Dat is het gewoon. Bob is anders. Dat wordt niet gewaardeerd in Nederland.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel vreemd. Hij is gewoon anders
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is het gewoon. Bob is anders. Dat wordt niet gewaardeerd in Nederland.
Waarom zou je niet mogen juichen als je brons wint? Dat Kramer verkeerd wisselt, is niet Bob's probleem.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij gaat wel weer juichen als hij brons "wint".
Alle goede sporters zijn egoïstisch. Bob is zeker wat minder sociaal, zoals ik al beschreef.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:12 schreef Felagund het volgende:
Kunnen we geen fantopic openen? Of de TT laten wijzigen?
[..]
Bob is natuurlijk wel in zekere zin egoïstisch, maar dat is Sven ook. Die is alleen wel sociaal wat handiger.
Zijn commentaar was misselijkmakend.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen juichen als je brons wint? Dat Kramer verkeerd wisselt, is niet Bob's probleem.
Andersom zouden andere sporters ook juichen. Het enige wat ik destijds raar vind, is dat hij van te voren voor goud ging en eigenlijk teleurstelde. Om daarna zo te gaan juichen om brons vind ik vreemd. Maar dat het ten koste ging van Kramer is dan weer totaal niet boeiend.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen juichen als je brons wint? Dat Kramer verkeerd wisselt, is niet Bob's probleem.
Dat wilde ik eigenlijk nog in mijn eerste opmerking plaatsen, over dat hij minder vlot en sociaal was. Maar toen dacht ik dat we hier op FOK! altijd wel heel erg makkelijk autisme erbij halen. Dus heb ik dat maar weggelaten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Bob gewoon een autist is, maar daar heeft ie zeker nooit iets over gezegd?
Wat was dan z'n commentaar?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zijn commentaar was misselijkmakend.
Ik zou zo geen brons willen winnen.
Nou nou, het is wat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:20 schreef tong80 het volgende:
Van-Poppel geen mededogen voorr Sven en zeggen dat het 't in het shorttracken ook gebeurt.
Waarom zou hij mededogen hebben voor Sven? Niemand heeft ooit mededogen gehad voor Bob. En Sven heeft zelf nooit mededogen voor anderen (daar is dit jaar weer een mooi voorbeeld van).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:20 schreef tong80 het volgende:
Van-Poppel geen mededogen voorr Sven en zeggen dat het 't in het shorttracken ook gebeurt.
Sven gunt een andere Nederlander kans op het goud.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarom zou hij mededogen hebben voor Sven? Niemand heeft ooit mededogen gehad voor Bob. En Sven heeft zelf nooit mededogen voor anderen (daar is dit jaar weer een mooi voorbeeld van).
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sven gunt een andere Nederlander kans op het goud.
nou nou nou, daar ging Bob over de schreef zeg...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:20 schreef tong80 het volgende:
Je begrijpt zelf ook wel dat die opmerking echt helemaal nergens op slaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sven gunt een andere Nederlander kans op het goud.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:27 schreef Van_Poppel het volgende:
ik ben wel blij dat hij z'n hart op z'n tong heeft.
Koekoek.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:40 schreef Redefine het volgende:
Om nog even over de 'sociale' Kramer terug te komen.
Vier jaar geleden vond hij het schandalig en egoïstisch dat Jan Smeekens en Ronald Mulder hun plekje niet opofferden voor iemand die deel kon nemen aan de TP (Wouter Olde Heuvel). Want ze hadden er toch niets te zoeken.
Diezelfde Kramer had er voor gezorgd dat Wouter Olde Heuvel niet naar de Spelen kon. Want hij hield WOH net achter zich (een paar honderdsten) op de 1500 meter. WOH was een onmisbare schakel bij de TP, dus hadden ze die er graag bij gehad. Maar de oh zo sociale Kramer koos er niet voor om zijn plek op de 1500 meter te geven aan Olde Heuvel. Nee, hij vond het belangrijker dat hij de 1500 meter kon schaatsen. Want anders moest hij zo lang wachten tussen zijn twee afstanden in
En we hebben het resultaat gezien. Sven had niets te zoeken op de 1500 meter en de TP was een blamage. Echt een supersociale jongen die Sven, die het beste met het Nederlandse schaatsen voor heeft.
Maakt dat Kramer voor mij een verschrikkelijke vent? Nee, maar het geeft wel aan hoe hypocriet tong80 is.
Daarop komt als antwoord toch alleen een nutteloze one-liner met een smiley eronder.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:40 schreef Redefine het volgende:
Vier jaar geleden vond hij het schandalig en egoïstisch dat Jan Smeekens en Ronald Mulder hun plekje niet opofferden voor iemand die deel kon nemen aan de TP (Wouter Olde Heuvel). Want ze hadden er toch niets te zoeken.
Diezelfde Kramer had er voor gezorgd dat Wouter Olde Heuvel niet naar de Spelen kon. Want hij hield WOH net achter zich (een paar honderdsten) op de 1500 meter. WOH was een onmisbare schakel bij de TP, dus hadden ze die er graag bij gehad. Maar de oh zo sociale Kramer koos er niet voor om zijn plek op de 1500 meter te geven aan Olde Heuvel. Nee, hij vond het belangrijker dat hij de 1500 meter kon schaatsen. Want anders moest hij zo lang wachten tussen zijn twee afstanden in
En we hebben het resultaat gezien. Sven had niets te zoeken op de 1500 meter en de TP was een blamage. Echt een supersociale jongen die Sven, die het beste met het Nederlandse schaatsen voor heeft.
Maakt dat Kramer voor mij een verschrikkelijke vent? Nee, maar het geeft wel aan hoe hypocriet tong80 is.
Mooi contrast met stukje van Gilmore wat net op de tv wasquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:40 schreef Redefine het volgende:
toch een nutteloze one-liner met een smileyey eronderquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarop komt als antwoord toch alleen een nutteloze one-liner met een smiley eronder.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarop komt als antwoord toch alleen een nutteloze one-liner met een smiley eronder.
Kramer wilde zijn 1500m plek afstaan voor Carl Verheijen. De KNSB had al heel snel beslist om Mulder toe te voegen aan de ploeg (en daarmee de ploeg vol was). Wouter Olde Heuvel was niet langzamer dan Kramer (dat was Wennemars, die geen aanwijsplek wilde), en Kramer heeft nooit iets gezegd over de deelname van Smeekens.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:40 schreef Redefine het volgende:
Overigens ben ik het wel helemaal met dat stuk eens, maar dat had je wel door neem ik aanquote:
Het gaat hier eigenlijk ook gewoon om Bobquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:59 schreef Montov het volgende:
Daarop doorgaans, gezien de resultaten van de 500m 4 jaar terug, en de ploegenachtervolging (miscommunicatie met Tuitert), hadden we al goud kunnen hebben met de achtervolgingsploeg. Achteraf gezien heeft de KNSB hun fout ook ingezien, vandaar nu 2 aanwijsplekken voor de TP bij het OKT.
Maar nu komen er waarschijnlijk one-liners van users die simpele feiten compleet verdraaien.
Ik geil ook op mezelfquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het gaat hier eigenlijk ook gewoon om Bob
Bob
Ik zie nu dat mijn verhaal niet helemaal klopt inderdaad. Ik kon mij dat anders herinneren. Het is dus mijn fout dat ik onjuiste informatie gaf.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Kramer wilde zijn 1500m plek afstaan voor Carl Verheijen. De KNSB had al heel snel beslist om Mulder toe te voegen aan de ploeg (en daarmee de ploeg vol was). Wouter Olde Heuvel was niet langzamer dan Kramer (dat was Wennemars, die geen aanwijsplek wilde), en Kramer heeft nooit iets gezegd over de deelname van Smeekens.
Onzin dus wat je hier zegt.
Dat had ik wel al door jaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Overigens ben ik het wel helemaal met dat stuk eens, maar dat had je wel door neem ik aan
quote:
Bob. God der godenquote:
Kramer was er toen niet bij. Schandalig dat je dan blij durft te zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:21 schreef Ericr het volgende:
http://nos.nl/video/224974-wilhelmus-klinkt-voor-bob-de-jong.html
Zoveel gewonnen maar toch nog zo blij als een kind als hij weer eens het podium op mag. Die emoties zie je lang niet altijd bij gelouterde sporters.
Anniquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:21 schreef Ericr het volgende:
http://nos.nl/video/224974-wilhelmus-klinkt-voor-bob-de-jong.html
Zoveel gewonnen maar toch nog zo blij als een kind als hij weer eens het podium op mag. Die emoties zie je lang niet altijd bij gelouterde sporters.
Ja, maar waarom zou hij niet moeten juichen om Kramer dan? Waar slaat dat op? Vertel mij dat eens? Gaat nergens over pik.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:55 schreef Aguero het volgende:
Ik weet nog steeds wat ik nou van Bob vind, hij kiest zijn eigen weg maar dat juichen in Vancouver kwam wel erg egoïstisch over.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:54 schreef El-Capone het volgende:
Sven is een man naar mijn hart. Een bravoure mens, met een grote mond maar hij maakt het ook altijd waar. Typisch Nederlands om dat neer te zetten als arrogant. Dat nuchtere gezeik altijd.
Sven is een koning. Sven is niet arrogant, maar gewoon de beste.
Voor mij was het niet eens het juichen richting Kramer, maar het juichen om brons met mazzeltje en een slechte race, terwijl hij samen met Kramer topfavoriet was voor het goud. Ongelooflijk dat hij niet heeft kunnen profiteren van de fout van Kramer destijds.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou hij niet moeten juichen om Kramer dan? Waar slaat dat op? Vertel mij dat eens? Gaat nergens over pik.
En geen greintje mededogen tonen voor Kramer.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Voor mij was het niet eens het juichen richting Kramer, maar het juichen om brons met mazzeltje en een slechte race, terwijl hij samen met Kramer topfavoriet was voor het goud. Ongelooflijk dat hij niet heeft kunnen profiteren van de fout van Kramer destijds.
Hij was geen topfavoriet, absoluut niet. Pas in 2011 werd ie opeens weer heel goed.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Voor mij was het niet eens het juichen richting Kramer, maar het juichen om brons met mazzeltje en een slechte race, terwijl hij samen met Kramer topfavoriet was voor het goud. Ongelooflijk dat hij niet heeft kunnen profiteren van de fout van Kramer destijds.
Je probeert eerst een punt te maken dat een sporter zich niets moet aantrekken van het beeld dat ie neerzet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef Lagrinta het volgende:
Sven Kramer heeft een mentaliteit die meer Nederlandse sporters zouden moeten hebben. Hij komt niet altijd sympathiek over maar dat is ook een vorm van zelfbescherming denk ik. Dat hij zich na de debacle in Vancouver niet liet huldigen zegt veel over hem als sportman.
Nederland is een land waar het Nederlands elftal een WK-finale verliest en dan gehuldigd wordt in de grachten van Amsterdam. Laat die beelden maar eens zien in Duitsland, Rusland of de Balkan. Mensen denken dat wij ziek zijn.
Die was toch zelf zo dom om in de verkeerde baan te gaan schaatsen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
En geen greintje mededogen tonen voor Kramer.
Precies.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:39 schreef Leatherface het volgende:
Hoorde Bob wel mededogen te hebben met Kramer?
Sven was niet het slachtoffer van een misdrijf of samenzwering in Vancouver. Zijn coach ging in de mist, maar hij maakte zelf ook een fout. Hij moest zelf ook meedenken he?
Dat was een punt dat vaak vergeten wordt inderdaad. De sporter heeft zelf ook de verantwoordelijkheid. Je moet het denken niet 100 procent aan je coach overlaten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die was toch zelf zo dom om in de verkeerde baan te gaan schaatsen.
Ik weet niet of je kunt spreken van een gemiste kans op goud in het geval van De Jong. Hij had toen gewoon absoluut het niveau niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Precies.
Maar ik ben het wel met Montov eens dat het een gemiste kans op goud voor Bob was. Zeker als je ziet hoe constant hij de afgelopen jaren was op de 10.000 meter.
Je zit in een flow. Stel Kemkers had gelijk. Was het andersom geweest.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat was een punt dat vaak vergeten wordt inderdaad. De sporter heeft zelf ook de verantwoordelijkheid. Je moet het denken niet 100 procent aan je coach overlaten.
Dat valt ook wel mee denk ik, als je dit doet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:44 schreef Leatherface het volgende:
Misschien is dat ook wel de enige zwakte van Sven Kramer. Zo rigide in zijn systematiek dat improvisatie en instinctief handelen in dit soort bizarre situaties zijn uitgeschakeld.
Die flow ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om zelf mee te denken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je zit in een flow. Stel Kemkers had gelijk. Was het andersom geweest.
Waar is een coach voor ?
Om je te begeleiden. Sporter is altijd eindverantwoordelijk voor zijn/haar prestatie. Als een voetbalcoach zegt dat je naast het doel moet gaan schieten dan ga je dat toch ook niet doen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je zit in een flow. Stel Kemkers had gelijk. Was het andersom geweest.
Waar is een coach voor ?
Als iemand meedenkt is het Sven wel. Dat wordt zelfs tegen hem gebruikt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die flow ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om zelf mee te denken.
Precies, als je coach in de mist gaat moet je zorgen dat je het zelf wel goed doet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Om je te begeleiden. Sporter is altijd eindverantwoordelijk voor zijn/haar prestatie. Als een voetbalcoach zegt dat je naast het doel moet gaan schieten dan ga je dat toch ook niet doen?
Die Koreaan was ook echt wel blij hoorquote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet op dat moment, althans niet voldoende om met overtuiging het juiste ding te doen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als iemand meedenkt is het Sven wel. Dat wordt zelfs tegen hem gebruikt.
Hij was wel weer zo slim om zich bijna te elektrocuterenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:44 schreef Leatherface het volgende:
Misschien is dat ook wel de enige zwakte van Sven Kramer. Zo rigide in zijn systematiek dat improvisatie en instinctief handelen in dit soort bizarre situaties zijn uitgeschakeld.
Hij was samen met Kramer de topfavoriet. Ook toen gaf De Jong vooraf aan dat hij alleen voor goud ging. Hij reed telkens net achter Kramer qua tijden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:05 schreef thettes het volgende:
[..]
Hij was geen topfavoriet, absoluut niet. Pas in 2011 werd ie opeens weer heel goed.
NK Afstanden van dat jaar:quote:"Ja, hij is verslaanbaar. Ik heb een theorie in mijn hoofd en die ga ik nog niet verklappen", aldus De Jong. "Ik loop het al drie jaar te roepen, dat ik Sven Kramer kan verslaan."
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:53 schreef Redefine het volgende:
Bob toch nog een medailleMatige race, maar zorgt toch voor een volledig oranje podium.
Duitsland heeft zich niet voor de TP geplaatstquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:48 schreef Leatherface het volgende:
Niet zijn beste race, maar toch weer brons. Netjes.
Hij is volgens mij ook de enige schaatser die in drie verschillende decennia een grote titel won. Zal ook wel zo blijven, tenzij Pechstein nog goud pakt met de Duitse ploeg.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Duitsland heeft zich niet voor de TP geplaatst
Hij rijdt z'n tong er af met z'n schaats.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Bob zet hier tong mooi op z'n plaats
Welke plaatsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Bob zet hier tong mooi op z'n plaats
Wat was het verschil met het goud van Bergsma ?quote:
Goeie reactie toch? Hij is blij met zijn medaille en blij voor Bergsma.quote:De Jong toch nog verguld met brons: 'Dit slaat nergens op'
Kort na zijn olympische 10 kilometer vanmiddag in Sotsji sprak Bob de Jong nog van een verloren strijd, een race ook om snel te vergeten. Na de sensationele ontknoping, met verrassend goud voor Jorrit Bergsma en zilver voor topfavoriet Sven Kramer, hield de 37-jarige veteraan tot zijn eigen verbazing toch nog brons over aan zijn 'teleurstellende' optreden. Het was zijn vierde olympische medaille.
'Dit slaat nergens op', gaf De Jong eerlijk toe. 'Ik was na mijn rit echt niet tevreden. Ik dacht echt dat er geen medaille meer voor me inzat. Ik ben blij dat ik tijdens mijn moeizame race toch ben doorgegaan, ondanks dat het niet wilde lukken. Dat zie je dan maar weer, je moet nooit opgeven. Never nooit.'
De Jong was achteraf extra opgelucht dat nogal wat buitenlandse concurrenten zich bij nader inzien hadden afgemeld voor deelname aan de olympische 10 kilometer. 'Dat mogen zij zich nu aanrekenen. Maar dat heb ik mooi kunnen afstraffen. Het deert mij niets dat ze er niet bij waren. Het brons is nu voor mij. Mijn vierde olympische medaille, ik ben er onwijs blij mee.'
De Jong genoot uiteraard ook met volle teugen van het verrassende goud voor zijn 28-jarige ploeggenoot Bergsma. 'Ik mag toch wel zeggen dat ik hem een beetje heb opgeleid. Hij heeft heel aanvallend gereden. Fantastisch gewoon.'
Kramer kwam 5 seconde tekort.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat was het verschil met het goud van Bergsma ?
Welke nog meer ? Ik hemel ze juist altijd op.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:45 schreef GGMM het volgende:
Jammer dat tong altijd Nederlanders die wat winnen onderuit moet halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |