Ja, en in die wanstaltige grot die iedereen bezoekt. Maar verder zit je op een boot en heb je helemaal geen last van druktequote:Op woensdag 9 juli 2014 09:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Halong ook weer prachtige uitzichten. Dat er nog andere boten in de buurt zijn? Boeie. De drukte merkte ik eigenlijk alleen bij het aankomen in de haven en om de boot op te komen.
Persoonlijk vond ik dit de grootste farce van mijn hele bezoek aan Vietnam, maar ik denk dat mijn bezoek aan Angkor Wat 2 weken daarvoor daar ook wel mee te maken heeft. Zo ziet het er mooi uit, en de omgeving is ook mooi, maar in mijn beleving waren het echt alleen ruïnes en niks in vergelijking met Angkor.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:16 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vond de My Son tempels ook erg indrukwekkend. Dit Unesco tempelcomplex is makkelijk te bereiken met een dagexcursie vanaf Hoi An.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I know, we hebben het precies zo gedaan, zelf een brommertje gehuurd en er zelf naartoe gereden. Ik vond de trip ernaartoe indrukwekkender dan de tempels zelf...quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:24 schreef oxylus11 het volgende:
Ik heb My Son inderdaad voor Angkor Wat bezocht. Misschien haalt het het niet bij die tempels, maar toch nog steeds zeer bijzonder en ook weer totaal anders qua bouw en stijl dan Angkor. Bovendien is het maar een dagexcursie op 20 km van Hoi An. Je kan zelfs dezelfde dag nog op het strand liggen terwijl je sóchtends je cultuur gesnoven hebt.
Jammer dat Nha Trang al vast staat, 1 nachtje was ook voldoende geweest. Of sterker nog, had het overgeslagen en was 3 dagen naar Da Lat gegaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:01 schreef Barreltje het volgende:
Is er ook iemand die in de de-militarised-zone (DMZ) is geweest?
of heb ik er over heen gelezen
wij willen Danang, Hoi an en Hue EN de DMZ bekijken in 5 dagendus is de vraag of de DMZ de moeite waard is
Voorlopige route:
Bangkok ( 3 nachten)
Hanoi ( 2 nachten)
Bac Ha /Sapa ( 3 nachten incl 2 nacht treinen)
Halong ( 1 nacht)
Cruise Halong bay ( 2 nachten)
[Binnenlandse vlucht Haiphong - Da Nang]
Danang/Hue/Hoi An (4 nachten)
[Binnenlandse vlucht Da Nang- Nha Trang ]
Nha Trang ( 3 nachten)
[Binnenlandse vlucht Nha Trang - Ho Chi Minh City]
HCMC ( 3 nachten)
Bangkok (1 dag)
dikgedrukt staat al vast
Wij zijn niet de "typische" backpackers en doen een aantal dingen liever met het vliegtuig
MAAR het hoeft allemaal niet schreeuwend duur te zijn
tips??
DaNang kun je overslaan. Vliegen naar Hue voor een DMZ tour met een gids met Noord Vietnamese blik is wel een aardige eyeopener. Maar realiseer je dat er buiten de tunnels, museum annex overwoekerde runway niet zo heel veel meer te zien is. Hamburgerhill is een overwoekerde rots waar je niet op mag. Ik zou het overslaan en lekker 4 dagen in Hoi An relaxen. En Nha Trang zou ik echt cancellen als je niet van Benidorm houdt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:01 schreef Barreltje het volgende:
Is er ook iemand die in de de-militarised-zone (DMZ) is geweest?
of heb ik er over heen gelezen
wij willen Danang, Hoi an en Hue EN de DMZ bekijken in 5 dagendus is de vraag of de DMZ de moeite waard is
Wij zijn niet de "typische" backpackers en doen een aantal dingen liever met het vliegtuig
OK, ieder z'n meug. En ja je kunt naar Hue vliegen. Vandaar met de bus naar Hoi An is iets van 3 uur en een taxi vandaar naar Da Nang airport kost je ook niet veel.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef Barreltje het volgende:
we gaan JUISt naar nha trang om op het strand te liggen. dat komt wel goed dus
( en we zitten niet in nha trang zelf maar op het eiland er voor ( die met het waterpark etc)
danang staat op de lijst omdat je vanaf daar moet vliegen?? kan je ook op Hue vliegen dan?
Vinpearl! Leuk waterparkquote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef Barreltje het volgende:
( en we zitten niet in nha trang zelf maar op het eiland er voor ( die met het waterpark etc)
danang staat op de lijst omdat je vanaf daar moet vliegen?? kan je ook op Hue vliegen dan?
Nha Trang is ook wel chil en Da Lat ligt dan op de route. Ik heb beide een dagje gedaan, maar mijn schoonvader is erg bekend met het gebied dus die had ook een superefficiente rondleiding en die kende de adresjesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Jammer dat Nha Trang al vast staat, 1 nachtje was ook voldoende geweest. Of sterker nog, had het overgeslagen en was 3 dagen naar Da Lat gegaan.
Ik ben niet bij DMZ geweest, weet niet of het de moeite waard is. Danang is overigens ook weinig bijzonders, hoef je geen tijd aan te besteden
Met Sapa bedoelde ik eigenlijk gewoon de gehele omgeving daar. De 'steden' zijn toch enkel je vertrekpunt, dus maakt weinig uit denk ik. Je hebt verschillende trekkingen, ook qua moeilijkheid, maar over het algemeen valt dat allemaal wel mee. Ook een beetje afhankelijk van het weer wat je hebt, laatste nacht had het behoorlijk geregend en dan wil het wel eens een beetje glad zijn. Ik denk dat alle trekkingen wel te doen zijn tenzij je kilo's aan overgewicht met je meezeult.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Barreltje het volgende:
Beter Sapa doen dan Bac Ha?
En zo'n trekking , is dat een beetje een wandeling of moet je er een goede conditie voor hebben??
Ik ken Bac Ha niet maar Sapa was toch wel het hoogte puntje van Vietnam voor mij... Ik kan je dan ook zeker Sapa Sisters aanraden en dan met name onze tourguide Mu. Je betaald iets meer maar ze neemt je wel mee naar plekken waar de meeste toeristen niet komen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Barreltje het volgende:
Beter Sapa doen dan Bac Ha?
En zo'n trekking , is dat een beetje een wandeling of moet je er een goede conditie voor hebben??
Als je een bed hebt, dikke prima. Dit ticket was één van de weinige dingen die wij in Nederland al hadden geregeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef Barreltje het volgende:
praktische vraag :
veel touroperators zeggen dat je alleen een kleine rugzak mee moet nemen naar SAPA. waar laat je je grote rugzak dan?
en hoe comfortabel is de sleeper train?
had je het hotel voor 3 dagen doorbetaald? of gewoon waar je geslapen had voordat je naar sapa ging?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je een bed hebt, dikke prima. Dit ticket was één van de weinige dingen die wij in Nederland al hadden geregeld.
Wij hadden onze grote tas in het hotel in Hanoi achtergelaten
Die sleeper was prima.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef Barreltje het volgende:
praktische vraag :
veel touroperators zeggen dat je alleen een kleine rugzak mee moet nemen naar SAPA. waar laat je je grote rugzak dan?
en hoe comfortabel is de sleeper train?
ghehe omdat het op het internet staat dat de tour operators liever niet hebben dat die tas mee gaatquote:Op zondag 20 juli 2014 16:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die sleeper was prima.
Een grote rugzak achterlaten in een hotel is bijna nooit een probleem, aangezien het hotel dan weet dat je waarschijnlijk terugkomt (=business!). Het ontgaat me alleen waarom je niet gewoon je spullen wilt meenemen naar Sapa, tenzij je een meerdaagse trek gaat doen. Je kunt prima dagtochten lopen vanuit Sapa zelf. Guide is ook nergens voor nodig.
Sommige touroperators bieden je aan om je tas bij hen in Sapa te laten. Je kan daar zelfs gratis douchen. Weet niet of ze dat allemaal doen maar Sapa Sisters in ieder geval welquote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ghehe omdat het op het internet staat dat de tour operators liever niet hebben dat die tas mee gaat
als het geen probleem is neem ik dir ugzak liever mee natuurlijk ( al hoef ik daar ook niet een hele dag mee te zeulen)
is dat te doen om zelfstandig dagtochten te regelen/lopen? ik bedoel.. het is geen panama ofzo??
Ja als je op een georganiseerde reis gaat dan weet ik natuurlijk niet wat voor eisen ze verder aan je gaan stellen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ghehe omdat het op het internet staat dat de tour operators liever niet hebben dat die tas mee gaat
als het geen probleem is neem ik dir ugzak liever mee natuurlijk ( al hoef ik daar ook niet een hele dag mee te zeulen)
Ik heb prachtige wandelingen (dagtochten) gemaakt vanuit Sapa, gewoon in m'n eentje. Het is geen jungle ofzo waar je verdwaalt en wordt opgevreten door wilde beesten maar een bewoond en in cultuur gebracht gebied. In het onwaarschijnlijke geval dat je verdwaalt dan loop je naar het dichtstbijzijnde huis en vraagt de wegquote:is dat te doen om zelfstandig dagtochten te regelen/lopen? ik bedoel.. het is geen panama ofzo??
Just my 2 cents, ga dan een paar dagen extra naar Hoi An, stranden zijn beter daar.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef Barreltje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |