abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135370729
De overheid regelt veel voor ons, volgens sommige te weinig volgens sommige veel teveel. Wat mij constant blijft verbazen is het eeuwige verplichte karakter en de eenheidsworst van de producten.

1) Het huidige pensioenstelsel: In de praktijk werkt het allemaal redelijk oké maar waarom mag ik niet kiezen uit mijn pensioen aanbieder? Onlangs kwam er nog in het nieuws dat verschillende pensioenfondsen investeren in kernwapentechniek. Voor mij persoonlijk een argument dit pensioenfonds direct te willen verlaten. Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden.

Tenslotte wat als je ondernemer wil worden? Mijn broer wil over enkele jaren in winkel beginnen en zal het geld veel liever op een spaarrekening zetten. Hetzelfde telt voor mij mijzelf bij een goede mogelijkheid zal ik direct een winkel willen starten of restaurant. Waarom ben ik verplicht te sparen voor een pensioen? Zodra ik voor mezelf begin zal ik het alsnog zelf moeten regelen.

Tenslotte waarom moeten mijn vader en ik in een zelfde soort pensioen zitten? Die man wil over enkele jaren met pensioen en kan/wil niet teveel risico nemen met zijn geld. Ik zelf ben 26 nog genoeg ruimte om risico te nemen.

2) WW-stelsel 70% van mijn laatst verdiende loon? Waar ik ook nog eens 6-10 weken op zal moeten wachten? En dan allerlei achterlijke verplichtingen? Ik heb genoeg aan 40% van mijn inkomen om aan mijn vaste lasten en boodschappen te kunnen voldoen. Daarnaast heb ik genoeg spaargeld het een tijd uit te zingen.

Waarom zit hier 0,0% flexibiliteit in? Waarom is er uberhaupt een verplichting? Het kost mijn elke maand een flinke bak geld (Ja ook als mijn baas dit betaald gaat het ten koste van mijn loon).

3) Zorgverzekeringen verplicht, ik snap de redenatie erachter (ook al ben ik tegen). Maar waarom zitten er een verloskundige en kraamzorg in het basispakket? >20 <45 zal het nooit gebruiken. En het is niet dat kraamzorg nu onverwachts komt :'). Verzekering zou voor onverwacht hoge kosten moeten zijn. Niet voor zorgkosten die je gewoon aan kan zien komen.

En waarom mag het eigen risico niet omhoog? Bijvoorbeeld na 3000 euro? Zodat mijn verzekering keldert in prijs? Verzekering kan zichzelf heel makkelijk indekken door waarborgsom te vragen (uiteraard met compensatie voor rente).

Kortom:

Waarom wil de overheid haar producten aan ons opdringen? En waarom hebben ze 0 flexibiliteit?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:02:04 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135371166
Omdat de PvdA en CDA van mening zijn dat mensen niets zelf kunnen regelen en met alles geholpen moeten worden.
Daarnaast zijn Nederlanders jarenlang erg hulpbehoevend geweest en decennia lang op deze partijen gestemd.
Gevolg: een hele rits voorzieningen waar niet iedereen op zit te wachten en een flinke staatsschuld.
So we just called him Fred
pi_135371290
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Omdat de PvdA en CDA van mening zijn dat mensen niets zelf kunnen regelen en met alles geholpen moeten worden.
Daarnaast zijn Nederlanders jarenlang erg hulpbehoevend geweest en decennia lang op deze partijen gestemd.
Gevolg: een hele rits voorzieningen waar niet iedereen op zit te wachten en een flinke staatsschuld.
... en je hoeft maar te kijken naar de landen die dat niet hebben om de argumenten aan te harken waarom je deze collectieve voorzieningen wel zou moeten hebben en nut hebben.
pi_135371883
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:04 schreef Be-Smart het volgende:

[..]

... en je hoeft maar te kijken naar de landen die dat niet hebben om de argumenten aan te harken waarom je deze collectieve voorzieningen wel zou moeten hebben en nut hebben.
Niet dat ik dat een heel erg goed argument vind, maar toch graag voorbeelden :).
pi_135372258
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Niet dat ik dat een heel erg goed argument vind, maar toch graag voorbeelden :).
Verplicht pensioensfonds -> Mensen laten zich oplichten als kleine partij (zie woekerpolissen in NL, dat gebeurt gewoon) en betalen te veel en krijgen daar te weinig voor terug zodat ze op hun 80ste in de supermarkt moeten gaan werken.

Werkloosheidsuitkering -> Als keuze leidt dat tot extra nutteloze concurrentie en een race tot the bottom. Zie ZZP'ers in NL zonder dat daar iets tegenover staat.

enz. enz. enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door Be-Smart op 11-01-2014 21:30:35 ]
pi_135372374
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:19 schreef Be-Smart het volgende:

[..]

Verplicht pensioensfonds -> Mensen laten zich oplichten als kleine partij (zie woekerpolissen in NL, dat gebeurt gewoon) en betalen te veel en krijgen daar te weinig voor terug zodat ze op hun 80ste in de supermarkt moeten gaan werken.

Werkloosheidsuitkering -> Als keuze leidt dat tot extra nutteloze concurrentie en een race tot the bottom. Zie ZZP'ers in NL zonder dat dat daar iets teneover staat.

enz. enz. enz.
Oké, dan zijn je hypothesen wat er zou gebeuren. Nu de voorbeelden graag.

Ik ken wel een voorbeeld waar mensen tot hun 80e in supermarkt moeten staan. Maar dat was omdat de lokale overheid failliet ging.

-Edit-
Ik ben niet per definitie tegen een verplicht karakter van sociaal verzekeren. Maar ik vind het wel belachelijk dat ik niet mijn eigen pensioenfonds mag kiezen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:17:44 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135377686
Je mag toch gewoon je eigen pensioenfonds kiezen? Alleen wordt jouw werkgever verplicht jou eentje aan te bieden, vaak met groepskorting. Maar volgens mij mag je gewoon zeggen; Rot op ik heb mijn eigen pensioenregelingen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_135378017
Omdat sommige zaken voor het land als collectief - en dus voor de overheid - goedkoper zijn om op te dringen. Als iemand geen pensioen heeft en daardoor schuldsanering aan moet vragen kost dat heel veel geld. Natuurlijk zijn er mensen die veel regelingen niet nodig hebben maar dat kunnen mensen vaak lastig zelf inschatten. Als je alles optioneel maakt gaan er mensen om redenen die ze wel of niet hadden kunnen voorzien de verkeerde keuzes maken.

Natuurlijk zijn er best diensten die misschien niet hoognodig zijn en daar kun je ook vragen bij stellen.

Goed voorbeeld is de verplichte zorgverzekering - mensen die die absoluut niet willen hebben mogen hem weigeren, maar er wordt wel alles aan gedaan om te voorkomen dat te veel mensen dat doen. Als je voordeel zou kunnen halen uit het niet afsluiten van een zorgverzekering gaat het gegarandeerd gebeuren dat de Staat opdraait voor kosten die niet betaald kunnen worden door een onverzekerde.
pi_135378676
Emigreer naar Koeweit ofzo
pi_135378803
Welkom in de fossiele wereld waarin wij leven met oude machtsblokken.
Echt walgelijk :r
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:51:25 #11
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135379202
De opt-in is dat je hier woont. Het staat je vrij te verhuizen als je het niet eens bent met het beleid in Nederland.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:55:25 #12
294141 tarantism
hups in die kont
pi_135379399
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
De opt-in is dat je hier woont.
bam! Zeker in een eeuw met mondiale migratiemogelijkheden klinkt het voor de hand liggend om verschillende reglementen te doen gelden binnen verschillende gebieden. Heel modern eigenlijk.
pi_135379549
quote:
De opt-in is dat je hier woont. Het staat je vrij te verhuizen als je het niet eens bent met het beleid in Nederland.
Zwaktebod, had je ook tegen Duitse joden kunnen zeggrn in 1933.

Bevalt het niet? Ga je toch weg.
pi_135379584
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:58 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Godwin.
  zondag 12 januari 2014 @ 00:02:47 #15
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135379702
quote:

[..]

Goeien argument.
pi_135379750
Dit ultieme zwaktebod verdiende niet beter dan een Godwin
  zondag 12 januari 2014 @ 00:05:13 #17
409244 spiegelspel
ik doe aan ventileren
pi_135379796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:55 schreef tarantism het volgende:

[..]

bam! Zeker in een eeuw met mondiale migratiemogelijkheden klinkt het voor de hand liggend om verschillende reglementen te doen gelden binnen verschillende gebieden. Heel modern eigenlijk.
Binnen de EU kan je nog wel migreren maar daar buiten word het al moeilijk.
pi_135379797
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Als je oprecht niet inziet waarom dat onzin is ben ik bang dat dit geen vruchtbaar topic wordt.
pi_135379838
quote:
Slecht argument. Hiermee zeg je eigenlijk dat als je ergens woont, je niet moet zeuren om alles wat er om je heen gebeurt.

Woon je in een slechte buurt waarin vaak ingebroken wordt of je geterroriseerd wordt door de buren? Daar kies je zelf voor toch, je zou ook kunnen verhuizen.

Krijg je vaak klappen op straat? Verhuis je toch lekker. En als je niet verhuist, moet je ook niet zeuren als je weer eens in elkaar geslagen wordt.
  zondag 12 januari 2014 @ 00:06:56 #20
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135379867
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Je kunt nou eenmaal niet opt-outen bij wetten. Dat is een beetje de basis van wetten.
pi_135379927
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:06 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Je kunt nou eenmaal niet opt-outen bij wetten. Dat is een beetje de basis van wetten.
De vraag was dat ook waarom die wetten er uberhaupt zijn.
pi_135379944
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:06 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Slecht argument. Hiermee zeg je eigenlijk dat als je ergens woont, je niet moet zeuren om alles wat er om je heen gebeurt.

Woon je in een slechte buurt waarin vaak ingebroken wordt of je geterroriseerd wordt door de buren? Daar kies je zelf voor toch, je zou ook kunnen verhuizen.

Krijg je vaak klappen op straat? Verhuis je toch lekker.
Dat zijn misdaden. Die hoef je niet te tolereren. Op dezelfde manier als een jood (of welke groep dan ook) geen genocide hoeft te tolereren.

Anders is het als het gaat om zaken die weliswaar een inbreuk op jouw leefgenot vormen, maar niet verboden zijn. Je zegt tegen iemand die boven een supermarkt woont en dat niet wil toch ook dat hij beter kan verhuizen? Wil dat zeggen dat iedereen overal alles maar moet tolereren of anders weg moet gaan? Nee.
pi_135379997
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:08 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarom ze er zijn? Omdat ze zijn aangenomen bij meerderheid door een representatieve vertegenwoordiging van onze bevolking in een orgaan dat daarvoor in de grondwet de nodige macht heeft gekregen.
  zondag 12 januari 2014 @ 00:10:00 #24
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135380021
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:08 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Nee, het is geen discussie over het afschaffen van de WW of pensioenafdracht. Het gaat om een opt-out bij die wetten.
pi_135380103
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zijn misdaden. Die hoef je niet te tolereren. Op dezelfde manier als een jood (of welke groep dan ook) geen genocide hoeft te tolereren.

Vele zaken die de overheid uitvoert vind ik dan ook misdaden, zoals het beroven van een groot deel van je inkomen en het straffen van mensen voor slachtofferloze 'misdrijven', zoals het telen van sommige planten.
pi_135380211
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:12 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Vele zaken die de overheid uitvoert vind ik dan ook misdaden, zoals het beroven van een groot deel van je inkomen en het straffen van mensen voor slachtofferloze 'misdrijven'.
Wat jij vindt is voor de discussie misschien enigszins van belang, maar op staatsrechtelijk niveau niet. Ik kan me ook niet onttrekken aan de wet als ik vind dat het slachtoffer van mijn moord het verdiende.

Belastingen en 'slachtofferloze misdrijven' (waar ik het trouwens pertinent mee oneens ben maar dat is misschien meer iets voor in een ander topic) overtreden geen verdragen, rechtsbeginselen of afspraken met andere landen en zijn volledig toegestaan voor een overheid om toe te passen mits bij wet bepaald. Dat is nou eenmaal zo in een democratie.
pi_135380318
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat jij vindt is voor de discussie misschien enigszins van belang, maar op staatsrechtelijk niveau niet. Ik kan me ook niet onttrekken aan de wet als ik vind dat het slachtoffer van mijn moord het verdiende.

Belastingen en 'slachtofferloze misdrijven' (waar ik het trouwens pertinent mee oneens ben maar dat is misschien meer iets voor in een ander topic) overtreden geen verdragen, rechtsbeginselen of afspraken met andere landen en zijn volledig toegestaan voor een overheid om toe te passen mits bij wet bepaald. Dat is nou eenmaal zo in een democratie.
Nee natuurlijk overtreden de dingen die de overheid doet geen verdragen, omdat ze die zelf maken. Mijn punt is nou juist dat die wetten en verdragen zelf misdadig zijn.
pi_135380385
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:17 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Nee natuurlijk overtreden de dingen die de overheid doet geen verdragen, omdat ze die zelf maken. Mijn punt is nou juist dat die wetten en verdragen zelf misdadig zijn.
En daar is vrijwel niemand het mee eens. Dan is het jammer maar helaas: dat is een van de belangrijkste eigenschappen van een democratie. Waarom zijn ze overigens 'misdadig'?
pi_135380550
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

En daar is vrijwel niemand het mee eens. Dan is het jammer maar helaas: dat is een van de belangrijkste eigenschappen van een democratie.
Inderdaad zitten helaas veel mensen nog in de mindset dat de wet altijd goed is. Befehl ist befehl. Zo is dat nu eenmaal.

quote:
Waarom zijn ze overigens 'misdadig'?
Omdat ik niet vind dat onschuldige mensen met dwang iets opgedrongen mag worden. Door je buurman niet, en dus ook niet door de overheid.
pi_135380679
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:23 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Inderdaad zitten helaas veel mensen nog in de mindset dat de wet altijd goed is. Befehl ist befehl. Zo is dat nu eenmaal.

[..]

Omdat ik niet vind dat onschuldige mensen met dwang iets opgedrongen mag worden. Door je buurman niet, en dus ook niet door de overheid.
Grappig dat je het zo formuleert dat het net lijkt alsof iedereen die het niet met je eens is fout zit (de Nazi-suggestie ontgaat me zeker ook niet) maar dat je eigen weg wel de juiste is. Als je niet hypocriet bent ben je dus tegen elke vorm van wetten - ontstaat er dan geen totaal onleefbare samenleving? De meest basale dingen zijn niet meer mogelijk. Je gaat eigenlijk nog verder dan libertariërs en die vind ik meestal al vrij extreem.

Plus natuurlijk dat heel veel mensen bewust en tevreden afhankelijk zijn van overheidsdiensten. Door alles weg te halen ontneem je die mensen sociale zekerheid en leg je dus in feite je eigen mening met dwang op aan anderen. Een optionele samenleving met optionele wetten kan niet bestaan.
pi_135380750
En ik heb het misschien net iets te subtiel gezegd maar het is vrij lastig je serieus te nemen als je iedereen met oorlogsmisdadigers vergelijkt. Ik zal verder niet kinderachtig een TR plaatsen of boos worden maar ik wel het wel even opmerken.
pi_135380889
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:27 schreef Tchock het volgende:
En ik heb het misschien net iets te subtiel gezegd maar het is vrij lastig je serieus te nemen als je iedereen met oorlogsmisdadigers vergelijkt. Ik zal verder niet kinderachtig een TR plaatsen of boos worden maar ik wel het wel even opmerken.
Ik vergelijk helemaal niet iedereen met oorlogsmisdadigers. Ik wil slechts zeggen dat als je ervan uitgaat dat alles wat de overheid doet juist is, omdat democratie, dat dit tot gevaarlijke situaties kan leiden.
pi_135381015
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:30 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik vergelijk helemaal niet iedereen met oorlogsmisdadigers. Ik wil slechts zeggen dat als je ervan uitgaat dat alles wat de overheid doet juist is, omdat democratie, dat dit tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Je weet niet wat 'Befehl ist befehl' betekent of inhoudt? Het wordt niet voor niets de 'Nuremberg defense' genoemd.
pi_135381175
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je weet niet wat 'Befehl ist befehl' betekent of inhoudt?
Daar bedoelde ik dus het bovenstaande mee.
pi_135381195
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:37 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Daar bedoelde ik dus het bovenstaande mee.
Dan moet je het niet zeggen. :')
pi_135381223
En iets niet erkennen als misdaad (zeker de absurde dingen die jij noemt) is natuurlijk iets totaal anders dan zeggen dat het juist is omdat het democratisch is aangenomen.
pi_135381233
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:26 schreef Tchock het volgende:
Grappig dat je het zo formuleert dat het net lijkt alsof iedereen die het niet met je eens is fout zit (de Nazi-suggestie ontgaat me zeker ook niet) maar dat je eigen weg wel de juiste is. Als je niet hypocriet bent ben je dus tegen elke vorm van wetten - ontstaat er dan geen totaal onleefbare samenleving? De meest basale dingen zijn niet meer mogelijk. Je gaat eigenlijk nog verder dan libertariërs en die vind ik meestal al vrij extreem.

Plus natuurlijk dat heel veel mensen bewust en tevreden afhankelijk zijn van overheidsdiensten. Door alles weg te halen ontneem je die mensen sociale zekerheid en leg je dus in feite je eigen mening met dwang op aan anderen. Een optionele samenleving met optionele wetten kan niet bestaan.
Ok het kan niet bestaan, jij zegt het. Da houd ik er maar over op. Anders moet je je maar eens inlezen in de basis van het libertarisme.
pi_135381244
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ok het kan niet bestaan, jij zegt het. Da houd ik er maar over op. Anders moet je je maar eens inlezen in de basis van het libertarisme.
Ik vraag het jou.
pi_135381363
En nog voor je één argument hebt genoemd heb ik al ongeveer vier drogredenen gelezen. Chapeau hoor.
pi_135381383
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
En iets niet erkennen als misdaad (zeker de absurde dingen die jij noemt) is natuurlijk iets totaal anders dan zeggen dat het juist is omdat het democratisch is aangenomen.
Ben blij dat je toegeeft dat een wet volgens iemand slecht kan zijn ook als deze democratisch tot stand is gekomen. We zijn al een stap verder.
pi_135381404
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:41 schreef Tchock het volgende:
En nog voor je één argument hebt genoemd heb ik al ongeveer vier drogredenen gelezen. Chapeau hoor.
Argument waarvoor?
pi_135381464
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vraag het jou.
Dit soort vragen zijn de afgelopen maanden al zeker 5x aan de orde gekomen in het libertarisme topic.
pi_135381482
Weet je: laat maar.

- Eerst stel je iets wat je niet beargumenteert (dat wat de overheid doet een misdrijf is)
- Dan vergelijk je iedereen die het niet met je eens is met nazi's
- Dan verklaar je zonder iets gezegd te hebben de discussie ten einde en meldt dat ik me maar in moet gaan lezen
- Dan vraag je wat je je eigen standpunt is.

Ik ga wel ergens anders posten _O- Fijne avond verder.
pi_135381495
Ok, fijne avond!
pi_135382390
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
Weet je: laat maar.

- Eerst stel je iets wat je niet beargumenteert (dat wat de overheid doet een misdrijf is)
- Dan vergelijk je iedereen die het niet met je eens is met nazi's
- Dan verklaar je zonder iets gezegd te hebben de discussie ten einde en meldt dat ik me maar in moet gaan lezen
- Dan vraag je wat je je eigen standpunt is.

Ik ga wel ergens anders posten _O- Fijne avond verder.
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
Ok, fijne avond!
Dames toch :')
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:49:31 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_135388430
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:23 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

[..]

En als deze wegenbouwer mij zijn overlast en vervuiling op dringt? of uitsluiting van deelname aan het economisch verkeer? of hoe de macht van het geld de waarde van bezittingen kan devalueren? dat is dan dikke prima natuurlijk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_135388446
quote:

[..]

Je Godwin lijkt me een stuk groter zwaktebod...

Maar goed, het is voor je eigen bestwil.
pi_135388498
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:30 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je zorgt maar dat je je gedraagt. Onzinnige Godwins en Nazisuggesties voegen niks toe.
pi_135388557
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je Godwin lijkt me een stuk groter zwaktebod...

Maar goed, het is voor je eigen bestwil.
Ik gebruik de Godwin hier bewust omdat ´dan ga je toch weg´ vergelijkbaar is met een Godwin. Slechts bedoeld om elke discussie dood te slaan.

Bij elke klacht over VVD-wetgeving moet ik ook maar zeggen, dan ga je toch lekker weg?
pi_135388626
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik gebruik de Godwin hier bewust omdat ´dan ga je toch weg´ vergelijkbaar is met een Godwin. Slechts bedoeld om elke discussie dood te slaan.

Bij elke klacht over VVD-wetgeving moet ik ook maar zeggen, dan ga je toch lekker weg?
Tja, als je toch niet van plan bent om enige discussie aan te gaan en hier alleen maar bent om je gal te spuwen, dan voegt dat niet zoveel toe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')