Haha dat is duidelijk iddquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
Naja, moge duidelijk zijn.... het verschilt gewoon per auto
Oh gaan we zo beginnen? Ok, dan heb ik er ook nog wel een paarquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Waarom kijken mensen nooit uit bij het oversteken
Zat:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
....zo... heeft iemand nog aanvullingen?
Mijn instructeur heeft me een keer 90 in z'n 2 laten rijden, binnen de bebouwde kom, om eens te demonstreren hoe hard die 2 nu eigenlijk kan in die C1.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Haha vooral proberen tijdens je rijles zulke dingen, eens kijken hoe onze instructeurs reageren :p
Dat is ook hoe het moet. Ik wilde een keer naar 5 op de invoegstrook maar dat was fout zei de instructeurt; invoegen in z'n vier, daarna pas naar 5. Behalve misschien bij een heel lange invoegstrook of zo, maar dan is het meer rijstrook opschuiven dan invoegen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb op m'n examen bewust in de 4 ingevoegd op de snelweg. Reden alleen maar vrachtwagens, dus invoegen met 80, en daarna vlot naar de linker baan kunnen en dan wel de power hebben om vlot op 130 te kunnen komen en dan pas naar de 5.
Dan heb je tegenwoordig ook nog autos met een zesde versnelling.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind de vijf trouwens nog steeds moeilijk vinden, helemaal rechts bovenin de hoek, zit altijd te wrikken met de schakelpook
Die zitten toch niet in mijn budget als ik straks een autootje ga kopen vrees ikquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan heb je tegenwoordig ook nog autos met een zesde versnelling.
BMW is een optie?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die zitten toch niet in mijn budget als ik straks een autootje ga kopen vrees ik
Ja maar ach, waarom zou ik een dikke grote zware oude bmw gaan rijden waar ik me blauw betaal aan wegenbelasting en benzine als ik ook een wat moderner volkswagentje oid kan kopen voor zowat hetzelfde geld die stukken zuiniger rijdtquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
BMW is een optie?
Volgens mij hebben de late 90s modellen 6 versnellingen..
Gewoon een 205, 206, 106, AX of Saxo nemen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar ach, waarom zou ik een dikke grote zware oude bmw gaan rijden waar ik me blauw betaal aan wegenbelasting en benzine als ik ook een wat moderner volkswagentje oid kan kopen voor zowat hetzelfde geld die stukken zuiniger rijdt
Ga dan voor een 206, zou ik zeggenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon een 205, 206, 106, AX of Saxo nemen.
Want?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ga dan voor een 206, zou ik zeggen
787 rijklaar, 687 leeg.quote:De AX is de goedkoopste van alle, qua wegenbelasting (Hij weeg 655 kilo dacht ik)
206 lijkt mij de meest comfortabele autoquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want?
[..]
787 rijklaar, 687 leeg.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:28 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Mijn instructeur heeft me een keer 90 in z'n 2 laten rijden, binnen de bebouwde kom, om eens te demonstreren hoe hard die 2 nu eigenlijk kan in die C1.
Sommige amerikaanse auto's hadden een paar jaar geleden nog 4 trapsautomaten (Lincoln towncar 2011)quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:59 schreef sirdanilot het volgende:
In de 90's hadden wij nog een auto met 4 versnellingen
Wou net zeggen ja, als ik dat zou doen zou mijn instructeur me echt bij wijze van spreken een bitchslap geven van 'wat doe jij nu in godsnaam'quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]hoeveel toeren draaide je
en btw 90 binnen de bebouwde kom op wat voor pauperrijschool zit je dan
De 244 hier (USA editie) uit 81 heeft nog een 3 traps. En dan rijd je ermee voor het eerst op de snelweg en geef je gas bij om een klimmetje te doen... 120 in zijn 2.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sommige amerikaanse auto's hadden een paar jaar geleden nog 4 trapsautomaten (Lincoln towncar 2011)
Wanneer is je examen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:56 schreef Braddie het volgende:
Theorie examen aan het oefenen
Gevaarherkenning Heb ik er 16 goedDus dat is fijn.
Nu verder met het 2e deel, hopelijk red ik het ook
Heb gewoon nog 7! uur staan qua examens..
Bij bepaalde vragen die ik fout heb schrijf ik gewoon de "Motivatie" op, en dat lees ik dan altijd na de examens ff na
Die heb ik maandag.quote:
Rechts heeft op gelijkwaardige kruispunten altijd voorrang, heel simpel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die heb ik maandag.
Morgen cursus > Zondag leren net als vandaag > Maandag Cursus + Individueel Examen
Dus ik ga vandaag 10 examens maken.
En zondag ookEn mezelf tussendoor storten op m`n grootste probleem, voorrang.
Die vragen heb ik inderdaad moeite mee.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:20 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk meer dat braddie die vragen niet overziet waarbij je een plaatje krijgt met allemaal verkeersdeelnemers en dan 'in welke volgorde gaat de voorrang hier'. Die zijn inderdaad wat lastiger, maar ook dat moet je kunnen overzien.
Kruis je zijn weg en nader je hem van achter of van voor, dan gaat hij voor. Kruis je zijn weg en kijk je hem in zijn nek, dan blijft hij wachten op zijn plek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:24 schreef Braddie het volgende:
en een voetganger en die moet dat en die moet dit, dan raak ik in de war
Tipje. Kom jij op een kruispunt af en kijk jij een voetganger of fietser in de BEK, of in de NEK, dan heeft hij voorrang.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die vragen heb ik inderdaad moeite mee.
Ik weet dat rechts voorrang heeft op een gelijkwaardig kruispunt, maar als er opeens 4 voertuigen in beeld zijn en een voetganger en die moet dat en die moet dit, dan raak ik in de war
Hahaha hoe toevallig ik was het net aan het typen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kruis je zijn weg en nader je hem van achter of van voor, dan gaat hij voor. Kruis je zijn weg en kijk je hem in zijn nek, dan blijft hij wachten op zijn plek.
Echt wel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:30 schreef delano.888 het volgende:
dat laatste stukje klopt van geen kant
Kijk je een voetganger op zijn oor, dan ga jij voor. Kijk je hem op zijn bek of in zijn nek, dan toon je respect.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:30 schreef delano.888 het volgende:
Jouw versie is wel een beetje verwarrender
Nee jouw versie klopt echt niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echt wel.
[..]
Kijk je een voetganger op zijn oor, dan ga jij voor. Kijk je hem op zijn bek of in zijn nek, dan toon je respect.![]()
Zo beter?
Dat is toch hetzelfdequote:Kruis je zijn weg en nader je hem van achter of van voor, dan gaat hij voor. Kruis je zijn weg en kijk je hem in zijn nek, dan blijft hij wachten op zijn plek.
Hoe noem je de zijkant van je nek dan?quote:
Hahaha nou klopt er al helemaal geen kloot meer van! Je zegt het precies verkeerd omquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe noem je de zijkant van je nek dan?
Maargoed, heb alweer een betere: Kijk je hem op zijn bek of in zijn nek, dan stop je als een gek. Kijk je hem van achter of van voor, dan rijd je lekker door.
Nu wel. Excuus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hahaha nou klopt er al helemaal geen kloot meer van! Je zegt het precies verkeerd om(nek is achterkant!)
Hoe denk je dat de voetganger zich voelt als jij hem overrijd omdat dat voor jou goed voelde?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
Ok ik heb echt AL jullie versies van, nek bek, oor, rechtdoor, respect, wachten, weet ik het...nog nooit eerder gehoord.
Ik doe het gewoon op gevoel
Gewoon simpelweg op basis van: "Op dezelfde weg rechtdoor gaat voor."quote:
Nou, ik ken de regels wel hoor. Ik ben alleen niet bekend met jullie ezelsbruggetjes logica over nekken en bekkenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de voetganger zich voelt als jij hem overrijd omdat dat voor jou goed voelde?Logica is wel belangrijk in het verkeer!
Én de uitzondering dat als je als automobilist voor een stopbord staat je alle verkeer voor moet laten gaan dus niet alleen bestuurders.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:33 schreef Doorzettertje het volgende:
Haha mijn theorieleraar zei altijd; kijk je hem in z'n bek of in z'n nek gaat ie voor, kijk je hem in z'n oor gaat ie niet voor. Maar komt allemaal op hetzelfde neerMet uitzondering van een zebrapad natuurlijk!
Een stopbord heeft toch alleen betrekking op bestuurders?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Én de uitzondering dat als je als automobilist voor een stopbord staat je alle verkeer voor moet laten gaan dus niet alleen bestuurders.
Zelfde geldt voor als je zelf uit een uitrit komt.
Nope.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:34 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Een stopbord heeft toch alleen betrekking op bestuurders?
Wat voor een auto was dit? Laatst in een GTR gereden (2013 model, oftewel bouwjaar 2012). Die rijdt gewoon 80 in z'n 1... en dan is ie nog niet bij "het rood"quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:17 schreef Hartigan het volgende:
80 in zijn 2 kan inderdaad prima, maar het hangt maar net van je auto af. Een Alto of Cuore uit 95 blaas je dan op denk ik![]()
Ik rijd zelf af en toe 110 in zijn 2. Auto goed warmrijden, een droge, rechte weg gebruiken en meteen doorschakelen zodra je de 110 rijdt. Wat is het toch heerlijk om die motor te horen brullen, om de toerenteller richting het rood te zien gaan, je banden die met moeite de juiste grip weten te vinden, de g-krachten die je naar achteren drukken
Beetje zuinige leaseauto (14% bijtelling) heeft al 6 versnellingen. Oftewel gewoon een degelijke baan zoeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die zitten toch niet in mijn budget als ik straks een autootje ga kopen vrees ik
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nope.
Als jij voor een stopbord staat moet je ál het andere verkeer voor laten gaan.
Zelfs een voetganger van links die ook nog eens achteruit loopt.
Honda Civic Shuffle (Shuttle?) Van m`n vader ging pas in het rood bij 95 in z`n 2quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:40 schreef vipeax het volgende:
[..]
Wat voor een auto was dit? Laatst in een GTR gereden (2013 model, oftewel bouwjaar 2012). Die rijdt gewoon 80 in z'n 1... en dan is ie nog niet bij "het rood".
[..]
Beetje zuinige leaseauto (14% bijtelling) heeft al 6 versnellingen. Oftewel gewoon een degelijke baan zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |