Met de plus loshalen zou je iets aan kunnen raken en schade maken (met je steeksleutel je body raken ik noem maar wat)quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed..
Stel je haalt eerst de min eraf..
Er staat nog spanning op de componenten, waar gaat dat heen zonder fatsoenlijke massa.. Dat gaat een weg zoeken.. Desnoods door componenten heen..
Dus.. Ik haal altijd de + los..
Noem ik fouten/problemen voorkomen...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
ja... Jeetje...
Onkunde dus...
hmm ga wel is googlen hoe t zit
En dat doe je dus door eerst de minpool los te maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, je kan ook zorgen dat je juist te werk gaat..
Je krikt je auto toch ook op.. terwijl je eronder kan belanden als die weg glijd..
En wat als er wat uitfikt omdat er nog een plus op stond maar geen massa om af te voeren .. ?
Je ziet dingen die er volgens mij niet zijn....quote:Op maandag 13 januari 2014 16:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja en wat als er dus een positieve spanning ergens opstaat en het kan niet via de massa weg ?
Dan kunnen er rare dingen gebeuren..
Bij je lichtschakelaar onderbreek je ook de fase en niet de nul
Nogal jaquote:Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef rival het volgende:
[..]
Je ziet dingen die er volgens mij niet zijn....
Hoe zou dat te fixen zijn ?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou het andersom doen maargoed.
Overigens denk ik dat het probleem in je knipperlicht schakelaar zit.
BMW ga ik nog bellen, zit nu op werk Maar ANWB zegt dat de BMW geen sleutel kan bestellen wanneer je eigen sleutel niet meer OK is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:57 schreef rival het volgende:
Ik denk dat dat goedkoper kan.
2e hands op zoek naar ECU, EWS en bijbehorende sleutel. dan de startonderbreking vervangen.
En kan je niet bij BMW langs voor een verse sleutel?
Zojuist BMW Kalfsbeek gebelt. Zij denken dat het niet de sleutel is, maar een sleutel bestellen kan gewoon ookal is je huidige kapot. Kosten: 145 - 180 euro.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:47 schreef jitzzzze het volgende:
Dat kan BMW wel, maar gaat je wel kosten vriend
Wat denk je...quote:
Verdomme.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:53 schreef Fopje het volgende:
Kentekenverlichting is binnen, ben benieuwd
Nieuwe sleutel is 170 euro. Echter moet je de oude hebben om de nieuwe te programmeren...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:53 schreef xaban06 het volgende:
Ok, mijn auto doet helemaal niks meer, tenminste, hij start niet meer. Radio/verlichting alles doet het gewoon, maar geen enkele tik wanneer ik de auto probeer te starten. Vanmorgen is de ANWB langs geweest, van alles geprobeerd, start nog steeds niet.
De startmotor is gewoon oke. ANWB denkt dat het de sleutel is, de startonderbreker wordt niet ontgrendeld vermoed hij.
Probleem is, ik heb maar 1 sleutel.
Dus een geheel nieuw sleutel set nodig, volgens ANWB zullen de kosten 600-700 euro zijn.
Denken jullie dat het goedkoper kan?
Geen onderdeel nummer. Op de site stond voor een E46 Touring / Sedan, dus ik ging er vanuit dat het goed ging. Het loopt ook schuin af en de originele niet. Zal vant weekend nog wel eens kijken of er een oplossing isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klote. Het past op geen enkele manier? Wel het goede onderdeelnummer opgezocht en besteld?
Wat loopt schuin af?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef Fopje het volgende:
[..]
Geen onderdeel nummer. Op de site stond voor een E46 Touring / Sedan, dus ik ging er vanuit dat het goed ging. Het loopt ook schuin af en de originele niet. Zal vant weekend nog wel eens kijken of er een oplossing is
Sorryquote:Op zondag 12 januari 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
...
Als je op het woord van de verkoper durft te vertrouwen zal het wel passen/functioneren.
Bij mijn type motor (BMW F800GS) is de "antenne-ring" die het signaal van de sleutel moet oppikken juist het kwetsbare deel. Zijn mensen die zo'n ding als reserve meenemen op hun "wereldreis".quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zojuist BMW Kalfsbeek gebelt. Zij denken dat het niet de sleutel is, maar een sleutel bestellen kan gewoon ookal is je huidige kapot. Kosten: 145 - 180 euro.
Vraag me af hoe ANWB aan 600-700 euro komt.
Niemand?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:57 schreef jitzzzze het volgende:
Nu weer iets raars aan de hand
Rij ik net naar huis, zie ik dat de rechterdimlicht stuk is. Dus ik thuis aangekomen reservelampjes zoeken, gevonden, dus huphup, nieuwe lampjes erin.
Rechts doet het weer prima, maar nu is links stuk Lampje werkt, zekeringen zijn goed, whatdeneuk
Het stekkertje is wel erg gaar, uitgedroogd omhulsel, losjes op het lampje, maar zelfs met heen en weer bewegen komt er geen licht uit. Dus er loopt helemaal geen stroom door die lamp heen. Andere lampjes in de unit (stads- en grootlicht) doen het prima.
Wat kan er aan de hand zijn? Ben ik toe aan een nieuwe koplampunit?
Kan je die stekker niet overbruggen om te kijken of daar het defect zit?quote:
Euh, hoe? Want meer dan een stukkie koper in een bepaalde vorm is het niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je die stekker niet overbruggen om te kijken of daar het defect zit?
Maak maar een foto dan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Euh, hoe? Want meer dan een stukkie koper in een bepaalde vorm is het niet.
Niet mijn eigen foto, maar zo ziet het eruit:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maak maar een foto dan.
Ik weet echt niet meer hoe een kloplamp van een E36 er uit ziet
Kom niet in me fotobucket.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet mijn eigen foto, maar zo ziet het eruit:
[ afbeelding ]
Helemaal rechts de plus die direct op de H1 lamp zit, links daarvan de min die in de behuizing zelf zit.
Ik snap Het moet eigenlijk aan dat plus snoertje/stekkertje liggen; dat is alles wat ik heb aangeraakt. Het lampje is goed, in de andere koplamp deed ie het prima.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Maar de stroomkring moet gesloten zijn. Dus als, er 12V op de + staat (meten)en de aarde goed is (meten) ligt het aan de stekkers, lampje of de verbinding tussen lampje en behuizing?
Meestal iets lulligs.
En wrakke stekkers vervangen is ook nooit een slecht idee.
Suf. BMW dealer zegt dat ze gewoon een nieuwe kunnen bestellen ookal is die van mij stuk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nieuwe sleutel is 170 euro. Echter moet je de oude hebben om de nieuwe te programmeren...
BMW Forepark gebeld. Ze kunnen gewoon een nieuwe sleutel bestellen, inleren is allemaal geen probleem omdat de sleutel op chassis nummer wordt besteld, ofzo.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja hoor.. Dat wel..
Maar dan inleren
ja.... totdat die gegevens in de verkeerde handen vallen. Dan is ineens geen enkele BMW meer veilig te parkeren...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nice!
Dat is wel slim ja.. Een database bijhouden ad hand van chassis..
+1 voor BMW
Zie hier het grote probleem van tegenwoordig met al die elektronica.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:26 schreef boegschroef het volgende:
Nouja ik zie het wat erger in Ik heb key-less entry (en start) en mijn chassisnummer is leesbaar door de voorruit.
Dus even langslopen, chassisnummer overnemen, thuis even sleutel in orde maken en volgende dag instappen en wegrijden....
7? Ik zie geen 7 op die foto?quote:
Dat die i3 ruim groter is dan de M5.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:32 schreef Treurwilg het volgende:
wat is er met dat plaatje? de i3 is een hok om te zien, maar wel een innovatie.. en er staat een M5 naast een lantaarnpaal ?
Auto doet het weer. Vanmorgen dacht ik, laat ik nog eens proberen en auto start gewoonquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
BMW Forepark gebeld. Ze kunnen gewoon een nieuwe sleutel bestellen, inleren is allemaal geen probleem omdat de sleutel op chassis nummer wordt besteld, ofzo.
Kosten: 155,-
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
7? Ik zie geen 7 op die foto?
Alleen een nieuwe i3 en een geïmporteerde E39 M5 sedan.
Valt wel mee, toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dacht op m'n telefoonschermpje een verpauperde 7 te zien met een M badge en vier pijpjes. Maar wat lijken ze op elkaar zeg
Toevallig ook gehad vorige week, bleek het stuurslot defect te zijn. Heeft me 202¤ excl. BTW gekost + vervangen. Ook bij mij wilde de auto helemaal niet meer starten en ik heb een electrische stuur met start knop.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:53 schreef xaban06 het volgende:
Ok, mijn auto doet helemaal niks meer, tenminste, hij start niet meer. Radio/verlichting alles doet het gewoon, maar geen enkele tik wanneer ik de auto probeer te starten. Vanmorgen is de ANWB langs geweest, van alles geprobeerd, start nog steeds niet.
De startmotor is gewoon oke. ANWB denkt dat het de sleutel is, de startonderbreker wordt niet ontgrendeld vermoed hij.
Probleem is, ik heb maar 1 sleutel.
Dus een geheel nieuw sleutel set nodig, volgens ANWB zullen de kosten 600-700 euro zijn.
Denken jullie dat het goedkoper kan?
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
Geen ervaring mee, bestel dat soort zaken bij Schmiedmann. Erg goede ervaringen mee.
Ja, het kwam een beetje ongelukkig uit mijn toetsenbord. Ik wilde dus zeggen dat ik het zelf bij Schmiedmann koop. Maar daar heeft Fopje nu natuurlijk geen reet aan.quote:
oh dan zeg ik ook niksquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het kwam een beetje ongelukkig uit mijn toetsenbord. Ik wilde dus zeggen dat ik het zelf bij Schmiedmann koop. Maar daar heeft Fopje nu natuurlijk geen reet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |