abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:36:51 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135768918
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:23 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik zag net een kindje in een babybjörn met van die bungelende beentjes en ik vond het er zo zielig uitzien! Maar als ik dit topic nooit gelezen had (ik ben een stiekeme lurker ;) ) dan zou ik me dat nooit gerealiseerd hebben.

Het duurt nog maanden voordat ons kindje geboren wordt, maar ik ben me al aan het oriënteren want dragen lijkt me zo tof O+ Is er ergens een site met info specifiek over het dragen van pasgeborenen? Of wat kunnen jullie erover vertellen? ;)
Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.

Als je niet zo'n doekentype bent ;) kan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Wat een heerlijkheid vond ik dat. Vond dragen heerlijk, lekker rondneuzen in winkels en dan die kleine dichtbij je.

Iemand tips/ervaringen voor het dragen van een peuter? En het liefst in zoiets soortgelijks als een bondolino.
Lijkt me wel makkelijk op vakantie inplaats van altijd die buggy meeslepen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:40:56 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135769080
Wompat O+
Niet goedkoop maar zijn geld waard vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135770019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.

Als je niet zo'n doekentype bent ;) kan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Wat een heerlijkheid vond ik dat. Vond dragen heerlijk, lekker rondneuzen in winkels en dan die kleine dichtbij je.

Iemand tips/ervaringen voor het dragen van een peuter? En het liefst in zoiets soortgelijks als een bondolino.
Lijkt me wel makkelijk op vakantie inplaats van altijd die buggy meeslepen.
Ik krijg morgen weer een wompat binnen, die mag je evt wel uittesten als je wil
pi_135770239

O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:12:40 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135770510
O+

Ik vond de Tula Toddler wel prettig dragen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:14:49 #106
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135770616
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:03 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik krijg morgen weer een wompat binnen, die mag je evt wel uittesten als je wil
Weerrrrrr binnen :? *O* ik ken je doekenstash :+ heb je ook een draagdoekenstash dan ;)
Nou dat vind ik wel een heel mooi aanbod. :* Zou ik heel graag gebruik van willen maken :Y
Ik zat net naar de prijzen te kijken, is nogal een aanschaf, dan wil ik het wel zeker weten dat het me bevalt.
Ik las ook over verschillende maten. Rayen is nu 2 maar zit nu qua bovenkleding in 98.
Ik las dat de peuterwompat tot maat 98 gaat.
quote:
Welke maat heb ik nodig?
Afmetingen hxb - Leeftijd advies - Kledingmaat kind
Standard 38x35 * - 4-6m tot 1,5 jaar - 68-86
Medium - 40x40 * - Vanaf 1 jaar - 86-92
Toddler - 45x45 - Vanaf 2 jaar tot 4 jaar - 92-98
Pre-school - 50x50 - Vanaf 3 jaar tot 5 jaar - 98-104
Dus als ik er één zou kopen zou ik het beste die van 3 tot 5 jaar kopen, ook al is R pas 2

Welke maat heb jij KD?
Rayen 2½ jaar!
pi_135771342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:14 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Weerrrrrr binnen :? *O* ik ken je doekenstash :+ heb je ook een draagdoekenstash dan ;)
Nou dat vind ik wel een heel mooi aanbod. :* Zou ik heel graag gebruik van willen maken :Y
Ik zat net naar de prijzen te kijken, is nogal een aanschaf, dan wil ik het wel zeker weten dat het me bevalt.
Ik las ook over verschillende maten. Rayen is nu 2 maar zit nu qua bovenkleding in 98.
Ik las dat de peuterwompat tot maat 98 gaat.

[..]

Dus als ik er één zou kopen zou ik het beste die van 3 tot 5 jaar kopen, ook al is R pas 2

Welke maat heb jij KD?
ik zal lex ff passen en meten, die zit nu in 98/104 als dat goed gaat, stuur ik m op!
pi_135771707
Even ter vergelijking
J is nu 3 jaar, 16 kg en 94 cm en past nog goed in de toddler
Pre school heb ik ook geprobeerd met hem oktober 2012 en toen was dat wel erg groot voor hem (toen bijna 2)
L van 5,5 past er ook voor de korte stukken indien nodig (pas blaar tijdens lopen) nog prima in
pi_135774398
Ahh Kyara O+

En KD dat mondje! O+
pi_135779863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef TimeJumper het volgende:

Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fan :D Ik denk dat ik met een doek bang zou zijn dat ik niet goed zou knopen, maar hiermee kan zo te zien weinig fout gaan. En ik zie mijn vriend er ook nog wel in lopen ;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:17:13 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135780192
Mijn O. was van de zomer ongeveer 98cm en zat heel heel diep in de pre school. Die toddler gaat R. nog wel een hele tijd in passen. Ziet ie ook wat meer dan zo diep in een grotere maat.
Nu met 103cm zit O. nog steeds behoorlijk diep er in trouwens en hij past er zeker veeeel langer in dan die maat 104 die hij nu al draagt ;)
Dus die toddler gaat ook wel langer mee dan die tabel aangeeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:18:52 #112
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135780293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Ongeduldig het volgende:

[..]

Meteen een bondolino gegoogeld en ik ben nu al fan :D Ik denk dat ik met een doek bang zou zijn dat ik niet goed zou knopen, maar hiermee kan zo te zien weinig fout gaan. En ik zie mijn vriend er ook nog wel in lopen ;)
Hi andere fan :W
Ik ben misschien niet zo handig, er zijn hier op het forum een heleboel, volgens mij de meerderheid, liefhebber van doeken.
Ik heb verschillende malen 1 doek geprobeerd, toen was Rayen nog een baby.
Maar voor mij persoonlijk vond ik het een heel "gewikkel" om het goed te krijgen.
Toen ik de bondolino kocht vond ik het een verademing en daar zat die ook al direct in als baby.
Hup heupband om, baby voor je buik, hoppa "flap" ervoor en een knoop in die schoudergordels.
Ik vond het ideaal.

Maar ik droeg hem altijd van voor. Rugdragen heb ik nog niet gedaan. Maar nu is hij ouder en zwaarder dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:23:06 #113
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135780519
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:37 schreef mrien het volgende:
Even ter vergelijking
J is nu 3 jaar, 16 kg en 94 cm en past nog goed in de toddler
Pre school heb ik ook geprobeerd met hem oktober 2012 en toen was dat wel erg groot voor hem (toen bijna 2)
L van 5,5 past er ook voor de korte stukken indien nodig (pas blaar tijdens lopen) nog prima in
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:17 schreef laziness het volgende:
Mijn O. was van de zomer ongeveer 98cm en zat heel heel diep in de pre school. Die toddler gaat R. nog wel een hele tijd in passen. Ziet ie ook wat meer dan zo diep in een grotere maat.
Nu met 103cm zit O. nog steeds behoorlijk diep er in trouwens en hij past er zeker veeeel langer in dan die maat 104 die hij nu al draagt ;)
Dus die toddler gaat ook wel langer mee dan die tabel aangeeft.
Ah bedankt voor jullie commentaren.
Kijk zo verkijk je je zo op die maten, handig jullie ervaringen :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_135790996
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:10 schreef Ongeduldig het volgende:

[..]

Ik had ook een bondolino, maar achteraf had ik liever wat anders geprobeerd. Voor mijn lijf was ie niet zo comfortabel. Ik denk dat ik mijn zusje straks een marsupi, emeibaby of mysol cadeau doe, die zijn meteen vanaf dag 1 te gebruiken. Bondolino vanaf maatje 62 volgens mij.

TJ, ik heb een R&R kleuterdrager voor mijn bijna kleuter, die paste met maat 98 ook prima. Simpeler en grover dan de wompat( brede banden) maar voor mijn vent een prima drager (dis is ook grof ;) )
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135792972
LB O+ Ik vind dat zo'n leuke foto! Hier doen we ook altijd van alles met Nin in de doek, heerlijk!

Kyara O+ Gaat al een kant op volgens mij!

Kleurdoos, wat tof dat je mag gaan testen voor een merk! En die foto's van je grote O+ Blauw past d'r goed!

Over rugdragen gesproken, mocht er een meet komen, dan wil ik ook graag komen! Tot nu toe gaat Nin voorop, maar we willen ook rug gaan proberen!

Ongeduldig: Wij hebben Nin voor het eerst in de doek gedragen toen ze 1 weekje oud was. Nog piepiemini klein O+ Best gek zo voor het eerst, maar het ging verrassend goed. Als ze zo klein zijn, dan zijn ze ook nog heel licht en dan is het nog niet erg als je niet superstrak hebt geknoopt, dus je kunt goed 'oefenen' dan! Ik vond het zelf heel bijzonder dat mijn lief haar voor het eerst droeg met de draagdoek, ze zat 9 maanden in mijn buik en toen voor het eerst tegen zijn buik. We dragen zelf al vanaf het begin met een geweven doek, dat kan ook prima met een klein babytje. We hebben trouwens voor het eerst geknoopt met behulp van youtube filmpjes en de plaatjes die in het boekje bij de draagdoek zaten. Die filmpjes vond ik wel handig erbij ook, dat je precies kon zien waar er wat wordt aangetrokken en zo. Je wordt echt heel snel handiger, makkelijker en beter in het knopen, als je het een paar keer hebt gedaan, dan voel je al precies wat voor jullie fijn zit en hoe je zelf het makkelijkst de doek strak trekt. Een voordeel van vroeg beginnen met dragen vind ik dat het echt meegegroeid. Ze was eerst nog heel licht, onder de 3 kilo en dus heel makkelijk draagbaar en nu is ze bijna 8,5kg, maar ik kan d'r nog steeds met gemak een aantal uren voorop mijn buik dragen en mijn vriend ook. Door veel te dragen groeit dat mee en heb je nooit last van spierpijn oid. We hebben haar in het begin meermaal daags gedragen toen ze krampjes had, dat werkte heel erg goed, ik liep dan wat rondjes om de tafel of buiten een rondje en binnen een paar minuten was ze in slaap. Ze zat echt veel in de doek de eerste tijd, we konden haar dan comfortabel houden en zelf gewoon al onze dingen doen (huishouden, werken, zelfs klussen en gitaarspelen). En we hebben uren gewandeld, doen we nog steeds overigens. Elke dag komt ze wel een keertje buiten in de draagdoek, als we boodschapjes doen bijvoorbeeld.
Verder vinden wij zelf de draagdoek veel handiger dan een kinderwagen. Veel handiger op straat en in de winkel, ik loop nu nooit iemand (en mezelf) in de weg met zo'n mega unit + ik kan de hele tijd knuffelen met mijn kindje O+ Nin vindt het zelf ook leuker in de draagdoek. Zelf zou ik dus liever investeren in een paar mooie doeken ipv een kinderwagen. Ik heb de kinderwagen van mijn moeder geleend, waar ik zelf in heb gelegen, maar achteraf is ie vrij overbodig gebleken. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik geen nieuwe heb gekocht, dat was echt zonde geweest in ons geval! Misschien dus voor jullie ook het overdenken waard?! Ik heb elke situatie bedacht waarin ik/wij komen en tot de conclusie gekomen dat we in al die gevallen makkelijker/handiger/fijner/net zo goed een draagdoek kunnen gebruiken en dat een wagen dus werkelijk echt overbodig is.
Nou ja, als je nog iets wilt weten, dan mag je dat altijd vragen!

Kokadi ringsling:

pi_135793338
Im Wunderland O+ O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:53:51 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135793468
Met matchende schoenen! :D _O_ Mooi is ie belle!

Ik ben soms overigens wél heel blij met mijn bugaboo (die ik helemaal niet wilde want ook een mooie oldtimer kinderwagen die ik zou gaan gebruiken... maar boy was I wrong op mijn bovenwoning :') ), bijvoorbeeld als ik geen zin heb om zware boodschappen te tillen.

Het helpt overigens niet dat E het binnen vrij snel warm heeft, dus buiten -> binnen staat meestal wel gelijk aan uit de doek.
pi_135794148
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepen ;) En voor de boodschappen kun je ook zo'n rol-tas-koffer ding gebruiken natuurlijk ;) Daar hoef je niet per se een kinderwagen voor te nemen lijkt mij :D

Wij hebben trouwens een quinny zap(p?) buggy om de maxicosi op te klikken om van- en naar de auto te gaan, maar ik krijg dat ding nooit op- of uitgeklapt :') Dus ik draag de maxicosi altijd los en Nin in de doek. Ik zag laatst op een parkeerplaats een vrouw er ook meer dan 10 minuten over doen om dat ding in te klappen, dus ik ben niet de enige gelukkig :D

Eerst dacht ik een keer: Ik kan me voorstellen dat iemand een kinderwagen soms handig(er) vindt, maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek! In al die situaties lijkt mij een draagdoek minstens even handig en vaak zelfs handiger dan een kinder/wandelwagen! Ook als Nin straks gaat lopen, dan is zo'n doek makkelijk mee te nemen en als ze dan even gedragen wil worden, is ze zo opgeknoopt of in-geslingd :D Waarom zou ik dan met zo'n buggy gaan slepen?! Verder scheelt het ook opbergplek, eerst in de gang en later in je berging. Nou ja, volgens mij dus best serieus het overwegen waard, om gewoon helemaal niet aan een wagen te beginnen. Ik ga bij een volgende in ieder geval gewoon weer aan de doeken O+

Ook op reis trouwens, geen gedoe met units in je auto passen en meten (of een grotere auto aanschaffen), dingen in en uitklappen, vervolgens iedereen in de weg lopen en dan de hele tijd in de wagen kijken en je baby willen knuffelen, maar knuffelen en wagen duwen tegelijk is al helemaal niet makkelijk :P Dus waarom zou moeilijk doen als het ook makkelijk kan?! ;)
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:35:28 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135794816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef bellelena het volgende:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepen ;)
Don't I know it!! :D Daarom ben ik dit huis ook zo zat ;)

Maar ik ben ook heel erg fan van mn doek hoor!! *;
pi_135795388
quote:
LB, juist met een bovenverdieping is een draagdoek dus ook extra handig dus, want geen wagen op en af slepen ;) En voor de boodschappen kun je ook zo'n rol-tas-koffer ding gebruiken natuurlijk ;) Daar hoef je niet per se een kinderwagen voor te nemen lijkt mij :D

Wij hebben trouwens een quinny zap(p?) buggy om de maxicosi op te klikken om van- en naar de auto te gaan, maar ik krijg dat ding nooit op- of uitgeklapt :') Dus ik draag de maxicosi altijd los en Nin in de doek. Ik zag laatst op een parkeerplaats een vrouw er ook meer dan 10 minuten over doen om dat ding in te klappen, dus ik ben niet de enige gelukkig :D

Eerst dacht ik een keer: Ik kan me voorstellen dat iemand een kinderwagen soms handig(er) vindt, maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek! In al die situaties lijkt mij een draagdoek minstens even handig en vaak zelfs handiger dan een kinder/wandelwagen! Ook als Nin straks gaat lopen, dan is zo'n doek makkelijk mee te nemen en als ze dan even gedragen wil worden, is ze zo opgeknoopt of in-geslingd :D Waarom zou ik dan met zo'n buggy gaan slepen?! Verder scheelt het ook opbergplek, eerst in de gang en later in je berging. Nou ja, volgens mij dus best serieus het overwegen waard, om gewoon helemaal niet aan een wagen te beginnen. Ik ga bij een volgende in ieder geval gewoon weer aan de doeken O+

Ook op reis trouwens, geen gedoe met units in je auto passen en meten (of een grotere auto aanschaffen), dingen in en uitklappen, vervolgens iedereen in de weg lopen en dan de hele tijd in de wagen kijken en je baby willen knuffelen, maar knuffelen en wagen duwen tegelijk is al helemaal niet makkelijk :P Dus waarom zou moeilijk doen als het ook makkelijk kan?! ;)
Ik heb de wagen bij T ook alleen maar gebruikt toen ikzelf naar de fysio moest.. :P
Staat em mooi zeg, die Kokadi O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135795492
quote:

Amen ;) Ik heb voor aankomende baby ook geen wagen. Bij dochter is de kinderwagenbak sowieso nooit gebruikt en de buggyinzet enkele keren door oma.
pi_135797774
Owww ik krijg er helemaal zin in door al die verhalen O+
pi_135805789
Hihi, kijk, wij zijn niet de enige dus! Het is natuurlijk ook zo dat babydragen en draagdoeken al eeuwen lang bestaan en kinderwagens pas later, ik gok zo'n anderhalve a twee eeuwen geleden?, in zwang zijn geraakt En dat het eigenlijk alleen hier in het westen nu gebruikelijk is om een kinderwagen te gebruiken. In andere culturen en gebieden vinden mensen dragen ook nog steeds gewoon handig en relaxed. En ik merk zelf dus ook aan mijn kindje dat zij het ook fijner vindt om, al dan niet in een doek, gedragen te worden *;

Ongeduldig, jaaa, leuk die voorpret! Je kunt ook al een draagconsult nemen om te oefenen met knopen en kijken welke doeken er allemaal zijn en zo!
pi_135805919
quote:
maar toen ik er voor mezelf eens goed over nadacht kon ik dus geen enkele situatie vinden waarin ik een kinderwagen handiger zou vinden dan een draagdoek!
En als je nu eens aan mij denkt ;)
pi_135806264
Haha, nou zelfs dan ;) Ik denk dan namelijk serieus dat ik vooral iets zou gaan doen met iemand erbij, dus dan kan ik best 2 babies dragen in de doek en iemand anders de dreumes (mijn vriend bijv). Maar inderdaad, als ik dan alleen met 3 kindjes iets zou doen, dan zou 1 wagentje erbij voor de dreumes wel handig zijn. Die wil dan vast ook wel zelf lopen trouwens, dus een buggy moet wel volstaan dan ;)
pi_135806349
Kyara :D

Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet :'(. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Home is where the O+ is...
pi_135806479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:17 schreef bellelena het volgende:
Haha, nou zelfs dan ;) Ik denk dan namelijk serieus dat ik vooral iets zou gaan doen met iemand erbij, dus dan kan ik best 2 babies dragen in de doek en iemand anders de dreumes (mijn vriend bijv). Maar inderdaad, als ik dan alleen met 3 kindjes iets zou doen, dan zou 1 wagentje erbij voor de dreumes wel handig zijn. Die wil dan vast ook wel zelf lopen trouwens, dus een buggy moet wel volstaan dan ;)
:D

Ik ben blij met mijn wagen :Y

Maar ook omdat ik het niet zo fijn vond om M op te moeten tillen met een baby op mijn buik. Op mijn rug zou wel lukken maar daar moet ik nog even op oefenen.

2 tegelijk dragen vind ik nog wel erg zwaar.
pi_135806502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet . Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Wat naar :{

Ik geloof dat Asyniur hier wel ervaring mee heeft.
pi_135807425
quote:

Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet :'(. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Ja!
Op mijn buik ging niet zo heel comfortabel, maar op mijn rug gaat nog steeds prima (16 en 14 kilo inmiddels). Nou moet ik wel zeggen dat ik de kinderen altijd vrij hoog droeg. Ik had destijds een beco en ik zette die heupband echt bovenop mijn heupbotten. Dus bovenop de bekkenkam. Dat werkt het beste. En dan had ik ook altijd een broek met riem aan. Riem een gaatje strakker zodat dat mijn bekken fixeerde en dan ging het prima. Inmiddels draag ik al lang met een mei tai en daarbij doe ik hetzelfde. Band heel strak en vrij hoog, dan gaat het prima.
Ben je al eens naar een fysio geweest na de bevalling? Wat zegt deze van het dragen? Die van mij vond het juist een goede manier van oefenen toen ze eenmaal gezien had dat de drager op een juiste manier werd omgedaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_135807495
Mijn peuter en kleuter gaan beide in de MT en dat gaat prima. Die zijn eventueel zelfs zelf te maken, dus niet duur. En wel lekker simpel en snel.
pi_135808519
momenten waarop ik een kinderwagen mekkelijker vind, is als ik met 2 kinderen naar buiten ga. Ik vind het eigenlijk te koud voor de beentjes om M op mijn rug te hebben (ik heb geen draagjas, staat nog op mijn 'nog te maken'-lijstje), aangezien we dan vaak wat langer buiten rondhangen op het pleintje voor de deur.
Buikdragen vind ik dan niet handig, omdat er ook nog wel eens ingegrepen (peuter crosst met zijn fiets regelmatig op een stoeprand af) of getroost moet worden.

Hoe doen anderen het trouwens met dit weer, extra laagjes over de beentjes en dan gewoon over je jas heen dragen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135808682
babylegs Piekie? Of een maillotje onder een broekje?
pi_135813652
Cwen, dat klinkt helemaal niet leuk nee :* Is er niet ergens een draagconsulent te vinden die daar iets mee weet/kan helpen? Ik zie ook al een fijne reactie van Mefke! Als je met de juiste hulp toch kunt dragen, dat het dan zelfs bevorderlijk kan zijn om je eigen lichaam weer te 'trainen'.

Piekie, babylaarsjes met wol (van die a@pies), babylegs, maillot onder z'n broek aan, dat zijn een beetje de dingen die we hier afwisselend doen!
pi_135815176

maillots \O/ beenwarmers en gevoerde laarsjes, evt een wollen of fleecepak van bijvoorbeeld cosilana of hoppediz :)
pi_135816997
Die doek is echt zo tof O+ En dat meisje erin is zooooooo leuk O+
pi_135817237
quote:

Ik heb behoorlijke rugklachten en wat hier echt de truc is: goed stevig knopen. Zodra de doek (of Boba) een millimetertje te los hangt, voel ik het in alles (en heb ik dagen erna nog last).
pi_135830096
Cwen en geef je lichaam ook de tijd om goed te herstellen. Wat ik al zei de truc met de riem geeft steun. Een bekkenband, een correctiehemd of juist correctiebroek, het zijn prima hulpmiddelen om je lichaam weer te gaan trainen juist door het dragen. Maar geef het ook tijd en bouw het op.
pi_135852142
bedankt voor de tips! Ik ga kijken of we nog iets hebben dat voor beenwarmer door kan gaan. Kan je die babylegs trouwens ook in gewone winkels kopen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135854008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:40 schreef Piekie81 het volgende:
bedankt voor de tips! Ik ga kijken of we nog iets hebben dat voor beenwarmer door kan gaan. Kan je die babylegs trouwens ook in gewone winkels kopen?
Wij hadden een tijd lang gewoon armwarmers gebruikt. Die van een volwassene past prima op de benen van een baby :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:36:11 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_135890879
Even een vraagje zonder bij te lezen.Ik heb een Neobulle Louis, maar nu vond ik in de kast ( :+ ooit gekregen, maar vond hem niet zo mooi) een andere draagdoek die een stuk soepeler is en zachter, beetje rekbaar ook. Dat vind ik veel fijner dragen en het knoopt voor mij ook gemakkelijker.

Nu ben ik dus op zoek naar een mooie doek, die ook zachter, soepeler, enz. is dan de Neobulle. Iemand hier ervaring met de Neobulle en dus voor mij kan vergelijken?

Ik zat te denken aan een Je Porte Mon Bébé, maar is die ook echt soepeler en makkelijker te knopen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:36:50 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_135890907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

maillots \O/ beenwarmers en gevoerde laarsjes, evt een wollen of fleecepak van bijvoorbeeld cosilana of hoppediz :)
Oh, wat tof. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135893394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:36 schreef Soempie het volgende:
Even een vraagje zonder bij te lezen.Ik heb een Neobulle Louis, maar nu vond ik in de kast ( :+ ooit gekregen, maar vond hem niet zo mooi) een andere draagdoek die een stuk soepeler is en zachter, beetje rekbaar ook. Dat vind ik veel fijner dragen en het knoopt voor mij ook gemakkelijker.

Nu ben ik dus op zoek naar een mooie doek, die ook zachter, soepeler, enz. is dan de Neobulle. Iemand hier ervaring met de Neobulle en dus voor mij kan vergelijken?

Ik zat te denken aan een Je Porte Mon Bébé, maar is die ook echt soepeler en makkelijker te knopen?
Ik vond Je porte mon bebe echt fantastisch, lekker zacht en makkelijk knoopbaar. Wel maar tot een kilo of 7 a 8, daarna is geweven wel noodzakelijk, rekbaar zakte baby te ver naar beneden.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:11:59 #143
30252 Soempie
Procreating
pi_135894645
Oh, dat is wel een tegenvaller. Op de site staat tot een kg of 14, maar dat is dus in de praktijk niet goed te doen, begrijp ik van jou.

Zou een Calin Bleu soepeler zijn dan mijn Neobulle? Die doek is als het goed is dunner en dat lijkt me ook wel fijn. Of heeft iemand andere suggesties? Ik wil er wel iets langer mee doen dan een kg of 7, omdat ze al 5 kg is.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:16:23 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135894801
Soemp, ik heb een Calin bleu, als je wilt mag je die wel lenen om uit te proberen?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:25:32 #145
30252 Soempie
Procreating
pi_135895139
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:16 schreef Kyara het volgende:
Soemp, ik heb een Calin bleu, als je wilt mag je die wel lenen om uit te proberen?
Wat tof! Heel graag, maar heb je hem niet zelf nodig? Een keer uitproberen is trouwens genoeg, dan weet ik of ik hem ook wil bestellen. c_/
pi_135899822
Is je neobulle wel goed ingedragen? Dat scheelt een slok op een borrel. Vingerhaken wil ook nog wel helpen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:11:46 #147
381212 Gulara
From the future
pi_135905773
Soempie ik heb een Neobulle en een Calin bleu.
De Calin bleu is niet per se meer rekbaar. Wel is ie veel dunner. Dat betekent makkelijker knopen leggen, want minder stof. Maar je moet ook wel netter knopen want anders gaat ie snijden. Zo vind ik een rucksack met m'n Calin bleu vaak niet zo lang lekker zitten.

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe jullie buiten dragen met dit weer. Ik vind knopen over een winterjas echt onmogelijk!

Belle, herkenbaar. Ik ben ook geen fan van de wandelwagen. Ik voel me al heel beperkt dat ik in winkels op zoek moet naar de lift. En dat je niet gewoon ergens diagonaal doorheen kan. -O- Maar met >30 graden en een hoge luchtvochtigheid is dragen nogal een zweterige aangelegenheid helaas.

En jullie sling is zooo mooi! O+

Kleurdoos, ik vind je zwart-wit doek echt gaaf. En je meiden! O+ O+ Heeft L. er last van dat d'r hoorf zo hangt eigenlijk?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:34:57 #148
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135906607
Nog even een keer mijn vraag, ik twijfel nog steeds. Ben een n00b en wil gaan dragen met mijn tweede dochter.
Ben in juni uitgerekend en begreep dat tricot warmer is maar makkelijker te knopen voor een beginner, en geweven wat 'stugger' maar koeler. Mn dreumes nu is ook al vrij warm van zichzelf dus bang dat tricot wellicht wat te warm is. Of valt dat mee?
Wat zouden jullie aanraden? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135909248
Ik ben gelijk geweven gaan knopen, en vond dat heul niet moeilijk. Wat mij betreft aanrader. Al ben ik geen super expert en heb ik geen ervaringen met andere dragers.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135909764
Ik ben met tricot begonnen, maar zou altijd geweven aanraden. Veel fijner.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')