abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135813652
Cwen, dat klinkt helemaal niet leuk nee :* Is er niet ergens een draagconsulent te vinden die daar iets mee weet/kan helpen? Ik zie ook al een fijne reactie van Mefke! Als je met de juiste hulp toch kunt dragen, dat het dan zelfs bevorderlijk kan zijn om je eigen lichaam weer te 'trainen'.

Piekie, babylaarsjes met wol (van die a@pies), babylegs, maillot onder z'n broek aan, dat zijn een beetje de dingen die we hier afwisselend doen!
pi_135815176

maillots \O/ beenwarmers en gevoerde laarsjes, evt een wollen of fleecepak van bijvoorbeeld cosilana of hoppediz :)
pi_135816997
Die doek is echt zo tof O+ En dat meisje erin is zooooooo leuk O+
pi_135817237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef Cwen het volgende:
Kyara :D

Vraagje hè: ik heb behoorlijke rug- en bekkenklachten en een 4.5 maanden oude baby van 8 kg. Ik wíl haar zo graag dragen, maar het gaat gewoon niet :'(. Ik heb een geweven doen en kan haar goed op m'n buik knopen, maar zodra ik langer dan 5 minuten loop met haar, neemt de pijn flink toe. Ik had het me zo anders voorgesteld... Heeft iemand hier ervaring met dragen en rug/bekkenklachten?
Ik heb behoorlijke rugklachten en wat hier echt de truc is: goed stevig knopen. Zodra de doek (of Boba) een millimetertje te los hangt, voel ik het in alles (en heb ik dagen erna nog last).
pi_135830096
Cwen en geef je lichaam ook de tijd om goed te herstellen. Wat ik al zei de truc met de riem geeft steun. Een bekkenband, een correctiehemd of juist correctiebroek, het zijn prima hulpmiddelen om je lichaam weer te gaan trainen juist door het dragen. Maar geef het ook tijd en bouw het op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_135852142
bedankt voor de tips! Ik ga kijken of we nog iets hebben dat voor beenwarmer door kan gaan. Kan je die babylegs trouwens ook in gewone winkels kopen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135854008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:40 schreef Piekie81 het volgende:
bedankt voor de tips! Ik ga kijken of we nog iets hebben dat voor beenwarmer door kan gaan. Kan je die babylegs trouwens ook in gewone winkels kopen?
Wij hadden een tijd lang gewoon armwarmers gebruikt. Die van een volwassene past prima op de benen van een baby :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:36:11 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_135890879
Even een vraagje zonder bij te lezen.Ik heb een Neobulle Louis, maar nu vond ik in de kast ( :+ ooit gekregen, maar vond hem niet zo mooi) een andere draagdoek die een stuk soepeler is en zachter, beetje rekbaar ook. Dat vind ik veel fijner dragen en het knoopt voor mij ook gemakkelijker.

Nu ben ik dus op zoek naar een mooie doek, die ook zachter, soepeler, enz. is dan de Neobulle. Iemand hier ervaring met de Neobulle en dus voor mij kan vergelijken?

Ik zat te denken aan een Je Porte Mon Bébé, maar is die ook echt soepeler en makkelijker te knopen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:36:50 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_135890907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

maillots \O/ beenwarmers en gevoerde laarsjes, evt een wollen of fleecepak van bijvoorbeeld cosilana of hoppediz :)
Oh, wat tof. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135893394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:36 schreef Soempie het volgende:
Even een vraagje zonder bij te lezen.Ik heb een Neobulle Louis, maar nu vond ik in de kast ( :+ ooit gekregen, maar vond hem niet zo mooi) een andere draagdoek die een stuk soepeler is en zachter, beetje rekbaar ook. Dat vind ik veel fijner dragen en het knoopt voor mij ook gemakkelijker.

Nu ben ik dus op zoek naar een mooie doek, die ook zachter, soepeler, enz. is dan de Neobulle. Iemand hier ervaring met de Neobulle en dus voor mij kan vergelijken?

Ik zat te denken aan een Je Porte Mon Bébé, maar is die ook echt soepeler en makkelijker te knopen?
Ik vond Je porte mon bebe echt fantastisch, lekker zacht en makkelijk knoopbaar. Wel maar tot een kilo of 7 a 8, daarna is geweven wel noodzakelijk, rekbaar zakte baby te ver naar beneden.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:11:59 #143
30252 Soempie
Procreating
pi_135894645
Oh, dat is wel een tegenvaller. Op de site staat tot een kg of 14, maar dat is dus in de praktijk niet goed te doen, begrijp ik van jou.

Zou een Calin Bleu soepeler zijn dan mijn Neobulle? Die doek is als het goed is dunner en dat lijkt me ook wel fijn. Of heeft iemand andere suggesties? Ik wil er wel iets langer mee doen dan een kg of 7, omdat ze al 5 kg is.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:16:23 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135894801
Soemp, ik heb een Calin bleu, als je wilt mag je die wel lenen om uit te proberen?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:25:32 #145
30252 Soempie
Procreating
pi_135895139
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:16 schreef Kyara het volgende:
Soemp, ik heb een Calin bleu, als je wilt mag je die wel lenen om uit te proberen?
Wat tof! Heel graag, maar heb je hem niet zelf nodig? Een keer uitproberen is trouwens genoeg, dan weet ik of ik hem ook wil bestellen. c_/
pi_135899822
Is je neobulle wel goed ingedragen? Dat scheelt een slok op een borrel. Vingerhaken wil ook nog wel helpen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:11:46 #147
381212 Gulara
From the future
pi_135905773
Soempie ik heb een Neobulle en een Calin bleu.
De Calin bleu is niet per se meer rekbaar. Wel is ie veel dunner. Dat betekent makkelijker knopen leggen, want minder stof. Maar je moet ook wel netter knopen want anders gaat ie snijden. Zo vind ik een rucksack met m'n Calin bleu vaak niet zo lang lekker zitten.

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe jullie buiten dragen met dit weer. Ik vind knopen over een winterjas echt onmogelijk!

Belle, herkenbaar. Ik ben ook geen fan van de wandelwagen. Ik voel me al heel beperkt dat ik in winkels op zoek moet naar de lift. En dat je niet gewoon ergens diagonaal doorheen kan. -O- Maar met >30 graden en een hoge luchtvochtigheid is dragen nogal een zweterige aangelegenheid helaas.

En jullie sling is zooo mooi! O+

Kleurdoos, ik vind je zwart-wit doek echt gaaf. En je meiden! O+ O+ Heeft L. er last van dat d'r hoorf zo hangt eigenlijk?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:34:57 #148
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135906607
Nog even een keer mijn vraag, ik twijfel nog steeds. Ben een n00b en wil gaan dragen met mijn tweede dochter.
Ben in juni uitgerekend en begreep dat tricot warmer is maar makkelijker te knopen voor een beginner, en geweven wat 'stugger' maar koeler. Mn dreumes nu is ook al vrij warm van zichzelf dus bang dat tricot wellicht wat te warm is. Of valt dat mee?
Wat zouden jullie aanraden? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135909248
Ik ben gelijk geweven gaan knopen, en vond dat heul niet moeilijk. Wat mij betreft aanrader. Al ben ik geen super expert en heb ik geen ervaringen met andere dragers.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135909764
Ik ben met tricot begonnen, maar zou altijd geweven aanraden. Veel fijner.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:00:46 #151
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135910771
Ja? Waarom vinden jullie geweven fijner?
Heb idd ook filmpjes gekeken op youtube en idd gewoon een paar keer doen, ziet er niet heel moeilijk uit vind ik.
pi_135911305
Voor mij niet fijnER. heb immers geen ervaring met andere dingen. Had direct voor geweven gekozen ivm langer mee kunnen doen en koeler (zomerbaby). En is mij dus goed bevallen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:24:11 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135911831
Soemp, als je zacht en fluffy wilt zou ik geen calin bleu kopen, ik vind die inderdaad snel snijden. Een tweedehands doek die al goed is ingedragen lijkt me dan fijner!

Of je neobulle in de droger met tennisballen, daarna vingerhaken en nog eens herhalen ;)
pi_135911865
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:34 schreef Enfermera het volgende:
Ben in juni uitgerekend en begreep dat tricot warmer is maar makkelijker te knopen voor een beginner, en geweven wat 'stugger' maar koeler.
Geweven is niet stugger :N dat is echt afhankelijk van merk en soort.
En geweven is ook niet moeilijker knopen. Ik zie juist rekbaar hier 99 van de 100 keer fout zitten.
Geweven is iets daar kom je met veel meer weg.

En je kan er langer mee doen en rugdragen
pi_135912035
Zo, vandaag gewoon maar de daad bij het woord gevoegd en M in de manduca gedaan in de stad. Ik moest naar een winkel waar de fietskar niet lekker naar binnen kan, en daar na nog wat andere dingen doen. En het ging prima, M vond het best en met dikke sokken ging het prima :D
Ik moest even een drempel over en gewoon doen, maar het was relax!

Thanks lades voor het duwtje ^O^
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135924647
In geweven doeken zit je kindje steviger, compacter en meestal beter geknoopt dan in rekbaar. Als je kiest voor een doek met bamboe en linnen bijv, dan is deze zachter dan een rekbare doek hoor!

Hier ligt luus in natibaby pearl met bamboe en linnen, moet je eens kijken hoe fluffig die doek is :)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:54:16 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135924905
Oke, hartstikke bedankt allemaal voor de tips en adviezen! Ik ga dan zeker voor een geweven doek O+
Nog een laatste vraag dan; waar hebben jullie je geweven doek vandaan, welke merken zijn fijn? Ik zoek een grijze effen doek denk ik. :)
pi_135924947
Ik heb een girasol, modelletje lampo geloof ik, overgenomen via het d&v forum.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:06:26 #159
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135925178
Die zijn er goed uit idd O+ maar tweedehands kopen kan dus ook, das geen probleem?
pi_135925321
Hoe meer je hem gebruikt, hoe zachter die wordt. Dus, tweede hands kan zeker! :Y
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135925874
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:54 schreef Enfermera het volgende:
Oke, hartstikke bedankt allemaal voor de tips en adviezen! Ik ga dan zeker voor een geweven doek O+
Nog een laatste vraag dan; waar hebben jullie je geweven doek vandaan, welke merken zijn fijn? Ik zoek een grijze effen doek denk ik. :)
zoek even rond op de draagdoekenmarkt op facebook :)

en tweedehands is juist een aanrader :) lekker fluffy al
pi_135932389
Na lang meelezen ga ik als alles meezit van de zomer ook aan de draagdoek *O*

Tot welke temperatuur is het verantwoord om een kind buiten je jas te dragen, qua temperatuur van je kind? En hoe hebben jullie dat gedaan in ze (zeldzame) gevallen dat het glad is en/of er sneeuw ligt?

Ik ben bang dat het dragen hier alleen tot de zomer en herfst beperkt blijft, want mijn donzen jas voor bij echte kou is zo dik dat een handtas al in de weg zit.. en er ligt gerust 4 maanden sneeuw/ijs op de weg (vallen is niet ongebruikelijk, en dat lijkt me eng met zo'n kleintje op je buik of rug)
pi_135946378
Mei tai sling... Vanaf geboorte, ja of nee?

Ben echt een totale noob, vie.ebay zijn ze cheap maar koop ik dan geen verkeerde?
S. 2014
J. 2016
pi_135955547
Een mei tai sling? Wat is dat dan weer?
pi_135955571
ik denk gewoon een mei tai :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')