Fout.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:17 schreef Daeron het volgende:
[..]
Das niet de ecoboost, ecoboost heeft turbo en is redelijk rap. De econetic is degene zonder turbo en inderdaad niet vooruit te branden. Je kan beter gaan duwen.
Het zou zelfs verboden moeten worden om auto's met zo weinig vermogen op de weg te brengen. Ding is gevaarlijk langzaam.
Doe ik ook vaak, meer omdat ik dan nog uitrol en altijd meteen door wil kunnen naar 2 als ie ineens op groen springt. Achteraan een rij kun je vaak toch niet doorrijden, dus dan 1.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:
Ergenis tijdens het meerijden met een collega:
Bij elk stoplicht de auto in de vrij zetten en pas bij groen licht weer in de 1e versnelling. Hoeft geen probleem te zijn als je achteraan aansluit en de tijd heb, maar wel in de spits als je vooraan staat.
Uiteraard was was ZIJ zich er niet van bewust en begreep zij mijn opbouwende kritiek niet.
Ik zet een ook altijd in de vrij geen idee hoezo, maar omdat me pa dat zeiquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:
Ergenis tijdens het meerijden met een collega:
Bij elk stoplicht de auto in de vrij zetten en pas bij groen licht weer in de 1e versnelling. Hoeft geen probleem te zijn als je achteraan aansluit en de tijd heb, maar wel in de spits als je vooraan staat.
Uiteraard was was ZIJ zich er niet van bewust en begreep zij mijn opbouwende kritiek niet.
Irritant maar met CC zak je daarna toch weer lekker naar 110? Die hardrijder is het laatste waar je je druk om moet maken overigens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:24 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen zonder cruise control én zonder constante rechtervoet. Rij je 110 km/h op je teller waar je 100 km/h mag, dan nader je de auto voor je die +- 95 km/h rijdt, niemand te zien in je spiegel op de 3e strook, dus relaxed op de CC erlangs, en dan gaat ineens het gas erop. Rij je dus ernaast en dan moet je naar 120 - 125 km/h om je inhaalactie af te maken, terwijl er ondertussen een hardrijder in je spiegel is genaderd die je niet wil hinderen als het niet nodig is. Echt.
Gruwelijk irritant om achter te staan, zeker als je automaat rijdt. Als zo iemand dan ook nog eens op de linker van twee stroken staat te treuzelen en er een ritsstrook aankomt na het kruispunt waarvoor je staat te wachten is het nog eens x100.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:23 schreef Jiang153 het volgende:
Ik zet een ook altijd in de vrij geen idee hoezo, maar omdat me pa dat zei
Niet mijn probleem ik haal hetquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gruwelijk irritant om achter te staan, zeker als je automaat rijdt. Als zo iemand dan ook nog eens op de linker van twee stroken staat te treuzelen en er een ritsstrook aankomt na het kruispunt waarvoor je staat te wachten is het nog eens x100.
Dit was hem: http://www.autoweek.nl/auto/73736/ford-fiesta-10-65pk-stylequote:Op woensdag 22 januari 2014 12:04 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Fout.
Hij zal gewoon de 1.0 liter 80pk hebben gehad.
1.0 Ecoboost heeft 100pk
Econetic is de diesel versie.
En dat is dus geen Ecoboost noch een Econeticquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:18 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dit was hem: http://www.autoweek.nl/auto/73736/ford-fiesta-10-65pk-style
De meeste ergernissen zijn persoonlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Doe ik ook vaak, meer omdat ik dan nog uitrol en altijd meteen door wil kunnen naar 2 als ie ineens op groen springt. Achteraan een rij kun je vaak toch niet doorrijden, dus dan 1.
Maar das vooral voorkeur denk ik, je irritatie is dus nogal persoonlijk.
Mag de Frot Fiësta discussie ergens anders heen? Is een beetje offtopic.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:18 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Dit was hem: http://www.autoweek.nl/auto/73736/ford-fiesta-10-65pk-style
Start-stop systeem, ben sneller bij het stoplicht weg dan mensen in hun 1.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen met hun auto in vrij voor een stoplicht
Mot ook gebeuren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zoiets flikte ik van de week ook per ongeluk bij iemand, zat een shaggie te draaien en effe niet al te geweldig op te letten, sorry
Ik rij zelfs binnen de bebouwde kom op de CC, de langere hoofdwegen zeg maar, en op provinciale en snelwegen gewoonweg altijd. Niks risico, gewoon ideaal, zeker met plus/min functie dat je zonder gaspedaal kan anticiperen op de rest van het verkeer. Voor de rest heb je wel gelijk, maar ik vind het altijd hinderlijk, rij gewoon constant, en niet met 120 een tunnel in, en 90 een tunnel uit omdat je gaspedaal maar één stand kent.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Irritant maar met CC zak je daarna toch weer lekker naar 110? Die hardrijder is het laatste waar je je druk om moet maken overigens.
Als ik merk dat iemand me domweg niet langs wil laten dan zak ik er gewoon weer achter als ie koppig is en blijft gassen. Geen zin om me daar druk om te maken.
Overigens vind ik CC op veel wegen in Nederland een risico op zich omdat je bij paniek altijd een kleine seconde extra nodig hebt, geen goede ervaringen mee behalve als de weg nagenoeg leeg is.
Het is een irritatie die optreed terwijl ik op de weg zit. Lijkt me volstrekt relevant voor dit topic.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mag de Frot Fiësta discussie ergens anders heen? Is een beetje offtopic.
Tuurlijk, alle Fiestarijders zijn eikels.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:30 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Het is een irritatie die optreed terwijl ik op de weg zit. Lijkt me volstrekt relevant voor dit topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk, alle Fiestarijders zijn eikels.
Mss irriteer jij je wel te snel?
Je kunt je irriteren aan de gedraging van 1 persoon tijdens 1 handeling maar om daarom nou de hele groep over 1 kam te scheren?Wellicht moet je even de posts terug lezen voor je zo'n domme opmerking maakt. Mijn irritatie was de auto zelf, niet het gedrag van iemand anders in die auto. Ik kreeg die 65pk wagen mee als leenauto en ik vond het een waardeloze motor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe dat, sinds ik mijn koppeling heb vervangen van de zomer, ook altijd. De druklager vindt constant minutenlang draaien niet zo leuk, zeg maar. En toch, ik ben meestal sneller weg dan menigeen naast me. Kwestie van anticiperen. Mijn poot staat op de koppeling, hand op de pook. Groen is remvoet naar gas, koppeling gelijktijdig in en in zijn 1.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:
Ergenis tijdens het meerijden met een collega:
Bij elk stoplicht de auto in de vrij zetten en pas bij groen licht weer in de 1e versnelling. Hoeft geen probleem te zijn als je achteraan aansluit en de tijd heb, maar wel in de spits als je vooraan staat.
Uiteraard was was ZIJ zich er niet van bewust en begreep zij mijn opbouwende kritiek niet.
Duh, meer dat de meeste ergernissen gewoon voortkomen uit gebrek aan inzicht, wat jij omschreef was meer voorkeur.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:26 schreef User_Tinus het volgende:
[..]
De meeste ergernissen zijn persoonlijk.
True, maar in dezelfde handeling ram je die stok in zijn 1 en laat je de koppeling opkomen. Grootste beperkende factor bij verkeerslichten is toch echt domweg de reactietijd.quote:Tijdens het uitrollen is geen probleem natuurlijk, want dan hinder je geen andere mensen niet direct. Maar als je vooraan stilstaat bij het stoplicht, vind ik dat je zo snel mogelijk (en veilig) moet optrekken, zodat zoveel mogelijk auto's door het groene licht kunnen.
In Duitsland wordt het je zo zelfs geleerd. Vandaar dat daar ook eerst het verkeerslicht op oranje springt alvorens het groen wordt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:)
Ergenis tijdens het meerijden met een collega:
Bij elk stoplicht de auto in de vrij zetten en pas bij groen licht weer in de 1e versnelling. Hoeft geen probleem te zijn als je achteraan aansluit en de tijd heb, maar wel in de spits als je vooraan staat.
Uiteraard was was ZIJ zich er niet van bewust en begreep zij mijn opbouwende kritiek niet.
Aha daarom moet ik dat dus van me pa doenquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik doe dat, sinds ik mijn koppeling heb vervangen van de zomer, ook altijd. De druklager vindt constant minutenlang draaien niet zo leuk, zeg maar. En toch, ik ben meestal sneller weg dan menigeen naast me. Kwestie van anticiperen. Mijn poot staat op de koppeling, hand op de pook. Groen is remvoet naar gas, koppeling gelijktijdig in en in zijn 1.
Dat is de hele discussie juist. In zijn vrij of al in zijn 1 met koppeling ingedrukt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:09 schreef CherryLips het volgende:
of hem überhaupt nog in z'n één moeten zetten voor ze wegrijden.
De lagers in je auto zijn maar 1x gesmeerd, tijdens fabricage, met vet. Als het lang rond blijft draaien, wordt het zooitje warm. Warm vet is vloeibaarder dan koud vet en wordt er uiteindelijk, langzaam maar zeker, uitgeslingerd. Gevolg is een krakend/schurend drukgroeplager.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:05 schreef Jiang153 het volgende:
Aha daarom moet ik dat dus van me pa doen
Diep en dieptriest. Sorry dat ik het zo uitdruk, maar ga lekker door waarmee je bezig bent in plaats van kinderachtig mee te doen. Je weet NOOIT waarom iemand haast heeft. Wellicht licht er iemand op sterven, om maar eens een zijstraat te noemen. Eigen ervaring: Grootvader wordt beroerd, grootmoeder belt in paniek naar ons op. Niet naar 112 of een andere hulpdienst, maar naar ons. Dus in de auto gesprongen, 112 gebeld en met een noodgang (180-200 km/h) daarnaartoe. Immers, ik heb de sleutel en weet waar alles ligt, hoe ik alternatief binnen kan komen, etc. Ik was er dus nog voor de ambulance én de rapid responder/motorambulance. Voor hen die het boeit: dit is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:17 schreef mstx het volgende:
Op de snelweg nog een terwijl ik 120 reed (max 100) en aan het inhalen was. Aan de lichtsignalen te zien werd hij witheet, prachtig. Dan ben ik ook de beroerdste niet om nog even wat extra te provoceren.
In zo'n situatie zou ik juist absoluut NOOIT op een dergelijke manier de maximumsnelheid en overige verkeersregels aan m'n laars lappen. Dan ben je echt een gevaar op de weg!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Diep en dieptriest. Sorry dat ik het zo uitdruk, maar ga lekker door waarmee je bezig bent in plaats van kinderachtig mee te doen. Je weet NOOIT waarom iemand haast heeft. Wellicht licht er iemand op sterven, om maar eens een zijstraat te noemen. Eigen ervaring: Grootvader wordt beroerd, grootmoeder belt in paniek naar ons op. Niet naar 112 of een andere hulpdienst, maar naar ons. Dus in de auto gesprongen, 112 gebeld en met een noodgang (180-200 km/h) daarnaartoe. Immers, ik heb de sleutel en weet waar alles ligt, hoe ik alternatief binnen kan komen, etc. Ik was er dus nog voor de ambulance én de rapid responder/motorambulance. Voor hen die het boeit: dit is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden.
En nee, ik zeg niet dat je je gedrag moet aanpassen aan het zijne, dus harder gaan rijden, of hem ergens tussen moet frotten, maar je moet je gedrag ook niet aanpassen om hem te irriteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is geen enkel excuus voor hard rijden. Ook niet als iemand op sterven ligt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Diep en dieptriest. Sorry dat ik het zo uitdruk, maar ga lekker door waarmee je bezig bent in plaats van kinderachtig mee te doen. Je weet NOOIT waarom iemand haast heeft. Wellicht licht er iemand op sterven, om maar eens een zijstraat te noemen. Eigen ervaring: Grootvader wordt beroerd, grootmoeder belt in paniek naar ons op. Niet naar 112 of een andere hulpdienst, maar naar ons. Dus in de auto gesprongen, 112 gebeld en met een noodgang (180-200 km/h) daarnaartoe. Immers, ik heb de sleutel en weet waar alles ligt, hoe ik alternatief binnen kan komen, etc. Ik was er dus nog voor de ambulance én de rapid responder/motorambulance. Voor hen die het boeit: dit is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden.
En nee, ik zeg niet dat je je gedrag moet aanpassen aan het zijne, dus harder gaan rijden, of hem ergens tussen moet frotten, maar je moet je gedrag ook niet aanpassen om hem te irriteren.
Ja leuk, jezelf met 120 tussen bijvoorbeeld twee vrachtwagens proppen omdat er zo nodig NU NU NU iemand langs moet, want stel je voor dat hij onderweg is naar het ziekenhuis. Nog even en er zijn nog meer mensen onderweg naar het ziekenhuis. En meestal zijn het ongeduldige sjonnies of yuppen in typische auto's.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Diep en dieptriest. Sorry dat ik het zo uitdruk, maar ga lekker door waarmee je bezig bent in plaats van kinderachtig mee te doen. Je weet NOOIT waarom iemand haast heeft. Wellicht licht er iemand op sterven, om maar eens een zijstraat te noemen. Eigen ervaring: Grootvader wordt beroerd, grootmoeder belt in paniek naar ons op. Niet naar 112 of een andere hulpdienst, maar naar ons. Dus in de auto gesprongen, 112 gebeld en met een noodgang (180-200 km/h) daarnaartoe. Immers, ik heb de sleutel en weet waar alles ligt, hoe ik alternatief binnen kan komen, etc. Ik was er dus nog voor de ambulance én de rapid responder/motorambulance. Voor hen die het boeit: dit is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden.
En nee, ik zeg niet dat je je gedrag moet aanpassen aan het zijne, dus harder gaan rijden, of hem ergens tussen moet frotten, maar je moet je gedrag ook niet aanpassen om hem te irriteren.
Er is geen enkel excuus om een ander te treiteren. Ook niet als iemand te hard rijdt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Er is geen enkel excuus voor hard rijden. Ook niet als iemand op sterven ligt.
Als JIJ het nodig vindt om andermans leven in gevaar te brengen doordat je er zelf met je hoofd niet bij bent ivm een sterfgeval, dan heb JIJ niks op de weg te zoeken…. 1 dode is dan wel genoeg, vindt je niet?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In zo'n situatie zou ik juist absoluut NOOIT op een dergelijke manier de maximumsnelheid en overige verkeersregels aan m'n laars lappen. Dan ben je echt een gevaar op de weg!
Je bent namelijk per definitie niet 100% met je hoofd bij het verkeer, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Dus als er iets gebeurd is je reactievermogen echt een stuk minder en ligt een ongeluk in een nog veel kleiner hoekje dan het normaal al ligt!Sowieso, ik rijd altijd door. Verder was het rustig, recht en 3 rijstroken. Aanpassen aan de situatie, kan je harder, ga je harder, kan het niet, doe je het niet. Verder houd ik, volgens anderen, mijn hoofd altijd koel, juist in noodsituaties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Lees nu nog eens de twee laatste regels van mijn verhaal. Hier, ik zal ze even voor je citeren:quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja leuk, jezelf met 120 tussen bijvoorbeeld twee vrachtwagens proppen omdat er zo nodig NU NU NU iemand langs moet, want stel je voor dat hij onderweg is naar het ziekenhuis. Nog even en er zijn nog meer mensen onderweg naar het ziekenhuis. En meestal zijn het ongeduldige sjonnies of yuppen in typische auto's.
Ik ga zelf bij zulke konthangers ook zo snel mogelijk naar rechts, ben ik ervan af, maar ik ga a) niet veel harder rijden dan toegestaan is en b) mezelf en anderen niet in gevaar brengen omdat er iemand zowat op m'n achterbank zit.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
En nee, ik zeg niet dat je je gedrag moet aanpassen aan het zijne, dus harder gaan rijden, of hem ergens tussen moet frotten, maar je moet je gedrag ook niet aanpassen om hem te irriteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |