abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 21:34:25 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135164916
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Denk je dat dat gaat helpen? Met een machinegeweer op pad in plaats van een pistool? Lijkt me allebei nogal gevaarlijk als de boeven die je tracht te vangen bewapend zijn. Ik zou dan eerder investeren in kogelvrije vesten. :P (Of brandwerende kleding, afhankelijk van de tijd van het jaar.)
natuurlijk gaat dat helpen

als de 1 een pistool heeft en de ander een machinegeweer dan staat de ander een stuk sterker als het schieten begint

moeten we alleen niet willen

quote:
[..]

Aha! En als ik nu tegen jou zeg: vuurwerk, prima. Maar stal dat vuurwerk dan maar in een bewaakte bunker onder politietoezicht. Kunnen wij elkaar dan misschien vinden?

Ik heb er namelijk helemaal niets tegen als de gemeente het vuurwerk organiseert. Net zo veel plezier, en zonder de ellende.
als de politie de pistolen vervangt door romeinse kaarsen en strijkers dan is dat een prima vergelijking idd

nu niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_135164962
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo liggen ze wat mij betreft ook, maar dat daar bepaalde risico's aan vast zitten is an sich nog geen argument voor een verbod.
Neuh, maar naarmate de belangen groter worden neem je genoegen met meer risico. Dat autorijden risico's met zich meebrengt accepteert iedereen, omdat er grote economische belangen mee zijn gemoeid.

En vuurwerk... sja, dat is echt alleen maar entertainment. Dan dienen we ook kritischer te kijken naar de risico's. En die vind ik toch wel substantieel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_135165238
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk gaat dat helpen

als de 1 een pistool heeft en de ander een machinegeweer dan staat de ander een stuk sterker als het schieten begint
Die zie ik niet hoor... degene die het laatst de trekker overhaalt is gewoon dood.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 21:41:05 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135165327
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die zie ik niet hoor... degene die het laatst de trekker overhaalt is gewoon dood.
nee degene die niet raak schiet is gewoon dood

met een machinegeweer gaat dat een stuk gemakkelijker over een stuk grotere afstand dan met een pistool

gaan we echt deze discussie voeren hier :?
pi_135165366
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:41 schreef sp3c het volgende:

gaan we echt deze discussie voeren hier :?
Neuh, ik geloof niet dat dat de moeite waard is. :P
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 21:43:06 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135165429
whatever

ik ben iig niet overtuigd van je argumenten om vuurwerk te verbieden
pi_135165542
De gemiddelde Fok!er is nog niet overtuigt van een holocaust als er slechts 60 miljoen doden zijn.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_135165557
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:43 schreef sp3c het volgende:
whatever

ik ben iig niet overtuigd van je argumenten om vuurwerk te verbieden
En op mijn beurt is het mij nog steeds een volslagen raadsel waar voor jou de grens tussen betutteling en legitieme wettelijke bescherming van burgers dient te liggen. ;)

Hoe dan ook, ik heb niet de indruk dat we verder komen... so let's agree to disagree.

Tijd voor c_/
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 21:45:51 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135165580
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Hoplahopla het volgende:
De gemiddelde Fok!er is nog niet overtuigt van een holocaust als er slechts 60 miljoen doden zijn.
euh ... 14.gif?
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 21:47:27 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135165674
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

En op mijn beurt is het mij nog steeds een volslagen raadsel waar voor jou de grens tussen betutteling en legitieme wettelijke bescherming van burgers dient te liggen. ;)

Hoe dan ook, ik heb niet de indruk dat we verder komen... so let's agree to disagree.

Tijd voor c_/
mij ook niet, dat zei ik in het vorige deel al ergens, nooit over nagedacht, nooit mee bezig geweest, zie ook niet waarom het van belang is

de grens ligt iig een stuk hoger dan het jaarlijkse vuurwerkfeestje

ben ik toch weer in rondjes aan het lopen ...
pi_135165824
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

mij ook niet, dat zei ik in het vorige deel al ergens, nooit over nagedacht, nooit mee bezig geweest, zie ook niet waarom het van belang is

de grens ligt iig een stuk hoger dan het jaarlijkse vuurwerkfeestje

ben ik toch weer in rondjes aan het lopen ...
Ik loop even niet meer mee, als je het niet erg vindt. :P Mijn reactie hierop zou inmiddels toch niets nieuws meer zijn.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 21:51:08 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135165858
zeker weer iets over vuurwapens :')
pi_135166306
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh, maar naarmate de belangen groter worden neem je genoegen met meer risico. Dat autorijden risico's met zich meebrengt accepteert iedereen, omdat er grote economische belangen mee zijn gemoeid.

Dat is ook onzin. Er zijn weinig economische voordelen aan het blijven wonen in je woning en blijven stilstaan in de file. Het is voor de economie beter dat de huizenmarkt lekker beweegt, en dat er minder auto's in de file staan. Kortom, het is beter dat mensen p de fiets naar hun werk gaan en dus bij een nieuwe baan gaan verhuizen als dat noodzaak is.
pi_135166386
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is ook onzin. Er zijn weinig economische voordelen aan het blijven wonen in je woning en blijven stilstaan in de file. Het is voor de economie beter dat de huizenmarkt lekker beweegt, en dat er minder auto's in de file staan. Kortom, het is beter dat mensen p de fiets naar hun werk gaan en dus bij een nieuwe baan gaan verhuizen als dat noodzaak is.
Je neemt hier wederom ten onrechte aan dat werken betekent dat je je op 1 plaats bevindt. Voor heel veel beroepen is het essentieel dat je je kunt verplaatsen.

En inderdaad, niet alle verkeer is essentieel. Maar veel verkeer is dat wel. Zonder wegverkeer zou dit land niet kunnen functioneren.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 22:22:22 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135167917
nou je kunt in NL gewoon overal komen met het OV en een vouwfietsje kost je wat meer tijd maar denk je eens in hoeveel afgerukte ledematen dat zou schelen per jaar!

dan kunnen we die auto's (feitelijk gecontroleerde brandbommen die met 100km per uur over de weg razen) uit de onverantwoordelijke klauwen van de burger en kan toch iedereen van ons prachtige wegennetwerk genieten
pi_135171038
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:22 schreef sp3c het volgende:
nou je kunt in NL gewoon overal komen met het OV en een vouwfietsje kost je wat meer tijd maar denk je eens in hoeveel afgerukte ledematen dat zou schelen per jaar!

dan kunnen we die auto's (feitelijk gecontroleerde brandbommen die met 100km per uur over de weg razen) uit de onverantwoordelijke klauwen van de burger en kan toch iedereen van ons prachtige wegennetwerk genieten
Mensen met vouwfietsen ( of kinderwagens + baby ) zijn de ergste soort reizigers die je kan hebben :r
  maandag 6 januari 2014 @ 23:23:45 #77
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135171210
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:49 schreef Vriezzer het volgende:
Wat hebben we dan nog aan nieuwsberichten..
SBS berichtjes niet zoveel.
pi_135172770
Wat is er eigenlijk mis met entertainment? Gezien het feit dat de entertainmentindustrie behoorlijk groot is, zal er toch zeker een noodzaak zijn voor entertainment. Anders zou tenslotte niemand een TV kopen.
pi_135173002
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:55 schreef Ulx het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met entertainment? Gezien het feit dat de entertainmentindustrie behoorlijk groot is, zal er toch zeker een noodzaak zijn voor entertainment. Anders zou tenslotte niemand een TV kopen.
Er is niets mis met entertainment. Het enige dat je kunt zeggen is dat entertainment geen enkel groot belang dient. En dan kun moet je veel kritischer kijken naar de risico's.
pi_135173436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat je kunt zeggen is dat entertainment geen enkel groot belang dient.
Whoohoooo. Als het geen groot belang dient dan zouden mensen geen geld uitgeven aan entertainment. Maar er gaat erg veel geld om in de entertainment industrie. Ook blijkt entertainment al duizenden jaren te bestaan, je hoeft alleen maar naar romeinse ruines te kijken om dat te weten. Ik denk dus dat er wèl een hele belangrijke reden voor entertainment is.
pi_135173447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is niets mis met entertainment. Het enige dat je kunt zeggen is dat entertainment geen enkel groot belang dient. En dan kun moet je veel kritischer kijken naar de risico's.
Vrijetijdsinvulling is een groot belang.
pi_135173505
Voetballen verbieden. Kroegen, musea, concertzalen en bioscopen dicht.

Dient allemaal geen enkel groot belang.
pi_135173518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Whoohoooo. Als het geen groot belang dient dan zouden mensen geen geld uitgeven aan entertainment. Maar er gaat erg veel geld om in de entertainment industrie. Ook blijkt entertainment al duizenden jaren te bestaan, je hoeft alleen maar naar romeinse ruines te kijken om dat te weten. Ik denk dus dat er wèl een hele belangrijke reden voor entertainment is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vrijetijdsinvulling is een groot belang.
Ik zeg niet dat er geen belang is. Maar in relatie tot veiligheid en economie is het een klein belang.

Bovendien zijn er tal van veel veiliger vormen van vermaak die die functie net zo goed vervullen.
pi_135173520
"Gek worden van verveling", waar zou die uitdrukking vandaan komen?
pi_135173548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef Molurus het volgende:

Bovendien zijn er tal van veel veiliger vormen van vermaak die die functie net zo goed vervullen.
Zoals een kerkdienst? Wedstrijdje koekhappen? Zaklopen?
pi_135173580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zoals een kerkdienst? Wedstrijdje koekhappen? Zaklopen?
Je gaat me hoop ik toch niet vertellen dat jij geen andere manieren kent om jezelf te vermaken dan het afsteken van vuurwerk. Dat zou best sneu zijn. :P
pi_135173593
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg niet dat er geen belang is. Maar in relatie tot veiligheid en economie is het een klein belang.

Even serieus: Ben jij in staat om veilig en verantwoord vuurwerk af te steken?
pi_135173642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Even serieus: Ben jij in staat om veilig en verantwoord vuurwerk af te steken?
100% veilig, nee. Acceptabel veilig, wellicht. Helaas geldt dat niet voor iedereen zoals de statistieken pijnlijk duidelijk maken.
pi_135173668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je gaat me hoop ik toch niet vertellen dat jij geen andere manieren kent om jezelf te vermaken dan het afsteken van vuurwerk. Dat zou best sneu zijn. :P
Jij had het over entertainment in het algemeen.
pi_135173810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Jij had het over entertainment in het algemeen.
Als ik ergens een andere indruk heb gewekt dan was dat niet mijn bedoeling, maar ik had het over vuurwerk als vorm van entertainment.

Ik heb niets tegen entertainment in het algemeen, maar als dat risico's met zich meebrengt dan moet je gewoon net even wat kritischer daarnaar kijken dan risico's die gepaard gaan met zaken die veel belangrijker zijn.

Algemeen: hoe groter het belang, hoe meer risico men bereid is te accepteren.
pi_135174016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

100% veilig, nee. Acceptabel veilig, wellicht. Helaas geldt dat niet voor iedereen zoals de statistieken pijnlijk duidelijk maken.
Acceptabel veilig is ook maar zo tot er iets fout gaat. Overigens ben ik wel in staat vuurwerk veilig af te steken. Zo moeilijk is het niet.
pi_135174096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Acceptabel veilig is ook maar zo tot er iets fout gaat. Overigens ben ik wel in staat vuurwerk veilig af te steken. Zo moeilijk is het niet.
Hoogmoed komt voor de val enzo. :P Je zet een pijl in een fles.. steekt hem aan.. en vlak voordat ie de lucht in gaat komt er ineens een flinke windvlaag voorbij en poef... de pijl vliegt ineens horizontaal in plaats van verticaal.

Veiliger dan "acceptabel veilig" wordt het nooit. Je kunt niet garanderen dat er nooit iets mis gaat.
pi_135174279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoogmoed komt voor de val enzo. :P Je zet een pijl in een fles.. steekt hem aan.. en vlak voordat ie de lucht in gaat komt er ineens een flinke windvlaag voorbij en poef... de pijl vliegt ineens horizontaal in plaats van verticaal.

Veiliger dan "acceptabel veilig" wordt het nooit. Je kunt niet garanderen dat er nooit iets mis gaat.
Dan vul je een anderhalve literfles met water en dan waait ie niet meer zo makkelijk om.
pi_135174510
Beter is nog om gewoon een buis in de grond te steken en daar de vuurpijl in te zetten. Ik vind, als vuurwerkliefhebber, vuurpijlen grote ondingen. De effecten zijn vaak waardeloos, ze knallen ook niet hard en zijn onbetrouwbaar. Daarom werken professionals ook met shells en niet met vuurpijlen.
pi_135174741
Verder, even nog over een mogelijk vuurwerkverbod. Ik ben sowieso tegen een vuurwerkverbod maar ik vind het erg storend dat men geen onderscheid wil maken naar het type vuurwerk. Je hebt klein vuurwerk zoals babypijltjes, astronauten etc., je hebt vuurwerk wat je neer legt zoals Chinese rollen, je hebt vuurwerk wat je neerzet zoals cakes, potten en flowerbeds en je hebt vuurwerk wat je ergens in moet doen zoals vuurpijlen en losse shells. Naast het illegale vuurwerk zullen de meeste ongelukken gebeuren met klein vuurwerk en vuurwerk wat je ergens in moet alvorens het af te steken. Dat is vuurwerk wat relatief klein en mobiel is en dus makkelijk gegooid of op andere manieren misbruikt kan worden. Je kunt dit vuurwerk verbieden terwijl je vuurwerk wat je neer legt of zet gewoon toe kunt staan.

Door dit soort nuance ontbreekt echter vaak in de discussie, en dan met name bij de anti-vuurwerklobby zoals die demagoog uit Rotterdam die zich oogarts noemt. Het lijkt wel of men uit pure chagrijn niet aan nuancering wil doen en gewoon de botte bijl wenst te hanteren.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:54:28 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_135174825
Een groot deel van de berichten die langskomen (ook op FOK!) kun je met een korrel zout nemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_135174827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Je maakt om een of andere duistere reden de aanname dat ik niet let op de veiligheid. Is dat projectie?
pi_135174859
Die kleine kutpijltjes kun je inderdaad beter afschaffen. Dat zijn echt ondingen.
pi_135174887
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:44 schreef Kowloon het volgende:
Beter is nog om gewoon een buis in de grond te steken en daar de vuurpijl in te zetten. Ik vind, als vuurwerkliefhebber, vuurpijlen grote ondingen. De effecten zijn vaak waardeloos, ze knallen ook niet hard en zijn onbetrouwbaar. Daarom werken professionals ook met shells en niet met vuurpijlen.
Voor de prijs van een beetje vuurpijl heb je inderdaad een pot die al 3 keer zo goed is. Maar het vuurwerk wat je hier in Nederland haalt valt sowieso tegen. Voor de prijs van de duurste cake hier heb je in België of Duitsland zo'n beetje een heel pakket wat qua kwaliteit er al bovenuit steekt.
pi_135175156
In een ander topic had ik overigens het volgende gepost:
quote:
Met even rond kijken op internet kan je zo alle ingredienten voor een grote bom bestellen. We hebben nodig 75 delen kaliumnitraat, 15 delen zwavel en 10 delen houtskool, dit mengsel vormt buskruit (zie Wikipedia).

Edit: Hier stond een handleiding voor het maken buskruit, inclusief de internetshops waar je alle benodigde ingrediënten eenvoudig en anoniem kan kopen. Ik heb het weggehaald om te voorkomen dat er mensen op ideeen komen, maar het is zeer eenvoudig om thuis een grote hoeveelheid buskruit te maken.

Alle ingrediënten zijn mooi tegen de Kerst binnen. De zwavel is al poedervormig. De kaliumnitraat en de houtskool zijn nog wat grof. We pakken een oude keukenmachine van moeder om deze twee ingrediënten even fijn te malen. Dat kan prima zonder gevaar want zolang het nog geen mengsel is, is er nauwelijks kans op ontbranding. We mengen de verkregen poeders in de eerder genoemde verhouding en komen daarmee aan 10 + 2 + 1,3 = 13,3 kg (!) buskruit voor ¤ 73,68 exclusief verzendkosten. Wat je met een dergelijke hoeveelheid buskruit kunt doen hoef ik natuurlijk niet te vertellen.
Voor minder dan ¤ 75 is het dus mogelijk om meer dan 13 kg buskruit via legale wegen te verkrijgen. De ervaring met verboden leert dat men zijn heil gaat zoeken in alternatieven. Dat zie je bijvoorbeeld aan het zelf stoken van alcohol, dat zie bijvoorbeeld aan het zelf produceren van harddrugs en dat zie je aan de handel in vuurwapens. Een totaal verbod op vuurwerk voor consumenten zal een dergelijke reactie in de hand werken.

Ter illustratie wat filmpjes:
400 gram buskruit in een metalen buis, met 13 kg kun je meer dan 30 van dit soort bommen maken:

Passen we het recept van buskruit aan, dan kan met de toevoeging van benzine het explosief ANFO verkregen worden (het recept hiervoor staat gewoon op Wikipedia). 16 kg ANFO, wat wederom voor minder dan 75 Euro te maken is geeft het volgende resultaat:

Een deel van de mensen zal met een vuurwerkverbod het vuurwerk links laten liggen en simpelweg aan de oliebollen gaan. Het fanatiekere deel zal dit echter waarschijnlijk niet doen en wellicht met bovenstaande zaken gaan experimenteren. En laat dit nou juist net de groep zijn die ook wel eens wil wat er gebeurd als je een bankje of vuilnisbak opblaast.
pi_135175365
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:56 schreef Xa1pt het volgende:
Voor de prijs van een beetje vuurpijl heb je inderdaad een pot die al 3 keer zo goed is. Maar het vuurwerk wat je hier in Nederland haalt valt sowieso tegen. Voor de prijs van de duurste cake hier heb je in België of Duitsland zo'n beetje een heel pakket wat qua kwaliteit er al bovenuit steekt.
En in Duitsland ligt het gewoon naast de bloemkolen en de wasmiddelen in de supermarkt.
pi_135175428
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 01:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En in Duitsland ligt het gewoon naast de bloemkolen en de wasmiddelen in de supermarkt.
Moeten ze hier ook doen. Zegeltjes erbij enzo.
pi_135175488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:55 schreef Ulx het volgende:
Die kleine kutpijltjes kun je inderdaad beter afschaffen. Dat zijn echt ondingen.
Een slim compromis kan dus zijn pijltjes, astronauten en ander klein grut niet meer toestaan. Vuurpijlen ook niet meer toestaan. Maar potten, cakes, flowerbeds en Chinese rollen wel toestaan. Ten eerst is dat vuurwerk relatief duur, het is dus niet zo geschikt om er zo kwistig mee om te gaan als met babypijltjes, Romeinse kaarsjes en astronauten. Ten tweede is dat vuurwerk wat gewoon op de grond gezet moet worden, het kan niet even gegooid worden want daar is het gewoon niet voor gemaakt. Je kan het dan dus ook niet meer op voetgangers richten.

Maak potten, cakes, flowerbeds en Chinese rollen aantrekkelijk door het wat krachtiger en goedkoper te maken en je haalt daarmee ook de noodzaak weg om naar Belgie af te reizen. Blijft natuurlijk wel het zware illegale knalvuurwerk en de hier boven beschreven bommen over, maar dat valt enkel met meer handhaving te beperken.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:32:21 #104
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_135186395
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 01:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een slim compromis kan dus zijn pijltjes, astronauten en ander klein grut niet meer toestaan. Vuurpijlen ook niet meer toestaan. Maar potten, cakes, flowerbeds en Chinese rollen wel toestaan. Ten eerst is dat vuurwerk relatief duur, het is dus niet zo geschikt om er zo kwistig mee om te gaan als met babypijltjes, Romeinse kaarsjes en astronauten. Ten tweede is dat vuurwerk wat gewoon op de grond gezet moet worden, het kan niet even gegooid worden want daar is het gewoon niet voor gemaakt. Je kan het dan dus ook niet meer op voetgangers richten.

Maak potten, cakes, flowerbeds en Chinese rollen aantrekkelijk door het wat krachtiger en goedkoper te maken en je haalt daarmee ook de noodzaak weg om naar Belgie af te reizen. Blijft natuurlijk wel het zware illegale knalvuurwerk en de hier boven beschreven bommen over, maar dat valt enkel met meer handhaving te beperken.
Je vergeet alleen dat in 9 van de 10 vuurwerk items uit Belgie en Duitsland minder kruid zit dan in Nederland. Ja, je leest het goed. Nederlands vuurwerk heeft meer kruid dan vuurwerk uit omliggende landen. Jammer alleen is dat het vuurwerk uit Nederland van een miserabele bagger kwaliteit is.
Daarnaast ook nog eens dat het meeste Duitse siervuurwerk met een tweede integreerde lont komt. Dus nooit stunten met vuurwerk als je eens een lontje hebt dat niet functioneert.
Maar buiten dat heb je wel een punt. Beter kwalitatief hoogwaardig vuurwerk dat iets duurder is dan al die kleine rotzooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')