abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135347722
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):

Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135347730
Ik sloot hem met:

Burdie, ik ben begonnen met een Neobulle Simon, een geweven doek die ik van iemand hier heb overgenomen. Zacht, maar ook stevig en echt wel een beginnersdoek.

Voor de warme zomermaanden heb ik later een Ellevill Paisley gekocht, dun en 50% bamboe.

Mineola, ik zweer bij mijn wompat, voornamelijk omdat hij op maat gemaakt is (kortere schouderbanden en heupband). Een manduca en beco waren voor mij echt te groot.

Dit is overigens ook mijn hele stash :D. Ik zie veel prachtige doeken, maar ik mag pas weer iets kopen van mezelf als ik weer een mini (in aantocht) heb. Ik draag nu toch nauwelijks meer, meneer wil liever lopen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Phaidra op 11-01-2014 12:45:37 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:43:13 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135348389
Ik ben begonnen met het lenen van een nati bamboe van freecell. Later zelf Ellevill Jade spring gekocht. Samen met mijn manduca en een DIY manduca is dat mijn gehele stash.

Ik heb oudjaarsdag mijn doek teruggekregen van mijn schoon zusje (ze heeft zelf een ergo baby gekocht), ik vind het stiekem heerlijk om Lauren weer in de doek te doen maar ik merk dat katoen niet heel draagkrachtig is >10 kg ;(
pi_135348426
Voor mijn peuter vind ik de Tula toddler echt de hemel. Draagt heel comfortabel en ze zit er perfect in. Ik vind m fijner dragen dan de Beco en een vriendin met de babyvariant vindt die, voor een wat grotere baby, ook veel comfortabeler dan de Manduca.

Ik ben begonnen met een bykay en vrij snel overgestapt op een Zara. Eén Hoppediz gehad die ik heel onhandig vond knopen, veel te dik. Verder twee kortere Didys en nieuw nog uit te proberen Didymos lisca minos

en een O+ Ellevill Norwegian Jack met wol O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135348445
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:43 schreef pessie het volgende:
Ik heb oudjaarsdag mijn doek teruggekregen van mijn schoon zusje (ze heeft zelf een ergo baby gekocht), ik vind het stiekem heerlijk om Lauren weer in de doek te doen maar ik merk dat katoen niet heel draagkrachtig is >10 kg ;(
Dat ligt m.i. heel erg aan de doek. Er zijn erbij die echt niet lekker dragen met veel kind erin, maar ik heb bijvoorbeeld mijn 14+kilo kind een half uurtje in mijn nieuwe didymos gehad en dat droeg best ok.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:50:58 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135348517
Voor mijn peuter heb ik de wompat.
De boba zat ook niet verkeerd maar de kniehoeken zaten niet helemaal zoals het hoorde met mijn reusje.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135348562
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:43 schreef pessie het volgende:
maar ik merk dat katoen niet heel draagkrachtig is >10 kg ;(
Je hebt een jade.. die zijn inderdaad niet geschikt voor wat zwaardere kindjes. Verder zijn er tientallen fijne/goede katoenen peuterdoeken.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:56:36 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135348617
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je hebt een jade.. die zijn inderdaad niet geschikt voor wat zwaardere kindjes. Verder zijn er tientallen fijne/goede katoenen peuterdoeken.
Ach ja, het is ook gewoon een luxeprobleem. Ik heb een manduca waar ik haar in kan dragen. Maar stiekem...
pi_135348715
ik koop veel te dure, net als marjolijntje :P

een vriendin van me verkoopt trouwens een hoppediz pune kiwi! rond de 65 eur, voor de liehebbert

pi_135349161
Ik ben begonnen met een rekbare, en een geleende storchenwiege.

Daarna een hoppediz, een neobulle gekocht. Nog een manduca en een ringsling, en toen nog twee doeken.. :@

Ik wil nu voor peuter een Rose and Rebellion, maar vind de prints niet mooi. Dus ik twijfel over een custom made, en daar dan mijn laatstgekochte doek voor gebruiken aangezien ik daar in het midden een gaatje had zitten, en toch wel hoor dat je hem dan eigenlijk niet meer moet gebruiken... Maarja, hij was niet goedkoop, en wel heel mooi, en ik vraag me af of ik hem nog wel kan gebruiken als ik hem korter zou maken... Twijfels dus.
pi_135350016
Die lisca minos ziet er mooi uit zeg. Paars met zwart op mijn scherm, klopt dat? Daar willen we eerdaags een actiefoto van met verse mini!
KD, welke maat? En wil ze ook ruilen?
pi_135358230
:W

Ik was altijd erg fan van een lodger shelter maar ik lees overal dat dit niet best is voor mn uk..

Dus nu.wil ik mij gaan verdiepen in andere doeken ed...
Ik ben geen held in knopen, en zoek eigenlijk dan ook een goede draagdoek waar ik niet of zo min mogelijk hoef te knopen...
Nu kwam ik deze tegen:
http://www.dragenenzo.nl/(...)i-los-angeles-grijs/

Iemand ervaring mee?
S. 2014
J. 2016
pi_135358261
Prima drager! ^O^
pi_135358526
Mijn eerste doek was een Zara mild...gekocht omdat ik hem mooi vond! tot 9 kilo's vond ik het prima, daarna niet meer omdat het me niet lukte op mijn rug te dragen en het werd gewoon te zwaar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135367575
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:53 schreef WupWup het volgende:
Die lisca minos ziet er mooi uit zeg. Paars met zwart op mijn scherm, klopt dat? Daar willen we eerdaags een actiefoto van met verse mini!
Ja echt heel mooi. Heel donker, het paars is meer accentig, overheerst niet. Ben er al heel blij mee en de mini heeft er nog niet eens aan geroken.

Ik ook niet aan de mini trouwens, mocht daar twijfel over bestaan. Lijkt net zo'n haast te hebben als nummer 1.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:03:47 #16
244125 laziness
pi_135371265
Hij heeft nog tot volgend weekend om sneller dan grote zus te zijn toch?
Ik zal deze keer niet voorpiepen in ieder geval :+
pi_135372161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:53 schreef WupWup het volgende:
KD, welke maat? En wil ze ook ruilen?
maat 6 wat heb je evt te ruil? :)
pi_135374708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:03 schreef laziness het volgende:
Hij heeft nog tot volgend weekend om sneller dan grote zus te zijn toch?
Ik zal deze keer niet voorpiepen in ieder geval :+
:D
Ja tis nu 40-4, nog tijd zat.
pi_135392536
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

maat 6 wat heb je evt te ruil? :)
Natibaby Japan met zijde maat 6 - 90 euro
Didymos indio natur indigo maat 5 - 65 euro
pi_135409845
Ik heb een rekbare doek en een shitload aan shorties natuurlijk, maar ik wil ook graag een geweven doek. Ben nu op zoek en hoop een mooi koopje te vinden.

Ik heb M net voor het eerst eventjes in een shortie gehad maar dat is best lastig knopen. Hoe deden jullie dat? Met eigen kleine baby is dat best lastig :@ Hij zat opzich wel netjes rechtop en stevig ondersteund maar ik ben vooral iets grotere babies gewend en die zijn het gewend en zitten stil op je rug als je knoopt. Dus baby ligt op rug, doek knopen beetje hupsen evt iets strakker knopen en dan evt doorschuiven naar buik/heup.
In Kenia en eigenlijk de meeste oost- en zuidelijk afrikaanse landen knopen en dragen ze ook echt new borns op die manier maar ik heb nu eerst doek geknoopt toen M. erin, gelijk op heup en toen strakker aangetrokken. Is dit de manier?
  zondag 12 januari 2014 @ 20:43:31 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135410502
Ik heb geen ervaring met shorties, maar ik knoop altijd eerst de doek een stuk voor ja :Y Dan baby erin en baan voor baan aantrekken en afknopen.

Foto? O+
pi_135412990
Ik vond het ook heel lastig om te knopen met die Afrikaanse shortie die ik van jou had gekocht, maar ik mis dan ook een stuk heup en lordose om m'n kind goed op te positioneren vergeleken met Afrikaanse vrouwen. Er zijn filmpjes van Afrikaans knopen op YouTube, maar je kunt ook 'Westers' heup- of rugdragen.
Hier bijvoorbeeld een Ghanees filmpje hoe te rugknopen:
Zoals je ziet heeft het kind wel een goede nekbalans nodig, want nul support op dat vlak. Dat doet deze dame beter:
Zelf droeg ik weinig op m'n heup, wel op m'n rug. Er zijn verschillende knopen te vinden en het bos groeit alleen maar door wat dat betreft. Met een korte doek kun je bijvoorbeeld in rucksack knopen:

Of als je doek daarvoor zelfs te kort is een Ruck under bum:
En dan nog een heupknoop met korte doek:

Met een lange doek kun je weer andere rugknopen, bijvoorbeeld de Secure high back Carry (shbc dus), back wrap cross carry of mijn persoonlijke favoriet de double hammock.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:57:45 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135428963
Ik was op zoek naar een nieuwe autostoel voor Aviva en kwam deze drager tegen van Maxi-cosi

Ziet er goed uit. :)

http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten/babydrager/easia.aspx
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135431194
Geweldig die eerste 2 filmpjes, zo dragen ze in Zimbabwe en Zuid-Afrika ook, soms zelfs met badlaken :D Maar die kindjes zijn ook alweer een stuk groter. Maar ik wil m niet torsodragen en vond dit filmpje:
O+

Dat is zeg maar hoe ik het gewend ben, alleen vind ik het zo eng om ukkie op mn rug te leggen. Ik blijf voor nu wel doek eerst knopen, voelt toch wat fijner.

Dat filmpje van Webkim met schuifknoop probeerde ik gister ook uit maar M. ging tekeer en ik had eten opstaan dus kon het niet echt volgen. Zal op een rustig moment even proberen.
Die RUB ziet er ook simpel uit trouwens, maar daar is deze shortie echt te kort voor Of ik te breed :')
pi_135431590
Oh en ik vroeg trouwens aan vriend hoe ze dat doen, maar na 5 keer doek omvouwen en 'oh nee wacht even.. ja zo. Nee toch niet.' heb ik het maar afgekapt. Zijn reden:'Dat is eigenlijk een vrouwentaak.' :') Ik heb maar gezegd dat hij het toch ook even aan zijn moeder moet vragen.

Hij draagt trouwens toch wel graag hoor. Hij zei laatst nog hoe blij hij is dat dat hier gewoon kan en dat het niet idioot is om zijn zoon te dragen omdat hij het zo graag en met trots doet O+
pi_135431741
Mabawa, toen mijn dochter heel klein was, legde ik haar op de doek en dan met een 'zwiep' op mijn rug. Omdat ze dan echt al in de doek 'hing' had ze steeds steun. Geen idee hoe ik het precies uit moet leggen. Heb het eerst geoefend met iemand ernaast om te vangen. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_135432364
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik was op zoek naar een nieuwe autostoel voor Aviva en kwam deze drager tegen van Maxi-cosi

Ziet er goed uit. :)

http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten/babydrager/easia.aspx
Helaas niet hoor..
Het ruggetje is voorgevormd en niet soepel genoeg. Dus de natuurlijke houding valt tegen.

Voor een baby is de inzet idd redelijk maar zodra je hem om zal moeten bouwen gaat het alweer mis.
pi_135433300

maandag 13 januari 2014 @ 13:27:34 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135433398
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:35 schreef Mabawa. het volgende:
Hij draagt trouwens toch wel graag hoor. Hij zei laatst nog hoe blij hij is dat dat hier gewoon kan en dat het niet idioot is om zijn zoon te dragen omdat hij het zo graag en met trots doet O+
O+!

Mijn man is ook zo belachelijk enthousiast, we hebben laatst tot 3 uur 's nachts met youtube en een knuffelbeer geoefend met verschillende knopen :D _O-.

Iemand hier trouwens ervaring met de ByKay Aqua Carrier? Ik denk erover om 'm voor mijn verjaardag te vragen.
KuikenGuppy
  maandag 13 januari 2014 @ 13:28:01 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135433420
quote:
Op de site ziet het er leuk uit ja, maar dit effect had ik idd in de winkel ook al gezien...
KuikenGuppy
pi_135433426
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:39 schreef YPPY het volgende:
Mabawa, toen mijn dochter heel klein was, legde ik haar op de doek en dan met een 'zwiep' op mijn rug. Omdat ze dan echt al in de doek 'hing' had ze steeds steun. Geen idee hoe ik het precies uit moet leggen. Heb het eerst geoefend met iemand ernaast om te vangen. ;)
Ja dat zag ik net ook in een filmpje voorbij komen! Mocht ik een iets langere doek hebben wil ik zeker een RUCK proberen.
pi_135433582
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+!

Mijn man is ook zo belachelijk enthousiast, we hebben laatst tot 3 uur 's nachts met youtube en een knuffelbeer geoefend met verschillende knopen :D _O-.

Geweldig! Wij hebben ook geoefend met een beer :)
Welke doek heb je nu? Geen ervaring met dat aqua ding. Zou je het willen gebruiken voor douchen?

Wij gingen laatst naar het winkelcentrum en hadden heel kinderachtig ruzie over wie hem mocht dragen :')
  maandag 13 januari 2014 @ 13:37:16 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135433729
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:33 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Geweldig! Wij hebben ook geoefend met een beer :)
Welke doek heb je nu? Geen ervaring met dat aqua ding. Zou je het willen gebruiken voor douchen?

Wij gingen laatst naar het winkelcentrum en hadden heel kinderachtig ruzie over wie hem mocht dragen :')
Wij hebben de babylonia tricot slen, deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De AquaCarrier wil ik vooral voor op vakantie (we gaan naar Kreta O+) maar misschien ook voor onder de douche (zou dat handig zijn?) en in het zwembad.

Die ruzie kan ik me voorstellen :'). Mijn man roept ook steeds dat ik mini al 9 maanden heb gedragen, en dat het straks zijn beurt is :P.
KuikenGuppy
pi_135433795
De aquacarries is niet geschikt om gewoon mee te dragen.
Echt alleen in het zwembad en onder de douche. (en daarvoor is het een prima ding)
Echter zou ik eerder geld investeren in een zomer doek voor vakantie.
Want een tricotslen in de zomer is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel warm.
pi_135433960
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben de babylonia tricot slen, deze:

SPOILER
De AquaCarrier wil ik vooral voor op vakantie (we gaan naar Kreta O+) maar misschien ook voor onder de douche (zou dat handig zijn?) en in het zwembad.

Die ruzie kan ik me voorstellen :'). Mijn man roept ook steeds dat ik mini al 9 maanden heb gedragen, en dat het straks zijn beurt is :P.
Oh ja, ik heb ook een rekbare, maar geen tricot slen. Wil trouwens wel nog een rekbare erbij, ten eerste begreep ik dat het qua rekbaarheid wel verschilt, sowieso hou ik van afwisseling en wil er wel altijd eentje beschikbaar hebben, als de ander in de was zit.

Douchen lijkt me niet prettig met dat ding omdat je jezelf niet volledig kan wassen en ik gebruik zelf andere producten dan M dus dan komt dat ook op hem.

Oh heerlijk wanneer gaan jullie naar Kreta? Rekbaar lijkt me wel erg warm, ik heb het nu in de winter soms al warm en dan heb ik alleen een tshirt en niet al te dikke jas aan. Ook voor baby, hij zit vaak met romper en jumpsuit óf als we wat langer echt buiten zijn met romper en berenpakje, maar dat is echt zat, meer zorgt echt voor zweten.
Binnen trouwens alleen romper en sokjes.

Edit: Ah was Pvoes zegt dus! ;)
pi_135434085
De enige rekbare die echt anders is dan alle andere is de jpmb (je porte mon bebe)
De rest komt overheen en is al snel niet handig meer.

Rekbaar heeft echt weinig voordelen ten opzichte van geweven.
Je kan er korter mee drager, het draagt zwaarder, enorm warm,
Je kan maar op 1 manier knopen, met rekbaar mag je niet rugdragen etc etc
  maandag 13 januari 2014 @ 13:48:16 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135434123
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:38 schreef Pvoesss het volgende:
De aquacarries is niet geschikt om gewoon mee te dragen.
Echt alleen in het zwembad en onder de douche. (en daarvoor is het een prima ding)
Echter zou ik eerder geld investeren in een zomer doek voor vakantie.
Want een tricotslen in de zomer is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel warm.
Ik hoef er dus ook niet 'gewoon' mee te dragen, hij is voor op vakantie (zwembad, zee, etc).

Een zomerdoek komt zeker nog, als we een beetje gewend zijn aan baby en dragen en misschien wat meer 'feeling' hebben bij wat onze wensen, eisen, etc. zijn tav een draagdoek.

@Mabawa, we gaan in augustus/september, dus het duurt nog even ;)
KuikenGuppy
  maandag 13 januari 2014 @ 13:50:31 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135434226
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Pvoesss het volgende:
jpmb (je porte mon bebe)
Mijn man kwam er laatst mee dat hij die zo mooi vond. Hij had zich ineens een hele avond verdiept in draagdoeken O+.
KuikenGuppy
pi_135434351
Hier wil vriend eigenlijk niet in het openbaar dragen -O-

Ik heb volgens mij een ellaroo???keshet help even. Kan ik hier ook mee rugdragen?
pi_135434738
Dragende mannen O+
pi_135434835
Met een Ellaroo kan je heel goed rugdragen, het is wel een lastige doek om mee te knopen.
Kan snel drukpunten geven enzo :D Hier draagt hij wel hoor ook als hij alleen weg gaat. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:50 schreef Burdie het volgende:

Mijn man kwam er laatst mee dat hij die zo mooi vond. Hij had zich ineens een hele avond verdiept in draagdoeken O+.
De enige rekbare doek die ik echt aan zou raden :D O+ O+
pi_135435120
Ik heb nog een korte doek die eigenlijk ook wel weg kan, iemand interesse?

Ellevil Caelum He, exacte maten zou ik even moeten meten. Ik kan met J (3 jr, 16 kilo) er precies een rucksack mee. Ideaal mee te nemen want opgerold is het een heel klein pakketje. Wel een dunne doek

En ik twijfel nog wat ik met m'n doeken zal doen..Didymos Indio Smaragd 6 en Didymos Indio Viola 6. Bewaren voor de kinderen of verkopen..
M'n wompat gebruik ik nog regelmatig voor J
  maandag 13 januari 2014 @ 14:39:16 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135436333
Wat is een korte doek eigenlijk? Ik bedoel, hoe kort is kort?
KuikenGuppy
pi_135436925
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef Burdie het volgende:
Wat is een korte doek eigenlijk? Ik bedoel, hoe kort is kort?
Deze doek is (net gemeten) tot in de schuine punten 2.50 m

pi_135438431
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Pvoesss het volgende:
De enige rekbare die echt anders is dan alle andere is de jpmb (je porte mon bebe)
De rest komt overheen en is al snel niet handig meer.

Oneens. Mijn moby wrap is van absoluut andere orde dan een TS.
pi_135438667
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef mrien het volgende:
M'n wompat gebruik ik nog regelmatig voor J
}:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135438702
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:34 schreef WupWup het volgende:

[..]

Oneens. Mijn moby wrap is van absoluut andere orde dan een TS.
Daar ben ik het mee eens maar niet om na een rekbare nog een rekbare te kopen waar je bijvoorbeeld niet mee kan rugknopen vind ik niet dat het iets toe zal voegen. . Ik zou een mobywrap dan ook aanraden voor een tricotslen :Y
pi_135453072
Nja het is meer gewoon als extra. Voor in de auto/als de ander in de was zit (ben een weekendwasser) enz enz. Niet als opvolger van degene die ik al heb. En dan als tiendehands voor 10 of 15 euro ofzo aangezien een geweven niet voor die prijs te vinden is Tenzij ik eerder tegen een geweven aanloop voor een mooi prijsje, dan heeft die uiteraard de voorkeur en laat ik die rekbare zitten.

Dragende mannen inderdaad O+ O+
pi_135453816
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Geweldig die eerste 2 filmpjes, zo dragen ze in Zimbabwe en Zuid-Afrika ook, soms zelfs met badlaken :D Maar die kindjes zijn ook alweer een stuk groter. Maar ik wil m niet torsodragen en vond dit filmpje:
O+
Oh, wat een heerlijk filmpje. O+
Totaal anders dan hier en precies dezelfde bewegingen en gebaren. Dat billenkloppen. O+
Zo ga ik L morgen eens in de doek doen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_135454681
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh, wat een heerlijk filmpje. O+
Totaal anders dan hier en precies dezelfde bewegingen en gebaren. Dat billenkloppen. O+
Zo ga ik L morgen eens in de doek doen.
O+

Hier even snel mini weer in de kitenge. Hij zat iets laag, maar verder wel goed opzich. En dan kon ik tenminste het bed opmaken, opruimen en tas inpakken voor we op pad gingen.

SPOILER
  maandag 13 januari 2014 @ 21:23:20 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135455345
Ohhh O+
pi_135456124
Oooohw Mabawa...O+

[ Bericht 91% gewijzigd door kaatjejannie op 14-01-2014 21:40:15 ]
*poef* nu is het weg
pi_135456658
Oooh Mabawa wat lief! O+ Voel je het niet erg in je schouder/nek als je asymmetrisch draagt? Of is dat alleen mijn manco?

KJ schattig, je meisje ook aan het dragen :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135458028
Dragend Sofietje O+

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:45 schreef Phaidra het volgende:
Oooh Mabawa wat lief! O+ Voel je het niet erg in je schouder/nek als je asymmetrisch draagt? Of is dat alleen mijn manco?

Nu nog geen last van gehad, maar ik heb M. gisteren voor het eerst zo gedragen en maar heel kort.
Moet zeggen zwaardere kindjes, in 45 graden hitte kilometers ver naar de markt dragen zorgde wel voor ongemak. Kan me voorstellen dat dat in een ruck bv veeel minder zal zijn.
pi_135460420
KJ wat een leuke foto! En gave muts zeg O+
pi_135471419
Oh, Mabawa O+ Wat vindt ie ervan om in de doek te zitten?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:58:22 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135473250
KJ dat is zó schattig!! O+!
pi_135480909
Mabawa O+ O+

KJ, hoe schattig! Ik hoop echt dat Nin dat ook gaat doen zo O+

Die Afrikaanse filmpjes vind ik zo mooi! Ik heb een Afrikaanse doek van Mabawa, ik ga ook eens die techniek proberen, gewoon omdat het kan (en ik wel curves heb denk ik :P ).
pi_135486063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:46 schreef WupWup het volgende:
Oh, Mabawa O+ Wat vindt ie ervan om in de doek te zitten?
Hij vind het fijn! Korte doekjes even wennen omdat ik hem de 2 keer dat hij erin zat, dit deed omdat hij huilde en ik een paar dingen echt moest doen dus handen vrij moest hebben. Dus ook even oefenen op vrolijke momenten. Maar rekbaar is denk ik favoriet. Vandaag tukte hij heerlijk terwijl wij een rondje Ikea deden O+

Belle dat vraagt dan ook om een filmpje he?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mabawa. op 14-01-2014 18:02:57 ]
pi_135492328
tof Mabawa!

mn doek blijft amazeballs
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:21:00 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135492516
Haha kleine eigenwijs zo! :D

Was jij dat nou trouwens die ook kon voeden in de doek? :D
pi_135494014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:21 schreef LadyBlack het volgende:
Haha kleine eigenwijs zo! :D

Was jij dat nou trouwens die ook kon voeden in de doek? :D
jep, nog dagelijks. ;)
pi_135494216
KD O+ Lekker eigenwijs hoofd O+

Foto van Mabawa gemist -O-

Er was ooit een filmpje hoe je van een gewone doek een ringsling kon maken. Ik ben het namelijk zat om steeds met de duowagen te slepen en nog even geen geld voor een tweelingbuggy dus gebruik nu vaak losse buggy & doek, maar voor korte eindjes is dat wel wat gedoe. (bijvoorbeeld van en naar de auto).
pi_135495228
Ja, met schuifknoop Kyara.
pi_135496691
Oeh, dat is handig, voeden in de doek! Hoe doe je dat?

En in het kader van draagpapa O+

En dit snoetsje zit er dan in O+

dinsdag 14 januari 2014 @ 21:38:52 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135496871
Oh O+ echt duidelijk een kind van dr vader zo!
pi_135497321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
Oh O+ echt duidelijk een kind van dr vader zo!
Dit!
En O+ O+ O+ O+

Wat handig met die sjaal zo! Tot nu toe is M. warm zat en steekt hij toch zijn hoofd nog niet buiten de doek maar goeie om te onthouden.
pi_135498235
Oeh, Belle, wat een mooie plaatjes! En die muts van je vriend :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135509976
LB, dat mondje echt he O+

Mabawa, werkt inderdaad goed voor de extra warmte, zo'n grote sjaal! Kan ook om het lichaamsgedeelte van Nin worden gewikkeld, en dan ergens een beetje tussen de doek frummelen zodat ie blijft hangen.

Piekie, die muts heb ik gehaakt :D
pi_135510218
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:42 schreef Kwisted het volgende:
KJ wat een leuke foto! En gave muts zeg O+
zelf gemaakt!
*poef* nu is het weg
pi_135647220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:11 schreef WupWup het volgende:
Ja, met schuifknoop Kyara.
Zijn daar filmpjes van? Ik ben heel slecht in filmpjes zoeken :@

Wat een prachtige foto's Bellelena O+ O+ O+ En die muts O+ die van Nin ook trouwens ;)
pi_135647586
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zijn daar filmpjes van? Ik ben heel slecht in filmpjes zoeken :@

Deze denk ik.

zaterdag 18 januari 2014 @ 21:31:24 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135656207

Disclaimer: die gordijnen hangen er alleen tegen de inkijk nu oO<
pi_135656631
O+ Geweldig!
pi_135659457
SUperfoto LB!

Ik wil ook rugdragen. Maandag toch maar weer eens oefenen.

Thanx Mabawa, ga ik ook oefenen maandag.
En dan nu nog een filmpje hoe je je kind in een ringsling stopt.....
pi_135660973
ik vond dit zo leuk:'

en ik mag tester worden van een nieuw merk, oeeeh
pi_135661362
:D O+

Prachtige doek(en?)! En gaaf dat je een nieuw merk mag uittesten!
pi_135711816
Zo, mijn schuifknoop is gelukt (in hoeverre dit nu makkelijker is met 4,6 m stof....). Alleen mijn kindjes slapen dus straks even uitproberen.

En rugdragen heb ik vanochtend geprobeerd. Ik krijg haar wel op mijn rug maar dan zit of de doek alleen bij haar schouders, of haar voeten gaan er steeds in :(
Ze werkte ook niet echt lekker mee met dat gespartel, gedraai en getrap. En dat was oefenmodel 2, nummer 1 werkte helemaaaaal niet mee.

Vanmiddag poging 2....
pi_135712442
Moeten we nog eens kijken of we een rugdraagmeet kunnen doen? Ik wil best helpen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135712490
Die schuifknoop kun je laten zitten hè, dus in principe 1 keer knopen en klaar. Moet je wel genoeg doeken hebben :P
Hoe zet je haar op je rug? Met de supermantoss zit de doek gelijk goed van schouder tot kont, hoef je alleen nog een zitje te maken (onderste rail tussen jullie in).
pi_135712523
Ik ben ook in voor een rugdraagmeet
pi_135713172
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:41 schreef WupWup het volgende:
Die schuifknoop kun je laten zitten hè, dus in principe 1 keer knopen en klaar. Moet je wel genoeg doeken hebben :P
Hoe zet je haar op je rug? Met de supermantoss zit de doek gelijk goed van schouder tot kont, hoef je alleen nog een zitje te maken (onderste rail tussen jullie in).
Ja dat klopt. Maar ik moet alleen even kijken waar ik dan die lagen stof laat :@
Misschien dat ik daar dan mijn zomerdoek voor gebruik. Heb maar 2 doeken ;)

Ik deed een soort supermantoss. Maar op de een of andere manier dus niet helemaal goed :D
Had de tip gehad om de onderste rail in de broek te doen om alvast een zitje te creëren. Maar daar zette ze dus al zwiepend ook haar voet in....
pi_135713237
Haha, ik zie een soort Kyara-draaimolen voor me zo.
pi_135713290
En dan ook nog baby 2 die op de grond aan die doek aan het trekken is.....
pi_135713328
Superman toss moet je niet te snel doen, je moet de doek tijd geven om mee te wapperen, zegmaar. Klinkt vaag, I know! Ik laat Faye vaak boven mijn hoofd nog even stil hangen, zodat de doek mee kan komen.

En je kunt de staart van je doek vingerhaken, dan wordt ie alweer een stuk korter!

Mijn stash slinkt! :D

En ben serieus aan de destash, de helft staat te koop :D
pi_135713474
Oh ja, dat is wel een goeie marjolijntje, gaan we straks even proberen. Thanx!

Wat een stapel zeg! Maar voor jou is ie inderdaad wel flink geslonken. Ga je voor dat geld nieuwe doeken kopen?
pi_135714023
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:06 schreef WupWup het volgende:
Haha, ik zie een soort Kyara-draaimolen voor me zo.
ik probeerde je post ergens te liken :')
pi_135715232
Nee ik wil terug naar minder doeken, Faye loopt steeds meer en ik draag steeds minder. :)
pi_135719854
daar hou je dan een leuk zakcentje aan over denk ik :D

Heb je eindelijk een baby op je rug....
heeft ze een poepluier }:|
pi_135720683

Knietjes mogen nog wat hoger en de bovenkant kan strakker toch?

En ik hou toch wel veel stof aan de voorkant over en ik vind het niet fijn zitten om dat weer achter te knopen. Is er een andere simpele knoop? Hoe heet die waarbij je te schouderbanden ook meteen fixeert?
pi_135720764
Je kunt de ruck tibetaans afknopen proberen?

En idd, bovenkant wat strakker, knietjes wat hoger. Heb je het zitje gezekerd met de banen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135720824
Ja, de banen gaan over het zitje heen (als je dat bedoelt). Die heb ik er nog extra tussengefrot.
pi_135720877
Knieen zitten al best netjes, bovenrail mag strakker ja :) En Tibetaans afknopen! Staat vast ook op youtube :)

En overhouden, mwoah, ik heb het er eerst allemaal aan uitgegeven ;) onder de streep maak ik (flink) verlies ;)
pi_135720917
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:37 schreef Morretje het volgende:
Je kunt de ruck tibetaans afknopen proberen?

En idd, bovenkant wat strakker, knietjes wat hoger. Heb je het zitje gezekerd met de banen?
Dat bedoelde ik idd ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 20 januari 2014 @ 20:49:19 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135735557
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Kyara het volgende:
daar hou je dan een leuk zakcentje aan over denk ik :D

Heb je eindelijk een baby op je rug....
heeft ze een poepluier }:|
_O-

Maar tof hoor! Vond model nr 2 het uiteindelijk wel leuk?
pi_135738149
Ja, zolang ik maar in beweging bleef...
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:48:59 #97
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_135751247
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:32 schreef Kyara het volgende:
Ja, zolang ik maar in beweging bleef...
Dat is goed, dat is de bedoeling van dragen ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_135759244
Ja, maar ik wilde afwassen ;)
pi_135760971
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:39 schreef Marjolijntje het volgende:
En overhouden, mwoah, ik heb het er eerst allemaal aan uitgegeven ;) onder de streep maak ik (flink) verlies ;)
Je hebt er natuurlijk ook veel mee gedragen en plezier van gehad.
pi_135768373
Ik zag net een kindje in een babybjörn met van die bungelende beentjes en ik vond het er zo zielig uitzien! Maar als ik dit topic nooit gelezen had (ik ben een stiekeme lurker ;) ) dan zou ik me dat nooit gerealiseerd hebben.

Het duurt nog maanden voordat ons kindje geboren wordt, maar ik ben me al aan het oriënteren want dragen lijkt me zo tof O+ Is er ergens een site met info specifiek over het dragen van pasgeborenen? Of wat kunnen jullie erover vertellen? ;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:36:51 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135768918
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:23 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik zag net een kindje in een babybjörn met van die bungelende beentjes en ik vond het er zo zielig uitzien! Maar als ik dit topic nooit gelezen had (ik ben een stiekeme lurker ;) ) dan zou ik me dat nooit gerealiseerd hebben.

Het duurt nog maanden voordat ons kindje geboren wordt, maar ik ben me al aan het oriënteren want dragen lijkt me zo tof O+ Is er ergens een site met info specifiek over het dragen van pasgeborenen? Of wat kunnen jullie erover vertellen? ;)
Ja ik vind het er ook altijd zo zielig en ongemakkelijk uitzien. Heb altijd de neiging om die mensen aan te spreken, maar denk niet dat het gewaardeerd word.

Als je niet zo'n doekentype bent ;) kan ik je de bondolino aanraden (een draagzak)
Wat een heerlijkheid vond ik dat. Vond dragen heerlijk, lekker rondneuzen in winkels en dan die kleine dichtbij je.

Iemand tips/ervaringen voor het dragen van een peuter? En het liefst in zoiets soortgelijks als een bondolino.
Lijkt me wel makkelijk op vakantie inplaats van altijd die buggy meeslepen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:40:56 #102
244125 laziness
pi_135769080
Wompat O+
Niet goedkoop maar zijn geld waard vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')