Als je niet stemt verlies je wat mij betreft je recht van spreken.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als je het er niet mee eens bent, kan je beter SGP, Art50 ofzo stemmen. Dan gaat je stem tenminste nog 'verloren' aan een partij die op zijn minst van mening is dat minder EU het antwoord is. maar ach, alsof een stem sowieso nut heeft, vooral voor het EP niet.
Oh, en het betalen van belasting dan? Dat geeft geen recht?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet stemt verlies je wat mij betreft je recht van spreken.
Dat is geen keuze.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oh, en het betalen van belasting dan? Dat geeft geen recht?
Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen om zo je ontevredenheid kenbaar te maken. Je kunt wel blanco stemmen. Daarmee zeg je 'Ik ben niet te lui om naar de stembus te gaan, maar ik geef jullie toch niet het mandaat om over mij te heersen".quote:
Onderwerping is niet te voorkomen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen om zo je ontevredenheid kenbaar te maken. Je kunt wel blanco stemmen. Daarmee zeg je 'Ik ben niet te lui om naar de stembus te gaan, maar ik geef jullie toch niet het mandaat om over mij te heersen".
Niet dat het veel uitmaakt verder, alles gaat gewoon door, maar jij als individu hebt dan gedaan wat je doen kunt om onderwerping te voorkomen.
?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onderwerping is niet te voorkomen.
En er was ooit een individu die alles probeerde om onderwerping te voorkomen en die is vermoord.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga niet PVV stemmen, ik denk dat ik voor het eerst sinds 1981 niet ga stemmen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En er was ooit een individu die alles probeerde om onderwerping te voorkomen en die is vermoord.
Anyway, belasting betalen en niet stemmen geeft nog steeds recht van spreken.
De enigste manier om echt bezwaar te laten zien is op hele kleine partijen stemmen die in ieder geval 1 belangrijk punt hebben over hoe jij naar de wereld kijkt.quote:
Jezus?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Anyway, belasting betalen en niet stemmen geeft nog steeds recht van spreken.
Welk punt probeer je te maken?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 02:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De enigste manier om echt bezwaar te laten zien is op hele kleine partijen stemmen die in ieder geval 1 belangrijk punt hebben over hoe jij naar de wereld kijkt.
Dat ik niet geloof in onze democratie en ik het aan alle kanten probeer te onderwerpen en de beste manier is om op kleine partijtjes te stemmen.quote:
Dat is een vrij.. merkwaardige redenering. Ik begrijp niet helemaal hoe je een democratie waar je niet in gelooft (?) kan onderwerpen (?) door op kleine marge partijen te stemmen die niet tot nauwelijks zetels halen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 03:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat ik niet geloof in onze democratie en ik het aan alle kanten probeer te onderwerpen en de beste manier is om op kleine partijtjes te stemmen.
Door te laten zien dat je in ieder geval niet mee doet met de macht (grote partijen) en te zorgen voor versplintering van het politieke landschap door op de kleintjes te stemmen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is een vrij.. merkwaardige redenering. Ik begrijp niet helemaal hoe je een democratie waar je niet in gelooft (?) kan onderwerpen (?) door op kleine marge partijen te stemmen die niet tot nauwelijks zetels halen.
Als meer mensen op die kleine partijen zouden stemmen niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:05 schreef Ryon het volgende:
Zou kunnen, maar een kleine partij 'onderwerpt' over het algemeen geen democratische systemen waarin de achterban ook niet in gelooft. Eerder een methode om je als kiezer volledig buitenspel te zetten.
Ik niet, ik heb ze namelijk wel eens gezien en horen spreken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoop trouwens dat de Piratenpartij een zetel krijgt.
Dat moet ook. Neemt niet weg dat er nog steeds heel veel dingen mis zijn voor dieren. En dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat er iets voor mensen verbeterd gaat worden.
geef mij Jezus maar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Pim Fortuyn natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |