abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135322377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:56 schreef Geerd het volgende:
Nou meteen maar gescheiden woonwijken? Lijkt me ook wel prima al die primaten met bontkraagjes, en straks al die Oostblokkers allemaal lekker apart kunnen ze mooi bij elkaar inbreken roven neersteken etc wat allemaal cultuur bij hun is.

^O^ ^O^
Waarom niet gewoon de mannen en vrouwen apart laten wonen. Krijgen ze ook allebei hun eigen zwembad.
ROBODEMONS..................|:(
pi_135322381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:04 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je zou het op z'n minst kunnen proberen.

Sowieso valt het me op dat je vaker dingen hoort over een 'Ladies Night' dan over een 'Men's Night'.
Die hebben hun voetbal, hun vriendengroep, hun vriendenweekeinden en hun man-cave. :Y
pi_135322414
quote:

[..]

Sowieso valt het me op dat je vaker dingen hoort over een 'Ladies Night' dan over een 'Men's Night'.
Jongens worden ook wel eens geweerd bij clubs om te voorkomen dat het een "hengstenstal" wordt. Ik heb het niet alleen over biculturele jongens trouwens.
pi_135322449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de mannen en vrouwen apart laten wonen. Krijgen ze ook allebei hun eigen zwembad.
Dan heb je nog steeds last van dat tuig.
pi_135322552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die hebben hun voetbal, hun vriendengroep, hun vriendenweekeinden en hun man-cave. :Y
Oh, tja als vrouw weet ik dat soort dingen weer niet. :o
ROBODEMONS..................|:(
pi_135323659
quote:

[..]

tis iedere nacht al men's night
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:04:59 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_135324765
Maak gewoon een gescheiden zwembad voor moslimjongens, hun blij, iedereen blij.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_135327590
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:12 schreef karton2 het volgende:

Exact.
Heerlijk hypocriet hè?
Geen idee of het hypocriet is, maar het lijkt me wel dat je een erg zwaar leven hebt.
pi_135327702
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen idee of het hypocriet is, maar het lijkt me wel dat je een erg zwaar leven hebt.
Wat zie je nog meer in die glazen bol van je?
pi_135327813
Hier heb je ook een Ladies Night. Op dinsdagavond, omdat dat de enige avond is dat er in het andere bad geen doelgroepenzwemmen is. Het vervelende is dat de oude vaste gasten van dinsdagavond nu niet meer gaan zwemmen, omdat ze op andere dagen niet in elk bad kunnen zwemmen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig naar de sauna.

Nog nooit een Marokkaanse vrouw naast me gehad.

:P
Ik wil ook niet weten naar wat voor sauna's je gaat :P
pi_135327923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:28 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als je goed leest heb ik het over de dominante cultuur en zijn zeden mbt gescheiden douches en WCs.
Imho dienen de zeden van de dominante cultuur zwaarder te wegen dan welke cultuur dan ook die zich in Nederland bevindt.
Jouw cultuur wil gezellig gemixte douches, jammer. Onverdoofd slachten, jammer. Gescheiden loketten, jammer. Gescheiden zwemmen, jammer.
Tot zover het liberale Nederland. Wil je vrijheid? Jammer, de dominante cultuur wil betutteling!
pi_135328102
is dit het krakers vs nationalisten topic van vandaag ?
pi_135328296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tot zover het liberale Nederland. Wil je vrijheid? Jammer, de dominante cultuur wil betutteling!
Nee, betutteling alleen vanwege de cultuur: Gescheiden zwemmen wegens geloof is niet toegestaan. Gescheiden zwemmen als het zwembad daar meer winst mee kan maken is geen enkel probleem. Het is dus van belang dat voortaan iedereen in Nederland alles goed verantwoorden. Niet per ongeluk een beslissing nemen op basis van je opvoeding of iets dergelijke.
pi_135328419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, betutteling alleen vanwege de cultuur: Gescheiden zwemmen wegens geloof is niet toegestaan. Gescheiden zwemmen als het zwembad daar meer winst mee kan maken is geen enkel probleem. Het is dus van belang dat voortaan iedereen in Nederland alles goed verantwoorden. Niet per ongeluk een beslissing nemen op basis van je opvoeding of iets dergelijke.
Zo werken we natuurlijk wel in de hand dat al die moslims aan taqiyya gaan doen.
pi_135328488
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik verwijs je naar reactie #94 van dit topic voor de volledigheid.
pi_135328595
ik kots op de dominante cultuur :r
pi_135328831
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo werken we natuurlijk wel in de hand dat al die moslims aan taqiyya gaan doen.
Hoeft niet voor de moslims alleen een probleem te zijn. Wat als sommige zaken nou voorkomen in de Joods-Christelijke Cultuur en in de Islam? Wat dan? Dan heb je ook een probleem natuurlijk. Vooral als er binnen de Joods-Christelijke cultuur langzaam een mindeheid is ontstaan die een bepaald iets wil. Dan kun je dus de nederlandse traditie respecteren, maar dan ben je misschien in je eigen land in de minderheid en collaboreer je met de moslims. Of je negeert de nederlandse culturele traditie. Maar dat moeten we ook niet willen, met zijn allen.

Kortom. Het leven zal een stukje zwaarder worden.
pi_135328842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:34 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik verwijs je naar reactie #94 van dit topic voor de volledigheid.
Ja, dat is de post waarin je pleit voor een overheid die mensen betuttelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:39 schreef karton2 het volgende:
regels wil gaan maken

zich schikt naar de dominante cultuur waar dat nodig wordt geacht. Waar dat nodig wordt geacht beslist de dominante cultuur.

Daar mag best hier en daar een beetje dwang bijzitten.

Zelfde geldt voor het onverdoofd slachten van dieren vanwege cultuur. Prachtig dat sommige mensen dat zo graag willen, maar niet hier.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:15 schreef karton2 het volgende:

[..]

Het gaat om de gedachte erachter. Als mannen en vrouwen gescheiden moeten willen zwemmen omdat het van de cultuur moet is het helaas pindakaas. Je zit hier in Nederland en ze gaan we hier niet met elkaar om.
In Barbaaristan misschien wel, maar hier dus niet.
pi_135329089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:39 schreef Xa1pt het volgende:

Ik denk dat het hier en daar niet verkeerd is als de overheid helpt mensen te emanciperen.
Als je jezelf opsluit in je eigen kringetje, feestjes alleen maar voor jezelf organiseerd en niet meedoet in de maatschappij dan moet je ook niet raar opkijken als je op een dag totaal geen aansluiting meer hebt met diezelfde maatschappij.
Geen aansluiting in de maatschappij, geen werk, amper sociale contacten, criminaliteit.
pi_135329108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus prima als je allerlei vrijheden wilt. Zolang het maar niet gebeurt vanuit culturele motieven. Dat is betutteling. Een hypocriete variant ook nog.
pi_135329189
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:43 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier en daar niet verkeerd is als de overheid helpt mensen te emanciperen.
Als je jezelf opsluit in je eigen kringetje, feestjes alleen maar voor jezelf organiseerd en niet meedoet in de maatschappij dan moet je ook niet raar opkijken als je op een dag totaal geen aansluiting meer hebt met diezelfde maatschappij.
Geen aansluiting in de maatschappij, geen werk, amper sociale contacten, criminaliteit.
Mensen in een eenheidsworst proppen noem je emanciperen?
pi_135329248
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus prima als je allerlei vrijheden wilt. Zolang het maar niet gebeurt vanuit culturele motieven. Dat is betutteling. Een hypocriete variant ook nog.
Ik zei al dat het extreem hypocriet kan zijn en zeer onlogisch.
Ik zei ook dat het niet zwart/wit hoeft te zijn. Iedereen mag wat mijn betreft zijn leven leven zoals hij of zij dat wilt, zolang de nadruk maar ligt op emancipatie, integratie en participatie.
pi_135329329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:45 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik zei al dat het extreem hypocriet kan zijn en zeer onlogisch.
Ik zei ook dat het niet zwart/wit hoeft te zijn. Iedereen mag wat mijn betreft zijn leven leven zoals hij of zij dat wilt, zolang de nadruk maar ligt op emancipatie, integratie en participatie.
Mensen die via de gemeentelijke politiek iets wat ze graag willen proberen te bereiken is geen participatie?
pi_135329401
Eenheid in gescheidenheid! 8-)

Achja, moslims. Lekker laten praten.
Conscience do cost.
pi_135329637
Maar hoe kunnen we bepalen of iemand niet liegt? Want wat als iemand nou zegt dat hij gescheiden zwemmen wil invoeren omdat daar meer geld mee te verdienen is (goed), maar stiekem wil hij het om moslims te plezieren of zo (fout)? Hoe kunnen we uitvinden of we niet in het ootje worden genomen?
pi_135329639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:47 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Mensen die via de gemeentelijke politiek iets wat ze graag willen proberen te bereiken is geen participatie?
Feestjes organiseren voor je eigen kring is geen participatie. Niet in hetzelfde zwembad willen zwemmen als mannen omdat dat onprettig zou zijn zie ik als een gebrek aan emancipatie.
pi_135329726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:51 schreef karton2 het volgende:

[..]

Feestjes organiseren voor je eigen kring is geen participatie.
Dan kunnen we het gros van de feestjes wel opdoeken.
pi_135329770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:51 schreef Ulx het volgende:
Maar hoe kunnen we bepalen of iemand niet liegt? Want wat als iemand nou zegt dat hij gescheiden zwemmen wil invoeren omdat daar meer geld mee te verdienen is (goed), maar stiekem wil hij het om moslims te plezieren of zo (fout)? Hoe kunnen we uitvinden of we niet in het ootje worden genomen?
Zolang er geen bordjes aan de deur hangen zoals "alleen voor moslims" waar jij het over hebt is het geen probleem, vind ik.
Zou leuk zijn als er dan ook meteen Nederlandse vrouwen mee komen zwemmen, we kunnen genoeg van elkaar leren.
pi_135329951
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zolang er geen bordjes aan de deur hangen zoals "alleen voor moslims" waar jij het over hebt is geen probleem, vind ik.
Zou leuk zijn als er dan ook meteen Nederlandse vrouwen mee komen zwemmen, we kunnen genoeg van elkaar leren.
Waar ik het over heb? Volgens mij zak je nu voor je gedachtenpolitie-examen.
pi_135329967
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan kunnen we het gros van de feestjes wel opdoeken.
Gescheiden feestjes mogelijk gemaakt door overheidsgeld en die de emancipatie in de weg staan wel inderdaad.
pi_135330069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:56 schreef karton2 het volgende:

[..]

Gescheiden feestjes mogelijk gemaakt door overheidsgeld en die de emancipatie in de weg staan wel inderdaad.
Dus de overheid moet mensen opvoeden?
pi_135330352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:56 schreef karton2 het volgende:

[..]

Lang leve de betutteling.
pi_135330413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus de overheid moet mensen opvoeden?
Ik denk dat mensen slim genoeg zijn om zichzelf op te voeden, áls je.. hier gaan we weer: geëmancipeerd bent.
Bij mensen die (bewust) worden afgeschermd van de maatschappij kan de overheid nog genoeg winst behalen.
Ik ben er van overtuigd dat emancipatie, integratie en participatie de kern van een goed functionerende maatschappij is.
Nogmaals, het zal me een rotzorg zijn welk geloof je hebt en wat voor kleding dat je daarbij aanhebt. Het gaat ermij om dat het belangrijk is dat iedereen mee (kan) doen in de maatschappij. Mensen die niet mee (kunnen) komen vanwege één of andere reden mogen best wel een hand aangereikt krijgen.
pi_135330504
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lang leve de betutteling.
Soms moeten er keuzes worden gemaakt. En dit én dat gaat soms niet, dan wordt het óf dit óf dat.
pi_135330510
quote:

[..]

Ik volg je niet helemaal geloof ik..
Wat ik gewoon zeg is dat de zeden van de dominante cultuur altijd boven die van de cultuur van een minderheid gaan in zulk soort gevallen.
In Nederland hebben we inderdaad aparte WCs, aparte omkleedruimtes, gezamelijke zwembaden omdat dit door de jaren heen zo gegroeid is. Dat zijn de keuzes die de dominante cultuur toen gemaakt heeft en die nu nog steeds overeind staan.
Logisch is het niet omdat het ene wel gezamelijk is en het andere niet, maar zo werkt de dominante cultuur in Nederland nu eenmaal.

Dat er ineens een groep is die voor een minderheid aparte regels wil gaan maken zie ik als een probleem. Als er zo wordt gedacht duidt dat op een gebrek aan integratie en vooral een gebrek aan emancipatie van die minderheidscultuur.
Geen wonder dat de samenleving zo opgedeeld is in groepen en dat groepen met z'n alle naast elkaar heen leven.
Geen wonder dat sommige minderheidsculturen zoveel moeite hebben met het vinden van hun plaats in Nederland. Allemaal een gevolg vanwege een groot gebrek aan emancipatie omdat hun zeden totaal geen aansluiting vinden op de onze.
Gevolg van het gebrek aan emancipatie is dat ze altijd aan de onderkant van de maatschappij blijven hangen, de taal niet leren, ghettovorming en crimineel gedrag gaan vertonen omdat ook in die gezinnen brood op de plank moet komen. Zou ik ook doen als ik totaal geen aansluiting kon vinden op de maatschappij.
Door te voorkomen dat sommige lieden zich krampachtig in een hokje verstoppen, zoals dat gescheiden zwemmen vanwege een cultuur, kunnen ze beter aansluiting vinden op onze maatschappij.
Door over onze omgangsvormen te praten, uit te leggen hoe we hier met elkaar omgaan denk ik dat elke minderheid beter aansluiting kan vinden op onze maatschappij en dus onze cultuur.
Constant iedereen maar tevreden willen houden door ieder zijn eigen feestje te geven is dus zoals het niet hoort.

Ja, dat betekent dat sommige zaken extreem hypocriet of onlogisch zijn. Van mij mogen de moslima's best hun hoofddoek dragen ook al doen Nederlandse vrouwen dat niet.
Zwart/wit hoeft het van mij niet te zijn, beetje geven / beetje nemen. Belangrijkste is dat elke groep die hier woont emancipeert, integreert, participeert en zich schikt naar de dominante cultuur waar dat nodig wordt geacht. Waar dat nodig wordt geacht beslist de dominante cultuur. Daar mag best hier en daar een beetje dwang bijzitten.
Je volgt mij inderdaad niet.
De eerste post waar ik op reageerde;
quote:
Het gaat om de gedachte erachter. Als mannen en vrouwen gescheiden moeten willen zwemmen omdat het van de cultuur moet is het helaas pindakaas. Je zit hier in Nederland en ze gaan we hier niet met elkaar om.
In Barbaaristan misschien wel, maar hier dus niet.
Maar zo gaan we dus WEL met elkaar om in Nederland. Zie gescheiden douches en toiletten. Ook in Nederland doen we dingen wel/niet omdat het van de cultuur moet of juist niet mag. Er is dus niks raars of barbaars aan de gedachte dat bepaalde dingen wel of niet gedaan worden, omdat er rekening gehouden wordt met de geldende cultuur. En dan maakt het niet eens uit over welke cultuur je het hebt.
pi_135330556
Ik ga er vandoor overigens.
Fijn weekend allemaal. :*
Niet dingen uithalen die de overheid heeft verboden hè?
pi_135330636
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:06 schreef karton2 het volgende:

[..]

Soms moeten er keuzes worden gemaakt. En dit én dat gaat soms niet, dan wordt het óf dit óf dat.
Dat gaat prima zolang je elkaar maar vrijheid gunt. Dat is voor sommige mensen echter erg lastig.
pi_135330945
Die kerel is wel een van de grootste politieke trollen ooit.

Wat een aap.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:18:53 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135331118
Ik snap niet zo goed wat de regering, een gemeente, of zelfs een stadsdeelraad met door therapeuten als onbehandelbaar aangemerkte boundry-issues te maken heeft met het zwemschema van een zwembad.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_135331557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:04 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen slim genoeg zijn om zichzelf op te voeden, áls je.. hier gaan we weer: geëmancipeerd bent.
Bij mensen die (bewust) worden afgeschermd van de maatschappij kan de overheid nog genoeg winst behalen.
Ik ben er van overtuigd dat emancipatie, integratie en participatie de kern van een goed functionerende maatschappij is.
Nogmaals, het zal me een rotzorg zijn welk geloof je hebt en wat voor kleding dat je daarbij aanhebt. Het gaat ermij om dat het belangrijk is dat iedereen mee (kan) doen in de maatschappij. Mensen die niet mee (kunnen) komen vanwege één of andere reden mogen best wel een hand aangereikt krijgen.
Maar mensen die gaan zwemmen schermen zich toch niet af?
pi_135336779
Ik kan er wel inkomen. Er zijn nou eenmaal vervelende kerels en vieze mannetjes waardoor vrouwen zich op zulke plaatsen ongemakkelijk voelen. Daarbij is de maatschappij heel seksistisch geworden.
2 scandinavische vriendinnen waren eens bij me op bezoek toen ik nog in R'dam woonde, goed, zij dus naar de sauna want dat zijn die noorderlingen gewend maar ze wisten niet hoe snel ze weer weg moesten komen zo begluurd voelden ze zich.
Veel mannen kunnen er gewoon niet mee omgaan om (gedeeltelijk) blote vrouwen om zich heen te hebben. Van die gasten die naar borsten kijken terwijl ze met desbetreffende vrouw in gesprek zijn. En gewoon ongeneerd hè.
Volgens mij heb je jezelf dan niet onder controle. Ja of ze zijn nooit van hun zolderkamer afgeweest, dat kan ook nog.

Gemengd lijkt allemaal niet meer te kunnen. Jammer hoor dat infantiele gedrag van bepaalde mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 10-01-2014 22:17:12 ]
pi_135341661
Maar waarom willen vrouwen eigenlijk apart van mannen zwemmen? Wat is daar het voordeel aan.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:42:44 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135348379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:56 schreef niels0 het volgende:
Ik kan er wel inkomen. Er zijn nou eenmaal vervelende kerels en vieze mannetjes waardoor vrouwen zich op zulke plaatsen ongemakkelijk voelen. Daarbij is de maatschappij heel seksistisch geworden.
2 scandinavische vriendinnen waren eens bij me op bezoek toen ik nog in R'dam woonde, goed, zij dus naar de sauna want dat zijn die noorderlingen gewend maar ze wisten niet hoe snel ze weer weg moesten komen zo begluurd voelden ze zich.
Veel mannen kunnen er gewoon niet mee omgaan om (gedeeltelijk) blote vrouwen om zich heen te hebben. Van die gasten die naar borsten kijken terwijl ze met desbetreffende vrouw in gesprek zijn. En gewoon ongeneerd hè.
Volgens mij heb je jezelf dan niet onder controle. Ja of ze zijn nooit van hun zolderkamer afgeweest, dat kan ook nog.

Gemengd lijkt allemaal niet meer te kunnen. Jammer hoor dat infantiele gedrag van bepaalde mensen.
Kijk eens. Een echte mangina.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:44:55 #145
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135348411
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik voel mij niet prettig als ik tussen Marokkanen, Polen en Bulgaren moet zwemmen...... Gaan we dat ook scheiden?
Dan ga je gewoon niet. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:46:09 #146
13462 BansheeBoy
pi_135348432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:32 schreef Bombshell het volgende:
Maar waarom willen vrouwen eigenlijk apart van mannen zwemmen? Wat is daar het voordeel aan.
Dan voelen ze zich niet bekeken in hun naakte en op dat moment redelijk vochtige body. :{

In tegenstelling tot (veel) Westerse vrouwen zien ze er geen voordeel in om de tool van andere mannen te activeren. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_135348478
quote:
Dat seksistische (oude) mannen niet jouw de hele tijd lopen te begluren alsof jij een of ander neuk-object bent waarop zij willen springen??
Kan voor vrouwen heel erg onprettig zijn dus snap dan wel dat zij dan liever apart zwemmen.
pi_135348494
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kijk eens. Een echte mangina.
Wat een onzin. Mangina moest ik trouwens opzoeken in de urbandictionary. Blijkbaar weet jij er alles van. ;)
pi_135349490
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:49 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Dat seksistische (oude) mannen niet jouw de hele tijd lopen te begluren alsof jij een of ander neuk-object bent waarop zij willen springen??
Kan voor vrouwen heel erg onprettig zijn dus snap dan wel dat zij dan liever apart zwemmen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:35 schreef Ermanon het volgende:
Echt een lekker wijf vindt ik :P
B&H / Maria Menounos
pi_135349724
quote:
Toegegeven... ik keek als eerste naar d'r tetten.
pi_135350258
[quote]0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

B&H / Maria Menounos
[/quote
Ja en dus? Er is een verschil tussen vrouwen bekijken of begluren. Ik blijf dat een mooie vrouw, of lekker wijf vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik continue erop lop te geilen of te gluren.
pi_135350378
Een vrouwenavond is prima, als daar behoefte aan is doen ze dat maar. Maar dan moet een moslimvrije avond ook kunnen. Helaas zal dat wel weer een probleem zijn.
pi_135350429
quote:
Denk dat er geen voordelen zijn. Eerder dat we steeds krampachtiger met elkaar omgaan.
Straks moeten we zeker ook aan de kusten ook mannen- en vrouwenstranden hebben.
pi_135350526
Gescheiden avonden? Dat doen ze maar in hun eigen land.
pi_135351228
Inderdaad zeg. Ik als man met een atlas-figuur kan ook niet anders dan voor zijn. Mateloos irriteer ik me altijd aan al die perverse bitches die zich vergapen aan mijn, in alle bescheidenheid, perfecte figuur alsof ik een of ander seksobject ben.
Conscience do cost.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:45:13 #156
13462 BansheeBoy
pi_135351528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef Latert het volgende:

[..]

Toegegeven... ik keek als eerste naar d'r tetten.
Dat doen veel mannen. Dus ik snap die vrouwen heel goed. Wat hebben ze er aan om de tool van derden in degelijke toestand te brengen en wellicht de mogelijkheid op verkrachting te triggeren? :?

pi_135351708
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat doen veel mannen. Dus ik snap die vrouwen heel goed. Wat hebben ze er aan om de tool van derden in degelijke toestand te brengen en wellicht de mogelijkheid op verkrachting te triggeren? :?

Ook dat. Gewoon het huis niet meer uit.
Conscience do cost.
pi_135352834
Of vrouwen blijven lekker in hun bikini tussen de mannen zwemmen, dan wennen (ook de niet-westerse) mannen eraan. En wordt hun tool niet meer zo getriggerd.

[ Bericht 8% gewijzigd door TresBon op 11-01-2014 13:29:44 ]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:30:37 #159
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135353128
Ik wil ook dagen dat sissende Marokkaanse pubertjes niet welkom zijn in het zwembad.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:35:39 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135353308
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:30 schreef Twiitch het volgende:
Ik wil ook dagen dat sissende Marokkaanse pubertjes niet welkom zijn in het zwembad.
Er zijn genoeg 21+ gelegenheden in zwembaden volgens mij.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:36:09 #161
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135353329
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn genoeg 21+ gelegenheden in zwembaden volgens mij.
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:30 schreef Twiitch het volgende:
Ik wil ook dagen dat sissende Marokkanen niet welkom zijn in het zwembad.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:37:09 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135353357
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]

[..]

Er zijn genoeg zwembaden die niet bang zijn om misdragende onrustige hufters een zwemverbod te geven. Zoek die zwembaden op en overspoel hun met je geld. Snel genoeg zullen andere zwembaden volgen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:37:57 #163
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135353387
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn genoeg zwembaden die niet bang zijn om misdragende onrustige hufters een zwemverbod te geven. Zoek die zwembaden op en overspoel hun met je geld. Snel genoeg zullen andere zwembaden volgen.
Link naar een dergelijk zwembad?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:39:28 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135353424
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Link naar een dergelijk zwembad?
Ik weet toevallig dat het Marnixbad vrij stricte regels heeft wat betreft hun zwemschema en de rust alswel onrust momenten in het rooster. Ik kan me niet voorstellen dat ze de enige zijn met zo'n brilliant idee.
pi_135353496
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen zorgen, de meeste vrouwen in NL zijn lelijk in bikini 8-)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:42:28 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135353529
wat is nou precies het verschil tussen dit en bijvoorbeeld bejaarden-zwemmen, kinderen/kleuter/schoolzwemmen en sport-zwemmen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:44:07 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135353594
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:42 schreef Re het volgende:
wat is nou precies het verschil tussen dit en bijvoorbeeld bejaarden-zwemmen, kinderen/kleuter/schoolzwemmen en sport-zwemmen
Dat we het als maatschappij wel accepteren om te discrimineren op gedrag en leeftijd maar niet op geslacht en afkomst?
pi_135353830
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:42 schreef Re het volgende:
Bejaarden zijn vies en kinderen maken een tering herrie
pi_135354356
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Discriminatie is geen racisme. What's next? Een godwin maken omdat toiletten gescheiden zijn?
Weet je wie ook mannen en vrouwen scheidde? Mladic!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:28 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als je goed leest heb ik het over de dominante cultuur en zijn zeden mbt gescheiden douches en WCs.
Imho dienen de zeden van de dominante cultuur zwaarder te wegen dan welke cultuur dan ook die zich in Nederland bevindt.
Jouw cultuur wil gezellig gemixte douches, jammer. Onverdoofd slachten, jammer. Gescheiden loketten, jammer. Gescheiden zwemmen, jammer.
Dit is wel eerlijk. Niet iedereen durft er openlijk voor uit te komen dat ze in feite zeggen: wij zijn nu nog dominant, zowel qua aantallen als qua cultuur. We moeten onze dominantie bewaken door minderheidsstandpunten te bestrijden via zachte of harde druk. Chapeau!

quote:

[..]

Je kunt alles proberen, maar het lijkt mij eerlijk gezegd erg onwaarschijnlijk dat er een grote vraag naar 'Men's night' bestaat. Blijkbaar zijn mannen over het algemeen onafhankelijk van geest genoeg dat ze gewoon zelf bepalen in wat voor gezelschap ze willen verkeren. Ik zou het nogal gênant vinden om ergens naartoe te gaan waar alleen mannen zijn, omdat een commerciële instelling heeft bepaald dat dat op die specifieke avond 'de bedoeling' is.

Dan zit je daar een beetje elkaar aan te staren in de wetenschap dat je daar met z'n allen zit omdat je toevallig iets tussen je benen hebt hangen. Een beetje dezelfde soort gêne die je ook voelt als je RTL7 kijkt: "Dartsen... voor MANNEN!" "Voetbal International... voor MANNEN!" "S.S. Doomtrooper... voor MANNEN!" "Truckers on Ice... voor MANNEN!" Het heeft zo'n homo-erotische ondertoon, van: wij MANNEN gaan hier heel MANNELIJK liters bier drinken en over VOETBAL en LEKKERE WIJVEN lullen. Zeg maar het sfeertje van Amstel Bier- en Jupiler-reclames.

Misschien denk ik gewoon te veel door. :{ Maar ik kan me er dus niks bij voorstellen behalve de meest tenenkrommende dingen. Je bepaalt toch gewoon zelf wie je uitnodigt en voor welk doel. Kan me ladies' night nog iets beter voorstellen, gewoon vanwege alle vieze, lastige mannetjes die je ook in het uitgaansleven hebt.
pi_135354696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik voel mij niet prettig als ik tussen Marokkanen, Polen en Bulgaren moet zwemmen...... Gaan we dat ook scheiden?
En ik voel mij niet prettig als ik weet dat zulke idioten met kortzichtige gedachtegangen mod mogen zijn op fok. Gaan we dat ook scheiden?
#freefrederike
pi_135354753
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:08 schreef El_Matador het volgende:
Partij van de Eenheid (PvdE) wil gescheiden zwemmen herinvoeren

ehhhh...
Volgens mij is dat de nieuwe trend van politieke partijen. Iets in je naam zetten waar je juist niet voor staat.

Net zoals de Partij voor de vrijheid niet staat voor vrijheid maar juist voor het beperken van vrijheid.
#freefrederike
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:06:19 #172
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_135356234
Sommige mensen hebben echt hulp nodig. :')
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:35:38 #173
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_135363290
Best begrijpelijk dat er gescheiden zwemplaatsen beschikbaar worden gesteld naast de normale zwemlocaties. Het enige wat mannen doen is naar de vrouwen in bikinis staren en er zijn veel vrouwen die zich daarbij onprettig voelen. Nu zullen zij ook de kans hebben om te gaan zwemmen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 januari 2014 @ 18:45:07 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_135363723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef rakotto het volgende:
Best begrijpelijk dat er gescheiden zwemplaatsen beschikbaar worden gesteld naast de normale zwemlocaties. Het enige wat mannen doen is naar de vrouwen in bikinis staren en er zijn veel vrouwen die zich daarbij onprettig voelen. Nu zullen zij ook de kans hebben om te gaan zwemmen.
Geef me een vrouw die niet kijkt naar de bobbel in het strakke broekje van een mannenzwembroek.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:49:30 #175
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135363924
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef rakotto het volgende:
1. Weinig mannen maken van het bikini kijken in een zwembad een sport. De enkele mannen die dat wel doen zijn makkelijk genoeg te herkennen aan hun baldadige gedrag dat je ze prima uit kan zetten. Dit gebeurt ook.

2. Voor elke man die zich vervelend gedraagt richting een vrouw zijn er 6 die bij het minste geringste bereid zijn om die vrouw met lijf en leven te verdedigen. Zelfs in situaties waarin dit totaal niet nodig was.

3. Weinig vrouwen (behalve zij van bepaalde culturele achtergronden) hebben problemen met het ervaren van de lichte aantrekkingskracht die hun lichaam uitoefent op het andere geslacht.

4. Dit alles gaat voorbij aan het feit dat ook vrouwen in sommige gevallen mannenlichamen objectificeren. Maar als samenleving vinden we dit "schattig" en "leuk". maar als mannen het doen is het "ranzig" en "creepy"

Met andere woorden. Niet alleen een "waar bemoeit die overheid zich mee" issue maar ook nog eens een "ik zie problemen die er niet zijn" issue. Een keiharde stomp in de maag voor deze volks"vertegenwoordiger" die overduidelijk een vervelende trollboy is.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:27:11 #176
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135372683
Enekel vrouwen in het zwembad bestaat al langer. Meestal een paar uurtjes in de ochtend.
pi_135383995
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

De cultuur in NL is aan het veranderen of is al veranderd wellicht, of we dit nu leuk vinden of niet. Ik zie er geen kwaad in bovendien het gebeurt al langer in sommige gemeenten. Je hebt bovendien nog altijd de keus om ergens anders heen te gaan. Ik ben zelf lid van een sportschool voor alleen maar vrouwen. Je komt er allerlei vrouwen tegen van verschillende komaf, ook hoofddoeken, ik kan alleen maar zeggen de sfeer is goed.
Dit vind ik nou veelzeggend. Dit is exact de reden waarom veel nederlanders zich een vreemde in hun eigen land voelen. En ja, steeds meer mensen vinden dit inderdaad niet leuk.

Grappig is wel, dat de arrogantie van deze groep er vanaf druipt ("of je het nou leuk vind of niet" ONZE cultuur zullen we wel even door je strot duwen. En als je het waagt om daar iets van te zeggen, roepen we heel hard: discriminatie en zetten we je weg als nazi of zo.
pi_135384585
quote:

[..]

Wat ik gewoon zeg is dat de zeden van de dominante cultuur altijd boven die van de cultuur van een minderheid gaan in zulk soort gevallen.
In Nederland hebben we inderdaad aparte WCs, aparte omkleedruimtes, gezamelijke zwembaden omdat dit door de jaren heen zo gegroeid is. Dat zijn de keuzes die de dominante cultuur toen gemaakt heeft en die nu nog steeds overeind staan.
Logisch is het niet omdat het ene wel gezamelijk is en het andere niet, maar zo werkt de dominante cultuur in Nederland nu eenmaal.

Dat er ineens een groep is die voor een minderheid aparte regels wil gaan maken zie ik als een probleem. Als er zo wordt gedacht duidt dat op een gebrek aan integratie en vooral een gebrek aan emancipatie van die minderheidscultuur.
Geen wonder dat de samenleving zo opgedeeld is in groepen en dat groepen met z'n alle naast elkaar heen leven.
Geen wonder dat sommige minderheidsculturen zoveel moeite hebben met het vinden van hun plaats in Nederland. Allemaal een gevolg vanwege een groot gebrek aan emancipatie omdat hun zeden totaal geen aansluiting vinden op de onze.
Gevolg van het gebrek aan emancipatie is dat ze altijd aan de onderkant van de maatschappij blijven hangen, de taal niet leren, ghettovorming en crimineel gedrag gaan vertonen omdat ook in die gezinnen brood op de plank moet komen. Zou ik ook doen als ik totaal geen aansluiting kon vinden op de maatschappij.
Door te voorkomen dat sommige lieden zich krampachtig in een hokje verstoppen, zoals dat gescheiden zwemmen vanwege een cultuur, kunnen ze beter aansluiting vinden op onze maatschappij.
Door over onze omgangsvormen te praten, uit te leggen hoe we hier met elkaar omgaan denk ik dat elke minderheid beter aansluiting kan vinden op onze maatschappij en dus onze cultuur.
Constant iedereen maar tevreden willen houden door ieder zijn eigen feestje te geven is dus zoals het niet hoort.

Ja, dat betekent dat sommige zaken extreem hypocriet of onlogisch zijn. Van mij mogen de moslima's best hun hoofddoek dragen ook al doen Nederlandse vrouwen dat niet.
Zwart/wit hoeft het van mij niet te zijn, beetje geven / beetje nemen. Belangrijkste is dat elke groep die hier woont emancipeert, integreert, participeert en zich schikt naar de dominante cultuur waar dat nodig wordt geacht. Waar dat nodig wordt geacht beslist de dominante cultuur. Daar mag best hier en daar een beetje dwang bijzitten.
*O*
pi_135384644
quote:

[..]

Wat een fantastische post.
pi_135384670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:35 schreef Casiotone het volgende:
ik kots op de dominante cultuur :r
En ik kots op die achterlijke import-cultuur! En nu?
pi_135393371
quote:
DEN HAAG - Een marechausseebeambte die is geschorst voor mogeljke beïnvloeding door radicale moslims staat op de kandidatenlijst van de Partij van de Eenheid in Den Haag.

Sabren Rahiembaks haalde landelijk het nieuws toen Schiphol haar op non-actief zette. Ze werkte bij een speciale eenheid tegen criminaliteit en terrorisme. Volgens Defensie is de vrouw een gevaar voor de nationale veiligheid. De rechter moet nog uitspraak doen over het arbeidsconflict.

Rahiembaks staat op de 9de plaats van de lijst en zou met voorkeursstemmen een plaats in de raad kunnen krijgen. Lijsttrekker van de Partij van de Eenheid is Abdoe Khoulani.

Hij presenteerde vorige week het verkiezingsprogramma, waarin ook het punt gescheiden zwemmen voor vrouwen is opgenomen.
http://www.omroepwest.nl/(...)artij-van-de-eenheid
  † In Memoriam † zondag 12 januari 2014 @ 14:02:45 #182
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_135393408
Gescheiden zwemmen voor mensen met puistjes en zonder puistjes.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_135393832
Oh die infantiele gast met zijn gespleten persoonlijkheid.
Kan je toch niet serieus nemen zo'n figuur.

Eerst fanatiek moslimhater nu pro Sharia.

Gewoon lekker samen zwemmen en oprotten met je geestvervuilende religie bij die kleintjes.
blablablabla
  zondag 12 januari 2014 @ 14:15:42 #184
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_135393911
quote:
De moslimpartij trekt gelijk al schorem aan.
Say what?
pi_135395948
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:13 schreef Elan het volgende:
Oh die infantiele gast met zijn gespleten persoonlijkheid.
Kan je toch niet serieus nemen zo'n figuur.

Eerst fanatiek moslimhater nu pro Sharia.

Gewoon lekker samen zwemmen en oprotten met je geestvervuilende religie bij die kleintjes.
Precies. Maar waarom dit aandacht geven dan?
pi_135396682
Zelf ben ik er niet zo voor maar aangezien o.a. de PVV aangeeft dat de islamisering van Nederland maar doorgaat kan het best rendabel worden om het in te voeren. Als veel vrouwen die behoefte hebben is er tenslotte een markt voor.
pi_135401361
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:54 schreef Trebo het volgende:
Van de PVV naar de Islamistische partij :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:55 schreef ShevaJB het volgende:
Ex pvv'er? Van het ene uiterste naar het andere? :') Mafkees
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:58 schreef Mgolovic het volgende:
"we zijn gelijkwaardig" "we voelen ons gediscrimineerd!"

"We willen wel gescheiden zwembaden" :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:58 schreef Woelwater het volgende:

[..]

_O-
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_135402378
Dan stel ik geheel gescheiden voor, dus een paar haram zwembaden? Zo vreemd is het toch niet, homo's hebben ook een eigen subcultuur met gaybars enzo.

Dan kunnen moslims ook gelijk alles gescheiden maken, kunnen we toch het land met elkaar delen zonder elkaar in de weg te hoeven zitten. En dadelijk zijn er robots en dan zouden ze weer terug kunnen keren naar Arabische contreien waar Islam dominant is want ze zijn hier immers omdat men een paar decennia meer werk krachten nodig had. Hebben ze ook gelijk de educatie om hun moeder/vader land te automatiseren die ze kunnen doceren en dan is iedereen blij. En dat moet anders komen er later weer ontevreden terroristen uit Arabische landen die vanwege afgunst onze robots komen opblazen en/of digitaal gaan proberen te lopen klieren/saboteren.
pi_135402648
Vroegah (eeuwen terug) beschermden de dames zich tegen de lust en begeerte van mannen in badhuizen met amuletten, toverringen en broches. Misschien een oplossing en gat in de markt?

In de vroege middeleeuwen begon men al met handen wassen en dat deed men alleen, waarschijnlijk vanwege schaamte.

Van wikipedia:
quote:
Vrouwen moesten hun voeten laten zien en gebruik maken van een decolleté. Een te weelderige boezem moest opgebonden worden. Magere mensen moesten ruimvallende kleren dragen. Handen en nagels moesten goed verzorgd zijn. Er werd de vrouw ook aangeraden om niet te overdrijven, want ze werd doorlopend gezien. Ze mocht fraaie lichaamsdelen beklemtonen, maar op een sobere en beheerste manier. Dat was al genoeg om de man te laten denken dat zij een mooi lichaam had. Ze moest niet aan iedereen alles laten zien. De vrouw die teveel liet zien, gedroeg zich slecht want het oog van de man kon in zijn hart begeerte opwekken.
pi_135413223
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:07 schreef Vasilevski het volgende:

Dit is wel eerlijk. Niet iedereen durft er openlijk voor uit te komen dat ze in feite zeggen: wij zijn nu nog dominant, zowel qua aantallen als qua cultuur. We moeten onze dominantie bewaken door minderheidsstandpunten te bestrijden via zachte of harde druk. Chapeau!

Minderheidsstandpunten lukraak "bestrijden" is het doel helemaal niet en mag het doel nooit worden.
Het doel is om een isolement van groepen tegen te gaan. Dat gescheiden zwemmen is gewoon een uiting van een verzuiling die de rest van de maatschappij al decennia achter zich heeft gelaten.
De maatschappij is doorgegroeid en flexibeler geworden en het gros van de mensen die hier wonen hebben zich daaraan aangepast.
Helaas zijn er nog steeds groepen mensen in de samenleving die niet flexibel zijn en de verzuiling gewoon in stand houden.
Door gebrek aan emancipatie (en dus flexibiliteit) raken groepen gewoon achter op de rest en vervreemden volledig van de maatschappij. Zulke omstandigheden spelen gebrek aan opleiding, slechte taalbeheersing, slechte carrièrekansen en uiteindelijk criminaliteit in de hand.
De rest van Nederland past zich, zo goed mogelijk, aan op de veranderende omstandigheden terwijl een groep gewoon achterblijft.
Iedereen hoort erbij, mag meedoen en hoort een kans te krijgen om succesvol mee te draaien in onze maatschappij ongeacht je kleurtje, taal, overtuiging, geaardheid, geslacht et cetera.
Echter zijn aan onze samenleving (ongeschreven) regels verbonden die aangeven wat wenselijk wordt geacht. Denk aan omgangsvormen en taal. Als je die twee niet tot je neemt dan moet je niet vreemd staan te kijken dat je maatschappelijk volledig buiten de boot valt.
De vrouwen uit de OP mogen van mij best gaan zwemmen, geen probleem. Alleen waarom dat het alleen voor het 'eigen vrouwenvolk' georganiseerd wordt begrijp ik niet. Zorg dan dat ook Nederlandse vrouwen komen als het per sé alleen voor dames is.
Zoek elkaar op, ga met elkaar in gesprek en leer van elkaar in plaats je op te sluiten in je eigen kamertje.
De één mag het best betutteling noemen, maakt mij niks uit. Ik ben van mening dat de vrijheid/blijheid mentaliteit ook niet de juiste is.
pi_135416312
quote:
0s.gif [b]Op zondag 12 januari 2014 21:21 schreef Zorg dan dat ook Nederlandse vrouwen komen als het per sé alleen voor dames is.

dat lijkt me logisch!

Maar hoe wil jij die 'niet geemancipeerde' mensen dan helpen?
pi_135416534
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:21 schreef karton2 het volgende:

[..]

Minderheidsstandpunten lukraak "bestrijden" is het doel helemaal niet en mag het doel nooit worden.
Het doel is om een isolement van groepen tegen te gaan. Dat gescheiden zwemmen is gewoon een uiting van een verzuiling die de rest van de maatschappij al decennia achter zich heeft gelaten.
De maatschappij is doorgegroeid en flexibeler geworden en het gros van de mensen die hier wonen hebben zich daaraan aangepast.
Helaas zijn er nog steeds groepen mensen in de samenleving die niet flexibel zijn en de verzuiling gewoon in stand houden.
Door gebrek aan emancipatie (en dus flexibiliteit) raken groepen gewoon achter op de rest en vervreemden volledig van de maatschappij. Zulke omstandigheden spelen gebrek aan opleiding, slechte taalbeheersing, slechte carrièrekansen en uiteindelijk criminaliteit in de hand.
De rest van Nederland past zich, zo goed mogelijk, aan op de veranderende omstandigheden terwijl een groep gewoon achterblijft.
Iedereen hoort erbij, mag meedoen en hoort een kans te krijgen om succesvol mee te draaien in onze maatschappij ongeacht je kleurtje, taal, overtuiging, geaardheid, geslacht et cetera.
Echter zijn aan onze samenleving (ongeschreven) regels verbonden die aangeven wat wenselijk wordt geacht. Denk aan omgangsvormen en taal. Als je die twee niet tot je neemt dan moet je niet vreemd staan te kijken dat je maatschappelijk volledig buiten de boot valt.
De vrouwen uit de OP mogen van mij best gaan zwemmen, geen probleem. Alleen waarom dat het alleen voor het 'eigen vrouwenvolk' georganiseerd wordt begrijp ik niet. Zorg dan dat ook Nederlandse vrouwen komen als het per sé alleen voor dames is.
Zoek elkaar op, ga met elkaar in gesprek en leer van elkaar in plaats je op te sluiten in je eigen kamertje.
De één mag het best betutteling noemen, maakt mij niks uit. Ik ben van mening dat de vrijheid/blijheid mentaliteit ook niet de juiste is.
Dus geen gescheiden zwemmen. Moeten die vrouwen die dat wel willen dan worden gedwongen naar het zwembad te gaan, of laat je ze gewoon thuis achter de geraniums zitten?
pi_135416817
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:27 schreef betyar het volgende:
Enekel vrouwen in het zwembad bestaat al langer. Meestal een paar uurtjes in de ochtend.
Het mooie is dat het type vrouw dat daar op afkomt meestal geen blik waardig wordt gegund door welke man dan ook :')
pi_135417949
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus geen gescheiden zwemmen.
Zwemuurtjes die een isolement en vervreemding in stand houden wat mij betreft niet.
quote:
Moeten die vrouwen die dat wel willen dan worden gedwongen naar het zwembad te gaan, of laat je ze gewoon thuis achter de geraniums zitten?
Geen van beide.
Ik denk dat als sommige mensen zo ver buiten de maatschappij staan een kans moeten krijgen om mee te kunnen doen.
Ik zou de dames uit de OP stimuleren om bij een vereniging te gaan, al doen ze mee met de locale bingo-club.
Overblijfmoeder zou ook al goed kunnen in samenwerking met een overblijfmoeder die Nederlands én <andere taal> spreekt.
Die dames zijn echt niet achterlijk en kunnen perfect meedraaien in onze maatschappij.
Goed, ik kijk er nogal met een roze bril naar i.c.m. mijn geitenwollen sokken maar ik denk dat dit de manier is om iedereen meer 'samen te brengen'.
Bij dat 'samenbrengen' hoort imho de nadruk te lukken op westerse waarden, normen, zeden en omgangsvormen zodat voor iedereen duidelijk is wat de bedoeling is.
Iedereen maar laten aanmodderen zonder hier en daar een duidelijke grens werkt onduidelijkheid in frustratie in de hand. Voorbeeld daarvan is de vrijheid van meningsuiting; op dit moment is het voor niemand echt duidelijk waar daar nu de grens ligt.
pi_135418582
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:31 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zwemuurtjes die een isolement en vervreemding in stand houden wat mij betreft niet.

[..]

Geen van beide.
Ik denk dat als sommige mensen zo ver buiten de maatschappij staan een kans moeten krijgen om mee te kunnen doen.
Ik zou de dames uit de OP stimuleren om bij een vereniging te gaan, al doen ze mee met de locale bingo-club.
Overblijfmoeder zou ook al goed kunnen in samenwerking met een overblijfmoeder die Nederlands én <andere taal> spreekt.
Die dames zijn echt niet achterlijk en kunnen perfect meedraaien in onze maatschappij.
Goed, ik kijk er nogal met een roze bril naar i.c.m. mijn geitenwollen sokken maar ik denk dat dit de manier is om iedereen meer 'samen te brengen'.
Bij dat 'samenbrengen' hoort imho de nadruk te lukken op westerse waarden, normen, zeden en omgangsvormen zodat voor iedereen duidelijk is wat de bedoeling is.
Iedereen maar laten aanmodderen zonder hier en daar een duidelijke grens werkt onduidelijkheid in frustratie in de hand. Voorbeeld daarvan is de vrijheid van meningsuiting; op dit moment is het voor niemand echt duidelijk waar daar nu de grens ligt.
Dus in plaats van een paar uurtjes zwemmen voor vrouwen moeten ze maar overblijfmoeder worden of naar de bingoclub? Nou ben ik geen vrouw, maar ik kan me voorstellen dat die dames daar helemaal geen zin in hebben. Maar goed, je postte al eerder dat apart zwemmen wèl mag zolang de achterliggende gedachte maar niet verkeerd was. Dus ik twijfel wel een beetje aan je.
pi_135421937
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus in plaats van een paar uurtjes zwemmen voor vrouwen moeten ze maar overblijfmoeder worden of naar de bingoclub? Nou ben ik geen vrouw, maar ik kan me voorstellen dat die dames daar helemaal geen zin in hebben. Maar goed, je postte al eerder dat apart zwemmen wèl mag zolang de achterliggende gedachte maar niet verkeerd was. Dus ik twijfel wel een beetje aan je.
Dat waren twee voorbeelden die me op dat moment binnenschoten. Het gaat erom dat ze voldoende kennis nemen van de cultuur die hier in Nederland dominant is en dat ze daar op een juiste manier mee om weten te gaan. Dat kan alleen maar als ze mee/omgaan met mensen die wel succesvol meedraaien in de maatschappij. Zoiets leer je niet in een klaslokaal en uit een boekje.
Dus de taal leren, werk zoeken en meedoen om zodoende weg proberen te groeien uit de onderklasse en los te komen van uitkeringen en toeslagen.
"Geen zin hebben" doen we niet aan trouwens. We hebben het nu alleen maar over vrouwen, maar het geldt voor mannen net zo goed natuurlijk.
pi_135422013
Maar wat heeft dat in godesnaam te maken met een zwembad?
  maandag 10 maart 2014 @ 13:57:07 #198
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_137580703
Islampartij gaat landelijk

DEN HAAG -
De Partij van de Eenheid (PvdE) doet mee aan de landelijke verkiezingen in 2017. Volgens PvdE-fractievoorzitter Abdoe Khoulani leeft de partij enorm onder de Islamtische gemeenschap en voorziet de PvdE moslims in hun behoefte.

''We worden overstelpt met vragen waarom we niet in meer steden mee doen'', laat Khoulani weten. ''Ook hebben we honderden verzoeken ontvangen vanuit het hele land om mee te doen met de verkiezingen voor de Tweede Kamer.''
De landelijke PvdE zal net als de lokale afdelingen in Amsterdam, Den Haag en Roermond uitgaan van de 'eigen kracht van de Islamitische gemeenschap'. Een positieve pro-actieve houding en bruggen slaan tussen moslims en de niet-moslims is de kernboodschapm, aldus de partij.
Met ruim een miljoen moslims in Nederland gaat de PvdE er vanuit dat het realistisch is om 2 tot 3 zetels in de Tweede Kamer te behalen.

bron
pi_137580798
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:02 schreef 3-voud het volgende:
Gescheiden zwemmen voor mensen met puistjes en zonder puistjes.
Even quoten , omdat hij / z'n commentaar jammerlijk gemist wordt.

Door mij althans.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:41:49 #200
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137581970
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Islampartij gaat landelijk

DEN HAAG -
De Partij van de Eenheid (PvdE) doet mee aan de landelijke verkiezingen in 2017. Volgens PvdE-fractievoorzitter Abdoe Khoulani leeft de partij enorm onder de Islamtische gemeenschap en voorziet de PvdE moslims in hun behoefte.

''We worden overstelpt met vragen waarom we niet in meer steden mee doen'', laat Khoulani weten. ''Ook hebben we honderden verzoeken ontvangen vanuit het hele land om mee te doen met de verkiezingen voor de Tweede Kamer.''
De landelijke PvdE zal net als de lokale afdelingen in Amsterdam, Den Haag en Roermond uitgaan van de 'eigen kracht van de Islamitische gemeenschap'. Een positieve pro-actieve houding en bruggen slaan tussen moslims en de niet-moslims is de kernboodschapm, aldus de partij.
Met ruim een miljoen moslims in Nederland gaat de PvdE er vanuit dat het realistisch is om 2 tot 3 zetels in de Tweede Kamer te behalen.

bron
Mocht die partij ooit mee gaan regeren dan pak ik m'n biezen.
Ik krijg al de rillingen van het CDA/SGP/CU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')