1.6 met turbo.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef J.James het volgende:
[..]
Maar goed, 1 liter is natuurlijk ook wel heel weinig voor een dieseltje. Zelfs met een turbo erop.
Gaspedaal op de grond en laat schakelen, dan ben je echt wel op snelheid tegen de tijd dat de oprit is afgelopen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:36 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dan kom je bij mijn recente ergernis aan. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost met 65pk te leen. Die doet 0-100 in net geen 17 seconden met een max van 155km/u. Dus die 150 haalt hij echt krap. Je vertrekt bij Utrecht en in Rotterdam rijd je eindelijk 150
Das niet de ecoboost, ecoboost heeft turbo en is redelijk rap. De econetic is degene zonder turbo en inderdaad niet vooruit te branden. Je kan beter gaan duwen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:36 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dan kom je bij mijn recente ergernis aan. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost met 65pk te leen. Die doet 0-100 in net geen 17 seconden met een max van 155km/u. Dus die 150 haalt hij echt krap. Je vertrekt bij Utrecht en in Rotterdam rijd je eindelijk 150
Ah de econetic dan, in ieder geval een vreselijk waardeloze auto.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:17 schreef Daeron het volgende:
[..]
Das niet de ecoboost, ecoboost heeft turbo en is redelijk rap. De econetic is degene zonder turbo en inderdaad niet vooruit te branden. Je kan beter gaan duwen.
Het zou zelfs verboden moeten worden om auto's met zo weinig vermogen op de weg te brengen. Ding is gevaarlijk langzaam.
Naar mijn gevoel gaat het voor geen meter. Traagste auto waar ik ooit in gereden heb. En ja, dan laat ik hem flink toeren maken en trap ik het gaspedaal door de bodemplaat.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaspedaal op de grond en laat schakelen, dan ben je echt wel op snelheid tegen de tijd dat de oprit is afgelopen.
zoiets flikte ik van de week ook per ongeluk bij iemand, zat een shaggie te draaien en effe niet al te geweldig op te letten, sorryquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:24 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen zonder cruise control én zonder constante rechtervoet. Rij je 110 km/h op je teller waar je 100 km/h mag, dan nader je de auto voor je die +- 95 km/h rijdt, niemand te zien in je spiegel op de 3e strook, dus relaxed op de CC erlangs, en dan gaat ineens het gas erop. Rij je dus ernaast en dan moet je naar 120 - 125 km/h om je inhaalactie af te maken, terwijl er ondertussen een hardrijder in je spiegel is genaderd die je niet wil hinderen als het niet nodig is. Echt.
Fout.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:17 schreef Daeron het volgende:
[..]
Das niet de ecoboost, ecoboost heeft turbo en is redelijk rap. De econetic is degene zonder turbo en inderdaad niet vooruit te branden. Je kan beter gaan duwen.
Het zou zelfs verboden moeten worden om auto's met zo weinig vermogen op de weg te brengen. Ding is gevaarlijk langzaam.
Doe ik ook vaak, meer omdat ik dan nog uitrol en altijd meteen door wil kunnen naar 2 als ie ineens op groen springt. Achteraan een rij kun je vaak toch niet doorrijden, dus dan 1.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:
Ergenis tijdens het meerijden met een collega:
Bij elk stoplicht de auto in de vrij zetten en pas bij groen licht weer in de 1e versnelling. Hoeft geen probleem te zijn als je achteraan aansluit en de tijd heb, maar wel in de spits als je vooraan staat.
Uiteraard was was ZIJ zich er niet van bewust en begreep zij mijn opbouwende kritiek niet.
Ik zet een ook altijd in de vrij geen idee hoezo, maar omdat me pa dat zeiquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:
Ergenis tijdens het meerijden met een collega:
Bij elk stoplicht de auto in de vrij zetten en pas bij groen licht weer in de 1e versnelling. Hoeft geen probleem te zijn als je achteraan aansluit en de tijd heb, maar wel in de spits als je vooraan staat.
Uiteraard was was ZIJ zich er niet van bewust en begreep zij mijn opbouwende kritiek niet.
Irritant maar met CC zak je daarna toch weer lekker naar 110? Die hardrijder is het laatste waar je je druk om moet maken overigens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:24 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen zonder cruise control én zonder constante rechtervoet. Rij je 110 km/h op je teller waar je 100 km/h mag, dan nader je de auto voor je die +- 95 km/h rijdt, niemand te zien in je spiegel op de 3e strook, dus relaxed op de CC erlangs, en dan gaat ineens het gas erop. Rij je dus ernaast en dan moet je naar 120 - 125 km/h om je inhaalactie af te maken, terwijl er ondertussen een hardrijder in je spiegel is genaderd die je niet wil hinderen als het niet nodig is. Echt.
Gruwelijk irritant om achter te staan, zeker als je automaat rijdt. Als zo iemand dan ook nog eens op de linker van twee stroken staat te treuzelen en er een ritsstrook aankomt na het kruispunt waarvoor je staat te wachten is het nog eens x100.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:23 schreef Jiang153 het volgende:
Ik zet een ook altijd in de vrij geen idee hoezo, maar omdat me pa dat zei
Niet mijn probleem ik haal hetquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gruwelijk irritant om achter te staan, zeker als je automaat rijdt. Als zo iemand dan ook nog eens op de linker van twee stroken staat te treuzelen en er een ritsstrook aankomt na het kruispunt waarvoor je staat te wachten is het nog eens x100.
Dit was hem: http://www.autoweek.nl/auto/73736/ford-fiesta-10-65pk-stylequote:Op woensdag 22 januari 2014 12:04 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Fout.
Hij zal gewoon de 1.0 liter 80pk hebben gehad.
1.0 Ecoboost heeft 100pk
Econetic is de diesel versie.
En dat is dus geen Ecoboost noch een Econeticquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:18 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dit was hem: http://www.autoweek.nl/auto/73736/ford-fiesta-10-65pk-style
De meeste ergernissen zijn persoonlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Doe ik ook vaak, meer omdat ik dan nog uitrol en altijd meteen door wil kunnen naar 2 als ie ineens op groen springt. Achteraan een rij kun je vaak toch niet doorrijden, dus dan 1.
Maar das vooral voorkeur denk ik, je irritatie is dus nogal persoonlijk.
Mag de Frot Fiësta discussie ergens anders heen? Is een beetje offtopic.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:18 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dit was hem: http://www.autoweek.nl/auto/73736/ford-fiesta-10-65pk-style
Start-stop systeem, ben sneller bij het stoplicht weg dan mensen in hun 1.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen met hun auto in vrij voor een stoplicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |