Feestjes organiseren voor je eigen kring is geen participatie. Niet in hetzelfde zwembad willen zwemmen als mannen omdat dat onprettig zou zijn zie ik als een gebrek aan emancipatie.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:47 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Mensen die via de gemeentelijke politiek iets wat ze graag willen proberen te bereiken is geen participatie?
Dan kunnen we het gros van de feestjes wel opdoeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:51 schreef karton2 het volgende:
[..]
Feestjes organiseren voor je eigen kring is geen participatie.
Zolang er geen bordjes aan de deur hangen zoals "alleen voor moslims" waar jij het over hebt is het geen probleem, vind ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:51 schreef Ulx het volgende:
Maar hoe kunnen we bepalen of iemand niet liegt? Want wat als iemand nou zegt dat hij gescheiden zwemmen wil invoeren omdat daar meer geld mee te verdienen is (goed), maar stiekem wil hij het om moslims te plezieren of zo (fout)? Hoe kunnen we uitvinden of we niet in het ootje worden genomen?
Waar ik het over heb? Volgens mij zak je nu voor je gedachtenpolitie-examen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:53 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zolang er geen bordjes aan de deur hangen zoals "alleen voor moslims" waar jij het over hebt is geen probleem, vind ik.
Zou leuk zijn als er dan ook meteen Nederlandse vrouwen mee komen zwemmen, we kunnen genoeg van elkaar leren.
Gescheiden feestjes mogelijk gemaakt door overheidsgeld en die de emancipatie in de weg staan wel inderdaad.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan kunnen we het gros van de feestjes wel opdoeken.
Dus de overheid moet mensen opvoeden?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:56 schreef karton2 het volgende:
[..]
Gescheiden feestjes mogelijk gemaakt door overheidsgeld en die de emancipatie in de weg staan wel inderdaad.
Lang leve de betutteling.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:56 schreef karton2 het volgende:
[..]
Gescheiden feestjes mogelijk gemaakt door overheidsgeld en die de emancipatie in de weg staan wel inderdaad.
Ik denk dat mensen slim genoeg zijn om zichzelf op te voeden, áls je.. hier gaan we weer: geëmancipeerd bent.quote:
Soms moeten er keuzes worden gemaakt. En dit én dat gaat soms niet, dan wordt het óf dit óf dat.quote:
Je volgt mij inderdaad niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal geloof ik..
Wat ik gewoon zeg is dat de zeden van de dominante cultuur altijd boven die van de cultuur van een minderheid gaan in zulk soort gevallen.
In Nederland hebben we inderdaad aparte WCs, aparte omkleedruimtes, gezamelijke zwembaden omdat dit door de jaren heen zo gegroeid is. Dat zijn de keuzes die de dominante cultuur toen gemaakt heeft en die nu nog steeds overeind staan.
Logisch is het niet omdat het ene wel gezamelijk is en het andere niet, maar zo werkt de dominante cultuur in Nederland nu eenmaal.
Dat er ineens een groep is die voor een minderheid aparte regels wil gaan maken zie ik als een probleem. Als er zo wordt gedacht duidt dat op een gebrek aan integratie en vooral een gebrek aan emancipatie van die minderheidscultuur.
Geen wonder dat de samenleving zo opgedeeld is in groepen en dat groepen met z'n alle naast elkaar heen leven.
Geen wonder dat sommige minderheidsculturen zoveel moeite hebben met het vinden van hun plaats in Nederland. Allemaal een gevolg vanwege een groot gebrek aan emancipatie omdat hun zeden totaal geen aansluiting vinden op de onze.
Gevolg van het gebrek aan emancipatie is dat ze altijd aan de onderkant van de maatschappij blijven hangen, de taal niet leren, ghettovorming en crimineel gedrag gaan vertonen omdat ook in die gezinnen brood op de plank moet komen. Zou ik ook doen als ik totaal geen aansluiting kon vinden op de maatschappij.
Door te voorkomen dat sommige lieden zich krampachtig in een hokje verstoppen, zoals dat gescheiden zwemmen vanwege een cultuur, kunnen ze beter aansluiting vinden op onze maatschappij.
Door over onze omgangsvormen te praten, uit te leggen hoe we hier met elkaar omgaan denk ik dat elke minderheid beter aansluiting kan vinden op onze maatschappij en dus onze cultuur.
Constant iedereen maar tevreden willen houden door ieder zijn eigen feestje te geven is dus zoals het niet hoort.
Ja, dat betekent dat sommige zaken extreem hypocriet of onlogisch zijn. Van mij mogen de moslima's best hun hoofddoek dragen ook al doen Nederlandse vrouwen dat niet.
Zwart/wit hoeft het van mij niet te zijn, beetje geven / beetje nemen. Belangrijkste is dat elke groep die hier woont emancipeert, integreert, participeert en zich schikt naar de dominante cultuur waar dat nodig wordt geacht. Waar dat nodig wordt geacht beslist de dominante cultuur. Daar mag best hier en daar een beetje dwang bijzitten.
Maar zo gaan we dus WEL met elkaar om in Nederland. Zie gescheiden douches en toiletten. Ook in Nederland doen we dingen wel/niet omdat het van de cultuur moet of juist niet mag. Er is dus niks raars of barbaars aan de gedachte dat bepaalde dingen wel of niet gedaan worden, omdat er rekening gehouden wordt met de geldende cultuur. En dan maakt het niet eens uit over welke cultuur je het hebt.quote:Het gaat om de gedachte erachter. Als mannen en vrouwen gescheiden moeten willen zwemmen omdat het van de cultuur moet is het helaas pindakaas. Je zit hier in Nederland en ze gaan we hier niet met elkaar om.
In Barbaaristan misschien wel, maar hier dus niet.
Dat gaat prima zolang je elkaar maar vrijheid gunt. Dat is voor sommige mensen echter erg lastig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:06 schreef karton2 het volgende:
[..]
Soms moeten er keuzes worden gemaakt. En dit én dat gaat soms niet, dan wordt het óf dit óf dat.
Maar mensen die gaan zwemmen schermen zich toch niet af?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:04 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen slim genoeg zijn om zichzelf op te voeden, áls je.. hier gaan we weer: geëmancipeerd bent.
Bij mensen die (bewust) worden afgeschermd van de maatschappij kan de overheid nog genoeg winst behalen.
Ik ben er van overtuigd dat emancipatie, integratie en participatie de kern van een goed functionerende maatschappij is.
Nogmaals, het zal me een rotzorg zijn welk geloof je hebt en wat voor kleding dat je daarbij aanhebt. Het gaat ermij om dat het belangrijk is dat iedereen mee (kan) doen in de maatschappij. Mensen die niet mee (kunnen) komen vanwege één of andere reden mogen best wel een hand aangereikt krijgen.
Kijk eens. Een echte mangina.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:56 schreef niels0 het volgende:
Ik kan er wel inkomen. Er zijn nou eenmaal vervelende kerels en vieze mannetjes waardoor vrouwen zich op zulke plaatsen ongemakkelijk voelen. Daarbij is de maatschappij heel seksistisch geworden.
2 scandinavische vriendinnen waren eens bij me op bezoek toen ik nog in R'dam woonde, goed, zij dus naar de sauna want dat zijn die noorderlingen gewend maar ze wisten niet hoe snel ze weer weg moesten komen zo begluurd voelden ze zich.
Veel mannen kunnen er gewoon niet mee omgaan om (gedeeltelijk) blote vrouwen om zich heen te hebben. Van die gasten die naar borsten kijken terwijl ze met desbetreffende vrouw in gesprek zijn. En gewoon ongeneerd hè.
Volgens mij heb je jezelf dan niet onder controle. Ja of ze zijn nooit van hun zolderkamer afgeweest, dat kan ook nog.
Gemengd lijkt allemaal niet meer te kunnen. Jammer hoor dat infantiele gedrag van bepaalde mensen.
Dan ga je gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik voel mij niet prettig als ik tussen Marokkanen, Polen en Bulgaren moet zwemmen...... Gaan we dat ook scheiden?
Dan voelen ze zich niet bekeken in hun naakte en op dat moment redelijk vochtige body.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:32 schreef Bombshell het volgende:
Maar waarom willen vrouwen eigenlijk apart van mannen zwemmen? Wat is daar het voordeel aan.
Dat seksistische (oude) mannen niet jouw de hele tijd lopen te begluren alsof jij een of ander neuk-object bent waarop zij willen springen??quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:32 schreef Bombshell het volgende:
Maar waarom willen vrouwen eigenlijk apart van mannen zwemmen? Wat is daar het voordeel aan.
Wat een onzin. Mangina moest ik trouwens opzoeken in de urbandictionary. Blijkbaar weet jij er alles van.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:49 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dat seksistische (oude) mannen niet jouw de hele tijd lopen te begluren alsof jij een of ander neuk-object bent waarop zij willen springen??
Kan voor vrouwen heel erg onprettig zijn dus snap dan wel dat zij dan liever apart zwemmen.
B&H / Maria Menounosquote:
Toegegeven... ik keek als eerste naar d'r tetten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
B&H / Maria Menounos
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |