Ben het deels met je eens. Waar ik vandaan kom is de dichtstbijzijnde ijs- en hockeybaan 50km verder. Dan ga je niet op ijshockey als kind. Ook al wil je heel graag, je ouders gaan je niet 2x per week 50km rijden heen en terug. Dit issue is er in Canada natuurlijk ook, maar een gemiddelde Nederlandse ouder zou zeggen dat het kind maar moet gaan voetballen, omdat het hier ingebakken zit.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja, de faciliteiten zijn er wat mij betreft niet omdat de vraag er niet naar is, omdat iedereen het liefst op voetbal wil (want ja, je zou eens origineel doen in Nederland). Nu kun je er natuurlijk een beetje een kip / ei verhaal van maken, maar ik denk niet dat het uit de grond stampen van ijshockeyarena's een groot effect zal inhebben op het aantal inschrijvingen.
Ik woon zelf in Utrecht waar je echt (bijna) elke teamsport kan doen die je wil in een straal van 5 kilometer ofzo; ijshockey, curling, rugby, lacrosse, cricket, american football, roller derby, volleybal, basketbal, waterpolo, honkbal, softbal en natuurlijk hockey en voetbal. Toch blijft het voetbal (en hockey) wat de klok slaat, het zit inderdaad zo ingebakken in de cultuur dat het bij een hoop mensen niet eens opkomt om iets anders te gaan doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:31 schreef Katth het volgende:
[..]
Ben het deels met je eens. Waar ik vandaan kom is de dichtstbijzijnde ijs- en hockeybaan 50km verder. Dan ga je niet op ijshockey als kind. Ook al wil je heel graag, je ouders gaan je niet 2x per week 50km rijden heen en terug. Dit issue is er in Canada natuurlijk ook, maar een gemiddelde Nederlandse ouder zou zeggen dat het kind maar moet gaan voetballen, omdat het hier ingebakken zit.
Het is een combinatie van verschillende factoren waaronder cultuur en de beschikbaarheid van faciliteiten.
Gewoon Ibrahimovic selecteren, gegarandeerd succes!quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:30 schreef emokid het volgende:
Franzen zegt af voor Zweden.. Misschien kan Nyquist nu mee.
Die Ijshockey WK's zijn best wel nietszeggend omdat niemand er eigenlijk om geeft. Ga gewoon uit van Canada als favoriet.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:38 schreef Nober het volgende:
Zit te kijken naar de WK uitslagen van 2012 en 2013 maar ik kom er niet echt uit wie de favorieten zijn?
Op het WK presteren Canada en Verenigde Staten niet echt geweldig de afgelopen jaren.
De Wereldranking 1 Zweden, 2 Finland, 3 Rusland en 4 Tsjechiė...
[..]
Gewoon Ibrahimovic selecteren, gegarandeerd succes!
En dat komt omdat de WK's gespeeld worden terwijl de playoffs in de NHL in volle gang zijn. Daarom doen vaak de beste spelers niet eens mee.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:46 schreef emokid het volgende:
[..]
Die Ijshockey WK's zijn best wel nietszeggend omdat niemand er eigenlijk om geeft. Ga gewoon uit van Canada als favoriet.
Die vergelijking is te makkelijk, als je appels en peren lekker vind ben je ook nog niet per se blij met een fruitschaal want daar zitten misschien ook bananen en mandarijnen in waar je geen zin an hebtquote:Op vrijdag 31 januari 2014 05:31 schreef TLC het volgende:
Nederlanders kunnen schaatsen en hockeyen, maar combineer die 2 en ze zijn nergens.
Waarom zijn ´wij` (zoals Mart Smeets het vaak zegt) niet goed in ijshockey
Van binnen.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:36 schreef Nielsch het volgende:
Sochi Ice Dome en Shayba Arena van buiten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De grote (Dome) 12.000 en de kleine (Arena) 7.000quote:Op maandag 3 februari 2014 14:00 schreef sp3c het volgende:
Lol ik schrok al maar van binnen ziet het er prima uit
Wat is de capaciteit?
Zo?quote:Op maandag 3 februari 2014 14:06 schreef sp3c het volgende:
Netjes, meer is beter natuurlijk maar voor de meeste (groeps)wedstrijden is 7000 al lastig vol te krijgen denk
Voor wedstrijden van rusland hadden ze wat groter gemogen
True, als Rusland de finale haalt zou zelfs het Olympisch Stadion van Sochi (capaciteit 40.000) niet groot genoeg zijn denk ik om aan de vraag naar kaartjes te voldoen.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:06 schreef sp3c het volgende:
Netjes, meer is beter natuurlijk maar voor de meeste (groeps)wedstrijden is 7000 al lastig vol te krijgen denk
Voor wedstrijden van rusland hadden ze wat groter gemogen
wat is er mis met de buitenkant dan?quote:Op maandag 3 februari 2014 14:00 schreef sp3c het volgende:
Lol ik schrok al maar van binnen ziet het er prima uit
Wat is de capaciteit?
Vind ik lelijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat is er mis met de buitenkant dan?
Het is de vraag of dat kan. Ze zullen wel op de NOS livestream te zien zijn maar dan zonder commentaar. Die BBC zendt weliswaar veel live uit maar in ieder geval geen tot weinig poolwedstrijden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:01 schreef Wilskracht het volgende:
Idee waar ik alle Ijshockey wedstrijden kan zien met commentaar.
Daar was ik al bang voor. Het duitse dames team ijshockey zulllen de duitsers wel uitzenden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is de vraag of dat kan. Ze zullen wel op de NOS livestream te zien zijn maar dan zonder commentaar. Die BBC zendt weliswaar veel live uit maar in ieder geval geen tot weinig poolwedstrijden.
Canucks maken, anders dan voorgaande jaren, niet meer zo vanzelfsprekend kans op de play-offs, dus die Henrik gaan ze nog nodig hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 05:51 schreef Nielsch het volgende:
Hebben die geen zin of blessures?
Ribblessure dus voor Sedin als ik het zo lees. Of zou er achter de schermen toch druk vanuit z'n club zijn uitgeoefend om niet te gaan? Snap ik op zich wel; die betalen zijn miljoenensalaris en zien natuurlijk niet graag dat hij in Sochi nog verder geblesseerd raakt.
Sedin en Gaborik gaan echt niet vrijwillig OS opgevenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:46 schreef emokid het volgende:
[..]
Canucks maken, anders dan voorgaande jaren, niet meer zo vanzelfsprekend kans op de play-offs, dus die Henrik gaan ze nog nodig hebben.
Blue Jackets idem, die gaan dit jaar mogelijk voor het eerst in heel lang naar de play-offs dus moeten ze Gaborik sparen.
Dan kies ik de keepsterquote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die nummer 29 mag mijn body wel een keer pakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |