SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
Trui haar kikkermutsen:
Stormqueen's nonchalant hip over de loveseat gedrapeerde deken:
Petit fourtje van Donna:
Vosje van Tyler-Girl:
Kwakzor's poef:
[ Bericht 3% gewijzigd door PaarsBeestje op 11-01-2014 21:02:20 ]
Zal ik straks even meten, ik heb wat meer lossen gedaan dan het patroon.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Oh heel gaaf!![]()
Hoe breed wordt deze?
Toffe kleuren!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dit is mijn CAL deken trouwens
[ afbeelding ]
en de kleuren:
[ afbeelding ]
Ow..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dat zijn niet mijn sunburst granny's heDie heb ik helemaal zelf van google getrokken als voorbeeld
Nope die is gewoon door kwakzor zelf gemaakt voor zover ik weet. Twee posts daarboven staat vrijwel dezelfde welke inderdaad wel een plaatje van het net isquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Was die poef niet ook een gegoogeld voorbeeld??
Ah ok, dan haal ik ze door elkaarquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nope die is gewoon door kwakzor zelf gemaakt voor zover ik weet. Twee posts daarboven staat vrijwel dezelfde welke inderdaad wel een plaatje van het net is
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nope die is gewoon door kwakzor zelf gemaakt voor zover ik weet. Twee posts daarboven staat vrijwel dezelfde welke inderdaad wel een plaatje van het net is
Blijkbaar vond ik hem wel showroomwaardig, die poefquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik heb m echt zelfgemaakt (als je de rest van mn kamer op de foto zag wist je meteen dat t geen showroom is
)
thanksquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Blijkbaar vond ik hem wel showroomwaardig, die poef![]()
Ik vond het ook een foto rechtstreeks uit een folder hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik heb m echt zelfgemaakt (als je de rest van mn kamer op de foto zag wist je meteen dat t geen showroom is
)
Gelukkigquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:51 schreef Puckzzz het volgende:
Volgens mij had ik net kortsluiting in mijn hersenen na het lezen van bovenstaande
ja doe heb ik er ook bijgepakt, maar dan nog klopt er weinig van.....quote:Op zondag 12 januari 2014 08:41 schreef -Spring het volgende:
http://amberscreaties.blo(...)ssende-muts.html?m=1
Toch wel.
Zit er een patroon in het mutsje waardoor je exact op een x aantal steken moet zitten ofzo? Anders zou ik het patroon met een kilootje zout nemen en gewoon ff meten tussendoor.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:06 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ja doe heb ik er ook bijgepakt, maar dan nog klopt er weinig van.....
lief knuffeltje Marsust
nee je hoeft niet perse op zoveel steken uit te komen. heb het mutsje overnieuw gemaakt en nu lijkt het toch enigzins te kloppenquote:Op zondag 12 januari 2014 11:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zit er een patroon in het mutsje waardoor je exact op een x aantal steken moet zitten ofzo? Anders zou ik het patroon met een kilootje zout nemen en gewoon ff meten tussendoor.
quote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb mijn deken af!Hier zijn wat foto's van het hele haakproces.
De vierkantjes opspannen:
[ afbeelding ]
Puzzelen tot de volgorde mooi is en daarna aan elkaar haken:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De rand er omheen gehaakt, dus de deken is klaar!
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Er was geen enkel plaatje op internet te vinden dus heb ik maar ff snel een foto gemaakt.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Puckzzz wat leuk die glanzende lovertjes in dat garen. Wat is dat precies voor garen?
Ja ik had 'm eerst nog helemaal grijs willen maken maar ik vond die mint zo'n mooie kleur. En mijn handtas is mint dus dat matched mooiquote:Op zondag 12 januari 2014 14:19 schreef Sunnythesun het volgende:
prachtig die deken.
En die sjaal is ook tof geworden, simpel edoch doeltreffend![]()
![]()
Ik heb bijna de skullsjaal af. Had er even een pauze tussen, maar in 2 avondjes heb je die wel af in theorie. Leuk ding!
quote:Op zondag 12 januari 2014 14:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb bijna de skullsjaal af. Had er even een pauze tussen, maar in 2 avondjes heb je die wel af in theorie. Leuk ding!
quote:Op zondag 12 januari 2014 15:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Geen paniek, volgens de zeeman komt er gewoon weer creme binnen alleen weten ze niet wanneer. Jullie hoeven dus niet voor mij te hoarden
Wie was dat laatst met wibra bestellen die er mail van had? Zou die mail naar mij doorgestuurd kunnen worden want hier in Breda wisten ze niets over bestellen 'want ze krijgen maar af en toe wat binnen'
Wauw! Mooi garen ookquote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Tof! Die wangetjesquote:Op zondag 12 januari 2014 15:40 schreef Susie het volgende:
Wow, mooie shawl en deken!![]()
Ik heb Majaeindelijk af.
[ link | afbeelding ]
nu hoop ik dat het zo werkt, want mobiel...
wauwquote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Ik houd wel van Southpark! Maar als het om ami's gaat haak ik af, het in elkaar zetten wil nooit bij mijquote:Op zondag 12 januari 2014 23:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog grote South Park fans hier toevallig die eind januari / begin februari tijd hebben voor een testje?
Erg snoezigquote:Op zondag 12 januari 2014 11:03 schreef MarSuSt het volgende:
[ afbeelding ]
Knuffellapje voor een heel klein kereltje.
Wauw, wat ontzettend mooi en strak zeg!quote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Glitter is mijn lievelingskleurquote:Op zondag 12 januari 2014 14:17 schreef Puckzzz het volgende:
[..]HEEL erg mooie kleuren combinatie!
Ik heb mijn heerlijke warme sjaal af:
[ afbeelding ]
Hij meet ruim 190 bij 90 CM
[ afbeelding ]
Wat cute, en wat een priegelwerk johquote:Op zondag 12 januari 2014 15:40 schreef Susie het volgende:
Wow, mooie shawl en deken!![]()
Ik heb Majaeindelijk af.
[ link | afbeelding ]
nu hoop ik dat het zo werkt, want mobiel...
Tof die rups, is dat een kadootje of voor in je eigen vensterbank?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:20 schreef Lijnloos het volgende:
SpuugWat prachtig geworden!!!
Wauw zeg....
Ik had vorige week vrij genomen als opvang voor Minke (voor het eerst naar de basisschool, maar als het teveel zou worden zou ik haar kunnen halen... gelukkig ging het goed en had ik gewoon een soort vakantie) en lekker gehandwerkt![]()
Een sleutelhanger voor aan de nieuwe gymtas:
[ afbeelding ]
Een rups, gewoon omdat ik hem zo leuk vond...
[ afbeelding ]
Ik ben echt fan van de Stip & Haak patronen.... heb er een aantal van/met Sinterklaas gekregen, dus ik kan nog effe vooruit!
De foto is puur voor het patroon, ik heb ook geen idee hoe groot ze het wil maken. Ik heb nu maar gezegd dat ze 10 bollen moet nemen + 1 in de kleur waarmee ze het aan elkaar wil makenquote:Op maandag 13 januari 2014 09:10 schreef trui het volgende:
wel southpark fan, maar geen tijd voor een testje deze weken. Ik ben wel benieuwd, BT!
space, het is op die foto helemaal niet te zien hoe groot die deken is, dus erg lastig inschatten hoeveel garen je daarvoor nodig hebt. (niet dat ik er anders wel goed in ben hoor.)
leuke rups, Lijnloos! (en fijn dat Minkes start op school zo goed ging!)
ik zag ook nog een mooie shawl van Puckzz, grappig met die glittertjes. en wat een lief bijtje, susie!
Hoe groot is de geworden dan?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn granny gingen 18 bollen, heb daar wel wat restjes van overgehouden maar met tien zou ik het niet redden. Then again hou ik wel van oversized.
1.30 bij 2.10quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Hoe groot is de geworden dan?
Ik had op ravelry gezocht naar een andere snowflake deken, die was 120*160 en daarvoor gebruikten ze ongeveer 2000 meter. Toen heb ik 2500 meter genomen = 8.beetje bollen. 10 van gemaakt plus nog een extra voor aan elkaar maken dus ik dacht dat ik ruim zat. Maar goed het is niet mijn deken, anders zou ik 20 bollen kopenquote:
Zit er zoveel meter in zo'n bol stylecraft ja?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:26 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik had op ravelry gezocht naar een andere snowflake deken, die was 120*160 en daarvoor gebruikten ze ongeveer 2000 meter. Toen heb ik 2500 meter genomen = 8.beetje bollen. 10 van gemaakt plus nog een extra voor aan elkaar maken dus ik dacht dat ik ruim zat. Maar goed het is niet mijn deken, anders zou ik 20 bollen kopen![]()
Dat was wel Saskia, die is iets dikker dacht ikquote:Op maandag 13 januari 2014 10:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Maar nu weet ik wel hoeveel ik moet hebben voor een awesome granny want die staat nog op mijn lijstje
Hangt er een beetje vanaf hoe groot het project is, maar iets van South Park zou hier wel in de smaak kunnen vallenquote:Op zondag 12 januari 2014 23:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog grote South Park fans hier toevallig die eind januari / begin februari tijd hebben voor een testje?
Wat slim haha!quote:Op maandag 13 januari 2014 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook geen idee, ik schat het nu in n.a.v. gewicht, dus ik maak een basis, die leg ik op de keukenweegschaalen dan schat ik wat ik voor het geheel nodig heb
295 meterquote:Op maandag 13 januari 2014 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zit er zoveel meter in zo'n bol stylecraft ja?![]()
Ik heb ook geen idee, ik schat het nu in n.a.v. gewicht, dus ik maak een basis, die leg ik op de keukenweegschaalen dan schat ik wat ik voor het geheel nodig heb
Ja weet ik, maar ik blijf geen dekens van stylecraft maken, dat is een stuk duurder dan saskia of royalquote:Op maandag 13 januari 2014 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat was wel Saskia, die is iets dikker dacht ik
je kan toch eerst met jouw eigen stylecraft een square haken en wegen?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:33 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
295 meter. Helaas moet ik uit de UK bestellen voor die stylecraft, en ik wil eigenlijk niet 5x voor dr hoeven te bestellen
![]()
Als je het vergelijkt in prijs x meters valt dat toch heel erg mee?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik blijf geen dekens van stylecraft maken, dat is een stuk duurder dan saskia of royal
Dan kloppen mijn bollen niet meerquote:Op maandag 13 januari 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je kan toch eerst met jouw eigen stylecraft een square haken en wegen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stylecraft is 2,75 per 100 gram en Saskia 1 euro per 100 gram. Stylecraft is 295 meter en Saskia 265 meter. Procentueel gezien is het wel flink duurderquote:Op maandag 13 januari 2014 10:37 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt in prijs x meters valt dat toch heel erg mee?
In Engeland betaal je ¤2 voor 100 gram, dat scheelt al weer ietsje, maar ik wist niet dat er ook zoveel meters ook op Saskia zaten. Excuses moi!quote:Op maandag 13 januari 2014 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Stylecraft is 2,75 per 100 gram en Saskia 1 euro per 100 gram. Stylecraft is 295 meter en Saskia 265 meter. Procentueel gezien is het wel flink duurder
Ja, daarom is het ook zo bazig, 18 euro voor een mega-dekenquote:Op maandag 13 januari 2014 10:45 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
In Engeland betaal je ¤2 voor 100 gram, dat scheelt al weer ietsje, maar ik wist niet dat er ook zoveel meters ook op Saskia zaten. Excuses moi!
Maar je kunt bestellen! Of niet als je stomme medewerkers treftquote:Op maandag 13 januari 2014 10:50 schreef DonnaRush het volgende:
Jaaa snap ik. Onze Wibra's hebben vaak alleen zwart en groen en soms wit. In ieder geval een bagger aanbod, dus heb me nooit echt zo in Saskia verdiept.
Zeker ook in combi met die mooie kleuren vind ik Stylecraft echt super en in verhouding tot Phildar ofzo is het inderdaad fijn qua prijs.
Op de CAL waren ook dames die de standaard deken met catania of phildar c 3 gingen maken. Zij hadden 37 bolletjes nodig ofzo. Nou dan kan je wel vast beginnen met sparen. ¤74 minimaal.
Woon je in de buurt van Amsterdam? Ik heb nog zo'n oud kussentje liggen, volgens mij.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
EnIKEA. Ik wilde zo'n goedkoop kussentje om wat squares op vast te maken als cadeautje voor mijn oma. Hebben ze die goedkope kleine kussentjes vervangen door kussentjes van andere stof (gladder), op zich niet erg maar ze zijn dus ook een stuk groter. Iemand enig idee waar ik dan wel een (het liefste zwart) kussentje kan halen, of eventueel een kussensloop dan? Ongeveer 30-35 * 30-35. Die ik nu dus van ikea heb is 50*50... Kan wel de squares aan elkaar maken en een zwarte rand eromheen, maar hmz.
![]()
Totaal niet helaas, maar ik ga maar eens langs de action deze week.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Woon je in de buurt van Amsterdam? Ik heb nog zo'n oud kussentje liggen, volgens mij.
Is het dan zo snel op of lag het gewoon niet in de winkel?quote:Ons filiaal aan de Ginnekenstraat heeft afgelopen vrijdag 2 dozen met wol van het najaarsassortiment binnen gekregen. Daar zit ook de gele wol bij. Op 14 januari komt bij ons centrale magazijn het laatste deel van deze wol binnen. Vanaf die datum zou u kunnen bestellen maar het is natuurlijk sneller om de wol in de winkel te kopen als het er toch ligt.
eBay. http://www.ebay.com/itm/V(...)&hash=item5af31616f6quote:Op maandag 13 januari 2014 12:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand een tip voor een internetwinkel waar ze simpele aluminium haaknaalden hebben voor een zacht prijsje? Ik mis nl nog de halve maten (2,5 4,5, 5,5)
Mijn moeder heeft er een paar met handvatten eraan, maar daar kan ik echt niet mee overweg. Ik pak een haaknaald anders vast dan de gemiddelde persoon; heel erg naar voren (doe ik ook met mijn pennen) en laat de haaknaald ronddraaien in mijn hand.
En 2,5 hebben ze bij de Hema voor 1,50 euro.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand een tip voor een internetwinkel waar ze simpele aluminium haaknaalden hebben voor een zacht prijsje? Ik mis nl nog de halve maten (2,5 4,5, 5,5)
Mijn moeder heeft er een paar met handvatten eraan, maar daar kan ik echt niet mee overweg. Ik pak een haaknaald anders vast dan de gemiddelde persoon; heel erg naar voren (doe ik ook met mijn pennen) en laat de haaknaald ronddraaien in mijn hand.
Het zijn de enigen die nog ontbreken in mijn collectie en zo af en toe blijk ik ze toch wel nodig te hebben.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:39 schreef DonnaRush het volgende:
Ja Ebay inderdaad. Als je alleen 2,5, 4,5 en 5,5 nodig hebt wil ik ze ook wel naar je opsturen tegen vergoeding van de postzegels. Ik gebruik ze namelijk niet.
Ik ben er altijd weer content mee als ik een alternatief vind voor die ellendige oogjes.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:40 schreef DonnaRush het volgende:
Claudia_x, wat extreem schattig. Dat ziet er echt lief uit!
Check maar even en anders stuur je me maar een PM.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:40 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het zijn de enigen die nog ontbreken in mijn collectie en zo af en toe blijk ik ze toch wel nodig te hebben.
Dus als het zou kunnen graag
Edit: anders ook nog even ebay checken dan.
Is nog te duur volgens mijn ebay regels, ik had voor 2 euro een hele set. Maar ik kon het nu niet goedkoper vindenquote:Op maandag 13 januari 2014 12:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Voor 6 euro heb ik een complete haaknaaldenset in maten 2-8 mm inclusief verzending. Daar kan geen Nederlandse webshop tegenop en ook niet PostNL. Dus maar besteld. Je kunt nooit genoeg haaknaalden hebben toch?![]()
Ik zoek altijd alleen op producten die vanuit EU/UK verstuurd worden, niet zulke goede ervaringen binnen de familie over verzendingen vanuit andere werelddelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Is nog te duur volgens mijn ebay regels, ik had voor 2 euro een hele set. Maar ik kon het nu niet goedkoper vinden
Dat vind ik dan nog wel meevallen voor een zware enveloppe uit de UKquote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zoek altijd alleen op producten die vanuit EU/UK verstuurd worden, niet zulke goede ervaringen binnen de familie over verzendingen vanuit andere werelddelen.
Haaknaalden waren 2,19 pond, verzending is gewoon duur
Ah dan is het nog te doen, china duurt lang en heel soms komt het niet, maar dan krijg je gewoon je geld terug dus /carequote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zoek altijd alleen op producten die vanuit EU/UK verstuurd worden, niet zulke goede ervaringen binnen de familie over verzendingen vanuit andere werelddelen.
Haaknaalden waren 2,19 pond, verzending is gewoon duur
Er was een tijd dat de UK langzamer was dan China, maar dat is gelukkig voorbijquote:Op maandag 13 januari 2014 13:05 schreef DonnaRush het volgende:
Uit de UK heb je het inderdaad ook weer sneller, dus dan vind ik het nog meevallen, goede prijs!
Hahaha, die tijd heb ik niet bewust meegemaakt denk ik. Of nouja, ik besteld al vrij lang dingen in het buitenland, maar vooral Amerika en China. Mijn UK ervaring is pas vorig jaar begonnen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Er was een tijd dat de UK langzamer was dan China, maar dat is gelukkig voorbij
Sorry, die kan ik je niet opsturen haha!quote:Op maandag 13 januari 2014 13:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Eind van de week gok ik binnen.
Nu alleen nog 10 handen nodig om met alle aanwezige haaknaalden en garen te kunnen haken.
Hier een fan, en tijd!quote:Op zondag 12 januari 2014 23:10 schreef BrainTeaser het volgende:
@Spuuglokje: wauw, wat een gave deken!
@Puckzzz: Mooie sjaal! Ziet er lekker warm uit!
@Susie: Schattig!Die wangetjes inderdaad!
@Lijnloos: fijn dat het zo goed ging! En je bent inderdaad lekker opgeschoten! Die rups is echt geweldig!
Hier heel de dag onderdelen gehaakt en gefotografeerd voor m'n patronen. Valt nog tegen, om haakwerk netjes op de foto te zetten, zeg! Mocht gelukkig de spiegelreflex van m'n zus lenen
Maar qua daglicht schiet dat ook niet echt op in januari![]()
En als ik nu zeg dat ik juist het in elkaar zetten tot een minimum beperkt heb?? Als in: de benen, het lijf en de armen vormen uiteindelijk één geheel, dus je hoeft alleen het lijf en het hoofd aan elkaar te maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:50 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik houd wel van Southpark! Maar als het om ami's gaat haak ik af, het in elkaar zetten wil nooit bij mij
Ja, ik wil de bekendste figuren maken (Stan, Kyle, Kenny, Butters en Cartman), maar voor die eerste 4 lijkt het patroon heel erg op elkaar. Ze worden ongeveer 20-22 cm hoog denk ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf hoe groot het project is, maar iets van South Park zou hier wel in de smaak kunnen vallen![]()
Oeh, mooi!quote:
Je kunt nooit teveel Stylecraft hebbenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef Susie het volgende:
Claudia! Die egeltjes!Superschattig, wat zal ze trots zijn om die uit te delen zeg.
(Ik heb zojuist teveel bollen stylecraft besteldkon niet goed kiezen tussen de kleuren
Maar kan er wel meerdere baby dekentjes van maken, er zijn er 2 onderweg...baby's dus
)
ja, dit dus. Ik maar een klein kastje tot mijn beschikking... Voor verjaardag maar mooie opbergdozen vragen ook...quote:
IKEA bakkenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef Susie het volgende:
[..]
ja, dit dus. Ik maar een klein kastje tot mijn beschikking... Voor verjaardag maar mooie opbergdozen vragen ook...
Ik wil eigenlijk grote expedits en daar al mn wollies in leggen, net zo'n idee als bij de wibra dusquote:Op maandag 13 januari 2014 15:28 schreef DonnaRush het volgende:
Maar ik bakken vind ik zo irritant, want op 1 of andere manier moet ik altijd de onderste hebben en dan is de rest helemaal door de war en oohhhhhh, drama!
Ja dan heb je weer stof inderdaad, maar het zou wel leuk staanquote:Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef trui het volgende:
ik ben bij met m'n EXPEDIT vakkenkast, maar dan wel met lades. Zelfs die lades leveren echter al snel rommeltjes op als je erin graait. het is gewoon onontkoombaar dat je af en toe weer even wat bollen moet oprollen en ordenen. weet je ook weer goed wat je allemaal hebt.
(open vakken met alleen de bollen erin is ook geen oplossing w.m.b., dan komt erzoveel stof bij enzo.)
Geweldig!!!quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het meiske gaat morgen uitdelen en ze waren gister af. Op tijd beginnen, ik houd ervan!
[ afbeelding ]
d'aww, ze zijn leuk!quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het meiske gaat morgen uitdelen en ze waren gister af. Op tijd beginnen, ik houd ervan!
[ afbeelding ]
Dat vlot lekkerquote:
Er zitten hele gave steken tussen vind ik, leuk effect!quote:Op maandag 13 januari 2014 16:47 schreef DonnaRush het volgende:
Het is deze Susie; http://notyouraveragecrochet.com/as-we-go-stripey-blanket/. Ik doe dus niet maar wat haha!
Mooi! Ik wou dat ik het geduld had om een hele deken te maken.quote:
Ik weet ook nog niet of ik het geduld heb voor een hele deken, haha!quote:Op maandag 13 januari 2014 18:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mooi! Ik wou dat ik het geduld had om een hele deken te maken.
Late reactie en misschien spuit elf: een zwart rond kussen van 85cm van schuimrubber.nlquote:Op zondag 12 januari 2014 02:01 schreef -Spring het volgende:
Poef is mooi! Waarmee heb je m gevuld, Kwakzor?
Ik heb hier ook al maanden een halve liggen.
Super gaaf! !!quote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
Dat scheelt zeker een hele hoop! Ik houd me zeker aanbevolenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik juist het in elkaar zetten tot een minimum beperkt heb?? Als in: de benen, het lijf en de armen vormen uiteindelijk één geheel, dus je hoeft alleen het lijf en het hoofd aan elkaar te maken.
Ohja, en natuurlijk het gezicht enzo borduren, dat wel...![]()
Maar ik heb niet zo heel veel testers nodig, dus misschien kom ik er zo ook al wel!
Hoe heb jij dat gedaan met die catherine weel row? Want ik word er een beetje bang van zo in capslockquote:Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet of ik het geduld heb voor een hele deken, haha!
quote:row 8
This will be the Catharine wheel pattern. DO THESE 4 ROWS LOOSELY OR YOUR BLANKET WILL HAVE UNEVEN EDGES. YOU CAN DO THIS BY GOING UP A HOOK SIZE FOR THIS BIT IF YOU PREFER. With new color, ch1; sc in same st:
quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
hoeveel heb je nodig?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Leuke theeset!Lekker priegelwerk ook denk ik.
WibraProberen te bestellen faalt. Dan wacht ik wel tot ik ooit een keer geel tegenkom, of niet
![]()
![]()
Echt briljant ditquote:Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik kom ook weer ns binnenvallen. Tijdje afwezig geweest, maar wel doorgehaakt.![]()
Heb een deel van het team heeservies van Christel Krukkert gehaakt voor de verjaardag van het dochtertje van een vriendin. Ze wordt binnenkort vier.
Had meer onderdelen willen haken, maar heb me verkeken op de hoeveelheid tijd die erin is gaan zitten.
Maak later meer en betere foto's, maar dit is iig het eindresultaat.
[ afbeelding ]
Ik wilde 12 bollen, maar 6, 7, 8 9 of 10 is ook goed, dan moet er gewoon ipv 1 extra, meer kleuren bijquote:
Oh, nee, dan heb je aan mijn ene bolletje geen kut.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik wilde 12 bollen, maar 6, 7, 8 9 of 10 is ook goed, dan moet er gewoon ipv 1 extra, meer kleuren bij
Ah, thanks!quote:Op maandag 13 januari 2014 19:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Late reactie en misschien spuit elf: een zwart rond kussen van 85cm van schuimrubber.nl
Ja, ziet er wel erg los uit..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:50 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat denken jullie? Toch te los?
[ afbeelding ]
Maat 6mm genomen door de waarschuwing in het patroon, maar 5.5 leek te strak hmz, misschien toch maar 5.5 proberen. Vooral dat eerste stokje in dat cluster krijgt een grote lus/v, hoe kan ik dat voorkomen? Niet zeker?
Dan trek ik het uit en probeer ik alsnog de hele rij met 5.5 (ik had nog maar 2 wheels geprobeerd voor ik met 6 opnieuw begon). Het is inderdaad voor de rest niet heel strak gehaakt maar ik vind de rest wel mooi zo. Hier kun je het beter zienquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja dat is wel echt te los. Maar zo te zien is de rest ook aan de losse kant? Ik haak met Catania en naald 2,5, voor deze steek had ik 3 gebruikt en dan losjes gehaakt zonder echt te los te worden. Maar acryl is iets elastisch dus is lastig op de goede spanning te krijgen. Mijn Stylecraft versie ga ik met 4 haken en dan deze steek met 4,5. Hoop dat het zelfde trucje werkt als bij de katoen.
Nah moet zeggen dat het ook niet mijn favo steek van de CAL is. Ik heb hem nu 1x gemaakt en ga hem hooguit een 2e keer maken voor de continuïteit maar zit er niet om te springenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
En als ik het nog niet mooi vind dan skip ik het gewoon
Enorme toeren valt heel erg mee hoor!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik vind dekens altijd mooi bij anderen, maar moet er zelf niet aan denken. Die enorme toeren enzo. Echt respect voor degenen die het zo uit hun mouw lijken te schudden.
Heb inmiddels meer foto's op mn Ravelry geplaatst.
Die toeren vind ik juist fijn, ik kan ze zonder te kijken, heerlijk haken voor de tv.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik vind dekens altijd mooi bij anderen, maar moet er zelf niet aan denken. Die enorme toeren enzo. Echt respect voor degenen die het zo uit hun mouw lijken te schudden.
Heb inmiddels meer foto's op mn Ravelry geplaatst.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:15 schreef Adnap het volgende:
[..]
Die toeren vind ik juist fijn, ik kan ze zonder te kijken, heerlijk haken voor de tv.
mooie kleuren!!!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:02 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dan trek ik het uit en probeer ik alsnog de hele rij met 5.5 (ik had nog maar 2 wheels geprobeerd voor ik met 6 opnieuw begon). Het is inderdaad voor de rest niet heel strak gehaakt maar ik vind de rest wel mooi zo. Hier kun je het beter zien
[ afbeelding ]
crochet along 2014quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef Adnap het volgende:
Waar staat CAL2014 voor ? ik zie het ook in mijn TL van twitter verschijnen
Ik vind het eigenlijk niet echt een leuke steek om te doen, bah, haha!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:23 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dankjewel allemaa)! Ik ben ook heel blij met de kleuren
Hopelijk heb ik de Catherine Weel nu niet te strak gedaan, het gaat nu niet zo snel als gisteren haha!
oih niets voor mij, ik ga beginnen aan een sprei. misschien wel twee.quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:37 schreef kirsten. het volgende:
[..]
crochet along 2014![]()
Bij een crochet along volgen veel mensen hetzelfde patroon. Vaak worden delen van het patroon uitgegeven, en een maand later het volgende deel, etc. Zo heeft iedereen aan het einde van de CAL de deken af. Soms kan het ook gewoon van tevoren helemaal worden uitgegeven. Deze CAL is best groot, ik volg hem zelf niet maar ik heb er al veel hier en daar zien verschijnen. Een aantal uit dit topic doen ook mee aan de CAL!
is dat niet 'made by me'quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:03 schreef Adnap het volgende:
[..]
oih niets voor mij, ik ga beginnen aan een sprei. misschien wel twee.
weet iemand trouwens hoe het acryl garen (van 0.59 ct) bij de action heet ? collega vraagt er naar
thx ga ff googlenquote:
ik dacht dat dat de katoenen versie was, maar misschien heet 't acryl garen wel hetzelfde.quote:
dat is het niet zoals ik nu kan zienquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:42 schreef trui het volgende:
[..]
ik dacht dat dat de katoenen versie was, maar misschien heet 't acryl garen wel hetzelfde.
of Lisa? Maar dat is polyester troepquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:42 schreef trui het volgende:
[..]
ik dacht dat dat de katoenen versie was, maar misschien heet 't acryl garen wel hetzelfde.
Heb beiden hier liggen en is beiden van het merk made by me.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:42 schreef trui het volgende:
[..]
quote:
quote:
AAls jij het troep vind, dan vind je het toch gewoon troep? Niets om sorry voor te zeggen in mijn hoofdquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Susie het volgende:
Maar ik ga ze niet allemaal tegelijk gebruiken hoor!Een met rood tinten en een met oranje/geel tinten. Of weer heel andersEn kleuren zien er op de foto iets anders uit...
polyester noemde ik troepomdat het in vergelijking met de andere wollen heel anders aanvoelt.... sorry als ik iemand voor het hoofd heb gestoten
Stylecraft is anders ook 100% polyacryl volgens mij. Is ook polyesterquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Susie het volgende:
Maar ik ga ze niet allemaal tegelijk gebruiken hoor!Een met rood tinten en een met oranje/geel tinten. Of weer heel andersEn kleuren zien er op de foto iets anders uit...
polyester noemde ik troepomdat het in vergelijking met de andere wollen heel anders aanvoelt.... sorry als ik iemand voor het hoofd heb gestoten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit is mijn CAL tot nu toe, van catania en bedoeld als kussensloop van 50x50:
[ afbeelding ]
En mijn 2e ripple (voor mijn) vordert gestaag, ben halverwege nu:
[ afbeelding ]Leuk , leuk en leuk! Ik vind de ripple kleuren vooral mooi zo samen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik ook erg tevreden over (en de opdrachtgever ook gelukkigquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Leuk , leuk en leuk! Ik vind de ripple kleuren vooral mooi zo samen!
Wat voor garen heb je daarvoor gebruikt?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar ben ik ook erg tevreden over (en de opdrachtgever ook gelukkig). Vooral het diepe paars (komt niet helemaal goed over op de foto helaas) en de roodtinten vind ik erg mooi
Stylecraft of coursequote:Op woensdag 15 januari 2014 21:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wat voor garen heb je daarvoor gebruikt?
Hoe breed en hoe lang wordt het,en hoeveel bollen heb je ervoor/ga je gebruiken op basis van wat je nu hebt gebruikt?quote:
Volgens mij is ie 1.60 breed en nu al 1.10 lang en ik ben met bijna alle kleuren door 1 bol heen, heb er van alle kleuren 2. 9 kleuren, 18 bollen dus. Misschien moet ik er nog 1 bij halen voor de rand..quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Hoe breed en hoe lang wordt het,en hoeveel bollen heb je ervoor/ga je gebruiken op basis van wat je nu hebt gebruikt?
Thx .. thuis bleek mijn hulp iets te hulperig en ook mijn haaktafeltje opgeruimd te hebbenquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Heb beiden hier liggen en is beiden van het merk made by me.
is inderdaad polyacryl, maar is niet geheel hetzelfde als polyester volgens mijn rondje googlequote:Op woensdag 15 januari 2014 18:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Stylecraft is anders ook 100% polyacryl volgens mij. Is ook polyester
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:54 schreef Stormqueen het volgende:
Robuuste das met muts voor broer:
[ afbeelding ]
En alvast het volgende klaar gelegd:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit is mijn CAL tot nu toe, van catania en bedoeld als kussensloop van 50x50:
[ afbeelding ]
En mijn 2e ripple (voor mijn) vordert gestaag, ben halverwege nu:
[ afbeelding ]Heel mooi, Sunny!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou jij mij misschien de link van de CAL willen geven? Ik ben zelf ook met een sampler blanket bezig (al een heeeeeele tijd... En nu eindelijk weer eens opgepakt). En ik ben net toe aan zo'n zigzag-rij, maar ik moet nog even een goed patroon zoeken, en deze ziet er goed uit!
Ter illustratie:
Zoals je ziet verbind ik alle patronen door er een grijze rand tussen te doen. Er zitten al heel wat leermomentjes in deze dekenZoals dat bobbles niet werken met HDC's in plaats van SC
Maar ik vind het wel wat hebben dus ik hou het lekker zo. Ben inmiddels al wel weer een flink stuk verder maar dat staat nog niet online.
Thankyouuuuquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat ziet er mooi uit!!![]()
Dit is 'em: http://notyouraveragecroc(...)p-by-step-photos.pdf
zo leer ik nog eens wat!quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:40 schreef trui het volgende:
wow sunnythesun, wat een mooie dingen ben je aan 't maken! en dat babydekentje is prachtig gelukt!
brainteaser, haha die zien er al goed southparkerig uit!
lekkere sjaal&muts zo te zien, stormqueen!
die bovenste ben ik nu aan het makenquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
Genoeg geel om een geel/witte deken te beginnenNu het wit nog meheh.
Ik vind dit heeul mooi [ afbeelding ]
Mar ik heb dus al een ripple
Wat denken jullie, dit of een granny stripe met random stripes?
Zo ziet het er namelijk wat lafjes uit:
[ afbeelding ]
(ja dit is een square, maar is hetzelfde idee als de stripe).
Ja sowieso is die onderste kleurcombo niet wat ik ga doen, dat geel is te flets. Maar het ging om het idee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind de kleurcombi zelf niet zo, doet me te veel aan eieren en Pasen denken, maar ik vind de ripple dan wel leuker.
Welk ripple patroon gebruik jij voor bijvoorbeeld deze deken? http://www.etsy.com/listi(...)f=shop_home_active_2quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:34 schreef Bijou het volgende:
Mooie dekens allemaal en Oh my god I saw decapitated South Park figures!
Ik heb zojuist de laatste deken op bestelling op de post gedaan. En ik ben nu enorm aan het twijfelen of ik alvast een voorraad ga maken van de goedlopende dekens, aan een nieuw ontwerp ga beginnen of aan de kabelsprei voor op ons bed... Misschien van alles een beginnetje maar denk ik
Die van mezelfquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Welk ripple patroon gebruik jij voor bijvoorbeeld deze deken? http://www.etsy.com/listi(...)f=shop_home_active_2
Die lijkt puntiger dan de ripple van lucy.
Chevron inderdaad! Dat is toch net weer anders dan ripple, en dan nog met wit en de donkergrijs van de wibra erbijquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:19 schreef Bijou het volgende:
[..]
Die van mezelfis dan ook meer chevron dan een golf.
Zoiets als dit?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:23 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Chevron inderdaad! Dat is toch net weer anders dan ripple, en dan nog met wit en de donkergrijs van de wibra erbij
Ja! Alleen heb ik geen lichtgeel en niet zo'n kleur grijs..quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:29 schreef Bijou het volgende:
[..]
Zoiets als dit?
https://www.etsy.com/nl/transaction/160886115?
quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
Waar haal jij al die mooie kleuren voor zo'n autumn blanket vandaan? Wibra/zeeman hoarden als het er is? Of een heel ander merk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wat andere merken erbij voor de specialere kleuren.
En wat voor merken gebruik je dan om te combineren? Stylecraft is net iets te dun toch? Ja ik wil alles wetenquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:49 schreef Bijou het volgende:
[..]![]()
En wat andere merken erbij voor de specialere kleuren.
Dat blijktquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
En wat voor merken gebruik je dan om te combineren? Stylecraft is net iets te dun toch? Ja ik wil alles wetenSorry
Ah dus er valt best veel mooi te combineren, thanksquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:02 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dat blijkt
Vanalles: scheepjes, partner en wat ik maar geschikt vind
Ywquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ah dus er valt best veel mooi te combineren, thanks
Kan voor 2 euro van de zeemanquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:18 schreef lady-wrb het volgende:
kijk dit dan
http://link.marktplaats.nl/743650987
dat is toch niet normaal? bij mij zit er al een euro of 8 aan materiaal in
en ik ben twee weken aan het haken geweest
ik heb m met materiaal van zeeman gemaakt, alleen met soft en op pen 3quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:22 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Kan voor 2 euro van de zeeman
Maar dan is het nog steeds weinig geld idd.
Ja of beter iets dan niets, hier kunnen ze toch weer 10 bollen bij zeeman/wibra kopen, is 7 meer dan ze gebruikt hebben voor die sjaalquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef Stormqueen het volgende:
Haakverslaafden zonder werk die er niet van hoeven te leven?
ik heb voor mijn sjaal ruim 7 bollen gebruikt hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
En soft is nog goedkoper toch? 4*0.80cent is 3.20
als dat mij zou gebeuren zou ik ze eigenhandig aan die sjaal opknopenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:07 schreef phluphy het volgende:
Misschien heeft diegene de sjaal kado gekregen, vond 'm niet mooi en besloot 'm te verkopen?
Ghehe! Ze heeft meer advertenties met haaksels voor nop.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
als dat mij zou gebeuren zou ik ze eigenhandig aan die sjaal opknopen
nou dit. Ik heb ooit een soort zijden bloemensjaal met zelfgehaakt randje gekregen van de poets, hartstikke lief maar zooo niks voor mij. Ligt gewoon in de kast, ligt niemand in de wegquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Jup iddquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die foto zegt niks. op de foto van mijn sjaal lijkt die ook erg klein, maar hij is toch echt 2,5 meter van punt tot puntquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:32 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Jup iddMaar deze lijkt wel wat klein.. en.... niet zo mooi afgewerkt (of idd goedkope wol?). Vindt diegene die ik hier voorbij zag komen een stúk mooier in ieder geval
Foto zegt inderdaad vaak niks. Als je het wilt verkopen is het toch wel handig om er iets meer info bij te zetten haha.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die foto zegt niks. op de foto van mijn sjaal lijkt die ook erg klein, maar hij is toch echt 2,5 meter van punt tot punt
Hoe dik is jouw nek!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die foto zegt niks. op de foto van mijn sjaal lijkt die ook erg klein, maar hij is toch echt 2,5 meter van punt tot punt
ik heb een mooi slank en elegant nekjequote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe dik is jouw nek!
(nee maar even serieus, je hebt geen 2,5 meter nodig "om 'm een beetje om je nek te kunnen krijgen" toch?![]()
nu heb ik gekke visuals
)
Ik zou de rand in een neonkleur doenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:55 schreef Sunnythesun het volgende:
De mijne is 1,50m en dat zijn 16 skulls en ongeveer 1,5 bolletje Stylecraft. Dus kostte me ongeveer 4,- materiaal. En wat tijd. Moet hem nog blocken maar dan zal ik wel ff een fotootje doen. Twijfel nog over een mooie rand alleen.. en in welke kleur dan (sjaal is grijs)..
Nja ik zat te denken aan heel donker paars of rood of zo.. beetje een gothic kleurquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou de rand in een neonkleur doen
(zeker de combi skulls / grijs lijkt me daar best geschikt voor)
Ik heb nooit gezegd dat mijn smaal goèd wasquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja ik zat te denken aan heel donker paars of rood of zo.. beetje een gothic kleur
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb voor mijn sjaal ruim 7 bollen gebruikt hoor.
toen pas had ik een sjaal die ik fatsoenlijk om mijn nek kon doen
(12 rijen doodshoofden)
Je zei er niet bij dat hij 2.5 meter wasquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zeg nou zelf. dat zie je er toch niet aan af?
Phildar Phil Coton 3quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:16 schreef DonnaRush het volgende:
Heeft iemand toevallig Ik hou van Holland en haken bij de hand (Christel)?
Zou die willen kijken welk garen + kleuren voor het kussend paartje gebruikt wordt?
Ja klopt, is super te combineren. Ik gebruik ze altijd door elkaar. Maar Coton 3 heeft heel heel donker grijs, die mineral. En die wil ik ergens voor gebruiken, maar ik twijfel nu of ik niet 242 van Catania daarvoor zal nemen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:18 schreef MarSuSt het volgende:
Catania en Coton 3 vind ik trouwens prima te combineren. Catania heeft iets meer een glans erin, maar gaat goed samen.
ik zou hem ook niet voor een tientje wegdoenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
[..]
Je zei er niet bij dat hij 2.5 meter was
Action garen, kleur lever.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:41 schreef Susie het volgende:
Die sjaal vind ik mooi!Mooie kleur ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |