Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 10:19 |
As TT says; Ik zit de laatste tijd een beetje te winkelen en te puzzelen wat ik nou moet gaan rijden als de Niksan eruit moet. Wil ik eigenlijk niet, maar ik rijd tegenwoordig tussen de 1300 en 1600 kilometer per week woon-werk, dat deed ik voorheen altijd met de motor, maar na mijn crash afgelopen jaar heb ik besloten wat minder kilometers op de motor te gaan maken, omdat dat soort grappen toch wel een aardige impact kunnen hebben, letterlijk. Nou rijd ik eigenlijk al jaren MRB vrije klassiekers, omdat ik de auto er toch voor erbij had, en er weinig kilometers mee maakte op jaarbasis, maar nu slurpt die dikke V6 me aardig arm, ook al tank ik in het buitenland. tevens gaat onze geweldige regering me straks dwingen om hem in de wintermaanden te stallen, en dus wordt het tijd om iets anders te gaan rijden, en gezien de kilometrages moet dat dus G3 of diesel gaan worden. Nou ben ik dus al effe aan het rondgluren, maar het valt me op dat als je écht zuinig wilt rijden, je toch een redelijk recente bak moet gaan kopen, ik kwam toevallig net een (2007) A6 tegen met een dikke 3 liter diesel erin, en zo'n hok loopt gewoon bijna 1 op 20 met 150 paardjes op 1800 kilo, en als ik kijk naar iets wat een beetje in mijn budget past (3 - 4K) dan doen ze ineens weer 1 op 12, en met de BMW's is dat eigenlijk net zo; als je een beetje zuunig wilt rijden moet je aan een EDE, en dat kan SD'tje niet betalen ![]() Wat is nou een redelijke bak om te gaan rijden zonder dat ik erop leegloop? Eisen; - Zuinig, - Beetje ruimte, hoeft geen balzaal, maar ik ben geen japannertje ![]() - Cruise control - Beetje luxe mag best - G3 of diesel (G3 lichte voorkeur) - voor een Gasstel; max 200k gelopen, voor een tractor max. 250k - budget; laten we eens kijken rond de 3000 - 3500¤ - GÉÉN stokbroden of Pizza-auto's. shoot! ![]() . | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 10:23 |
zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst. | |
mvdejong | maandag 13 januari 2014 @ 10:31 |
Helaas, 20 minuten geleden : Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? Deel 2 | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 10:44 |
Een Passerati niks? Ik rij er 5.8L/100km mee (model 2002, 240k gelopen). We rijden er veel stadsverkeer mee omdat mijn vrouw veel bij mensen langs moet voor haar werk. | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 10:49 |
sjit, ja ik zit mobiel, dus ik ben niet zo vlot, sorry, heb die andere maar dichtgegooid, sorry Eleiko ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 10:54 |
maybe, is een VAG TDi, dus in principe wel. Met de oude of de nieuwe pomp? Combi of sedan? Opties? Linkje naar een advertentie? Kleur? Automaat? CC? | |
Eleiko | maandag 13 januari 2014 @ 11:06 |
Eens, maar wel.goedkoper. | |
Eleiko | maandag 13 januari 2014 @ 11:07 |
np. | |
Eleiko | maandag 13 januari 2014 @ 11:08 |
Ik vind de C klasse wel een mooie auto. A4 rijdt niet geweldig (vorige model). | |
IceDustbin2 | maandag 13 januari 2014 @ 11:10 |
Wat maakt een Passerati anders dan gewoon een Passat? | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 11:15 |
helemaal waar, maar ik maak veel kilometers, dus ik wil een beetje een comfortabele auto (lees middenklasser), en de mazda 3 zit net aan de onderkant daarvan. | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 11:16 |
300 pk meer jonguh ![]() | |
RaymondK | maandag 13 januari 2014 @ 11:18 |
Een Senator op gas ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 11:23 |
ik ook, alleen heeft die vervelende rotturk tegenover mijn schoonouders er ook eentje, maarja, daar doe je weinig aan ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 11:24 |
die zijn er niet met G3 volgens mij.. niet rendabel. | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 11:47 |
Nieuwe pomp, handgeschakeld, cruise control, airco (geen climate control) standaard 115pk TDI, station. Dat is tenminste de auto die ik heb. En die is niet te koop. Maar Autotrader heeft vast wel een vergelijkbare auto in de aanbieding. Ik heb toen 3k betaald, was anders 4k geweest maar de airbag besturing moest vervangen, vandaar de matsprijs. Passerati's zijn bij voorkeur rood. | |
Eleiko | maandag 13 januari 2014 @ 12:14 |
![]() | |
Eleiko | maandag 13 januari 2014 @ 12:15 |
Schoonouders laten verhuizen of een andere vrouw nemen. | |
RaymondK | maandag 13 januari 2014 @ 12:15 |
![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 12:34 |
in het voorgaande topic was mij verteld bij de nieuwere pompen vandaan te blijven, en eigk wil ik toch wel liever een automaat. Had er al een paar bekeken op het net, maar nette zijn niet overdreven dik gezaaid. en geen rode ![]() | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 12:36 |
Mijn pa heeft een Touran gekocht die 1:19.5 loopt, dat is een automaat uit 2007. Wat de passat automaten qua verbruik doen weet ik niet. | |
JohnB52 | maandag 13 januari 2014 @ 13:44 |
1:19,5 Volgens het boekje? 1.9TDI zeker? | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 14:24 |
Praktijk zegt mijn pa. Hij is wel vrij handig in zuinig rijden, net als wij. Het was hem opgevallen dat de Touran automaat zuiniger bleek dan zijn passat handgeschakeld die hij voor deze wagen inruilde. Motor is een 1.9TDI ja. | |
-niemand- | maandag 13 januari 2014 @ 19:37 |
begint wel op een susteren topic te lijken ![]() alleen weet TS wel (ongeveer ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 19:52 |
Juist als je zoveel km's gaat maken, wil ik kritisch zijn: waarom de automaat? De hele A73 en A2 kun je doorrollen in 5 (of 6, als je die hebt). Weinig file, alleen het laatste stukje voor Maastricht soms (na de kruising met de A79). Aangezien de automaten uit die bouwjaren vaak een meerverbruik van 10 tot 15% betekenen, zou ik dan voor een handbak gaan. 80% van de route merk je het verschil niet, maar aan de pomp juist wel. | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:55 |
Heb je nou nog geen fijne BX Diesel aangeschaft SD ? ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 19:58 |
Life is a bitch, het ontbreekt me ook domweg aan tijd om te gaan proefrijden met een 6 daagse werkweek; vanmorgen om half 5 vertrokken, en om half 7 thuis, morgen half 6 weg en met mazzel 6 uur thuis, met pech om half 8. Ik weet redelijk wat ik wil, maar wil graag pro's en con's tegen elkaar afwegen en daar hier een beetje over ouwehoeren, daar zijn fora voor. Daarbij zit ik ook niet echt op een schopstoel ofzo; ik rijd nu (brandstoftechnisch) voor 14 cent per kilometer, met verwaarloosbare MRB en verzekering, en overweeg om een wat recentere diesel of G3 bak te gaan kopen omdat ik deze auto van de winter 3 maanden moet gaan stallen. Kan zomaar nog een maand of 3 duren voor ik daadwerkelijk ergens iemand een hand en een stapel geld geef, maar kan ook zomaar volgende week zijn, balletjes kunnen raar rollen, en zijn bovendien ook nog eens rond, en da's niet voor niks. ![]() Beetje lame om nou meteen susteren te gaan roepen, ik heb het nog geen seconde over een Dodge Caliber gehad ![]()
| |
JohnB52 | maandag 13 januari 2014 @ 19:58 |
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way! ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 20:02 |
Goed argument; eigenlijk gewoon omdat het doorgaans lekker lui rijdt in een diesel. Maar misschien verander ik nog wel van gedachten als ik een proefrit heb gemaakt. Ik denk trouwens dat dat meerverbruik op de snelweg wel meevalt, want bij constante snelheid gaat de lockup erop... juist bij veel variërende toerentallen gaat de governor meedrinken omdat hij dan slip toelaat. Op de snelweg op de cc gaat het niks uitmaken, durf ik een weddenschap over aan ![]() | |
Revolution-NL | maandag 13 januari 2014 @ 20:02 |
Klinkt inderdaad als borrelpraat. Hele volksstammen die zeggen dat hun auto 1:20 rijdt omdat ze dat zien als ze 100 op de snelweg rijden. Totaal oninteressant het gaat erom wat je gecombineerd op een tank rijd. | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 20:06 |
Dat is dan ook wel weer waar, het zal dan niet heel veel schelen. Maar toch, dan heb je er een flink deel van de km's weinig last van. Ik heb een korte tijd automaat gereden. En ja, het rijdt heerlijk relaxt, maar ik ben heel bewust bij de laatste auto voor handbak gegaan en zal dat bij de volgende diesel weer doen. Ondanks ook de nodige km's per jaar. Juist omdat het op jaar basis wel flink kan schelen, en ik van dat geld ook andere dingen kan doen. Maar ieder daarin z'n keuze natuurlijk ![]() So true. Ik had ook zo'n collega. Reed met zo'n 3.0 V6 automaat makkelijk 1:13 zei ie! ![]() Zo lust ik 'm ook wel. Mijn 320d loopt (niet in de vrij) probleemloos 1:50. Bergaf. ![]() | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 20:08 |
Hij rijdt denk ik veel buiten verkeer. Vrienden van ons hebben dezelfde auto handgeschakeld, die doen gemiddeld 5.4 liter/100km. Zij rijdt een dag of 4/week op en neer tussen Almelo en Enschede voor haar werk (van hartje stad naar hartje stad). Daarnaast stadsverkeer voor boodschappen. Ik geloof het verbruik van mijn vader zo als ik dat afzet tegen hoe deze mensen rijden en verbruiken. Zeker gezien zijn rijstijl en helemaal zeker als ik zie hoe veel zuiniger wij rijden dan de gemiddelde ander. En nee, we rijden geen 60 waar 80 mag. Gewoon snelheidslimiet + bijna 10 op de teller waar het kan. En we houden het verbruik van tank tot tank bij. Ik bij alle tanks, mijn vader af en toe van een aparte tank. De verbruiksmeter die het gemiddeld verbruik bijhoudt zit trouwens vrijwel spot-on op het verbruik dat ik uitreken over alle tanks met de km standen en een excel sheet. | |
-niemand- | maandag 13 januari 2014 @ 20:26 |
was ook meer als geintje bedoeld met serieuze toon. en om effe in susteren termen te blijven, hoe is een alfa 159 ![]() | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 20:31 |
Anders toch maar met de motor?![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 20:40 |
Mjah, als hij het door mij beoogde verbruik haalt met mijn rijstijl vind ik het prima. Als het dan 1 op 20 is terwijl een handbak 1 op 21 zou kunnen heb ik daar wel vrede mee. Ik heb allebei al eerder gereden, en ik vind automaat perfect rijden. De antieke 3.0 V6 met schakelbak in de Niksan haalt bij contant 130 op de snelweg ook al 1 op 10 trouwens. Dus een moderne V6 zóu in theorie met een fluwelen voetje ook wel 1 op 13 kúnnen halen...
Geen idee, vraag het eens in het Alfa-fappers topic ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 20:44 |
Lees - de - fokking - OP. Ik heb een échte motor, en die doet 1 op 14, als je normaal doet. | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 20:47 |
Denk aan je fokking hart joh. ![]() | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 20:50 |
Even over de automaten: Vroeger zopen die duidelijk veel meer, maar ik moet zeggen dat ik van de moderne automaten best positief onder de indruk ben van het verbruik. Helemaal toen mijn pa vertelde dat hij met zijn Touran automaat zuiniger reed dan met zijn Passat handgeschakeld. Elke zichzelf respecterende PTA-er is natuurlijk zo'n schakelheld dat ie een automaat er zowel qua verbruik als prestaties makkelijk uit schakelt ![]() Maar als je het comfortabel vindt hoef je het qua verbruikscijfers eigenlijk niet meer te laten. Sterker nog ik zie vrachten mensen rijden die met een moderne automaat (van het juiste merk) veel zuiniger uit zouden zijn dan hoe ze nu handgeschakeld rijden. | |
Revolution-NL | maandag 13 januari 2014 @ 20:54 |
Voor veel mensen zullen moderne automaten inderdaad in de praktijk zorgen voor een beter verbruik in de praktijk, in de testcycles is het vaak nog net andersom. | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 20:56 |
Klopt, weet ik, ik rij handgeschakeld ook zuiniger dan automaat. En beide rijd ik vaak in veel verschillende auto's. Als je weet wat zuinig rijden is kun je met handgeschakeld veel beter inspelen op wat er komen gaat. De automaat weet alleen maar hoe hard je "nu" rijdt en hoe diep je "nu" het gas intrapt. Niet of het stoplicht voor je rood of groen is en of er een bocht aan komt. Zelfs als je automaat een gerobotiseerde handbak zonder koppel omvormer is kom je nooit bij het niveau van een geoefend bestuurder die op het verbruik let. | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 20:57 |
Maar passen "moderne" automaten al in het budget van TS? En wat is precies een moderne automaat; meer dan 5 versnellingen ofzo? | |
stripe | maandag 13 januari 2014 @ 21:04 |
Een DSG-bak van volkswagen is een goede automaat (vooral voor de zuinige rijder). Deze zijn in veel modellen wel te vinden (golf/golf variant/passat etc.) Bij doortrappen schakelt zo'n DSG-bak niet heel geweldig vind ik. | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 21:04 |
Precies wat ik dacht. Die liggen niet binnen bereik. Hij trapte altijd weg bij het verkeerslicht en reed vaak Vmax+20, dus dat was eerder 1:7 denk ik ![]() Als het verschil zo minimaal is snap ik de keuze voor een automaat wel ja. Toen ik moest kiezen was het 1:17 of 1:14. Toen ben ik dus zelf maar gaan roeren ![]() | |
stripe | maandag 13 januari 2014 @ 21:13 |
Ik zou zeggen kijk is naar zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242709353&asrc=st|sr Kleur is niet geweldig maar voldoet verder aan je eisen: - Ruim - 165.000 km - 2.5 TDI met 150PK - Automaat - Redelijk veel opties: ledere bekleding, CC, navigatie enz. - Betreft de Highline uitvoering - Ligt alleen wel iets boven budget, maar misschien kun je er wat af krijgen | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 21:13 |
Nee, en bij de veelvoorkomende reparaties schijnen ze het ook niet zo best te doen ![]() Ik ben er zelf ook nog; zoals ik in het vorige topic al aangaf, ben ik niet te beroerd om me zelf een beetje met het schakelregime te bemoeien; tikkie terug maakt afremmen op de motor bijvoorbeeld gewoon mogelijk, en als hij niet snel genoeg opschakelt, kun je bij een tiptronic ook gewoon zelf een beetje helpen ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 21:16 |
Een ruim twaalf jaar oude diesel met 160k op de klok zonder gegarandeerde tellerstand (import) en het toch wat problematisch bekende staande 2.5 TDI-blok (al zijn er genoeg goede exemplaren, dat wel). Dat gaat 'm niet worden. | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 21:20 |
Hmm, dat is nou best wel een mooie bak ![]() ![]() Alleen is die km stand wel erg verdacht icm de leeftijd en het type motor, en het is een 4-motion, dus zwaarder en hoger verbruik; volgens de BC zelfs gemiddeld 86 liter op 100 km ![]() | |
TR08 | maandag 13 januari 2014 @ 21:28 |
Die stand moet je niet serieus nemen. Heb ik ook wel eens in beeld als ik 30 meter gereden heb vanaf de oprit en op de kruising ff moet wachten. Waarschijnlijk is ie even uit de werkplaats/wasstraat gereden voor de foto en zie je daarom dit ritverbruik. | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 21:31 |
Import met te mooi om waar te zijn km.stand. Daar wordt je nie blij van. ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 21:37 |
Ik snappum, maar toch... wat Hyper en P_P al aangeven; too good to be true, must be a disaster ![]() ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 21:40 |
Heeft zelfs al een zitting verhoging voor SD junior ![]() | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 21:40 |
Denk ook dat je vast moet houden aan een 4-pitter. Alles voor de lage km. prijs. ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 21:50 |
Volgens sprittmonitor maakte het volgens mij niet zo veel uit qua slurpgedrag ![]() Ow ![]() ehh... Wel dus Niet schunnig, maar het scheelt wel.. Overigens doet de 2.5 het niet veel beter zónder 4-motion. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 21:54 |
4 motion ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 21:57 |
Ik zit ook niet op 4X4 te wachten. | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 22:12 |
4x4 kost je minstens een litertje per 100 km. Zou ik alleen kopen indien fanatiek sneeuwganger of >200Pk/300 torkjes. ![]() | |
Fer | maandag 13 januari 2014 @ 22:13 |
En die onderdelen gaan lawaai maken en kapot en kosten altijd een vermogen om te vervangen. | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 22:32 |
Met >200pk is RWD ook voldoende. Maar dat zal voor SD's lange ritten wat te veel zuipen denk ik ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 22:33 |
True, auto zwaarder dus meer MRB, meer onderhoud, meer shit die kapoet kan... zelfde als Audi quattro; staat leuk, dat logootje achterop, maar in mijn geval compleet bullshit. Wil ik ook niet ![]() Maar verder vind ik die Passat een dikke bak.. de goede automaat, meer dan genoeg opties, en de kleur vind ik serieus één van de mooiste, op een zoewarte na ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 januari 2014 @ 22:34 |
Paarden zuipen alleen als ze moeten werken, rijd nu ook met 170 PK. | |
Eleiko | dinsdag 14 januari 2014 @ 10:26 |
Mazda 6? Minder status dan een Passat en minder mooie materialen, maar wel goed. Of anders een Mondeo II? | |
stripe | donderdag 16 januari 2014 @ 09:18 |
Deze is wel iets boven budget maar: - heeft nog maar 155k gelopen - betrouwbaar 1.9tdi blok met toch nog 130pk - automaat - ruim - uit 2003 wel iets boven budget http://www.autoscout24.nl(...)tive&utm_term=detail | |
Sounddragon | donderdag 16 januari 2014 @ 09:45 |
hmnee, Mazda vinnik niet mooi, en ik ben geen Ford fan. Die is wel naais, wel een aparte kleur blauw, of ben ik scheel? ![]() En beetje jammer dat 'ie helemaal in Stolwijk staat. | |
Fer | donderdag 16 januari 2014 @ 10:24 |
Het lijkt me eerder een afgeleefd, stoffig/smerig ding. Pas 155k na 10 jaar rijden, beloofd niet veel goeds. | |
Eleiko | donderdag 16 januari 2014 @ 10:48 |
Mazda's en Fords rijden goed en zijn betrouwbaar. Imago is minder, maar je kunt niet alles hebben voor dat geld. | |
stripe | donderdag 16 januari 2014 @ 11:08 |
Ze hadden hem wel even wat beter schoon kunnen maken/op kunnen poetsen. DIt is wel wat matig als je een auto wilt verkopen. Verder is 155.000km in 10 jaar toch nog 15k per jaar. Dat is bijna 1300km per maand. | |
leolinedance | donderdag 16 januari 2014 @ 11:17 |
Nagenoeg niks voor een diesel dus. Zou het ook niet zo vertrouwen. | |
Descendent | donderdag 16 januari 2014 @ 12:32 |
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Zo iets dan? | |
Eleiko | donderdag 16 januari 2014 @ 12:34 |
Een vingerverfrode met putdeksels ![]() | |
Descendent | donderdag 16 januari 2014 @ 12:39 |
Het is niet de mooiste van t stel nee; maar rijdt geweldig wel. En gezien de OP van TS denk ik dat hij voor deze auto ook niet ze superveel waarde hecht aan uiterlijk. | |
leolinedance | donderdag 16 januari 2014 @ 12:48 |
En 110 belasting en 1:8. | |
Fer | donderdag 16 januari 2014 @ 13:00 |
En hopen dat ie niet meer zo'n orginele turbo en lpi pomp heeft. Of nog erger ingeruild omdat de gasboer het probleem meer weet te verhelpen. | |
Eleiko | donderdag 16 januari 2014 @ 13:02 |
Jammer dat Mazda niet mag: http://www.autowereld.nl/(...)7239143/details.html | |
.Neovo. | donderdag 16 januari 2014 @ 13:28 |
Die dieselmotor die er in die Mazda ligt komt uit de stal van PSA/Ford. En ook al wordt die door veel automerken gebruikt, betrouwbaar is ie niet bepaald. Dit is niet omdat PSA zulke slechte motoren bouwt, komt vanwege de huidige emissie eisen waardoor er teveel van de motoren gevraagd wordt. De 2 liter diesels daarintegen komen bij Mazda weg en hebben niet de problemen zoals de 1.6 heeft. (Er is zelfs een website over: www.Citroen16hditurboproblemen.nl) | |
Eleiko | donderdag 16 januari 2014 @ 16:01 |
Slopel Vectra? Ruim, duits; wel met pizzeria-motor (maar die is goed): http://cartweet.com/nl/oc(...)gh&utm_campaign=2013 | |
Sounddragon | donderdag 16 januari 2014 @ 20:04 |
Gewoon laten uitlezen door een dealer, als de stand klopt zie ik geen problemen. Staat er een ton te weinig op, zijn we meteen op een interessant punt in de prijs-discussie aangeland. Hij gaat bij mij ook niet schoner worden, en ik zie hem liever tijdens dagelijks gebruik als professioneel gepoetst. 1300 km per maand is natuurlijk veel te weinig om een diesel te rijden; dat rijd ik in de week, áls ik zaterdags vrij ben. Lees de rest van het topic ook eens dan? Lelijk hok man, en idd; verbruik is best stevig., dingen zijn zwaar dus duur in de MRB.. voor 110¤ kan ik ook een aardig dieseltje rijden wat 1 op 18/20 doet.. Als je goed kijkt weet je waarom. Da's toch saai in het kwadraat man ![]() Ook saai, vooral het interieur dash. Wel een veel betere optie als een Mazda 3 btw ![]() | |
Eleiko | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:13 |
Goed: wat wordt het nu wel? | |
Hyperdude | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:05 |
Deze heeft SD nog niet afgekraakt, of ik heb iets gemist? ![]() Geen distibutieriem.geneuzel en prima snelwegcuiser. http://www.spritmonitor.d(...)r_e=2005&powerunit=2 | |
Eleiko | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:07 |
Is wel zuinig! Goede suggestie. | |
Eleiko | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:12 |
Dus je wil een ruime auto, maar niet te zwaar, wel imago maar niet te duur en betrouwbaar voor een paar duizend ekkies??? Ik zeg: succes! | |
Hyperdude | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:26 |
Dat wil iedereen toch? ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/Eierlegende_Wollmilchsau | |
Sounddragon | vrijdag 17 januari 2014 @ 21:07 |
Ik zeg; komt goed, al zit je er wel een beetje naast met dat status/imago-verhaal, want een C220 olieboot is nou niet bepaald een pimp auto; as said, de turkse lamzak overbuurman van mijn schoonvader heeft er al jaren eentje, en hij is niet bepaald de enige. ![]() Een BMW of Audi misschien wat meer, maar dan ook weer geen 320d of 1.9TDi, da's een klassebak rijden met een 'us bin zuunig" torretje erin. Een Passat is gewoon een degelijk ding zonder veel smaak of reuk; vertegenwoordigersbak, net als een Mondeo, alleen staat die laatste gewoon onderaan de lijst omdat oersaai en kwalitatief gewoon dik minder als alles wat hierboven staat. Trouwens net nog effe naar een Mazda 6 zitten kijken die ik toevallig 'tregenkwam' bij een handelaar die ook een C220 had staan, en tóch krijg je wel redelijk veel bang for your buck met zo'n jap; alles erop en eraan, inclusief beschaafde kilometerstand, voor de prijs van een redelijk kale Benz met 3 ton erop. Alleen... die middenconsole -> ![]() Hmmz.. | |
Fer | vrijdag 17 januari 2014 @ 21:39 |
Zolang er geen roetfilter achter die Jappendiesel hangt, zou het niet stuk moeten gaan. | |
.Neovo. | vrijdag 17 januari 2014 @ 23:01 |
Zijn goede bakken wel, die Mazda's 6. Middenconsole vind ik er niet raar uit zien. We hebben er twee van het oude model gehad, allebei diesel, nooit wat mee gehad. En ze rijden erg lekker. De 2liter diesels persen er 120pk uit. Niet heel veel, maar die motoren willen best wel trekken. | |
.Neovo. | vrijdag 17 januari 2014 @ 23:03 |
En dit. Verder zijn ze motorisch prima. | |
DieselTank | vrijdag 17 januari 2014 @ 23:21 |
klikkerdeklik voor brute autos | |
Eleiko | zaterdag 18 januari 2014 @ 11:06 |
En de relevantie voor dit topic is...? | |
DieselTank | zaterdag 18 januari 2014 @ 19:01 |
Misschien even in het dakar topic kijken want ts zit daar ook wel eens. | |
Sounddragon | zaterdag 18 januari 2014 @ 19:29 |
ik zit wel vaker ergens, maar dat lijkt me geen reden om bullshit te posten alhier, en nou wegwezuh met je zooi, en dat geldt ook voor baggerposts ![]() Ontopic; vandaag bij een paar Benzen wezen kijken, naar verwachting vragen ze voor auto's met 4 ton erop de hoofdprijs, blijken ze uiteraard ook niet altijd de hele waarheid te posten, en maken foto's nog steeds een mooie auto van een barrel. Welgeteld één redelijk nette combi gezien, bij een handelaar die hoofdprijzen vroeg, stond deze er redelijk netjes bij voor eigenlijk een roodje te weinig. Frappant wel, dat hij genoteerd stond als origineel nederlandse auto, maar de teller was in mijlen, en stond op omgerekend 390k km's, maar daar zag je eigenlijk niks van in het interieur.. Snel wegwezuh.. Morgen bij leo's Leon kijken, een G3 is ook nog steeds een optie, en anders ga ik eens winkelen in de uitverkoop sectie van MB; de oudere 300-serie's | |
leolinedance | zaterdag 18 januari 2014 @ 19:33 |
De koffie staat klaar ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 18 januari 2014 @ 19:39 |
ah, heb jij er ook zo eentje ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 20:02 |
Kicksjh ![]() Zojuist de hand geschud van een meneer die nu nog de eigenaar is van een MB C220d automaat uit 96, net ingereden met iets meer als 230k op de teller. Afgelopen zaterdag wat autobedrijven in de regio met een bezoekje vereerd, en geconstateerd dat ze een beetje debiel zijn bij vlagen. Eigenlijk had ik meteen mijn buik ervan vol, maar ik had nog een particulier op mijn lijstje die niet thuis was en die belde vandaag terug. Net wezen kijken en een rondje gereden, en ik was verkocht; er rijdt gewoon niks zo lekker als een Benz. ![]() Overigens ben ik zondag ook nog bij leolinedance geweest om zijn Leon te checken, en ondanks dat het echt een smetteloze puicke bak is, toch de Benz gepakt, om het doodsimpele feit dat de Benz nog makkie 5 ton erbij loopt, terwijl ik leo's Seat ergens volgend jaar op een kilometerstand heb staan die hem reduceert tot oud papier waarde. Sorry Leo, maar ik moet een auto hebben die nog wat kan hebben, en de jouwe is ondanks dat hij perfect onderhouden is en ook zo rijdt, wel over de helft van zijn leven heen, terwijl de Benz eigenlijk net aan zijn jeugdpuistjes begint; de jouwe verdient iemand die niet overdreven debiel veel kilometers maakt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 januari 2014 @ 20:09 |
Feli ende ![]() | |
Anne | maandag 20 januari 2014 @ 20:12 |
Nou klawie, ik heb gezegd dat SD een Benz moet kopen en hij heeft geluisterd. | |
Anne | maandag 20 januari 2014 @ 20:12 |
| |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 20:15 |
thanks, ekte pics komen nog wel, is helemaal origineel, wel wat bijwerk dingetjes, maar dat laten we de spuiter nog wel een keertje fiksen. Effe geript van MP ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 januari 2014 @ 20:16 |
Mooie bak, alleen jammer van de GPS ontvanger zijn plek en de draad ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 20:17 |
Gaat eruit, dure Becker; lelijk ding though. Uiteraard gaat de Alpine erin ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 januari 2014 @ 20:18 |
Dat is inderdaad leuk spul ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 20:26 |
Heb ik al sinds 2003 volgens mij, en nog steeds hooked.. komt nu in auto nummertje 3 te zitten, en gaat pas weg als Alpine hem niet meer kan repareren ![]()
| |
Hyperdude | maandag 20 januari 2014 @ 20:57 |
Hebbie nou een blauw dashboard? ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 20:59 |
Jeh, vind het niet lelijk, is een beetje des Mercedes ![]() Weenie of ze dat nog steeds hebben, maar vroegah hadden ze ze ook in rood en groen, dát was pas jakkie ![]() | |
CafeRoker | maandag 20 januari 2014 @ 21:27 |
Dit was niet helemaal het einde dat ik vorig deel verwacht had. ![]() Veel plezier ermee! | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 21:38 |
Balletjes kunnen raar rollen, maar wat had je niet verwacht dan? ![]() | |
CafeRoker | maandag 20 januari 2014 @ 21:46 |
Dat het een benz van deze leeftijd zou worden. Ik had eigenlijk verwacht dat je op een v40 diesel licht en zuinig of op een g3 met weinig km's uit zou komen. Of eventueel een mercedes van midden jaren 80 omdat die wat afschrijving betreft zo goed als niet meer zou kunnen zakken. Of dat je je wens naar luxe wat liet zakken en vanwege de lage kosten door betrouwbaarheid met een golf4 diesel thuis zou komen. Op basis van het eerste topic dan. Dit topic heb ik niet zo heel goed meer bijgehouden. | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 21:57 |
Weet je wat het is? die nieuwerwetse dingen hebben bijna allemaal één gezamelijk nadeel, en dat is die qud turbo en die enge diesel injectie wat klauwen met geld kan kosten als je er wat aan krijgt. Dit is bom-proof, heeft de oude dieselpomp, en ze staan er bekend om dat ze zomaar klokkie rond lopen. En als je ooit in een MB hebt gereden, weet je waar ik het over heb als ik zeg dat je het gewoon met geen enkele andere auto kunt vergelijken ![]() Dit koop je trouwens ook voor een sinaasappel en een zak pepernoten hoor; als ik er nog eens 250K bij zet, krijg ik er ws gewoon voor terug wat ik nu voor betaald heb als hij nog netjes is. | |
Piet__Piraat | maandag 20 januari 2014 @ 22:29 |
Heb je er zo weinig voor betaald dan? Dat is wel lekker! En weet je zeker dat de km-stand klopt? Dat is bijna niet voor te stellen voor een Benz van 18 jaar oud namelijk... edit: zie net wel dat het verbazingwekkend trage hokken zijn eigenlijk. Bij veel snelweg heb je daar niet al te veel last van, maar 17 seconden naar de 100, pfffft. En ze voldoen ook niet echt aan het zuinigheidscriterium, volgens mij? Althans, daar red je misschien net 1:15 mee, als je niet te gek doet, maar ik denk eerder 1:13... | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 22:33 |
Volgende keer krijg je een schouderklopje van me ![]() Sd het lijkt net of er een vouw in je rechter achterscherm zit of komt dat door de foto? Verder rijden ze fijn en als ze rond het knopje op de achterklep niet roesten heb je een goeie auto | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 22:36 |
Is een diesel mondeo mk3 trouwens geen optie? Ze zijn erg zuinig en oer degelijk. En zeker de 2.2 is een geweldige motor. (Al zijn reparatie kosten wel erg duur) Ik zit er zelf ook over te denken eentje te halen. | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 22:38 |
Als je dood ben nog effe snel een uitvaartverzekering afsluiten | |
Hyperdude | maandag 20 januari 2014 @ 22:39 |
Last of the Wanderdünen. ![]() | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 22:41 |
Ik vol hem niet. Natuurlijk is het niet de meest exotische auto. Wel is hij beter dan elk ander in zijn prijsklasse. | |
Warrie.in.de.Harry | maandag 20 januari 2014 @ 22:43 |
Reparatiekosten van een Mondeo vallen reuze mee, ja de verstuivers gaan tussen de 200k en 300k Km's, dan gooi je er zo'n ¤1200,- tegenaan en dan kan je weer even, vaak ligt het ook aan de diesel die erin gemikt word en een beetje olie bijvoegen doet wonderen, naar het schijnt. | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 22:43 |
Ook trouwens, dikke velgen maken een groot verschil:![]() ![]() | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 22:44 |
Het ligt eraan hoe oud je hem koopt. Maar op een auto van ¤2000 is dat toch behoorlijk veel geld. Al heeft de mondeo van mijn ouders van 150.000km tot 400.000 gelopen zonder onderhoudskosten en maar twee sloop onderdelen. Echt een bizar duurzame auto. | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 22:47 |
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeid ![]() ![]() Er zaten rondom wat roestplekjes, maar die zijn allemaal behandeld, onderste randje van de achterklep is ook gedaan, rond het slot is 'ie hard. En if not; laten we dat wel fiksen; hij gaat geld verdienen, en een deel daarvan zal zijn richting wel op gaan. Ik wil hem sowieso effe laten bijwerken door de spuiter, maar dat zal voorjaar worden denk ik.. eerst effe rijden en kijken of er geen technische dingen gaan opduiken, dat gaat voor. | |
Piet__Piraat | maandag 20 januari 2014 @ 22:51 |
Ik ben benieuwd, hoop het voor je! Ik ging even uit van de gemiddelde verbruikscijfers (via carbase) maar inderdaad, als je rustig aan doet kun je prima scoren. Met een stuk relatief rustig rijden heb ik ook wel eens 1:19 gescoord met de Bimmer. Als ik mezelf zou aanleren altijd 100 op de CC te rijden, zou ik dat bijna elke tank kunnen halen vermoed ik. En scheelt inderdaad wel dat je praktisch alleen snelweg hebt, dan is die sprinttijd niet belangrijk. Stoplichtsprinten gaat het ook niet direct om, maar een beetje vlot weg zijn is wel prettig en dat lukt je in dit geval niet echt. Maar 10ct/km in je zak steken is wel prettig. Ik zou willen dat mijn werkgever ook zo subsidieerde ![]() | |
Warrie.in.de.Harry | maandag 20 januari 2014 @ 22:55 |
Als je een MK3 koopt voor ¤2000 kan je de klok erop gelijk zetten dat je problemen krijgt, dan shop je in de laagste prijs regionen. Voor een ¤4000 a ¤5000 koop je een goed exemplaar met wat optie's, ga je nog iets hoger dan krijg je de leuke/complete uitvoeringen als de platinum/ ST TDCi, waarvan de laatste een sportpakket + sportonderstel heeft. Als ik de km's ervoor maakte had ik het wel geweten, http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr Nu maar sparen voor deze, http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr of een bij de buren halen. | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 23:03 |
Ook effe veerschotels voor checken waterpomp wil ook wel eens kapot gaat en dopje van je antievries tankje gooi daar aub geen normale kv in maar haal gewoon een flesje bij de dealer verder een prima auto | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 23:09 |
Alleen niet iedereen heeft dat geld ![]() Ik wil er als student zelf ook één halen. Maar ik moet ook geld overhouden voor een bizar dure verzekering, brandstof, hotels, drank, feesten, vakantie, etc. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 januari 2014 @ 23:10 |
Leestekens. ![]() | |
Warrie.in.de.Harry | maandag 20 januari 2014 @ 23:19 |
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld. Kijk maar op het Mondeoforum, daar staat het vol met horrorverhalen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ikzelf zit nu in een tussenjaar en ben fulltime aan het werk, hotels, drank, feesten en vakantie geef ik geen drol om, maar als ik jou was zou ik een MK2 kopen, die zijn op roest op bekende plekjes na, bulletproof, er staan er hier 2 voor de deur. Die hebben alleen goed onderhoud nodig. Een maat van mij kocht een 2.5 V6 op zijn achttiende verjaardag en had nauwelijks gezeur met verzekeren. | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 23:21 |
Je zou eens voor de grap op mp moeten kijken hoeveel er met een kapotte motor op staan | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 23:22 |
Sorry | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 23:22 |
Mwah, ik wil niet dood: ![]() ![]() Het ding heeft meer 2 sterren in de euroncap test. Ik vind die mk3 Mondeo al tegen het limiet qua veiligheid. Maar ze hebben iig ESP en gordijnairbags. En het is relatief. Als je het geen probleem vind ¤180 per maand te betalen is verzekeren geen probleem. Ik vind dat echter niet chill. | |
Piet__Piraat | maandag 20 januari 2014 @ 23:23 |
Mja, elke auto heeft goed onderhoud nodig en kan dan heel ver komen. En dat een maatje van je geen problemen had met verzekering, betekent niet dat niemand dat heeft. Uiteindelijk is het voor verzekeraars wel een risico. Ze willen soms nog wel verzekeren, maar dan wel tegen een forse premie. | |
Roadtrip | maandag 20 januari 2014 @ 23:29 |
Daar heb je gelijk in. En alleen naar de prijs kijken zegt je weinig over de onderhoudsgeschiedenis. Een auto met complete papieren en eventueel een aankoop keuring is betrouwbaarder dan een duurdere auto. Al is het natuurlijk wel hoe je er zelf mee omgaat. Als ik vanuit stilstand wegrijd, trap ik het gaspedaal in tot 4000 toeren, laat ik de turbo lekker opkomen, en laat ik de koppeling in één klap los. Anders komt er geen vaart in de auto's waar ik in rij. Toch zal dat niet heel verstandig zijn. | |
Sounddragon | maandag 20 januari 2014 @ 23:41 |
nee, die prijs zegt idd niet veel als er een figuur zoals jij in heeft gereden; dan ben je goed genaaid idd ![]() Hoe komt dit goede topique zo ineens aan zo'n laag niveau? Ga eens weg met dat Furdhok man ![]() | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 23:47 |
Ts heeft swag hij heeft een Benz | |
Fer | dinsdag 21 januari 2014 @ 00:37 |
OM601 motor erin? Volgens mij de sterkste motor die ze ooit maakten. Je kan er ook zonnebloemolie/gebruikt frituurvet of ander vette rommel in goeien, werkt perfect. | |
klawie | dinsdag 21 januari 2014 @ 00:44 |
Hier ligt een 604blok in met een lijn pomp Die gaan trouwens wel vaak stuk | |
2cv | dinsdag 21 januari 2014 @ 02:34 |
Sommige Mercedessen hebben ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 05:18 |
kan met deze ook. Geen idee eigenlijk welk blok er precies in ligt, klawie zegt een 604, ik zeg; het moet een goeie zijn als ze klokkie rond hobbelen. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 05:21 |
Hoax! kan niet, is een Benz. ![]() We gaan het zien; aan deze hokken is alles nog zelf te fiksen, dus kom maar op ![]() | |
Fer | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:21 |
Wel knap, 95pk uit zo;n turboloos blok. Toen ik het voor het eerst zag, ging ik uit van een turbodiesel. | |
Eleiko | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:06 |
Dit is een Mk1 en in die tijd waren dat gebruikelijke scores. Heb niet de illusie dat een W124 veiliger is! Mk2 Mondeo scoort voor die tijd ook matig, maar is wel ruim, rijdt goed en niet slecht qua betrouwbaarheid. Mk3 Mondeo is echt wel veilig! | |
Eleiko | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:18 |
Is dit waarom de W210 de gammelbenz genoemd wordt? | |
klawie | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:48 |
De cdi heeft wel een turbo | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:30 |
en wat meer pk's en een bultje meer koppel. En een naar dure brandstofpomp en meer motorelektronica. Is dus duurder in onderhoud en minder duurzaam. [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 21-01-2014 14:57:31 ] | |
Hyperdude | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:18 |
Ik zag ergens het woord "Lucas" staan hierboven. Dat wordt bidden. on-topic: TS heb je al zo'n kek gehaakt wc-rol-hoedje op de hoedenplank? ![]() | |
Descendent | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:27 |
Wat heeerlijk is overigens; een turbo in een auto. ![]() Maar ik snap je keuze; deels economisch; maar toch relatief luxe rijden. | |
CafeRoker | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:59 |
Wat verbruikt zo'n nieuwe oude mercedes nu in de praktijk? | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:08 |
Ik bid niks, als je verder leest, is die pomp gewoon te reviseren; if needed, that is what's gonna happen. En nee, maar ik ben wel in de markt voor een Galatasaray sjaaltje ![]() Mjah, lekker; meer power, wat je ook gebruikt met als gevolg een hoger verbruik, en als ze kapoet gaan ben je aan de beurt; zélfs als je hem vervangt vóórdat hij aan brokken je blok in gaat. Anne d'r turbo is dit jaar vervangen; kostte 3K¤, dan is het ineens helemaal niet meer zo heerlijk ![]() Zoveel haast heb ik niet, ik heb hem liever zónder, dat scheelt een hoop olie en gezanik op termijn ![]() Eind volgende week, na de eerste 1500km laat ik het je weten. ![]() | |
Eleiko | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:14 |
Wat heb je nou exact gekocht? | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:25 |
Als je het topic nou een beetje had meegelezen ipv blaten over een kut-mondeo, had je dat geweten. Lees terug en je weet het. Staan zelfs foto's bij. | |
Eleiko | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:31 |
Rustig, fikkie. Ik heb het niet allen over Mondeos gehad. Leuke, goede auto. Juiste motor en met automaat. | |
Eleiko | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:32 |
De eerste C-klasse scoorde nog slechter... | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:38 |
Fikkie? kom effe hier. zal ik in je schoen wateren ![]() ![]() Mondeo's zijn voor vertegenwoordigers in schoenpoets, de laatste modellen kunnen er wel mee door, maar die liggen nogal boven mijn budget, en ik haat auto's waar je zelf niks aan kunt sleutelen zonder dat er allerlei lampies gaan branden. Ik vind deze al een beetje nieuwachtig eigenlijk; mijn laatste 3 auto's waren niet nieuwer als '84. | |
Hyperdude | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:56 |
@SD Ga je ook een spritmonitor account bijhouden? ![]() | |
yup | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:12 |
Ik snap je redenatie zeer goed. Maar toch vind ik dit een zeer overdreven verhaal. Je moet ook niet vergeten, een turbo is niet alleen sneller, de versnellingsbakverhoudingen zijn langer dus met jou gebruik zijn ze ook zuiniger. Vergelijk maar een Golf SDi met een TDi. Doordat die SDi geen trekkracht heeft en achterlijke bakverhoudingen is een TDi in de praktijk zuiniger. En hoe vaak vervang jij je turbo? Die van mijn E46 heeft bij 191k ofzo een nieuwe turbo gehad, let wel, de face lift 320d met 150 pk tussen 2001 en 2003 hebben zwakke turbo's... Ik heb auto's gezien met 5 ton op de teller met de eerste turbo erop. Het is allemaal goed mogelijk MITS: De auto netjes warmgereden word en na een knalsessie rustig rijden zodat de turbo kan afkoelen. Er goede olie gebruikt word. Die olie ook op tijd ververst word. De auto een fatsoenlijke turbo erop heeft, van sommige type auto's is het bekend dat de turbo's vroegtijdig overlijden. Zeker voor jou gebruik zou ik toch een turbo prefereren, je rijd lange stukken (neem ik aan!) en geen stukjes naar de Appie om brood te halen. Dat laatste is dus echt funest voor je turbo (en zowiezo motor). Maar wat je gekocht hebt vind ik extreem netjes, en juist met automaat een pre. Overigens zou ik de automaat bak olie laten spoelen / verversen dan schakelt ie nog lekkerder (als dat nog niet is gedaan) en leeft die bak langer (alhoewel dat ding heeft bijna geen power dus zal vast wel eeuwig lopen). | |
-niemand- | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:03 |
heb je al een hoefijzer voor in de grille? ![]() | |
lipje | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:18 |
wel een ster voor in de voorruit ![]() ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:20 |
![]() | |
Sounddragon | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:23 |
Nee, ben ik te lui voor ![]() Ik heb nu deze al gekocht, en dat is waar ik tevreden mee ben. Wie weet ga ik in de toekomst wel weer op zoek, maar ik ben redelijk auto-vast; als ik eenmaal iets heb, doe ik het niet snel meer weg zolang het naar mijn zin is. Ik heb gewoon iets tegen turbo's, en ik weet ook wel dat de ene turbo de andere niet is, en dat een turbodiesel net effe iets anders is als een benzine-turbo motor, maar toch.. ik moet iets hebben wat bom-proof en betrouwbaar is, en ik denk dat ik dat net heb gekocht. ![]() Ik ga er eerst eens lekker een poosje mee rijden; eens kijken of hij aan mijn verwachtingen voldoet, en anders maak ik tzt wel weer geld vrij om hem in te ruilen op iets anders. Dit was is denk ik een goede auto voor een goede prijs, en voor datzelfde geld raak ik hem zo weer kwijt; ik kan me er niet echt een buil aan vallen. Nu moet hij eerst effe aan de bak om centjes te maken, dan een beetje fatsoeneren en op smaak brengen, en dan gaan we in de toekomst misschien wel weer kijken of ik er afstand kan- en wil doen op het juiste moment en voor de juiste deal. De toekomst gaat het leren ![]() | |
Roadtrip | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:36 |
Het is een MK2. Dat kan je zien aan die rondere vormen. De MK3 mondeo is ook niet heel veilig. Tijdens de crashtest stort de hele kooiconstructie in en verwond het stuur je... Daar heb je ook weer gelijk in. Ik ben blij dat we nu in 2014 leven... | |
DS4 | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:42 |
Wat een gelul over Mondeo's, terwijl SD een echte Benz heeft gekocht... Tsssk, tsssk, tsssk. | |
klawie | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:50 |
Eens de verstuivers die ik al in me hadden heb gehad kan je niet op je handen tellen | |
yup | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:19 |
Ik heb voor ik mijn 320d kocht een c250 td overwogen. Compleet onvindbaar en indien wel gevonden de hoofdprijs vragen voor een compleet afgetrapt hok. En wel netjes : de hoofdprijs x 2 ervoor vragen... En zoals gezegd geluiddraak ik heb respect voor ieders keuze. Maat van me had een Corsa 1.7d gekocht. Why? "Ding moet gewoon zo lang mogelijk lopen voor zo min mogelijk dieselap ( dus kosten), want ik rij er alleen maar naar werk mee" Klinkt zeer logisch en ik snap het wel in Nederland autohaatland. Als ik niet naar het buitenland ging had ik ook een trager apparaat gekocht. Want bijv. Mrb is krankzinnig hoog hier. Iig een van de hoogste in de EU. Alle omringende landen zijn veel goedkoper. | |
Eleiko | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:20 |
Ik had een Omega gekocht. | |
DS4 | woensdag 22 januari 2014 @ 00:21 |
Dus? | |
Eleiko | woensdag 22 januari 2014 @ 10:02 |
Niet iedereen hier is dichtgetikt op Mondeos of Benzen. | |
DS4 | woensdag 22 januari 2014 @ 10:10 |
Dat lijkt mij logisch, maar hier ging het toch echt om een auto voor SD. Dus lijkt mij dat de norm. | |
Eleiko | woensdag 22 januari 2014 @ 10:11 |
Eens, maar hij vraagt hier suggesties dus komt er van alles voorbij. | |
DS4 | woensdag 22 januari 2014 @ 10:37 |
Ok, maar het Mondeo geneuzel liep uit de hand en de vraag wat jij gekocht zou hebben nadat SD eenmaal geslaagd is lijkt mij ook niet zo relevant... maar het was met name dat Mondeo geneuzel wat echt helemaal nergens meer op sloeg. O well. | |
borderlinedancer | woensdag 22 januari 2014 @ 10:41 |
ik word ook wild van n Mondeo. Heeft toch ook n link met Maserati he. | |
Eleiko | woensdag 22 januari 2014 @ 10:47 |
Namelijk dat ze beide beginnen met de letter M? ![]() | |
borderlinedancer | woensdag 22 januari 2014 @ 11:29 |
Ja, en Maserati gebruikt al jaren Mondeo achterlichten op zn kop. De Noble M12 heeft ze ook. ![]() ![]() + nu heeft de Mondeo sinds kort ook een Maserati front. http://www.kicker.de/news(...)-maserati-front.html Is maar ff gekkigheidje tussendoor. Ford Mondeo krijgt meer credits en Maserati is afgeschreven ![]() | |
Sounddragon | woensdag 22 januari 2014 @ 11:48 |
And we don't give a fuck. | |
borderlinedancer | woensdag 22 januari 2014 @ 11:50 |
spreek voor jezelf. 'We' my ass | |
Sounddragon | woensdag 22 januari 2014 @ 11:56 |
Een schizofreen is nooit alleen. Ik gooi het alarm er wel op, anders is er straks weer machtsmisbruik gehuil dat ik mijn eigen topic zit te modden; huil huil, snik snik.. Bliep bliep.. Snotje! ![]() ![]() |