Klinkt als call center werk.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb er tijdens mijn studie een halfjaar gewerkt. Ik stelde me voor dat mijn leidinggevenden speciaal voor de basisschoolreunie naar de kapper gingen en tijdens de reunie met trots vertelden dat ze de boel in de gaten hielden.
Sociale zekerheidsstelsels lijden, zoals veel grootschalige planmatige projecten, aan het 'Ratchet effect'. In een gegeven stelsel van sociale zekerheid zullen er altijd mensen zijn die, zij het uit idealisme, zij het uit eigenbelang, pleiten voor het opstarten van meer activiteiten. Deze groep heeft het voordeel dat ze zeer vastberaden kunnen zijn, terwijl de verdere meerderheid weinig met het onderwerp heeft, of het zelfs niet begrijpt. Dat leidt er vaak toe dat vroeg of laat de vraag tot méér zal worden ingewiggeld; je kunt tenslotte honderdmaal nee krijgen, éénmaal ja is uiteindelijk genoeg.quote:
Dat eerste bepaalt de wetgever, de hoge heren, vanuit hun ivoren toren.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bepalen wat er wel en niet vergoed wordt. Wanbetalers opsporen. Zoeken naar fraudepreventiesoftware.
Dat klopt.quote:
Verhip.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat eerste bepaalt de wetgever, de hoge heren, vanuit hun ivoren toren.
Dat klinkt dan weer als de versierstrategie van Nautilus.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:53 schreef Reya het volgende:
[..]
je kunt tenslotte honderdmaal nee krijgen, éénmaal ja is uiteindelijk genoeg.
Don't stop moving babyquote:Op maandag 13 januari 2014 21:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat leidt er vaak toe dat vroeg of laat de vraag tot méér zal worden ingewiggeld
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klinkt dan weer als de versierstrategie van Nautilus.
En dan die ene docent worden waar iedereen met genoegen aan terugdenkt. Bah.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef Friek_ het volgende:
Je kan nog altijd het onderwijs in, TitusPullo.
Dan nog liever bij een zorgverzekering werken.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:58 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En dan die ene docent worden waar iedereen met genoegen aan terugdenkt. Bah.
Tevens zullen verzekeraars zich vooral richten op frauderende zorgverleners, niet op verzekerde wanbetalers.quote:
Ach ja, zie het als een investering. Tussen die Gymnasiastjes van je zit vast wel iets dat over een jaar of zes best te neuken valt.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan nog liever bij een zorgverzekering werken.
Als ik een vrouw (of Voorschrift) zou zijn, zou ik 'ieuhw' zeggen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, zie het als een investering. Tussen die Gymnasiastjes van je zit vast wel iets dat over een jaar of zes best te neuken valt.
Nonsens, 14 is het nieuwe 16, wat het nieuwe 18 is.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, zie het als een investering. Tussen die Gymnasiastjes van je zit vast wel iets dat over een jaar of zes best te neuken valt.
Het was vrij naar Theo Maassen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Als ik een vrouw (of Voorschrift) zou zijn, zou ik 'ieuhw' zeggen.
Interessant. Bedankt voor de info en ook het melden van het Rachet effect.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Sociale zekerheidsstelsels lijden, zoals veel grootschalige planmatige projecten, aan het 'Ratchet effect'. In een gegeven stelsel van sociale zekerheid zullen er altijd mensen zijn die, zij het uit idealisme, zij het uit eigenbelang, pleiten voor het opstarten van meer activiteiten. Deze groep heeft het voordeel dat ze zeer vastberaden kunnen zijn, terwijl de verdere meerderheid weinig met het onderwerp heeft, of het zelfs niet begrijpt. Dat leidt er vaak toe dat vroeg of laat de vraag tot méér zal worden ingewiggeld; je kunt tenslotte honderdmaal nee krijgen, éénmaal ja is uiteindelijk genoeg.
ieuhwquote:Op maandag 13 januari 2014 22:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
v_P heeft dat gat in de arbeidsmarkt al opgevuld.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:00 schreef waht het volgende:
[..]
Tevens zullen verzekeraars zich vooral richten op frauderende zorgverleners, niet op verzekerde wanbetalers.
Maar dit terzijde.
Waarom wachten? Over 6 jaar kan je wel dood zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef waht het volgende:
[..]
Nonsens, 14 is het nieuwe 16, wat het nieuwe 18 is.
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom wachten? Over 6 jaar kan je wel dood zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |