"Degelijke" baan zoeken om de lease-auto ...pfffffquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:40 schreef vipeax het volgende:
[..]
Beetje zuinige leaseauto (14% bijtelling) heeft al 6 versnellingen. Oftewel gewoon een degelijke baan zoeken.
3quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef delano.888 het volgende:
Ik wil helemaal geen 6 versnellingzou er liever 3 of 4 hebben ofzo, en dan wel dezelfde maximale snelheid natuurlijk. Zou veel handiger zijn.
Als die fietser van rechts komt gaat hij toch voor of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe noem je de zijkant van je nek dan?
Maargoed, heb alweer een betere: Kijk je hem op zijn bek of in zijn nek, dan stop je als een gek. Kijk je hem in zijn oor, dan rijd je lekker door.
Dit gaat dan ook alleen op voor voetgangers. Bij bestuurders gelden ook de overige voorrangsregels.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:39 schreef Loll het volgende:
[..]
Als die fietser van rechts komt gaat hij toch voor of ben ik nou gek?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:39 schreef Loll het volgende:
[..]
Als die fietser van rechts komt gaat hij toch voor of ben ik nou gek?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef Braddie het volgende:
Een fietser is dan ook een bestuurder.
Degene die je quote klopt dan ook nietquote:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tipje. Kom jij op een kruispunt af en kijk jij een voetganger of fietser in de BEK, of in de NEK, dan heeft hij voorrang.
Zo niet ga jij voor, tenzij zebrapad natuurlijk.
(bedankt voor de goede tip van mijn instructeur!)
Mijn rijmpje klopte ook gewoon hoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:59 schreef delano.888 het volgende:
Degene die je quote klopt dan ook nietpizza maakte een foutje, deze wel:
Ook dan. Bestuurders van rechts gaan voor, maar verkeer op dezelfde weg gaat voor. Voetganger van rechts heeft dus geen voorrang.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:44 schreef sirdanilot het volgende:
Niet als je hem in z'n linkeroor kijkt (denk daar maar eens over na)
Don't know.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]hoeveel toeren draaide je
en btw 90 binnen de bebouwde kom op wat voor pauperrijschool zit je dan
Nee, was ff in de war. Was een 5-baans. Deel van de A4.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:04 schreef delano.888 het volgende:
6 baans? Je bedoelt dan beide richtingen 3 banen stroken neem ik aan?
Nee, er is en deel 130quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:10 schreef sirdanilot het volgende:
De A4 tussen dat brugrestaurant en schiphol neem ik aan. Daar mag je 120 dus 150 is wel flink te hard maar ook weer niet echt extreem.
Heb je een maps linkje? Kan me max 4 herinneren.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:09 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nee, was ff in de war. Was een 5-baans. Deel van de A4.
Meest linkse is meestal dicht, maar tussen A4/A44 en A4/A5 liggen inderdaad over het grootste deel 5 rijstroken per richting. Heerlijk stuk om 's nachts het gas open te trekken, maar wordt wel veel gecontroleerd. Zelfde geldt voor de A5 tussen A4 en Raasdorp, controleren ze ook veel, vooral bij het viaduct halverwege (overdag) of met VROSjes 's nachts.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:16 schreef delano.888 het volgende:
Heb je een maps linkje? Kan me max 4 herinneren.
Uhh ja? Als je nou een examenvraag krijgt met 1 van die termen en daardoor begrijp je de vraag verkeerd?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef sirdanilot het volgende:
Lekker boeiend, rijstrook versus rijbaan...
Het record verbreken?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:55 schreef Arcee het volgende:
Vorige topic was het snelste Rijbewijs-/Rijlestopic ooit.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:55 schreef Arcee het volgende:
Vorige topic was het snelste Rijbewijs-/Rijlestopic ooit.
als je je theorie haalt dan. Reken maar op een wachttijd van 1/2 maanden voor je praktijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:37 schreef Braddie het volgende:
Hoop echt dat ik maandag mijn theorie wél haal!
Dan ga ik me toch een partij lessen plannen
Over afrijden gesproken, dan moet het toch zeker wel lukken om binnen Maart af te rijden ?
aquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:35 schreef delano.888 het volgende:
Nog beter, het kan zelfs een examenvraag zijn!:
[ afbeelding ]
quote:
Nou ja, m'n theorie heb ik al. Je snapt wat ik bedoel, dus no biggie.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb je een maps linkje? Kan me max 4 herinneren.
Het is rijstrook btw.
[ afbeelding ]
Het zal maar net die ene fout te veel zijn op je examen.
Als je richting Noordwijk rijdt heb je ze ook...en bij Katwijk gemeentehuis ook das wel te doen vanaf Leiden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:06 schreef sirdanilot het volgende:
^ Dat soort rotondes komen gelukkig niet voor in Leiden. De instructeur heeft het wel even op een plaatje laten zien ('ja het komt steeds minder voor maar zo moeten meerstrooks rotondes') en daar hield het mee op. Je hebt ze vooral in Rotterdam en andere grote steden.
Dan is het toch alleen maar beter?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:36 schreef Doorzettertje het volgende:
Vanaf maandag krijg ik een andere instructeur..2 weken voordat ik af moet rijden....Wel een beetje stress maar bij m'n oude instructeur blijven was geen optie die werd steeds kwaad als ik een fout maakte waardoor ik heel onzeker werd..
Die turbo rotonde's?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, net weer een lesje gehad. Mijn instructeur eindigde met: "Ik hoef steeds minder te doen/helpen, dus dat is een goed iets"
Rotondes met meerdere rijbanen blijf ik wel lastig vinden, vandaag kwam ik weer op zo'n enorme rotonde terecht (waar ik nog niet eerder gereden had) met tig uitgangen en dan moet ik toch echt heel hard mijn best doen om alles goed te overzien. Maar we komen dr wel
Oh die turborotondes? Ja die ken ik wel, die vind ik ook vervelend maar wel iets minder.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:33 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Als je richting Noordwijk rijdt heb je ze ook...en bij Katwijk gemeentehuis ook das wel te doen vanaf Leiden.
Ja dat is wel een stuk beter idd! Maar wel ff snel schakelen zo vlak voor het examen..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan is het toch alleen maar beter?Heb je straks iemand die niet kwaad wordt!
Haha okequote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh die turborotondes? Ja die ken ik wel, die vind ik ook vervelend maar wel iets minder.
Als je je RBW strakkies hebt en je fikst de turborotonde een beetje zonder kleerscheuren, moet je voor de leut eens in België gaan rondrijden, daar hebben ze heel aparte manieren om dubbelstrooks rotonde's te slechten.. vanaf 2 rijstroken erop, dubbel de rotonde over en dan dubbel eraf, en als je vanaf de niet-doorgaande weg erop wilt, heb je óf heel veel lef, een groot hart,en een bliksemsnelle reaktie nodig om erop te komen, óf gewoon zorgen dat je broodjes ofzo bij je hebtquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:02 schreef Doorzettertje het volgende:
Oh die turborotondes? Ja die ken ik wel, die vind ik ook vervelend maar wel iets minder.
Wow, Serieus? Gewoon van cbr of doen de rijlscholen dit express?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:41 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
als je je theorie haalt dan. Reken maar op een wachttijd van 1/2 maanden voor je praktijk
cbrquote:Op zondag 12 januari 2014 22:44 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Wow, Serieus? Gewoon van cbr of doen de rijlscholen dit express?
damn, ik heb volgende week maandag 2e poging theorie en dacht dat ik wel voor februari praktijk examen kon doen omkat ik in februari naar het buitenland gaquote:
Ja of je instructeur moet geluk hebben en een datum kunnen pakken die net vrij is gekomen omdat iemand het niet meer wiltquote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
damn, ik heb volgende week maandag 2e poging theorie en dacht dat ik wel voor februari praktijk examen kon doen omkat ik in februari naar het buitenland ga
Hebben we in Nederland eigenlijk nog tweebaans rotondes zonder stoplichten(dus niet de turborotondes, maar echt meerdere banen voor een richting/afslag)?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
Als je je RBW strakkies hebt en je fikst de turborotonde een beetje zonder kleerscheuren, moet je voor de leut eens in België gaan rondrijden, daar hebben ze heel aparte manieren om dubbelstrooks rotonde's te slechten.. vanaf 2 rijstroken erop, dubbel de rotonde over en dan dubbel eraf, en als je vanaf de niet-doorgaande weg erop wilt, heb je óf heel veel lef, een groot hart,en een bliksemsnelle reaktie nodig om erop te komen, óf gewoon zorgen dat je broodjes ofzo bij je hebt, en áls je erop rijdt en je zit op de buitenste strook, niet schrikken als die meneer op de middelste strook gewoon de afslag neemt effe schuin voor je langs, en liefst zonder te knipperen natuurlijk
de eerste keer schrik je je lam, maar is daar echt heel normaal
Week of 3, Amsterdam in December pas nog.. valt in de winter volgens mij reuze mee.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:41 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
als je je theorie haalt dan. Reken maar op een wachttijd van 1/2 maanden voor je praktijk
Badhoevedorp bij de afslag van de A9 2 stuks, aan iedere kant van de snelweg 1.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:27 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hebben we in Nederland eigenlijk nog tweebaans rotondes zonder stoplichten(dus niet de turborotondes, maar echt meerdere banen voor een richting/afslag)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |