoeft niet met de intentie te zijn om af te spreken of wat dan ook, maar gewoon jezelf bezig houden en jezelf laten merken dat er heus wel meer vissen in de zee zijn.
Het grappige is dat ik zelf dondersgoed denk te weten wat te doen enzo, maar ik kan mezelf er niet toe zetten om het te doen. Vrienden van me, toffe gozers, maar emotioneel besef van een pinda, zeggen slechst; ach, vergeet haar en denk gewoon aan de slechte dingen.
Jammer genoeg werkt het niet zo, dan was het wel heel makkelijk geweest.
Punt is, denk aan de leuke maanden die je hebt gehad, maar besef ook heel goed dat het voor een reden ten einde is gekomen. Als iemand het uitmaakt, dan betekent dat ook dat het gewoon geen toekomst had en daar kom je dan op de harde manier achter.
Als je erover wil praten, be my guest, ik heb hier ook iemand geDM'd omdat misschien tegen een vreemde praten nog wel fijner is dan tegen iemand die je goed kent, omdat een vreemde geen oordeel over je heeft en er echt objectief naar kan kijken.
Naja ik heb misschien teveel voor mezelf gesproken, zoals ik er tegenaan kijk. Ik bedoel ook niet te zeggen dat ze meteen op zoek moet gaan naar een ander, zeker niet! Maar er zijn ook mannen/jongens die gewoon met haar zouden kunnen praten zonder meteen foute intenties te hebben, toch? Of zijn dat soort lui tegenwoordig niet meer te vinden. Het gaat er gewoon om dat je daardoor je gedachten even kan verleggen door aandacht te krijgen (een gewoon gesprek is ook aandacht) van iemand anders. Ik merk van mezelf en ik hoor het ook van anderen dat je in onze situatie snel een gevoel van eenzaamheid kan krijgen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef aeque het volgende:
[..]
Je aandacht verleggen is altijd goed, maar of dat in haar geval perse bij andere jongens moet zijn weet ik zo net nog niet. Haar intentie kan dan anders zijn, maar die van de 'jongen' misschien niet.
Gewoon iemand zoeken waar je lekker mee kunt praten, dat is vaak het fijnste in zo'n situatie of diegene dan mannelijk of vrouwelijk is maakt dan niet uit.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat als iemand het uitmaakt het sowieso geen toekomst had. Zoiets komt niet vanzelf, zoiets moet je creëren en voor werken. Ook als het slecht gaat is er altijd nog een toekomst, als je nog steeds van elkaar houdt en om elkaar geeft maar toch loopt het niet lekker, moet je eraan werken. Een relatie is geen vanzelfsprekendheid zoals mensen soms denken. Daar moet je moeite voor doen en naar elkaar luisteren en niet alleen aanhoren.
En zoals Buffell al zei, je kan altijd iemand PMen als je het even kwijt wilt zonder het gelijk in het topic te plaatsen. Zoals ik al tegen Buffel zei, mijn PM box staan altijd open.
Haha nee die lui zijn er ook echt wel, kan toch wel zeggen dat ik er zelf een van ben.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:58 schreef Buffell het volgende:
[..]
Naja ik heb misschien teveel voor mezelf gesproken, zoals ik er tegenaan kijk. Ik bedoel ook niet te zeggen dat ze meteen op zoek moet gaan naar een ander, zeker niet! Maar er zijn ook mannen/jongens die gewoon met haar zouden kunnen praten zonder meteen foute intenties te hebben, toch? Of zijn dat soort lui tegenwoordig niet meer te vinden. Het gaat er gewoon om dat je daardoor je gedachten even kan verleggen door aandacht te krijgen (een gewoon gesprek is ook aandacht) van iemand anders. Ik merk van mezelf en ik hoor het ook van anderen dat je in onze situatie snel een gevoel van eenzaamheid kan krijgen.
Door gewoon wat leuk contact op te doen (zonder verdere bijbedoelingen) kun je periode makkelijker overbruggen en ben je minder alleen op jezelf en je gedachten aangewezen.
Zo bedoel ik het meer.
Ja nou dat bedoel ik dus ook eigenlijk. Ik heb ook een aantal oude contacten opgepakt zonder enige intentie om daar ooit mee te gaan daten of iets dergelijks. Maar het zijn wel mensen waarmee ik voor mijn relatie ook heel goed kon opschieten en dat is tijdens m'n relatie best verwaterd. En dat is eigenlijk ook wel zonde.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:15 schreef aeque het volgende:
[..]
Haha nee die lui zijn er ook echt wel, kan toch wel zeggen dat ik er zelf een van ben.
Maar ik ben van mening dat je zoiets niet moet doen om aandacht te krijgen, die krijg je in deze situaties vaak toch wel. Het gaat er juist om dat je jouw aandacht even kunt verleggen van het probleem. Dat kan zijn door middel van het er juist over hebben of juist iets totaal anders te doen.
Maar feit is inderdaad wel dat nieuwe contacten opdoen of juist met oude contacten weer bijpraten vaak erg fijn is. Zeker omdat je dat soort dingen ineens weer gaat waarderen, althans nu praat ik even voor mijzelf.
Haha dan hebben we het beide net even anders verwoord, kan gebeuren. Maar inderdaad is heel zonde, ik weet er alles van. Maar met een uitleg en goed gesprek, begrepen ze het bij mij in ieder geval allemaal. En oude contacten kun je ook ineens leuk gaan vinden hoor. Is ook niks mee, dat gebeurd gewoon. Ik weet er alles van.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:19 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ja nou dat bedoel ik dus ook eigenlijk. Ik heb ook een aantal oude contacten opgepakt zonder enige intentie om daar ooit mee te gaan daten of iets dergelijks. Maar het zijn wel mensen waarmee ik voor mijn relatie ook heel goed kon opschieten en dat is tijdens m'n relatie best verwaterd. En dat is eigenlijk ook wel zonde.
Scrummie! Hoe is het er nu mee? Is alweer een tijd geleden dat ik je oa in dit topic sprak, ergens rond juli ofzo.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:27 schreef Scrummie het volgende:
Ex? Welke ex?
Zo, dat is pas loslaten
Kan me niet voorstellen dat ik ze ooit leuk ga vinden, daar ken ik ze al te goed voor denk ik. Maar wel dingen waar je spijt van krijgt na zo'n relatie, dat je die contacten niet gewoon op peil hebt gehouden omdat je alles aan de kant zet voor die ene meid.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:29 schreef aeque het volgende:
[..]
Haha dan hebben we het beide net even anders verwoord, kan gebeuren. Maar inderdaad is heel zonde, ik weet er alles van. Maar met een uitleg en goed gesprek, begrepen ze het bij mij in ieder geval allemaal. En oude contacten kun je ook ineens leuk gaan vinden hoor. Is ook niks mee, dat gebeurd gewoon. Ik weet er alles van.
Hehe klopt, heb tussentijds wel wat geplaatst hier hoor, maar idd, toen hebben wij elkaar gesprokenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:29 schreef aeque het volgende:
[..]
Scrummie! Hoe is het er nu mee? Is alweer een tijd geleden dat ik je oa in dit topic sprak, ergens rond juli ofzo.
Ja ik heb het topic een tijdje expres vermeden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hehe klopt, heb tussentijds wel wat geplaatst hier hoor, maar idd, toen hebben wij elkaar gesproken. Gaat inmiddels prima, al hou ik me ver van het vrouwvolk op het moment, totaal geen behoefte aan. Het gaat dus wel prima, heb er geen moeite meer mee, af en toe nog contact met haar als vrienden. Koester ook geen gevoelens meer, maar mis wel de genegenheid, de liefde, elkaar aan kijken, die dingetjes wat je hebt met een vriendin. Maar ja, dat komt wel weer ooit.
Hoe gaat het met jou?
Goed te horen! Women, can't live with them, can't have heterosexual sex without them, hequote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:27 schreef aeque het volgende:
[..]
Ja ik heb het topic een tijdje expres vermeden.
Ja wel hetzelfde zo ongeveer. Ik mijd het vrouwvolk niet perse maar op zoek zijn is het ook niet. Wel prima hoe het nu gaat. Verder ook prima, lekker weer ontdekken wat voor leuke dingen er te doen zijn.
En inderdaad, komt vanzelf wel weer!
Als het uit is heeft ze niks, maar dan ook echt niks meer over je te vertellen en hoef je ook 0.0 verantwoording af te leggen dus dikke schijt aan haar.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nope..
Hahaha mevrouw had commentaar op t feit dat ik zoveel weg ben naar feestjes enzo..
Tijdens de relatie deed ik dat niet, dus ik zeg ja daar had ik toen geen behoefte aan.
Wat zegt zei : o was het zo slecht ja ?
WutttHahaha echt alleen vrouwen kunnen zoiets zo verdraaien
Alweer spijt dat ik teruggepraat heb pffff
Klopt, ze wou ermee benadrukken dat ze het zo jammer vond dat ik/we niet zoveel dingen deden toen we samen waren ...quote:Op maandag 20 januari 2014 12:57 schreef Buffell het volgende:
[..]
Als het uit is heeft ze niks, maar dan ook echt niks meer over je te vertellen en hoef je ook 0.0 verantwoording af te leggen dus dikke schijt aan haar.
Ik denk dat bijna iedereen liever op de bank zou zitten met een vriendin, anders zouden we niet in dit topic ronddwalen. Heb ik zelf ook, maar goed; als die vriendin er niet meer is, heb ik ook geen zin om eenzaam op die bank te gaan zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Klopt, ze wou ermee benadrukken dat ze het zo jammer vond dat ik/we niet zoveel dingen deden toen we samen waren ...
Ja sorry.. ik zit nu eenmaal liever op de bank met mn vriendin een filmpje of serie kijken..
En daarbij had ik financiële problemen toen we samen waren en nu niet.. maja dat heb ik niet eens uitgelegd haha
Ja maar we zitten zo'n beetje in hetzelfde schuitje, dus misschien dat ik het daarom wel snapquote:Op maandag 20 januari 2014 17:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus dat... Het is zo simpel hahaha
Ironisch.. Een totaal onbekende snapt het meteen en diegene die ik 10 jaar ken... : ja was het zo erg..
Pfff nekschot
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:12 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna iedereen liever op de bank zou zitten met een vriendin, anders zouden we niet in dit topic ronddwalen. Heb ik zelf ook, maar goed; als die vriendin er niet meer is, heb ik ook geen zin om eenzaam op die bank te gaan zitten.
Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Ook ik vind dat je ex hier nu niks meer over te zeggen heeft maar ik ben wel van mening dat binnen een relatie je juist dat soort dingen samen moet doen net als dingen voor jezelf. Als ik iets geleerd heb was dat het namelijk wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus dat... Het is zo simpel hahaha
Ironisch.. Een totaal onbekende snapt het meteen en diegene die ik 10 jaar ken... : ja was het zo erg..
Pfff nekschot
Had je er wel echt iets aan kunnen doen? Had je dit besef toen ook gehad? Blijkbaar niet anders was je nu niet op dit punt aangekomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:05 schreef Buffell het volgende:
Moet zeggen dat ik niet echt weet nu hoe ik me voel/wat ik moet doen. Ik denk nog steeds elke dag aan haar, elk uur. Maar veel verder dan 'wat zou ze nu aan het doen zijn' of 'zou zij nu ook zo aan mij denken' kom ik niet. En ik krijg een beetje het idee alsof ik mezelf een kutgevoel aan het aanpraten ben. Ik functioneer prima, ik ben op m'n werk totaal niet anders als eerst en op school ook niet. Ik lach gewoon met de collega's, ik merk alleen van mezelf dat ik vaak aan m'n ex refereer of dat ik vaak manieren vindt om het er toch over te hebben, meer onbewust denk ik.
Ik denk dat ik nog het meest zit met het feit dat ik er wat aan had kunnen doen, waarschijnlijk. In de weken voordat het uitging, bedoel ik dan. Ik bedenk me nu allemaal acties en dergelijke die ik toen had moeten zeggen/doen. Ik neem het mezelf vooral kwalijk nu en ik denk dat ik nu dus dat moet gaan accepteren dat ik gewoon fout ben geweest en dat ik ervan moet leren.
Ik weet inmiddels van d'r dat het haar voornamelijk ging om het feit dat zij altijd degene was die toe moest geven bij een ruzie/meningsverschil en dat ze daar geen zin meer in had. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, alleen weet ik wel dat ik daar dus wat aan had kunnen doen. Heb haar eerlijk verteld dat ik niet ontken dat ik fouten heb gemaakt en dat ik mezelf wel degelijk wat kwalijk neem. Heb haar ook verteld dat ik geen intentie heb om er nog wat van te maken.
Het is zo godvergeten moeilijk om te accepteren dat je door je eigen domme schuld iets kwijtraakt wat je helemaal niet kwijt wil. Je gaat in je hoofd scenario's verzinnen hoe je het nog recht zou kunnen breien, je zit steeds 'briljante' dingen te verzinnen om naar d'r te sturen zodat je weer helemaal ziet zitten, maar je beseft ook dat het gewoon zo niet werkt.
Zo zit ik dus constant thuis te piekeren en te malen. M'n gedachten springen van de hak op de tak. Nooit gedacht dat zoiets zoveel impact op me zou hebben.
Ja, ik weet zeker dat ik er iets aan had kunnen doen. Maar zoals met zoveel dingen, daar kom je achteraf pas achter anders had ik het op dat moment wel anders gedaan. Daardoor stijgt het besef dat het niet kapot hoefde te gaan. Maar feit is dat het niet meer recht te breien is, dat gaat gewoon niet meer, dat merk ik aan haar en ook aan mezelf. Ik moet het accepteren en leren dat ik het in de toekomst anders zal moeten gaan doen als ik een andere relatie aanga.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:31 schreef aeque het volgende:
[..]
Had je er wel echt iets aan kunnen doen? Had je dit besef toen ook gehad? Blijkbaar niet anders was je nu niet op dit punt aangekomen.
Je zegt het zelf ook al, het gaat erom dat je er iets van leert. Ik denk dat je dit niet had kunnen voorkomen, het is gewoon zo gelopen en nu kun je ervan leren. Doe dat en niet blijven hangen in de gedachtes hoe het had kunnen zijn.
Relatiebreuken zijn altijd moeilijk te accepteren als je 'gedumpt' wordt. Maar zou je het wel recht willen breien? Weet je zeker dat alle punten waarop het is misgegaan alleen aan jou te wijten zijn? En zo ja, weet je ook zeker dat je jezelf kunt verbeteren dat het niet meer gaat gebeuren? Als dat zo is moet je niet gaan nadenken over wat voor een briljant iets je kunt sturen, dan moet je gewoon recht voor zijn raap zijn en eerlijk.
Is het antwoord op de vragen nee, dan zul je toch echt verder moeten. Het is hard en klinkt makkelijker dan het is, maar het is de enige manier.
En je weet het, de PM staat open.
Hier spreek je jezelf een beetje tegen. Je had er iets aan kunnen doen en toch ben je er pas later achtergekomen? Dat betekent dat je dus al te laat was. Het besef dat je iets moest veranderen was er op dat moment dus niet. Dit is gewoon zo, maak het jezelf niet moeilijker dan dat het is en leer ervan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:46 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ja, ik weet zeker dat ik er iets aan had kunnen doen. Maar zoals met zoveel dingen, daar kom je achteraf pas achter anders had ik het op dat moment wel anders gedaan. Daardoor stijgt het besef dat het niet kapot hoefde te gaan.
Precies, dat bedoel ik dus.quote:Maar feit is dat het niet meer recht te breien is, dat gaat gewoon niet meer, dat merk ik aan haar en ook aan mezelf. Ik moet het accepteren en leren dat ik het in de toekomst anders zal moeten gaan doen als ik een andere relatie aanga.
Dat kan, een ieder heeft zijn eigen grenzen voor iets. Mijn mening is dat je altijd moet werken aan dat soort dingen voordat je de beslissing maakt, zeker als je al een tijd bij elkaar bent. Als het dan alsnog niet werkt, wordt dat vanzelf wel duidelijk.quote:Ik vind vanuit mijn oogpunt dat zij ook niet compleet vrijuit gaat en ook wel eens steken heeft laten vallen in onze relatie, maar dat zou voor mij nooit een breekpunt zijn geworden zoals mijn fouten dat wel voor haar waren.
Weer spreek je jezelf tegen. Aan de ene kant weet je dat zij waarschijnlijk niet de partner is die je zocht. Maar aan de andere kant kwel je jezelf met gedachtes over hoe het had kunnen zijn.quote:Ik wil het niet meer rechtbreien omdat ik nadat het uit was veel verhalen heb gehoord van vrienden en familie en hoe zij naar onze relatie keken. Mijn vader heeft me eerlijk verteld dat ze niks met haar had omdat ze weinig zei, soms zelfs 'vergat' doei te zeggen als ze wegging bij ons thuis. Ook mijn oom vertelde iets soortgelijks. Mijn vrienden vertelden dat ze ons nooit samen zagen en zich wel afvroegen of het wel echte liefde was. Al die dingen hebben me ook wel doen beseffen dat het niet het beste meisje voor me was, en daardoor weet ik wat ik graag anders zou willen.
Dus eigenlijk, ik weet wat ik zelf anders zal moeten doen en ik weet wat ik anders zou willen zien in een toekomstige, mogelijke vriendin.
Wat dus echt aan me knaagt is dat de relatie uit is gegaan terwijl we er niet alles uitgehaald hebben. Ik ben enigszins benieuwd, zoals je het kan noemen, wat er was gebeurd als ik die fouten niet had gemaakt. Misschien is het wel beter dat het nu kapot is, maar ergens in m'n hoofd zegt er ook een stemmetje dat het nog veel mooier had kunnen worden als we er eerlijker en opener over gepraat hadden met z'n tweeën.
Haha ik zal er niet boos om worden, dat ben ik niet snel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:53 schreef aeque het volgende:
Ik ga nu even stukjes quoten uit je tekst en niet boos op me worden.
[..]
Hier spreek je jezelf een beetje tegen. Je had er iets aan kunnen doen en toch ben je er pas later achtergekomen? Dat betekent dat je dus al te laat was. Het besef dat je iets moest veranderen was er op dat moment dus niet. Dit is gewoon zo, maak het jezelf niet moeilijker dan dat het is en leer ervan.
[..]
Precies, dat bedoel ik dus.
[..]
Dat kan, een ieder heeft zijn eigen grenzen voor iets. Mijn mening is dat je altijd moet werken aan dat soort dingen voordat je de beslissing maakt, zeker als je al een tijd bij elkaar bent. Als het dan alsnog niet werkt, wordt dat vanzelf wel duidelijk.
[..]
Weer spreek je jezelf tegen. Aan de ene kant weet je dat zij waarschijnlijk niet de partner is die je zocht. Maar aan de andere kant kwel je jezelf met gedachtes over hoe het had kunnen zijn.
Dat is zonde en nergens voor nodig. Het is nu zoals het is en probeer van daar uit verder te gaan. Kijk naar de kleine dingen die je wel hebt en heb vooral plezier. Het verdriet zal er nog wel even zijn en dat is normaal.
Thanks voor jullie berichtjes beiden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef aeque het volgende:
[..]
Je aandacht verleggen is altijd goed, maar of dat in haar geval perse bij andere jongens moet zijn weet ik zo net nog niet. Haar intentie kan dan anders zijn, maar die van de 'jongen' misschien niet.
Gewoon iemand zoeken waar je lekker mee kunt praten, dat is vaak het fijnste in zo'n situatie of diegene dan mannelijk of vrouwelijk is maakt dan niet uit.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat als iemand het uitmaakt het sowieso geen toekomst had. Zoiets komt niet vanzelf, zoiets moet je creëren en voor werken. Ook als het slecht gaat is er altijd nog een toekomst, als je nog steeds van elkaar houdt en om elkaar geeft maar toch loopt het niet lekker, moet je eraan werken. Een relatie is geen vanzelfsprekendheid zoals mensen soms denken. Daar moet je moeite voor doen en naar elkaar luisteren en niet alleen aanhoren.
En zoals Buffell al zei, je kan altijd iemand PMen als je het even kwijt wilt zonder het gelijk in het topic te plaatsen. Zoals ik al tegen Buffel zei, mijn PM box staan altijd open.
Ach die van mij heeft me geblokkeerd op alles. Stiekem ben ik er wel blij meequote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:43 schreef Buffell het volgende:
Oh, en nu kom ik er net achter dat ze me verwijderd heeft als vriend op FB. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar het geeft wel aan dat ze echt waardeloos omgaat met iemand waar ze 4.5 jaar mee samen is geweest.
Nouja, ik had op facebook een bericht geplaatst waarin ik haar verjaardagscadeau aan mij 'te koop' aanbood. Had een hotelvoucher voor 2 personen cadeau gekregen dus had daar een foto van gemaakt en erbij gezet; 'kan er nu toch niks meer mee, wie maakt me los?'quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ach die van mij heeft me geblokkeerd op alles. Stiekem ben ik er wel blij mee
Het is niet lullig want zij gaf de allergrootste steek . Je mag zelf weten of je het verkoopt of niet, je bent toch los van haar.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:35 schreef Buffell het volgende:
[..]
Nouja, ik had op facebook een bericht geplaatst waarin ik haar verjaardagscadeau aan mij 'te koop' aanbood. Had een hotelvoucher voor 2 personen cadeau gekregen dus had daar een foto van gemaakt en erbij gezet; 'kan er nu toch niks meer mee, wie maakt me los?'
Sprak vandaag een aantal vrienden erover en ze zeiden dat ze het wel een steek onder water van me vonden en dat het best wel lullig was. Maar dat valt toch reuze mee?
Ja dat dacht ik dus ook + dat ik niks lulligs erbij heb gezegd ofzo. Maar ze doet sowieso al alsof ik een vreemde ben sinds dat het uit is. Helpt niet echt als je er een definitief punt achter wil zetten zoals ik dat wil.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is niet lullig want zij gaf de allergrootste steek . Je mag zelf weten of je het verkoopt of niet, je bent toch los van haar.
Wees blij dat je ervan af bent.. Maar hoe wil je dan definitief er een punt achter zetten ?quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:42 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook + dat ik niks lulligs erbij heb gezegd ofzo. Maar ze doet sowieso al alsof ik een vreemde ben sinds dat het uit is. Helpt niet echt als je er een definitief punt achter wil zetten zoals ik dat wil.
Ik wil graag weten wat haar precies dwarszit/zat waardoor ze het uitmaakt en waarom ze nu met me omgaat alsof ik nooit wat voor haar betekend heb. Na 4.5 jaar ben je nou niet echt vreemden van elkaar maar ze probeert elke vorm van contact te vermijden, terwijl ik geen enkele intentie heb om haar terug proberen te winnen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:44 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wees blij dat je ervan af bent.. Maar hoe wil je dan definitief er een punt achter zetten ?
Vrouwen zijn soms hele koude wezens . Ik zou als ik jouw was er niet meer achteraan gaan . Ik weet hoe je je nu voelt maar je kan er eigenlijk niet veel meer aan doen helaasquote:Op donderdag 23 januari 2014 01:56 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat haar precies dwarszit/zat waardoor ze het uitmaakt en waarom ze nu met me omgaat alsof ik nooit wat voor haar betekend heb. Na 4.5 jaar ben je nou niet echt vreemden van elkaar maar ze probeert elke vorm van contact te vermijden, terwijl ik geen enkele intentie heb om haar terug proberen te winnen.
Ik ga er ook niet meer achteraan. Daar heb ik ook geen zin meer in. Maar ja, dat knagen in m'n hoofd blijft gewoon, elke avond.quote:Op donderdag 23 januari 2014 02:01 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Vrouwen zijn soms hele koude wezens . Ik zou als ik jouw was er niet meer achteraan gaan . Ik weet hoe je je nu voelt maar je kan er eigenlijk niet veel meer aan doen helaas
Afleiding zoeken helpt niet echt zeker ertegen ?quote:Op donderdag 23 januari 2014 02:02 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet meer achteraan. Daar heb ik ook geen zin meer in. Maar ja, dat knagen in m'n hoofd blijft gewoon, elke avond.
Dat maak toch niet meer uit dan...quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:56 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat haar precies dwarszit/zat waardoor ze het uitmaakt en waarom ze nu met me omgaat alsof ik nooit wat voor haar betekend heb. Na 4.5 jaar ben je nou niet echt vreemden van elkaar maar ze probeert elke vorm van contact te vermijden, terwijl ik geen enkele intentie heb om haar terug proberen te winnen.
Jawel, maar je kan niet voor eeuwig afleiding blijven zoeken. Er zullen altijd momenten blijven dat je alleen zit, en dat is dus vooral 's avonds laat enzo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 02:11 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Afleiding zoeken helpt niet echt zeker ertegen ?
Ik weet het . Misschien vroeger naar bed gaan ?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:44 schreef Buffell het volgende:
[..]
Jawel, maar je kan niet voor eeuwig afleiding blijven zoeken. Er zullen altijd momenten blijven dat je alleen zit, en dat is dus vooral 's avonds laat enzo.
Dat is zo, maar je maakt het jezelf ook wel moeilijk door je toch steeds af te blijven vragen waarom het zo gegaan is. Bedenk jezelf ook eens of je, zoals je eerder aangaf, haar wel mist of het gevoel wat er bij kwam kijken. Ik denk namelijk de laatste. Ik heb mijn ex als in de persoon nooit gemist, alleen het gevoel wat erbij kwam kijken. Ik wist heel goed dat ik beter af was zonder haar, maar dat neemt niet weg dat het gevoel van alleen zijn dan heel raar is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:44 schreef Buffell het volgende:
[..]
Jawel, maar je kan niet voor eeuwig afleiding blijven zoeken. Er zullen altijd momenten blijven dat je alleen zit, en dat is dus vooral 's avonds laat enzo.
Ik ben niet het type dat zich snel 'kapot laat gaan' als ik dan alleen ben. Ik voel veel emotie en denk er ook heel veel aan, maar het komt er niet uit, en dat ga ik ook niet forceren. Ik weet haast wel zeker dat ik meer het gevoel mis dan mijn ex als persoon.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:18 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat is zo, maar je maakt het jezelf ook wel moeilijk door je toch steeds af te blijven vragen waarom het zo gegaan is. Bedenk jezelf ook eens of je, zoals je eerder aangaf, haar wel mist of het gevoel wat er bij kwam kijken. Ik denk namelijk de laatste. Ik heb mijn ex als in de persoon nooit gemist, alleen het gevoel wat erbij kwam kijken. Ik wist heel goed dat ik beter af was zonder haar, maar dat neemt niet weg dat het gevoel van alleen zijn dan heel raar is.
Laat jezelf 's avonds gewoon af en toe maar helemaal kapot gaan, des te eerder ben je erover heen. Het is namelijk soms ook nodig. Ik deed het aan het begin ook niet, ik moest er niks van weten en daar heb ik later dubbel zo hard last van gehad.
Dat is heel begrijpelijk dat dat steekt. Maar aan de andere kant betekent het ook dat zij dus niet van je houdt als je niet volgens haar verwachting bent, dat is fout van haar kant. Als jij zo veranderd bent in slechte zin, moet je erover praten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren met een goede vriend van me, en hij zei iets wat me ook wel aan het denken zette. Hij vertelde me dat de reden waarom het soms zo hard en klote is, is omdat je eigenlijk in principe ook bent afgewezen om de persoon, in zijn totaliteit, die je bent (geworden). De vrouw die hoe dan ook wel van je zou houden dácht je, heeft er geen zin meer in om hoe je nu bent.
En dat kan allemaal en is ook haar volledig recht, maar het is wel iets wat je steekt. Dat zette me wel aan het denken omdat het eigenlijk wel moet zijn dat ik in de loop van de jaren anders ben geworden, en het is dus te betwijfelen of dat een 'goede' verandering is geweest.
Allemaal dingen waar je normaal niet bij stilstaat, behalve als er dus zoiets gebeurt. Ik vind mezelf niet veranderd, maar dat wil niet zeggen dat dat ook niet zo is.
Maar ik weet niet echt zeker of ik veranderd ben. Voor m'n gevoel niet, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen. Ik denk dat ik wel tevreden ben met mezelf, al zijn er altijd wel dingen die beter kunnen, da's bij iedereen zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:43 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat is heel begrijpelijk dat dat steekt. Maar aan de andere kant betekent het ook dat zij dus niet van je houdt als je niet volgens haar verwachting bent, dat is fout van haar kant. Als jij zo veranderd bent in slechte zin, moet je erover praten.
Het is iets wat ik maar al te goed ken, ook in mijn relatie is het in grote lijnen zo gelopen. Toegegeven, ik was ook redelijk veranderd in slechte zin. Maar als zij daar niet mee om kan gaan of er aan wil werken dan houdt het gewoon op. Dan is zij jou ook niet waard. Want ondanks mijn verandering zaten alle goede dingen nog wel in mij, alleen in mindere mate.
Je moet voor jezelf gewoon gaan kijken of je blij bent met hoe je nu bent. Ben je dat niet, moet je kijken hoe je jezelf kunt ontwikkelen.
True. Je hoeft ook niet veranderd te zijn en zo wel dan ben je er tervreden mee. Dan is dat haar keuze geweest om dat niet te accepteren. Laat gaan en move on.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:11 schreef Buffell het volgende:
[..]
Maar ik weet niet echt zeker of ik veranderd ben. Voor m'n gevoel niet, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen. Ik denk dat ik wel tevreden ben met mezelf, al zijn er altijd wel dingen die beter kunnen, da's bij iedereen zo.
Haha ja ok. Alhoewel, ik zit hier niet echt meer om mijn ex. Meer om jullie.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:18 schreef Buffell het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk was zaten we hier met z'n allen niet he
Klinkt heel normaal.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:45 schreef FrankElst het volgende:
Ik heb 'n lange relatie gehad, van zo'n zeven jaar, en die is ongeveer 2,5 jaar geleden door haar beëindigd.
Dat was achteraf een wijs besluit van haar.
Echter: ik heb sindsdien amper contact met haar gehad, want iedere keer als ik haar spreek, heb ik zin om haar te provoceren/zieken.
Is dat voor sommige mensen herkenbaar?
Heerlijk he? Had er gisternacht ook weer één. Wat gebeurt er bij je met zo'n terugval?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:22 schreef PowerLoungen het volgende:
Die terugvallen steedsman man man man
Een heel naar gevoel in je buik en gedachtes die niet zo leuk zijn . Soms gepaard met de tranen in je ogen .quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:10 schreef Buffell het volgende:
[..]
Heerlijk he? Had er gisternacht ook weer één. Wat gebeurt er bij je met zo'n terugval?
Wil je dat oprecht doen?quote:Op zondag 26 januari 2014 20:44 schreef Buffell het volgende:
Ik wil eigenlijk graag nog even binnenkort naar de vader van m'n ex toe, ze zijn met de verbouwing van hun nieuwe huis bezig en ik heb een aantal keer meegeholpen. Ben erg benieuwd hoe het ervoor staat en kon het altijd goed vinden met d'r vader. Hij woont in het dorp waar m'n ouders ook wonen, dus kan er in het weekend zo even langs. M'n ex is er bijna nooit daar.
Ik vraag me dus af of ik dat wel moet doen en of ik haar daarover moet informeren. Heb eigenlijk geen zin om voor zoiets met haar weer contact op te moeten nemen, dan ga ik er toch weer proberen meer uit te halen en terwijl ik weet dat ik dat niet moet willen.
Blijf niet hangen in het verleden maar ga verder met je leven, hier schiet je niks mee op.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:44 schreef Buffell het volgende:
Ik wil eigenlijk graag nog even binnenkort naar de vader van m'n ex toe, ze zijn met de verbouwing van hun nieuwe huis bezig en ik heb een aantal keer meegeholpen. Ben erg benieuwd hoe het ervoor staat en kon het altijd goed vinden met d'r vader. Hij woont in het dorp waar m'n ouders ook wonen, dus kan er in het weekend zo even langs. M'n ex is er bijna nooit daar.
Ik vraag me dus af of ik dat wel moet doen en of ik haar daarover moet informeren. Heb eigenlijk geen zin om voor zoiets met haar weer contact op te moeten nemen, dan ga ik er toch weer proberen meer uit te halen en terwijl ik weet dat ik dat niet moet willen.
Waarom niet, het is toch niet zo dat ik nu weer een volslagen vreemde ben? Bovendien staat hij er helemaal buiten, tussen dat het uit is met mij en m'n ex. Hij liet me zelfs nog weten dat ik altijd een keer langs kon komen om een kijkje te nemen.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Blijf niet hangen in het verleden maar ga verder met je leven, hier schiet je niks mee op.
Wat zijn 'dingen die gebeurd zijn' die de relatie hebben doen kapotlopen?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:43 schreef trolley het volgende:
Goed, ik kom me hier ook maar melden.
Vandaag precies een week geleden is er een einde gekomen aan m'n relatie van ruim twee jaar. In deze periode hebben we samen best wat dingen meegemaakt. Zo is m'n vader met een hartinfarct in het ziekenhuis terecht gekomen, waar een zware periode van revalidatie op volgde. Zeven maanden nadat hij was opgenomen, zijn m'n ouders gaan scheiden. Het liep over een periode van minstens vijf jaar al niet lekker en was ook te verwachten, uiteindelijk was dat gewoon de beste oplossing.
We hebben ook zeker leuke dingen meegemaakt samen. Zo zijn we het eerste jaar samen een week naar Terschelling op vakantie geweest, een weekendje Callantsoog, paar keer naar Nick en Simon (:')) waar zij een groot fan van is, afgelopen zomer samen 8 dagen naar Portugal geweest, naar een stadionconcert van Guus Meeuwis geweest (ondergetekende groot fan van), inclusief een weekendje Eindhoven, daar wij uit het noorden des lands komen. En ook nog naar Soldaat van Oranje geweest, inclusief overnachting in Noordwijk, want afstand etc.
Alleen al met al is er dus vorige week een einde aan gekomen, helaas. En ik merk aan mezelf dat ik het er nu gewoon moeilijk mee krijg. Ik mis haar echt ontzettend, en denk nog vaak aan haar en aan ons. Want je hebt toch wel ruim twee jaar samen doorgebracht, en zoals gezegd veel dingen meegemaakt. En het rare is, het leek allemaal gewoon perfect. We hadden een spaarrekening geopend waar elke maand ¤100 heen ging, voor als we zouden samenwonen dat we een spaarpotje hadden. En nu is het voorbij. Ineens. Er zijn natuurlijk wel dingen gebeurd die deze breuk heeft veroorzaakt, maar toch had en heb ik nog steeds het gevoel dat we niet alles gedaan hebben om de relatie te redden. Zij zag het allemaal niet meer zitten, en zag geen toekomst meer. Ze vond dat het beter was zo. Toen ik haar vroeg om me recht in mijn ogen aan te kijken en te zeggen dat ze 100% achter deze keuze stond, begon ze te huilen. Ik vroeg, waarom huil je nu? Ze zei: Ja, dat kan ik niet. Want ik sta er niet volledig achter. Maar zoals het nu gaat kan en wil ik het niet.
Moraal van het verhaal .. De relatie is voorbij, en ondanks dat dingen niet lekker liepen, wou ze het niet echt een tweede kans geven. Nu stuurde ze afgelopen zaterdag weer berichtjes via whatsapp, met hele verhalen. En ook interesse in mij, van hoe het met m'n tentamens gaat etc.
Ik weet alleen niet goed wat ik hiervan moet denken. En ook typ ik de hele tijd op whatsapp in het tekstveld: Ik mis je.
Zonder dat ik het dan daadwerkelijk verstuur, omdat ik niet weet of ik dat wel moet sturen ... Maar ik mis haar echt ontzettend, want ik geloof oprecht dat als we het nog een kans hadden gegeven, dat het goed had kunnen komen...
Ben je ook niet, maar je moet jezelf afvragen wat je er op dit moment aan hebt.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:08 schreef Buffell het volgende:
[..]
Waarom niet, het is toch niet zo dat ik nu weer een volslagen vreemde ben? Bovendien staat hij er helemaal buiten, tussen dat het uit is met mij en m'n ex. Hij liet me zelfs nog weten dat ik altijd een keer langs kon komen om een kijkje te nemen.
Als vrouwen er - voor jouw gevoel - plotseling een einde aan maken dan hebben ze er vaak al lang en breed over nagedacht om dat te doen. De tranen zijn dan ook meestal het gevolg van het feit dat jij er door haar plotselinge beslissing helemaal ondersteboven en kapot van bent, niet omdat ze zelf over haar beslissing twijfelt.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:43 schreef trolley het volgende:
Zonder dat ik het dan daadwerkelijk verstuur, omdat ik niet weet of ik dat wel moet sturen ... Maar ik mis haar echt ontzettend, want ik geloof oprecht dat als we het nog een kans hadden gegeven, dat het goed had kunnen komen...
Ik zal het proberen om het in het kort uit te leggen.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:13 schreef Buffell het volgende:
Wat zijn 'dingen die gebeurd zijn' die de relatie hebben doen kapotlopen?
Voor mij klinkt het alsof het gewoon wat tijd nodig heeft en dan komen jullie weer bij elkaar. Zij staat er niet volledig achter, jij ook niet. Het is nu nog te vroeg om meteen weer opnieuw te beginnen, maar houd contact en kijk het eens aan over een maand of 2/3.
Heb even je verhaal eruit gehaald, anders wordt het zo'n lange post.quote:
Ik zou het eerder omdraaien. Neem nu afstand en respecteer haar keuze. Als ze echt voor elkaar bestemd zijn dan komen ze vanzelf weer bij elkaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:12 schreef aeque het volgende:
[..]
Een tip, als ze toch echt niet verder wil, neem dan afstand van haar. Berichten vanuit haar kant gaan echt niet helpen bij jouw verwerking.
Afstand nemen kan sowieso. Ik ben van mening dat de ander wel echt moet weten hoe jij erover denkt. Duidelijkheid is belangrijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:50 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ik zou het eerder omdraaien. Neem nu afstand en respecteer haar keuze. Als ze echt voor elkaar bestemd zijn dan komen ze vanzelf weer bij elkaar.
Ik moet zeggen dat het net lijkt alsof je de laatste maanden van mijn eigen kapotte relatie beschrijft, haha.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:04 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik zal het proberen om het in het kort uit te leggen.
Wat voor haar een struikelblok was, is dat wanneer wij in het weekend bij elkaar sliepen (vaak van zaterdag op zondag) dat we dan, met name wanneer we bij haar thuis sliepen, de zondag vrij weinig deden. We zaten wat aan tafel koffie te drinken met haar ouders, deden eens een spelletje, koffie drinken en nog een spelletje. 's Avonds was het dan voornamelijk op de bank voor de tv, en rond kwart over 10 naar huis. Hier stoorde zij, en ik ook, zich ontzettend aan. Omdat we dus eens in de twee weken een saaie zondag hadden eigenlijk. Dat hebben we ook eens naar elkaar uitgesproken, en geprobeerd dit beter te doen. We zijn eens naar Harlingen geweest, hebben eens een heel stuk met de hond gewandeld en een keer een kerstmarkt bezocht. Alleen daarna vervielen we eigenlijk weer in het oude ritme, omdat zij nooit met suggesties kwam. Ik moest altijd maar het voortouw nemen om iets te gaan doen op een zondagmiddag. Dus ik heb ook tegen haar gezegd, dat wil ik niet altijd.
Nou goed, de laatste twee tot drie weekenden waren dan ook vrij saai. We deden niet veel en dan komen ook de irritaties. En dat is voor haar de trigger geweest om er niet proberen samen uit te komen, maar om de relatie te verbreken. Natuurlijk heb ik ook dingen fout gedaan, maar zij even zo goed. Maar ze legt het nu neer alsof het mijn schuld is dat we vaak thuis waren in plaats van samen erop uit.
Een ander punt, wat voor mij dan weer een struikelblok was, is dat we niet vaak seks hadden. Ik denk dat we in de laatste vier maanden even zo vaak seks hebben gehad. Voor mij is dat gewoon een belangrijk onderdeel van een relatie, het hebben van regelmatige seks. En als we dan al seks hadden, lag ze er ook maar een beetje bij van: doe je ding maar, en klaar.
Terwijl als we 's avonds op bed lagen en ik haar ging verwennen, vond mevrouw geen probleem .. maar als ik dan vervolgens verder wou gaan tot echt seks zeg maar, was het ineens over en was ze moe en wilde ze gaan slapen. Zo van, wel de lusten maar niet de lasten. Ze heeft me serieus waar nooit gepijpt, en m'n lul ook amper aangeraakt .. Dat was voor mij wel gewoon lastig, maar ik bleef er wel met haar over praten ...
Dus op dit laatste punt zou je kunnen zeggen dat het misschien beter is nu, maar ik hou gewoon nog steeds ontzettend veel van haar. Ondanks het feit dat het op seks altijd van mijn kant moest komen, en ik nog wel eens met 'lege handen' bleef staan.
Ik zat gisteravond dit topic eens door te lezen, want ik was het in een grijs verleden eens tegengekomen. En ik zat er gisteravond dusdanig even doorheen, dat ik gewoon de behoefte had om het van me af te schrijven en te horen wat anderen ervan zouden vinden. Toen ben ik inderdaad jouw verhaal tegengekomen, en ik heb precies hetzelfde gevoel wat jij hebt. Toen ik jouw verhaal las, dacht ik: 'Hoe bizar, dat lijkt precies op mijn situatie.' Ik heb toen besloten om het eerst te lezen, en om dan vandaag mijn verhaal te doen. Maar er zijn inderdaad bizar veel overeenkomsten tussen onze relatiebreuk.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:46 schreef Buffell het volgende:
[..]
...
Ik snap je dus wel best goed, ik denk dat je een beetje hetzelfde hebt als mij; je houdt nog van d'r, maar je weet ook dat het eigenlijk niet meer echt iets kan worden en dat je ook eigenlijk van binnen wel weet dat je het zelf ook niet moet willen, omdat je dan weer met dezelfde manco's geconfronteerd wordt. Het is dus vooral de gewoontes die je mist, iemand waarmee je alles deelt, waarbij je elk weekend bent. Zulke dingen wennen allemaal snel en je raakt er gehechter aan dan je denkt.
Een beetje een geval van 'je weet niet wat je hebt, tot je het kwijtraakt'.
Of heb je wel het idee van 'ik kan hier nog wat van maken en dat ga ik ook doen?'
Jup, ik heb precies hetzelfde. Ik wéét van mezelf dat ik er niet weer aan zou moeten beginnen en ik wéét dan het dan toch weer fout gaat, maar inderdaad; als ze zodadelijk zou aanbellen en ze staat voor m'n deur en ze zegt; 'ik heb een foute beslissing gemaakt', vraag ik me af of ik dan ook een grote jongen ben en haar afwijs.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:03 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik zat gisteravond dit topic eens door te lezen, want ik was het in een grijs verleden eens tegengekomen. En ik zat er gisteravond dusdanig even doorheen, dat ik gewoon de behoefte had om het van me af te schrijven en te horen wat anderen ervan zouden vinden. Toen ben ik inderdaad jouw verhaal tegengekomen, en ik heb precies hetzelfde gevoel wat jij hebt. Toen ik jouw verhaal las, dacht ik: 'Hoe bizar, dat lijkt precies op mijn situatie.' Ik heb toen besloten om het eerst te lezen, en om dan vandaag mijn verhaal te doen. Maar er zijn inderdaad bizar veel overeenkomsten tussen onze relatiebreuk.
En het is inderdaad gewoon het feit dat ik nog ontzettend veel van haar hou, en dat als ze hier vanavond op de stoep zou staan met de vraag of ik haar en ons nog een kans wil geven, ondanks dat ze die vorige week niet wilde aannemen, had ik haar direct binnengelaten en eerst gewoon een knuffel gegeven zonder iets te zeggen, en waarschijnlijk huilen van blijdschap. Maar net wat jij zegt, aan de andere kant moet je het misschien ook helemaal niet willen. Om nu weer terug te gaan bij elkaar. Want dan val je uiteindelijk weer in het oude patroon, met dezelfde ruzies, dezelfde irritaties en dezelfde frustraties. En als het dan weer niet blijkt te werken, beleef je dit circus weer opnieuw![]()
Maar wat jij zegt, daar sla je de spijker wel mee op de kop. Je weet niet, of eigenlijk beseft, niet goed wat je hebt, tot het moment waarop je het kwijtraakt. En dan is het lastig, want dan zie je pas hoe leuk de dingen waren. Het zit al in de simpelste dingen als in het weekend bij elkaar slapen, en dan samen 's avonds in slaap vallen en 's ochtends samen wakker worden en lekker ontbijten. Daar had ik het afgelopen weekend wel enorm zwaar mee, dat ik nu alleen in m'n bed lag, zonder m'n (ex) vriendin naast me.
Maar dat is 'De kunst van het loslaten van je ex.' En dat kost tijd, daar ben ik nu wel achter. In het begin lachte ik het weg, door er steeds grapjes over te maken. Alleen ik merk aan mezelf dat na afgelopen weekend, ben ik haar en de relatie die wij hadden gewoon ontzettend gaan missen...![]()
Maar of ik er nog wat van kan maken, en dat ook wil ... dat weet ik niet. Zoals gezegd, ik zou niets liever willen dan dat zij vanavond bij mij voor de deur staat en zegt dat ze het nog een kans wil geven. Echt, ik zou dolgelukkig zijn. Maar het is de vraag of het slim is om te doen ... M'n zusje zei ooit: Teruggaan bij je ex is net zoiets als water in een lege fles shampoo doen. Het werkt wel, maar niet zo goed als dat het ooit heeft gedaan.
Dat is waar, m'n ex stuurde zaterdagavond inderdaad berichtjes via whatsapp. En op Facebook zijn we ook nog gewoon vrienden, maar goed we zijn ook niet met ruzie uit elkaar gegaan. Ze zei dat het voor haar gewoon 'op' was op dit moment. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, ben ik aan de ene kant wel blij dat ze me berichtjes stuurt, maar aan de andere kant weet ik niet goed wat ik ermee moet. En wat zij ermee bedoelt .. Stuurt ze me berichtjes omdat ze aan me denkt, en me wellicht mist. Of zou het gewoon onschuldig zijn, dat ze gewoon wil weten hoe het met me gaat. Ik zit nu ook enorm te twijfelen of ik haar een appje moet sturen en haar vertel dat ik haar mis. Niet meer, niet minder. En dan gewoon kijken wat haar reactie is...quote:Op maandag 27 januari 2014 18:05 schreef Buffell het volgende:
Jup, ik heb precies hetzelfde. Ik wéét van mezelf dat ik er niet weer aan zou moeten beginnen en ik wéét dan het dan toch weer fout gaat, maar inderdaad; als ze zodadelijk zou aanbellen en ze staat voor m'n deur en ze zegt; 'ik heb een foute beslissing gemaakt', vraag ik me af of ik dan ook een grote jongen ben en haar afwijs.
Daarom hink ik ook nu steeds op twee gedachten; het laten gaan en geen contact meer zoeken óf met haar proberen te praten.
Ik denk alleen wel dat er 1 verschil is tussen mijn situatie en de jouwe; jou ex laat nog van zich horen. De mijne is van de een op de andere dag ineens veranderd in iemand die nooit meer wat laat horen en ze lijkt al het contact met mij te vermijden -> ze heeft me ook van Facebook geflikkerd.
Dat wijst wat mij betreft op 2 mogelijkheden; óf ze is er echt helemaal klaar mee óf het doet haar toch wel wat en ze wil dus niet met me praten omdat ze dan spijt gaat krijgen.
Ze is sowieso niet echt een prater en niemand weet nu echt hoe ze erover denkt. Ik hoorde het van d'r broertje vandaag nog namelijk, die vertelde me dat niemand in de familie nu eigenlijk weet waarom ik er niet meer ben.
Maar goed. Los van dat, ik denk dat het cliché 'tijd heelt alle wonden' hier best van toepassing is. Ik weet ook wel dat ik na verloop van tijd wel minder aan haar ga denken, minder verdrietig ben en minder verwijten naar mezelf ga maken van hoe ik het zo ver heb kunnen laten komen. Maar nu voel ik me gewoon nog echt beroerd en dat is terecht, omdat ik weet dat ik het anders had kunnen doen.
Dat is denk ik ook m'n advies; voel je lekker klote wanneer dat nu eenmaal zo is. Daar is niks mis mee en je kunt niet altijd net doen alsof het je niks doet, want daar houd je alleen jezelf mee voor de gek. Praat er gewoon met vrienden over, of PM mij desnoods, ik snap het toch wel omdat ik in 't zelfde schuitje zit
Heel erg herkenbaar. Ook woedegevoelens naar haar toe, maar als ik alles rationaliseer neemt dat wel af, al is het soms erg lastig om nuchter te blijven nadenken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:45 schreef FrankElst het volgende:
Echter: ik heb sindsdien amper contact met haar gehad, want iedere keer als ik haar spreek, heb ik zin om haar te provoceren/zieken.
Is dat voor sommige mensen herkenbaar?
Jup, daar zit ik ook erg mee. Ik weet eigenlijk niets helemaal zeker, omdat ik zo weinig info heb. Misschien heeft ze iemand anders ontmoet en durft ze het niet te zeggen, misschien is er veel meer aan de hand en omdat ze niet echt een prater is wil ze dat niet vertellen of misschien is dit wel alles. Ik weet het niet en dat zorgt ervoor dat ik steeds valse hoop blijf houden op een berichtje van d'r enzo. Ik ben al anderhalve maand volop afleiding aan het zoeken maar dat kan ook maar tot op een bepaald niveau. Ik houd me ook groot voor een groot deel van de dag, lach het een beetje weg als mensen erover beginnen, behalve tegen een paar hele goede vrienden zeg ik eerlijk dat ik er nog meer mee zit dan ik laat overkomen.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:09 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat is waar, m'n ex stuurde zaterdagavond inderdaad berichtjes via whatsapp. En op Facebook zijn we ook nog gewoon vrienden, maar goed we zijn ook niet met ruzie uit elkaar gegaan. Ze zei dat het voor haar gewoon 'op' was op dit moment. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, ben ik aan de ene kant wel blij dat ze me berichtjes stuurt, maar aan de andere kant weet ik niet goed wat ik ermee moet. En wat zij ermee bedoelt .. Stuurt ze me berichtjes omdat ze aan me denkt, en me wellicht mist. Of zou het gewoon onschuldig zijn, dat ze gewoon wil weten hoe het met me gaat. Ik zit nu ook enorm te twijfelen of ik haar een appje moet sturen en haar vertel dat ik haar mis. Niet meer, niet minder. En dan gewoon kijken wat haar reactie is...
In jouw geval lijkt me het best een lastige situatie inderdaad, dat ze helemaal geen contact meer met je wil. En helemaal gezien het feit dat niemand van haar familie eigenlijk weet waarom het uit is gegaan tussen jullie. En dat lijkt mij inderdaad gewoon het lastige, dat je daar niet een duidelijk antwoord op hebt gekregen. Dat is wel iets waar je na 4,5 jaar recht op hebt imo.
Ik ken het gevoel. Het is zwaar klote als iets ineens niet meer is, en vervolgens jouw ex dan in dit geval niets meer van zich laat horen. Ik vind het ook niet redelijk naar jou toe, omdat je toch 4,5 jaar samen hebt meegemaakt. En omdat onze situaties bizar veel op elkaar lijken, snap ik heel goed hoe jij je moet voelen. En net wat jij zegt: dat weglachen. Ik herken dat heel goed. Ik deed dat eerst ook. Alleen er zijn nu bij mij een paar dingen veranderd, wat de situatie even anders maakt.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:18 schreef Buffell het volgende:
Jup, daar zit ik ook erg mee. Ik weet eigenlijk niets helemaal zeker, omdat ik zo weinig info heb. Misschien heeft ze iemand anders ontmoet en durft ze het niet te zeggen, misschien is er veel meer aan de hand en omdat ze niet echt een prater is wil ze dat niet vertellen of misschien is dit wel alles. Ik weet het niet en dat zorgt ervoor dat ik steeds valse hoop blijf houden op een berichtje van d'r enzo. Ik ben al anderhalve maand volop afleiding aan het zoeken maar dat kan ook maar tot op een bepaald niveau. Ik houd me ook groot voor een groot deel van de dag, lach het een beetje weg als mensen erover beginnen, behalve tegen een paar hele goede vrienden zeg ik eerlijk dat ik er nog meer mee zit dan ik laat overkomen.
Wat me ook irriteert/opvalt, en hoe belachelijk dat ook klinkt; ik vind vrolijke liedjes die ik altijd superchill vond nu enorm vervelend. Ik ben een groot Bruce Springsteen-fan en tot nu toe kan ik de helft van z'n nummers opeens niet meer aanhoren. Frustrerend.
Dat maakt de situatie inderdaad heel anders. Zij zoekt nog contact met je en bij mij lijkt het alsof ik voor haar van de aardbodem verdwenen ben.quote:
Ik denk dat dat er ook zeker nog wel van gaat komen, na wat er gister is gebeurd. Na dat telefoontje met haar moeder, *ex* was op dat moment nog niet thuis dus daarom belde ze, heb ik het eerst maar even gelaten, en dat ook tegen haar moeder gezegd. Ik heb gezegd dat ik haar nu even tijd en ruimte geef, en dat als zij de behoefte heeft altijd contact kan en mag opzoeken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:21 schreef Buffell het volgende:
Misschien moet je in jou situatie gewoon eens met haar afspreken ergens en dan eerlijk tegen elkaar zeggen wat je nog voelt en denkt. En dan vooral zij, want zij weet het klaarblijkelijk allemaal niet. Want met deze woorden van d'r moeder ga je alleen maar twijfelen en jezelf meer pijnigen. Ik zou d'r om opheldering vragen. Het had bij mij geen succes, ik kreeg ongeveer 0.5% opheldering, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo gaat
Can't live with 'em, can't live without 'em.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:33 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er ook zeker nog wel van gaat komen, na wat er gister is gebeurd. Na dat telefoontje met haar moeder, *ex* was op dat moment nog niet thuis dus daarom belde ze, heb ik het eerst maar even gelaten, en dat ook tegen haar moeder gezegd. Ik heb gezegd dat ik haar nu even tijd en ruimte geef, en dat als zij de behoefte heeft altijd contact kan en mag opzoeken.
Toen kreeg ik een uur later nog een smsje van haar ouders dat ze hadden een heel gesprek gehad met *ex* waarop zij heel boos is geworden op haar ouders, maar wel nu alles eruit heeft gegooid. Het kwam er op neer, zo schreef haar moeder in het smsje, dat ze was gewoon kwaad de laatste tijd, ook op mij. En door stress van school en examens etc. erbij zag ze het gewoon niet meer en heeft ze het uitgemaakt. Ze was gewoon boos, op dingen die gebeurd zijn. Maar de liefde was er nog wel, schreven haar ouders. Met als note: *ex* weet niets van dit smsje naar jou, dus je weet het niet van ons.
Dus het is nu afwachten wat er gaat gebeuren, en wanneer zij weer toenadering gaat zoeken. Ik laat haar in ieder geval even met rust, om het bij haar ook op een rijtje te krijgen en geen verwarring te zaaien. Maar wat je zegt over die smsjes en telefoontje, het heeft bij mij wel weer een beetje (valse?) hoop gewekt. Maar wat ik zelf wil, weet ik op dit moment echt niet. Het is zo'n chaos nu in m'n hoofd ..
Ik denk dat ik dat ook pas kan beslissen als ik haar weer zie. Maar mochten we het toch willen proberen, moeten er wel dingen veranderen. En ik zal ook zeker tegen haar zeggen dat ik het niet tof vind dat ze het maar uitmaakt omdat ze kwaad is op iets, om iets, in plaats van het gesprek daarover aan te gaan...
Zucht. Vrouwen, het zijn net bakfietsen .. Je moet ze beide trappen![]()
Ha Trolley,quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:33 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er ook zeker nog wel van gaat komen, na wat er gister is gebeurd. Na dat telefoontje met haar moeder, *ex* was op dat moment nog niet thuis dus daarom belde ze, heb ik het eerst maar even gelaten, en dat ook tegen haar moeder gezegd. Ik heb gezegd dat ik haar nu even tijd en ruimte geef, en dat als zij de behoefte heeft altijd contact kan en mag opzoeken.
Toen kreeg ik een uur later nog een smsje van haar ouders dat ze hadden een heel gesprek gehad met *ex* waarop zij heel boos is geworden op haar ouders, maar wel nu alles eruit heeft gegooid. Het kwam er op neer, zo schreef haar moeder in het smsje, dat ze was gewoon kwaad de laatste tijd, ook op mij. En door stress van school en examens etc. erbij zag ze het gewoon niet meer en heeft ze het uitgemaakt. Ze was gewoon boos, op dingen die gebeurd zijn. Maar de liefde was er nog wel, schreven haar ouders. Met als note: *ex* weet niets van dit smsje naar jou, dus je weet het niet van ons.
Dus het is nu afwachten wat er gaat gebeuren, en wanneer zij weer toenadering gaat zoeken. Ik laat haar in ieder geval even met rust, om het bij haar ook op een rijtje te krijgen en geen verwarring te zaaien. Maar wat je zegt over die smsjes en telefoontje, het heeft bij mij wel weer een beetje (valse?) hoop gewekt. Maar wat ik zelf wil, weet ik op dit moment echt niet. Het is zo'n chaos nu in m'n hoofd ..
Ik denk dat ik dat ook pas kan beslissen als ik haar weer zie. Maar mochten we het toch willen proberen, moeten er wel dingen veranderen. En ik zal ook zeker tegen haar zeggen dat ik het niet tof vind dat ze het maar uitmaakt omdat ze kwaad is op iets, om iets, in plaats van het gesprek daarover aan te gaan...
Zucht. Vrouwen, het zijn net bakfietsen .. Je moet ze beide trappen![]()
Ik ben ook fel tegenstander van dat 'geen contact' als er geen duidelijkheid is. Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, m'n ex doet haar best om geen contact met me te hebben, dat heeft ze wel duidelijk gemaakt (heel kortaf en afstandelijk reageren op mij) dus ik heb haar sinds 20 december niet meer ge-appt en behalve een mail 2 weken geleden geen contact gehad. Ook op die mail kreeg ik slechts 5 regeltjes halfbakken antwoord.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:13 schreef billboard het volgende:
Na ruim 4 jaar relatie is het nu een paar maanden uit. Met name door mentale moeilijkheden bij mij liep het stuk (ik maakte het uit). Ze vond dit vreselijk en ze wou me heel graag terug. Na verloop van tijd draaide dat om. Zij wou niet meer, maar ik juist wel weer omdat ik in de afgelopen maanden flink aan mezelf gewerkt heb en ik zie nu goed in wat er mis is gegaan. Ik heb vreselijk spijt van de breuk en wil haar graag terug en heb haar dit ook duidelijk gemaakt en meerdere malen m'n excuus aangeboden voor alles wat er is gebeurd, met alle respect voor haar.
Laatst heb ik een (lange) brief geschreven met al m'n gedachten erin. Dat ik het goed wil maken en dat zij de ware voor me is. Als ultieme poging heb ik haar een vakantie, samen met mij, aangeboden op mijn kosten. Wanneer en of ze dit wil laat ik natuurlijk aan haar over. Dit om zo een nieuwe start te maken en dan zien we wel hoe het loopt.
Ze heeft hier neutraal/ontwijkend op gereageerd en wil tijd. Ze heeft het moeilijk (ik ook) en wil de komende tijd geen contact. Ik weet dus niet waar ik aan toe ben en dat vind ik vreselijk (karakter trekje). Onduidelijkheid is killing me en ben zeer slecht in "geen contact" en wachten. Ik wil zo graag alles uitpraten en haar laten zien dat ik voor haar wil gaan. We hebben het beide moeilijk, dus denk ik van, waarom dan niet met elkaar praten over de moeilijkheden?
Van nature wil ik graag alles uitpraten en daarom vind ik geen contact ook extreem moeilijk. Ik geloof niet in geen contact qua oplossing en wil vragen om oplossingsgericht met elkaar te praten ipv geen contact, aangezien we het beide moeilijk hebben. Is dit verstandig of kan ik me beter toch terugtrekken.
Ik snap dat je je afvraagt waarom je dit gedaan hebt. Maar aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. Misschien dat het voor haar nu nog te snel is, het contact met jou weer oppakken.quote:Op zondag 2 februari 2014 00:42 schreef Buffell het volgende:
Fuck me. Gisternacht toch weer gewhatsappt naar m'n ex met een of andere laffe verontschuldiging voor m'n gedrag de laatste maanden van de relatie.
Why de neuq doe ik dat ook weer... Uiteraard ook geen reactie gekregen omdat ze al de hele tijd om onverklaarbare redenen doet alsof ik niet meer besta.
Dan denk ik dat we je bij deze kunnen ontslaan uit dit topic!quote:Op zondag 2 februari 2014 19:39 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik snap dat je je afvraagt waarom je dit gedaan hebt. Maar aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. Misschien dat het voor haar nu nog te snel is, het contact met jou weer oppakken.
Bij mij is inmiddels het nodige gebeurd de afgelopen dagen. Donderdag contact gehad met m'n ex via whatsapp, dat ze graag binnenkort nog eens met me wou afspreken om gewoon een goed gesprek te hebben. Toen gezegd dat ik dat prima vond, en toen hebben we afgesproken dat we gisteravond een stuk zouden wandelen. Been there, done that. Gisteravond om 20:00 uur precies stond ik bij haar voor de deur en zijn we gaan wandelen, waar al vrij snel naar voren kwam dat zij enorm veel spijt had van de keuze die ze heeft gemaakt, en dat ze me miste. Ik had deze 'move' al verwacht, en had er zelf dan ook al over nagedacht. Dus ik heb haar haar verhaal laten doen, over waarom ze het dan had uitgemaakt, zo plotseling. Het was een combinatie van verschillende factoren, zo zei ze. Ze zit met de examens van haar studie waar ze het druk mee heeft, vrijdagavond (16 - 22) werken en dan zaterdags of zondags een gehele dag, en dan de ruzies van de afgelopen tijd .. dat resulteerde gewoon in een te hoge stress factor, waardoor zij dit als enige uitweg zag. Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik de actie absoluut niet kan waarderen, en dat ze gewoon over haar gevoelens moet praten. Dat begreep ze zelf ook, en ze had ook echt spijt dat ze dat op deze manier gedaan heeft. En dan kom je bij mij toch op het ethische punt terecht, dat je mensen maar ook elkaar een tweede kans moet kunnen geven.
Na een heel goed gesprek waarin we beide ons gevoel voor elkaar hebben uitgesproken, hebben we besloten om het toch nog een kans te geven. We liepen gister al pratende door de stad, toen ze ineens zei: voor mijn gevoel klopt het gewoon, dat wij hier zo samen door de stad lopen.
Hierna samen nog even wat wezen drinken in een eetcafé, en geproost op een nieuw begin!
Ontslaan in de zin van m'n verhaal en gevoelens delen over een relatie die voorbij is wel inderdaad!quote:Op zondag 2 februari 2014 20:39 schreef Buffell het volgende:
Dan denk ik dat we je bij deze kunnen ontslaan uit dit topic!
Gefeliciteerd in ieder geval, ik hoop dat je er goed over na hebt gedacht en dat je de juiste keuze maakt. Het bekende gezegde over de ezel en de steen hoop ik niet te hoeven gebruiken.
Ik begrijp die ex van jou ook totaal niet eigenlijk. Als je na een relatie van 4,5 jaar niet het fatsoen kunt opbrengen om je ex in ieder geval tekst en uitleg te geven wáárom je de relatie beëindigt, dan kan het m.i. niet anders dan dat zij zelf ergens enorm mee worstelt. En dat kan zijn dat ze misschien spijt heeft en een verkeerde keuze heeft gemaakt, en daarom alle contact maar vermijdt .. Of er is iets anders aan de hand, maar dan zou ik zo even niet kunnen bedenken wat dat zou kunnen zijn.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:39 schreef Buffell het volgende:
Ik weet niet wat ik er in mijn geval van moet denken. Ik weet het echt niet. Vindt ze het nu daadwerkelijk zo moeilijk om gewoon normaal erover te praten? Ik ben niet onaardig of wat dan ook. Ik ben steeds heel beleefd, ik doe niet net alsof er nog een kans in zit dus ik snap niet waarom ze zo doet. Is het zo'n groot struikelblok om je ex te vertellen hoe en wat na 4.5 jaar? Ik snap dat we niet meer contact te hoeven hebben als voordat het uitging, maar een gewoon normaal uitgesproken einde is toch niet teveel gevraagd?
Ik ga m'n schoonouders niet lastigvallen hiermee, zij staan er vanaf minuut 1 dat het uit is compleet buiten en ik wil ze er ook niet bij betrekken. Haar moeder en vader (zijn gescheiden) stuurden me allebei na mijn dank-smsje wel dat ze ook niet echt wisten waarom en dat ze er niet zoveel over heeft gezegd. Haar broertje, waar ik af en toe nog wel contact mee heb, weet er ook niet zoveel van.quote:
Oké ik meld me ook maar hier... Hopende dat ik na 4,5 jaar in ieder geval niet meer zo facked up ben over mijn ex.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:50 schreef Sheldon. het volgende:
Al bijna 4,5 jaar uit met mijn ex, maar krijg nog altijd de zenuwen wanneer ik op Facebook op het punt sta om haar profiel te bezoekenHeb haar ook nog steeds geblokkeerd..
Dude, ga van Facebook af of vraag haar om jou te blokkeren. Je wordt er echt niet beter van als je weet wat ze doet (spreek uit ervaring).quote:Op zondag 9 februari 2014 17:17 schreef Buffell het volgende:
Het gaat dag voor dag een stukje beter nu wel. Ik denk er nog steeds aan, bezoek nog steeds wel eens onnodig haar Facebookprofiel maar het doet me allemaal steeds minder. Valt me alleszins mee na 2 maanden. Niet te voorbarig zijn natuurlijk, het kan zo weer omslaan natuurlijk. Ik ben niet meer zo down als eerder en ik merk dat ik meer teleurstelling merk bij mezelf in haar; hoe ze het heeft laten varen en hoe ze zich daarna heeft opgesteld tegenover mij.
Mwah, dat is het niet zo zeer. Meestal staat ik een beetje naar d'r profielfoto en dan zegt er een stem in m'n hoofd 'gast, wat doe je nou weer?' en dan klik ik het weer weg. Ik kan haar wel blokkeren maar er zijn zoveel mensen om me heen die me ongevraagd continu vertellen wat ze erop zet, waar ze haar zagen lopen enzovoorts, dus het maakt geen zak uit. Het doet me ook niet zoveel hoor. Ik doe het gewoon uit automatisme ofzo, denk ik.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:04 schreef schermafbeelding het volgende:
[..]
Dude, ga van Facebook af of vraag haar om jou te blokkeren. Je wordt er echt niet beter van als je weet wat ze doet (spreek uit ervaring).
Nadat het uit was, heb ik ze gelijk van mijn facebook gepleurd.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:04 schreef schermafbeelding het volgende:
[..]
Dude, ga van Facebook af of vraag haar om jou te blokkeren. Je wordt er echt niet beter van als je weet wat ze doet (spreek uit ervaring).
Buffel ik zou graag via PM het 1 en ander met je willen bespreken. Heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt afgelopen maand.quote:
Bij deze!quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:56 schreef Peter104 het volgende:
[..]
Buffel ik zou graag via PM het 1 en ander met je willen bespreken. Heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt afgelopen maand.
Ik kan alleen nog geen pm sturen, dat kan pas na 7 dagen. Wil niet alles hier bespreken. Kan jij mij wel een bericht sturen? Alvast bedankt!
Dan zit er niks anders op;quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:09 schreef Peter104 het volgende:
[..]
Ik kan pas na 3,5 dag een PM terug sturen, moet minimaal 7 dagen actief zijn vermelden ze.
Misschien kunnen we elkaar erdoorheen helpenquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:45 schreef BlauweTijger het volgende:
Help me door deze struggledag heen!
quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Misschien kunnen we elkaar erdoorheen helpen
(zit in ongeveer zelfde schuitje)
Tja het helpt maar tijdelijk bij mij . Ik zit de tijd maar uitquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:02 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]Luister naar je favoriete muziek, eet wat kindermaxi's, ga naar de sportschool en spreek vanavond af met vrienden. Zo doe ik het!
Welke tijd? Totdat het goedkomt?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Tja het helpt maar tijdelijk bij mij . Ik zit de tijd maar uit
gesleten isquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:46 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Welke tijd? Totdat het goedkomt?
Het probleem is dat liefdes issues verhelpen met neuqsex en alcohol alleen maar een leegte invult.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:41 schreef Sheldon. het volgende:
De laatste 1,5 jaar is dat weer veel minder geworden, en dan mis ik nog wel eens die tijd dat ik kennelijk de behoefte had om mijn liefdesverdriet van me af te neuken/zuipen... Nu komt dat gevoel alsnog wel eens op als ik weer te lang op de Facebook van mijn ex heb zitten kijken, maar daarna ebt het ook weer vrij snel weg.
Zie het ook bij vrienden gebeuren waarbij hun relatie over gaat ; Eerst even 1/2/3 weekjes zielig lopen doen, maar daarna hebben ze echt alleen maar zin om los te gaan en achter de vrouwen aan te gaan..
Grote, stoere praat in je laatste 2 zinnen. Zo dacht ik ook, maar ik kan je garanderen dat wanneer zij het op een onverwacht moment zonder enige toelichting uitmaakt, dat je heus wel even van de leg zal zijn. Ik vind dit een beetje stoerdoenerij wat je nu zegt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is dat liefdes issues verhelpen met neuqsex en alcohol alleen maar een leegte invult.
Je ziet het vaak als advies wanneer een relatie uitgaat, ga aan het werk, ga stappen, ga dingen doen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het moet geen leegte invullen. Ga met name aan de slag met jezelf. Dat is ook vaak een goede levensles voor mensen die en relatie hebben gehad en waar het plots uitging.
Een relatie moet een aanvulling op het leven zijn, niet een invulling. Een ware liefde bestaat niet. Stel het gaat uit met mijn huidige dame. Dan lig ik daar geen nacht wakker over.
Hopelijk leest ze die laatste 2 zinnen nietquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is dat liefdes issues verhelpen met neuqsex en alcohol alleen maar een leegte invult.
Je ziet het vaak als advies wanneer een relatie uitgaat, ga aan het werk, ga stappen, ga dingen doen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het moet geen leegte invullen. Ga met name aan de slag met jezelf. Dat is ook vaak een goede levensles voor mensen die en relatie hebben gehad en waar het plots uitging.
Een relatie moet een aanvulling op het leven zijn, niet een invulling. Een ware liefde bestaat niet. Stel het gaat uit met mijn huidige dame. Dan lig ik daar geen nacht wakker over.
Stoer? Dat hangt er ook vanaf hoe je in een relatie stapt. Ik stap niet meer in een relatie met het idee goh, dit kon wel eens een relatie worden waar ik 30 jaar mee zal samen zijn. Ik denk aan het nu. En daar ben ik blij mee, maar als mijn huidige vriendin weg wil, go ahead, dat heb ik haar ook vaak genoeg verteld. Ze wil uit met anderen of wat dan ook, prima. Ik hou haar niet vast.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:40 schreef Buffell het volgende:
[..]
Grote, stoere praat in je laatste 2 zinnen. Zo dacht ik ook, maar ik kan je garanderen dat wanneer zij het op een onverwacht moment zonder enige toelichting uitmaakt, dat je heus wel even van de leg zal zijn. Ik vind dit een beetje stoerdoenerij wat je nu zegt.
Dus jij claimt dat iedereen hier in dit topic wel dacht dat dit dé relatie was? Ik wist zelf ook heel goed dat dit niet de relatie was waar ik uiteindelijk mee zou eindigen, maar wanneer het allemaal stukloopt op een moment waarop je het niet verwacht, met weinig uitleg, blijf je toch verbijsterd achter en ben je echt wel even verslagen, ook al weet je zelf ook dat het niet je enige kans was. Ik vind dit zo'n idealistisch gelul van je, in de trant van; ach, het boeit me allemaal niet en ik naai wel weer iemand anders de volgende dag.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Stoer? Dat hangt er ook vanaf hoe je in een relatie stapt. Ik stap niet meer in een relatie met het idee goh, dit kon wel eens een relatie worden waar ik 30 jaar mee zal samen zijn. Ik denk aan het nu. En daar ben ik blij mee, maar als mijn huidige vriendin weg wil, go ahead, dat heb ik haar ook vaak genoeg verteld. Ze wil uit met anderen of wat dan ook, prima. Ik hou haar niet vast.
Nou ja... dat heb je dus al gedaan haha!quote:
Gierend van het lachen verder gaan? Dat zeg ik nergens. Ik heb vaak genoeg een relatie gehad. 1 keer met liefdesverdriet, wat achteraf gezien verspilde moeite is geweest.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:10 schreef Buffell het volgende:
[..]
Dus jij claimt dat iedereen hier in dit topic wel dacht dat dit dé relatie was? Ik wist zelf ook heel goed dat dit niet de relatie was waar ik uiteindelijk mee zou eindigen, maar wanneer het allemaal stukloopt op een moment waarop je het niet verwacht, met weinig uitleg, blijf je toch verbijsterd achter en ben je echt wel even verslagen, ook al weet je zelf ook dat het niet je enige kans was. Ik vind dit zo'n idealistisch gelul van je, in de trant van; ach, het boeit me allemaal niet en ik naai wel weer iemand anders de volgende dag.
Als je dus geen énkel moment wakker ligt van het feit dat je relatie kapot is gegaan zonder dat jij het uitmaakt, dan houd je ook 0.0 van d'r, en dan moet je gewoon geen relatie aangaan. Je kan niet van iemand houden maar toch gierend van het lachen verder gaan als ze het uitmaakt. Bullshit.
Je vergeet niet zo maar even een relatie. 5, 10 jaar etc.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:58 schreef Feli het volgende:
Naja, ben ook weer de "fout" ingegaan en hou van mijn "nieuwe" vriend....
Wat ik wil zeggen: dat jullie af en toe lekker sexen met elkaar, vindt ik toch wat logischer - logischer dan helemaal vergeten,wat jullie ooit voor elkaar betekent hebben...zeker als ik naar mijn ex-liefde-van-het-leven-verhaal kijk.
Het kan je dus in feite allemaal niets schelen. Dan snap ik niet waarom je een relatie aangaat. Je bent kennelijk zo onverschillig dat je de relatie maar hebt 'omdat het kan'.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gierend van het lachen verder gaan? Dat zeg ik nergens. Ik heb vaak genoeg een relatie gehad. 1 keer met liefdesverdriet, wat achteraf gezien verspilde moeite is geweest.
Je kan best van iemand houden, maar ook iemand laten gaan wanneer hij/zij dat wil. Mijn vriendin is niet mijn bezit.
Het maakt ook een groot verschil hoe afhankelijk je bent van een partner binnen een relatie.
Oké, dit klinkt niet als een 'foutje' maar meer als een schreeuw om aandacht richting je ex to be honest.quote:Op zondag 23 februari 2014 00:33 schreef formerjellybean het volgende:
Oh wat ontzettend genant , ik had per ongeluk juist net met facebook bij mijn ex gekeken en toen ben ik met mijn scroller uitgeschoten en had ik hem per ongeluk een vriendschapverzoekgestuurd , gelukkig meteen geannuleerd en een klein berichtje van he dit was per ongeluk.
Ik kan mezelf wel voor kop slaan heb heel lang geen contact gehad en ging ook goed met me alleen ben ik erg geirriteerd dat ik dit per ongeluk toch gedaan heb.
Misschien is juist gaan werken wel goed. Aandacht verleggen. Hoe meer je thuit zit en alleen, hoe meer je erover gaat malen en dat werkt juist averechts.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:09 schreef Bilderberger het volgende:
Ik meld me aan.
Hij heeft er een punt achtergezet, gistermiddag.
(ter info: hij is 30 en ik 29)
We hadden 19 maanden een relatie waarvan 12 maanden samenwonend en hij was voor mij echt de ware. Ik ook voor hem (zei hij gisteren nog) maar we willen gewoon andere dingen in het leven, hij wil liever meer gaan stappen met vrienden en vindt dat ook belangrijker dan een relatie, en hij hield niet meer genoeg van mij. Hij was het blijkbaar al weken aan het afsluiten maar is hier bepaald niet eerlijk over geweest. Als je een afspraak plant met een hypotheekadviseur om samen een huis te kopen dan rijmt dat niet echt met "ik wil er een punt achter zetten". Out of the blue dus.
En hoe boos ik ook ben dat hij mij niks heeft verteld tot het laatste moment, ik heb zoveel verdriet. Ik heb niet geslapen, het doet écht letterlijk pijn. Ik heb me nog nooit zo gevoeld, zo machteloos en waardeloos. Ik hou zo ontzettend veel van hem, ondanks alles. Ik wilde dat ik hem kon haten dan deed het minder zeer.
Ik heb vrij genomen vandaag want ik barst bij elke scheet in tranen uit en heb vannacht maar een paar uurtjes geslapen, ik zal me vandaag proberen bij elkaar te rapen zodat ik morgen enigszins fatsoenlijk weer kan gaan werken. En dan moeten we ook nog alle spullen zsm gaan verdelen en in dozen pakken enzovoorts. Wat zie ik daar tegenop zeg.
Ik probeer me te focussen op zijn minpunten want die had hij echt wel maar die lijk ik momenteel even vergeten te zijn.
1. Stop met Candy Crush spelen, je bent geen wijf.quote:Op zondag 2 maart 2014 08:21 schreef TommyVercetti het volgende:
Werd vanochtend wakker en zag op mijn telefoon 2 uitnodigingen voor candy crush saga van mijn ex waar ik al 2 jaar niet mee heb gesproken..
Meteen zit ze weer helemaal in mijn hoofdFucking hell, is al 3,5 jaar uit... Normaal denk ik er nooit meer aan, maar vraag me nu toch wel echt af of er überhaupt ooit een tijd zal komen dat ze me echt niets meer kan schelen.
Na niet echt, maar had weinig keusquote:Op zondag 2 maart 2014 11:33 schreef Buffell het volgende:
[..]
1. Stop met Candy Crush spelen, je bent geen wijf.
2. Ik hoop dat ik dat niet ga hebben. Kan het me niet voorstellen. Ben er nu al redelijk onverschillig in aan het worden, na een maand of 3. Heb je je relatie wel goed afgesloten? Misschien heeft dat ermee te maken.
Sommige dingen zijn wel herkenbaar. Mijn ex was ook altijd al dingen in de toekomst aan het 'dromen'. Waar we zouden gaan wonen en dergelijke. Maar ook was het opeens op een dag zomaar over vanuit haar kant. Heb het nooit begrepen en zal het nooit begrijpen. Dat steekt me nog het meest. Weet jij wel waarom ze er geen toekomst meer in zag dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:18 schreef TommyVercetti het volgende:
[..]
Na niet echt, maar had weinig keus![]()
Zij was altijd van ik wil je nooit meer kwijt, voor altijd, etc. En op een gegeven moment was het : We kunnen er misschien maar beter een eind aan maken...
Toen afgesproken in een park in de buurt om er nog 1 x over te praten (avond ervoor was immers feest+alcohol).. Kwam ze aanlopen met een plastic tasje met een vest en trainingsbroek die nog bij haar lag, even uurtje goed gesprek gehad, zij nog janken zelfs... Maar week later ging ze naar Albufeira met vriendinnen, en daarna hebben we elkaar eigenlijk niet meer echt gesproken, al wonen we vlak bij elkaar...
Als we elkaar nu zien is het alleen ''hoi'', blijft vervelend voelen..
Yes, zaterdag samen naar een feest gegaan en uiteindelijk in haar bed beland. Zondag haar opgehaald van een carnavalsfeest om vervolgens afgesproken sex te hebben en niet te blijven slapen, maar uiteindelijk toch gebeurd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
zaterdag en zondagnacht
Shit man... ja wat denk je dan
of loslaten en volgende keer weer fuckbuddies spelen.
Of geen contact meer
Dit. En ik ken de situatie niet helemaal, maar het klinkt ook een beetje als "wel de lusten, niet de lasten". Wel leuke dingen met je doen en er verder geen label (relatie) aan hangen, omdat het "gevoel" dan anders is. Het klinkt mij een beetje vreemd in de oren.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat je voor jezelf heel erg na moet denken of jij het wel kan . Het is namelijk niet helemaal eerlijk naar jou toe en denk dat je het op een gegeven moment gaat knagen.
En ik geloof best dat iemand problemen heeft met zichzelf en niet weet wat die wil maar is het wel helemaal eerlijk om jou daarin mee te sleuren.
Ik denk ergens dat je ook jezelf moet beschermen en geen sex meer met hem moet hebben nu het uit is, het is namelijk wel dat je juist daardoor wel weer hoop geeft en wat als die het gewoon nou echt niet kan ??
Hoe spendeer je je dag? Toch niet alleen zittend op de bank luisterend naar Air Supply - I'm all out of Love?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 08:49 schreef Bilderberger het volgende:
Morgen is het 2 weken geleden.
Nog steeds zo ontzettend KUT![]()
![]()
![]()
Liefdesverdriet wordt echt onderschat, door mij in ieder geval wel altijd want dit is mijn eerste keer en wat heb ik het zwaar zeg.![]()
Ik wéét dat het nooit meer goed gaat komen, en tóch dat ene hele kleine beetje hoop krijg ik gewoon niet uit mijn systeem. Ratio vs emotie
Ik heb het wel aangekaart en hij was op zich niet heel negatief erover, maar hij wil eerst proberen zelf hieruit te komen... Met drank en xtc, kennelijk :/quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:02 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ik denk eigenlijk dat je hem aan moet sporen hulp te gaan zoeken want dit soort gesprekken zijn niet echt goed.
En het is heel moeilijk want je weet dan ook dat die het niet persoonlijk bedoelt maar ik denk hier een jongen is die erge hulp nodig heeft voor het te laat is, maar daarbij moet je dan toch ook echt je eigen grenzen bewaken.
Hoe hard het ook klinkt , je moet er meer voor jezelf ook zijn, juist in dit soort situaties.
Ik denk juist eigenlijk eerlijk dat je afstand moet nemen om hem juist aan zichzelf te laten werken en hulp te zoeken dan dat die steeds naar je toe blijft trekken en je voor je het weet in een hele rare positie komt te staan omdat je hem graag helpt en er voor hem wilt zijn ( kan doorslaan tot emotionele chantage en al dat soort ongein )
Dat is ook juist het probleem. Ik laat hem, maar hij stuurt me elke dag berichtjes en vraagt of ik af kan spreken... Wat doe ik dan? Moet ik hem negeren?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
Laat hem...
Mist hij je dan komtie terug.. Anders niet.
En idd verder niks/contact
Ik ben nog geen dag alleen geweest.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:26 schreef Buffell het volgende:
[..]
Hoe spendeer je je dag? Toch niet alleen zittend op de bank luisterend naar Air Supply - I'm all out of Love?
Want dat helpt nou ook niet echt. Zorg voor zoveel mogelijk activiteit en mensen om je heen. Dan verzet je makkelijker dan je denkt je aandacht. Ik had het een week nadat het uit was ook erg zwaar, toen nam een vriend me mee naar het casino en de hele middag in dat casino dacht ik geen seconde aan mijn ex. Afleiding helpt echt!
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:23 schreef formerjellybean het volgende:
Ja , dan denk ik toch echt dat afstand nemen veel verstandiger is hoor , want iemand die dus denkt met drugs en drank op te lossen is niet echt gezond hoor.
En ja heel eerlijk ja , stel een lijn op zolang jij geen hulp zoekt wil ik geen contact, straks kom je namelijk in de positie dat je hulpverlenertje mag gaan spelen en ik denk niet dat je dat wilt.
En ja als iemand het uitgemaakt heeft mag je best zeggen van ik wil nu even geen contact, ik denk namelijk dat je nu te veel rekening met iemand aan het houden bent met iemand die het niet met jou houd
Let's hope so.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:12 schreef meIIyou het volgende:
Dus je bent een vrouw, en bent (al vaker?) afgewezen door vrouwen die uiteindelijk toch voor een man kiezen?
Ik zou lekker verder daten en dan komt er vast iemand voorbij die wel voor je kiest!
Ik kan me dat voorstellen maar ik denk ook dat degene waarschijnlijk meer met zichzelf in de knoop zit dan met jou en ik denk dat er dan soms heel moeilijk over te praten valt omdat het probleem bij hemzelf ligt en niet met jou, alleen het punt is dan moet die aan zichzelf gaan werken en gezien de reactie wil die dat niet helemaal , sterker nog hij wil het met drank en drugs oplossen en ja dat probleem lost zichzelf dan niet op.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:07 schreef IGotMine het volgende:
[..]
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in...
Ik vind het gewoon knettergek om een relatie die meer dan 5,5 jaar goed is geweest weg te gooien omdat er een paar weken wat moeilijkheden zijn. Misschien ben ik dan gewoon ouderwets, maar ik denk dan: dan praat je er toch over, dan werk je er toch aan... Maar kennelijk niet.
Ja, dat is waar, thanks voor je reactie. Hij gaf wel zelf aan dat hij dit niet elke week gaat doen gelukkig, dat is op zich wel positief. Soms zou ik hem gewoon een schop onder z'n kont willen geven en willen zeggen: "En nú ga jij alleen op je kamer zitten nadenken en je komt er pas uit als je iets te melden hebt." Maar ik geloof niet dat dat een heel gepaste aanpak isquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:47 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik kan me dat voorstellen maar ik denk ook dat degene waarschijnlijk meer met zichzelf in de knoop zit dan met jou en ik denk dat er dan soms heel moeilijk over te praten valt omdat het probleem bij hemzelf ligt en niet met jou, alleen het punt is dan moet die aan zichzelf gaan werken en gezien de reactie wil die dat niet helemaal , sterker nog hij wil het met drank en drugs oplossen en ja dat probleem lost zichzelf dan niet op.
Heel erg eerlijk sinds die al zegt dat die heel erg het probleem wil oplossen met drank en drugs , denk ik ergens dat je misschien stiekem een beetje blij moet zijn dat het over is , want stel dat die juist terwijl die nog in de relatie zat dat soort rare dingen wilde gaan doen , dan zit je daar toch ook niet echt op te wachten.
Oh het is uit met m'n vriend dus ik mag mij hier melden of zo.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:44 schreef Probability het volgende:
Na aanleiding van dit topic m'n ene ex op facebook opgezocht, kan niet eens meer herinneren hoe lang het uit is en z'n foto's doen mij niets meer behalve een fijne herinnering (heb het net even opgezocht, van de zomer is het 4 jaar geleden.. en we zijn beide echt andere mensen geworden, misschien dat doordat we beide zo veranderd zijn het nu juist weer goed met elkaar zouden kunnen vinden. ach het was gewoon turbulent en volwassen worden etc.)
met de andere ex is het korter uit (logisch niet even lang natuurlijk) heb hem ook niet op facebook.. denk dat dat wel raar is mocht ik hem tegenkomen. is nu 2 jaar uit maar hebben nog een jaar een soort ding gehad (met een halfjaar ertussen waarin hij op reis was) wat misschien wel een relatie werd maar toen toch niet. en hij was totaal niet eerlijk tegenover mij. lastig om dat in te zien op dat moment, nu denk ik ook van god hoe heeft t ooit zo ver kunnen komen. maar zijn we beide 'schuldig' aan.
heb nu een relatie die echt heel anders is dan de voorgaande twee, veel gelijkwaardiger. maar het tekent je toch of zo. zonde eigenlijk.
Wat rot! Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:32 schreef Probability het volgende:
[..]
Oh het is uit met m'n vriend dus ik mag mij hier melden of zo.
Ervaring leert dat er nooit slechts 1 ruzie vooraf gaat, dus er zal denk ik meer gebeurd zijn/aan de hand zijn?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Probability het volgende:
Ruzie en toen kon hij het niet meer
Maar hij kan nog wel vrienden zijn dus dat snap ik ook nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:32 schreef Buffell het volgende:
[..]
Ervaring leert dat er nooit slechts 1 ruzie vooraf gaat, dus er zal denk ik meer gebeurd zijn/aan de hand zijn?
Vervang Gran Canaria met Kreta en je hebt éxact wat ik tot voor kort ook best wel voelde. Het ebt snel weg nu gelukkig. Bij jou ook hopelijk?!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:54 schreef Fred0w het volgende:
Toch best vreemd, vorig jaar zomer hadden we het nog hartstikke leuk samen op Gran Canaria.
Je gaat een beetje in de toekomst kijken,plannen maken.. en ineens is daar helemaal niets meer van over.![]()
Nu 3 maanden later heb ik het wel een plekje kunnen geven maar soms denk ik nog van.. teringwijf.
Same here, maar dan Zuid-Spanje. Bizar idee dat dat nog geen jaar geleden is... Ik had ook in het begin heel erg het gevoel dat mijn hele toekomst in elkaar stortte, maar dat ebt inderdaad weg... Hoe lang duurde dat bij jou?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:47 schreef Buffell het volgende:
[..]
Vervang Gran Canaria met Kreta en je hebt éxact wat ik tot voor kort ook best wel voelde. Het ebt snel weg nu gelukkig. Bij jou ook hopelijk?!
Jup, ik dacht de eerste weken ook; fuck, wat moet ik nu? de afgelopen bijna 5 jaar was ze er altijd. Bij overlijden van familieleden, bij het behalen van mijn propedeuse, bij de hartaanval van m'n opa enzovoorts. Ze hoorde er dus gewoon bij, snapje. Maar nu, 3.5 maand later heb ik dat totaal niet meer. Sneller gegaan dan ik had verwacht. Heb er een positieve draai aangegeven; veel gaan sporten en ik besefte me dat er eigenlijk nog veel verbeterd kan worden in een toekomstige relatie. Ik maak me er niet zo druk meer om, ze spookt nog wel 'ns door mijn hoofd maar zonder veel emotie. Zie het als een nieuw begin, hoe afgezaagd en Dr. Phil-achtig dat ook klinktquote:Op woensdag 19 maart 2014 14:13 schreef IGotMine het volgende:
[..]
Same here, maar dan Zuid-Spanje. Bizar idee dat dat nog geen jaar geleden is... Ik had ook in het begin heel erg het gevoel dat mijn hele toekomst in elkaar stortte, maar dat ebt inderdaad weg... Hoe lang duurde dat bij jou?
Dunno. Ik heb het uitgemaakt omdat ik er zelf aan onderdoor ging en ook geen vooruitgang zag. Kwam voor hem best als een schok omdat hij blijkbaar niet begrepen heeft hoe serieus het was voor mij, wat mij dan weer stak, want ik ben er vaak zat over begonnen. En inmiddels ben ik zo aan het twijfelen of ik hem inderdaad nog een kans had moeten geven, zoals hij vroeg, of dat ik er gewoon goed aan heb gedaan om nu voor mezelf te kiezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Time will heal you ... it will..
Ja, ik las het al. En dat wil ik hem ook niet aandoen. Bovendien weet ik ook vrij zeker dat ik weer weg wil als ik eenmaal weer bij hem ben... Ik moet hier gewoon doorheen denk ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:41 schreef IGotMine het volgende:
Klinkt als een moeilijke situatie! Ik weet niet precies hoe het tussen jullie zit, maar het klinkt een beetje als wat er tussen mij en mijn ex speelt. Hij spreekt zijn twijfels over zijn beslissing wel naar mij uit en dat is echt zo klote om te horen. Je doet er denk ik beter aan om dat voor jezelf te houden, omdat het inderdaad valse hoop oproept. Op dit moment lijkt het me dat het jullie allebei meer rust geeft om die gevoelens en twijfels (nog) niet uit te spreken.
Dat is inderdaad het enige waar ik het nog wel moeilijk heb, muziek.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:47 schreef PowerLoungen het volgende:
Ugh weer gevoel van terug bij af . Liedje gehoord in de auto en ik brak gelijk als een rietje .
Alle pijn en emoties kwamen weer boven
Is het andersom misschien niet beter? Ik ben destijds gekapt met werk. Want ik dacht, dan ga ik me na het werk continu thuis kut voelen. Als ik nu eerst begin met het niet meer alleen thuis kut voelen, kan ik daarna het werk weer oppakken en sta ik dan ook direct meer open voor sociale connecties.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:31 schreef Buffell het volgende:
[..]
Misschien is juist gaan werken wel goed. Aandacht verleggen. Hoe meer je thuit zit en alleen, hoe meer je erover gaat malen en dat werkt juist averechts.
Weet ik niet. Ik vond het wel fijn om als er een huilbui aan kwam, gewoon bij mijn moeder even lekker te janken ('woon' al een week bij mijn ouders nu). Nu pad heb ik eigenlijk het idee dat ik de afleiding wel zou kunnen gebruiken, maar ik heb ook gewoon momenten voor mezelf nodig om me even ronduit kut te voelen.quote:Op zondag 23 maart 2014 08:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is het andersom misschien niet beter? Ik ben destijds gekapt met werk. Want ik dacht, dan ga ik me na het werk continu thuis kut voelen. Als ik nu eerst begin met het niet meer alleen thuis kut voelen, kan ik daarna het werk weer oppakken en sta ik dan ook direct meer open voor sociale connecties.
Hielp ook niet echt mee dat degene die naast me zat het nog even een slagje harder zette.. Had hem inderdaad om moeten draaien ja . Muziek kan mooi zijn , maar bepaalde nummers zijn puur vergif.quote:Op zondag 23 maart 2014 08:29 schreef Bilderberger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het enige waar ik het nog wel moeilijk heb, muziek.
Bepaalde nummers hebben zoveel herinneringen...![]()
Ik draai gelijk weg naar een ander radiostation en ga niet zitten luisteren en denken, dat helpt zeker niet mee. Vooral dat denken, analyseren, wat als en als ik dit en dat ... Niet doen!
Ik vond het verschil tussen na het werk thuiskomen, en gewoon echt even 'vakantie' hebben toch wel erg groot. Werken en stappen in die zin waren puur het wegdringen van emoties. Toen ik opeens alles liet klappen was ik 2 week overstuur en daarna ging het wel weer.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik vond het wel fijn om als er een huilbui aan kwam, gewoon bij mijn moeder even lekker te janken ('woon' al een week bij mijn ouders nu). Nu pad heb ik eigenlijk het idee dat ik de afleiding wel zou kunnen gebruiken, maar ik heb ook gewoon momenten voor mezelf nodig om me even ronduit kut te voelen.
Mja ik vind het toch ook wel fijn dat het leven een beetje doorgaat. Maar dat zal persoonlijk zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vond het verschil tussen na het werk thuiskomen, en gewoon echt even 'vakantie' hebben toch wel erg groot. Werken en stappen in die zin waren puur het wegdringen van emoties. Toen ik opeens alles liet klappen was ik 2 week overstuur en daarna ging het wel weer.
Had jij dan geen last van emotionele hangovers? Feestje, stappen, misschien een ONS, of naar het werk. Je denkt er dan even niet aan. Toen had ik al snel zoiets van, feest! gaaf!. Maar na thuiskomst toch weer dat gezeik van die gevoelens. Dus toen maar alles losgekapt, en toen was ik er toch nog best snel over heen.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mja ik vind het toch ook wel fijn dat het leven een beetje doorgaat. Maar dat zal persoonlijk zijn.
ONS is sowieso niets voor mij. Ik heb de afgelopen week vooral lekker rustig aan wat series gekeken, beetje aan school gewerkt en één avond naar de bioscoop geweest en daarna de kroeg in, maar inmiddels was ik bekaf dus dat hield ik ook niet lang uit. Af en toe een huilbui, prima, lekker laten lopen. Dat wordt al wel minder, ik huil niet meer bij alles en zaterdag was mijn eerste huilvrije dag.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Had jij dan geen last van emotionele hangovers? Feestje, stappen, misschien een ONS, of naar het werk. Je denkt er dan even niet aan. Toen had ik al snel zoiets van, feest! gaaf!. Maar na thuiskomst toch weer dat gezeik van die gevoelens. Dus toen maar alles losgekapt, en toen was ik er toch nog best snel over heen.
Ik kreeg plots ontzettend veel huilbuien toen ik stopte met werk. Toen zonk het echt in. 2 week volledig van de kaart en toen werden de huilbuien echt minder. Helaas werd ik wel behoorlijk cynisch en bitter door de break up. Probeer dit dus te vermijden!quote:Op maandag 24 maart 2014 12:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
ONS is sowieso niets voor mij. Ik heb de afgelopen week vooral lekker rustig aan wat series gekeken, beetje aan school gewerkt en één avond naar de bioscoop geweest en daarna de kroeg in, maar inmiddels was ik bekaf dus dat hield ik ook niet lang uit. Af en toe een huilbui, prima, lekker laten lopen. Dat wordt al wel minder, ik huil niet meer bij alles en zaterdag was mijn eerste huilvrije dag.
Ik heb niet het idee dat ik echt bitter word ofzo, maar ik ben daarin vrij praktisch. Accepteren en verder proberen te gaan.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kreeg plots ontzettend veel huilbuien toen ik stopte met werk. Toen zonk het echt in. 2 week volledig van de kaart en toen werden de huilbuien echt minder. Helaas werd ik wel behoorlijk cynisch en bitter door de break up. Probeer dit dus te vermijden!
Zo lang in een doos doen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ik echt bitter word ofzo, maar ik ben daarin vrij praktisch. Accepteren en verder proberen te gaan.
Woensdag ga ik weer naar mijn eigen huis... Daar zie ik wel tegenop, ik weet domweg niet wat ik wil/ga doen met de foto's en de kleren en... alles. Ik wil niks wegdoen want ik weet dat ik daar spijt van ga krijgen, maar ik weet ook niet of ik alles moet laten hangen.
Als ik zo vrij mag zijn.... Geloof er niet veel van wat je hier neerzetquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:41 schreef formerjellybean het volgende:
Ik was dus zaterdag mijn ex tegengekomen met zijn vriendin, al een keer eerder gehad en ik heb er zelf geen moeite mee omdat ik het al weet en haar en hem al een keer tegen ben gekomen .
Het was heel raar hij zat in de auto geparkeerd en ik fietste langs en als die eigenlijk niet recht in mijn gezicht keek had ik het niet doorgehad , maar hij was eigenlijk in de shock face.
Nu krijg ik dus deze vraag en deze gedachte waarom zo geschokt reageren , want je weet dat je in hetzelfde dorp woont en eigenlijk is het voor mij raar want heel eerlijk , in meeste reacties het eigenlijk degene die juist single is en er moeite mee heeft hem te zien met zijn vriendin , maar bij mij is het dus degene met de vriendin is meer geschokt dan ik .
Ik denk wel dat het komt omdat ik meer mijn eigen dingen doe en het lekker vind om vrijgezel te zijn enzo maar ik blijf het dus eigenlijk heel raar vinden dat hij het schijnbaar moeilijk vind , want hij wilde toch met zijn vriendin en hij heeft nu toch wat die wilde .
En het is ondertussen bijna een half jaar verder dan vind ik het eigenlijk nogal raar om in shock te zijn over het zien van een ex.
Dat is niet helemaal waar , ik heb zelf zoiets van mezelf dat ik niet veel voor hem betekend heb en het is juist doordat het niet helemaal netjes uitgegaan is, hij heeft eigenlijk 2 meiden tegelijk gehad , ik vermoed dat hij eigenlijk ook 2 gelijk had dus mij en haar en hij heeft het nooit officieel uitgemaakt, en ja ik ga juist wel verder want ik ben weer aan het uitgaan en dingen aan het doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:09 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn.... Geloof er niet veel van wat je hier neerzet![]()
Je doet het voorkomen alsof hij er veel meer mee zit dan jij (of althans; dat hij er nog mee zit), omdat je -volgens jou- bij hem een ''shockface'' hebt gezien, maar ondertussen typ jij er een heel bericht over op een forum, en heb je best kans dat hij het al lang weer is vergeten...
Dat zeg ik puur uit mijn eigen ervaring he, weet verder niets van jullie achtergrond.. Maar ik heb mezelf ook heel lang ingepraat dat mijn ex, ondanks dat ze het uitmaakte en een nieuwe vriend kreeg, toch heus nog wel met 'ons' bezig was, en regelmatig aan mij dacht enzo..
Het is allemaal al weer een tijd geleden, maar dat stug blijven volhouden dat ik nog heel veel betekende voor mijn ex, of althans, dat ze heus nog wel veel met mij bezig was, heeft er bij mij alleen maar voor gezorgd dat ik langer bleef hangen in die fase dan nodig was..
Heel eerlijk omdat ik eigenlijk gewoon zit te wachten tot de leugens uitkomen. En waarom omdat dan de mogelijkheid er is dat ik een boel shitzooi over me heen kan krijgen wat niet helemaal klopt en ja daar kan ik mee te maken omdat we in een dorp wonen en er mee te maken kan krijgen tijdens uitgaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:01 schreef Sarasi het volgende:
Waarom ben je er zo mee bezig? Wat boeit het? Je hebt toch niks meer te maken met die knul?
Half jaar geleden, maar ben ook een poos niet meer uitgegaan , dus ook een boel van de kennissen van zijn groep ook niet gezien . Ik hoop ook dat het begraven blijft , want hij heeft een stikjaloerse vriendin die ik liever niet achter me aan krijgt want ik wist niet van haar (tot hij het officieel op facebook maakte en toen is eigenlijk ook ons contact over gegaan)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:24 schreef Sarasi het volgende:
Dat zie je dan toch wel weer? Ik neem aan dat de mensen die jou goed kennen hem toch niet zullen geloven, en de mensen die hem wel geloven, waren je vrienden toch al niet. Bovendien is het inmiddels een jaar (?) geleden, als het nog niet uit is gekomen, blijft het vast wel begraven.
Dan zou ik proberen om het nu los te laten, want erover piekeren heeft nergens invloed op behalve op jezelf.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:33 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Half jaar geleden, maar ben ook een poos niet meer uitgegaan , dus ook een boel van de kennissen van zijn groep ook niet gezien . Ik hoop ook dat het begraven blijft , want hij heeft een stikjaloerse vriendin die ik liever niet achter me aan krijgt want ik wist niet van haar (tot hij het officieel op facebook maakte en toen is eigenlijk ook ons contact over gegaan)
Ik denk dat je een heel belangrijk iets vergeet in dit verhaal jezelf . Ik denk dat je zoals je al van plan was te negeren en gewoon je eigen dingen doen maar als je de vriendschap wil moet je besluiten dat het voor jezelf de vriendschap wilt .quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan zou ik proberen om het nu los te laten, want erover piekeren heeft nergens invloed op behalve op jezelf.Het is wat het is, als hij er als een vijftienjarige mee om wil gaan is dat zijn probleem en mocht zijn vriendin er ooit achter komen, zie je dat dan wel (maar die kans acht ik klein). Maak van zijn probleem niet jouw probleem.
Je zegt dat je lekker je leven weer aan het oppakken bent, steek daar dan je energie in, niet in zijn vage reacties.
![]()
Overigens heb ik een brief gekregen. Ondertekend met 'ik houd van je'. Negeren lijkt mij de beste optie. Ik wil nog (lang) geen contact. Eerst wil ik er echt helemaal overheen zijn, ik wil dat hij er helemaal overheen is, en daarna ben ik bereid om te kijken of we er nog een vriendschap van kunnen maken. Maar dan moet hij ook veranderd zijn, want de redenen dat een relatie niet meer werkte, gelden ook voor een vriendschap. Lange termijn denken dus, iets voor na de zomer.
Ik denk juist eindelijk aan mezelf. Anders had ik dit niet genegeerd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:02 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat je een heel belangrijk iets vergeet in dit verhaal jezelf . Ik denk dat je zoals je al van plan was te negeren en gewoon je eigen dingen doen maar als je de vriendschap wil moet je besluiten dat het voor jezelf de vriendschap wilt .
Het kan namelijk ook zijn dat je na de zomer er totaal anders over denkt en zelf de vriendschap niet meer wil
Nog 3 maandjes gast... Iig bij mij danquote:Op maandag 31 maart 2014 22:34 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik mis haar nog steeds verschrikkelijk .
Duurt al 5 maanden nu , deze doffe ellende ..
Ik teken er meteen voorquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nog 3 maandjes gast... Iig bij mij dan
Ja dat is misschien ook weer zo... Maar toch, mis der vreselijk.....quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dan weet je al hoe ver zij is.
Fuck haar ...
Ik ken het....quote:
Herkenbaar. Waarschijnlijk een type dat op zoek is naar een relatie en niet zozeer naar een geliefde.quote:Op maandag 14 april 2014 21:37 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Voor mij is het alweer ruim een jaar geleden dat mijn ex de relatie uitmaakte, en ik denk er gelukkig vrijwel niet meer aan, maar één ding blijft voor mij toch moeilijk te verteren.
En dat is het feit dat zij zo enorm rationeel is geweest na het verbreken van de relatie. Zij had al meer ervaring met relaties, terwijl zij mijn eerste vriendin was.
Tijdens de relatie was zij echt super fanatiek : Cadeau'tjes voor mijn verjaardag heel veel werk van gemaakt, het vreselijk vinden als we ruzie hadden, mij willen voorstellen aan familie, vriendinnen, etc dus ze was behoorlijk serieus.
Maar toen ze het uitmaakte, was het ook van de één op andere dag compleet over. Nog een keer afgesproken om eea. te bespreken, maar daarna was het gewoon enorm casual. Zij peerde 'm op vakantie met 3 vriendinnen naar Malaga, foto's op FB met jongens waar ze in werd getagd, en bij terugkomst na 3 maanden in oktober nog een keer een sms'je gehad van yo alles goed ja met mij ook OK doei, en na 6 maanden had ze een nieuwe relatie waarmee ze gelukkig is..
Aan de ene kant is het perfect geweest voor mijn verwerking, geen hoop meer achteraf, geen twijfels, ik wist duidelijk waar ik aan toe was. Aan de andere kant wel raar dat je je zo nuchter en rationeel kunt opstellen na zoiets..
Ja, heel herkenbaar en het zal uiteindelijk weggaan, maar het is een lijdensweg.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:25 schreef DorperTed. het volgende:
Ondanks dat het amper wat heeft voorgesteld krijg ik haar maar niet uit mijn hoofd.
Half januari ging het over terwijl het eind oktober pas begon, ging allemaal erg snel maar toch.
Ondertussen alweer een aantal dates gehad, leuke dingen gedaan en mooie plannen voor de toekomst gemaakt maar het lukt me maar niet haar uit mijn hoofd te krijgen. Ook droom ik nog met enige regelmaat over haar.
Ik vind het behoorlijk pathetisch van mijzelf. Oké ik laat de gedachte aan haar mij niet belemmeren maar het feit dat ik nog aan haar denk is al triest genoeg. Ondanks dat het wel een leuke meid was.
Iemand hier ervaringen mee?
Dat rationele is erg herkenbaar inderdaad, tijdens de relatie ging mijn ex er ook helemaal voor, echt overal super veel werk van maken en leuk enzo, maar toen ze het uitmaakte leek ze erg kil en rationeel en viel er ook gewoon echt niet meer mee te praten leek het wel....quote:Op maandag 14 april 2014 21:37 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Voor mij is het alweer ruim een jaar geleden dat mijn ex de relatie uitmaakte, en ik denk er gelukkig vrijwel niet meer aan, maar één ding blijft voor mij toch moeilijk te verteren.
En dat is het feit dat zij zo enorm rationeel is geweest na het verbreken van de relatie. Zij had al meer ervaring met relaties, terwijl zij mijn eerste vriendin was.
Tijdens de relatie was zij echt super fanatiek : Cadeau'tjes voor mijn verjaardag heel veel werk van gemaakt, het vreselijk vinden als we ruzie hadden, mij willen voorstellen aan familie, vriendinnen, etc dus ze was behoorlijk serieus.
Maar toen ze het uitmaakte, was het ook van de één op andere dag compleet over. Nog een keer afgesproken om eea. te bespreken, maar daarna was het gewoon enorm casual. Zij peerde 'm op vakantie met 3 vriendinnen naar Malaga, foto's op FB met jongens waar ze in werd getagd, en bij terugkomst na 3 maanden in oktober nog een keer een sms'je gehad van yo alles goed ja met mij ook OK doei, en na 6 maanden had ze een nieuwe relatie waarmee ze gelukkig is..
Aan de ene kant is het perfect geweest voor mijn verwerking, geen hoop meer achteraf, geen twijfels, ik wist duidelijk waar ik aan toe was. Aan de andere kant wel raar dat je je zo nuchter en rationeel kunt opstellen na zoiets..
Heftig om te horen dat je nu al zelf ook beseft dat dit het beste is, dat vind ik best wel knap...!quote:Op woensdag 16 april 2014 21:53 schreef Gatenkaas het volgende:
Na een (korte) relatie van een half jaar heeft mijn ex het vandaag uitgemaakt. Niet dat het echt een lange relatie was, maar het doet wel behoorlijk pijn. Aan de ene kant zag ik het al aankomen dat de relatie beëindigt zou worden. Zelf had ik ook al twijfels, maar omdat ik haar (nog steeds) zo ontzettend leuk vind probeerde ik er wel m'n best voor te doen.
Vandaag heb ik af en toe momenten dat ik blij ben dat zij de stap heeft gezet, omdat ik het zelf niet zou kunnen. Blij dat deze trainwreck van een relatie eindelijk voorbij is. Maar aan de andere kant heb ik ontzettende spijt dat het niet beter kon, omdat ik eigenlijk horendol verliefd op haar ben.
Maar goed, nu de komende tijd eerst afstand van het hele gebeuren nemen en me focussen op andere zaken in het leven zoals m'n werk en de studie die ik er naast doe. Zal wel met ups en downs gaan.
Het ging al een tijdje niet goed dus ik had er al enige afstand van genomen. Ik kan er wel deels rationeel over nadenken. Bij vlagen in elk geval. Morgen komt ze langs haar spullen op te halen, ik heb alles al opgeruimd en in een tas gedaan. Dan kan ze in elk geval gelijk weer weg en hoeft het ook niet langer te duren dan noodzakelijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 08:28 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Heftig om te horen dat je nu al zelf ook beseft dat dit het beste is, dat vind ik best wel knap...!
Als de relatie echt zo'n trainwreck was is het misschien maar beter ook...
Sterkte dermee joh! Ik weet zeg maar exact hoe je je nu voelt....
Wow dude, er gaat echt het een en ander parallel hier geloof ik...quote:Op donderdag 17 april 2014 23:23 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Het ging al een tijdje niet goed dus ik had er al enige afstand van genomen. Ik kan er wel deels rationeel over nadenken. Bij vlagen in elk geval. Morgen komt ze langs haar spullen op te halen, ik heb alles al opgeruimd en in een tas gedaan. Dan kan ze in elk geval gelijk weer weg en hoeft het ook niet langer te duren dan noodzakelijk.
Het voelt wel surreëel. Misschien dat de echte klap nog moet komen, maar ik kan het nog niet bevatten. Ik ben nog zo verliefd op haar dat ik het misschien niet in wil zien. Maar goed, daar zal vast wel wat tijd overheen gaan.
Ik heb zojuist in elk geval wel een brief van drie A4'tjes geschreven, gericht aan haar, om mijn gedachten erover op een rijtje te zetten. Ik zal het haar waarschijnlijk nooit laten lezen, maar ik denk dat het wel helpt om het te verwerken.
Weet je zeker of een brief kan helpen? Ik heb mijn gedachten en gevoelens op papier gezet, maar als ik het teruglees dan lijkt het me zo nutteloos..quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:30 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Wow dude, er gaat echt het een en ander parallel hier geloof ik...
Morgen gaan mijn ex en ik ook spullen terug geven, en dan ga ik haar waarschijnlijk ook een brief geven met wat gedachten die ik op een rijtje heb gezet over mijzelf, ons en haar de afgelopen paar weken.... Ik ben ook nog steeds zo verliefd op haar, ongelofelijk....
Succes morgen man! Je kan het!
Ik had geen idee of een brief kon helpen tot vanmiddag.... Ik ben dus vandaag naar haar toe geweest, heeft een uurtje of 5 geduurd in totaal... Het was ook echt oprecht gezellig en leuk om elkaar weer te zien, maar zo pijnlijk om te merken dat ze totaal klaar met me was...quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:39 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Weet je zeker of een brief kan helpen? Ik heb mijn gedachten en gevoelens op papier gezet, maar als ik het teruglees dan lijkt het me zo nutteloos..
Maar goed, ze komt over 2,5 uur langs en dan gaat ze ook gelijk weer weg met haar spullen. Daarna zal ik wel in een foetushouding kruipen en gaan huilen.
Ik heb ervoor gekozen om haar redelijk snel weg te sturen. Heb me ook compleet voor haar afgesloten toen ze er was. Al haar spullen had ik al verzameld dus ze kon die gelijk meenemen. Ik heb een uur met haar gepraat, nog even koffie gedronken en toen gingen we uit elkaar. Ze wilde nog even knuffelen maar ik heb gelukkig voet bij stuk gehouden en het niet gedaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:18 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Ik had geen idee of een brief kon helpen tot vanmiddag.... Ik ben dus vandaag naar haar toe geweest, heeft een uurtje of 5 geduurd in totaal... Het was ook echt oprecht gezellig en leuk om elkaar weer te zien, maar zo pijnlijk om te merken dat ze totaal klaar met me was...
Ik heb haar de brief niet laten zien. Daarna inderdaad een poosje liggen in een foetushouding. Na twee uur pakte ik mezelf weer bij elkaar en ging ik maar naar m'n ouders toe. Die hebben vervolgens mijn weekend nog wel leuk weten te maken.quote:Ze heeft die brief ook aangenomen en ze wilde hem gelijk lezen zodat ze er op kon reageren... Ze was zichtbaar aangeslagen maar ze kon het gewoon niet meer zei ze, er was teveel gebeurd....
Daarna de rest van de dag/avond inderdaad in foetushouding in een hoekje gelegen mentaal gezien... jeej....
Hoe is het bij jou gegaan...?
Ergens had ik dat misschien ook moeten doen, het gewoon snel afkappen en er klaar mee zijn... Maar dat kon ik niet helaas....quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik heb ervoor gekozen om haar redelijk snel weg te sturen. Heb me ook compleet voor haar afgesloten toen ze er was. Al haar spullen had ik al verzameld dus ze kon die gelijk meenemen. Ik heb een uur met haar gepraat, nog even koffie gedronken en toen gingen we uit elkaar. Ze wilde nog even knuffelen maar ik heb gelukkig voet bij stuk gehouden en het niet gedaan.
Ze zei dat ze het heel erg vond dat ik totaal geen contact met haar wilde en ze begreep het niet. Ik hoop dat ze geen contact meer op probeert te nemen, dat zou het verwerken nog moeilijker maken.
[..]
Ik heb haar de brief niet laten zien. Daarna inderdaad een poosje liggen in een foetushouding. Na twee uur pakte ik mezelf weer bij elkaar en ging ik maar naar m'n ouders toe. Die hebben vervolgens mijn weekend nog wel leuk weten te maken.
Het valt nu echter wel een beetje stil, maar ik probeer de komende weken veel af te spreken met vrienden.
Ik ben wel blij dat ik het niet heb gedaan. Ik gun het haar niet om mezelf kwetsbaar op te stellen en haar te laten zien hoeveel moeite ik ermee heb.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:52 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Ergens had ik dat misschien ook moeten doen, het gewoon snel afkappen en er klaar mee zijn... Maar dat kon ik niet helaas....
Ben je trouwens blij dat je haar die brief niet heb laten lezen? Ik voel me er opzich wel oke bij dat ze het nu wel gelezen heeft en dat ze weet hoe ik nu over dingen denk...
Ik ben daarna ook nog het weekend naar mijn ouders geweest, even lekker het bos in met mijn mountainbike... ff lekker afreageren....
Het valt inderdaad wel enorm stil nu, veel afspreken met vrienden helpt inderdaad, maar het vult toch een andere leegte.... Het moet slijten ofzo....
Ja dat snap ik ergens wel, aan de andere kant deed ik dat al nooit dus het kon niet zoveel kwaad om dat nu wel te doen dacht ik.... Nja er is toch niks mee gebeurd dus het maakt ook niet zoveel uit...quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:02 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ik het niet heb gedaan. Ik gun het haar niet om mezelf kwetsbaar op te stellen en haar te laten zien hoeveel moeite ik ermee heb.
Naar verhaal! Jammer dat al die tegenslagen ook nog eens rondom je verjaardag zijn. Ik heb geen advies. Hoop wel dat het nu misschien al wat beter gaat met je?quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:44 schreef runaway het volgende:
Ik moet me helaas ook melden hier...... Nu 28 en ineens single wat ik helemaal niet wil![]()
Relatie van 4 jaar + daarvoor 9 jaar goede vrienden op de klippen gelopen.
Op mijn verjaardag kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd gaat worden en 4 dagen later op dag van mijn verjaardagsfeestje dat hij niet met me verder wil.
Alles overhoop, geen thuis, huis, vriendje, werk.......
Reden: geen vertrouwen in een toekomst samen. En ik wel dus. Hij heeft tijdens 2 eerdere incidenten heel duidelijk voor mij gekozen, en nu toch.....
![]()
Auw auw auw. Tot overmaat van ramp heb ik ook nog 2,5 week vakantie (onderwijs). Dak valt op m'n hoofd![]()
Tot zover mijn depri verhaal
O sorry, ik had deze reactie niet eens gezien! Bij mij gaat het eten nu ook weer beter! Zo te lezen bij jou ook.quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:30 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Wow dude, er gaat echt het een en ander parallel hier geloof ik...
Morgen gaan mijn ex en ik ook spullen terug geven, en dan ga ik haar waarschijnlijk ook een brief geven met wat gedachten die ik op een rijtje heb gezet over mijzelf, ons en haar de afgelopen paar weken.... Ik ben ook nog steeds zo verliefd op haar, ongelofelijk....
Succes morgen man! Je kan het!
@Flawless: Het komt echt goed, dat weinige eten ken ik, deed ik de afgelopen 3 weken ook, heb sinds halverwege deze week weer eetlust, en weer zin om te koken! Vanavond zelfs voor vrienden gekookt weer!. Het is wel echt kut als iemand op die manier twijfels heeft... Mijn ex had ook twijfels de laatste weken voordat het uit ging, je gaat er overal naar kijken en op letten, om gek van te worden.... Hoe heeft hij het maandag uitgemaakt, als ik vragen mag?
Wat je zegt over ontzettend veel gevoelens als ze er eenmaal zijn herken ik, ik laat/liet ook moeilijk mensen toe, maar als ze eenmaal toegelaten waren dan hoefden ze nooit meer weg zeg maar.... Ik ben zelf wel een stuk opener geworden door de break-up.
Succes in ieder geval, het slijt echt wel de tijd hoop ik....
Eerste 1,5 week vooral aan een stuk door huilen.... Nu is huilen iets minder maar heb het idee dat ik intern uit elkaar bast en mn hart schreeuwt zo hardquote:Op donderdag 24 april 2014 00:08 schreef Flawlesssss het volgende:
[..]
Naar verhaal! Jammer dat al die tegenslagen ook nog eens rondom je verjaardag zijn. Ik heb geen advies. Hoop wel dat het nu misschien al wat beter gaat met je?
Oh geeft niet hoorquote:Op donderdag 24 april 2014 00:17 schreef Flawlesssss het volgende:
[..]
O sorry, ik had deze reactie niet eens gezien! Bij mij gaat het eten nu ook weer beter! Zo te lezen bij jou ook.Je benoemt het perfect: ik laat zelden iemand toe, maar als ik iemand toe laat dan zijn de gevoelens meteen heel heftig. Bij een eventuele volgende relatie wil ik echt niet meer zo intens veel voor iemand voelen, zodat ik ook niet gekwetst kan worden. Op een lullige manier bedoel ik mee dat hij nog even op een rot manier moest benoemen wat er mis is met mij in zijn ogen. Ik hoop ook dat het goed komt met jullie allemaal.
Wow, dat lijkt mij ook echt gek inderdaad, alles staat mij op het moment ook nog levendig bij... Stond vanochtend op, de ochtend na mijn verjaardag en meteen miste ik het om dan ff om te draaien en een kusje te stelen.... Kan me echt niet voorstellen dat ik niet meer weet hoe het was...quote:Op donderdag 24 april 2014 09:13 schreef IGotMine het volgende:
Voor mij is het nu 2,5 maand geleden en ik stond vanmorgen in de keuken en ik dacht opeens: ik kan me bijna niet eens meer herinneren hoe het was toen we nog samen waren. Dat is gevoelsmatig al zó lang geleden. Gek... Maar wel oké...
Weet je ook meteen dat ze jou nooit waard was en je veel beter kan krijgenquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:26 schreef Gatenkaas het volgende:
Ben er net achtergekomen dat mijn ex de laatste maand van onze relatie vreemdging met haar ex. Ik ben nu echt zo kwaad.
tijd denk ik..quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:39 schreef runaway het volgende:
Wat is er te doen aan het gevoel van gigantisch missen en je alleen voelen??
Snif.....
En meer dan tijd en afleiding want dat helpt geen ene kloot
Ben echt razend. Rustig, maar wel ontzettend boos. Denk dat het vanaf nu wel beter gaat om het te verwerken. Laag persoon.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Weet je ook meteen dat ze jou nooit waard was en je veel beter kan krijgen
Pfff lekker waardeloos man.... Maar nu weet je wel tenminste waar je aan toe ben en dat zij het niet waard is....quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:26 schreef Gatenkaas het volgende:
Ben er net achtergekomen dat mijn ex de laatste maand van onze relatie vreemdging met haar ex. Ik ben nu echt zo kwaad.
Er is niks dat dat gigantische lege gevoel van missen kan opvullen.... Zo had ik vandaag met koningsdag 2 optredens, lekker bezig en dan heb ik echt veel afleiding en mensen om mij heen en weinig tijd voor andere dingen. Maar zelfs op het podium tijdens een optreden bekruipt het gevoel van missen mij en werd ik weer verdrietig.... Zelfs als ik zo met andere dingen bezig ben... Echt bizar.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:39 schreef runaway het volgende:
Wat is er te doen aan het gevoel van gigantisch missen en je alleen voelen??
Snif.....
En meer dan tijd en afleiding want dat helpt geen ene kloot
Ja vond het gisteren ook erg lastig.... Bang dat ik hem tegen zou komen al pratend/rotzooiend met een ander meisje.....quote:[b]Op zondag 27 april 2014 02:36 schreef lexvandoef
Er is niks dat dat gigantische lege gevoel van missen kan opvullen.... Zo had ik vandaag met koningsdag 2 optredens, lekker bezig en dan heb ik echt veel afleiding en mensen om mij heen en weinig tijd voor andere dingen. Maar zelfs op het podium tijdens een optreden bekruipt het gevoel van missen mij en werd ik weer verdrietig.... Zelfs als ik zo met andere dingen bezig ben... Echt bizar.
Er zit echt niks anders op dan doorgaan ben ik bang, en het tijd geven....
Kan me voorstellen dat dat zo voelt, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er ook echt niet aan hebben gedacht. Spreek je ze nog?quote:Op zondag 27 april 2014 17:43 schreef Sheldon. het volgende:
De 25e was ik jarig, maar voor het eerst eigenlijk helemaal niets van geen van beide exen gehoord![]()
Op de een of andere manier doet dat me toch wel pijn, al is het met de een al ruim 4 jaar uit en met de ander ruim 2 jaar, maar toch geeft het wel echt het gevoel dat je er echt voor geen ene fuck meer toe doet... Terwijl ik met beiden op vakantie ben geweest, etc..
Wilde het gewoon even kwijt
Vrijwel nooit meer.. Eigenlijk het enige contact dat ik met beiden had was het jaarlijkse ''gefeliciteerd'', en heel incidenteel een keer wanneer we elkaar troffen op een feest/in de omgeving o.i.d.quote:Op zondag 27 april 2014 21:11 schreef IGotMine het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat zo voelt, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er ook echt niet aan hebben gedacht. Spreek je ze nog?
Ik word soms echt gek van mezelf. Ik heb nu, na bijna drie maanden geaccepteerd dat m'n relatie na 6 jaar kapot is en dat ik hem niet per se nodig heb om gelukkig te zijn enzo. En ik vermaak me prima met vriendinnen en ook in m'n eentje, dus op zich gaat alles best wel prima, maar tóch hou ik dat gevoel van: volgens mij is dit gewoon een fase. En ik kom daar gewoon niet vanaf. Hij heeft het naar mijn idee uitgemaakt omdat hij toen hij op zichzelf ergens anders woonde even heeft geproefd aan een ander leven, met uitgaan en zonder verantwoordelijkheid en ik kan best begrijpen dat dat aanlokkelijk is... En dan heb ik toch nog steeds het idee van: er móet toch wel een moment komen dat dat gaat vervelen en dat hij zich realiseert dat hij een hele mooie relatie van 6 jaar heeft weggegooid omdat hij dacht dat het gras ergens anders groener was?
Als hij op dit moment voor m'n neus zou staan en zou zeggen dat het hem spijt en dat het een fout was zou ik hem niet terug willen, omdat het te snel is en we allebei moeten groeien, maar ik denk nog steeds dat we op veel manieren heel goed bij elkaar passen en dat misschien over een poosje alles nog mogelijk is en dat is zo irritant... Heeft iemand anders dit ook zo?
Klinkt gek maar die kwaadheid zal je misschien beter overheen helpen. Je weet een beetje waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:26 schreef Gatenkaas het volgende:
Ja klopt, merk dat ik er nu een stuk beter mee omga dan voor ik het wist. Vanmiddag wel een overload gehad aan emoties, maar gelukkig rustig gebleven. Ben nu ook weer bezig met Tinder etc, dus zoek ook alweer afleiding.quote:Op maandag 28 april 2014 00:10 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Klinkt gek maar die kwaadheid zal je misschien beter overheen helpen. Je weet een beetje waar je aan toe bent.
Denk dat je op het punt moet komen dat het je koud laat. Kom je hem vaak tegen?quote:Beetje geirriteerd, mijn ex verscheen op tv bij Carlo en Irene , hij was die schilder die dus cappucino niet kon spellen.
Hij heeft al een ontzettend ego en ik heb nu al helemaal zoiets van dan gaat die zich nog belangrijker voelen. En ja eigenlijk ik vind het een ding dat als je in het hetzelfde dorp woont en elkaar tegenkomt want dat weet je maar vind het ook minder op tv want het is een beetje je afleiding enzo.
Dat valt aan een kant mee, maar zit nog wel een beetje met soms toch wat pissigheid naar hem toe omdat hij dingetjes niet zo netjes heeft afgehandeld en ik soms toch echt wel eens zoiets heb van ik zou dat zijn leugentjes eens uitkwamen want dat stoort me heel erg.quote:Op maandag 28 april 2014 00:18 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ja klopt, merk dat ik er nu een stuk beter mee omga dan voor ik het wist. Vanmiddag wel een overload gehad aan emoties, maar gelukkig rustig gebleven. Ben nu ook weer bezig met Tinder etc, dus zoek ook alweer afleiding.
[..]
Denk dat je op het punt moet komen dat het je koud laat. Kom je hem vaak tegen?
Wat is dan bij jou de knop, die je tegen blijft houden om iets naars te doen? Bijv. die leugens te vertellen?quote:Op maandag 28 april 2014 00:31 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat valt aan een kant mee, maar zit nog wel een beetje met soms toch wat pissigheid naar hem toe omdat hij dingetjes niet zo netjes heeft afgehandeld en ik soms toch echt wel eens zoiets heb van ik zou dat zijn leugentjes eens uitkwamen want dat stoort me heel erg.
Ik probeer er ook boven te staan ik handel er niet naar en zoek vooral eigenlijk heel veel afleiding wat niet te maken heeft met hem en dan is het net het punt dat je denkt ohhh nu gaat het goed en dan duikt het weer even op en dat vind ik meer een beetje irritant.
Het valt op zich wel mee hoor doe gewoon mijn dagelijkse dingen en ga verder maar op dat soort momenten voelt het even of het verleden je inhaalt en dat is even op dat moment minder .
Ik wil me niet verlagen tot zijn niveau en meegaan in zijn spelletjes, want zo is hij . Hij vind het leuk met mensen spelletjes te spelen . Voor mezelf wil ik niet de razende geschifte ex worden tegenover hem want dat gun ik hem niet , ik vind juist belangrijker dat ik mezelf richt en hoe ik verderga en de energie die ik erin zou stoppen om hem een hak te zetten zou mij te veel energie kosten , ik vind dat ik die aan belangrijkere dingen moet besteden.quote:Op maandag 28 april 2014 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is dan bij jou de knop, die je tegen blijft houden om iets naars te doen? Bijv. die leugens te vertellen?
Wat zorgt er voor dat je dat niet doet?
Ik moet er niet aan denken dat ik m'n ex zo vaak zou tegenkomen of met een ander. Ben echt blij dat we in andere steden wonen. Maar goed, aan de andere kant werkt het ook wel confronterend en zul je op deze manier misschien wat sneller afstand kunnen nemen.quote:Op maandag 28 april 2014 00:31 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat valt aan een kant mee, maar zit nog wel een beetje met soms toch wat pissigheid naar hem toe omdat hij dingetjes niet zo netjes heeft afgehandeld en ik soms toch echt wel eens zoiets heb van ik zou dat zijn leugentjes eens uitkwamen want dat stoort me heel erg.
Ik probeer er ook boven te staan ik handel er niet naar en zoek vooral eigenlijk heel veel afleiding wat niet te maken heeft met hem en dan is het net het punt dat je denkt ohhh nu gaat het goed en dan duikt het weer even op en dat vind ik meer een beetje irritant.
Het valt op zich wel mee hoor doe gewoon mijn dagelijkse dingen en ga verder maar op dat soort momenten voelt het even of het verleden je inhaalt en dat is even op dat moment minder .
Aan een kant is de afstand al gekomen omdat die via een chat over facebook toen heel wat dingen die ik wilde zeggen toen heb gezegd.quote:Op maandag 28 april 2014 00:52 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat ik m'n ex zo vaak zou tegenkomen of met een ander. Ben echt blij dat we in andere steden wonen. Maar goed, aan de andere kant werkt het ook wel confronterend en zul je op deze manier misschien wat sneller afstand kunnen nemen.
Is het niet beter om er 'naast' te staan in plaats van boven?quote:Op maandag 28 april 2014 00:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik wil me niet verlagen tot zijn niveau en meegaan in zijn spelletjes, want zo is hij . Hij vind het leuk met mensen spelletjes te spelen . Voor mezelf wil ik niet de razende geschifte ex worden tegenover hem want dat gun ik hem niet , ik vind juist belangrijker dat ik mezelf richt en hoe ik verderga en de energie die ik erin zou stoppen om hem een hak te zetten zou mij te veel energie kosten , ik vind dat ik die aan belangrijkere dingen moet besteden.
Ergens meer wil ik ook later op mezelf ook terugkijken gewoon met trots van ok het is minder geweest en ik heb me niet laten kennen daarin , want ik weet ergens dat ik het voor mezelf later als ik terugkijk veel erger zou vinden dat ik me zo had laten kennen door iemand.
En ja sommige dingen vond ik minder en ben ik ook gekwetst door geweest maar ik zou eigenlijk hem gewoon niet gunnen om me kwaad of verdietig te zien omdat ik ergens weet dat zijn ego dat alleen maar al te fantastisch vind want qua karakter is het iemand met een veel te groot ego.
Voor mij vind ik juist belangrijker dat ik erboven sta en juist evengoed mijn ding doe wat ik meestal ook doe (de avond dat ik hem samen met ex in dezelfde kroeg kwamen en ik zijn broer en vrienden zag heb ik ook gewoon heel aardig gedaan tegen die broer en vrienden en evengoed gezorgd dat ik een leuke avond had omdat ik juist niet wil dat ik door hem een boel juist zou verpesten)
Ik had je gelijk gegeven als we verder uit elkaar hadden gewoond , dan is uit het oog uit het hart, het is toch heel anders als je in een dorp woont wat toch nogal klein is, en nee ik ben er niet konstant mee bezig want ik heb meerendeel afleiding maar in een dorp is het toch elkaar vaker tegenkomen.quote:Op maandag 28 april 2014 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is het niet beter om er 'naast' te staan in plaats van boven?
Als in, 'whatever', in plaats van, ik ben er goed mee omgegaan? Terugkijken op een periode dat je er boven hebt gestaan klinkt toch nog wel dat je er mee bezig houdt. Ik weet het niet hoor, ik zeg maar wat.
Ik probeer zelf zoveel mogelijk dingen te doen die me niet meer aan mijn ex doen denken. Ik denk er ook oprecht steeds minder en minder aan.
Eens snap ikquote:Op maandag 28 april 2014 01:12 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik had je gelijk gegeven als we verder uit elkaar hadden gewoond , dan is uit het oog uit het hart, het is toch heel anders als je in een dorp woont wat toch nogal klein is, en nee ik ben er niet konstant mee bezig want ik heb meerendeel afleiding maar in een dorp is het toch elkaar vaker tegenkomen.
Wat niet betekend dat ik met hem op de koffie ga als ik hem tegenkom , maar wel hoe maak ik het voor mezelf het beste , het is namelijk niet zo dat als ik in de kroeg ben en hij is er ook dat ik wegga juist omdat ik voor mezelf geen plekken ga mijden vanwege hem en dan is meer dat je toch nadenkt van hoe ga ik er voor mezelf het beste mee om.
Ik snap echt perfect hoe je je voelt... Het is nu iets meer dan een maand over nu en ik vermaak me ook prima met mijn vrienden en voel me echt niet meer constant kut. Maar toch denk of hoop ik ergens dat ze me toch wel ergens moet gaan missen en dat het een fase is oid...quote:Op zondag 27 april 2014 21:11 schreef IGotMine het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat zo voelt, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er ook echt niet aan hebben gedacht. Spreek je ze nog?
Ik word soms echt gek van mezelf. Ik heb nu, na bijna drie maanden geaccepteerd dat m'n relatie na 6 jaar kapot is en dat ik hem niet per se nodig heb om gelukkig te zijn enzo. En ik vermaak me prima met vriendinnen en ook in m'n eentje, dus op zich gaat alles best wel prima, maar tóch hou ik dat gevoel van: volgens mij is dit gewoon een fase. En ik kom daar gewoon niet vanaf. Hij heeft het naar mijn idee uitgemaakt omdat hij toen hij op zichzelf ergens anders woonde even heeft geproefd aan een ander leven, met uitgaan en zonder verantwoordelijkheid en ik kan best begrijpen dat dat aanlokkelijk is... En dan heb ik toch nog steeds het idee van: er móet toch wel een moment komen dat dat gaat vervelen en dat hij zich realiseert dat hij een hele mooie relatie van 6 jaar heeft weggegooid omdat hij dacht dat het gras ergens anders groener was?
Als hij op dit moment voor m'n neus zou staan en zou zeggen dat het hem spijt en dat het een fout was zou ik hem niet terug willen, omdat het te snel is en we allebei moeten groeien, maar ik denk nog steeds dat we op veel manieren heel goed bij elkaar passen en dat misschien over een poosje alles nog mogelijk is en dat is zo irritant... Heeft iemand anders dit ook zo?
Dat pilletje om je niet meer alleen te voelen tussen 1000 mensen zou ik ook wel willen.... gat in de markt inderdaad....quote:Op zondag 27 april 2014 17:41 schreef runaway het volgende:
[..]
Ja vond het gisteren ook erg lastig.... Bang dat ik hem tegen zou komen al pratend/rotzooiend met een ander meisje.....gelukkig niet gebeurd.....
En je alleen voelen terwijl je tussen 1000 leuke mensen staat is vreselijk. Dat daar na al die jaren nog niets op gevonden is.... Gat in de markt
Was zelf alleen even afgeleid door eoa gast, snel maar op zoek naar een rebound i guess.... Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Vanochtend was ronduit kut, helemaal in de kreukels. Nu moe dus even rust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |