abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 23:46:34 #101
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135422488
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:46 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Doen alsof is iets anders dan het zijn.
Doen alsof je het niet bent is niets anders dan het zijn.
  zondag 12 januari 2014 @ 23:47:45 #102
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135422542
Ik kan ook #filosoferen #proud #durrrr #swag
pi_135422580
quote:
18s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:44 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Nee, ik heb daadwerkelijk tentamens.
Wat voor een tentamens trouwens? nu ben ik geïnteresseerd ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_135422610
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:46 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Mensen die tentamens niet kunnen halen zonder een sociaal leven in stand te houden :') kom op zeg even prioriteiten stellen hier.
Jezelf niet een maand lang in huis en/of de UB opsluiten tijdens de tentamenperiode :')
wat kijk jij
pi_135422629
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat voor een tentamens trouwens? nu ben ik geïnteresseerd ..
Ethiek
wat kijk jij
  zondag 12 januari 2014 @ 23:50:49 #106
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135422661
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:49 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Jezelf niet een maand lang in huis en/of de UB opsluiten tijdens de tentamenperiode :')
Het niet kunnen halen zonder dat te doen :')
pi_135422670
De wereld wordt gerund door kapitalistische bazen als ik, Argo.
pi_135422730
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:49 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Ethiek
Toevallig. Daar heb ik over 3 weken ook een tentamen over.
"Pools are perfect for holding water"
pi_135422736
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Het niet kunnen halen zonder dat te doen :')
Het gaat niet om het halen, het gaat om het halen van een 10.

inb4 geen 10 kunnen halen zonder dat te doen, voorspelbare balhaar
wat kijk jij
pi_135422740
kijk ze allemaal haten, niet wetende dat ts gewoon gelijk heeft.
oi mate
pi_135422757
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Toevallig. Daar heb ik over 3 weken ook een tentamen over.
Je studeert filosofie?
wat kijk jij
pi_135422792
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Het gaat niet om het halen, het gaat om het halen van een 10.

inb4 geen 10 kunnen halen zonder dat te doen, voorspelbare balhaar
Strebers. :')
pi_135422832
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:53 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Je studeert filosofie?
Humanistiek.

http://www.uvh.nl/mijnuvh(...)leiding-ethiek-13-14

Dohmen is een fantastische docent O+
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 12 januari 2014 @ 23:56:39 #114
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135422862
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:51 schreef feyenoordfan92 het volgende:
De wereld wordt gerund door kapitalistische bazen als ik, Argo.
Denken dat een middelmatig/semi-hoge positie in een bedrijf met winstoogmerk gelijkstaat aan het 'runnen' van een beeld dat je egoïstisch genoeg met je eigen percepties onindividualiseerd tot een alomvattend beeld van 'een wereld' :')

[ Bericht 0% gewijzigd door TwentyFourr op 13-01-2014 00:04:53 ]
  zondag 12 januari 2014 @ 23:58:22 #115
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135422923
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Het gaat niet om het halen, het gaat om het halen van een 10.

inb4 geen 10 kunnen halen zonder dat te doen, voorspelbare balhaar
Zou ik niet gezegd hebben, want als je te lang ergens over doorgaat dan is het niet leuk meer.

Ik zou hebben gezegd:

'3 weken doen over het uit je hoofd leren van pretentieus gewauwel van een aantal het-hoog-in-de-bol hebbende mannen die toevallig goed in de zeitgeist lagen waardoor hun mening gedeeld werd door anderen in die zeitgeist of één van de volgende :') '
pi_135422972
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:56 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Denken dat een middelmatig/semi-hoge positie in een bedrijf met winstoogmerk gelijkstaat aan het 'runnen' van een beeld dat je egoïstisch genoeg met je eigen percepties oninduvaliseerd tot een alomvattend beeld van 'een wereld' :')
Beetje grote woorden gebruiken, poe poe. Nee, maar een beetje kapitalistische drive moet iemand toch wel in zich hebben. Dan gaat het niet eens om bakken geld, maar om de motivatie.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:01:23 #117
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135423024
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Beetje grote woorden gebruiken, poe poe. Nee, maar een beetje kapitalistische drive moet iemand toch wel in zich hebben. Dan gaat het niet eens om bakken geld, maar om de motivatie.
Dat zijn geen grote woorden, het zijn de woorden die voor de hand liggen om mijn mening uit te leggen.
pi_135423056
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Humanistiek.

http://www.uvh.nl/mijnuvh(...)leiding-ethiek-13-14

Dohmen is een fantastische docent O+
Ik kan niet op die pagina, want daarvoor moet ik blijkbaar ingelogd zijn. Maar humanistiek, interessant! Dat bestaat deels uit filosofie, volgens mij?
wat kijk jij
pi_135423075
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:01 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Dat zijn geen grote woorden, het zijn de woorden die voor de hand liggen om mijn mening uit te leggen.
Oninduvaliseerd slaat nergens op gast. :')
  maandag 13 januari 2014 @ 00:03:15 #120
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135423077
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Beetje grote woorden gebruiken, poe poe. Nee, maar een beetje kapitalistische drive moet iemand toch wel in zich hebben. Dan gaat het niet eens om bakken geld, maar om de motivatie.
Kapitalisme is een systeem waarbij de bedoeling is om winst e creëren dmv. het toevoegen van waarde met het gebruiken van minder kosten dan de toegevoegde waarde. In welk onderdeel van het wezen van kapitalisme gaat het niet om het verdienen van 'bakken geld'?
  maandag 13 januari 2014 @ 00:04:35 #121
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135423137
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:03 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Oninduvaliseerd slaat nergens op gast. :')
Het is onindividualiseren, ik typ te snel. Het zal wel geen woord zijn maar je begrijpt het wel.
pi_135423152
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:58 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Zou ik niet gezegd hebben, want als je te lang ergens over doorgaat dan is het niet leuk meer.

Ik zou hebben gezegd:

'3 weken doen over het uit je hoofd leren van pretentieus gewauwel van een aantal het-hoog-in-de-bol hebbende mannen die toevallig goed in de zeitgeist lagen waardoor hun mening gedeeld werd door anderen in die zeitgeist of één van de volgende :') '
Denken dat filosofie ''uit je hoofd leren is''. Dan begrijp je het dus echt niet. :')
wat kijk jij
pi_135423154
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:03 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Kapitalisme is een systeem waarbij de bedoeling is om winst e creëren dmv. het toevoegen van waarde met het gebruiken van minder kosten dan de toegevoegde waarde. In welk onderdeel van het wezen van kapitalisme gaat het niet om het verdienen van 'bakken geld'?
Het ging mij meer om de achterliggende gedachte van concurrentie -> innovatie-> welvaart etc.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:06:30 #124
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135423196
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:04 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Denken dat filosofie ''uit je hoofd leren is''. Dan begrijp je het dus echt niet. :')
Je moet het uit je hoofd leren zodat je vervolgens de juiste links kunt leggen en op die manier een alomvattend idee kan krijgen waarin je ieder die een belangrijke bijdrage heeft geleverd een plek kan geven.
pi_135423247
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:06 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Je moet het uit je hoofd leren zodat je vervolgens de juiste links kunt leggen en op die manier een alomvattend idee kan krijgen waarin je ieder die een belangrijke bijdrage heeft geleverd een plek kan geven.
Deels. Maar ook niet echt. Volg een van de keuzevakken filosofie die aan jouw universiteit worden aangeboden! Leuk en leerzaam O+
wat kijk jij
  maandag 13 januari 2014 @ 00:08:19 #126
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_135423248
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:04 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Denken dat filosofie ''uit je hoofd leren is''. Dan begrijp je het dus echt niet. :')
Toch drukt het feit dat je het tentamen moet halen begrip vaak een beetje naar de achtergrond omdat je met platte kennis en truckjes meer succes hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_135423280
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:02 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Ik kan niet op die pagina, want daarvoor moet ik blijkbaar ingelogd zijn. Maar humanistiek, interessant! Dat bestaat deels uit filosofie, volgens mij?
Ow, woeps. Jup, veel filosofie en psychologie. Een lijn met een focus op zingeving en existentie (met daarin oa ethiek, religie) en eentje met humanisering (bevordering humane maatschappelijke omstandigheden, oa een stukje management). Daarnaast kwalitatief onderzoek (fuck de statistiek!) en natuurlijk de algemene academische vaardigheden.

www.uvh.nl

de 29e vieren we ons 25jarig bestaan met oa een lezing van Amartya Sen, mocht je geinteresseerd zijn .. http://www.uvh.nl/congres(...)-ryff-en-joan-tronto
"Pools are perfect for holding water"
pi_135423292
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Toch drukt het feit dat je het tentamen moet halen begrip vaak een beetje naar de achtergrond omdat je met platte kennis en truckjes meer succes hebt.
Die tentamens zijn bij filosofie dan ook helemaal niet interessant. Zal wel een eerstejaars met ethiek.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:10:02 #129
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_135423307
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Deels. Maar ook niet echt. Volg een van de keuzevakken filosofie die aan jouw universiteit worden aangeboden! Leuk en leerzaam O+
  maandag 13 januari 2014 @ 00:10:16 #130
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_135423313
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Die tentamens zijn bij filosofie dan ook helemaal niet interessant. Zal wel een eerstejaars met ethiek.
Huisje is geen sjaars meer.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_135423326
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Toch drukt het feit dat je het tentamen moet halen begrip vaak een beetje naar de achtergrond omdat je met platte kennis en truckjes meer succes hebt.
Maar zo zit de vraagstelling op het tentamen meestal niet in elkaar. Natuurlijk moet je gewoon dingen ''weten'', maar het gaat voornamelijk om inzicht. Essayvragen etc.
wat kijk jij
  maandag 13 januari 2014 @ 00:11:43 #132
365231 Fera
Fire & Blood
pi_135423360
Wat een romantische OP. :@
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_135423364
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Die tentamens zijn bij filosofie dan ook helemaal niet interessant. Zal wel een eerstejaars met ethiek.
:')
Nee, geen eerstejaars meer. Er wordt natuurlijk ook maar 1 vak ethiek gegeven, en dat is inleiding ethiek.
wat kijk jij
pi_135423368
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Huisje is geen sjaars meer.
Ze komt anders wel over als een onwetende sjaars die net uit de middelbare schoolbanken komt rollen.
pi_135423403
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Ze komt anders wel over als een onwetende sjaars die net uit de middelbare schoolbanken komt rollen.
Vanwaar deze vijandigheid? :*
wat kijk jij
pi_135423475
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:12 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Vanwaar deze vijandigheid? :*
Nou, niet persoonlijk ofzo. Maar gewoon de nadruk op hard leren en dergelijke. Filosofie behoort in mijn ervaring tot een cluster van studies waar je in je eerste jaar je basiskennis erin stampt, om vervolgens vanuit die kennis de rest van je studie je denkvermogen te trainen en te ontwikkelen.
pi_135423521
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow, woeps. Jup, veel filosofie en psychologie. Een lijn met een focus op zingeving en existentie (met daarin oa ethiek, religie) en eentje met humanisering (bevordering humane maatschappelijke omstandigheden, oa een stukje management). Daarnaast kwalitatief onderzoek (fuck de statistiek!) en natuurlijk de algemene academische vaardigheden.

www.uvh.nl

de 29e vieren we ons 25jarig bestaan met oa een lezing van Amartya Sen, mocht je geinteresseerd zijn .. http://www.uvh.nl/congres(...)-ryff-en-joan-tronto
Ja, dat ben ik wel. Maar is het ook mogelijk om alleen aanwezig te zijn bij de lezing van Amartya Sen?
wat kijk jij
pi_135423632
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:16 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik wel. Maar is het ook mogelijk om alleen aanwezig te zijn bij de lezing van Amartya Sen?
Lijkt me wel, doe ik ook. Om 5 uur is de receptie, en hij spreekt daar voor als laatste. Maar ik zal as week even voor je zoeken naar een specifiekere tijdsindeling. Ow, je moet je wel even aanmelden. http://www.uvh.nl/aanmelding-dies-25
"Pools are perfect for holding water"
pi_135423658
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Nou, niet persoonlijk ofzo. Maar gewoon de nadruk op hard leren en dergelijke. Filosofie behoort in mijn ervaring tot een cluster van studies waar je in je eerste jaar je basiskennis erin stampt, om vervolgens vanuit die kennis de rest van je studie je denkvermogen te trainen en te ontwikkelen.
Wat niet wegneemt dat er behoorlijk wat studie, tijd en moeite zit in het ontwikkelen van vaardigheden, inzicht in de stof en denkvermogen om het op het tentamen goed te doen. ''Ik heb analytisch denkvermogen dus ik lees de stof een keertje door en de rest laat ik aan mijn meesterbrein over'', zo werkt het bij mij in ieder geval niet. Overigens volg ik ook een andere studie, en daar moet ook voor geleerd worden. De nadruk op hard leren ben ik pas later in mijn studie belangrijk gaan vinden, als eerstejaars kon dat me juist wel aan mijn reet roesten.
wat kijk jij
  maandag 13 januari 2014 @ 00:23:24 #140
395200 deadprez
One more rail
pi_135423721
Studeren :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135423749
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Lijkt me wel, doe ik ook. Om 5 uur is de receptie, en hij spreekt daar voor als laatste. Maar ik zal as week even voor je zoeken naar een specifiekere tijdsindeling. Ow, je moet je wel even aanmelden. http://www.uvh.nl/aanmelding-dies-25
Top! Leuk ^O^
wat kijk jij
pi_135423875
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:20 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Wat niet wegneemt dat er behoorlijk wat studie, tijd en moeite zit in het ontwikkelen van vaardigheden, inzicht in de stof en denkvermogen om het op het tentamen goed te doen. ''Ik heb analytisch denkvermogen dus ik lees de stof een keertje door en de rest laat ik aan mijn meesterbrein over'', zo werkt het bij mij in ieder geval niet. Overigens volg ik ook een andere studie, en daar moet ook voor geleerd worden. De nadruk op hard leren ben ik pas later in mijn studie belangrijk gaan vinden, als eerstejaars kon dat me juist wel aan mijn reet roesten.
Ok, ik heb juist een totaal ander studieverloop. :') Het eerste jaar is nog best aanpoten, de rest van de studie bestaat vooral uit samenvattingen doorlezen en heel veel essays maken. En bij mijn studie wordt er veel aan de filosofie ontleend.

En wat ik bedoel te zeggen. Filosofie is toch vooral: Pietje zegt A, Keesie reageert daarop met B. En die visies kun je weer onder rationalisme vs. empirisme plaatsen. Met andere woorden, je leert steeds meer vanuit de grote kaders denken en dan gaat er ook minder tijd inzitten. In tentamens tenminste, op een gegeven moment moet je zelf gaan denken (=essays, artikelen etc.)
pi_135423947
Nou .. ik ga Sherlock kijken en slapen. Daag! :W
"Pools are perfect for holding water"
pi_135424111
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik zal vast de enige zijn, maar ik vind dit wel een goed topic.
Helemaal mee eens.

Mensen zijn tegenwoordig zogenaamd verliefd, maar het enige wat ze een beetje gemeen hebben is seks.

Eerst elkaar leren kennen, elkaar aanvoelen en begrijpen en weten dat je veel gemeenschappelijke punten hebt en dan pas hoort seks te komen.
pi_135425008
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Deels. Maar ook niet echt. Volg een van de keuzevakken filosofie die aan jouw universiteit worden aangeboden! Leuk en leerzaam O+
Altijd handig om over de ethiek van je latere WW uitkering te filosoferen natuurlijk ^O^
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_135426238
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

De snelle mens van het snelle geld. Is vrij snel klaar met zijn leven, natuurlijk moet hij wel steeds meer geld verdienen voor nieuwe spullen voor een nieuwe kick. Maar als je ziet dat sommige mensen een vrouw laten vallen omdat ze eens zin hebben in iets nieuws. Laat wel zien dat het niet meer allemaal zo mooi en kleurig is.

Maar goed je mag het met me oneens zijn, en ik heb ook niets tegen jou en jouw manier van leven. Respect voor alles en iedereen.
Ik leef best wel volgens jouw manier, alleen dan iets minder romantisch. Heb al heel lang een relatie, niks kiezen voor de kick.
pi_135426534
Ik stond vrijdagavond achter de bar te tappen. Om 2.30u wilde ook één of andere flapdrol filosoferen, terwijl hij al ruim 10 bier op had. (En waarschijnlijk een paar joints in het rookhok.) Op zo'n tijdstip ga ik niet filosoferen en zeker niet als ik een paar bier op zou hebben. Ik werd chagrijnig van die gast, dus romantisch is het zeker niet.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:55:13 #148
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135427568
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:11 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik leef best wel volgens jouw manier, alleen dan iets minder romantisch. Heb al heel lang een relatie, niks kiezen voor de kick.
Dan hoef jij je toch niet aangesproken te voelen. Dit is vooral een aanklacht jegens de mens die snel wilt leven op grote voet. En seks belangrijker vindt dan een relatie. Op dat moment staat de balans scheef waarop mijn klacht zegt. Zet die balans eerst goed. In plaats van op de eerste of tweede date neuken terwijl je in de bioscoop geen woord hebt gewisseld is niet gezond.

Maar nogmaals dat is mijn mening.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135427582
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:55 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dan hoef jij je toch niet aangesproken te voelen. Dit is vooral een aanklacht jegens de mens die snel wilt leven op grote voet. En seks belangrijker vindt dan een relatie. Op dat moment staat de balans scheef waarop mijn klacht zegt. Zet die balans eerst goed. In plaats van op de eerste of tweede date neuken terwijl je in de bioscoop geen woord hebt gewisseld is niet gezond.

Maar nogmaals dat is mijn mening.
Maar waarom boeit het jou dat andere mensen dat doen?

En ik voel me niet aangesproken, ik volg jouw gedachtesprongen gewoon niet. ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 10:30:44 #150
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135428282
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar waarom boeit het jou dat andere mensen dat doen?

En ik voel me niet aangesproken, ik volg jouw gedachtesprongen gewoon niet. ;(
Boeit mij niet dat andere mensen dat doen. Maar ze lachen je wel uit als je niet gewoon meteen voor de seks gaat. Daarom dacht ik, waarom maak ik niet eens een topic hierover een aanklacht, een tegenaanval, een grootschalig offensief.

En omdat dit klaagbaak is, en je hier mag klagen, dacht ik, ik klaag hierover. Overigens zie ik wel geluid in dit topic van mensen die vinden dat ik wel een punt heb. Zij kunnen het blijkbaar volgen.

Maar als jij mij zou zeggen wat je niet volgt kan ik het misschien wat anders uitleggen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135428356
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Boeit mij niet dat andere mensen dat doen. Maar ze lachen je wel uit als je niet gewoon meteen voor de seks gaat. Daarom dacht ik, waarom maak ik niet eens een topic hierover een aanklacht, een tegenaanval, een grootschalig offensief.
Wie? :')
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef Spongeboss het volgende:
En omdat dit klaagbaak is, en je hier mag klagen, dacht ik, ik klaag hierover. Overigens zie ik wel geluid in dit topic van mensen die vinden dat ik wel een punt heb. Zij kunnen het blijkbaar volgen.

Maar als jij mij zou zeggen wat je niet volgt kan ik het misschien wat anders uitleggen.
Ik volg alles niet :@
pi_135428415
En welke mensen in dit topic begrijpen het wel volgens jou? bijna iedereen gaat offtopic.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:39:54 #153
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135428497
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Wie? :')

[..]

Ik volg alles niet :@
Wat specifiek volg je niet?

In simpele taal.

Men gaat daten, ze gaan naar de bioscoop etc. Op de eerste date moet er al gezoend worden, (niet bij iedereen generalisatie hier he.) Daarna nog een date of 2, of misschien zelf maar 1 en dan wordt er al in bed gerollebold.

Zelfs als dat niet het geval is, zie ik heel vaak als ik ga wandelen mensen voor de tv zitten zonder hun mond open te doen tegen elkaar. Ze zitten maar achter de televisie.

Dit alles is een gebrek aan communicatie, wat is belangrijk in een relatie? Juist communicatie, dat is zo belangrijk. Denk eens in, wat als er in het verkeer geen knipperlicht meer zou zijn, want je knipperlicht is eigenlijk een vorm van communicatie om te zeggen ik ga links, ik ga rechts. Of dat er geen remlichten meer zijn, de ongelukken zullen toenemen met een fors aantal procent.

Nu verplaats ik dit ook in relaties, door maar meteen voor seks te gaan, door maar meteen te kussen. Door maar samen op de bank te liggen. Door alleen maar te praten hoe je van elkaar houdt, maar nooit eens een dieper gesprek dan dat aangaat. Nooit eens gaat kijken hoe de ander tegen het leven aanstaat. Nooit eens gaat leren elkaar aan te voelen. Dan heeft het voor mij persoonlijk geen nut een relatie te hebben.

Mensen die elkaar aanvoelen zullen fors minder tot nooit ruzie hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef Bestelbus het volgende:
kijk ze allemaal haten, niet wetende dat ts gewoon gelijk heeft.
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:38 schreef Cinderellaaa het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Mensen zijn tegenwoordig zogenaamd verliefd, maar het enige wat ze een beetje gemeen hebben is seks.

Eerst elkaar leren kennen, elkaar aanvoelen en begrijpen en weten dat je veel gemeenschappelijke punten hebt en dan pas hoort seks te komen.

Hier zijn mensen die het blijkbaar begrijpen, en als je gaat kijken naar dat percentage, en het percentage dat hier maar wat kloot is het vrij duidelijk. Dat veel mensen een topic als de deze maar een gek idee vinden.
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef GhpH het volgende:
Puur eens. Van die rokkenjagers op fok heb ik genoeg....
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik zal vast de enige zijn, maar ik vind dit wel een goed topic.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135428607
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:39 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wat specifiek volg je niet?

In simpele taal.

Men gaat daten, ze gaan naar de bioscoop etc. Op de eerste date moet er al gezoend worden, (niet bij iedereen generalisatie hier he.) Daarna nog een date of 2, of misschien zelf maar 1 en dan wordt er al in bed gerollebold.

Zelfs als dat niet het geval is, zie ik heel vaak als ik ga wandelen mensen voor de tv zitten zonder hun mond open te doen tegen elkaar. Ze zitten maar achter de televisie.

Dit alles is een gebrek aan communicatie, wat is belangrijk in een relatie? Juist communicatie, dat is zo belangrijk. Denk eens in, wat als er in het verkeer geen knipperlicht meer zou zijn, want je knipperlicht is eigenlijk een vorm van communicatie om te zeggen ik ga links, ik ga rechts. Of dat er geen remlichten meer zijn, de ongelukken zullen toenemen met een fors aantal procent.

Nu verplaats ik dit ook in relaties, door maar meteen voor seks te gaan, door maar meteen te kussen. Door maar samen op de bank te liggen. Door alleen maar te praten hoe je van elkaar houdt, maar nooit eens een dieper gesprek dan dat aangaat. Nooit eens gaat kijken hoe de ander tegen het leven aanstaat. Nooit eens gaat leren elkaar aan te voelen. Dan heeft het voor mij persoonlijk geen nut een relatie te hebben.

Mensen die elkaar aanvoelen zullen fors minder tot nooit ruzie hebben.
Jij doet allemaal aannames. Alsof je niet neukend kan communiceren. :') Het is niet óf óf.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:45:09 #155
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135428644
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij doet allemaal aannames. Alsof je niet neukend kan communiceren. :') Het is niet óf óf.
Kan wel maar dat jij het doet wilt niet zeggen dat iedereen dat doet? Hoeveel jongens gaan niet uit regelen daar een meisje zoals zij dat noemen neuken, en zijn dan weer weg?

Nogmaals alleen dat jij wel communiceert bij het neuken of dingen anders aanpakt wilt echt niet zeggen dat iedereen dit doet. Als jij alleen naar jezelf kijkt en het niet op jou slaat, prima. Maar zie jij dan geen mensen die achter de tv zitten en nauwelijks tot niet met elkaar praten?

Zie jij dat niet?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135428700
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:45 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Kan wel maar dat jij het doet wilt niet zeggen dat iedereen dat doet? Hoeveel jongens gaan niet uit regelen daar een meisje zoals zij dat noemen neuken, en zijn dan weer weg?

Nogmaals alleen dat jij wel communiceert bij het neuken of dingen anders aanpakt wilt echt niet zeggen dat iedereen dit doet. Als jij alleen naar jezelf kijkt en het niet op jou slaat, prima. Maar zie jij dan geen mensen die achter de tv zitten en nauwelijks tot niet met elkaar praten?

Zie jij dat niet?
Dat maakt mij niet uit. Dat ze dat nu doen betekent niet dat ze dat levenslang zullen doen.

En ik kijk niet naar tv kijkende mensen idd :D :') Waarom zou ik dat in godsnaam doen?!
  maandag 13 januari 2014 @ 10:57:42 #157
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135428959
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:47 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit. Dat ze dat nu doen betekent niet dat ze dat levenslang zullen doen.

En ik kijk niet naar tv kijkende mensen idd :D :') Waarom zou ik dat in godsnaam doen?!
Ik kijk er ook niet naar, ik zie de flitsen als ik buiten loop. Maar goed jij zult mij dan niet begrijpen omdat jouw levensstijl heel anders is.

Nu kan ik bijvoorbeeld Arabieren niet begrijpen en de meeste mensen uit het westen doen dat niet. Puur vanwege verschillen in cultuur en al die dingen.

Dat jij mij niet begrijpt is geen probleem. Maar lees het dan en laat het daarna rusten, je zegt dat het je niet zo interesseert wat andere doen en dat het je niet uitmaakt. Maar toch is er blijkbaar een behoefte in jou om hier te komen reageren, en om dan een :') te plaatsen. Omdat je het niet begrijp het er niet eens mee bent of dom vindt.

Prima maar als het je niet uitmaakt wat andere doen, zou dit topic jou ook niets moeten uitmaken en zou je gewoon je mening 1x kunnen doen in plaats van steeds mij te laten uitleggen wat ik bedoel om dan kort te reageren met een :')

Getuigd niet van respect terwijl ik dat wel voor jou heb.

Vriendelijke dag verder.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  maandag 13 januari 2014 @ 11:41:54 #158
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135430079
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:21 schreef Meneer_Meneer het volgende:

[..]

aluminium?
Bijna goed, Aluminiumhoedje
pi_135430131
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 01:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Altijd handig om over de ethiek van je latere WW uitkering te filosoferen natuurlijk ^O^
ha ha ha ha ha!!!@!
wat kijk jij
  maandag 13 januari 2014 @ 13:10:39 #160
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_135432832
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:39 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wat specifiek volg je niet?

In simpele taal.

Men gaat daten, ze gaan naar de bioscoop etc. Op de eerste date moet er al gezoend worden, (niet bij iedereen generalisatie hier he.) Daarna nog een date of 2, of misschien zelf maar 1 en dan wordt er al in bed gerollebold.

Zelfs als dat niet het geval is, zie ik heel vaak als ik ga wandelen mensen voor de tv zitten zonder hun mond open te doen tegen elkaar. Ze zitten maar achter de televisie.

Dit alles is een gebrek aan communicatie, wat is belangrijk in een relatie? Juist communicatie, dat is zo belangrijk. Denk eens in, wat als er in het verkeer geen knipperlicht meer zou zijn, want je knipperlicht is eigenlijk een vorm van communicatie om te zeggen ik ga links, ik ga rechts. Of dat er geen remlichten meer zijn, de ongelukken zullen toenemen met een fors aantal procent.

Nu verplaats ik dit ook in relaties, door maar meteen voor seks te gaan, door maar meteen te kussen. Door maar samen op de bank te liggen. Door alleen maar te praten hoe je van elkaar houdt, maar nooit eens een dieper gesprek dan dat aangaat. Nooit eens gaat kijken hoe de ander tegen het leven aanstaat. Nooit eens gaat leren elkaar aan te voelen. Dan heeft het voor mij persoonlijk geen nut een relatie te hebben.

Mensen die elkaar aanvoelen zullen fors minder tot nooit ruzie hebben.

[..]

[..]

[..]

[..]

Besef wel dat niet iedereen de behoefte aan diepgang voelt. Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar het is ook sterk aan intelligentie en opleidingsniveau gekoppeld.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:12:27 #161
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135432901
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Besef wel dat niet iedereen de behoefte aan diepgang voelt. Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar het is ook sterk aan intelligentie en opleidingsniveau gekoppeld.
Onzin voor inzicht hoeft men niet intelligent te zijn. Ik ben niet boven gemiddeld, en mijn opleiding is ook niet om over naar huis te schrijven.

Inzicht is hier misschien iets diepers, iets dat men niet verkrijgt in schoolbankjes. Maar iets in jezelf iets, dat je ego voorbij schiet, en daar ligt te slapen achter dat ego. Een plekje waar dus niet iedereen komt. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:15:10 #162
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_135433000
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:12 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Onzin voor inzicht hoeft men niet intelligent te zijn. Ik ben niet boven gemiddeld, en mijn opleiding is ook niet om over naar huis te schrijven.

Inzicht is hier misschien iets diepers, iets dat men niet verkrijgt in schoolbankjes. Maar iets in jezelf iets, dat je ego voorbij schiet, en daar ligt te slapen achter dat ego. Een plekje waar dus niet iedereen komt. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Je zit op een universiteit, maar je bent niet bovengemiddeld intelligent!??

Ach ja, de Nederlandse verplichting tot bescheidenheid... Misschien toch wel beter dan de borstklopperij in de rest van de wereld.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:16:10 #163
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135433043
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:15 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je zit op een universiteit, maar je bent niet bovengemiddeld intelligent!??

Ach ja, de Nederlandse verplichting tot bescheidenheid... Misschien toch wel beter dan de borstklopperij in de rest van de wereld.
Neen ik zit totaal niet op een universiteit, dat heb ik nooit ergens gezegd. En nee ik ben dus ook niet bovengemiddeld intelligent. Was ik dat wel, zou ik nu misschien andere dingen aan het doen zijn. Nee ik ben gewoon gemiddeld. Met gemiddeld is overigens ook niets mis, iedereen loopt wel stoer te pochen met zijn bovengemiddelde intelligentie hier en daar.

Maar uiteindelijk ga je dood, en dan heb je wat gehad. Alles is te leen, in deze wereld van vergankelijkheid.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:24:12 #164
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_135433298
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:16 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Neen ik zit totaal niet op een universiteit, dat heb ik nooit ergens gezegd. En nee ik ben dus ook niet bovengemiddeld intelligent. Was ik dat wel, zou ik nu misschien andere dingen aan het doen zijn. Nee ik ben gewoon gemiddeld. Met gemiddeld is overigens ook niets mis, iedereen loopt wel stoer te pochen met zijn bovengemiddelde intelligentie hier en daar.

Maar uiteindelijk ga je dood, en dan heb je wat gehad. Alles is te leen, in deze wereld van vergankelijkheid.
Klopt! Driekwart van de mensen denkt dat ze bovengemiddeld scoren op van alles en nog wat (intelligentie, looks enzovoort). Daar komt bij dat intelligentie ook grote nadelen heeft.

Maar ik ben het met je eens dat zaken als bescheidenheid en zelfreflectie zeker niet voorbehouden zijn aan het intelligentere deel van de bevolking. Waar ik op duide was meer het niveau van een filosofische discussie. Om clichés en dooddoeners te ontstijgen heb je toch enig intellect nodig.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:35:17 #165
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135433646
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt! Driekwart van de mensen denkt dat ze bovengemiddeld scoren op van alles en nog wat (intelligentie, looks enzovoort). Daar komt bij dat intelligentie ook grote nadelen heeft.

Maar ik ben het met je eens dat zaken als bescheidenheid en zelfreflectie zeker niet voorbehouden zijn aan het intelligentere deel van de bevolking. Waar ik op duide was meer het niveau van een filosofische discussie. Om clichés en dooddoeners te ontstijgen heb je toch enig intellect nodig.
Weet je wat het is, gemiddeld, bovengemiddeld het zijn maar benamingen die wij eraan geven. Dat wil niet zeggen dat ze niet kloppen, want het valt na te meten op zekere hoogten. Maar ik zie woorden als gereedschap, iets dat ik gebruik en daarna weer neerleg in mijn kistje. Neem nu een hamer, daar hecht je toch enkel waarde aan als je een spijker in een plank wilt slaan of iets dat een hamer doet. Niemand hier loopt warm voor een gewone hamer van de bouwmarkt.

Maar met woorden, woordjes als bovengemiddeld, sexy, hoeveel waarden zijn we niet aan deze woorden gaan hechten? Het loopt mij de spuigaten uit, en ik zeg er nee tegen. Ik ben een mens een individu en ik wil zo dicht mogelijk bij de natuur blijven, en alles wat ik daarvoor nodig heb, is de intelligentie om te kunnen begrijpen wat om me heen gebeurt. Hoe meer we echter cultiveren, hoe verder we komen hoe meer we ons los snijden van onze natuur. Natuur en mens speelt nu al geen rol meer, wij wonen in huizen en woonwijken, natuur woont in bossen. Vogels en insecten komen hier nog wel, maar we zijn totaal op onszelf gaan wonen weg van dat alles. En toch vinden we soms watervallen of de hoge bergen in Zwitserland oh zo mooi.

Misschien heb je daar inderdaad een soort van intellect voor nodig. Uiteindelijk zijn er zoveel mogelijkheden, hier werd bijvoorbeeld een filosoof aangehaald die blijkbaar een nazi was. Die ging dus mee met dat allemaal, hoe zou hij nu in deze tijd tegen de nazi's aankijken? Waar het om gaat is de wereld is dynamisch culturen en verschillen etc.. Wij zullen de Arabieren nooit begrijpen met hun eerwraak, zij zullen nooit begrijpen waarom wij geen eerwraak plegen.

Eer is trouwens ook weer zo'n woordje waar zoveel waarde aan gehecht wordt, ik laat het allemaal in mijn gereedschapskist liggen. En haal het eruit om iets uit te leggen in woorden, en probeer daarbij zelf geen waarde te hechten aan die woorden. Iets wat de meeste mensen als zweverige kul zien.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')