Doen alsof je het niet bent is niets anders dan het zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:46 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Doen alsof is iets anders dan het zijn.
Wat voor een tentamens trouwens? nu ben ik geïnteresseerd ..quote:Op zondag 12 januari 2014 23:44 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Nee, ik heb daadwerkelijk tentamens.
Jezelf niet een maand lang in huis en/of de UB opsluiten tijdens de tentamenperiodequote:Op zondag 12 januari 2014 23:46 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Mensen die tentamens niet kunnen halen zonder een sociaal leven in stand te houdenkom op zeg even prioriteiten stellen hier.
Ethiekquote:Op zondag 12 januari 2014 23:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat voor een tentamens trouwens? nu ben ik geïnteresseerd ..
Het niet kunnen halen zonder dat te doenquote:Op zondag 12 januari 2014 23:49 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Jezelf niet een maand lang in huis en/of de UB opsluiten tijdens de tentamenperiode
Toevallig. Daar heb ik over 3 weken ook een tentamen over.quote:
Het gaat niet om het halen, het gaat om het halen van een 10.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Het niet kunnen halen zonder dat te doen
Je studeert filosofie?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Toevallig. Daar heb ik over 3 weken ook een tentamen over.
Strebers.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Het gaat niet om het halen, het gaat om het halen van een 10.
inb4 geen 10 kunnen halen zonder dat te doen, voorspelbare balhaar
Humanistiek.quote:
Denken dat een middelmatig/semi-hoge positie in een bedrijf met winstoogmerk gelijkstaat aan het 'runnen' van een beeld dat je egoïstisch genoeg met je eigen percepties onindividualiseerd tot een alomvattend beeld van 'een wereld'quote:Op zondag 12 januari 2014 23:51 schreef feyenoordfan92 het volgende:
De wereld wordt gerund door kapitalistische bazen als ik, Argo.
Zou ik niet gezegd hebben, want als je te lang ergens over doorgaat dan is het niet leuk meer.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Het gaat niet om het halen, het gaat om het halen van een 10.
inb4 geen 10 kunnen halen zonder dat te doen, voorspelbare balhaar
Beetje grote woorden gebruiken, poe poe. Nee, maar een beetje kapitalistische drive moet iemand toch wel in zich hebben. Dan gaat het niet eens om bakken geld, maar om de motivatie.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:56 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Denken dat een middelmatig/semi-hoge positie in een bedrijf met winstoogmerk gelijkstaat aan het 'runnen' van een beeld dat je egoïstisch genoeg met je eigen percepties oninduvaliseerd tot een alomvattend beeld van 'een wereld'
Dat zijn geen grote woorden, het zijn de woorden die voor de hand liggen om mijn mening uit te leggen.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Beetje grote woorden gebruiken, poe poe. Nee, maar een beetje kapitalistische drive moet iemand toch wel in zich hebben. Dan gaat het niet eens om bakken geld, maar om de motivatie.
Ik kan niet op die pagina, want daarvoor moet ik blijkbaar ingelogd zijn. Maar humanistiek, interessant! Dat bestaat deels uit filosofie, volgens mij?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Humanistiek.
http://www.uvh.nl/mijnuvh(...)leiding-ethiek-13-14
Dohmen is een fantastische docent
Oninduvaliseerd slaat nergens op gast.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:01 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Dat zijn geen grote woorden, het zijn de woorden die voor de hand liggen om mijn mening uit te leggen.
Kapitalisme is een systeem waarbij de bedoeling is om winst e creëren dmv. het toevoegen van waarde met het gebruiken van minder kosten dan de toegevoegde waarde. In welk onderdeel van het wezen van kapitalisme gaat het niet om het verdienen van 'bakken geld'?quote:Op zondag 12 januari 2014 23:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Beetje grote woorden gebruiken, poe poe. Nee, maar een beetje kapitalistische drive moet iemand toch wel in zich hebben. Dan gaat het niet eens om bakken geld, maar om de motivatie.
Het is onindividualiseren, ik typ te snel. Het zal wel geen woord zijn maar je begrijpt het wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:03 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Oninduvaliseerd slaat nergens op gast.
Denken dat filosofie ''uit je hoofd leren is''. Dan begrijp je het dus echt niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:58 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Zou ik niet gezegd hebben, want als je te lang ergens over doorgaat dan is het niet leuk meer.
Ik zou hebben gezegd:
'3 weken doen over het uit je hoofd leren van pretentieus gewauwel van een aantal het-hoog-in-de-bol hebbende mannen die toevallig goed in de zeitgeist lagen waardoor hun mening gedeeld werd door anderen in die zeitgeist of één van de volgende'
Het ging mij meer om de achterliggende gedachte van concurrentie -> innovatie-> welvaart etc.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:03 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Kapitalisme is een systeem waarbij de bedoeling is om winst e creëren dmv. het toevoegen van waarde met het gebruiken van minder kosten dan de toegevoegde waarde. In welk onderdeel van het wezen van kapitalisme gaat het niet om het verdienen van 'bakken geld'?
Je moet het uit je hoofd leren zodat je vervolgens de juiste links kunt leggen en op die manier een alomvattend idee kan krijgen waarin je ieder die een belangrijke bijdrage heeft geleverd een plek kan geven.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:04 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Denken dat filosofie ''uit je hoofd leren is''. Dan begrijp je het dus echt niet.![]()
Deels. Maar ook niet echt. Volg een van de keuzevakken filosofie die aan jouw universiteit worden aangeboden! Leuk en leerzaamquote:Op maandag 13 januari 2014 00:06 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Je moet het uit je hoofd leren zodat je vervolgens de juiste links kunt leggen en op die manier een alomvattend idee kan krijgen waarin je ieder die een belangrijke bijdrage heeft geleverd een plek kan geven.
Toch drukt het feit dat je het tentamen moet halen begrip vaak een beetje naar de achtergrond omdat je met platte kennis en truckjes meer succes hebt.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:04 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Denken dat filosofie ''uit je hoofd leren is''. Dan begrijp je het dus echt niet.![]()
Ow, woeps. Jup, veel filosofie en psychologie. Een lijn met een focus op zingeving en existentie (met daarin oa ethiek, religie) en eentje met humanisering (bevordering humane maatschappelijke omstandigheden, oa een stukje management). Daarnaast kwalitatief onderzoek (fuck de statistiek!) en natuurlijk de algemene academische vaardigheden.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:02 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik kan niet op die pagina, want daarvoor moet ik blijkbaar ingelogd zijn. Maar humanistiek, interessant! Dat bestaat deels uit filosofie, volgens mij?
Die tentamens zijn bij filosofie dan ook helemaal niet interessant. Zal wel een eerstejaars met ethiek.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Toch drukt het feit dat je het tentamen moet halen begrip vaak een beetje naar de achtergrond omdat je met platte kennis en truckjes meer succes hebt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Deels. Maar ook niet echt. Volg een van de keuzevakken filosofie die aan jouw universiteit worden aangeboden! Leuk en leerzaam
Huisje is geen sjaars meer.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Die tentamens zijn bij filosofie dan ook helemaal niet interessant. Zal wel een eerstejaars met ethiek.
Maar zo zit de vraagstelling op het tentamen meestal niet in elkaar. Natuurlijk moet je gewoon dingen ''weten'', maar het gaat voornamelijk om inzicht. Essayvragen etc.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Toch drukt het feit dat je het tentamen moet halen begrip vaak een beetje naar de achtergrond omdat je met platte kennis en truckjes meer succes hebt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 00:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Die tentamens zijn bij filosofie dan ook helemaal niet interessant. Zal wel een eerstejaars met ethiek.
Ze komt anders wel over als een onwetende sjaars die net uit de middelbare schoolbanken komt rollen.quote:
Vanwaar deze vijandigheid?quote:Op maandag 13 januari 2014 00:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ze komt anders wel over als een onwetende sjaars die net uit de middelbare schoolbanken komt rollen.
Nou, niet persoonlijk ofzo. Maar gewoon de nadruk op hard leren en dergelijke. Filosofie behoort in mijn ervaring tot een cluster van studies waar je in je eerste jaar je basiskennis erin stampt, om vervolgens vanuit die kennis de rest van je studie je denkvermogen te trainen en te ontwikkelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:12 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Vanwaar deze vijandigheid?
Ja, dat ben ik wel. Maar is het ook mogelijk om alleen aanwezig te zijn bij de lezing van Amartya Sen?quote:Op maandag 13 januari 2014 00:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow, woeps. Jup, veel filosofie en psychologie. Een lijn met een focus op zingeving en existentie (met daarin oa ethiek, religie) en eentje met humanisering (bevordering humane maatschappelijke omstandigheden, oa een stukje management). Daarnaast kwalitatief onderzoek (fuck de statistiek!) en natuurlijk de algemene academische vaardigheden.
www.uvh.nl
de 29e vieren we ons 25jarig bestaan met oa een lezing van Amartya Sen, mocht je geinteresseerd zijn .. http://www.uvh.nl/congres(...)-ryff-en-joan-tronto
Lijkt me wel, doe ik ook. Om 5 uur is de receptie, en hij spreekt daar voor als laatste. Maar ik zal as week even voor je zoeken naar een specifiekere tijdsindeling. Ow, je moet je wel even aanmelden. http://www.uvh.nl/aanmelding-dies-25quote:Op maandag 13 januari 2014 00:16 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik wel. Maar is het ook mogelijk om alleen aanwezig te zijn bij de lezing van Amartya Sen?
Wat niet wegneemt dat er behoorlijk wat studie, tijd en moeite zit in het ontwikkelen van vaardigheden, inzicht in de stof en denkvermogen om het op het tentamen goed te doen. ''Ik heb analytisch denkvermogen dus ik lees de stof een keertje door en de rest laat ik aan mijn meesterbrein over'', zo werkt het bij mij in ieder geval niet. Overigens volg ik ook een andere studie, en daar moet ook voor geleerd worden. De nadruk op hard leren ben ik pas later in mijn studie belangrijk gaan vinden, als eerstejaars kon dat me juist wel aan mijn reet roesten.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nou, niet persoonlijk ofzo. Maar gewoon de nadruk op hard leren en dergelijke. Filosofie behoort in mijn ervaring tot een cluster van studies waar je in je eerste jaar je basiskennis erin stampt, om vervolgens vanuit die kennis de rest van je studie je denkvermogen te trainen en te ontwikkelen.
Top! Leukquote:Op maandag 13 januari 2014 00:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Lijkt me wel, doe ik ook. Om 5 uur is de receptie, en hij spreekt daar voor als laatste. Maar ik zal as week even voor je zoeken naar een specifiekere tijdsindeling. Ow, je moet je wel even aanmelden. http://www.uvh.nl/aanmelding-dies-25
Ok, ik heb juist een totaal ander studieverloop.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:20 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat er behoorlijk wat studie, tijd en moeite zit in het ontwikkelen van vaardigheden, inzicht in de stof en denkvermogen om het op het tentamen goed te doen. ''Ik heb analytisch denkvermogen dus ik lees de stof een keertje door en de rest laat ik aan mijn meesterbrein over'', zo werkt het bij mij in ieder geval niet. Overigens volg ik ook een andere studie, en daar moet ook voor geleerd worden. De nadruk op hard leren ben ik pas later in mijn studie belangrijk gaan vinden, als eerstejaars kon dat me juist wel aan mijn reet roesten.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik zal vast de enige zijn, maar ik vind dit wel een goed topic.
Altijd handig om over de ethiek van je latere WW uitkering te filosoferen natuurlijkquote:Op maandag 13 januari 2014 00:08 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Deels. Maar ook niet echt. Volg een van de keuzevakken filosofie die aan jouw universiteit worden aangeboden! Leuk en leerzaam
Ik leef best wel volgens jouw manier, alleen dan iets minder romantisch. Heb al heel lang een relatie, niks kiezen voor de kick.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
De snelle mens van het snelle geld. Is vrij snel klaar met zijn leven, natuurlijk moet hij wel steeds meer geld verdienen voor nieuwe spullen voor een nieuwe kick. Maar als je ziet dat sommige mensen een vrouw laten vallen omdat ze eens zin hebben in iets nieuws. Laat wel zien dat het niet meer allemaal zo mooi en kleurig is.
Maar goed je mag het met me oneens zijn, en ik heb ook niets tegen jou en jouw manier van leven. Respect voor alles en iedereen.
Dan hoef jij je toch niet aangesproken te voelen. Dit is vooral een aanklacht jegens de mens die snel wilt leven op grote voet. En seks belangrijker vindt dan een relatie. Op dat moment staat de balans scheef waarop mijn klacht zegt. Zet die balans eerst goed. In plaats van op de eerste of tweede date neuken terwijl je in de bioscoop geen woord hebt gewisseld is niet gezond.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik leef best wel volgens jouw manier, alleen dan iets minder romantisch. Heb al heel lang een relatie, niks kiezen voor de kick.
Maar waarom boeit het jou dat andere mensen dat doen?quote:Op maandag 13 januari 2014 09:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dan hoef jij je toch niet aangesproken te voelen. Dit is vooral een aanklacht jegens de mens die snel wilt leven op grote voet. En seks belangrijker vindt dan een relatie. Op dat moment staat de balans scheef waarop mijn klacht zegt. Zet die balans eerst goed. In plaats van op de eerste of tweede date neuken terwijl je in de bioscoop geen woord hebt gewisseld is niet gezond.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
Boeit mij niet dat andere mensen dat doen. Maar ze lachen je wel uit als je niet gewoon meteen voor de seks gaat. Daarom dacht ik, waarom maak ik niet eens een topic hierover een aanklacht, een tegenaanval, een grootschalig offensief.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar waarom boeit het jou dat andere mensen dat doen?
En ik voel me niet aangesproken, ik volg jouw gedachtesprongen gewoon niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |