Nu 10 keer heel snel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Allitereert wel lekker, dat wel.
KUTquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
He kutkamaz, we gaan je truckje slopen! He kutkamaz, we gaan je truckje slopen!
Nee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hey, uhm, zomaar even een vraagje, maar, sta je nu ook door het huis te springen en te dansen en te stampen en te schreeuwen?
Nee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hey, uhm, zomaar even een vraagje, maar, sta je nu ook door het huis te springen en te dansen en te stampen en te schreeuwen?
Laten we het hopen. Straks ineens +1.11quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij moest Loprais even voorbij, wellicht wat tijd gekost.
Tbh denk ik dat Kamaz niks aan hun trucks veranderd zolang het goed blijft gaan. En geef ze eens ongelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:14 schreef DieselTank het volgende:
waarom wist ik niks van Neus Kamaz af??
En waarom eindigen de kamazzen niet zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Type maar in in Google Vertaler.quote:
Dat er dit jaar een compleet nieuwe motor in ligt en de truck daarom enkel uiterlijk nog hetzelfde is, maar eigenlijk 100% een nieuw truck is, was je nog even ontgaan?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:05 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Ik heb wel het idee dat de Kamaz zo ongeveer totaal uitontwikkeld is.
De Nederlanders hebben ieder jaar zo ongeveer wat nieuws, die Kamaz is al zo ongeveer sinds Stalin hetzelfde.
Als je dan ziet dat er cabinesteunen afbreken en dergelijke, dat gebeurt bij zo'n Kamaz echt niet meer, want dat is jaren terug al geconstateert en aangepast (Lees,nog lomper gemaakt uit dikker staal).
Qua rijden zal een Iveco echt wel comfortabeler en dergelijke zijn, als je de finish niet haalt heb je daar ook niets aan.
Hahaha ff niet nagedachtquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Type maar in in Google Vertaler.
bron: internetquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:14 schreef DieselTank het volgende:
waarom wist ik niks van Neus Kamaz af??
En waarom eindigen de kamazzen niet zo?
Ik roep wel zo nu en dan at random heel hard DAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hey, uhm, zomaar even een vraagje, maar, sta je nu ook door het huis te springen en te dansen en te stampen en te schreeuwen?
Superbetrouwbare bron. Ik haal al jaren al mijn informatie daar.quote:
Ik ook, voor en na het slapen gaan. Raampje open, alles. Niks mis mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik roep wel zo nu en dan at random heel hard DAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!!!!
sommige sites zijn IETS specifieker. Die zetten dan bron: google of bron: youtube neer.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Superbetrouwbare bron. Ik haal al jaren al mijn informatie daar.
truck is helemaal nieuw ontwikkeld. Karginov rijdt nog in een oude trouwens, Nikolaev in een nieuwe.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
@ Alexx, motorisch wel en de bak mss ook, maar de rest van de truck is volgens mij al een aantal jaren zo ongeveer hetzelfde.
De motor en dergelijk zijn dan wel nieuw, maar de rest van het spul kan natuurlijk ook kapot.
Hou je de rest ongeveer hetzelfde kan er dus gewoon minder kapot als dat je een volledig nieuw chassis EN motor EN bak hebt.
Nieuwe motor en bak hebben ook nieuwe elektro nodig, computers, regeleenheden, ABS EBS (al weet ik niet of dat in Rusland net zo verplicht is als in NL), schokdempers wielophanging en dergelijke...quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
@ Alexx, motorisch wel en de bak mss ook, maar de rest van de truck is volgens mij al een aantal jaren zo ongeveer hetzelfde.
De motor en dergelijk zijn dan wel nieuw, maar de rest van het spul kan natuurlijk ook kapot.
Hou je de rest ongeveer hetzelfde kan er dus gewoon minder kapot als dat je een volledig nieuw chassis EN motor EN bak hebt.
Die probeert of hij ECHT ECHT ECHT niet nog even die Mini naar de bliksem kan rijdenquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:27 schreef M.Melandri het volgende:
Wat is die Al-Attiyah ook bezig zeg!
Hij heeft denk ik zo'n drie opties...quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:29 schreef Dekatria het volgende:
Ben benieuwd wat De Rooy gaat doen na deze etappe. Zal duidelijk zijn dat voor de winst dingen moeten veranderen.
of de organisatie omkopen met een stokbood en een flesje rode wijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
Of iemand betalen/aanmoedigen de Kamaz van Karchinov vannacht een 'bezoekje' te brengen met een nagelvijltje.
En een of twee luchthappers bovenop.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, vast duidelijke verschillen, alleen zie ik ze niet op de postzegels
Ja bij die ene staat de linker deur open
als je t niet ziet heb je poep in je ogen, sorry.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, vast duidelijke verschillen, alleen zie ik ze niet op de postzegels
Ja bij die ene staat de linker deur open
ja, maar dat is gewoon kosmetisch lijkt me.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:35 schreef Leipo666 het volgende:
1 vs 2 luchthappers
andere grill
om zo even 2 dingen te noemen
tuurlijk niet: dat heeft vooral te maken met de techniek erachter (voornamelijk radiators/intercoolers)quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar dat is gewoon kosmetisch lijkt me.
Nou, hopen dat ze de ani ook open hebben gezet zodat IVECO ze er flink in kan nemen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
het is goed dat Kamaz opener is geworden
Beter nemen ze elkaar erin en rijdt Gerard er lachend omheenquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, hopen dat ze de ani ook open hebben gezet zodat IVECO ze er flink in kan nemen.
goed voor hun klanten met trage verbindingenquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef DieselTank het volgende:
En trouwens: kamaz website
Beetje simpel vergeleken met de westerse truck merken
bij Kamaz moeten ze even de emmertjes uitgooien. Bij Ter Land Ter Zee en in de Lucht werkte dat altijd primaquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, hopen dat ze de ani ook open hebben gezet zodat IVECO ze er flink in kan nemen.
Duinen he, daar wordt het verschil gemaakt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:51 schreef KneusTeun het volgende:
Coma lekke band? of erger? nu al dik 11min verloren....
ze rijden met BIB-mousses, dan kun je per definitie geen lekke band krijgen (wel een zachtequote:Op donderdag 16 januari 2014 17:51 schreef KneusTeun het volgende:
Coma lekke band? of erger? nu al dik 11min verloren....
Ik ben er helemaal mee eens! Despres all the way, maar die moet wel heel hard gaan trekken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Duinen he, daar wordt het verschil gemaakt.
Dan is ie toch lek lul...... lek is een gat.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ze rijden met BIB-mousses, dan kun je per definitie geen lekke band krijgen (wel een zachte)
met een mousse kun je 36 gaten in je buitenband en je mousse hebben en nog is de band even hardquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:56 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan is ie toch lek lul...... lek is een gat.
" lek
I het lek zelfst.naamw.Uitspraak: [lɛk] Verbuigingen: lek|ken (meerv.) 1) gat dat er niet hoort, waardoor iets dat binnen moet blijven naar buiten kan Voorbeelden: `een lek in de waterleiding`, `een lek in het beveiligingssysteem`"
Vorige WP zat hij voor Loprais he...quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Loprais is voor De Rooy gestart, ik wacht nog ff een paar minuten met in paniek raken.
twitter:PLANETROBBY twitterde op donderdag 16-01-2014 om 17:57:37Stage 11 UPDATE: Robby Gordon is NOT out of the rally.Standby for update: reageer retweet
Dittum.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:00 schreef M.Melandri het volgende:
Nikolaev wel door, De Rooy heeft problemen.
Team orders voor Peterhansel. Die gaat dus niet winnen dit jaar.quote:Quand on a demandé ā Stéphane Peterhansel quelle serait sa tactique aujourd'hui, la réponse a fusé. "La tactique ? La tactique ? la tactique ? On nous a demandé d'ętre un peu moins rapides ces prochains jours et de respecter les classements actuels, a lâché Peterhansel. L'ordre vient de la haute hiérarchie. En gros, la partie est finie."
En hij is daar zo kwaad over dat hij het ook niet voor zich houdtquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Team orders voor Peterhansel. Die gaat dus niet winnen dit jaar.
Spuit11.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Stand op WP10: 1 Karginov 2 Loprais 3 Nikolav. Gerard de Rooy is er nog niet voorbij en verliest dus veel tijd.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef M.Melandri het volgende:
13 min...gelukkig komt hij door, maar leiding is hij dus kwijt.
twitter:PLANETROBBY twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:01:41Stage 11 UPDATE: The motor problem was bad fuel related, and Gordon WILL return to the stage in a few hours. Let's RACE! reageer retweet
quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:06 schreef Dekatria het volgende:
twitter:PLANETROBBY twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:01:41Stage 11 UPDATE: The motor problem was bad fuel related, and Gordon WILL return to the stage in a few hours. Let's RACE! reageer retweet
Wat ga je daarvoor meebrengen? Een tank?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
HE KUTKAMAZ, WE GAAN JE TRUCKJE SLOPEN!
Waarom Barreda?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:03 schreef Dekatria het volgende:
Ala de Rooy niet wint mag Barreda van mij dat alsnog doen. Dat zou een pleister op de wonde zijn wat mij betreft
Omdat Honda.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Omdat Honda.Die transalp en de CRF van hem komen 0,0 overeeenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik snap dat wel. Ik ben ook wel beetje voor Despres.
Jammer van Hansel, die heb tenminste op een echte brommer de Dakar meerdere malen gewonnenhoewel dat ook een volledig andere versie van mijn XTZ was
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
Met DTtwitter:Team_de_Rooy twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:30:04WP11: Gerard 4e op 13:39 achter Karginov. Algemeen ligt hij nu 5:44 min achter #gesnedenvleesmetDT reageer retweet
quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:35 schreef Dekatria het volgende:
Met DTtwitter:Team_de_Rooy twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:30:04WP11: Gerard 4e op 13:39 achter Karginov. Algemeen ligt hij nu 5:44 min achter #gesnedenvleesmetDT reageer retweet
twitter:Team_de_Rooy twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:38:40WP12: Gerard 4e op 14:07 achter Kamikazinov; algemeen staat de Rus nu 6:12 min voor = 1/2 lekke band.... Please!!! #kamaz reageer retweet
twitter:Mpresss twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:38:38Nikolaev 3 min na De Rooy gestart en nu 4 min sneller. Gaat dus waarschijnlijk vervelend in de weg zitten. reageer retweet
Wat een pret in die tweetstwitter:2dakar twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:41:14WP6: #Offringa passeert ook hier, als 34e en 1,5 uur achterstand. Dat gaat lekker! @bastionhotels reageer retweet
*zijquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:39 schreef NextTVH het volgende:
Hun hopen overigens ook hetzelfde als wij
twitter:Team_de_Rooy twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:38:40WP12: Gerard 4e op 14:07 achter Kamikazinov; algemeen staat de Rus nu 6:12 min voor = 1/2 lekke band.... Please!!! #kamaz reageer retweet
twitter:Team_de_Rooy twitterde op donderdag 16-01-2014 om 18:48:21WP13: Gerard 3e op 12:34 achter kargimaf; nu 4:39 min achter in algemeen klassement #goforit reageer retweet
Ah mooi, dan heeft hij de turbo hopelijk aangezetquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:00 schreef Alexxxxx het volgende:
De Rooy is Nikolaev weer voorbij nuzonet reed ie er 20 seconden achter (real time) nu er voor.
Ik wil live helikopterbeelden van dat!![]()
GEILquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ah mooi, dan heeft hij de turbo hopelijk aangezet
Pilletje genomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ah mooi, dan heeft hij de turbo hopelijk aangezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn vriendin is Duits, die vind Dakartrucks alleen leuk als ze mee mag rijdenquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:05 schreef motorbloempje het volgende:
Dakartruck. Engelse ziekte. Integreren is een bitch.
Net zoals schaatsen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mijn vriendin is Duits, die vind Dakartrucks alleen leuk als ze mee mag rijdende dakartrucks leven vooral in NL, CZ en Rusland volgens mij, de rest van de wereld boeit het geen hol stiekem
4.44 in algemeen klassement.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef Marcoss het volgende:
De Rooy is Nikolaev inderdaad weer voorbij, de Rus heeft nu 2.45 voorsprong
Vroeger in de tijd van Peugeot/Citroen hadden de fabrieksteams toch eigen helicopters in de lucht?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er mag geen contact zijn tussen het teammanagement en de deelnemers op de proef heb ik begrepen.
Nikolaev is geen gevaar voor het klassementquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
4.44 in algemeen klassement.
Weet ik. Heb het dan ook over 4.44 op Karchinov.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nikolaev is geen gevaar voor het klassement
quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik naar de oude beelden van de Turbotwin op vol gas kijk krijg ik altijd een beetje een brok in m'n keel, zķ mooi vind ik dat![]()
Ik heb dat met Groep B beeldenquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik naar de oude beelden van de Turbotwin op vol gas kijk krijg ik altijd een beetje een brok in m'n keel, zķ mooi vind ik dat![]()
[/royalsadness]
Voor mij is dit het allermooiste Dakar moment.quote:
Inhalen bij 210 km .........in de woestijnquote:
Inderdaadquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ook heftige beelden van 't fatale ongeluk in dat filmpje trouwens
twitter:RallyUpdateNL twitterde op donderdag 16-01-2014 om 19:16:34Fried vd Laar ook problemen? Hij had al wel door mogen komen bij CP1. Hij had tussen WP1 en 2 ook al tijd verloren. reageer retweet
Er is een documentarie (Group B, The killer years?) waarbij een fataal ongeluk in Portugal ter sprake komt. Een Portugese toeschouwer geeft daar, 30 jaar na dato, de coureur nog steeds de schuld van van.quote:
Helemaal uit z'n plaat inderdaadquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik zit nu de herhaling van RTL Daaaakar te kijken.
Stacey![]()
Ja die was niet blij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik zit nu de herhaling van RTL Daaaakar te kijken.
Stacey![]()
Toch maakt dit Dakar zo speciaal.quote:
Ja precies. Ik vind het ook prachtig dat die studenten auto nog rijd trouwens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch maakt dit Dakar zo speciaal.
Je kunt nog zo veel geld hebben maar hier ben je op je eigen aangewezen.
Maurik van den Heuvel gaat erg goed. Oude truck van Aart Schoones gekocht, Schoones doet ook nog service en PR voor hen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja precies. Ik vind het ook prachtig dat die studenten auto nog rijd trouwens.
Hoe zit het trouwens met die 3 in die vrachtwagen die nog nooit een Dakar gereden hadden?
twitter:MaxxisRoom twitterde op donderdag 16-01-2014 om 19:56:19Maurik van den Heuvel #nr540 reaches wp11 at 18th place. Perfect! #DakarSS11 #Dakar2014 http://t.co/11MOFkavwu reageer retweet
Oke mooi dat dat ook nog zo goed gaat.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maurik van den Heuvel gaat erg goed. Oude truck van Aart Schoones gekocht, Schoones doet ook nog service en PR voor hen.
Doetie wel, maar hij rijdt er doorheen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan niet zo zijn dat die Karginoflook niks tegen komt met zijn stinkkar
Ik denk dat het een kwestie was van "in beweging blijven". Als je daar stil gaat staan, dan kom je voorlopig niet meer weg.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oke mooi dat dat ook nog zo goed gaat.
Wat was dat nou eigenlijk met dat Versluis, van vliet voorbij reed? Gezien die ook niet meer voor Dewinter hoeft te gaan. Vonden het een aparte actie.
Welnee joh, af en toe effe een uurtje scheppen of een bandje wisselen voor de afwisselingquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:12 schreef Marcoss het volgende:
Die gastjes zitten dus ook gewoon 6,5 uur in race-mode in zo'n truck en dat al dagen achtereen. Eigenlijk ook gewoon krankzinnig
twitter:vekaracing twitterde op donderdag 16-01-2014 om 00:46:02Peter Versluis uit de bocht gevlogen En is definitief uit de rally Verwondingen lijken mee te vallen Meer info volgt.#Dakar2014#dakarSS10 reageer retweet
Beetje oud, niet? Navigator Jurgen Damen heeft zijn sleutelbeen gebrokenquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:15 schreef Dekatria het volgende:
twitter:vekaracing twitterde op donderdag 16-01-2014 om 00:46:02Peter Versluis uit de bocht gevlogen En is definitief uit de rally Verwondingen lijken mee te vallen Meer info volgt.#Dakar2014#dakarSS10 reageer retweet
Klote promotweetsquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Beetje oud, niet? Navigator Jurgen Damen heeft zijn sleutelbeen gebroken
Van Vliet stond helemaal aan het begin van de proef vast, Versluis ging toen nog voor een etappe-overwinningquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oke mooi dat dat ook nog zo goed gaat.
Wat was dat nou eigenlijk met dat Versluis, van vliet voorbij reed? Gezien die ook niet meer voor Dewinter hoeft te gaan. Vonden het een aparte actie.
Russen rijdengewoon door als de auto stuk is, dat is het probleemquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hij moet toch gewoon een keer stuk, zou je zeggen....
die is traag en heeft geen marketingapparaat. als er geen info over iemand is kun je er ook niet over berichten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Gerrit van Werven hoor je nooit wat over bij RTL he. Zou die niet betaald hebben of zo?
Die met die geel/oranje truck? Die heb ik al wel een paar keer langs zien komen hoor...quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Gerrit van Werven hoor je nooit wat over bij RTL he. Zou die niet betaald hebben of zo?
nou ja, je kunt altijd even melden hoe het gegaan is en hem voor de camera halen achteraf natuurlijk. Zou wat zijn als hij op het laatst nog moet opdraven voor dat kutspel omdat ieder ander OF al geweest is OF inmiddels naar huisquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die is traag en heeft geen marketingapparaat. als er geen info over iemand is kun je er ook niet over berichten.
twitter:RallyUpdateNL twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:18:24Finish voor Robert van Pelt. Een mooie 29e plaats is het resultaat van vandaag. reageer retweet
Heb ik zojuist nog in de uitzending gezien. Die sliep tijdens Dakar meer uren dan thuis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Gerrit van Werven hoor je nooit wat over bij RTL he. Zou die niet betaald hebben of zo?
Oh ja wacht dat is die de Dakar allemaal nog wel mee vond vallen toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb ik zojuist nog in de uitzending gezien. Die sliep hier meer uren dan thuis.
hoe ga je hem voor de camera halen als hij pas in het bivak binnenkomt op het moment dat de tv crew al door is naar het volgende bivak?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, je kunt altijd even melden hoe het gegaan is en hem voor de camera halen achteraf natuurlijk. Zou wat zijn als hij op het laatst nog moet opdraven voor dat kutspel omdat ieder ander OF al geweest is OF inmiddels naar huis
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:27:20Om het tempo van meneer Karginov een beetje te duiden:hij rijdt vandaag op een 6e plek bij de auto's #Dakar. reageer retweet
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja wacht dat is die de Dakar allemaal nog wel mee vond vallen toch?
Dat is echt bizar, aangezien ze max140 mogen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:28 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:27:20Om het tempo van meneer Karginov een beetje te duiden:hij rijdt vandaag op een 6e plek bij de auto's #Dakar. reageer retweet
Hij is gewoon HEEL goed in dit spelletjequote:Op donderdag 16 januari 2014 20:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is echt bizar, aangezien ze max140 mogen.
Ik denk dat de auto's niet veel harder gaan dan 140 over dit terrein.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is echt bizar, aangezien ze max140 mogen.
Hij moet zich echt enorm ontwikkeld hebben het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hij is gewoon HEEL goed in dit spelletje
Kapotte irri naar het schijnt. Hij is voorbij WP9 (=CP3).quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:23 schreef Dekatria het volgende:
twitter:RallyUpdateNL twitterde op donderdag 16-01-2014 om 19:16:34Fried vd Laar ook problemen? Hij had al wel door mogen komen bij CP1. Hij had tussen WP1 en 2 ook al tijd verloren. reageer retweet
Karginov nu 8 minuten voorsprong dus..quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:56 schreef sasquatsch het volgende:
FINISH TRUCKS:
1. Andrey Karginov
2. Eduard Nikolaev +14:18
3. Gerard de Rooy +15:51
4. Ales Loprais +22:36
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Karginov nu 8 minuten voorsprong dus..
En dan zo'n grote vuurbal jonguhquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bivouac BBQ met Kamaz-karbonades en Russische ribs.
Hou me tege!quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En dan zo'n grote vuurbal jonguh
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:09:12Nice picture #Dakar2014Some drive this way in Moskow as well... http://t.co/rLmQFL25Qw reageer retweet
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:09:12Nice picture #Dakar2014Some drive this way in Moskow as well... http://t.co/rLmQFL25Qw reageer retweet
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:41:03Dit is Andrey Karginov, de winnaar van stage 11 en nieuwe leider bij de trucks in #Dakar 2014 http://t.co/S2rXMGIc4b reageer retweet
"U neemt een drempel met 130 kilometer per uur. Mag dat?"quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is geen voorrangsweg! Boete! Tijdstraf!
DQ!quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is geen voorrangsweg! Boete! Tijdstraf!
Nou ja, hij komt wel van rechts...quote:
wtfquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:28 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:27:20Om het tempo van meneer Karginov een beetje te duiden:hij rijdt vandaag op een 6e plek bij de auto's #Dakar. reageer retweet
Casale is al binnen. Gewoon 2 WP's niet doorgegeven.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:57 schreef sasquatsch het volgende:
Husseini weer aan de leiding bij de quads. Nu bij WP17.
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:32:06FINISH Stage 11 #Dakar16e Bernhard ten Brinke/Matthieu Baumel in 7h16'22 op 1h18 @b_tenbrinke reageer retweet
pas de 5e nederlander overall die binnen isquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:33 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:32:06FINISH Stage 11 #Dakar16e Bernhard ten Brinke/Matthieu Baumel in 7h16'22 op 1h18 @b_tenbrinke reageer retweet
Racy Stacey is er inmiddels ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
pas de 5e nederlander overall die binnen is
Knuiman, Vogels, Van Pelt, en De Rooij. Rest is allemaal nog onderweg of ook dat niet meer
Husseini moet nog binnenkomen,quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Casale is al binnen. Gewoon 2 WP's niet doorgegeven.
quote:Ontketende Karginov stoot Gerard voorlopig van de troon in koninginnenrit.
Vandaag ging het er om spannen, wist Gerard zijn leiderspositie te behouden en kon Hans zijn 6e plaats veiligstellen? Helaas voor het team Petronas | De Rooy | Iveco moeten we beide vragen met nee beantwoorden.
“Amai, ons lichaam heeft vandaag weer heel wat te verduren gehad.” Zo weet Tom ons na de proef te melden. “Het ging eigelijk wel lekker tot aan een lekke band halverwege de proef. Toen ging de vaart er even uit. Vervolgens hadden we de hoop op spectaculaire duinen maar dat bleken er uiteindelijk maar 5 te zijn. Daar konden we het verschil niet meer in maken. Ik ga het route boek voor morgen ophalen en hoop op nog een enorme berg aan zand en fikse duinen zodat we daar mogelijk het verschil kunnen maken. Morgenavond weten we meer.” De altijd goedlachse Belg en navigator van de [501] is series en dan weten we dat hij redelijk de pest in heeft en op meer had gehoopt.
Het werd een uitermate boeiende strijd, tot WP10 ging de strijd nog redelijk gelijk op. Karginov lag weliswaar voorop maar virtueel was Gerard nog steeds leider in het algemeen klassement. Op dit punt, na zo’n 300 kilometer ging het echter mis en valt Gerard met zijn IVECO Powerstar even stil met een lekke band. Hij pikt aan bij Loprais en Nikolaev. Een aantal kilometer verder heeft hij Nikolaev alweer achter zich gelaten. De KAMAZ rijder hoeft niet zo nodig en kan waar mogelijk proberen de vaart bij Gerard eruit te halen in het voordeel van de koploper en zijn teammaat Karginov. Een aantal WayPoints verder zien we dat Gerard ook de truck van Loprias is gepasseerd. Beide tegenstanders klampen nu aan Gerard vast en rijden in zijn kielzog naar de finish.
Na 605 kilometer is het Karginov die in een voortreffelijke 6:22:32 uur de etappe heeft weten uit te rijden. Een gemiddelde van 95 kilometer per uur en maar 24 minuten langzamer dan de snelste Mini bestuurd door de Argentijn Terranova.
Nikolaev is de snelste van het achtervolgers drietal met een achterstand van 14:18 minuut op de winnaar. Gerard verliest 15:51 minuut en Loprais ten slotte heeft 22:36 minuut meer nodig.
In het totaalklassement zijn na de etappe van vandaag de rollen omgedraaid. Had Gerard gisteren nog een voorsprong van 7:55 minuut op zijn rivaal Karginov. Vandaag is het de KAMAZ-rijder die een voorsprong heeft opgebouwd van 7:56 minuut op Gerard. Nikolaev en Loprais volgen de beide koplopers op gepaste afstand en vormen voorlopig geen bedreiging.
Ook vandaag zien we dat de rest van het veld moeite heeft om de leiders te volgen. Ze zijn dan ook nog niet binnen. Op dit moment is Hans virtueel zijn 6e plaats in het algemeen klassement kwijt aan Shibalov, hierover morgen zeker meer.
Of het na de 11e etappe nog niet genoeg was, ook in de 12e etappe zet men opnieuw koers naar Copiapķ. De route loopt vandaag van El Salvador naar La Serena een traject van 699 kilometer. De Special start in El Salvador en is 350 kilometer lang. Het eerste deel van 201 kilometer is snel met wederom harde paden, vervolgens duikt men letterlijk en figuurlijk het zand en de duinen in om nog bijna 150 kilometer af te zien. Nu men in het hoog gelegen El Salvador start heeft men minder kans op de camanchaca. Een ochtenddauw die men in de lagergelegen woestijn vaak ziet en de helikopters van de Dakar karavaan al eens aan de grond wist te houden.
Aan het einde van deze Special zijn normaalgesproken de kaarten geschut. De laatste special die op zaterdag wordt verreden is nog maar 157 kilometer en is op papier een gemakkelijke hap. Toch is de race pas gereden als alle deelnemers de finish in Valparaiso hebben bereikt.
Het wordt morgen een bewolkte dag, men geeft een neerslagkans van 65%, bijzonder in het droogste gebied op deze aarde, en een temperatuur van 26 graden Celsius.
Die moet toch nog wel wat constanter worden, valt te vaak ver terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
Husseini verliest nog even 20 minuten op het laatste stuk.
Citroen in Dakar? Lijkt me eerder dat hij dan naar Peugeot gaat. Mocht dat zo zijn zou ik niet weten waarom hij zich morgen aan teamorders zou houden...quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:48 schreef Dekatria het volgende:
Schijnt dat Peterhansel naar Citroën gaat volgend jaar, en dat daardoor X-Raid 'm korthoudt mbt de winst dit jaar.
Zei ik Citroën? Peugeot jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Citroen in Dakar? Lijkt me eerder dat hij dan naar Peugeot gaat. Mocht dat zo zijn zou ik niet weten waarom hij zich morgen aan teamorders zou houden...
Agh allemaal Frans johquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zei ik Citroën? Peugeot jaLoeb rijdt natuurlijk in 't WRC voor Citroën. D'oh.
[ afbeelding ]
Peterhansel zat vandaag in elk geval Nani op de hielen, al was het maar om te laten zien van "Ik kan het best, als ik zou willen".
Ik vraag me af wat die spoiler nog voor zin heeft met dat wiel op het dakquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat in 1:18 in de kast hier
Handig als je je overall wilt strijken op de rustdagquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die spoiler nog voor zin heeft met dat wiel op het dak
Die Peugeots waren dan toch vetter hoor. 205/405 T16, Vatanen powerrrrrrrrr!quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat in 1:18 in de kast hier
Pikes Peak is dat nou eenmaal hequote:Op donderdag 16 januari 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is eenrijdende showroom voor spoilers
Gelukkig weer met Allards verduidelijkende handgebarenquote:
Ik vind het wel mooi dat net zoals destijds het team van Peugeot zowel met Dakar als Pikes Peak meedoet met eenzelfde model. En dezelfde racekleuren zijn ook weer terug te vinden (die 'regenboog'-combinatie).quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:39 schreef GizartFRL het volgende:
De spoilerwagens zijn natuurlijk de Pikes Peak uitvoeringen ( waar de 205 T16 Grand Raid er uiteraard eerder was dan de Pikes Peak uitvoering). Prachtige wagen en racetijden toen.
Heb zelf een ZX gehad, dan ie het toch wel leukquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die Peugeots waren dan toch vetter hoor. 205/405 T16, Vatanen powerrrrrrrrr!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, begrijpelijkquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Heb zelf een ZX gehad, dan ie het toch wel leuk
Inderdaad, ze moesten toch wat toen de Groep B werd stopgezet. De regenboog is de PTS band ( Peugeot Talbot Sport).quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat net zoals destijds het team van Peugeot zowel met Dakar als Pikes Peak meedoet met eenzelfde model. En dezelfde racekleuren zijn ook weer terug te vinden (die 'regenboog'-combinatie).
Tim Coronel overigens zonet
Granted, maar op de moderne auto's zag je 'm nooit zo duidelijk meer terug. Niet op de WRC's, of LeMans.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:49 schreef GizartFRL het volgende:
De regenboog is de PTS band ( Peugeot Talbot Sport).
De Dakar-Mini's zijn ook bijna twee meter hoog. Size does matter in de woestijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:58 schreef Fiorano het volgende:
Bij het Citroën conservatoire hebben ze die ZX'en mooi op een rijtje staan. Heb er foto's van gemaakt, dingen zijn irl behoorlijk groot. Zal ze van de week eens plaatsen.
Hmja.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De Dakar-Mini's zijn ook bijna twee meter hoog. Size does matter in de woestijn
De Aso die jij bedoeld is wat anders dan het gros wat in Woensel west woont zeker?quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor de ASO is het één laken en pak wat dat betreft
Ik kijk nog braaf, maar ik heb er niet zoveel over te meldenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:10 schreef DieselTank het volgende:
Iedereen dakar moe?? Of worden de RTLuitzendingen steeds slechter
was er een paar jaar geleden niet een bedrag van 1500 genoemd coor een paar minuten? Daaromzaten we toen ook elke dag naar team de rooy te kijken terwijl die al lang en breed thuis zaten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoe ga je hem voor de camera halen als hij pas in het bivak binnenkomt op het moment dat de tv crew al door is naar het volgende bivak?
Ik zie een Robert van Pelt anders heul vaak in beeld komen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
was er een paar jaar geleden niet een bedrag van 1500 genoemd coor een paar minuten? Daaromzaten we toen ook elke dag naar team de rooy te kijken terwijl die al lang en breed thuis zaten.
20'jaar geleden zag je ook de bijzondere nog wel eens in beeld. Nu alleen degene die een flink marketing budget hebben. En dat zijn helaas niet de kistrijders en vergelijkbare
Vond het wat zwakquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:30 schreef DieselTank het volgende:
Gerard![]()
![]()
![]()
held. Snel tevreden, beter dan die gierige russen
en dat noem je een normale kistrijderquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zie een Robert van Pelt anders heul vaak in beeld komen.
Alsof ze naar ons luister...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:40 schreef Fiorano het volgende:
Geen cards? Damn het wordt schraal bij Rtl
hoezo?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:42 schreef stinkie het volgende:
[..]
en dat noem je een normale kistrijder
Die diskwalificatie van vorig jaar vond ik anders best te begrijpen
Nou ik dacht van wel eigenlijkquote:
ja, die heeft geen technische ondersteuning, maar wel op gebied van PR, van Maxxis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zie een Robert van Pelt anders heul vaak in beeld komen.
of omdat ie gewoon bij een groot team zit stiekemquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:55 schreef Yreal het volgende:
Zal je zien dat ze van pelt diskwalificeren omdat coronel aan zijn motor heeft gewerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind m eigenlijk lelijkquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:34 schreef Alexxxxx het volgende:
De brandweerwagens van Zestienhoven waren op 'De Bull' gebaseerd. Ik zeg, dat kan ook andersom
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]Wtf waarom dat dan nu weer. Vind ik juist leuk...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |