Ahh, leuk. Ik wens je er veel plezier mee.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, dat zijn bijzonder schattige klassen. Die gaan bij wijze van spreken met pantoffels aan in de klas zitten als ik een verhaal vertel.
Dat is toch ook helemaal de insteek van het verhaal niet?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuke veronderstelling, maar de WAJONG is voor jong-gehandicapten. Daar vallen niet alleen autisten rn ADHD'ers onder maar ook mensen die niet kunnen lopen etc.
Neemt niet weg dat autisme ook een legitieme reden kan zijn voor een WAJONG mijns inziens. Mits het echt een belemmering is voor werk. Bijvoorbeeld het niet kunnen werken met anderen.
Nja, we zullen het zien. Ik ben bang dat het ook ten koste gaat van mensen die echt door hun handicap niet kunnen werken.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Er is toch ook geen sprake van dat iedereen de wajong uitgaat? Juist die 'lichte gevallen' zullen uiteindelijk hun uitkering zien verdwijnen.
Zooo?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef TitusPullo het volgende:
Het lijkt me heerlijk om bij een zorgverzekeraar te werken.
Jij zegt dat het mensen zijn met verdiencapaciteit.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal de insteek van het verhaal niet?
Die ten onrechte in die uitkering zitten. Ja zeker. Dat is ook de insteek van die herkeuring.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jij zegt dat het mensen zijn met verdiencapaciteit.
Nee, niet per se een Twentse.quote:
Dat zal onvermijdelijk het geval zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nja, we zullen het zien. Ik ben bang dat het ook ten koste gaat van mensen die echt door hun handicap niet kunnen werken.
Maar of dat "ten onrechte" is, dat is niet zeker. De herkeuringen schijnen wel erg streng te zijn en om gehandicapten dan maar in de bijstand te dumpen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die ten onrechte in die uitkering zitten. Ja zeker. Dat is ook de insteek van die herkeuring.
Werken is bij dat soort organisaties niet zo gebruikelijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef TitusPullo het volgende:
Mooi excuus voor de rechtse lieden om de sociale zekerheid nog verder te versoberen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zal onvermijdelijk het geval zijn.
Bevalt je huidige werk niet?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:30 schreef TitusPullo het volgende:
De sociale zekerheid volgt praktisch vanaf de jaren zeventig een soort van zigzagcurve: op gestage uitbreiding volgen plotse ingrepen. De sociale zekerheid heeft, in normale tijden, de neiging om langzaam meer middelen op te eisen. Een combinatie van factoren (bureaucratische uitbreidingsdrang, waterbedeffecten, gemakszucht bij zowel verstrekker als ontvanger) leidt hiertoe. Dat leidt dan weer tot regelmatige aanpassingen met het doel om de middelen die de sociale zekerheid opeist binnen de perken te houden. Sommigen noemen dat afbraakbeleid, maar tot hen behoor ik niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mooi excuus voor de rechtse lieden om de sociale zekerheid nog verder te versoberen.
Het populistische beeld van de WAJONG-ers wordt gebruikt om afbraakbeleid erdoor te drukken.
Bepalen wat er wel en niet vergoed wordt. Wanbetalers opsporen. Zoeken naar fraudepreventiesoftware.quote:
Daar heb je gelijk in, maar om lange termijn hervormingen door te voeren gaat de politiek dan te ver. Zorgen voor een goed sociaal vangnet dat zich niet uitdijt is blijkbaar teveel gevraagd.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:40 schreef Reya het volgende:
[..]
De sociale zekerheid volgt praktisch vanaf de jaren zeventig een soort van zigzagcurve: op gestage uitbreiding volgen plotse ingrepen. De sociale zekerheid heeft, in normale tijden, de neiging om langzaam meer middelen op te eisen. Een combinatie van factoren (bureaucratische uitbreidingsdrang, waterbedeffecten, gemakszucht bij zowel verstrekker als ontvanger) leidt hiertoe. Dat leidt dan weer tot regelmatige aanpassingen met het doel om de middelen die de sociale zekerheid opeist binnen de perken te houden. Sommigen noemen dat afbraakbeleid, maar tot hen behoor ik niet.
Jawel, hoor, maar er zit niet veel rek in.quote:
Zoiets lijkt me ook een utopie.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar om lange termijn hervormingen door te voeren gaat de politiek dan te ver. Zorgen voor een goed sociaal vangnet dat zich niet uitdijt is blijkbaar teveel gevraagd.
Mensen in de bijstand dumpen is nooit netjes maar de overheid wil het zo.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar of dat "ten onrechte" is, dat is niet zeker. De herkeuringen schijnen wel erg streng te zijn en om gehandicapten dan maar in de bijstand te dumpen.
Ik vind het niet netjes.
Ik heb er tijdens mijn studie een halfjaar gewerkt. Ik stelde me voor dat mijn leidinggevenden speciaal voor de basisschoolreunie naar de kapper gingen en tijdens de reunie met trots vertelden dat ze de boel in de gaten hielden.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Werken is bij dat soort organisaties niet zo gebruikelijk.
Wel ze zoeken altijd mensen....quote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bepalen wat er wel en niet vergoed wordt. Wanbetalers opsporen. Zoeken naar fraudepreventiesoftware.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |