abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:41:22 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144841264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef Retarded het volgende:
Ach, als ik zie dat hostels maximaal 11 dollar per nacht kosten... en ik zou bij wijze van spreken 14 dollar per dag uitgeven aan eten/drinken, dan heb ik nog 20 dollar per dag over voor excursies en vervoer. Dat zal de ene dag meer zijn dan de ander, maar gemiddeld zou het gewoon goed moeten komen lijkt me.
Ik denk dat je er met 45$ perdag best mee uitkomt, wanneer je met een hostel voor 11 dollar genoegen neemt. Wat er op zo'n budget wel weer inhakt is wanneer je een engels ontbijtje wilt scoren. Maar 14 dollar rekenen voor gemiddeld eten en drinken is niet heel erg veel maar het kan, al zou ik niet graag in Cambodja op een markt eten, dat doe ik soms nog wel eens in Thailand maar elders maar even niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144842591
Het is veel afhankelijk van hoe erg je luxe wilt :)
Maar ik ben het eens met buzz1291 dat Cambodja mijn inzien ook goedkoper was (afgelopen jaar geweest) met hotels / eten en drinken.

Hou er ook rekening mee dat ankor wat (als ik het me goed herinner ) 25 euro per dag kost.

Verder zou ik niet beginnen met Angkor omdat je een paar dagen wil acclimatiseren en je dat niet wil doen als je ook tempels moet beklimmen ;)

Nog een tip! als je wat avontuurlijker bent kan je bij ankor thom over de buitenmuren heen lopend of met de fiets (trek hier wel genoeg tijd voor uit bv een ochtend met de fiets) dit doen erg weinig toeristen maar is wel gewoon toegestaan.
Verder zou ik ook zeker beng malea bezoeken
lets get lost, i know the way.
pi_144842629
Ik zie nu dat je ook hostels wil/gaat nemen
Dan zou ik inderdaad rekening houden met 10 per dag (als het meer is een hotel pakken!)
lets get lost, i know the way.
pi_144844366
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:33 schreef bl44t1 het volgende:
Ik zie nu dat je ook hostels wil/gaat nemen
Dan zou ik inderdaad rekening houden met 10 per dag (als het meer is een hotel pakken!)
Dat was idd het plan ;) ik heb financieel een flink achterdehandje, maar vind het toch wel fijn om ongeveer te weten wat een reis gaat van te voren gaat kosten.

45 dollar per dag gemiddeld is volgens tripadvisor en andere fora een gezond budget voor een backpacker... dagen met bijvoorbeeld Ankor Wat zullen misschien 55 dollar kosten, maar een dag in Sihanoukville kan dan weer 25 dollar kosten.

Ik begin wel in Siem Reap. Niet heel ideaal, I know ... maar ik vlieg terug vanaf Hanoi, dus op deze manier is de route heel logisch imho.

Siem Reap > Sihanoukville (of andere plekken in die buurt) > Phnom Phen > HCMC > noorden richting Hanoi.

Kan iemamd me nog wel info geven over Sapa en Halong Bay? Ik lees veel dat je Halong het beste met 1 overnachting kan doen. Wat kost dat ongeveer?
  woensdag 24 september 2014 @ 10:20:33 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_144846778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 05:49 schreef Retarded het volgende:

Kan iemand me nog wel info geven over Sapa en Halong Bay? Ik lees veel dat je Halong het beste met 1 overnachting kan doen. Wat kost dat ongeveer?
Ik heb juist de mening dat je Halong Bay altijd 2 nachten moet doen. Met 1 nacht zit je effectief slechts 24 uur op de boot (van 12 uur tot 12 uur) en zie je echt heel weinig van het gebied. Je vaart dan eigenlijk naar de lelijke grot en vaar je nog wat rond daaromheen, slapen daar in de baai en dan ga je weer terug. Bij 2 nachten vaar je nog door naar Cat Ba Island, zie je veel meer van het gebied en heb je meer waar voor je geld.

Ik zou overigens niet voor de goedkoopste kiezen, dat zie je altijd terug in de boot waar je op vaart en het eten wat je krijgt. Betaal liever enkele tientallen dollar extra voor een luxe fijne boot, airco (indien het erg heet is) en goed vers eten. Wij betaalden toendertijd 80 dollar p.p. voor 2 nachten voor een vrij luxe trip. Weet niet wat nu de prijzen zijn
  woensdag 24 september 2014 @ 10:25:36 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_144846904
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 05:49 schreef Retarded het volgende:

[..]

45 dollar per dag gemiddeld is volgens tripadvisor en andere fora een gezond budget voor een backpacker... dagen met bijvoorbeeld Ankor Wat zullen misschien 55 dollar kosten, maar een dag in Sihanoukville kan dan weer 25 dollar kosten.
Hou maar rekening met een forse meerprijs voor die dagen in Angkor, en geen 55 dollar. Want naast de entree van Angkor voor 3 dagen, moet je ook rekening houden met het vervoer daarnaartoe. Je kunt best 1 dag met de fiets doen, maar de andere dagen als je naar de tempels verder weg gaat, zul je wel een taxi/tuktuk moeten nemen. Sommige tempels liggen 70 km van Siem Reap vandaan,

Ik zou dit overigens wel gewoon mee budgetteren want het zijn erg mooie tempels en een stuk rustiger dan de hoofdtempels rondom Siem Reap. Het zou zonde zijn om die niet mee te pakken als je daar bent omdat je een paar tientjes wilde besparen op je reis.
  woensdag 24 september 2014 @ 10:26:45 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144846940
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:56 schreef Lot_1 het volgende:
Omdat ik met enorm veel plezier het topic heb gelezen, zal ik hier nog wat foto's van mijn geweldige reis laten zien:

[ afbeelding ]
HCMC

[ afbeelding ]
Hoi An

[ afbeelding ]
Hoi An

[ afbeelding ]
Ninh Binh

[ afbeelding ]
Lan Ha Bay

[ afbeelding ]
Onderweg naar Dong Van

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
in Meo Vac

[ afbeelding ]
de Ma Pi Leng-pass

[ afbeelding ]
't varken leeft gewoon ;)

[ afbeelding ]
Ergens in een bergdorpje; het was markt dus vandaar de drukte. Op de trouwposter staat de zoon des huizes. Inmiddels had het stel een schattig baby'tje :D

[ afbeelding ]
In traditionele kledij

[ afbeelding ]
Er wordt veel gevoetbald in Vietnam

[ afbeelding ]
Hanoi

Leuke foto's! ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144852457
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Hou maar rekening met een forse meerprijs voor die dagen in Angkor, en geen 55 dollar. Want naast de entree van Angkor voor 3 dagen, moet je ook rekening houden met het vervoer daarnaartoe. Je kunt best 1 dag met de fiets doen, maar de andere dagen als je naar de tempels verder weg gaat, zul je wel een taxi/tuktuk moeten nemen. Sommige tempels liggen 70 km van Siem Reap vandaan,

Ik zou dit overigens wel gewoon mee budgetteren want het zijn erg mooie tempels en een stuk rustiger dan de hoofdtempels rondom Siem Reap. Het zou zonde zijn om die niet mee te pakken als je daar bent omdat je een paar tientjes wilde besparen op je reis.
Dat is ook idd niet het plan hoor... daarom heb ik dus een zakcentje achter de hand, maar wil het liefst toch een beetje binnen budget blijven ;) als ik echt graag iets wil doen, dan ga ik het hoe dan ook doen.

/edit: overigens zijn de 3-dagen tickets voor Ankor Wat 40 dollar/33 euro. Dat is dus maar 11 euro per dag. Komt idd nog wel vervoer bij enzo, maar valt toch wel mee hoor :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Retarded op 24-09-2014 13:54:23 ]
pi_144853023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb juist de mening dat je Halong Bay altijd 2 nachten moet doen. Met 1 nacht zit je effectief slechts 24 uur op de boot (van 12 uur tot 12 uur) en zie je echt heel weinig van het gebied. Je vaart dan eigenlijk naar de lelijke grot en vaar je nog wat rond daaromheen, slapen daar in de baai en dan ga je weer terug. Bij 2 nachten vaar je nog door naar Cat Ba Island, zie je veel meer van het gebied en heb je meer waar voor je geld.

Ik zou overigens niet voor de goedkoopste kiezen, dat zie je altijd terug in de boot waar je op vaart en het eten wat je krijgt. Betaal liever enkele tientallen dollar extra voor een luxe fijne boot, airco (indien het erg heet is) en goed vers eten. Wij betaalden toendertijd 80 dollar p.p. voor 2 nachten voor een vrij luxe trip. Weet niet wat nu de prijzen zijn
Goeie tip, thanks :) 80 dollar voor 2 nachten voor die excursie valt dan nog meer vind ik!
  woensdag 24 september 2014 @ 14:01:58 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_144853269
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:36 schreef Retarded het volgende:

[..]

Dat is ook idd niet het plan hoor... daarom heb ik dus een zakcentje achter de hand, maar wil het liefst toch een beetje binnen budget blijven ;) als ik echt graag iets wil doen, dan ga ik het hoe dan ook doen.

/edit: overigens zijn de 3-dagen tickets voor Ankor Wat 40 dollar/33 euro. Dat is dus maar 11 euro per dag. Komt idd nog wel vervoer bij enzo, maar valt toch wel mee hoor :)
Ja, omdat het zo lang geleden haal ik ook prijzen door elkaar. Ik dacht dat het 40 dollar p.p. was voor 1 dag, maar dat is dus voor 2 personen. Wil dat nog wel eens door elkaar halen omdat ik met 2 personen aan het reizen was.

Tuktuk naar Banteay Srei zal je ongeveer 25 dollar kosten, dagje angkor wat met de tuktuk ongeveer 15 dollar.

Laten we het er maar op houden dat het met je budget prima goed moet komen :)
  woensdag 24 september 2014 @ 14:03:28 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_144853316
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:55 schreef Retarded het volgende:

[..]

Goeie tip, thanks :) 80 dollar voor 2 nachten voor die excursie valt dan nog meer vind ik!
Wel 7 jaar geleden, kan best wel wat duurder zijn geworden natuurlijk :) Aan de andere kant is de dong flink gedevalueerd. Gewoon goed rondkijken als je in Hanoi bent, en pik er dan eentje uit het vele aanbod dat er is
pi_144861831
heb ondertussen al een beetje zitten zoeken op internet (thank god for tripadvisor!). Er is een enorm aanbod, maar ik maak gewoon een top 10 lijstje... en boek er wel eentje als ik daar ben.
pi_145895957
Net paar dagen terug uit Vietnam. Prachtig land, geweldige lieve en leuke mensen.

Hanoi - Halong Bay (3 dagen) - Hanoi - Binh Vinh - Hoi An- Lang Co- Hoi An- HCMC
we vonden hoi an zo lekker rustig dat we er vrij lang zijn gebleven..8 dagen.
pi_145952509
12 december vertrekken naar Hong Kong en dan 15 dec vliegen naar Hanoi. Hierna nog ruim 3 weken in Vietnam.

Heb er echt zin in :D
pi_145952708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:22 schreef LoveProfuzion het volgende:
Net paar dagen terug uit Vietnam. Prachtig land, geweldige lieve en leuke mensen.

Hanoi - Halong Bay (3 dagen) - Hanoi - Binh Vinh - Hoi An- Lang Co- Hoi An- HCMC
we vonden hoi an zo lekker rustig dat we er vrij lang zijn gebleven..8 dagen.
Hoi an hoor ik van veel mensen dat dat erg de moeite waard is! Ga er zeker heen :) hoe beviel Ha long Bay? Welke junk had je?

Nog anderhalve week, en dan eerst paar dagen HK... gevolgd door 2 weken Cambodia, daarna 4 weken Vietnam :D
pi_145959698
Hoi An is gewoon echt een gezellig stadje waar je lekker kunt winkelen, eten, fietsen en tot rust komen..we hadden palm view villa 10 minuten fietsen van hoi an op het platte land...erg aan te raden $35 per nacht.

Halong Bay hadden we tonkincruise via ons hotel geboekt en kregen we upgradte tot mercure cruise..we hebben de 3 dagen tour gedaan en wij vonden dag 2 toen de andere groep weer terug moest naar de kade ook het allerleukste. In Hanoi kan je eventueel Finnegans hotel boeken zit aan buitenkant van old quarter...erg vriendelijke mensen die voor ons na halong bay nog spring rolls hadden gemaakt als welkom terug cadeautje.
pi_145960073
Hoi An centrum is wel megatoeristisch, het is net Volendam waar de touringcars af en aan rijden. Daar moet je wel van houden, wij vonden het opzich wel leuk voor een middagje.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145969575
Ik ben in september onder andere 5 dagen in Hoi An geweest, heel fijn hotel (Essence Hoian Hotel & Spa) met een dagelijks meerdere ritten van een naar het centrum of strand. Lopen was ook wel te doen. Grappig is ook dat de inhoud van de minibar voor de helft of éénderde te koop is bij de "winkeltjes" naast het hotel. Ook je was laten doen is daar veel goedkoper.
Het centrum is inderdaad wel erg toeristisch en ze gooien je dood met kleding/schoenen winkels. Heb o.a. gegeten bij twee Indiase restaurants (Namaste en Ganesh) en bij chefHung home kitchen (dakterras was niets ga op het balkon zitten) en bij The Little Menu. Wat mij betreft in alle gevallen aanraders.
Strand was ook leuk, ligbed van het hotel met halve liters pils voor een euro.
Ik heb mij laten ophalen van het vliegveld (Da Nang) voor 18 dollar.
Opzouten met die #hashtags
pi_146102239
Het valt mij op dat bijna iedereen Da Nang overslaat. Zonde. Moderne en rustige stad die nog niet overspoeld is met toerisme. Als je tijd hebt om een paar dagen in Hoi An door te brengen zou ik ook zeker een dagje naar Da Nang gaan. Slechts 45 minuten met de scooter.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:58:04 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_146106976
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:40 schreef Ener-G het volgende:
Hoi An centrum is wel megatoeristisch, het is net Volendam waar de touringcars af en aan rijden. Daar moet je wel van houden, wij vonden het opzich wel leuk voor een middagje.
Hoi An moet je ook voornamelijk 's avonds zijn, dan is het veel sfeervoller. Ik heb me 4 dagen prima vermaakt in Hoi An met o.a. beetje relaxen, rondlopen, lekker eten, strand hangen, etc.
pi_146107138
Het leuke van Hoi An zijn de lantaarntjes inderdaad, en dat het centrum brommer- en autovrij is tussen bepaalde periodes.

Verder is het wel helemaal volgestampt met barretjes, restaurantjes, en kleding- en prularia winkels. Het enige wat er nog authentiek is, is de japanse brug en zo heel erg veel stelt dat ook niet voor eerlijk gezegd.

Je moet er wel van houden dus :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146833084
Zijn er echte must-see plekken die te maken hebben met de oorlog? Iemand ervaring?
pi_146833452
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er echte must-see plekken die te maken hebben met de oorlog? Iemand ervaring?
Tja je hebt de standaard plekken, maar eigenlijk vond ik het het meest indrukwekkend om in Hue rond te lopen en daar in de monumentale stad de kogelgaten te zien zitten. Niet dat er verder veel te zien is van de oorlog daar; daarvoor kun je beter naar de cu chi tunnels gaan. Dat is echter weer zo toeristisch dat me dat al snel tegenstond (al blijft het indrukwekkend om door die tunnels te kruipen).
pi_146833996
'De oorlog' bestaat niet echt, Vietnam is altijd al in oorlogen verwikkeld geraakt. Veel meer dan alleen de jaren 60 met de Amerikanen. Dat is iets wat je snel zal ontdekken als je daar bent.

Het oorlogsmuseum in Hanoi, de gevangenis (incl guillottine, en uitgegraven stuk riool waar de gevangenen door zijn ontsnapt), de DMZ (inclusief tunnels), stukje Ho Chi Minh trail tot aan de kust en het oorlogsmuseum op een voormalige Amerikaanse vliegbasis in de DMZ vond ik wel aardig indrukwekkend.

Tunnels hebben we in de DMZ gedaan en niet in Chu Chi, want Chu Chi paste ik niet in met m'n 1m90 :+
pi_146854127
Die tunnels zijn een aanrader, erg indrukwekkend.
Wat betreft de gevangenis waar John McCain heeft gezeten, nou die kun je gerust overslaan, wat een nep gedoe zeg. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')