abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135301506
Griekenland is gewoon jammer. Gaat er ook maar iets goed daar? Eigenlijk alles klinkt negatief: inconsistente kwaliteit van hun exportproducten, een democratie die in feite draait op een competitie tussen twee machtige families, massale belastingontduiking door rijk én arm, massale corruptie en vriendjespolitiek, onnodige investeringen van EU-geld die staan te verpieteren... En dan hebben ze dankzij de euro ook nog eens een mega-giga-bubbel gehad die nu is geknapt. Wat deels ook onze schuld is, maar goed, Italië, Spanje en Portugal hebben er lang niet zo'n grote puinhoop van gemaakt.

Ergens ook wel tekenend dat de woorden drama en tragedie beiden uit het Grieks komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 00:31:58 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 08:46:59 #102
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135306014
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb mijn standpunt m.b.t. die EU al vaker uitgelegd, ik geloof dat wij een federatie - hoe je dit ook exact wil invullen en noemen - nodig hebben om competitief te zijn. Hierbij moet worden gedacht aan een intensieve samenwerking tussen de EU-leden voor onderzoek, onderwijs, werk, economie en infrastructuur. Echter is de huidige EU m.i. best wel ziek. Misschien zijn het slechts kinderziektes die niet opwegen tegen de voordelen die de EU ons biedt maar ze moeten wel worden opgelost. De EU bemoeit zich met van alles wat de EU niet aangaat (openbare aanbesteding schoolboeken bijv.) maar bemoeit zich niet met van alles waar de EU zich juist wel mee zou moeten bemoeien (samen een een innovatieve en technologisch hoogwaardige economie creëren). De EU is hopeloos inefficiënt en ondemocratisch, je hebt nog steeds die clowneske volksverhuizing en er is nog steeds aardig wat corruptie. Ik ben voorzichtig met het innemen van een standpunt over al die landbouwsubsidies (ik heb van Hexagon begrepen dat dat niet zo zwartwit is als dat wordt afgeschilderd in de media) maar wat meer investeren in onderzoek, onderwijs, hightech, spinoffs etc. zou zeker een goede zaak zijn.
De meer welvarende EU-landen zitten nu opgescheept met een hoop gelukszoekers uit de minder welvarende landen (ja, er zitten ook harde werkers tussen die het werk doen wat wij niet willen of mogen doen (omdat wij al dan niet te duur zijn voor die werkgevers)), in landen zoals Hongarije balen ze er terecht van dat onze bedrijven daar een extra afzetmarkt hebben terwijl hun bedrijven het loodje leggen omdat ze de concurrentie niet aankunnen. Dat doet mij denken aan de stelling van forumgenoog Deelnemer dat er een kapitaalverschuiving van de maatschappij naar de bedrijven heeft plaatsgevonden sinds vele decennia geleden. Daar zit wellicht een flinke kern van waarheid in. Hoe dan ook, het is de gewone EU-burger die moet profiteren van de EU, als dat niet gebeurd dan zal vroeg of laat die gewone burger geen zin meer hebben in dit project.

Ik wil dus niet dat we stoppen met de EU en toch overweeg ik sterk om op een 'anti'-EU-partij te stemmen aangezien ik geloof dat de patiënt alleen maar beter kan worden door de patiënt te confronteren met de negatieve consequenties van zijn daden. De EU moet zich doodschrikken van een groot aantal anti-EU-stemmen, dit kan als katalysator van allerlei benodigde veranderingen dienen. Het bekende verhaal dat onder een voldoende hoge druk ineens alles vloeibaar wordt.
Totaal niet eens met een heleboel dingen hier. Waar ik het wel mee eens ben is dat ik in beginsel ook voor een EU ben om de belangrijkste reden dat ik geloof in samenwerking tussen mensen onderling. Maar op dit moment ben ik fel tegen de EU aangezien het een gedrocht is waar niks goeds uit voortkomt.
Feyenoord!
pi_135306207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Vervelend hè, om een koekje van eigen deeg te krijgen :')
Wat een onzin.
Een argument in een totaal andere context zetten en dan zeggen:"hé kijk, nu klopt het niet meer!"
Niks eigen koekje, je probeert slappe hap te verkopen maar dat lukt je niet.
pi_135306270
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:02 schreef karton2 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Een argument in een totaal andere context zetten en dan zeggen:"hé kijk, nu klopt het niet meer!"
Niks eigen koekje, je probeert slappe hap te verkopen maar dat lukt je niet.
Met die avatar ernaast ben je net Kaiser Hermann...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135306413
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met die avatar ernaast ben je net Kaiser Hermann...
Goh :P
pi_135310620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:30 schreef Igen het volgende:
Griekenland is gewoon jammer. Gaat er ook maar iets goed daar? Eigenlijk alles klinkt negatief: inconsistente kwaliteit van hun exportproducten, een democratie die in feite draait op een competitie tussen twee machtige families, massale belastingontduiking door rijk én arm, massale corruptie en vriendjespolitiek, onnodige investeringen van EU-geld die staan te verpieteren... En dan hebben ze dankzij de euro ook nog eens een mega-giga-bubbel gehad die nu is geknapt. Wat deels ook onze schuld is, maar goed, Italië, Spanje en Portugal hebben er lang niet zo'n grote puinhoop van gemaakt.

Ergens ook wel tekenend dat de woorden drama en tragedie beiden uit het Grieks komen.
Ze kunnen goed koken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135385606
Apart dat de Piratenpartij nog niet is langsgekomen. Ik denk echt dat ze een verschil kunnen maken als het om internetvrijheden en privacy gaat. Daar zal mijn stem naar toe gaan als er Europese verkiezingen zijn.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:09:13 #108
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_135389997
Het is inmiddels wel duidelijk dat als bepaalde partijen erg winnen met deze verkiezingen de VVD en PvdA zeker niet het kabinet laten vallen. Wat ik opzich jammer vind, maar toch hoop ik op een grote winst van Eurosceptici.

Alleen maar zodat ze het daar gaan voelen en merken.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:18:13 #109
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135390214
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 02:50 schreef editoor het volgende:
Apart dat de Piratenpartij nog niet is langsgekomen. Ik denk echt dat ze een verschil kunnen maken als het om internetvrijheden en privacy gaat. Daar zal mijn stem naar toe gaan als er Europese verkiezingen zijn.
De kiesdrempel van ongeveer 3,8% zal niet helpen, bij de laatste Kamerverkiezingen kwam de partij uit op een twaalfde daarvan.
pi_135390356
De vorige ronde kon zelfs de partij van dieren het met bijna 160.000 stemmen het niet redden. Dan is het voor splinters als de piratenpartij al helemaal lastig.
pi_135391137
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:25 schreef 99.999 het volgende:
De vorige ronde kon zelfs de partij van dieren het met bijna 160.000 stemmen het niet redden. Dan is het voor splinters als de piratenpartij al helemaal lastig.
De bestaansgrond van het EP zit hem dan ook in het paaien van de gevestigde partijen van verschillende landen voor de Groot-Europese gedachte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135395013
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:09 schreef sonnyspek het volgende:
Wat ik opzich jammer vind, maar toch hoop ik op een grote winst van Eurosceptici.
Dat zou heel erg mooi zijn.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:54:59 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_135397935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat veel mensen ter linkerzijde van het politieke midden ook tegenstaat van de liberale droom is dat de EU verworden is tot - vooral - een belangenbehartiger van het bedrijfsleven, en zodoende een race to the bottom faciliteert.

Niets mis met vrijhandel en marktwerking op zich, maar door de - nog altijd toenemende - liberalisering en opheffen van handelsbelemmeringen vindt er steeds vaker veplaatsing van werkgelegenheid plaats, of komen lonen onder druk te staan doordat bedrijven legaal de goedkoopste arbeidskrachten kunnen opzoeken, en daarnaast legt de EU, omwille van vrijhandel, de lidstaten economische beleidsbepalingen op die het landen moeilijker maakt om autonome beslissingen te maken op het gebied van zorg, welzijn, sociale zekerheid, arbeid, milieu etc.

Maar dat mag ook niet gezegd worden, want dan ben je tegen vrije marktwerking en dreigt het gevaar van 0,1% minder economische groei (die vooral ten bate komt van het bedrijfsleven, en niet direct bij de werknemers of consumenten terecht komt).
Helemaal mee eens en ook met Bramvanloon.

EU is ook niet vies van subsidies als het hun doel van een liberale ellebogenmaatschappij niet in de weg zit (bijv. subsidies aan banken, IT en infrastructuur om Europa verder te harmoniseren en integreren is dikke prima). Talloze projecten sinds sinds medio jaren 80 uitgevoerd met dit doel.

Het intregatiemantra gldt ook alleen voor de terreinen waar het hen goed uit komt. Want een pan-europese machtige vakbond en consumentenorganisatie moet men niet hebben. Vandaar dat o.a. het Hof het stakingsrecht (laat staan pogingen om je in europa te verenigen) fel bestrijdt. Zijn goede artikelen over te vinden. Het is een eenzijdige integratie.

In zekere zin ben ik het ook eens met Ryon. Zowat alle liberale agendapunten van de jaren 80 en begin jaren 90 zijn werwezenlijkt, met de EU is belangrijke actor en dwangmiddel erin. En dat liberalen niet vies zijn van bailouts is al sinds de 19e eeuw zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_135398247
Maar de hele kern van de EU, de hele reden waarom men er in de jaren '50 mee is begonnen, was toch zeker precies om ervoor te zorgen dat de politiek in een land niet langer de baas is over de grote industrie, maar juist afhankelijk ervan. Om zo te voorkomen dat een lidstaat de volledige productieketen van oorlogstuig kan beheersen.
pi_135401343
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat zou heel erg mooi zijn.
Na het debacle van het referendum over de europese grondwet verwacht ik zelfs bij een winst van eurosceptische partijen geen omslag in het steeds machtiger worden van de EU.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:37:44 #116
181126 MouzurX
Misschien?
pi_135401725
Wat krijg je dan als je op SGP stemt? Wat hebben ze de afgelopen jaren op EU niveau gedaan?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_135402018
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:27 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Na het debacle van het referendum over de europese grondwet verwacht ik zelfs bij een winst van eurosceptische partijen geen omslag in het steeds machtiger worden van de EU.
ik ook niet hoor, maar het zou gewoon mooi zijn als de eurosceptische partijen in NL een meerderheid halen.
pi_135402033
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:37 schreef MouzurX het volgende:
Wat krijg je dan als je op SGP stemt? Wat hebben ze de afgelopen jaren op EU niveau gedaan?
hetzelfde wanneer je op ieder andere partij stemt. Helemaal niks.
pi_135402370
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:27 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat is het hele punt. Er is geen enkele verkiezingsuitslag die echt verschil gaat maken, waarmee de vraag naar het democratisch gehalte beantwoord is.
pi_135402845
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ik ook niet hoor, maar het zou gewoon mooi zijn als de eurosceptische partijen in NL een meerderheid halen.
En dan? Die zitten dan gezellig met hun clubje droeftoeters boos te doen in Brussel en Straatsburg (want ze hebben tegen het stoppen van dat circus gestemd). Maar wat gaan ze voor elkaar krijgen? En hoe?
pi_135402881
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het hele punt. Er is geen enkele verkiezingsuitslag die echt verschil gaat maken, waarmee de vraag naar het democratisch gehalte beantwoord is.
Hoe zie je het dan voor je? De Nederlandse kiezer moet het gehele beleid van de EU gaan bepalen? Dat lijkt me ook niet erg democratisch voor de kiezers uit andere landen...
pi_135402915
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je het dan voor je? De Nederlandse kiezer moet het gehele beleid van de EU gaan bepalen?
Nee.
pi_135403042
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De EU graaft daarmee langzaam z'n eigen graf, het wegwuiven van de zorgen van de massa is een leuke bezigheid waar ik graag aan meedoe, maar in de echte wereld lokt het een tegengestelde reactie uit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135403299
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee.
Maar wat is er dan zo ondemocratisch aan die EP verkiezingen?
pi_135403506
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat is er dan zo ondemocratisch aan die EP verkiezingen?
Het lijkt mij de vraag wat er wel democratisch aan is, gezien het feit dat de stembuisuitslag net zoals de vorigen geen enkel verschil gaat maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')