SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):
Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Venus in pocketformaat
© loveli
Dat ligt m.i. heel erg aan de doek. Er zijn erbij die echt niet lekker dragen met veel kind erin, maar ik heb bijvoorbeeld mijn 14+kilo kind een half uurtje in mijn nieuwe didymos gehad en dat droeg best ok.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:43 schreef pessie het volgende:
Ik heb oudjaarsdag mijn doek teruggekregen van mijn schoon zusje (ze heeft zelf een ergo baby gekocht), ik vind het stiekem heerlijk om Lauren weer in de doek te doen maar ik merk dat katoen niet heel draagkrachtig is >10 kg
Je hebt een jade.. die zijn inderdaad niet geschikt voor wat zwaardere kindjes. Verder zijn er tientallen fijne/goede katoenen peuterdoeken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:43 schreef pessie het volgende:
maar ik merk dat katoen niet heel draagkrachtig is >10 kg
Ach ja, het is ook gewoon een luxeprobleem. Ik heb een manduca waar ik haar in kan dragen. Maar stiekem...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Je hebt een jade.. die zijn inderdaad niet geschikt voor wat zwaardere kindjes. Verder zijn er tientallen fijne/goede katoenen peuterdoeken.
Ja echt heel mooi. Heel donker, het paars is meer accentig, overheerst niet. Ben er al heel blij mee en de mini heeft er nog niet eens aan geroken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:53 schreef WupWup het volgende:
Die lisca minos ziet er mooi uit zeg. Paars met zwart op mijn scherm, klopt dat? Daar willen we eerdaags een actiefoto van met verse mini!
maat 6 wat heb je evt te ruil?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:53 schreef WupWup het volgende:
Die lisca minos ziet er mooi uit zeg. Paars met zwart op mijn scherm, klopt dat? Daar willen we eerdaags een actiefoto van met verse mini!
KD, welke maat? En wil ze ook ruilen?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:03 schreef laziness het volgende:
Hij heeft nog tot volgend weekend om sneller dan grote zus te zijn toch?
Ik zal deze keer niet voorpiepen in ieder geval
Helaas niet hoor..quote:Op maandag 13 januari 2014 10:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik was op zoek naar een nieuwe autostoel voor Aviva en kwam deze drager tegen van Maxi-cosi
Ziet er goed uit.
http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten/babydrager/easia.aspx
quote:Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Mabawa. het volgende:
Hij draagt trouwens toch wel graag hoor. Hij zei laatst nog hoe blij hij is dat dat hier gewoon kan en dat het niet idioot is om zijn zoon te dragen omdat hij het zo graag en met trots doet
Ja dat zag ik net ook in een filmpje voorbij komen! Mocht ik een iets langere doek hebben wil ik zeker een RUCK proberen.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:39 schreef YPPY het volgende:
Mabawa, toen mijn dochter heel klein was, legde ik haar op de doek en dan met een 'zwiep' op mijn rug. Omdat ze dan echt al in de doek 'hing' had ze steeds steun. Geen idee hoe ik het precies uit moet leggen. Heb het eerst geoefend met iemand ernaast om te vangen.
Geweldig! Wij hebben ook geoefend met een beerquote:Op maandag 13 januari 2014 13:27 schreef Burdie het volgende:
[..]!
Mijn man is ook zo belachelijk enthousiast, we hebben laatst tot 3 uur 's nachts met youtube en een knuffelbeer geoefend met verschillende knopen![]()
.
Wij hebben de babylonia tricot slen, deze:quote:Op maandag 13 januari 2014 13:33 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Geweldig! Wij hebben ook geoefend met een beer
Welke doek heb je nu? Geen ervaring met dat aqua ding. Zou je het willen gebruiken voor douchen?
Wij gingen laatst naar het winkelcentrum en hadden heel kinderachtig ruzie over wie hem mocht dragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De AquaCarrier wil ik vooral voor op vakantie (we gaan naar Kreta) maar misschien ook voor onder de douche (zou dat handig zijn?) en in het zwembad.
Die ruzie kan ik me voorstellen. Mijn man roept ook steeds dat ik mini al 9 maanden heb gedragen, en dat het straks zijn beurt is
.
quote:Op maandag 13 januari 2014 13:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben de babylonia tricot slen, deze:Oh ja, ik heb ook een rekbare, maar geen tricot slen. Wil trouwens wel nog een rekbare erbij, ten eerste begreep ik dat het qua rekbaarheid wel verschilt, sowieso hou ik van afwisseling en wil er wel altijd eentje beschikbaar hebben, als de ander in de was zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De AquaCarrier wil ik vooral voor op vakantie (we gaan naar Kreta) maar misschien ook voor onder de douche (zou dat handig zijn?) en in het zwembad.
Die ruzie kan ik me voorstellen. Mijn man roept ook steeds dat ik mini al 9 maanden heb gedragen, en dat het straks zijn beurt is
.
Douchen lijkt me niet prettig met dat ding omdat je jezelf niet volledig kan wassen en ik gebruik zelf andere producten dan M dus dan komt dat ook op hem.
Oh heerlijk wanneer gaan jullie naar Kreta? Rekbaar lijkt me wel erg warm, ik heb het nu in de winter soms al warm en dan heb ik alleen een tshirt en niet al te dikke jas aan. Ook voor baby, hij zit vaak met romper en jumpsuit óf als we wat langer echt buiten zijn met romper en berenpakje, maar dat is echt zat, meer zorgt echt voor zweten.
Binnen trouwens alleen romper en sokjes.
Edit: Ah was Pvoes zegt dus!![]()
Ik hoef er dus ook niet 'gewoon' mee te dragen, hij is voor op vakantie (zwembad, zee, etc).quote:Op maandag 13 januari 2014 13:38 schreef Pvoesss het volgende:
De aquacarries is niet geschikt om gewoon mee te dragen.
Echt alleen in het zwembad en onder de douche. (en daarvoor is het een prima ding)
Echter zou ik eerder geld investeren in een zomer doek voor vakantie.
Want een tricotslen in de zomer is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel warm.
Mijn man kwam er laatst mee dat hij die zo mooi vond. Hij had zich ineens een hele avond verdiept in draagdoekenquote:
De enige rekbare doek die ik echt aan zou radenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:50 schreef Burdie het volgende:
Mijn man kwam er laatst mee dat hij die zo mooi vond. Hij had zich ineens een hele avond verdiept in draagdoeken.
Deze doek is (net gemeten) tot in de schuine punten 2.50 mquote:Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef Burdie het volgende:
Wat is een korte doek eigenlijk? Ik bedoel, hoe kort is kort?
Oneens. Mijn moby wrap is van absoluut andere orde dan een TS.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Pvoesss het volgende:
De enige rekbare die echt anders is dan alle andere is de jpmb (je porte mon bebe)
De rest komt overheen en is al snel niet handig meer.
quote:Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef mrien het volgende:
M'n wompat gebruik ik nog regelmatig voor J
Daar ben ik het mee eens maar niet om na een rekbare nog een rekbare te kopen waar je bijvoorbeeld niet mee kan rugknopen vind ik niet dat het iets toe zal voegen. . Ik zou een mobywrap dan ook aanraden voor een tricotslenquote:Op maandag 13 januari 2014 15:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
Oneens. Mijn moby wrap is van absoluut andere orde dan een TS.
Oh, wat een heerlijk filmpje.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Geweldig die eerste 2 filmpjes, zo dragen ze in Zimbabwe en Zuid-Afrika ook, soms zelfs met badlakenMaar die kindjes zijn ook alweer een stuk groter. Maar ik wil m niet torsodragen en vond dit filmpje:
quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, wat een heerlijk filmpje.![]()
Totaal anders dan hier en precies dezelfde bewegingen en gebaren. Dat billenkloppen.
Zo ga ik L morgen eens in de doek doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog geen last van gehad, maar ik heb M. gisteren voor het eerst zo gedragen en maar heel kort.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:45 schreef Phaidra het volgende:
Oooh Mabawa wat lief!Voel je het niet erg in je schouder/nek als je asymmetrisch draagt? Of is dat alleen mijn manco?
Hij vind het fijn! Korte doekjes even wennen omdat ik hem de 2 keer dat hij erin zat, dit deed omdat hij huilde en ik een paar dingen echt moest doen dus handen vrij moest hebben. Dus ook even oefenen op vrolijke momenten. Maar rekbaar is denk ik favoriet. Vandaag tukte hij heerlijk terwijl wij een rondje Ikea dedenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:46 schreef WupWup het volgende:
Oh, MabawaWat vindt ie ervan om in de doek te zitten?
jep, nog dagelijks.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:21 schreef LadyBlack het volgende:
Haha kleine eigenwijs zo!![]()
Was jij dat nou trouwens die ook kon voeden in de doek?
Dit!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
Ohecht duidelijk een kind van dr vader zo!
zelf gemaakt!quote:Op maandag 13 januari 2014 22:42 schreef Kwisted het volgende:
KJ wat een leuke foto! En gave muts zeg
Zijn daar filmpjes van? Ik ben heel slecht in filmpjes zoekenquote:
Deze denk ik.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zijn daar filmpjes van? Ik ben heel slecht in filmpjes zoeken
Ja dat klopt. Maar ik moet alleen even kijken waar ik dan die lagen stof laatquote:Op maandag 20 januari 2014 11:41 schreef WupWup het volgende:
Die schuifknoop kun je laten zitten hè, dus in principe 1 keer knopen en klaar. Moet je wel genoeg doeken hebben![]()
Hoe zet je haar op je rug? Met de supermantoss zit de doek gelijk goed van schouder tot kont, hoef je alleen nog een zitje te maken (onderste rail tussen jullie in).
ik probeerde je post ergens te likenquote:Op maandag 20 januari 2014 12:06 schreef WupWup het volgende:
Haha, ik zie een soort Kyara-draaimolen voor me zo.
Dat bedoelde ik iddquote:Op maandag 20 januari 2014 15:37 schreef Morretje het volgende:
Je kunt de ruck tibetaans afknopen proberen?
En idd, bovenkant wat strakker, knietjes wat hoger. Heb je het zitje gezekerd met de banen?
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Kyara het volgende:
daar hou je dan een leuk zakcentje aan over denk ik
Heb je eindelijk een baby op je rug....
heeft ze een poepluier
Dat is goed, dat is de bedoeling van dragenquote:
Je hebt er natuurlijk ook veel mee gedragen en plezier van gehad.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:39 schreef Marjolijntje het volgende:
En overhouden, mwoah, ik heb het er eerst allemaal aan uitgegevenonder de streep maak ik (flink) verlies
Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:23 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik zag net een kindje in een babybjörn met van die bungelende beentjes en ik vond het er zo zielig uitzien! Maar als ik dit topic nooit gelezen had (ik ben een stiekeme lurker) dan zou ik me dat nooit gerealiseerd hebben.
Het duurt nog maanden voordat ons kindje geboren wordt, maar ik ben me al aan het oriënteren want dragen lijkt me zo tofIs er ergens een site met info specifiek over het dragen van pasgeborenen? Of wat kunnen jullie erover vertellen?
Ik krijg morgen weer een wompat binnen, die mag je evt wel uittesten als je wilquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.
Als je niet zo'n doekentype bentkan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Wat een heerlijkheid vond ik dat. Vond dragen heerlijk, lekker rondneuzen in winkels en dan die kleine dichtbij je.
Iemand tips/ervaringen voor het dragen van een peuter? En het liefst in zoiets soortgelijks als een bondolino.
Lijkt me wel makkelijk op vakantie inplaats van altijd die buggy meeslepen.
Weerrrrrr binnenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:03 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik krijg morgen weer een wompat binnen, die mag je evt wel uittesten als je wil
Dus als ik er één zou kopen zou ik het beste die van 3 tot 5 jaar kopen, ook al is R pas 2quote:Welke maat heb ik nodig?
Afmetingen hxb - Leeftijd advies - Kledingmaat kind
Standard 38x35 * - 4-6m tot 1,5 jaar - 68-86
Medium - 40x40 * - Vanaf 1 jaar - 86-92
Toddler - 45x45 - Vanaf 2 jaar tot 4 jaar - 92-98
Pre-school - 50x50 - Vanaf 3 jaar tot 5 jaar - 98-104
ik zal lex ff passen en meten, die zit nu in 98/104 als dat goed gaat, stuur ik m op!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Weerrrrrr binnen![]()
ik ken je doekenstash
heb je ook een draagdoekenstash dan
![]()
Nou dat vind ik wel een heel mooi aanbod.Zou ik heel graag gebruik van willen maken
![]()
Ik zat net naar de prijzen te kijken, is nogal een aanschaf, dan wil ik het wel zeker weten dat het me bevalt.
Ik las ook over verschillende maten. Rayen is nu 2 maar zit nu qua bovenkleding in 98.
Ik las dat de peuterwompat tot maat 98 gaat.
[..]
Dus als ik er één zou kopen zou ik het beste die van 3 tot 5 jaar kopen, ook al is R pas 2
Welke maat heb jij KD?
Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef TimeJumper het volgende:
Als je niet zo'n doekentype bentkan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Hi andere fanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fanIk denk dat ik met een doek bang zou zijn dat ik niet goed zou knopen, maar hiermee kan zo te zien weinig fout gaan. En ik zie mijn vriend er ook nog wel in lopen
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:37 schreef mrien het volgende:
Even ter vergelijking
J is nu 3 jaar, 16 kg en 94 cm en past nog goed in de toddler
Pre school heb ik ook geprobeerd met hem oktober 2012 en toen was dat wel erg groot voor hem (toen bijna 2)
L van 5,5 past er ook voor de korte stukken indien nodig (pas blaar tijdens lopen) nog prima in
Ah bedankt voor jullie commentaren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:17 schreef laziness het volgende:
Mijn O. was van de zomer ongeveer 98cm en zat heel heel diep in de pre school. Die toddler gaat R. nog wel een hele tijd in passen. Ziet ie ook wat meer dan zo diep in een grotere maat.
Nu met 103cm zit O. nog steeds behoorlijk diep er in trouwens en hij past er zeker veeeel langer in dan die maat 104 die hij nu al draagt
Dus die toddler gaat ook wel langer mee dan die tabel aangeeft.
Ik had ook een bondolino, maar achteraf had ik liever wat anders geprobeerd. Voor mijn lijf was ie niet zo comfortabel. Ik denk dat ik mijn zusje straks een marsupi, emeibaby of mysol cadeau doe, die zijn meteen vanaf dag 1 te gebruiken. Bondolino vanaf maatje 62 volgens mij.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fanIk denk dat ik met een doek bang zou zijn dat ik niet goed zou knopen, maar hiermee kan zo te zien weinig fout gaan. En ik zie mijn vriend er ook nog wel in lopen
Don't I know it!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepen![]()
Ik heb de wagen bij T ook alleen maar gebruikt toen ikzelf naar de fysio moest..quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepenEn voor de boodschappen kun je ook zo'n rol-tas-koffer ding gebruiken natuurlijk
Daar hoef je niet per se een kinderwagen voor te nemen lijkt mij
Wij hebben trouwens een quinny zap(p?) buggy om de maxicosi op te klikken om van- en naar de auto te gaan, maar ik krijg dat ding nooit op- of uitgeklaptDus ik draag de maxicosi altijd los en Nin in de doek. Ik zag laatst op een parkeerplaats een vrouw er ook meer dan 10 minuten over doen om dat ding in te klappen, dus ik ben niet de enige gelukkig
Eerst dacht ik een keer: Ik kan me voorstellen dat iemand een kinderwagen soms handig(er) vindt, maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek! In al die situaties lijkt mij een draagdoek minstens even handig en vaak zelfs handiger dan een kinder/wandelwagen! Ook als Nin straks gaat lopen, dan is zo'n doek makkelijk mee te nemen en als ze dan even gedragen wil worden, is ze zo opgeknoopt of in-geslingdWaarom zou ik dan met zo'n buggy gaan slepen?! Verder scheelt het ook opbergplek, eerst in de gang en later in je berging. Nou ja, volgens mij dus best serieus het overwegen waard, om gewoon helemaal niet aan een wagen te beginnen. Ik ga bij een volgende in ieder geval gewoon weer aan de doeken
Ook op reis trouwens, geen gedoe met units in je auto passen en meten (of een grotere auto aanschaffen), dingen in en uitklappen, vervolgens iedereen in de weg lopen en dan de hele tijd in de wagen kijken en je baby willen knuffelen, maar knuffelen en wagen duwen tegelijk is al helemaal niet makkelijkDus waarom zou moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!
Amenquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepenEn voor de boodschappen kun je ook zo'n rol-tas-koffer ding gebruiken natuurlijk
Daar hoef je niet per se een kinderwagen voor te nemen lijkt mij
Wij hebben trouwens een quinny zap(p?) buggy om de maxicosi op te klikken om van- en naar de auto te gaan, maar ik krijg dat ding nooit op- of uitgeklaptDus ik draag de maxicosi altijd los en Nin in de doek. Ik zag laatst op een parkeerplaats een vrouw er ook meer dan 10 minuten over doen om dat ding in te klappen, dus ik ben niet de enige gelukkig
Eerst dacht ik een keer: Ik kan me voorstellen dat iemand een kinderwagen soms handig(er) vindt, maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek! In al die situaties lijkt mij een draagdoek minstens even handig en vaak zelfs handiger dan een kinder/wandelwagen! Ook als Nin straks gaat lopen, dan is zo'n doek makkelijk mee te nemen en als ze dan even gedragen wil worden, is ze zo opgeknoopt of in-geslingdWaarom zou ik dan met zo'n buggy gaan slepen?! Verder scheelt het ook opbergplek, eerst in de gang en later in je berging. Nou ja, volgens mij dus best serieus het overwegen waard, om gewoon helemaal niet aan een wagen te beginnen. Ik ga bij een volgende in ieder geval gewoon weer aan de doeken
Ook op reis trouwens, geen gedoe met units in je auto passen en meten (of een grotere auto aanschaffen), dingen in en uitklappen, vervolgens iedereen in de weg lopen en dan de hele tijd in de wagen kijken en je baby willen knuffelen, maar knuffelen en wagen duwen tegelijk is al helemaal niet makkelijkDus waarom zou moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!
En als je nu eens aan mij denktquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:17 schreef bellelena het volgende:
Haha, nou zelfs danIk denk dan namelijk serieus dat ik vooral iets zou gaan doen met iemand erbij, dus dan kan ik best 2 babies dragen in de doek en iemand anders de dreumes (mijn vriend bijv). Maar inderdaad, als ik dan alleen met 3 kindjes iets zou doen, dan zou 1 wagentje erbij voor de dreumes wel handig zijn. Die wil dan vast ook wel zelf lopen trouwens, dus een buggy moet wel volstaan dan
Wat naarquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet . Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Ja!quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Kyara
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Ik heb behoorlijke rugklachten en wat hier echt de truc is: goed stevig knopen. Zodra de doek (of Boba) een millimetertje te los hangt, voel ik het in alles (en heb ik dagen erna nog last).quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Kyara
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Wij hadden een tijd lang gewoon armwarmers gebruikt. Die van een volwassene past prima op de benen van een babyquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:40 schreef Piekie81 het volgende:
bedankt voor de tips! Ik ga kijken of we nog iets hebben dat voor beenwarmer door kan gaan. Kan je die babylegs trouwens ook in gewone winkels kopen?
Oh, wat tof.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
maillots \O/ beenwarmers en gevoerde laarsjes, evt een wollen of fleecepak van bijvoorbeeld cosilana of hoppediz
Ik vond Je porte mon bebe echt fantastisch, lekker zacht en makkelijk knoopbaar. Wel maar tot een kilo of 7 a 8, daarna is geweven wel noodzakelijk, rekbaar zakte baby te ver naar beneden.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:36 schreef Soempie het volgende:
Even een vraagje zonder bij te lezen.Ik heb een Neobulle Louis, maar nu vond ik in de kast (ooit gekregen, maar vond hem niet zo mooi) een andere draagdoek die een stuk soepeler is en zachter, beetje rekbaar ook. Dat vind ik veel fijner dragen en het knoopt voor mij ook gemakkelijker.
Nu ben ik dus op zoek naar een mooie doek, die ook zachter, soepeler, enz. is dan de Neobulle. Iemand hier ervaring met de Neobulle en dus voor mij kan vergelijken?
Ik zat te denken aan een Je Porte Mon Bébé, maar is die ook echt soepeler en makkelijker te knopen?
Wat tof! Heel graag, maar heb je hem niet zelf nodig? Een keer uitproberen is trouwens genoeg, dan weet ik of ik hem ook wil bestellen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:16 schreef Kyara het volgende:
Soemp, ik heb een Calin bleu, als je wilt mag je die wel lenen om uit te proberen?
Geweven is niet stuggerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:34 schreef Enfermera het volgende:
Ben in juni uitgerekend en begreep dat tricot warmer is maar makkelijker te knopen voor een beginner, en geweven wat 'stugger' maar koeler.
zoek even rond op de draagdoekenmarkt op facebookquote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:54 schreef Enfermera het volgende:
Oke, hartstikke bedankt allemaal voor de tips en adviezen! Ik ga dan zeker voor een geweven doek
Nog een laatste vraag dan; waar hebben jullie je geweven doek vandaan, welke merken zijn fijn? Ik zoek een grijze effen doek denk ik.
OMG! Liefde!!quote:Op zondag 26 januari 2014 12:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
mn neue! oscha starry night nebulla
Wat is dat een prachtige foto met een ontzettend mooie doekquote:Op zondag 26 januari 2014 12:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
mn neue! oscha starry night nebulla
en gisteren een handwoven customdoek gewonnen (dus in de kleurstellingen die ik wil)
marjolijntje ook!
Ik begrijp dat je niet in NL woont? Dan zou ik een lekkere draagjas aanschaffen! En voor onder m'n schoenen heb ik van die antiglij-ijzers, maar die heb je in NL natuurlijk nauwelijks nodig..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Na lang meelezen ga ik als alles meezit van de zomer ook aan de draagdoek![]()
Tot welke temperatuur is het verantwoord om een kind buiten je jas te dragen, qua temperatuur van je kind? En hoe hebben jullie dat gedaan in ze (zeldzame) gevallen dat het glad is en/of er sneeuw ligt?
Ik ben bang dat het dragen hier alleen tot de zomer en herfst beperkt blijft, want mijn donzen jas voor bij echte kou is zo dik dat een handtas al in de weg zit.. en er ligt gerust 4 maanden sneeuw/ijs op de weg (vallen is niet ongebruikelijk, en dat lijkt me eng met zo'n kleintje op je buik of rug)
Als de onze nog niet verkocht is dan, mag je hem wel lenen.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:42 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!
In de categorie brutale vragen:
Wij verwachten omstreeks maart ons kleine kruimeltje en als ik weer een beetje aan de wandel kan, wil ik erg graag gaan dragen. Met een storchenwiege, bondolino of soortgelijke drager. Ook vriendlief zou graag gaan dragen.
Is er iemand van wie we in die periode in het voorjaar een tijdje zo'n drager mogen proberen?het is nog al een aanschaf als je niet weet wat je fijn vindt. Ik zou het zo zonde vinden als het na aanschaf niet bevalt, of het type niet bevalt, en dat ie dan ergens in een hoek verdwijnt
quote:Op maandag 27 januari 2014 08:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Als de onze nog niet verkocht is dan, mag je hem wel lenen.
Ik woon in Noorwegen idd.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:23 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet in NL woont? Dan zou ik een lekkere draagjas aanschaffen! En voor onder m'n schoenen heb ik van die antiglij-ijzers, maar die heb je in NL natuurlijk nauwelijks nodig..
Ja toch? Ik wilde er deze maand niet meer als 50¤ aan uitgeven. Schatte mn kansen niet zo hoog in, maar met een auctionsniper was hij opeens van mijquote:
Wickelkreuztrage en dan in iedere rail een babyquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:45 schreef Kyara het volgende:
Gaaf!
Hoe knoop je eigenlijk 2 baby's Linda?
Lijkt er op. Je doet de schuine banden onder het buideltje ipv erover en daardoor kan er in iedere schuine band een baby zitten. Dan het buideltje erover heen als extra steun. Wil wel een keer fotos maken eventueel?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:35 schreef Kyara het volgende:
Is dat niet gewoon een FWCC of lijkt het erop?
Ik vond van wel destijds. Eerst een bondolino geleend bij babybij en toen eentje gekocht.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:48 schreef Kimpossible het volgende:
Ha, handig! Wel Max. 2 weken zie ik. Is dat voldoende om uit te vinden wat fijn is?
Ja, kan. Morgen ben ik voor het eerst alleen met alle vier en moet ik Noah van de opvang halen. Zal fotos maken voor jequote:Op woensdag 29 januari 2014 22:59 schreef Kyara het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig maar ik ga het zelf niet meer proberen (maar toch een beetje een gemiste kans, ik wist niet dat het kon)
En vraag me ook een beetje af hoe je dat dan doet. Kun je dat in je eentje?
Haha het feit dat je morgen voor het eerst alleen bent met alle vier zou voor mij een reden zijn om niet twee baby's in een doek te origamieën, laat staan staan nog foto's te maken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:08 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, kan. Morgen ben ik voor het eerst alleen met alle vier en moet ik Noah van de opvang halen. Zal fotos maken voor je
Onze opvang heeft drie verdiepingen...ik weet niet hoe ik ze anders mee naar boven moet nemen, dus kinderwagen valt al af...die fotos lukken dan vast ook nog welquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:14 schreef Gulara het volgende:
[..]
Haha het feit dat je morgen voor het eerst alleen bent met alle vier zou voor mij een reden zijn om niet twee baby's in een doek te origamieën, laat staan staan nog foto's te maken.![]()
Ik heb me tot de bevalling echt zorgen gemaakt over hoe ik dat allemaal ging doen, maar ze zijn zo enorm lief en makkelijk. Waar Lotte en Noah echte plakbabys waren kan ik hun gewoon in bed laten slapen, ze vallen zelf in slaap, zonder huilen ed. Dus het loopt echt een beetje vanzelf *afklopt*quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:51 schreef Mineola het volgende:
Woah Linda, wat cool! En je vertelt het ook alsof het niks is![]()
Volgens mij doe jij die twee meiskes er 'gewoon' even bij!
Ik dacht dus dat je naast de baby's ook nog een knuffelbeer erin had gestopt, ik begreep het al niet helemaal![]()
´quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:53 schreef mrien het volgende:
Linda![]()
Scheelt misschien ook wel dat je al draagervaring had met L en N?
Ik vind m niet leuk..maar ben wel blij dat ik m hebquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:39 schreef LadyBlack het volgende:
Cool Linda!
En dat grote Medela-bakbeest daar..... brings back memories! *ril*
Dat wordt een drielingquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:06 schreef Linda2205 het volgende:
Kyara...doe nog een setje dan? Krijg je je kleertjes weer terug
Haha nog niet! We hebben niet eens een knuffelbeerquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:01 schreef Burdie het volgende:
Leuk dat je ook gaat dragen, klaprooss! Heb je al geoefend met een knuffelbeer?![]()
Ik lees mee voor suggesties, heb precies dezelfde vragen.
Nee een grijze Los Angelesquote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:36 schreef Kyara het volgende:
Heb je een pune GotC?
Ik heb ook een Hoppediz en vind hem ook heel fijn. Maar lang niet zo dun als mijn Calin Bleu
Ik heb een Hoppediz Das "Leichte" Montreal gekocht voor de zomer / vakantie maar is een Calin Bleu nog dunner?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:36 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ook een Hoppediz en vind hem ook heel fijn. Maar lang niet zo dun als mijn Calin Bleu
Nope, dat is geen ergonomische drager, oftewel, zelfde categorie als de Baby Bjorn..quote:Op zondag 2 februari 2014 15:46 schreef RunForrestRun het volgende:
Dames, wij zijn ons ook aan het oriënteren op een drager.
Draagdoek wordt hem niet, mij lijkt het geweldig maar vriend ziet zo'n doek niet zitten. Dus dan maar een goede ergonomische draagzak. Ik zat zelf te denken aan een Bondolino, maar ik zie op de website van o.a. Prenatal en Babydump ook een Chicco buikdrager. Die is een stuk goedkoper, maar is die dan ook goed? Of is dat net zoiets als zo'n babybjorn, eigenlijk niet geschikt?
oh jeetje deze vind ik mooi!!quote:Op zondag 2 februari 2014 19:23 schreef Vanyel het volgende:
Voor Wup die m in actie wilde zien, de Didy Lisca Minos
[ afbeelding ]
Moeilijk om de kleur goed op de foto te krijgen, maar zoiets is het ongeveer.
Bijna 20 maanden alweerquote:Op zondag 2 februari 2014 22:07 schreef Mabawa. het volgende:
Wat is I. alweer groot! Hihi hoeveel tijd zat er tussen blij hoofd en slapen??
Ik niet, maar als je dat wel zou doen, trek je gewoon wat minder aan.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wat ik mij afvroeg, ga je niet mega zweten als je draagt?
ja dat ken ik. Zo veel mooie doeken maar 2 is voor mij echt genoeg.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:39 schreef Kyara het volgende:
nee, die van Vanyel. Die Paisley zou me niet staan.
Maar ik draag te weinig voor nog een doek dus het is al snel te duur
Ik had m nog gezien, wat een mooie doek! En dat kleine babytje erinquote:Op zondag 2 februari 2014 19:23 schreef Vanyel het volgende:
Voor Wup die m in actie wilde zien, de Didy Lisca Minos
-kan maar weg zijn-
Moeilijk om de kleur goed op de foto te krijgen, maar zoiets is het ongeveer.
Ik wel, ondanks dun shirtje+relatief dunne winterjas. Gewoon zwart dragenquote:Op zondag 2 februari 2014 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
oh jeetje deze vind ik mooi!!![]()
![]()
misschien toch maar leren knopen dan....
wat ik mij afvroeg, ga je niet mega zweten als je draagt?
Daar was ik al bang voor..quote:Op zondag 2 februari 2014 16:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope, dat is geen ergonomische drager, oftewel, zelfde categorie als de Baby Bjorn..
Nee, en bovendien mogen buggy's niet mee naar binnen. Met 1 is het nog wel te doen, maar 2 dreinende kinderen is niet zo gezellig.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:20 schreef WupWup het volgende:
Slapen ze niet in de buggy? Dat je gewoon even kijkt of 1 van de twee het misschien toch trekt om even geknoopt te worden.
Wondermiddel!quote:Op zondag 2 februari 2014 22:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bijna 20 maanden alweerEn ongeveer 10-15 minuten. Het was niet eens bedtijd nog!
Kyara, de Paisley? Echt een heerlijke doek, elke cent waard! Dun maar toch heel goed te knopen.
zal ik ook ffquote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:40 schreef Marjolijntje het volgende:
Heb ik hier trouwens al mijn allerduurste doek ever laten zien?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Artipoppe Constellation Tyger, met qiviut.
Prachtig, knoopte hemels, maar ik werd er nerveus van, zo duur. Dus ik heb hem weer verkocht
quote:Op zondag 2 februari 2014 21:48 schreef Marjolijntje het volgende:
Zal ik als consulent antwoord geven dan?ik zou het rond de 20 weken doen, als je buik nog niet heel erg in de weg zit. En dan eventueel na de bevalling nog even kort samen oefenen met je kindje.
Dank voor jullie advies! Staat genoteerdquote:Op zondag 2 februari 2014 21:49 schreef Phaidra het volgende:
Amsel, ik zou gaan als je buik nog niet zo in de weg zit. Als het zo ver is, kan je altijd een YouTube filmpje erbij pakken ter opfrissing. Ik heb nooit een draagconsult gehad en toch leren dragen (de eerste keer met hulp van de kraamhulp), dus met een consult moet dat zeker lukken.
quote:Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef WupWup het volgende:
Ik lees zojuist dat in deze winkel aan de Oudegracht in Utrecht ergonomische dragers worden verkocht! Manduca, Marsupi en Bondolino. Wel ook niet-ergonomische, dus je moet even opletten.
kanguru?quote:Op maandag 3 februari 2014 19:00 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh dat koppie van Lex.
Is er een buikknoop voor een ongeveer 3,5 meter doek? Heb nu een omgekeerde ruck maar die kom ik nergens tegen, zijn daar bezwaren tegen, alsin misschien ivm veiligheid ofzo? Hij zit nu echt op de knoop en ik heb nauwelijks stof over dus ik kan m niet onder zijn benen door naar achter doen.
Hihi, die redt het niet bij mijn tyger, die was retail 6x zo veel :xquote:Op maandag 3 februari 2014 18:47 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
en voor zieke peuters
(Doek is zo'n 400+ euro waard) :'D sick.
quote:Op maandag 3 februari 2014 21:14 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Hihi, die redt het niet bij mijn tyger, die was retail 6x zo veel :x
quote:Op maandag 3 februari 2014 09:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, en bovendien mogen buggy's niet mee naar binnen. Met 1 is het nog wel te doen, maar 2 dreinende kinderen is niet zo gezellig.
Ach, ze komt vast nog wel een keer.
En anders heb ik mijn hoop op Shandaly gevestigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |