abonnement Unibet Coolblue
pi_135132586


De sport
IJshockey is één van de sporten die op het programma van de Olympische Winterspelen staat.

De sport stond voor het eerst op het programma tijdens de Olympische Zomerspelen van 1920 in Antwerpen en bestond enkel uit het mannentoernooi. Sindsdien stond het op elke editie van de Winterspelen op het programma. Het vrouwentoernooi staat vanaf de Winterspelen van 1998 in Nagano op het programma.

Zoals alle sporten op de Olympische Spelen worden de wedstrijden georganiseerd door de wereldbond in de desbetreffende tak van sport onder auspiciën van het Internationaal Olympisch Comité. Voor het ijshockey is dit de Internationale IJshockey Federatie (IIHF).

Het Olympisch ijshockeytoernooi gold gedurende elf edities – vanaf 1920 tot en met de spelen van 1968 – tegelijkertijd als het WK IJshockey.

De kampioen
Canada is huidig Olympisch kampioen. In 2010 wonnen zij in eigen huis (Vancouver) het goud door in de finale de VS na verlenging met 3-2 te verslaan. Finland won het brons door Slowakije in de bronzen finale met 5-3 te verslaan.



De locatie
IJshockey zal worden gespeeld op twee locaties die 300 meter van elkaar vandaan liggen in het Olympisch Park. De Bolshoy Ice Dome heeft 12.000 zitplaatsen en de Shayba Arena 7.000 plaatsen. Beide locaties kennen de internationale ijshockey afmetingen (60 meter bij 30 meter), dit in tegenstelling tot de afmetingen gebruikt in de NHL en de Olympische Winterspelen van 2010.

Het schema
In onderstaand schema zijn de poules en het programma te vinden. De tijden zijn Sochi-tijden; voor de Nederlandse tijd zal er drie uur afgehaald moeten worden. In de poule speelt elk team één keer tegen elkaar. Alle nummers één en de beste nummer twee kwalificeren zich direct voor de kwartfinales. De andere acht teams spelen in een knock-out wedstrijd tegen elkaar om te bepalen welke vier teams nog meer naar de kwartfinales gaan. Hierbij speelt de nummer 5 uit de poulewedstrijden tegen de nummer 12, de nummer 6 tegen de nummer 11 enzovoorts. De kwartfinale, de halve finales, de bronzen finale en de finale zijn allen directe knock-out (best-of-1).

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135132724
Ik ben trouwens voor Zweden, want Europees en natuurlijk de lekkerste vrouwelijke fans.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 09:12:02 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135135581
Zin in
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 10:47:52 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135137341
Zo'n jongensdroomverhaal als in Vancouver zal het wel niet weer worden, met uitgerekend Crosby die de golden goal voor de olympische titel maakte :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135138977
Canada altijd favoriet, maar ik gok eigenlijk op de Amerikanen. Patrick Kane is hot.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 11:49:18 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135139041
Bij de bookmakers heeft Canada een heel klein voordeel op Rusland, daarachter Zweden, USA, Finland en Tsjechië.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135139209
Hoop dat die Russen verslagen worden in eigen huis. Gun het ze niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135178752
Misschien tegenslag voor Finland; hun voormalige captain en thans speler Mikko Koivu heeft een enkelblessure (gebroken enkel) opgelopen in de wedstrijd tussen de Minnesota Wild en Washington Capitals en zal wellicht de OS moeten missen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:43:49 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135181217
quote:
De 42-jarige Petr Nedved is de misschien wel opmerkelijkste naam in de selectie van Tsjechië voor de Winterspelen in Sotsji. Het ontbreken van Jiri Hudler (Calgary) en Jan Hejda (Colorado) is ook opvallend.
Hudler ontbreekt omdat de Tsjechische bondscoach de voorkeur geeft aan Ales Hemsky van de Edmonton Oilers, terwijl Hejda een conflict heeft met de bondscoach van Tsjechië. Hoewel Petr Nedved de laatste jaren voortdurend deel uitmaakt van de nationale ploeg van Tsjechië, komt het toch als een verrassing dat hij er ook bij is op het moment dat alle Tsjechische spelers uit de NHL beschikbaar zijn.

Nedved speelde zijn eerste Olympische Spelen al in 1994, maar deed dat toen opvallend genoeg namens Canada. Hij speelde in totaal bijna duizend wedstrijden in de NHL, maar is al sinds 2007 weer actief in eigen land. Hij is één van de zeven spelers in de selectie die niet in de NHL actief zijn op dit moment.

Minder opmerkelijk, maar toch opvallend is de selectie van Jaromir Jagr, intussen ook een veertiger. Hij speelt nog wel in de NHL en kent een sterk seizoen bij de New Jersey Devils. Jagr was een belangrijke factor bij het winnen van de gouden medaille voor Tsjechië bij de Olympische Winterspelen in Nagano in 1996.

De doelman van toen was Dominik Hasek. Het is aan Ondrej Pavelec van de Winnipeg Jets om in diens grote schoenen te stappen anno 2014. De twee andere goalies in de selectie spelen in de KHL. Het 20-jarige supertalent Tomas Hertl van de San Jose Sharks is vanwege een blessure niet geselecteerd.

Het team van Tsjechië:

G: Ondřej Pavelec (Winnipeg Jets), Jakub Kovář (Jekatěrinburg), Alexander Salák (Petrohrad).

D: Marek Židlický (New Jersey Devils), Ladislav ¦míd (Calgary Flames), Radko Gudas (Tampa Bay Lightning), Michal Barinka (HC Vítkovice Steel), LukᨠKrajíček (Dinamo Minsk), Michal Rozsíval (Chicago Blackhawks), Zbyněk Michálek (Phoenix Coyotes), TomᨠKaberle (Rytíři Kladno).

F: Jaromír Jágr, Patrik Eliᨠ(New Jersey Devils), TomᨠPlekanec (Montreal Canadiens), Ale¨ Hemský (Edmonton Oilers), Jakub Voráček (Philadelphia Flyers), Michael Frolík (Winnipeg Jets), Martin Hanzal (Phoenix Coyotes), Vladimír Sobotka (St. Louis Blues), Ondřej Palát (Tampa Bay Lightning), Milan Michálek (Ottawa Senators), David Krejčí (Boston Bruins), Roman Červenka (Petrohrad), Petr Nedvěd (Bílí Tygři Liberec), Jiří Novotný (HC LEV Praha)
http://www.ijshockey.com/item/4730/tsjechie-kiest-voor-ervaring

Nedved EN Jagr _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_135187977
Echt vreselijk veel zin hierin. Voor mij is dit groter dan het WK voetbal.

De roster deadline is vandaag, voor vanavond zijn alle rosters bekend. Team Canada wordt om 17:00 bekendgemaakt.

Misschien leuk voor OP:
[dikgedrukt zijn actief in NHL]

Group A
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Group B
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Group C
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door emokid op 07-01-2014 17:39:04 ]
pi_135188454
Lijkt me prima voor in de OP. Als jij na vanavond nog even een update post van alle teams zal ik hem erin zetten!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135188737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:24 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me prima voor in de OP. Als jij na vanavond nog even een update post van alle teams zal ik hem erin zetten!
^O^
pi_135188764
Canada won vorige keer, dus nu zie ik graag een nieuwe winnaar :P
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_135191045
Zweden ook bekend nu, zie hierboven spoiler onder Group C. Verrassingen zijn Enroth over Lehner, welke-verdediger-dan-ook over Hedman, geen Brodin en dat Tallinder überhaupt mee is.. Alleen Silvferberg is het jonge kuikentje. Gaan duidelijk voor ervaring.
pi_135198317
Alle rosters zijn nu compleet.. zie de spoilers hierboven.

*O*
pi_135201879
VS-Rusland, een klassieker :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 02:45:00 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_135261994
ik juich voor Slowakije dit jaar

en piepklein Slovenie O+
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 05:57:43 #18
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_135305294
Dit topic maar even volgen.
Met biatlon en enkele alpine-ski onderdelen het enige wat interessant is op deze Winterspelen om te kijken.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:30:36 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_135316304
Ik ben voor Finland sinds ik een Finse werkgever heb en regelmatig in Helsinki kom. Misschien maar eens regelen om rond de periode van de halve finale en finale in Helsinki te zijn :)
pi_135320984
Sinds ik vorig jaar een thuiswedstrijd van Dinamo Riga in de KHL heb bezocht ben ik ook wel een beetje voor Letland, maar die gaan het natuurlijk nooit redden. Hockey leeft daar wel enorm en zo'n volle hal met 13.000 man was ook echt gaaf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135321363
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:32 schreef Nielsch het volgende:
Sinds ik vorig jaar een thuiswedstrijd van Dinamo Riga in de KHL heb bezocht ben ik ook wel een beetje voor Letland, maar die gaan het natuurlijk nooit redden. Hockey leeft daar wel enorm en zo'n volle hal met 13.000 man was ook echt gaaf.
Let vooral op aanvaller Zemgus Girgensons. Een rookie van de Buffalo Sabres maar echt een werkpaard, bij vlagen briljant en zeer veelbelovend. De Buffalo Sabres coach is eveneens de coach van Letland, Ted Nolan. Ze hebben ook nog Daugavins van Geneve die behoorlijk kan ijshockeyen, heeft meer dan 100 NHL wedstrijden gespeeld bij Ottawa, waar hij even leek door te breken, maar dat komt nog wel (hij is jong).
pi_135335414
Ik hoop echt dat deze wedstrijden via de NOS stream te bekijken zijn. Zal er wel geen commentaar bijzitten he?

Kijk eigenlijk nooit ijshockey maar vind het na rugby de enige gave sport om te kijken. Ben benieuwd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135353693
Waarschijnlijk doen ze een paar wedstrijden van Canada en de VS live met commentaar van Jeroen Grueter (wat hij bij ijshockey beter kan dan bij voetbal) en de rest kun je wel via een stream op nos.nl zien.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_135394994
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:54 schreef Nielsch het volgende:
Hoop dat die Russen verslagen worden in eigen huis. Gun het ze niet.
Dat zou wat zijn. Ik denk dat Poetin dan de Siberië straf gaan herinvoeren want voor eigen publiek in eigen land niet thuiskomen met Olympisch goud is als als de Amerikanen die met basketbal ook geen Olympisch goud winnen.

Zwaar gezichtsverlies.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2014 14:45:54 ]
pi_135400757
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:45 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn. Ik denk dat Poetin dan de Siberië straf gaan herinvoeren want voor eigen publiek in eigen land niet thuiskomen met Olympisch goud is als als de Amerikanen die met basketbal ook geen Olympisch goud winnen.

Zwaar gezichtsverlies.
Bij ijshockey liggen de verhoudingen iets anders he?
  zondag 12 januari 2014 @ 17:28:00 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_135401351
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Bij ijshockey liggen de verhoudingen iets anders he?
Idd, totaal niet te vergelijken. Rusland is een kanshebber voor goud, en tuurlijk wordt er veel van ze verwacht. Maar de vergelijking met basketbal is echt geel ver gezocht. Als de USA daar de finale niet wint met 30 punten verschil zou het al een blamage zijn
pi_135404140
Ik ben voor Finland vanwege hun prachtig spel. Heerlijk om naar hen te kijken w/
pi_135404842
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Idd, totaal niet te vergelijken. Rusland is een kanshebber voor goud, en tuurlijk wordt er veel van ze verwacht. Maar de vergelijking met basketbal is echt geel ver gezocht. Als de USA daar de finale niet wint met 30 punten verschil zou het al een blamage zijn
118-107 in 2008 tegen Spanje weet ik nog wel. Een zo'n kleine Spanjaard al die NBA negers dollen.

In 2012 was het verschil nog kleiner: 107-100 ook tegen Spanje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 12 januari 2014 @ 19:47:59 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_135407233
Ok, figure of speak ;)
pi_135480287
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:28 schreef Blik het volgende:

Idd, totaal niet te vergelijken. Rusland is een kanshebber voor goud, en tuurlijk wordt er veel van ze verwacht. Maar de vergelijking met basketbal is echt geel ver gezocht. Als de USA daar de finale niet wint met 30 punten verschil zou het al een blamage zijn
In Rusland is sporten altijd al het uithangbord geweest ten opzichte van het westen.

En de Spelen waren indertijd al bij uitstek het podium waar Rusland met name kon laten zien hoe goed zijn wel niet waren ten opzichte van de volgevreten westerlingen. Tenminste zo zag de partij dat altijd en volgens mij nog steeds.

Dus mocht Rusland niet met ijshockeygoud thuiskomen dan kun je dat zeker gelijk stellen als de USA niet met basketbal goud thuiskomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 15:08:48 ]
pi_135484405
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

In Rusland is sporten altijd al het uithangbord geweest ten opzichte van het westen.

En de Spelen waren indertijd al bij uitstek het podium waar Rusland met name kon laten zien hoe goed zijn wel niet waren ten opzichte van de volgevreten westerlingen. Tenminste zo zag de partij dat altijd en volgens mij nog steeds.

Dus mocht Rusland niet met ijshockeygoud thuiskomen dan kun je dat zeker gelijk stellen als de USA niet met basketbal goud thuiskomt.
Wat een onzin, de VS hebben sinds het Dream Team in ' 92, maar 1 keer geen goud gehaald bij basketbal. De laatste keer dat de Russen goud hadden bij het ijshockey was in '92.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_135511645
Denk toch eigenlijk wel dat voor heel Rusland die ijshockey medaille het belangrijkst is (voor Canada volgens mij ook, Amerikanen zijn op een of andere manier gek op kunstschaatsen dus daar zal het op de tweede plaats staan).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135511705
BBC kijkt naar 10 worldwide medal hopefuls for Sochi, waaronder Alex Ovechkin

http://www.bbc.com/sport/0/winter-olympics/24734748
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:49:40 #34
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135513956
Enige keer dat ik IJshockey kijk, ben gek op Amerikaanse sporten maar een sport waarbij je het onderdeel waarmee je moet scoren niet kunt volgen gaat me wat ver.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135514253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:49 schreef Dos37 het volgende:
Enige keer dat ik IJshockey kijk, ben gek op Amerikaanse sporten maar een sport waarbij je het onderdeel waarmee je moet scoren niet kunt volgen gaat me wat ver.
Dat is echt een mythe.. na twee wedstrijden kun je de puck blind aanwijzen.
pi_135515823
Weet iemand of en waar er een goede stream te vinden zal zijn van de IJshockey wedstrijden? Zend NOS het online uit?
pi_135515974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:49 schreef Dos37 het volgende:
Enige keer dat ik IJshockey kijk, ben gek op Amerikaanse sporten maar een sport waarbij je het onderdeel waarmee je moet scoren niet kunt volgen gaat me wat ver.
Dit is echte de enige Noord-Amerikaanse sport die ik tof vind. Gewoon een paar keer kijken en je kan het prima volgen, ook omdat je beter kan anticiperen wat er gaat gebeuren. De overige Amerikaanse sporten zijn juist boring als fuck of gevuld met irritante mannetjes die steeds omvallen (basketbal), maar hockey is tof.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135515994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:47 schreef PetiK het volgende:
Weet iemand of en waar er een goede stream te vinden zal zijn van de IJshockey wedstrijden? Zend NOS het online uit?
Van dat laatste ga ik wel uit. Wellicht doet BBC ook nog wat wedstrijden live op TV.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135551245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:58 schreef emokid het volgende:

[..]

Dat is echt een mythe.. na twee wedstrijden kun je de puck blind aanwijzen.
Volledig mee eens, alhoewel het op een slechte kwaliteit beeldscherm soms iets moeilijker te zien is.

In het stadion zie je echter moeiteloos de puck. No problem. :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:35:20 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_135552650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:47 schreef PetiK het volgende:
Weet iemand of en waar er een goede stream te vinden zal zijn van de IJshockey wedstrijden? Zend NOS het online uit?
NOS zend online eigenlijk zo goed als alles uit, die hebben gewoon 10 digitale kanalen die je kunt bekijken via NOS.nl
pi_135553944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Volledig mee eens, alhoewel het op een slechte kwaliteit beeldscherm soms iets moeilijker te zien is.

In het stadion zie je echter moeiteloos de puck. No problem. :)
Van de 4 sporten die in Amerika groot zijn vond ik ijshockey verreweg het tofst om in het echt te zien, terwijl ik voor de televisie veel liever football of honkbal kijk. Had me voorbereid dat ik niet zoveel van de puck zou meekrijgen, maar het was én bijna 20 minuten achter elkaar actie zonder pauzes en ellenlange commercials én de puck was gewoon echt goed te volgen. Voortaan gaat een ijshockey wedstrijd als eerste ingepland worden op citytrips in Amerika. :)
pi_135554126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Volledig mee eens, alhoewel het op een slechte kwaliteit beeldscherm soms iets moeilijker te zien is.

In het stadion zie je echter moeiteloos de puck. No problem. :)
Dat viel mij ook op ja! Daar was het echt goed te volgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 11:37:13 #43
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_135596637
ijshockey _O_
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 11:37:36 #44
1424 crew  Jimbo
Grĺtrunka
pi_135596651
waarom heeft sp3c zich hier nog niet gemeld?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_135794524
geen idee...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_136147794
Franzen zegt af voor Zweden.. Misschien kan Nyquist nu mee.
pi_136160658
Nederlanders kunnen schaatsen en hockeyen, maar combineer die 2 en ze zijn nergens.

Waarom zijn ´wij` (zoals Mart Smeets het vaak zegt) niet goed in ijshockey :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_136160871
Zelfde reden dat we niet goed zijn in basketbal of rugby terwijl onze lichamelijke kenmerken daar wel geschikt voor zijn; het alles overheersende voetbal en al die vaders die in hun zoontjes de nieuwe spitsen van Ajax, Feyenoord en PSV zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:21:11 #49
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_136163284
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:31 schreef Nielsch het volgende:
Zelfde reden dat we niet goed zijn in basketbal of rugby terwijl onze lichamelijke kenmerken daar wel geschikt voor zijn; het alles overheersende voetbal en al die vaders die in hun zoontjes de nieuwe spitsen van Ajax, Feyenoord en PSV zien.
Het ligt ook aan de beschikbaarheid van de faciliteiten in Nederland. Zoveel ijshockey arena's zijn er hier niet. Daarnaast is het ook nog eens een hele dure sport om te beoefenen vanwege het benodigde materiaal.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_136163374
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:21 schreef Katth het volgende:

[..]

Het ligt ook aan de beschikbaarheid van de faciliteiten in Nederland. Zoveel ijshockey arena's zijn er hier niet. Daarnaast is het ook nog eens een hele dure sport om te beoefenen vanwege het benodigde materiaal.
Nouja, de faciliteiten zijn er wat mij betreft niet omdat de vraag er niet naar is, omdat iedereen het liefst op voetbal wil (want ja, je zou eens origineel doen in Nederland). Nu kun je er natuurlijk een beetje een kip / ei verhaal van maken, maar ik denk niet dat het uit de grond stampen van ijshockeyarena's een groot effect zal inhebben op het aantal inschrijvingen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')