Holy shit. Die kende ik niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:12 schreef hexje het volgende:
[..]
Kanojo ga Mimai ni Konai Wake is alles behalve infantiel.
Dat klinkt toch als een veelbelovend libertarisch sprookje.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zoals je die man beschrijft wel ja
Dat dacht ik ook bij het kijken!quote:Op maandag 13 januari 2014 21:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klinkt toch als een veelbelovend libertarisch sprookje.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:18 schreef Monolith het volgende:
Zo zie je maar dat de markt altijd zorgt voor werkgelegenheid.
De FNV is bagger.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alle WWers en bijstandtrekkers een WAJONG uitkering tot er weer genoeg banen zijn. De oplossingen van het FNV.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:18 schreef Monolith het volgende:
Zo zie je maar dat de markt altijd zorgt voor werkgelegenheid.
Was ik maar zo principieel. Ik zit bij Zilveren Kruis omdat die het goedkoopst is.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:19 schreef De_Guidance het volgende:
Ik zit bij CZ, wel iets duurder, maar geen medische selectie in aanvullende pakketten (principekwestie) en vrije zorgkeuze.
Ze hanteren een moeilijk te volgen logica. Niet herkeuren want als de mensen goedgekeurd worden is er geen baan voor ze. Kortom. Je kan werken maar je krijgt een uitkering waar je geen recht op hebt omdat er geen werk is. Lekker eerlijk tegenover andere werklozen.quote:
De wajong is wel behoorlijk op een gotspe uitgelopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze hanteren een moeilijk te volgen logica. Niet herkeuren want als de mensen goedgekeurd worden is er geen baan voor ze. Kortom. Je kan werken maar je krijgt een uitkering waar je geen recht op hebt omdat er geen werk is. Lekker eerlijk tegenover andere werklozen.
En dan zeg je het nog diplomatiek.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef Reya het volgende:
[..]
De wajong is wel behoorlijk op een gotspe uitgelopen.
Je vergeet te zeggen dat de voorwaarden zijn verscherpt en dat heel veel mensen bang zijn hun WAJONG te verliezen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze hanteren een moeilijk te volgen logica. Niet herkeuren want als de mensen goedgekeurd worden is er geen baan voor ze. Kortom. Je kan werken maar je krijgt een uitkering waar je geen recht op hebt omdat er geen werk is. Lekker eerlijk tegenover andere werklozen.
Het punt is juist dat het in veel gevallen niet om gehandicapten gaat.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je vergeet te zeggen dat de voorwaarden zijn verscherpt en dat heel veel mensen bang zijn hun WAJONG te verliezen.
Maar altijd leuk om mensen in de bijstand te trappen natuurlijk. Schandalig dat de FNV daar actie tegen voert. Stel je eens voor dat een gehandicapte recht heeft op een goed leven.
Het gaat dan ook niet om kansloze mensen maar om mensen met verdiencapaciteit. Daar is zo'n uitkering niet voor. Als die geen werk hebben is er nog altijd de bijstand. Je wilt toch niet die mensen voor eeuwig langs de kant zetten? Dat is pas schandalig.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je vergeet te zeggen dat de voorwaarden zijn verscherpt en dat heel veel mensen bang zijn hun WAJONG te verliezen.
Maar altijd leuk om mensen in de bijstand te trappen natuurlijk. Schandalig dat de FNV daar actie tegen voert. Stel je eens voor dat een gehandicapte recht heeft op een goed leven.
Ja, maar de regelgeving wordt versoberd door een verkeerd populistisch beeld: iedereen in de WAJONG kan aan de slag of heeft een lichte psychische stoornis als ADHD. Dat is niet waar, maar op FOK! zie ik dit beeld wel heel vaak naar voren komen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef Reya het volgende:
[..]
De wajong is wel behoorlijk op een gotspe uitgelopen.
Nog hulde voor je artikel in de Volkskrant vorige week.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:26 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, ik mag een les humaniora geven aan de eerste gymnasiumklassen. Tijd om Plato en Aristoteles erin te rammen.
Dat lijken me goede klassen. Die willen wel iets leren.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:26 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, ik mag een les humaniora geven aan de eerste gymnasiumklassen. Tijd om Plato en Aristoteles erin te rammen.
Ik weet zeker dat er zo niet gekeurd zal worden.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar de regelgeving wordt versoberd door een verkeerd populistisch beeld: iedereen in de WAJONG kan aan de slag of heeft een lichte psychische stoornis als ADHD. Dat is niet waar, maar op FOK! zie ik dit beeld wel heel vaak naar voren komen.
Er is toch ook geen sprake van dat iedereen de wajong uitgaat? Juist die 'lichte gevallen' zullen uiteindelijk hun uitkering zien verdwijnen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar de regelgeving wordt versoberd door een verkeerd populistisch beeld: iedereen in de WAJONG kan aan de slag of heeft een lichte psychische stoornis als ADHD. Dat is niet waar, maar op FOK! zie ik dit beeld wel heel vaak naar voren komen.
Ja, dat zijn bijzonder schattige klassen. Die gaan bij wijze van spreken met pantoffels aan in de klas zitten als ik een verhaal vertel.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijken me goede klassen. Die willen wel iets leren.
Leuke veronderstelling, maar de WAJONG is voor jong-gehandicapten. Daar vallen niet alleen autisten rn ADHD'ers onder maar ook mensen die niet kunnen lopen etc.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om kansloze mensen maar om mensen met verdiencapaciteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |