Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:23 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik zag net een kindje in een babybjörn met van die bungelende beentjes en ik vond het er zo zielig uitzien! Maar als ik dit topic nooit gelezen had (ik ben een stiekeme lurker) dan zou ik me dat nooit gerealiseerd hebben.
Het duurt nog maanden voordat ons kindje geboren wordt, maar ik ben me al aan het oriënteren want dragen lijkt me zo tofIs er ergens een site met info specifiek over het dragen van pasgeborenen? Of wat kunnen jullie erover vertellen?
Ik krijg morgen weer een wompat binnen, die mag je evt wel uittesten als je wilquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.
Als je niet zo'n doekentype bentkan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Wat een heerlijkheid vond ik dat. Vond dragen heerlijk, lekker rondneuzen in winkels en dan die kleine dichtbij je.
Iemand tips/ervaringen voor het dragen van een peuter? En het liefst in zoiets soortgelijks als een bondolino.
Lijkt me wel makkelijk op vakantie inplaats van altijd die buggy meeslepen.
Weerrrrrr binnenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:03 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik krijg morgen weer een wompat binnen, die mag je evt wel uittesten als je wil
Dus als ik er één zou kopen zou ik het beste die van 3 tot 5 jaar kopen, ook al is R pas 2quote:Welke maat heb ik nodig?
Afmetingen hxb - Leeftijd advies - Kledingmaat kind
Standard 38x35 * - 4-6m tot 1,5 jaar - 68-86
Medium - 40x40 * - Vanaf 1 jaar - 86-92
Toddler - 45x45 - Vanaf 2 jaar tot 4 jaar - 92-98
Pre-school - 50x50 - Vanaf 3 jaar tot 5 jaar - 98-104
ik zal lex ff passen en meten, die zit nu in 98/104 als dat goed gaat, stuur ik m op!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Weerrrrrr binnen![]()
ik ken je doekenstash
heb je ook een draagdoekenstash dan
![]()
Nou dat vind ik wel een heel mooi aanbod.Zou ik heel graag gebruik van willen maken
![]()
Ik zat net naar de prijzen te kijken, is nogal een aanschaf, dan wil ik het wel zeker weten dat het me bevalt.
Ik las ook over verschillende maten. Rayen is nu 2 maar zit nu qua bovenkleding in 98.
Ik las dat de peuterwompat tot maat 98 gaat.
[..]
Dus als ik er één zou kopen zou ik het beste die van 3 tot 5 jaar kopen, ook al is R pas 2
Welke maat heb jij KD?
Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef TimeJumper het volgende:
Als je niet zo'n doekentype bentkan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Hi andere fanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fanIk denk dat ik met een doek bang zou zijn dat ik niet goed zou knopen, maar hiermee kan zo te zien weinig fout gaan. En ik zie mijn vriend er ook nog wel in lopen
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:37 schreef mrien het volgende:
Even ter vergelijking
J is nu 3 jaar, 16 kg en 94 cm en past nog goed in de toddler
Pre school heb ik ook geprobeerd met hem oktober 2012 en toen was dat wel erg groot voor hem (toen bijna 2)
L van 5,5 past er ook voor de korte stukken indien nodig (pas blaar tijdens lopen) nog prima in
Ah bedankt voor jullie commentaren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:17 schreef laziness het volgende:
Mijn O. was van de zomer ongeveer 98cm en zat heel heel diep in de pre school. Die toddler gaat R. nog wel een hele tijd in passen. Ziet ie ook wat meer dan zo diep in een grotere maat.
Nu met 103cm zit O. nog steeds behoorlijk diep er in trouwens en hij past er zeker veeeel langer in dan die maat 104 die hij nu al draagt
Dus die toddler gaat ook wel langer mee dan die tabel aangeeft.
Ik had ook een bondolino, maar achteraf had ik liever wat anders geprobeerd. Voor mijn lijf was ie niet zo comfortabel. Ik denk dat ik mijn zusje straks een marsupi, emeibaby of mysol cadeau doe, die zijn meteen vanaf dag 1 te gebruiken. Bondolino vanaf maatje 62 volgens mij.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fanIk denk dat ik met een doek bang zou zijn dat ik niet goed zou knopen, maar hiermee kan zo te zien weinig fout gaan. En ik zie mijn vriend er ook nog wel in lopen
Don't I know it!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepen![]()
Ik heb de wagen bij T ook alleen maar gebruikt toen ikzelf naar de fysio moest..quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepenEn voor de boodschappen kun je ook zo'n rol-tas-koffer ding gebruiken natuurlijk
Daar hoef je niet per se een kinderwagen voor te nemen lijkt mij
Wij hebben trouwens een quinny zap(p?) buggy om de maxicosi op te klikken om van- en naar de auto te gaan, maar ik krijg dat ding nooit op- of uitgeklaptDus ik draag de maxicosi altijd los en Nin in de doek. Ik zag laatst op een parkeerplaats een vrouw er ook meer dan 10 minuten over doen om dat ding in te klappen, dus ik ben niet de enige gelukkig
Eerst dacht ik een keer: Ik kan me voorstellen dat iemand een kinderwagen soms handig(er) vindt, maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek! In al die situaties lijkt mij een draagdoek minstens even handig en vaak zelfs handiger dan een kinder/wandelwagen! Ook als Nin straks gaat lopen, dan is zo'n doek makkelijk mee te nemen en als ze dan even gedragen wil worden, is ze zo opgeknoopt of in-geslingdWaarom zou ik dan met zo'n buggy gaan slepen?! Verder scheelt het ook opbergplek, eerst in de gang en later in je berging. Nou ja, volgens mij dus best serieus het overwegen waard, om gewoon helemaal niet aan een wagen te beginnen. Ik ga bij een volgende in ieder geval gewoon weer aan de doeken
Ook op reis trouwens, geen gedoe met units in je auto passen en meten (of een grotere auto aanschaffen), dingen in en uitklappen, vervolgens iedereen in de weg lopen en dan de hele tijd in de wagen kijken en je baby willen knuffelen, maar knuffelen en wagen duwen tegelijk is al helemaal niet makkelijkDus waarom zou moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!
Amenquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepenEn voor de boodschappen kun je ook zo'n rol-tas-koffer ding gebruiken natuurlijk
Daar hoef je niet per se een kinderwagen voor te nemen lijkt mij
Wij hebben trouwens een quinny zap(p?) buggy om de maxicosi op te klikken om van- en naar de auto te gaan, maar ik krijg dat ding nooit op- of uitgeklaptDus ik draag de maxicosi altijd los en Nin in de doek. Ik zag laatst op een parkeerplaats een vrouw er ook meer dan 10 minuten over doen om dat ding in te klappen, dus ik ben niet de enige gelukkig
Eerst dacht ik een keer: Ik kan me voorstellen dat iemand een kinderwagen soms handig(er) vindt, maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek! In al die situaties lijkt mij een draagdoek minstens even handig en vaak zelfs handiger dan een kinder/wandelwagen! Ook als Nin straks gaat lopen, dan is zo'n doek makkelijk mee te nemen en als ze dan even gedragen wil worden, is ze zo opgeknoopt of in-geslingdWaarom zou ik dan met zo'n buggy gaan slepen?! Verder scheelt het ook opbergplek, eerst in de gang en later in je berging. Nou ja, volgens mij dus best serieus het overwegen waard, om gewoon helemaal niet aan een wagen te beginnen. Ik ga bij een volgende in ieder geval gewoon weer aan de doeken
Ook op reis trouwens, geen gedoe met units in je auto passen en meten (of een grotere auto aanschaffen), dingen in en uitklappen, vervolgens iedereen in de weg lopen en dan de hele tijd in de wagen kijken en je baby willen knuffelen, maar knuffelen en wagen duwen tegelijk is al helemaal niet makkelijkDus waarom zou moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!
En als je nu eens aan mij denktquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:17 schreef bellelena het volgende:
Haha, nou zelfs danIk denk dan namelijk serieus dat ik vooral iets zou gaan doen met iemand erbij, dus dan kan ik best 2 babies dragen in de doek en iemand anders de dreumes (mijn vriend bijv). Maar inderdaad, als ik dan alleen met 3 kindjes iets zou doen, dan zou 1 wagentje erbij voor de dreumes wel handig zijn. Die wil dan vast ook wel zelf lopen trouwens, dus een buggy moet wel volstaan dan
Wat naarquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet . Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Ja!quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Kyara
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Ik heb behoorlijke rugklachten en wat hier echt de truc is: goed stevig knopen. Zodra de doek (of Boba) een millimetertje te los hangt, voel ik het in alles (en heb ik dagen erna nog last).quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Kyara
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Wij hadden een tijd lang gewoon armwarmers gebruikt. Die van een volwassene past prima op de benen van een babyquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:40 schreef Piekie81 het volgende:
bedankt voor de tips! Ik ga kijken of we nog iets hebben dat voor beenwarmer door kan gaan. Kan je die babylegs trouwens ook in gewone winkels kopen?
Oh, wat tof.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
maillots \O/ beenwarmers en gevoerde laarsjes, evt een wollen of fleecepak van bijvoorbeeld cosilana of hoppediz
Ik vond Je porte mon bebe echt fantastisch, lekker zacht en makkelijk knoopbaar. Wel maar tot een kilo of 7 a 8, daarna is geweven wel noodzakelijk, rekbaar zakte baby te ver naar beneden.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:36 schreef Soempie het volgende:
Even een vraagje zonder bij te lezen.Ik heb een Neobulle Louis, maar nu vond ik in de kast (ooit gekregen, maar vond hem niet zo mooi) een andere draagdoek die een stuk soepeler is en zachter, beetje rekbaar ook. Dat vind ik veel fijner dragen en het knoopt voor mij ook gemakkelijker.
Nu ben ik dus op zoek naar een mooie doek, die ook zachter, soepeler, enz. is dan de Neobulle. Iemand hier ervaring met de Neobulle en dus voor mij kan vergelijken?
Ik zat te denken aan een Je Porte Mon Bébé, maar is die ook echt soepeler en makkelijker te knopen?
Wat tof! Heel graag, maar heb je hem niet zelf nodig? Een keer uitproberen is trouwens genoeg, dan weet ik of ik hem ook wil bestellen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:16 schreef Kyara het volgende:
Soemp, ik heb een Calin bleu, als je wilt mag je die wel lenen om uit te proberen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |