Nee, in beginsel staat de EU voor het EU-verdrag en het Werkingsverdrag, waarin de vier vrijheden zijn opgenomen, plus een Hof van Justitie waar je die vrijheden via de rechter kan afdwingen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je zegt steeds: 'EU', maar dat is niet juist.
De EU staat voor Europa als continent, het Europees Parlement, etc.
Schumanplan, Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, Verdrag van Parijs, whatever. Je mist mijn punt. Het gaat namelijk om de EP verkiezingen en dat is ten eerste maar een klein onderdeel van alles wat onder de noemer EU valt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, in beginsel staat de EU voor het EU-verdrag en het Werkingsverdrag, waarin de vier vrijheden zijn opgenomen, plus een Hof van Justitie waar je die vrijheden via de rechter kan afdwingen.
Ik reageerde op Lyrebird, maar je hebt helemaal gelijk dat dat niet direct met de EP-verkiezingen te maken heeft.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Schumanplan, Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, Verdrag van Parijs, whatever. Je mist mijn punt. Het gaat namelijk om de EP verkiezingen en dat is ten eerste maar een klein onderdeel van alles wat onder de noemer EU valt.
Staat toch echt dat je op mij reageerdequote:Op donderdag 9 januari 2014 20:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik reageerde op Lyrebird, maar je hebt helemaal gelijk dat dat niet direct met de EP-verkiezingen te maken heeft.
Ja, en jij had weer op mij gereageerd, en ik had weer op Lyrebird gereageerd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Staat toch echt dat je op mij reageerde
Precies. De macht blijft zitten waar het zit aangezien het daar in dit huidige systeem bovenaan staat. Daarom is echte verandering ook zo verdomde moeilijk....quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad denk ik ook de kern van het probleem.
Net zoals de eerste kamerquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. De macht blijft zitten waar het zit aangezien het daar in dit huidige systeem bovenaan staat. Daarom is echte verandering ook zo verdomde moeilijk....
Wat voor de één een vrijheid is, is voor de ander een belemmering omdat er totaal verschillende belangen tegenover elkaar staan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is allemaal stap twee. Het begint met het wegnemen van juridische inperkingen van de vrijheid, en daar draagt de EU significant aan bij. Daarna komt pas de kwestie aan de orde van het mensen in staat stellen om ook daadwerkelijk van die vrijheden gebruik te maken.
Het is éénrichtingsverkeer. Van lage welvaart naar hoge welvaart.quote:Je laatste punt bewijst i.i.g. wel alvast dat die welvaarts- en taalverschillen waar je het bij de eerste twee punten over hebt, in de praktijk geen belemmering vormen.
Lekker zo veel mogelijk voor je eigen landje binnenharken.quote:Onjuist. Het zijn geen gunsten maar rechten, die je kan afdwingen bij de rechter (desnoods bij het Europees Hof van Justitie).
Edit: Van mij mag je trouwens best vinden dat het eigenlijk juist wel gunsten zouden moeten zijn, daar niet van hoor.
Zo kun je alles wel recht praten. De vrijlating van de slaven door afschaffing van de slavernij kun je dan ook wel presenteren als belemmering voor de vrijheid van frisse Hollandse ondernemers met VOC-mentaliteit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:21 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wat voor de één een vrijheid is, is voor de ander een belemmering omdat er totaal verschillende belangen tegenover elkaar staan.
Er valt keihard geld te verdienen maar voor de doorsnee burger valt er niet zo veel te halen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:59 schreef karton2 het volgende:
De huidige EU is één grote verzameling van wederzijdse verlening van gunsten, met allerlei mitsen en maren.
Je denkt toch niet serieus dat landen met elkaar in de EU zitten omdat ze elkaar zo lief vinden? Er valt gewoon kei hard geld te verdienen met subsidies en het afschaffen van handelsbarrières.
Niet slecht natuurlijk, maar doe alsjeblieft niet alsof er nou zo veel te halen valt voor de doorsnee burger.
Ik probeer niet alles goed te praten, het gaat hier alleen maar over de EU.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel recht praten. De vrijlating van de slaven door afschaffing van de slavernij kun je dan ook wel presenteren als belemmering voor de vrijheid van frisse Hollandse ondernemers met VOC-mentaliteit.
Ik pas jouw redenering op een andere situatie toe om te laten zien dat het geen deugdelijke redenering is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:35 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik probeer niet alles goed te praten, het gaat hier alleen maar over de EU.
Natuurlijk verdient de doorsnee burger geld. Ik bedoelde te zeggen dat de EU echt alleen voordelen heeft voor als je veel over de grens komt voor zaken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er valt keihard geld te verdienen maar voor de doorsnee burger valt er niet zo veel te halen?
De doorsnee burger verdient geen geld? Wanneer de de doorsnee burger zijn boodschappen doet bij de Lidl of zijn boodschappenkarretje vol gooit met Unilever en Nestlé producten valt er voor de de doorsnee burger al een heleboel te halen
Kom op héquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik pas jouw redenering op een andere situatie toe om te laten zien dat het geen deugdelijke redenering is.
Ik ga slapen, welterusten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:30 schreef Igen het volgende:
Zo kun je alles wel recht krom praten.
<knip>
Vervelend hè, om een koekje van eigen deeg te krijgenquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:40 schreef karton2 het volgende:
[..]
Kom op hé
[..]
Ik ga slapen, welterusten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Jij bent er nog steeds van overtuigd dat het de schuld van Griekenland zelf is dat ze in deze benarde positie zitten en niet van EUrocraten die het land -wetende dat ze totaal niet geschikt waren voor de euro- in een project gemoffeld hebben?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tja, dat is een beetje als een beker uitreiken aan het speciale kind wat goed meedeed aan een sporttoernooitje op de lage school zonder te imponeren. Kijk eens hoe goed hij dat heeft gedaan, ondanks zijn handicap (wat niet hardop wordt gezegd maar wel wordt gedacht)...
Je weet dat ik een groot voorstander ben van een 'zachte' samenleving maar op dit niveau moet je toch niet het voorzitterschap geven om de aandacht te vestigen op ...
Natuurlijk niet! Het is de schuld van beide partijen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent er nog steeds van overtuigd dat het de schuld van Griekenland zelf is dat ze in deze benarde positie zitten en niet van EUrocraten die het land -wetende dat ze totaal niet geschikt waren voor de euro- in een project gemoffeld hebben?
In het geval van Griekenland dan alleen van de machthebbers, lijkt me. Of wil jij werkelijk Georgos van de Hoek verantwoordelijk houden?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Het is de schuld van beide partijen.
Ik durf daar niet gemakkelijk een uitspraak over te doen aangezien je dan eerst de vraag moet beantwoorden in welke mate de centrale politiek een vertegenwoordiging is van het volk. Maar ja, natuurlijk heb ik met de modale Griek die niet al die jaren belasting ontdook en nu wel de klappen krijgt die zijn veroorzaakt door de rijkere en machtigere grieken die hun vermogen hebben gestald in het buitenland compassie. Het zijn de gewone mensen die het slachtoffer worden van slecht gedrag van de happy few en dit dankzij een slecht handelende overheid in al die jaren.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het geval van Griekenland dan alleen van de machthebbers, lijkt me. Of wil jij werkelijk Georgos van de Hoek verantwoordelijk houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |