Ik denk dat je er met 45$ perdag best mee uitkomt, wanneer je met een hostel voor 11 dollar genoegen neemt. Wat er op zo'n budget wel weer inhakt is wanneer je een engels ontbijtje wilt scoren. Maar 14 dollar rekenen voor gemiddeld eten en drinken is niet heel erg veel maar het kan, al zou ik niet graag in Cambodja op een markt eten, dat doe ik soms nog wel eens in Thailand maar elders maar even niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef Retarded het volgende:
Ach, als ik zie dat hostels maximaal 11 dollar per nacht kosten... en ik zou bij wijze van spreken 14 dollar per dag uitgeven aan eten/drinken, dan heb ik nog 20 dollar per dag over voor excursies en vervoer. Dat zal de ene dag meer zijn dan de ander, maar gemiddeld zou het gewoon goed moeten komen lijkt me.
Dat was idd het planquote:Op woensdag 24 september 2014 00:33 schreef bl44t1 het volgende:
Ik zie nu dat je ook hostels wil/gaat nemen
Dan zou ik inderdaad rekening houden met 10 per dag (als het meer is een hotel pakken!)
Ik heb juist de mening dat je Halong Bay altijd 2 nachten moet doen. Met 1 nacht zit je effectief slechts 24 uur op de boot (van 12 uur tot 12 uur) en zie je echt heel weinig van het gebied. Je vaart dan eigenlijk naar de lelijke grot en vaar je nog wat rond daaromheen, slapen daar in de baai en dan ga je weer terug. Bij 2 nachten vaar je nog door naar Cat Ba Island, zie je veel meer van het gebied en heb je meer waar voor je geld.quote:Op woensdag 24 september 2014 05:49 schreef Retarded het volgende:
Kan iemand me nog wel info geven over Sapa en Halong Bay? Ik lees veel dat je Halong het beste met 1 overnachting kan doen. Wat kost dat ongeveer?
Hou maar rekening met een forse meerprijs voor die dagen in Angkor, en geen 55 dollar. Want naast de entree van Angkor voor 3 dagen, moet je ook rekening houden met het vervoer daarnaartoe. Je kunt best 1 dag met de fiets doen, maar de andere dagen als je naar de tempels verder weg gaat, zul je wel een taxi/tuktuk moeten nemen. Sommige tempels liggen 70 km van Siem Reap vandaan,quote:Op woensdag 24 september 2014 05:49 schreef Retarded het volgende:
[..]
45 dollar per dag gemiddeld is volgens tripadvisor en andere fora een gezond budget voor een backpacker... dagen met bijvoorbeeld Ankor Wat zullen misschien 55 dollar kosten, maar een dag in Sihanoukville kan dan weer 25 dollar kosten.
Leuke foto's!quote:Op maandag 22 september 2014 15:56 schreef Lot_1 het volgende:
Omdat ik met enorm veel plezier het topic heb gelezen, zal ik hier nog wat foto's van mijn geweldige reis laten zien:
[ afbeelding ]
HCMC
[ afbeelding ]
Hoi An
[ afbeelding ]
Hoi An
[ afbeelding ]
Ninh Binh
[ afbeelding ]
Lan Ha Bay
[ afbeelding ]
Onderweg naar Dong Van
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in Meo Vac
[ afbeelding ]
de Ma Pi Leng-pass
[ afbeelding ]
't varken leeft gewoon
[ afbeelding ]
Ergens in een bergdorpje; het was markt dus vandaar de drukte. Op de trouwposter staat de zoon des huizes. Inmiddels had het stel een schattig baby'tje![]()
[ afbeelding ]
In traditionele kledij
[ afbeelding ]
Er wordt veel gevoetbald in Vietnam
[ afbeelding ]
Hanoi
Dat is ook idd niet het plan hoor... daarom heb ik dus een zakcentje achter de hand, maar wil het liefst toch een beetje binnen budget blijvenquote:Op woensdag 24 september 2014 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hou maar rekening met een forse meerprijs voor die dagen in Angkor, en geen 55 dollar. Want naast de entree van Angkor voor 3 dagen, moet je ook rekening houden met het vervoer daarnaartoe. Je kunt best 1 dag met de fiets doen, maar de andere dagen als je naar de tempels verder weg gaat, zul je wel een taxi/tuktuk moeten nemen. Sommige tempels liggen 70 km van Siem Reap vandaan,
Ik zou dit overigens wel gewoon mee budgetteren want het zijn erg mooie tempels en een stuk rustiger dan de hoofdtempels rondom Siem Reap. Het zou zonde zijn om die niet mee te pakken als je daar bent omdat je een paar tientjes wilde besparen op je reis.
Goeie tip, thanksquote:Op woensdag 24 september 2014 10:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb juist de mening dat je Halong Bay altijd 2 nachten moet doen. Met 1 nacht zit je effectief slechts 24 uur op de boot (van 12 uur tot 12 uur) en zie je echt heel weinig van het gebied. Je vaart dan eigenlijk naar de lelijke grot en vaar je nog wat rond daaromheen, slapen daar in de baai en dan ga je weer terug. Bij 2 nachten vaar je nog door naar Cat Ba Island, zie je veel meer van het gebied en heb je meer waar voor je geld.
Ik zou overigens niet voor de goedkoopste kiezen, dat zie je altijd terug in de boot waar je op vaart en het eten wat je krijgt. Betaal liever enkele tientallen dollar extra voor een luxe fijne boot, airco (indien het erg heet is) en goed vers eten. Wij betaalden toendertijd 80 dollar p.p. voor 2 nachten voor een vrij luxe trip. Weet niet wat nu de prijzen zijn
Ja, omdat het zo lang geleden haal ik ook prijzen door elkaar. Ik dacht dat het 40 dollar p.p. was voor 1 dag, maar dat is dus voor 2 personen. Wil dat nog wel eens door elkaar halen omdat ik met 2 personen aan het reizen was.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:36 schreef Retarded het volgende:
[..]
Dat is ook idd niet het plan hoor... daarom heb ik dus een zakcentje achter de hand, maar wil het liefst toch een beetje binnen budget blijvenals ik echt graag iets wil doen, dan ga ik het hoe dan ook doen.
/edit: overigens zijn de 3-dagen tickets voor Ankor Wat 40 dollar/33 euro. Dat is dus maar 11 euro per dag. Komt idd nog wel vervoer bij enzo, maar valt toch wel mee hoor
Wel 7 jaar geleden, kan best wel wat duurder zijn geworden natuurlijkquote:Op woensdag 24 september 2014 13:55 schreef Retarded het volgende:
[..]
Goeie tip, thanks80 dollar voor 2 nachten voor die excursie valt dan nog meer vind ik!
Hoi an hoor ik van veel mensen dat dat erg de moeite waard is! Ga er zeker heenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:22 schreef LoveProfuzion het volgende:
Net paar dagen terug uit Vietnam. Prachtig land, geweldige lieve en leuke mensen.
Hanoi - Halong Bay (3 dagen) - Hanoi - Binh Vinh - Hoi An- Lang Co- Hoi An- HCMC
we vonden hoi an zo lekker rustig dat we er vrij lang zijn gebleven..8 dagen.
Hoi An moet je ook voornamelijk 's avonds zijn, dan is het veel sfeervoller. Ik heb me 4 dagen prima vermaakt in Hoi An met o.a. beetje relaxen, rondlopen, lekker eten, strand hangen, etc.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:40 schreef Ener-G het volgende:
Hoi An centrum is wel megatoeristisch, het is net Volendam waar de touringcars af en aan rijden. Daar moet je wel van houden, wij vonden het opzich wel leuk voor een middagje.
Tja je hebt de standaard plekken, maar eigenlijk vond ik het het meest indrukwekkend om in Hue rond te lopen en daar in de monumentale stad de kogelgaten te zien zitten. Niet dat er verder veel te zien is van de oorlog daar; daarvoor kun je beter naar de cu chi tunnels gaan. Dat is echter weer zo toeristisch dat me dat al snel tegenstond (al blijft het indrukwekkend om door die tunnels te kruipen).quote:Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er echte must-see plekken die te maken hebben met de oorlog? Iemand ervaring?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |