Ik denk dat je hiermee de spijker wel op z'n kop slaat inderdaad. Wat haar ouders vonden, was heilig. En daar was bijna geen speld tussen te krijgen helaas.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:53 schreef mvdejong het volgende:
Jij bent vanaf het begin aan het sleuren geweest om er een relatie van te maken, terwijl haar ouders de andere kant op trokken. En zij was blijkbaar niet in staat om eens voor zichzelf te denken.
Ja, 't !@#$ om na zoveel moeite voor een gevoelde liefde uiteindelijk met lege handen te staan, maar ik denk dat je heel snel een bevrijd gevoel krijgt, en op zoek gaat naar een vriendin met een iets positievere instelling.
Sterkte met je verlies, en sterkte met de jacht !
Heb je dit ook rustig met haar besproken, inclusief de voorbeelden die je hebt aangegeven?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef trolley het volgende:
Nouja, de omgekeerde wereld heb ik misschien nog niet helemaal duidelijk gemaakt maar dat slaat op het volgende ..
Ik heb gewoon het gevoel gehad, dat het veelal van mijn kant moest komen in de relatie. En door de punten die ik opnoemde, leuke dingen te gaan doen, dingen ondernemen etc, dat moest allemaal bij mij vandaan komen. Van haar kant was ze vrij passief in dat soort dingen. Maar nu verwijt ze mij dus min of meer dat we zelden leuke dingen deden samen, en dat dat een van de redenen is dat het gisteravond is stukgelopen. Hier viel mijn mond dus open van verbazing, omdat ik juist degene was die altijd maar weer iets moest verzinnen, om op een zondagmiddag te gaan doen. Of om eens een hotelletje te boeken. En nu krijg ik dit verwijt, dat dat een van de oorzaken is geweest.
Vandaar mijn TT keuze: omgekeerde wereld.
Uiteraard is dit meermaals besproken. Ik heb dan ook meerdere malen aangegeven dat ik hierin niet altijd het voortouw wil nemen, en dat ik van haar kant ook wel eens dingen verwacht. Maar dat gebeurde dan vrijwel niet. Dan was ik uiteindelijk degene die maar weer een wandeling met de hond voorstelde, om er toch even tussenuit te zijn op een zondagmiddag.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je dit ook rustig met haar besproken, inclusief de voorbeelden die je hebt aangegeven?
Ik snap dat het ondankbaar en oneerlijk aanvoelt wanneer je na zoveel inspanning alsnog verwijten krijgt, blijkbaar ziet zij het anders.
Praten zou hebben geholpen als zij er eerder mee kwam, zodat jullie er nog aan konden werken. Misschien een enorme aanname, maar zoals ik het zie is ze geen relatiepersoon of ze voelde zich niet helemaal op haar gemak in de relatie met jou.
Bij het overhandigen van de sleutel kun je alsnog een gesprek proberen te voeren, om gewoon antwoorden op je vragen te vinden. Maak er geen discussie van ('ik heb gelijk, jij niet').
Ze kon er wel over praten, alleen pas op het moment als ik daar naar vroeg. Knuffelen dan weer wel, sowieso elke keer als we elkaar weer zagen een knuffel en ook standaard een (vaak meerdere) zoen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:16 schreef zarGon het volgende:
Hoe heb je een relatie kunnen hebben als je niet over gevoelens kunt praten? Dat lijkt mij toch wel echt het minste... Waren jullie weleens intiem zonder seks te hebben, denk bijv. aan knuffelen?
Waarom zou je haar dan terug willen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef trolley het volgende:
Nouja, de omgekeerde wereld heb ik misschien nog niet helemaal duidelijk gemaakt maar dat slaat op het volgende ..
Ik heb gewoon het gevoel gehad, dat het veelal van mijn kant moest komen in de relatie. En door de punten die ik opnoemde, leuke dingen te gaan doen, dingen ondernemen etc, dat moest allemaal bij mij vandaan komen. Van haar kant was ze vrij passief in dat soort dingen. Maar nu verwijt ze mij dus min of meer dat we zelden leuke dingen deden samen, en dat dat een van de redenen is dat het gisteravond is stukgelopen. Hier viel mijn mond dus open van verbazing, omdat ik juist degene was die altijd maar weer iets moest verzinnen, om op een zondagmiddag te gaan doen. Of om eens een hotelletje te boeken. En nu krijg ik dit verwijt, dat dat een van de oorzaken is geweest.
Vandaar mijn TT keuze: omgekeerde wereld.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef Chai het volgende:
Blij zijn dat je van haar af bent, klinkt alsof alles nogal stroef ging.
13 maanden in de friendszonequote:Op maandag 20 januari 2014 15:20 schreef trolley het volgende:
[..]
Ze kon er wel over praten, alleen pas op het moment als ik daar naar vroeg. Knuffelen dan weer wel, sowieso elke keer als we elkaar weer zagen een knuffel en ook standaard een (vaak meerdere) zoen.
En ook wel gewoon op de bank. Alleen meestal bij mij thuis, bij haar thuis dan weer praktisch nooit. Zal wel iets met haar ouders te maken hebben denk ik.
Voor een groot deel heb je gelijk, behalve dan het gedeelte over de religie. Zij zijn totaal niet Christelijk. Ik daarentegen heb wel een Christelijke achtergrond, maar dat gezeik over geen seks voor het huwelijk etc. is volstrekt bullshit. Echt, belachelijk vind ik datquote:Op maandag 20 januari 2014 16:50 schreef Fanest het volgende:
Na het lezen van dit topic en het topic van juli 2012, heb ik een erg sterk vermoeden dat haar ouders constant proberen over haar te heersen, en dat dat ook de reden is waarom het zo lang duurde voordat jullie voor het eerst seks hadden.
Ze zijn waarschijnlijk erg christelijk ingesteld en misschien hebben ze je vriendin geïndoctrineerd om te wachten met seks voor het huwelijk, en dat dat de reden is waarom haar ouders contact tussen jullie probeerden te vermijden. Misschien wilde ze wel seks met je maar woedt er een tweestrijd in haar, aan de ene kant jijzelf, aan de andere kant haar geloofsoveruiging en haar strenge ouders. Misschien moest ze daarom ook een keer huilen toen jullie het er over hadden.
Toch is één keer per maand seks volgens mij wel heel erg weinig, bejaarden doen het zelfs vaker denk ik. Waarschijnlijk voelt ze nu vrij weinig meer voor je, dus hopen op een 'afscheidswip' is volstrekt belachelijk.
Zoek iemand anders TS!
17 toen we een relatie kregen, ze is nu bijna 20.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:27 schreef Ouder1 het volgende:
Tja.. 17.. Dan ben je nog niet helemaal volwassen en is het dus niet meer dan logisch dat haar ouders zich nog inzetten voor haar toekomst. Los raken en loslaten gaat met stapjes of met een breuk.
20 is idd wel oud om nog helemaal onder je moeders vleugels te zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:32 schreef trolley het volgende:
[..]
17 toen we een relatie kregen, ze is nu bijna 20.
oftewel, je hebt bijna 2,5 jaar een relatie met haar gehad en _zij_ heeft daarin zich verder niet ontwikkeld, is blijven hangen op haar '17-jarige' houding, laat alles aan jou over qua initiatieven.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:32 schreef trolley het volgende:
[..]
17 toen we een relatie kregen, ze is nu bijna 20.
Kijk, wat mij steekt is dat zij het geen tweede kans wil/durft te geven. Ze steekt haar kop in 't zand, op zoek naar de makkelijkste uitweg, in plaats van de problemen die er zijn proberen samen op te lossen. En dat deel van het verhaal kan ik maar niet begrijpen, dat zij gewoon plots de relatie wil opgeven in plaats van er samen voor te gaan. Helemaal omdat de meeste initiatieven van mijn kant moesten komen, vind ik het dus een beetje onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
oftewel, je hebt bijna 2,5 jaar een relatie met haar gehad en _zij_ heeft daarin zich verder niet ontwikkeld, is blijven hangen op haar '17-jarige' houding, laat alles aan jou over qua initiatieven.
En in de omgang is ze verder ook vooral 'stroef'.
Vraagje, waarom zou jij verder aan een dood paard willen blijven trekken? Duidelijk lijkt eerder te zijn dat jullie relatie nergens meer zal komen...
Hoe oud ben je eigenlijk zelf ?
En waarom hang jij zozeer aan je 'toekomstbeeld' van dat jullie samen moeten gaan wonen en kennelijk jullie hele toekomst samen _moeten_ zijn?
daar vroeg ik helemaal niet naar.. het gaat niet erom of het jou 'steekt' dat ze het uitmaakt .... maar vooral om wat jij in Godsnaam eigenlijk hebt aan die relatie...?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:24 schreef trolley het volgende:
[..]
Kijk, wat mij steekt is dat zij het geen tweede kans wil/durft te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |