Persoonlijk vond ik dit de grootste farce van mijn hele bezoek aan Vietnam, maar ik denk dat mijn bezoek aan Angkor Wat 2 weken daarvoor daar ook wel mee te maken heeft. Zo ziet het er mooi uit, en de omgeving is ook mooi, maar in mijn beleving waren het echt alleen ruïnes en niks in vergelijking met Angkor.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:16 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vond de My Son tempels ook erg indrukwekkend. Dit Unesco tempelcomplex is makkelijk te bereiken met een dagexcursie vanaf Hoi An.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I know, we hebben het precies zo gedaan, zelf een brommertje gehuurd en er zelf naartoe gereden. Ik vond de trip ernaartoe indrukwekkender dan de tempels zelf...quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:24 schreef oxylus11 het volgende:
Ik heb My Son inderdaad voor Angkor Wat bezocht. Misschien haalt het het niet bij die tempels, maar toch nog steeds zeer bijzonder en ook weer totaal anders qua bouw en stijl dan Angkor. Bovendien is het maar een dagexcursie op 20 km van Hoi An. Je kan zelfs dezelfde dag nog op het strand liggen terwijl je sóchtends je cultuur gesnoven hebt.
Jammer dat Nha Trang al vast staat, 1 nachtje was ook voldoende geweest. Of sterker nog, had het overgeslagen en was 3 dagen naar Da Lat gegaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:01 schreef Barreltje het volgende:
Is er ook iemand die in de de-militarised-zone (DMZ) is geweest?
of heb ik er over heen gelezen
wij willen Danang, Hoi an en Hue EN de DMZ bekijken in 5 dagendus is de vraag of de DMZ de moeite waard is
Voorlopige route:
Bangkok ( 3 nachten)
Hanoi ( 2 nachten)
Bac Ha /Sapa ( 3 nachten incl 2 nacht treinen)
Halong ( 1 nacht)
Cruise Halong bay ( 2 nachten)
[Binnenlandse vlucht Haiphong - Da Nang]
Danang/Hue/Hoi An (4 nachten)
[Binnenlandse vlucht Da Nang- Nha Trang ]
Nha Trang ( 3 nachten)
[Binnenlandse vlucht Nha Trang - Ho Chi Minh City]
HCMC ( 3 nachten)
Bangkok (1 dag)
dikgedrukt staat al vast
Wij zijn niet de "typische" backpackers en doen een aantal dingen liever met het vliegtuig
MAAR het hoeft allemaal niet schreeuwend duur te zijn
tips??
DaNang kun je overslaan. Vliegen naar Hue voor een DMZ tour met een gids met Noord Vietnamese blik is wel een aardige eyeopener. Maar realiseer je dat er buiten de tunnels, museum annex overwoekerde runway niet zo heel veel meer te zien is. Hamburgerhill is een overwoekerde rots waar je niet op mag. Ik zou het overslaan en lekker 4 dagen in Hoi An relaxen. En Nha Trang zou ik echt cancellen als je niet van Benidorm houdt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:01 schreef Barreltje het volgende:
Is er ook iemand die in de de-militarised-zone (DMZ) is geweest?
of heb ik er over heen gelezen
wij willen Danang, Hoi an en Hue EN de DMZ bekijken in 5 dagendus is de vraag of de DMZ de moeite waard is
Wij zijn niet de "typische" backpackers en doen een aantal dingen liever met het vliegtuig
OK, ieder z'n meug. En ja je kunt naar Hue vliegen. Vandaar met de bus naar Hoi An is iets van 3 uur en een taxi vandaar naar Da Nang airport kost je ook niet veel.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef Barreltje het volgende:
we gaan JUISt naar nha trang om op het strand te liggen. dat komt wel goed dus
( en we zitten niet in nha trang zelf maar op het eiland er voor ( die met het waterpark etc)
danang staat op de lijst omdat je vanaf daar moet vliegen?? kan je ook op Hue vliegen dan?
Vinpearl! Leuk waterparkquote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef Barreltje het volgende:
( en we zitten niet in nha trang zelf maar op het eiland er voor ( die met het waterpark etc)
danang staat op de lijst omdat je vanaf daar moet vliegen?? kan je ook op Hue vliegen dan?
Nha Trang is ook wel chil en Da Lat ligt dan op de route. Ik heb beide een dagje gedaan, maar mijn schoonvader is erg bekend met het gebied dus die had ook een superefficiente rondleiding en die kende de adresjesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Jammer dat Nha Trang al vast staat, 1 nachtje was ook voldoende geweest. Of sterker nog, had het overgeslagen en was 3 dagen naar Da Lat gegaan.
Ik ben niet bij DMZ geweest, weet niet of het de moeite waard is. Danang is overigens ook weinig bijzonders, hoef je geen tijd aan te besteden
Met Sapa bedoelde ik eigenlijk gewoon de gehele omgeving daar. De 'steden' zijn toch enkel je vertrekpunt, dus maakt weinig uit denk ik. Je hebt verschillende trekkingen, ook qua moeilijkheid, maar over het algemeen valt dat allemaal wel mee. Ook een beetje afhankelijk van het weer wat je hebt, laatste nacht had het behoorlijk geregend en dan wil het wel eens een beetje glad zijn. Ik denk dat alle trekkingen wel te doen zijn tenzij je kilo's aan overgewicht met je meezeult.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Barreltje het volgende:
Beter Sapa doen dan Bac Ha?
En zo'n trekking , is dat een beetje een wandeling of moet je er een goede conditie voor hebben??
Ik ken Bac Ha niet maar Sapa was toch wel het hoogte puntje van Vietnam voor mij... Ik kan je dan ook zeker Sapa Sisters aanraden en dan met name onze tourguide Mu. Je betaald iets meer maar ze neemt je wel mee naar plekken waar de meeste toeristen niet komen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Barreltje het volgende:
Beter Sapa doen dan Bac Ha?
En zo'n trekking , is dat een beetje een wandeling of moet je er een goede conditie voor hebben??
Als je een bed hebt, dikke prima. Dit ticket was één van de weinige dingen die wij in Nederland al hadden geregeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef Barreltje het volgende:
praktische vraag :
veel touroperators zeggen dat je alleen een kleine rugzak mee moet nemen naar SAPA. waar laat je je grote rugzak dan?
en hoe comfortabel is de sleeper train?
had je het hotel voor 3 dagen doorbetaald? of gewoon waar je geslapen had voordat je naar sapa ging?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je een bed hebt, dikke prima. Dit ticket was één van de weinige dingen die wij in Nederland al hadden geregeld.
Wij hadden onze grote tas in het hotel in Hanoi achtergelaten
Die sleeper was prima.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef Barreltje het volgende:
praktische vraag :
veel touroperators zeggen dat je alleen een kleine rugzak mee moet nemen naar SAPA. waar laat je je grote rugzak dan?
en hoe comfortabel is de sleeper train?
ghehe omdat het op het internet staat dat de tour operators liever niet hebben dat die tas mee gaatquote:Op zondag 20 juli 2014 16:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die sleeper was prima.
Een grote rugzak achterlaten in een hotel is bijna nooit een probleem, aangezien het hotel dan weet dat je waarschijnlijk terugkomt (=business!). Het ontgaat me alleen waarom je niet gewoon je spullen wilt meenemen naar Sapa, tenzij je een meerdaagse trek gaat doen. Je kunt prima dagtochten lopen vanuit Sapa zelf. Guide is ook nergens voor nodig.
Sommige touroperators bieden je aan om je tas bij hen in Sapa te laten. Je kan daar zelfs gratis douchen. Weet niet of ze dat allemaal doen maar Sapa Sisters in ieder geval welquote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ghehe omdat het op het internet staat dat de tour operators liever niet hebben dat die tas mee gaat
als het geen probleem is neem ik dir ugzak liever mee natuurlijk ( al hoef ik daar ook niet een hele dag mee te zeulen)
is dat te doen om zelfstandig dagtochten te regelen/lopen? ik bedoel.. het is geen panama ofzo??
Ja als je op een georganiseerde reis gaat dan weet ik natuurlijk niet wat voor eisen ze verder aan je gaan stellen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ghehe omdat het op het internet staat dat de tour operators liever niet hebben dat die tas mee gaat
als het geen probleem is neem ik dir ugzak liever mee natuurlijk ( al hoef ik daar ook niet een hele dag mee te zeulen)
Ik heb prachtige wandelingen (dagtochten) gemaakt vanuit Sapa, gewoon in m'n eentje. Het is geen jungle ofzo waar je verdwaalt en wordt opgevreten door wilde beesten maar een bewoond en in cultuur gebracht gebied. In het onwaarschijnlijke geval dat je verdwaalt dan loop je naar het dichtstbijzijnde huis en vraagt de wegquote:is dat te doen om zelfstandig dagtochten te regelen/lopen? ik bedoel.. het is geen panama ofzo??
Just my 2 cents, ga dan een paar dagen extra naar Hoi An, stranden zijn beter daar.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef Barreltje het volgende:
Daarom gaan alle 3-daagse cruises ook naar Cat Ba Island. Ik zou juist altijd aanraden om 3 dagen te doen omdat je veel meer waar voor je geld krijgtquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:23 schreef bl44t1 het volgende:
Lot_1, ik ben net een goede maand terug uit Vienam + Cambodja.
Ik zou voor Halong bay 2 dagen aanraden, dus met 1 overnachting.
Na deze tijd gaan alle rotsen nogal op elkaar lijken
6 weken lijkt mij precies goed, ik had 4.5 weken en vond dat wel net wat te weinig. Had graag nog wat meer van Cambodja gezien en een paar dagen extra in Vietnam was ook fijn geweest.quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:28 schreef Retarded het volgende:
Hoelang hebben jullie ongeveer over Vietnam gedaan? Ik heb zojuist vluchten geboekt. Voor november/december. In totaal 6 weken voor Cambodia en Vietnam. Ik zat te denken aan 2 weken Cambodia en 4 weken Vietnam.
In Cambodia zijn Siem reap/ankor wat mustsees voor me, daarna wil ik naar Phnom Penhe en Sihanoukville. Dat moet in twee weken goed kunnen.
Vietnam heb ik me nog niet heel erg in verdiept, maar Mekong Delta, Sapa, HCMC, Hanoi en Ha Long Bay staan sowieso op de lijst. Ik gokte er op dat 4 weken genoeg zou zijn, het visum is ook maar 30 dagen geldig.
En uit nieuwsgierigheid... wat zijn jullie dagelijkse uitgaven geweest? Ik verblijf voornamelijk in hostels (solo traveller), dus slapen is niet duur...
Realiteit is dat 90% van de mensen alleen in Siem Reap, Pnomh Penh en wellicht nog Sihanoukville bezoeken. Dan is Cambodja wel degelijk duurder. En een biertje in een bia hoi in Hanoi kost je misschien 10-20 cent.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:37 schreef buzz1291 het volgende:
Cambodja duurder dan Vietnam? Nou heb ik in Vietnam nog nooit een biertje in een bar kunnen krijgen voor $ 0,50 -0,75. In Phnom Penh wel. En een BBQ Steak tuna or chicken voor $ 3,00, of een Margarita voor $ 1,50. En mexican of indian food, ja ik weet het, vloeken in de kerk, maar in PP kan het allemaal voor <$ 10 en niet alleen tijdens happy hour hé. Guesthouse prijzen ken ik niet maar prima hotels voor $20 in PP en voor $ 15 in Sihanoukville.
Het enige waar ze je in Cambo steevast mee tillen is alles in Siem Reap en in PP de toegang tot Tuol Sleng en ze proberen het bij een rit naar de Killing Fields. Maar voor de rest, nog niet meegemaakt. In Vietnam kreeg ik wel eens een vage restaurant nota waarvan ik dacht, dit kan eigenlijk niet. Hotels vond ik in Vietnam aanmerkelijk duurder, het voedsel dacht ik ook maar Zeker de drank. Ik denk dat je uitgaven per dag in Cambodja gemiddeld wat lager liggen dan in Vietnam. Maar in PP is de boot naar Vietnam of SR ook weer kneiter duur in vergelijk met de bus.
Ik denk dat je er met 45$ perdag best mee uitkomt, wanneer je met een hostel voor 11 dollar genoegen neemt. Wat er op zo'n budget wel weer inhakt is wanneer je een engels ontbijtje wilt scoren. Maar 14 dollar rekenen voor gemiddeld eten en drinken is niet heel erg veel maar het kan, al zou ik niet graag in Cambodja op een markt eten, dat doe ik soms nog wel eens in Thailand maar elders maar even niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef Retarded het volgende:
Ach, als ik zie dat hostels maximaal 11 dollar per nacht kosten... en ik zou bij wijze van spreken 14 dollar per dag uitgeven aan eten/drinken, dan heb ik nog 20 dollar per dag over voor excursies en vervoer. Dat zal de ene dag meer zijn dan de ander, maar gemiddeld zou het gewoon goed moeten komen lijkt me.
Dat was idd het planquote:Op woensdag 24 september 2014 00:33 schreef bl44t1 het volgende:
Ik zie nu dat je ook hostels wil/gaat nemen
Dan zou ik inderdaad rekening houden met 10 per dag (als het meer is een hotel pakken!)
Ik heb juist de mening dat je Halong Bay altijd 2 nachten moet doen. Met 1 nacht zit je effectief slechts 24 uur op de boot (van 12 uur tot 12 uur) en zie je echt heel weinig van het gebied. Je vaart dan eigenlijk naar de lelijke grot en vaar je nog wat rond daaromheen, slapen daar in de baai en dan ga je weer terug. Bij 2 nachten vaar je nog door naar Cat Ba Island, zie je veel meer van het gebied en heb je meer waar voor je geld.quote:Op woensdag 24 september 2014 05:49 schreef Retarded het volgende:
Kan iemand me nog wel info geven over Sapa en Halong Bay? Ik lees veel dat je Halong het beste met 1 overnachting kan doen. Wat kost dat ongeveer?
Hou maar rekening met een forse meerprijs voor die dagen in Angkor, en geen 55 dollar. Want naast de entree van Angkor voor 3 dagen, moet je ook rekening houden met het vervoer daarnaartoe. Je kunt best 1 dag met de fiets doen, maar de andere dagen als je naar de tempels verder weg gaat, zul je wel een taxi/tuktuk moeten nemen. Sommige tempels liggen 70 km van Siem Reap vandaan,quote:Op woensdag 24 september 2014 05:49 schreef Retarded het volgende:
[..]
45 dollar per dag gemiddeld is volgens tripadvisor en andere fora een gezond budget voor een backpacker... dagen met bijvoorbeeld Ankor Wat zullen misschien 55 dollar kosten, maar een dag in Sihanoukville kan dan weer 25 dollar kosten.
Leuke foto's!quote:Op maandag 22 september 2014 15:56 schreef Lot_1 het volgende:
Omdat ik met enorm veel plezier het topic heb gelezen, zal ik hier nog wat foto's van mijn geweldige reis laten zien:
[ afbeelding ]
HCMC
[ afbeelding ]
Hoi An
[ afbeelding ]
Hoi An
[ afbeelding ]
Ninh Binh
[ afbeelding ]
Lan Ha Bay
[ afbeelding ]
Onderweg naar Dong Van
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in Meo Vac
[ afbeelding ]
de Ma Pi Leng-pass
[ afbeelding ]
't varken leeft gewoon
[ afbeelding ]
Ergens in een bergdorpje; het was markt dus vandaar de drukte. Op de trouwposter staat de zoon des huizes. Inmiddels had het stel een schattig baby'tje![]()
[ afbeelding ]
In traditionele kledij
[ afbeelding ]
Er wordt veel gevoetbald in Vietnam
[ afbeelding ]
Hanoi
Dat is ook idd niet het plan hoor... daarom heb ik dus een zakcentje achter de hand, maar wil het liefst toch een beetje binnen budget blijvenquote:Op woensdag 24 september 2014 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hou maar rekening met een forse meerprijs voor die dagen in Angkor, en geen 55 dollar. Want naast de entree van Angkor voor 3 dagen, moet je ook rekening houden met het vervoer daarnaartoe. Je kunt best 1 dag met de fiets doen, maar de andere dagen als je naar de tempels verder weg gaat, zul je wel een taxi/tuktuk moeten nemen. Sommige tempels liggen 70 km van Siem Reap vandaan,
Ik zou dit overigens wel gewoon mee budgetteren want het zijn erg mooie tempels en een stuk rustiger dan de hoofdtempels rondom Siem Reap. Het zou zonde zijn om die niet mee te pakken als je daar bent omdat je een paar tientjes wilde besparen op je reis.
Goeie tip, thanksquote:Op woensdag 24 september 2014 10:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb juist de mening dat je Halong Bay altijd 2 nachten moet doen. Met 1 nacht zit je effectief slechts 24 uur op de boot (van 12 uur tot 12 uur) en zie je echt heel weinig van het gebied. Je vaart dan eigenlijk naar de lelijke grot en vaar je nog wat rond daaromheen, slapen daar in de baai en dan ga je weer terug. Bij 2 nachten vaar je nog door naar Cat Ba Island, zie je veel meer van het gebied en heb je meer waar voor je geld.
Ik zou overigens niet voor de goedkoopste kiezen, dat zie je altijd terug in de boot waar je op vaart en het eten wat je krijgt. Betaal liever enkele tientallen dollar extra voor een luxe fijne boot, airco (indien het erg heet is) en goed vers eten. Wij betaalden toendertijd 80 dollar p.p. voor 2 nachten voor een vrij luxe trip. Weet niet wat nu de prijzen zijn
Ja, omdat het zo lang geleden haal ik ook prijzen door elkaar. Ik dacht dat het 40 dollar p.p. was voor 1 dag, maar dat is dus voor 2 personen. Wil dat nog wel eens door elkaar halen omdat ik met 2 personen aan het reizen was.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:36 schreef Retarded het volgende:
[..]
Dat is ook idd niet het plan hoor... daarom heb ik dus een zakcentje achter de hand, maar wil het liefst toch een beetje binnen budget blijvenals ik echt graag iets wil doen, dan ga ik het hoe dan ook doen.
/edit: overigens zijn de 3-dagen tickets voor Ankor Wat 40 dollar/33 euro. Dat is dus maar 11 euro per dag. Komt idd nog wel vervoer bij enzo, maar valt toch wel mee hoor
Wel 7 jaar geleden, kan best wel wat duurder zijn geworden natuurlijkquote:Op woensdag 24 september 2014 13:55 schreef Retarded het volgende:
[..]
Goeie tip, thanks80 dollar voor 2 nachten voor die excursie valt dan nog meer vind ik!
Hoi an hoor ik van veel mensen dat dat erg de moeite waard is! Ga er zeker heenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:22 schreef LoveProfuzion het volgende:
Net paar dagen terug uit Vietnam. Prachtig land, geweldige lieve en leuke mensen.
Hanoi - Halong Bay (3 dagen) - Hanoi - Binh Vinh - Hoi An- Lang Co- Hoi An- HCMC
we vonden hoi an zo lekker rustig dat we er vrij lang zijn gebleven..8 dagen.
Hoi An moet je ook voornamelijk 's avonds zijn, dan is het veel sfeervoller. Ik heb me 4 dagen prima vermaakt in Hoi An met o.a. beetje relaxen, rondlopen, lekker eten, strand hangen, etc.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:40 schreef Ener-G het volgende:
Hoi An centrum is wel megatoeristisch, het is net Volendam waar de touringcars af en aan rijden. Daar moet je wel van houden, wij vonden het opzich wel leuk voor een middagje.
Tja je hebt de standaard plekken, maar eigenlijk vond ik het het meest indrukwekkend om in Hue rond te lopen en daar in de monumentale stad de kogelgaten te zien zitten. Niet dat er verder veel te zien is van de oorlog daar; daarvoor kun je beter naar de cu chi tunnels gaan. Dat is echter weer zo toeristisch dat me dat al snel tegenstond (al blijft het indrukwekkend om door die tunnels te kruipen).quote:Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er echte must-see plekken die te maken hebben met de oorlog? Iemand ervaring?
Je kan de gedenkplaats van het My Lai bloedbad bezoeken. Niet dat van het oorspronkelijke dorp veel overblijft, maar het museum is mooi onderhouden. bovendien zit je ook echt ergens in de middle of nowhere, op een Vietnamese tourbus die aankwam nadat wij vertrokken, geen enkele toerist gezien.quote:Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er echte must-see plekken die te maken hebben met de oorlog? Iemand ervaring?
Ja, ik vond die Hoa Lo gevangenis in Hanoi ook niet zo boeiend. Wel indrukwekkend: het War Remnants Museum in HCMC.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Die tunnels zijn een aanrader, erg indrukwekkend.
Wat betreft de gevangenis waar John McCain heeft gezeten, nou die kun je gerust overslaan, wat een nep gedoe zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.freedom is just another word for nothing left to lose
Serieus? Wij vonden het zo'n veilig land.. zou jammer zijn als er vaker gestolen wordt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:28 schreef Marvelous het volgende:
Dat komt omdat de snelle kleine diefstallen steeds meer voorkomen. Vorige week bij ons ook bijna een tas van de schouder afgejat in Saigon!
De lokale bevolking durft hun duurdere toestel niet eens meer uit hun zak te halen op straat!
Ben benieuwd wat je daar doet..quote:* Marvelous is al bijna 7 weken in Vietnam nu..
Ja, dat zou het wel kunnen verklaren.. thanks!quote:Loten verkopen levert meer op als bedelen.. Net als blikjes en flesjes inzamelen! 1 lot verkopen a 10.000 brengt 1200 op voor de verkoper. En 3 lege blikjes kan je overal voor 1000 dong inleveren
In de grote steden voelde ik me ook wel veiligquote:Op woensdag 17 december 2014 03:30 schreef Marvelous het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, buiten de grote steden is het hier heel veilig!
Mijn vrouw is Vietnamees, en de familie woont in een gebied zonder toeristen. Ik vind het een geweldig land! Kom ieder jaar en dat blijven we ook doen.
Dit jaar van Phu Quoc tot Danang gedaan, en ook een weekje op de motor door Cambodja! Dat is ook zo'n geweldig land.
Ik zou je aanraden om iig het war remnants museum te bezoeken. verder is een tochtje door Cholon aan te raden. Dit is het oude chinatown en heeft vele interessante markten, mooie gebouwen en nauwe straatjes. Een mekka voor straatfotografen. Neem een taxi naar Binh tay market als startpunt voor je cholon tour. In deze wijk vind je ook vele prachtige pagodes. Als je het iets avontuurlijker wilt doen boek dan een tourtje bij een van de vele xe-om drivers. Loop wat rond in de buurt van pham nhu lao en je wordt wel aangesproken. Kost iets van 15 usd voor een dag.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:05 schreef MartijnUK het volgende:
Ik weet dat ik de Vietnam liefhebbers tegen het zere been schop omdat het zo kort is - maar volgend jaar hebben we 24 uur door te brengen in HCMC (tussenstop met Vietnam Airlines).
Heb een aardig hotel geboekt voor cheap in district 7
Wat te doen in die 24 uur? Ik dacht al aan het war remnants museum dat lijkt me machtig interessant. De tunnels zitten ietwat buiten de stad en ben niet zeker of het de moeite waard is
Verder nog tips qua tempels of markten?
Thanks, sorry het was District 3 Phuong 7 (wat dat laatste ook moge zijn, een onderverdeling lijkt me). Was het beste hotel dat we vonden dicht bij het vliegveld voor weinig geld. Eerlijk gezegd kon ik op de kaart niet echt opmaken waar nou precies het centrum lag, het is één groot gekrioel.quote:Op donderdag 18 december 2014 05:58 schreef xinchao het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden om iig het war remnants museum te bezoeken. verder is een tochtje door Cholon aan te raden. Dit is het oude chinatown en heeft vele interessante markten, mooie gebouwen en nauwe straatjes. Een mekka voor straatfotografen. Neem een taxi naar Binh tay market als startpunt voor je cholon tour. In deze wijk vind je ook vele prachtige pagodes. Als je het iets avontuurlijker wilt doen boek dan een tourtje bij een van de vele xe-om drivers. Loop wat rond in de buurt van pham nhu lao en je wordt wel aangesproken. Kost iets van 15 usd voor een dag.
Mag ik vragen waarom je voor district 7 gekozen hebt? prima wijk om te wonen maar voor de toerist niet zo interessant. Kost je 20 minuten om het centrum te bereiken.
Ik krijg jeuk van de toeristen, ik gok zo'n 90%, die in die meuk lopenquote:
Ik heb ook jas van tnf, ben ik nu sneu?quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van de toeristen, ik gok zo'n 90%, die in die meuk lopen
Verder tot nu toe een fantastisch land
Oh.. dat was ik al weer helemaal vergeten! Geen idee overigens, ik ben ook benieuwd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef kikoooooo het volgende:
Weet iemand btw wat de boodschap is van die scootertjes met speaker die je dag en nacht dezelfde boodschap hoort schreeuwen?
Een jaar of 7 geleden een prima rugzakje gekocht in HCMC, zit nog geen draadje aan losquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van de toeristen, ik gok zo'n 90%, die in die meuk lopen
Verder tot nu toe een fantastisch land
In het zuiden roepen ze om wat ze verkopen, zo kan je makkelijk op tijd aan de weg staan als je gekookte of gebrande pinda`s bijvoorbeeld bij je biertje wilt hebben! (5000 dong per zakje). Natuurlijk moet je wel goed luisteren, anders koop je misschien wel andere vietnamees eetwaarquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef kikoooooo het volgende:
Weet iemand btw wat de boodschap is van die scootertjes met speaker die je dag en nacht dezelfde boodschap hoort schreeuwen?
Communistisch geleuter horen we in het zuiden gewoon om 5 uur in de morgen door de luidsprekers die aan de straat en in lantaarnpalen hangen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:47 schreef Ener-G het volgende:
Die scootertjes met speakers zie je vooral in de noordelijke helft van het land, en is volgens mij communistische propagandameuk.
TNF maakt opzich wel mooi spul maar dat hangt echt niet langs de straat in HCMCVerder wel handig als je backpack gejat is of je een goedkoop jasje nodig hebt omdat het stiekem toch te koud blijkt te zijn in het noorden.
Sowieso vind ik TNF de laatste jaren een beetje een modemerk worden met veel goedkopere onzinprul en jasjes waar je eigenlijk niks aan hebt als het echt een keer goed koud/nat wordt.
Arc'teryx liefhebber hier trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |