Stem dan blanco. Dan val je tenminste niet onder de categorie die te lui is om te gaan stemmen, maar zichtbaar onder de categorie die niet te lui is maar zich niet aan het systeem wil onderwerpen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga niet PVV stemmen, ik denk dat ik voor het eerst sinds 1981 niet ga stemmen.
Ja, dan heb je gelijk de religieuze fanaten mee. Lijkt me geen fijne keuze.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef LXIV het volgende:
Bovendien is het niet zo dat wanneer je EU-kritisch bent alleen de keuze hebt tussen PVV en SP. Je kunt ook nog SGP stemmen. Die partij accepteert alles wat de EU zegt ook niet blindelings.
Ja, je moet iets natuurlijk! Als er een gematigde partij anti-EU zou zijn dan zou die veel stemmen trekken. Nu stemmen mensen noodgedwongen pro-EU omdat ze niet op alu-hoedjes willen stemmen. Of op alu-hoedjes omdat ze niet pro-EU willen stemmen!quote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dan heb je gelijk de religieuze fanaten mee. Lijkt me geen fijne keuze.
Ik ben eigenlijk van plan om een goed boek mee te nemen als ik dan weer stembureulid ben.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef sonnyspek het volgende:
Zouden er dit keer veel meer mensen gaan stemmen?
Eenzelfde provisie is in België voorzien, ik heb echter geen idee hoe de communicatie met de andere lidstaten plaatsvindt.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:14 schreef freako het volgende:
[..]
Het verwijderen van het koppelteken was niet de aanleiding voor de wetswijziging.. De procedure voor niet-Nederlandse EU-burgers om zich kandidaat te stellen is gewijzigd, dit kan dan mooi meeliften.
Ja, het was al langer verboden, alleen de procedure is in de tussentijd aangepast. In de eerste regeling werden blijkbaar kopieën van registratieformulieren bij de ambassades in Den Haag afgeleverd, tegenwoordig wordt het elektronisch verstuurd naar de equivalenten van de Kiesraad in andere lidstaten.
Anders SGP, die zitten in dezelfde fractie als Nigel Farage. Dichter bij Nigel kunnen we niet komenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga niet PVV stemmen, ik denk dat ik voor het eerst sinds 1981 niet ga stemmen.
En dan?quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Dan val je tenminste niet onder de categorie die te lui is om te gaan stemmen, maar zichtbaar onder de categorie die niet te lui is maar zich niet aan het systeem wil onderwerpen.
In de EU? Daar zijn alleen de Eurofielen de fanatenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dan heb je gelijk de religieuze fanaten mee. Lijkt me geen fijne keuze.
Nee natuurlijk niet, het leeft gewoon niet ij de meerderheid van de Nederlandse burgers.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef sonnyspek het volgende:
Zouden er dit keer veel meer mensen gaan stemmen?
Zo erg is dat toch ook weer niet? Kom je misschien nog iemand tegen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En dan?
Ben je volgens mij nog nuttelozer bezig geweest, op niemand gestemd, maar toch naar dat deprimerend hokje gegaan.
En dan heb je natuurlijk artikel50 nog. Tsja, ik overweeg het alleen al omdat ik een beetje behoorlijk PVV-moe ben en niet zie wat zij nou hebben toegevoegd aan hun 5jaar in het EP. Dan had Daniel het beter gedaan om even met Tom Staal een filmpje te maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Als je het er niet mee eens bent, kan je beter SGP, Art50 ofzo stemmen. Dan gaat je stem tenminste nog 'verloren' aan een partij die op zijn minst van mening is dat minder EU het antwoord is. maar ach, alsof een stem sowieso nut heeft, vooral voor het EP niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo erg is dat toch ook weer niet? Kom je misschien nog iemand tegen.
Voor jezelf weet je dan tenminste dat je níet niet bent gaan stemmen omdat je te lui was, omaar omdat je het er niet mee eens was.
Als je niet stemt verlies je wat mij betreft je recht van spreken.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als je het er niet mee eens bent, kan je beter SGP, Art50 ofzo stemmen. Dan gaat je stem tenminste nog 'verloren' aan een partij die op zijn minst van mening is dat minder EU het antwoord is. maar ach, alsof een stem sowieso nut heeft, vooral voor het EP niet.
Oh, en het betalen van belasting dan? Dat geeft geen recht?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet stemt verlies je wat mij betreft je recht van spreken.
Dat is geen keuze.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oh, en het betalen van belasting dan? Dat geeft geen recht?
Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen om zo je ontevredenheid kenbaar te maken. Je kunt wel blanco stemmen. Daarmee zeg je 'Ik ben niet te lui om naar de stembus te gaan, maar ik geef jullie toch niet het mandaat om over mij te heersen".quote:
Onderwerping is niet te voorkomen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen om zo je ontevredenheid kenbaar te maken. Je kunt wel blanco stemmen. Daarmee zeg je 'Ik ben niet te lui om naar de stembus te gaan, maar ik geef jullie toch niet het mandaat om over mij te heersen".
Niet dat het veel uitmaakt verder, alles gaat gewoon door, maar jij als individu hebt dan gedaan wat je doen kunt om onderwerping te voorkomen.
?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onderwerping is niet te voorkomen.
En er was ooit een individu die alles probeerde om onderwerping te voorkomen en die is vermoord.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En er was ooit een individu die alles probeerde om onderwerping te voorkomen en die is vermoord.
Anyway, belasting betalen en niet stemmen geeft nog steeds recht van spreken.
De enigste manier om echt bezwaar te laten zien is op hele kleine partijen stemmen die in ieder geval 1 belangrijk punt hebben over hoe jij naar de wereld kijkt.quote:
Jezus?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Anyway, belasting betalen en niet stemmen geeft nog steeds recht van spreken.
Welk punt probeer je te maken?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 02:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De enigste manier om echt bezwaar te laten zien is op hele kleine partijen stemmen die in ieder geval 1 belangrijk punt hebben over hoe jij naar de wereld kijkt.
Dat ik niet geloof in onze democratie en ik het aan alle kanten probeer te onderwerpen en de beste manier is om op kleine partijtjes te stemmen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |