Met de plus loshalen zou je iets aan kunnen raken en schade maken (met je steeksleutel je body raken ik noem maar wat)quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed..
Stel je haalt eerst de min eraf..
Er staat nog spanning op de componenten, waar gaat dat heen zonder fatsoenlijke massa.. Dat gaat een weg zoeken.. Desnoods door componenten heen..
Dus.. Ik haal altijd de + los..
Noem ik fouten/problemen voorkomen...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
ja... Jeetje...
Onkunde dus...
hmm ga wel is googlen hoe t zit
En dat doe je dus door eerst de minpool los te maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, je kan ook zorgen dat je juist te werk gaat..
Je krikt je auto toch ook op.. terwijl je eronder kan belanden als die weg glijd..
En wat als er wat uitfikt omdat er nog een plus op stond maar geen massa om af te voeren .. ?
Je ziet dingen die er volgens mij niet zijn....quote:Op maandag 13 januari 2014 16:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja en wat als er dus een positieve spanning ergens opstaat en het kan niet via de massa weg ?
Dan kunnen er rare dingen gebeuren..
Bij je lichtschakelaar onderbreek je ook de fase en niet de nul
Nogal jaquote:Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef rival het volgende:
[..]
Je ziet dingen die er volgens mij niet zijn....
Hoe zou dat te fixen zijn ?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou het andersom doen maargoed.
Overigens denk ik dat het probleem in je knipperlicht schakelaar zit.
BMW ga ik nog bellen, zit nu op werkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:57 schreef rival het volgende:
Ik denk dat dat goedkoper kan.
2e hands op zoek naar ECU, EWS en bijbehorende sleutel. dan de startonderbreking vervangen.
En kan je niet bij BMW langs voor een verse sleutel?
Zojuist BMW Kalfsbeek gebelt. Zij denken dat het niet de sleutel is, maar een sleutel bestellen kan gewoon ookal is je huidige kapot. Kosten: 145 - 180 euro.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:47 schreef jitzzzze het volgende:
Dat kan BMW wel, maar gaat je wel kosten vriend
Wat denk je...quote:
Verdomme.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:53 schreef Fopje het volgende:
Kentekenverlichting is binnen, ben benieuwd
Nieuwe sleutel is 170 euro. Echter moet je de oude hebben om de nieuwe te programmeren...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:53 schreef xaban06 het volgende:
Ok, mijn auto doet helemaal niks meer, tenminste, hij start niet meer. Radio/verlichting alles doet het gewoon, maar geen enkele tik wanneer ik de auto probeer te starten. Vanmorgen is de ANWB langs geweest, van alles geprobeerd, start nog steeds niet.
De startmotor is gewoon oke. ANWB denkt dat het de sleutel is, de startonderbreker wordt niet ontgrendeld vermoed hij.
Probleem is, ik heb maar 1 sleutel.
Dus een geheel nieuw sleutel set nodig, volgens ANWB zullen de kosten 600-700 euro zijn.
Denken jullie dat het goedkoper kan?
Geen onderdeel nummer. Op de site stond voor een E46 Touring / Sedan, dus ik ging er vanuit dat het goed ging. Het loopt ook schuin af en de originele niet. Zal vant weekend nog wel eens kijken of er een oplossing isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klote. Het past op geen enkele manier? Wel het goede onderdeelnummer opgezocht en besteld?
Wat loopt schuin af?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef Fopje het volgende:
[..]
Geen onderdeel nummer. Op de site stond voor een E46 Touring / Sedan, dus ik ging er vanuit dat het goed ging. Het loopt ook schuin af en de originele niet. Zal vant weekend nog wel eens kijken of er een oplossing is
Sorryquote:Op zondag 12 januari 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
...
Als je op het woord van de verkoper durft te vertrouwen zal het wel passen/functioneren.![]()
Bij mijn type motor (BMW F800GS) is de "antenne-ring" die het signaal van de sleutel moet oppikken juist het kwetsbare deel. Zijn mensen die zo'n ding als reserve meenemen op hun "wereldreis".quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zojuist BMW Kalfsbeek gebelt. Zij denken dat het niet de sleutel is, maar een sleutel bestellen kan gewoon ookal is je huidige kapot. Kosten: 145 - 180 euro.
Vraag me af hoe ANWB aan 600-700 euro komt.
Niemand?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:57 schreef jitzzzze het volgende:
Nu weer iets raars aan de hand
Rij ik net naar huis, zie ik dat de rechterdimlicht stuk is. Dus ik thuis aangekomen reservelampjes zoeken, gevonden, dus huphup, nieuwe lampjes erin.
Rechts doet het weer prima, maar nu is links stukLampje werkt, zekeringen zijn goed, whatdeneuk
![]()
Het stekkertje is wel erg gaar, uitgedroogd omhulsel, losjes op het lampje, maar zelfs met heen en weer bewegen komt er geen licht uit. Dus er loopt helemaal geen stroom door die lamp heen. Andere lampjes in de unit (stads- en grootlicht) doen het prima.
Wat kan er aan de hand zijn? Ben ik toe aan een nieuwe koplampunit?
Kan je die stekker niet overbruggen om te kijken of daar het defect zit?quote:
Euh, hoe? Want meer dan een stukkie koper in een bepaalde vorm is het niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je die stekker niet overbruggen om te kijken of daar het defect zit?
Maak maar een foto dan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Euh, hoe? Want meer dan een stukkie koper in een bepaalde vorm is het niet.
Niet mijn eigen foto, maar zo ziet het eruit:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maak maar een foto dan.
Ik weet echt niet meer hoe een kloplamp van een E36 er uit ziet
Kom niet in me fotobucket.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet mijn eigen foto, maar zo ziet het eruit:
[ afbeelding ]
Helemaal rechts de plus die direct op de H1 lamp zit, links daarvan de min die in de behuizing zelf zit.
Ik snapquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Maar de stroomkring moet gesloten zijn. Dus als, er 12V op de + staat (meten)en de aarde goed is (meten) ligt het aan de stekkers, lampje of de verbinding tussen lampje en behuizing?
Meestal iets lulligs.
En wrakke stekkers vervangen is ook nooit een slecht idee.
Suf. BMW dealer zegt dat ze gewoon een nieuwe kunnen bestellen ookal is die van mij stuk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nieuwe sleutel is 170 euro. Echter moet je de oude hebben om de nieuwe te programmeren...
BMW Forepark gebeld. Ze kunnen gewoon een nieuwe sleutel bestellen, inleren is allemaal geen probleem omdat de sleutel op chassis nummer wordt besteld, ofzo.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja hoor.. Dat wel..
Maar dan inleren
ja.... totdat die gegevens in de verkeerde handen vallen. Dan is ineens geen enkele BMW meer veilig te parkeren...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nice!
Dat is wel slim ja.. Een database bijhouden ad hand van chassis..
+1 voor BMW
Zie hier het grote probleem van tegenwoordig met al die elektronica.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:26 schreef boegschroef het volgende:
Nouja ik zie het wat erger inIk heb key-less entry (en start) en mijn chassisnummer is leesbaar door de voorruit.
Dus even langslopen, chassisnummer overnemen, thuis even sleutel in orde maken en volgende dag instappen en wegrijden....
Dat die i3 ruim groter is dan de M5.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:32 schreef Treurwilg het volgende:
wat is er met dat plaatje? de i3 is een hok om te zien, maar wel een innovatie.. en er staat een M5 naast een lantaarnpaal ?
Auto doet het weer. Vanmorgen dacht ik, laat ik nog eens proberen en auto start gewoonquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
BMW Forepark gebeld. Ze kunnen gewoon een nieuwe sleutel bestellen, inleren is allemaal geen probleem omdat de sleutel op chassis nummer wordt besteld, ofzo.
Kosten: 155,-
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
7? Ik zie geen 7 op die foto?
Alleen een nieuwe i3 en een geïmporteerde E39 M5 sedan.
Valt wel mee, toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dacht op m'n telefoonschermpje een verpauperde 7 te zien met een M badge en vier pijpjes. Maar wat lijken ze op elkaar zeg
Toevallig ook gehad vorige week, bleek het stuurslot defect te zijn. Heeft me 202¤ excl. BTW gekost + vervangen. Ook bij mij wilde de auto helemaal niet meer starten en ik heb een electrische stuur met start knop.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:53 schreef xaban06 het volgende:
Ok, mijn auto doet helemaal niks meer, tenminste, hij start niet meer. Radio/verlichting alles doet het gewoon, maar geen enkele tik wanneer ik de auto probeer te starten. Vanmorgen is de ANWB langs geweest, van alles geprobeerd, start nog steeds niet.
De startmotor is gewoon oke. ANWB denkt dat het de sleutel is, de startonderbreker wordt niet ontgrendeld vermoed hij.
Probleem is, ik heb maar 1 sleutel.
Dus een geheel nieuw sleutel set nodig, volgens ANWB zullen de kosten 600-700 euro zijn.
Denken jullie dat het goedkoper kan?
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
Geen ervaring mee, bestel dat soort zaken bij Schmiedmann. Erg goede ervaringen mee.
Ja, het kwam een beetje ongelukkig uit mijn toetsenbord. Ik wilde dus zeggen dat ik het zelf bij Schmiedmann koop. Maar daar heeft Fopje nu natuurlijk geen reet aan.quote:
oh dan zeg ik ook niksquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het kwam een beetje ongelukkig uit mijn toetsenbord. Ik wilde dus zeggen dat ik het zelf bij Schmiedmann koop. Maar daar heeft Fopje nu natuurlijk geen reet aan.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je het nou over die stickers, je wanli banden of je band oppompen met een fietspomp?
Ik denk dat je in alledrie de enige bent.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je het nou over die stickers, je wanli banden of je band oppompen met een fietspomp?
Ik denk dat je in alledrie de enige bent.
Dan heb je het mis. Wanli wordt best veel gebruikt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je het nou over die stickers, je wanli banden of je band oppompen met een fietspomp?
Ik denk dat je in alledrie de enige bent.
Wel met die lelijke stickers waarschijnlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik vraag me wel is af als ik wat doe of ik nou de enige ben..
[ afbeelding ]
Hahaha weer ff stukje rijden hoor... Staat alweer 2 maanden stil ..
was blijkbaar gewoon vastgevroren ofzo. Hij ging de volgende dag zo open.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:57 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zou het toch wel bij je accu zoeken, waar je aan het zitten klooien.
Klopt!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis. Wanli wordt best veel gebruikt.
Ik vind het een mooi model, maar die zwarte nieren vind ik helemaal niks. Zonde van de auto imhoquote:Op zondag 26 januari 2014 14:39 schreef daNpy het volgende:
Een mooie dag om de auto te wassen, en dat was ook weer eens nodig
Gelijk even droog wezen rijden en wat foto's gemaakt van de wintervelgen en de zwarte nieren (die er ondertussen al een hele tijd opzitten)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hadden Vredestein Snowtraccs, verkeerdom en op 5 bar. Ging ook erg goedquote:Op zondag 26 januari 2014 15:21 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt!
Zaterdag was ik driften op AirPort weeze...
Bijna iedereen heeft wanli achterop!
Vreemd genoeg heeft niemand het voorop
quote:Op zondag 26 januari 2014 15:21 schreef rival het volgende:
Zaterdag was ik driften op AirPort weeze...
Bijna iedereen heeft wanli achterop!
Vreemd genoeg heeft niemand het voorop
Ik vind ze wel prima staan eigenlijk. Ben zelf alleen geen echte E91-fan. Ik vind die achterlichten echt helemaal niks. En steeds meer elektronica, dus lastiger zelf sleutelen.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi model, maar die zwarte nieren vind ik helemaal niks. Zonde van de auto imho![]()
Was je ook op Weeze afgelopen weekend? Met welke wagen?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hadden Vredestein Snowtraccs, verkeerdom en op 5 bar. Ging ook erg goed
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef rival het volgende:
Heb nog een klein stukje film van Weeze
http://s72.photobucket.co(...).mp4.html?sort=3&o=1
Daarom Blackline achterlichtenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind ze wel prima staan eigenlijk. Ben zelf alleen geen echte E91-fan. Ik vind die achterlichten echt helemaal niks.
Nee 7 dec was ik daarquote:Op maandag 27 januari 2014 11:28 schreef rival het volgende:
[..]
Was je ook op Weeze afgelopen weekend? Met welke wagen?
Want met elke band ging dat wel goed daar, leek wel een ijsbaan
Ook die vind ik niet mooiquote:
ff loshalen.. zit alleen een plus en min in.. dus zal een draadje los zitten...quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:11 schreef leolinedance het volgende:
Mijn oplaadpunt (sigaretten aansteker) is trouwens kapot. Das best lastig
Ow! Roep eens wanneer dat weer is? Toeschouwers zijn ook toegestaan neem ik aan?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:21 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt!
Zaterdag was ik driften op AirPort weeze...
Bijna iedereen heeft wanli achterop!
Vreemd genoeg heeft niemand het voorop
Zal ik doen!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow! Roep eens wanneer dat weer is? Toeschouwers zijn ook toegestaan neem ik aan?
Denk dat jullie aannames gebaseerd zijn op een slecht begrip van de natuurkunde...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed..
Stel je haalt eerst de min eraf..
Er staat nog spanning op de componenten, waar gaat dat heen zonder fatsoenlijke massa.. Dat gaat een weg zoeken.. Desnoods door componenten heen..
Dus.. Ik haal altijd de + los..
Als je met een gereedschap de pluspool gaat loshalen, en je komt tegen metaal van de auto aan met dat gereedschap maak je kortsluiting. Als je de min eerst hebt losgehaald niet, omdat dan het metaal van de auto niet is verbonden met de min. Maar uiteindelijk gaat het er om dat de stroomkring onderbroken is en onderbroken blijft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:20 schreef jitzzzze het volgende:
Maar onderaan de streep maakt het dus niet uit welke pool je loskoppelt?
Duidelijk, dankquote:Op donderdag 30 januari 2014 07:25 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Als je met een gereedschap de pluspool gaat loshalen, en je komt tegen metaal van de auto aan met dat gereedschap maak je kortsluiting. Als je de min eerst hebt losgehaald niet, omdat dan het metaal van de auto niet is verbonden met de min. Maar uiteindelijk gaat het er om dat de stroomkring onderbroken is en onderbroken blijft.
www.autofans.nl/trackagenda!!!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow! Roep eens wanneer dat weer is? Toeschouwers zijn ook toegestaan neem ik aan?
In Nederland zie ik ze sowieso weinig. Waarom neem je eigenlijk geen E39? Deze zijn ook goed betaalbaar, en zijn net wat luxer.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:51 schreef mighty_myte het volgende:
Na mijn e34 520i benzine en 525 tds diesel rij ik nu een VW Golf TDI.
De Golf is geen slechte auto en lekker zuinig, maar ik mis alles wat mij plezier geeft in autorijden.
Het onderstuur is irritant, de herrie van de rijwind, het gebrek aan kleine dingetjes die het net wat luxer maken.
In de zomer wil ik dan ook weer een e34 kopen. Liefst een 525i sedan.
Deze dingen zijn alleen best schaars aan het worden. Kan ik er het beste een uit duitsland halen?
en goedkoper in de wegenbelastingquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze sowieso weinig. Waarom neem je eigenlijk geen E39? Deze zijn ook goed betaalbaar, en zijn net wat luxer.
Ik heb ook een gebakje met 3 ton op de teller, maar ik zou niet snel een auto met 320K op de teller kopen. Te veel kans op continu kleine kwaaltjes, of een paar grote kwalen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:13 schreef Spezza19 het volgende:
Niks mis mee hoor. Is 32k kilometers per jaar. Veel lange afstanden dus.
Dat heb ik liever dan een auto met weinig kilometers en elke keer koude start, korte afstand.
Sowieso, die dingen halen de 500k ook nog wel... Kan je er nog 180k mee tuffen....
De e34 is een van de mooiste en best rijdende auto's ooit, vind ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze sowieso weinig. Waarom neem je eigenlijk geen E39? Deze zijn ook goed betaalbaar, en zijn net wat luxer.
Rijdt die volgens jou dan beter dan zijn opvolgers?quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:01 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
De e34 is een van de mooiste en best rijdende auto's ooit, vind ik.
Nee, dan kan je ze inderdaad beter op het handje vast zetten. En dan veel te los of veel te strak draaien; met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Momentsleutel voor je velgen
Hahahahaha
Sleutelen volgens het boekje
Heb er een, Rotterdam
Moraalridder of veilig en verantwoord bezig zijn?quote:
Alleen is het zo jammer dat je zo weinig meer zelf kan doen aan een E9Xquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
sleutelen is zo heerlijk. wat dat betreft zou ik een e92 met 3 ton op de teller zo kopen. als de prijs goed is
Als het een auto betreft die je niet dagelijks nodig hebt, geef ik je gelijk. Mijn motoren liggen nu ook nogal uit elkaar. Zomerbakkie heb ik vandaag het leer ingevet; kan pas in mrt. weer rijden zonder vast te plakken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
sleutelen is zo heerlijk. wat dat betreft zou ik een e92 met 3 ton op de teller zo kopen. als de prijs goed is
Meer feeling op een of andere manier.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Rijdt die volgens jou dan beter dan zijn opvolgers?
Ja maar zo kun je aan de gang blijvenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook dan is het nog niet je-van-het. De facelift ziet er echt een stuk beter uit.
Behalve als je een E46 wilt inruilen voor een E9x.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:55 schreef jitzzzze het volgende:
Er is altijd een goed excuus om een nieuwere auto te kopen.
Als je naast het feit dat een E46 qua techniek en uitrusting niet kan tippen aan een E9x kijkt, wel jaquote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Behalve als je een E46 wilt inruilen voor een E9x.
quote:...Een automobiliste haalde op de verkeerde weghelft...
Dat is mij ook een beetje onduidelijkquote:Op zondag 2 februari 2014 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]![]()
Waar moet je dan inhalen?
Komt vast door die winterbanden.
in Capelle ging het ook goed mis...quote:Ongevallen op de Nieuwesluizerweg in Slootdorp door gladheid. 1 auto tegen boom. 2 auto's frontaal op elkaar. 1 persoon al uren bekneld.
Kijk, dat is nog eens een veranderingquote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Zondag heel de dag de e30 gepoetst, was nodig na 2 jaar stilstand....
voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Teringquote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Zondag heel de dag de e30 gepoetst, was nodig na 2 jaar stilstand....
voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker bezig hoorquote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Zondag heel de dag de e30 gepoetst, was nodig na 2 jaar stilstand....
voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |