Je kan de gedenkplaats van het My Lai bloedbad bezoeken. Niet dat van het oorspronkelijke dorp veel overblijft, maar het museum is mooi onderhouden. bovendien zit je ook echt ergens in de middle of nowhere, op een Vietnamese tourbus die aankwam nadat wij vertrokken, geen enkele toerist gezien.quote:Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er echte must-see plekken die te maken hebben met de oorlog? Iemand ervaring?
Ja, ik vond die Hoa Lo gevangenis in Hanoi ook niet zo boeiend. Wel indrukwekkend: het War Remnants Museum in HCMC.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Die tunnels zijn een aanrader, erg indrukwekkend.
Wat betreft de gevangenis waar John McCain heeft gezeten, nou die kun je gerust overslaan, wat een nep gedoe zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.freedom is just another word for nothing left to lose
Serieus? Wij vonden het zo'n veilig land.. zou jammer zijn als er vaker gestolen wordt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:28 schreef Marvelous het volgende:
Dat komt omdat de snelle kleine diefstallen steeds meer voorkomen. Vorige week bij ons ook bijna een tas van de schouder afgejat in Saigon!
De lokale bevolking durft hun duurdere toestel niet eens meer uit hun zak te halen op straat!
Ben benieuwd wat je daar doet..quote:* Marvelous is al bijna 7 weken in Vietnam nu..
Ja, dat zou het wel kunnen verklaren.. thanks!quote:Loten verkopen levert meer op als bedelen.. Net als blikjes en flesjes inzamelen! 1 lot verkopen a 10.000 brengt 1200 op voor de verkoper. En 3 lege blikjes kan je overal voor 1000 dong inleveren
In de grote steden voelde ik me ook wel veiligquote:Op woensdag 17 december 2014 03:30 schreef Marvelous het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, buiten de grote steden is het hier heel veilig!
Mijn vrouw is Vietnamees, en de familie woont in een gebied zonder toeristen. Ik vind het een geweldig land! Kom ieder jaar en dat blijven we ook doen.
Dit jaar van Phu Quoc tot Danang gedaan, en ook een weekje op de motor door Cambodja! Dat is ook zo'n geweldig land.
Ik zou je aanraden om iig het war remnants museum te bezoeken. verder is een tochtje door Cholon aan te raden. Dit is het oude chinatown en heeft vele interessante markten, mooie gebouwen en nauwe straatjes. Een mekka voor straatfotografen. Neem een taxi naar Binh tay market als startpunt voor je cholon tour. In deze wijk vind je ook vele prachtige pagodes. Als je het iets avontuurlijker wilt doen boek dan een tourtje bij een van de vele xe-om drivers. Loop wat rond in de buurt van pham nhu lao en je wordt wel aangesproken. Kost iets van 15 usd voor een dag.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:05 schreef MartijnUK het volgende:
Ik weet dat ik de Vietnam liefhebbers tegen het zere been schop omdat het zo kort is - maar volgend jaar hebben we 24 uur door te brengen in HCMC (tussenstop met Vietnam Airlines).
Heb een aardig hotel geboekt voor cheap in district 7
Wat te doen in die 24 uur? Ik dacht al aan het war remnants museum dat lijkt me machtig interessant. De tunnels zitten ietwat buiten de stad en ben niet zeker of het de moeite waard is
Verder nog tips qua tempels of markten?
Thanks, sorry het was District 3 Phuong 7 (wat dat laatste ook moge zijn, een onderverdeling lijkt me). Was het beste hotel dat we vonden dicht bij het vliegveld voor weinig geld. Eerlijk gezegd kon ik op de kaart niet echt opmaken waar nou precies het centrum lag, het is één groot gekrioel.quote:Op donderdag 18 december 2014 05:58 schreef xinchao het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden om iig het war remnants museum te bezoeken. verder is een tochtje door Cholon aan te raden. Dit is het oude chinatown en heeft vele interessante markten, mooie gebouwen en nauwe straatjes. Een mekka voor straatfotografen. Neem een taxi naar Binh tay market als startpunt voor je cholon tour. In deze wijk vind je ook vele prachtige pagodes. Als je het iets avontuurlijker wilt doen boek dan een tourtje bij een van de vele xe-om drivers. Loop wat rond in de buurt van pham nhu lao en je wordt wel aangesproken. Kost iets van 15 usd voor een dag.
Mag ik vragen waarom je voor district 7 gekozen hebt? prima wijk om te wonen maar voor de toerist niet zo interessant. Kost je 20 minuten om het centrum te bereiken.
Ik krijg jeuk van de toeristen, ik gok zo'n 90%, die in die meuk lopenquote:
Ik heb ook jas van tnf, ben ik nu sneu?quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van de toeristen, ik gok zo'n 90%, die in die meuk lopen
Verder tot nu toe een fantastisch land
Oh.. dat was ik al weer helemaal vergeten! Geen idee overigens, ik ben ook benieuwd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef kikoooooo het volgende:
Weet iemand btw wat de boodschap is van die scootertjes met speaker die je dag en nacht dezelfde boodschap hoort schreeuwen?
Een jaar of 7 geleden een prima rugzakje gekocht in HCMC, zit nog geen draadje aan losquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik krijg jeuk van de toeristen, ik gok zo'n 90%, die in die meuk lopen
Verder tot nu toe een fantastisch land
In het zuiden roepen ze om wat ze verkopen, zo kan je makkelijk op tijd aan de weg staan als je gekookte of gebrande pinda`s bijvoorbeeld bij je biertje wilt hebben! (5000 dong per zakje). Natuurlijk moet je wel goed luisteren, anders koop je misschien wel andere vietnamees eetwaarquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef kikoooooo het volgende:
Weet iemand btw wat de boodschap is van die scootertjes met speaker die je dag en nacht dezelfde boodschap hoort schreeuwen?
Communistisch geleuter horen we in het zuiden gewoon om 5 uur in de morgen door de luidsprekers die aan de straat en in lantaarnpalen hangen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:47 schreef Ener-G het volgende:
Die scootertjes met speakers zie je vooral in de noordelijke helft van het land, en is volgens mij communistische propagandameuk.
TNF maakt opzich wel mooi spul maar dat hangt echt niet langs de straat in HCMCVerder wel handig als je backpack gejat is of je een goedkoop jasje nodig hebt omdat het stiekem toch te koud blijkt te zijn in het noorden.
Sowieso vind ik TNF de laatste jaren een beetje een modemerk worden met veel goedkopere onzinprul en jasjes waar je eigenlijk niks aan hebt als het echt een keer goed koud/nat wordt.
Arc'teryx liefhebber hier trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |