Hij is gewoon HEEL goed in dit spelletjequote:Op donderdag 16 januari 2014 20:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is echt bizar, aangezien ze max140 mogen.
Ik denk dat de auto's niet veel harder gaan dan 140 over dit terrein.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is echt bizar, aangezien ze max140 mogen.
Hij moet zich echt enorm ontwikkeld hebben het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hij is gewoon HEEL goed in dit spelletje
Kapotte irri naar het schijnt. Hij is voorbij WP9 (=CP3).quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:23 schreef Dekatria het volgende:
twitter:RallyUpdateNL twitterde op donderdag 16-01-2014 om 19:16:34Fried vd Laar ook problemen? Hij had al wel door mogen komen bij CP1. Hij had tussen WP1 en 2 ook al tijd verloren. reageer retweet
Karginov nu 8 minuten voorsprong dus..quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:56 schreef sasquatsch het volgende:
FINISH TRUCKS:
1. Andrey Karginov
2. Eduard Nikolaev +14:18
3. Gerard de Rooy +15:51
4. Ales Loprais +22:36
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Karginov nu 8 minuten voorsprong dus..
En dan zo'n grote vuurbal jonguhquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bivouac BBQ met Kamaz-karbonades en Russische ribs.
Hou me tege!quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En dan zo'n grote vuurbal jonguh
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:09:12Nice picture #Dakar2014Some drive this way in Moskow as well... http://t.co/rLmQFL25Qw reageer retweet
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:09:12Nice picture #Dakar2014Some drive this way in Moskow as well... http://t.co/rLmQFL25Qw reageer retweet
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:41:03Dit is Andrey Karginov, de winnaar van stage 11 en nieuwe leider bij de trucks in #Dakar 2014 http://t.co/S2rXMGIc4b reageer retweet
"U neemt een drempel met 130 kilometer per uur. Mag dat?"quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is geen voorrangsweg! Boete! Tijdstraf!
DQ!quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is geen voorrangsweg! Boete! Tijdstraf!
Nou ja, hij komt wel van rechts...quote:
wtfquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:28 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 20:27:20Om het tempo van meneer Karginov een beetje te duiden:hij rijdt vandaag op een 6e plek bij de auto's #Dakar. reageer retweet
Casale is al binnen. Gewoon 2 WP's niet doorgegeven.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:57 schreef sasquatsch het volgende:
Husseini weer aan de leiding bij de quads. Nu bij WP17.
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:32:06FINISH Stage 11 #Dakar16e Bernhard ten Brinke/Matthieu Baumel in 7h16'22 op 1h18 @b_tenbrinke reageer retweet
pas de 5e nederlander overall die binnen isquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:33 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op donderdag 16-01-2014 om 21:32:06FINISH Stage 11 #Dakar16e Bernhard ten Brinke/Matthieu Baumel in 7h16'22 op 1h18 @b_tenbrinke reageer retweet
Racy Stacey is er inmiddels ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
pas de 5e nederlander overall die binnen is
Knuiman, Vogels, Van Pelt, en De Rooij. Rest is allemaal nog onderweg of ook dat niet meer
Husseini moet nog binnenkomen,quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Casale is al binnen. Gewoon 2 WP's niet doorgegeven.
quote:Ontketende Karginov stoot Gerard voorlopig van de troon in koninginnenrit.
Vandaag ging het er om spannen, wist Gerard zijn leiderspositie te behouden en kon Hans zijn 6e plaats veiligstellen? Helaas voor het team Petronas | De Rooy | Iveco moeten we beide vragen met nee beantwoorden.
“Amai, ons lichaam heeft vandaag weer heel wat te verduren gehad.” Zo weet Tom ons na de proef te melden. “Het ging eigelijk wel lekker tot aan een lekke band halverwege de proef. Toen ging de vaart er even uit. Vervolgens hadden we de hoop op spectaculaire duinen maar dat bleken er uiteindelijk maar 5 te zijn. Daar konden we het verschil niet meer in maken. Ik ga het route boek voor morgen ophalen en hoop op nog een enorme berg aan zand en fikse duinen zodat we daar mogelijk het verschil kunnen maken. Morgenavond weten we meer.” De altijd goedlachse Belg en navigator van de [501] is series en dan weten we dat hij redelijk de pest in heeft en op meer had gehoopt.
Het werd een uitermate boeiende strijd, tot WP10 ging de strijd nog redelijk gelijk op. Karginov lag weliswaar voorop maar virtueel was Gerard nog steeds leider in het algemeen klassement. Op dit punt, na zo’n 300 kilometer ging het echter mis en valt Gerard met zijn IVECO Powerstar even stil met een lekke band. Hij pikt aan bij Loprais en Nikolaev. Een aantal kilometer verder heeft hij Nikolaev alweer achter zich gelaten. De KAMAZ rijder hoeft niet zo nodig en kan waar mogelijk proberen de vaart bij Gerard eruit te halen in het voordeel van de koploper en zijn teammaat Karginov. Een aantal WayPoints verder zien we dat Gerard ook de truck van Loprias is gepasseerd. Beide tegenstanders klampen nu aan Gerard vast en rijden in zijn kielzog naar de finish.
Na 605 kilometer is het Karginov die in een voortreffelijke 6:22:32 uur de etappe heeft weten uit te rijden. Een gemiddelde van 95 kilometer per uur en maar 24 minuten langzamer dan de snelste Mini bestuurd door de Argentijn Terranova.
Nikolaev is de snelste van het achtervolgers drietal met een achterstand van 14:18 minuut op de winnaar. Gerard verliest 15:51 minuut en Loprais ten slotte heeft 22:36 minuut meer nodig.
In het totaalklassement zijn na de etappe van vandaag de rollen omgedraaid. Had Gerard gisteren nog een voorsprong van 7:55 minuut op zijn rivaal Karginov. Vandaag is het de KAMAZ-rijder die een voorsprong heeft opgebouwd van 7:56 minuut op Gerard. Nikolaev en Loprais volgen de beide koplopers op gepaste afstand en vormen voorlopig geen bedreiging.
Ook vandaag zien we dat de rest van het veld moeite heeft om de leiders te volgen. Ze zijn dan ook nog niet binnen. Op dit moment is Hans virtueel zijn 6e plaats in het algemeen klassement kwijt aan Shibalov, hierover morgen zeker meer.
Of het na de 11e etappe nog niet genoeg was, ook in de 12e etappe zet men opnieuw koers naar Copiapó. De route loopt vandaag van El Salvador naar La Serena een traject van 699 kilometer. De Special start in El Salvador en is 350 kilometer lang. Het eerste deel van 201 kilometer is snel met wederom harde paden, vervolgens duikt men letterlijk en figuurlijk het zand en de duinen in om nog bijna 150 kilometer af te zien. Nu men in het hoog gelegen El Salvador start heeft men minder kans op de camanchaca. Een ochtenddauw die men in de lagergelegen woestijn vaak ziet en de helikopters van de Dakar karavaan al eens aan de grond wist te houden.
Aan het einde van deze Special zijn normaalgesproken de kaarten geschut. De laatste special die op zaterdag wordt verreden is nog maar 157 kilometer en is op papier een gemakkelijke hap. Toch is de race pas gereden als alle deelnemers de finish in Valparaiso hebben bereikt.
Het wordt morgen een bewolkte dag, men geeft een neerslagkans van 65%, bijzonder in het droogste gebied op deze aarde, en een temperatuur van 26 graden Celsius.
Die moet toch nog wel wat constanter worden, valt te vaak ver terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
Husseini verliest nog even 20 minuten op het laatste stuk.
Citroen in Dakar? Lijkt me eerder dat hij dan naar Peugeot gaat. Mocht dat zo zijn zou ik niet weten waarom hij zich morgen aan teamorders zou houden...quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:48 schreef Dekatria het volgende:
Schijnt dat Peterhansel naar Citroën gaat volgend jaar, en dat daardoor X-Raid 'm korthoudt mbt de winst dit jaar.
Zei ik Citroën? Peugeot jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Citroen in Dakar? Lijkt me eerder dat hij dan naar Peugeot gaat. Mocht dat zo zijn zou ik niet weten waarom hij zich morgen aan teamorders zou houden...
Agh allemaal Frans johquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zei ik Citroën? Peugeot jaLoeb rijdt natuurlijk in 't WRC voor Citroën. D'oh.
[ afbeelding ]
Peterhansel zat vandaag in elk geval Nani op de hielen, al was het maar om te laten zien van "Ik kan het best, als ik zou willen".
Ik vraag me af wat die spoiler nog voor zin heeft met dat wiel op het dakquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat in 1:18 in de kast hier
Handig als je je overall wilt strijken op de rustdagquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die spoiler nog voor zin heeft met dat wiel op het dak
Die Peugeots waren dan toch vetter hoor. 205/405 T16, Vatanen powerrrrrrrrr!quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat in 1:18 in de kast hier
Pikes Peak is dat nou eenmaal hequote:Op donderdag 16 januari 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is eenrijdende showroom voor spoilers
Gelukkig weer met Allards verduidelijkende handgebarenquote:
Ik vind het wel mooi dat net zoals destijds het team van Peugeot zowel met Dakar als Pikes Peak meedoet met eenzelfde model. En dezelfde racekleuren zijn ook weer terug te vinden (die 'regenboog'-combinatie).quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:39 schreef GizartFRL het volgende:
De spoilerwagens zijn natuurlijk de Pikes Peak uitvoeringen ( waar de 205 T16 Grand Raid er uiteraard eerder was dan de Pikes Peak uitvoering). Prachtige wagen en racetijden toen.
Heb zelf een ZX gehad, dan ie het toch wel leukquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die Peugeots waren dan toch vetter hoor. 205/405 T16, Vatanen powerrrrrrrrr!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, begrijpelijkquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Heb zelf een ZX gehad, dan ie het toch wel leuk
Inderdaad, ze moesten toch wat toen de Groep B werd stopgezet. De regenboog is de PTS band ( Peugeot Talbot Sport).quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat net zoals destijds het team van Peugeot zowel met Dakar als Pikes Peak meedoet met eenzelfde model. En dezelfde racekleuren zijn ook weer terug te vinden (die 'regenboog'-combinatie).
Tim Coronel overigens zonet
Granted, maar op de moderne auto's zag je 'm nooit zo duidelijk meer terug. Niet op de WRC's, of LeMans.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:49 schreef GizartFRL het volgende:
De regenboog is de PTS band ( Peugeot Talbot Sport).
De Dakar-Mini's zijn ook bijna twee meter hoog. Size does matter in de woestijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:58 schreef Fiorano het volgende:
Bij het Citroën conservatoire hebben ze die ZX'en mooi op een rijtje staan. Heb er foto's van gemaakt, dingen zijn irl behoorlijk groot. Zal ze van de week eens plaatsen.
Hmja.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De Dakar-Mini's zijn ook bijna twee meter hoog. Size does matter in de woestijn
De Aso die jij bedoeld is wat anders dan het gros wat in Woensel west woont zeker?quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor de ASO is het één laken en pak wat dat betreft
Ik kijk nog braaf, maar ik heb er niet zoveel over te meldenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:10 schreef DieselTank het volgende:
Iedereen dakar moe?? Of worden de RTLuitzendingen steeds slechter
was er een paar jaar geleden niet een bedrag van 1500 genoemd coor een paar minuten? Daaromzaten we toen ook elke dag naar team de rooy te kijken terwijl die al lang en breed thuis zaten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoe ga je hem voor de camera halen als hij pas in het bivak binnenkomt op het moment dat de tv crew al door is naar het volgende bivak?
Ik zie een Robert van Pelt anders heul vaak in beeld komen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
was er een paar jaar geleden niet een bedrag van 1500 genoemd coor een paar minuten? Daaromzaten we toen ook elke dag naar team de rooy te kijken terwijl die al lang en breed thuis zaten.
20'jaar geleden zag je ook de bijzondere nog wel eens in beeld. Nu alleen degene die een flink marketing budget hebben. En dat zijn helaas niet de kistrijders en vergelijkbare
Vond het wat zwakquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:30 schreef DieselTank het volgende:
Gerard![]()
![]()
![]()
held. Snel tevreden, beter dan die gierige russen
en dat noem je een normale kistrijderquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zie een Robert van Pelt anders heul vaak in beeld komen.
Alsof ze naar ons luister...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:40 schreef Fiorano het volgende:
Geen cards? Damn het wordt schraal bij Rtl
hoezo?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:42 schreef stinkie het volgende:
[..]
en dat noem je een normale kistrijder
Die diskwalificatie van vorig jaar vond ik anders best te begrijpen
Nou ik dacht van wel eigenlijkquote:
ja, die heeft geen technische ondersteuning, maar wel op gebied van PR, van Maxxis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zie een Robert van Pelt anders heul vaak in beeld komen.
of omdat ie gewoon bij een groot team zit stiekemquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:55 schreef Yreal het volgende:
Zal je zien dat ze van pelt diskwalificeren omdat coronel aan zijn motor heeft gewerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind m eigenlijk lelijkquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:34 schreef Alexxxxx het volgende:
De brandweerwagens van Zestienhoven waren op 'De Bull' gebaseerd. Ik zeg, dat kan ook andersom
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]Wtf waarom dat dan nu weer. Vind ik juist leuk...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |