Wat bedoel je daarmee? Vuurwapens worden niet per definitie gebruikt als geweldsinstrumenten. (Maar dat was al gezegd.)quote:Op maandag 6 januari 2014 21:20 schreef sp3c het volgende:
nu negeer je dat geweldsmonopolie
das een beetje jammer
Dat is een beetje onzin. Dat mensen tegenwoordig niet meer naast hun werk willen wonen is geen reden om te zeggen dat automobielen dan maar legaal moeten blijven. Je kunt tenslotte gewoon verhuizen.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:21 schreef Molurus het volgende:
Sja, er zijn in elk geval goede redenen om niet binnen te blijven zitten in het dageljks leven. We moeten naar ons werk, geld verdienen, auto rijden, etc... anders komen we er gewoon niet.
Oh, jawel. Maar vergeleken met andere 'takken van sport' staat de schade nog redelijk op gelijke voet met elkaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus letselschade kan in jouw ogen nooit een rol spelen? Ook niet als dat 100.000 gewonden is in plaats van 2000?
Nou ja, als je waarde toekent aan de functie van water drinken of autorijden is die waarde wellicht ook te verbinden aan het afsteken van vuurwerk.quote:Sja, er zijn in elk geval goede redenen om niet binnen te blijven zitten in het dageljks leven. We moeten naar ons werk, geld verdienen, auto rijden, etc... anders komen we er gewoon niet.
Dat soort noodzaak is bij vuurwerk geen sprake van. Dus in die zin vind ik de vergelijking wat vreemd.
dat is het enige argument dat ik gebruikt heb voor het verbod van vuurwapensquote:Op maandag 6 januari 2014 21:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Vuurwapens worden niet per definitie gebruikt als geweldsinstrumenten. (Maar dat was al gezegd.)
Sja, als je klanten her en der door het land zitten dan maakt het weinig uit of je naast kantoor woont.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een beetje onzin. Dat mensen tegenwoordig niet meer naast hun werk willen wonen is geen reden om te zeggen dat automobielen dan maar legaal moeten blijven. Je kunt tenslotte gewoon verhuizen.
Of de trein pakken. Of de risico's beperken door te carpoolen. Of een helipad in de wijk bouwen.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een beetje onzin. Dat mensen tegenwoordig niet meer naast hun werk willen wonen is geen reden om te zeggen dat automobielen dan maar legaal moeten blijven. Je kunt tenslotte gewoon verhuizen.
- water drinken: van levensbelangquote:Op maandag 6 januari 2014 21:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, als je waarde toekent aan de functie van water drinken of autorijden is die waarde wellicht ook te verbinden aan het afsteken van vuurwerk.
Denk je dat dat gaat helpen? Met een machinegeweer op pad in plaats van een pistool? Lijkt me allebei nogal gevaarlijk als de boeven die je tracht te vangen bewapend zijn. Ik zou dan eerder investeren in kogelvrije vesten.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:26 schreef sp3c het volgende:
ik vind niet dat Jan met de Pet op een vuurwapen op zak of in huis mag hebben omdat de politie dan met machinegeweren op pad moet, schietsport prima maar stal die wapens maar in een bewaakte bunker ergens onder politietoezicht
Aha! En als ik nu tegen jou zeg: vuurwerk, prima. Maar stal dat vuurwerk dan maar in een bewaakte bunker onder politietoezicht. Kunnen wij elkaar dan misschien vinden?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:26 schreef sp3c het volgende:
schietsport prima maar stal die wapens maar in een bewaakte bunker ergens onder politietoezicht
I like the helipad idea.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of de trein pakken. Of de risico's beperken door te carpoolen. Of een helipad in de wijk bouwen.
Zo liggen ze wat mij betreft ook, maar dat daar bepaalde risico's aan vast zitten is an sich nog geen argument voor een verbod.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
- water drinken: van levensbelang
- autorijden: van groot economisch belang
- vuurwerk: entertainment
Zo zie ik dat ongeveer, die verhoudingen.
natuurlijk gaat dat helpenquote:Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Denk je dat dat gaat helpen? Met een machinegeweer op pad in plaats van een pistool? Lijkt me allebei nogal gevaarlijk als de boeven die je tracht te vangen bewapend zijn. Ik zou dan eerder investeren in kogelvrije vesten.(Of brandwerende kleding, afhankelijk van de tijd van het jaar.)
als de politie de pistolen vervangt door romeinse kaarsen en strijkers dan is dat een prima vergelijking iddquote:[..]
Aha! En als ik nu tegen jou zeg: vuurwerk, prima. Maar stal dat vuurwerk dan maar in een bewaakte bunker onder politietoezicht. Kunnen wij elkaar dan misschien vinden?
Ik heb er namelijk helemaal niets tegen als de gemeente het vuurwerk organiseert. Net zo veel plezier, en zonder de ellende.
Neuh, maar naarmate de belangen groter worden neem je genoegen met meer risico. Dat autorijden risico's met zich meebrengt accepteert iedereen, omdat er grote economische belangen mee zijn gemoeid.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo liggen ze wat mij betreft ook, maar dat daar bepaalde risico's aan vast zitten is an sich nog geen argument voor een verbod.
Die zie ik niet hoor... degene die het laatst de trekker overhaalt is gewoon dood.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk gaat dat helpen
als de 1 een pistool heeft en de ander een machinegeweer dan staat de ander een stuk sterker als het schieten begint
nee degene die niet raak schiet is gewoon doodquote:Op maandag 6 januari 2014 21:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die zie ik niet hoor... degene die het laatst de trekker overhaalt is gewoon dood.
En op mijn beurt is het mij nog steeds een volslagen raadsel waar voor jou de grens tussen betutteling en legitieme wettelijke bescherming van burgers dient te liggen.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:43 schreef sp3c het volgende:
whatever
ik ben iig niet overtuigd van je argumenten om vuurwerk te verbieden
euh ...quote:Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Hoplahopla het volgende:
De gemiddelde Fok!er is nog niet overtuigt van een holocaust als er slechts 60 miljoen doden zijn.
mij ook niet, dat zei ik in het vorige deel al ergens, nooit over nagedacht, nooit mee bezig geweest, zie ook niet waarom het van belang isquote:Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
En op mijn beurt is het mij nog steeds een volslagen raadsel waar voor jou de grens tussen betutteling en legitieme wettelijke bescherming van burgers dient te liggen.
Hoe dan ook, ik heb niet de indruk dat we verder komen... so let's agree to disagree.
Tijd voor
Ik loop even niet meer mee, als je het niet erg vindt.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
mij ook niet, dat zei ik in het vorige deel al ergens, nooit over nagedacht, nooit mee bezig geweest, zie ook niet waarom het van belang is
de grens ligt iig een stuk hoger dan het jaarlijkse vuurwerkfeestje
ben ik toch weer in rondjes aan het lopen ...
Dat is ook onzin. Er zijn weinig economische voordelen aan het blijven wonen in je woning en blijven stilstaan in de file. Het is voor de economie beter dat de huizenmarkt lekker beweegt, en dat er minder auto's in de file staan. Kortom, het is beter dat mensen p de fiets naar hun werk gaan en dus bij een nieuwe baan gaan verhuizen als dat noodzaak is.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Neuh, maar naarmate de belangen groter worden neem je genoegen met meer risico. Dat autorijden risico's met zich meebrengt accepteert iedereen, omdat er grote economische belangen mee zijn gemoeid.
Je neemt hier wederom ten onrechte aan dat werken betekent dat je je op 1 plaats bevindt. Voor heel veel beroepen is het essentieel dat je je kunt verplaatsen.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is ook onzin. Er zijn weinig economische voordelen aan het blijven wonen in je woning en blijven stilstaan in de file. Het is voor de economie beter dat de huizenmarkt lekker beweegt, en dat er minder auto's in de file staan. Kortom, het is beter dat mensen p de fiets naar hun werk gaan en dus bij een nieuwe baan gaan verhuizen als dat noodzaak is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |