abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135106534
Nou, de titel van dit topic zegt het eigenlijk al een beetje. Mijn relatie van 2,5 jaar is anderhalve week geleden uitgegaan, en ik begin weer een beetje bij te draaien enzo :) Nou vroeg ik me af, is het mogelijk om nog vrienden te zijn met je ex zonder dat het constant zo ongemakkelijk zal worden? Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe lang moet je wachten tot je iemand kan benaderen. Hij wilde zelf vrienden blijven, maar het contact tussen ons is volledig weg. Uiteraard wordt het geen 'vrienden zijn' tot mijn gevoelens voor hem volledig weg zijn. En hoe moet je zo'n iemand op dat moment benaderen? Na hoeveel tijd?
One day, we will find a place where our dreams and reality collide.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:33:50 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135106750
Is mij nooit gelukt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135106822
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Is mij nooit gelukt.
Wat heb je geprobeerd dan?
pi_135106827
Het schijnt weleens voor te komen dat je ex je beste vriend(in) wordt... Dat gaat je alleen maar lukken als geen van beide personen nog gevoelens voor de ander heeft denk ik.

Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken. Je volgende vriend(in) zal het ook leuk vinden dat je nog contact met je ex hebt (not). :P
  zondag 5 januari 2014 @ 16:37:04 #5
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135106867
gewoon laten zitten
pi_135106927
Het lukt zelden en als het al lukt blijkt het in de praktijk vaak alsnog fout te gaan als er nieuwe partners in het spel komen.
pi_135106977
Ik zou het niet doen, geeft alleen maar gezeik. Zeker als je weer een nieuwe relatie hebt. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe vriendin vriendjes blijft met d'r ex. Ik heb dat atijd storend gevonden.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:41:06 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135106987
Het is mogelijk, maar je voelt al wel aan dat er een hoop potentiële problemen zijn.

Ik denk dat bij zo'n wens om vrienden te blijven vaak de hoop op een lijmpoging een rol speelt. Dat kan teleurstelling opleveren; in zo'n geval is afstand nemen misschien gezonder. Dus kijk eerlijk naar je eigen redenen om close te willen blijven.

De 'uitmaker' zal meestal wel zeggen dat hij/zij vrienden wil blijven, maar dat lijkt mij meestal een leugentje om bestwil. Je komt wel over als een enorme klootzak als je zegt dat je dat NIET wil. In de praktijk betekent het dus niet zo veel.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_135107002
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Het schijnt weleens voor te komen dat je ex je beste vriend(in) wordt... Dat gaat je alleen maar lukken als geen van beide personen nog gevoelens voor de ander heeft denk ik.

Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken. Je volgende vriend(in) zal het ook leuk vinden dat je nog contact met je ex hebt (not). :P
Ik weet het, maar het is balen want we konden wel gewoon plezier hebben, en dat wil ik niet weggooien. (vriend) En je hebt gelijk, maar ik wil voorlopig niet aan een relatie beginnen. En als ik die weer krijg.. Dan moet hij me maar vertrouwen..
  zondag 5 januari 2014 @ 16:41:58 #10
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135107025
Je kan het proberen maar het hangt er vanaf hoe sterk je bent en hoeveel wilskracht je daarvoor hebt. Makkelijk is het niet.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135107041
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:40 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Ik zou het niet doen, geeft alleen maar gezeik. Zeker als je weer een nieuwe relatie hebt. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe vriendin vriendjes blijft met d'r ex. Ik heb dat atijd storend gevonden.
Dat is niet leuk nee, ik bedoel ook niet 'beste vrienden' worden opeens, ik wou gewoon dat we in een ruimte konden zijn zonder dat een van ons het in zijn of haar broek doet of we elkaar bijten of wat dan ook..
pi_135107054
Ik ben super bevriend met mijn ex.

Eerste anderhalf jaar was het ook nog sex met de ex , daarna groeide we steeds meer uit elkaar en werden we steeds betere vrienden.

En nu is ze denk ik van de dames die ik ken mijn beste vriendin.
Als je van beren leren kan van slimme beren leren kan is dat iets wat je echt proberen moet !
pi_135107057
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef Spongeboss het volgende:
Je kan het proberen maar het hangt er vanaf hoe sterk je bent en hoeveel wilskracht je daarvoor hebt. Makkelijk is het niet.
We zullen het zien, heb zoiets nooit geprobeerd, eerst maar eens wat weekjes laten zakken lijkt me?
  zondag 5 januari 2014 @ 16:43:08 #14
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_135107062
Bij mij was het pas na een jaar of twee. Was okee, maar zie hem meer als een kennis dan als een vriend eerlijk gezegd. Als je een vrij lange relatie hebt gehad is het af en toe nog wel eens leuk om te horen hoe het gaat met de ander. Verjaardag wel eens geprobeerd maar dat was echt te ongemakkelijk, vooral omdat daar nog een foto in huis hangt waar ik op sta (woont thuis). Een hechte vriendschap zou ik me niet kunnen voorstellen.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:43:39 #15
419250 Spongeboss
pi_135107080
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef littlelightson het volgende:

[..]

We zullen het zien, heb zoiets nooit geprobeerd, eerst maar eens wat weekjes laten zakken lijkt me?
Jawel je hoeft elkaar ook niet de deur plat te lopen. Het hangt er ook vanaf hoe gehecht je aan haar bent en of je het goed kan hebben als ze met een ander is.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:43:50 #16
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135107086
Nee.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_135107128
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Jawel je hoeft elkaar ook niet de deur plat te lopen. Het hangt er ook vanaf hoe gehecht je aan haar bent en of je het goed kan hebben als ze met een ander is.
Hem :3, ik ben een zij.. Maar, maakt niet uit, als ik vrienden wil zijn met die persoon, zou ik dat toch echt moeten leren slikken, en verliefdheid wordt na zekere tijd ook wel minder
pi_135107164
Vast wel, maar mij nooit gelukt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_135107349
Ik zie het best veel om me heen en voor mij is het ook logischer om wel bevriend te blijven, dan totaal niet bevriend te blijven (zoals bij mij zelf het geval was).
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_135107384
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie het best veel om me heen en voor mij is het ook logischer om wel bevriend te blijven, dan totaal niet bevriend te blijven (zoals bij mij zelf het geval was).
Na een relatie waren jullie dan meteen vrienden en verliep dat allemaal soepeltjes? Of hebben jullie een tijd geen contact meer gehad of zoiets... (Zo ja, hoelang?)
pi_135107412
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:52 schreef littlelightson het volgende:

[..]

Na een relatie waren jullie dan meteen vrienden en verliep dat allemaal soepeltjes? Of hebben jullie een tijd geen contact meer gehad of zoiets... (Zo ja, hoelang?)
Je leest het verkeerd. Bij mij kwam er geen vriendschap van. Bij een aantal goede vrienden om me heen juist wel.

Bij hen zag ik dat beide partijen even wat tijd apart nodig hadden en elkaar daarna weer opzochten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 5 januari 2014 @ 16:54:44 #22
419250 Spongeboss
pi_135107473
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef littlelightson het volgende:

[..]

Hem :3, ik ben een zij.. Maar, maakt niet uit, als ik vrienden wil zijn met die persoon, zou ik dat toch echt moeten leren slikken, en verliefdheid wordt na zekere tijd ook wel minder
Oh mijn excuses ik dacht dat het blauwe poppetje een hij was. Maar dat is natuurlijk onzijdig mijn excuses ik zie blauw altijd als een jongetje komt door de beschuit met muisjes.

Wat ik je dan mee kan geven is het dat het ook wel aan hem ligt kan hij het aan als jij een ander krijgt. Ik weet niet in hoeverre hij van jou houdt. Of nog gevoelens heeft of waarom het allemaal stuk is gelopen.

Ik wens je veel succes en het beste ermee!
pi_135107482
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. Bij mij kwam er geen vriendschap van. Bij een aantal goede vrienden om me heen juist wel.

Bij hen zag ik dat beide partijen even wat tijd apart nodig hadden en elkaar daarna weer opzochten.
Ow oke, sorry xd ik las inderdaad verkeerd. Toch bedankt :)
pi_135107524
Daar heb ik ook eens een topic over gemaakt nadat het uitging met mijn ex. Bijna iedereen hier zei toen dat ik er geen energie in moest steken omdat vriendschap vaak toch niet lukte. Ik heb het wel geprobeerd en aan het begin ging het nog wel, maar mijn ex heeft zich daarna nogal als een klootzak gedragen dus nu hebben we geen contact meer.
Mijn advies: alleen als je er beide achter staat en moeite voor wil doen is een vriendschap het onderhouden waard.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_135107563
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:54 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Oh mijn excuses ik dacht dat het blauwe poppetje een hij was. Maar dat is natuurlijk onzijdig mijn excuses ik zie blauw altijd als een jongetje komt door de beschuit met muisjes.

Wat ik je dan mee kan geven is het dat het ook wel aan hem ligt kan hij het aan als jij een ander krijgt. Ik weet niet in hoeverre hij van jou houdt. Of nog gevoelens heeft of waarom het allemaal stuk is gelopen.

Ik wens je veel succes en het beste ermee!
Ik moet nog even uitvinden hoe deze hele site werkt :/ Dat blauwe poppetje was niet de bedoeling xd Maar dankje wel! :)
pi_135107577
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Daar heb ik ook eens een topic over gemaakt nadat het uitging met mijn ex. Bijna iedereen hier zei toen dat ik er geen energie in moest steken omdat vriendschap vaak toch niet lukte. Ik heb het wel geprobeerd en aan het begin ging het nog wel, maar mijn ex heeft zich daarna nogal als een klootzak gedragen dus nu hebben we geen contact meer.
Mijn advies: alleen als je er beide achter staat en moeite voor wil doen is een vriendschap het onderhouden waard.
Oké dankje :)
  Eindredactie Games zondag 5 januari 2014 @ 17:02:05 #27
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_135107711
Kan wel. Ben zelf nog bevriend met twee exen, niet allerbeste matties ofzo maar toch wel regelmatig contact en af en toe afspreken. Alhoewel het bij de laatste wel zo is dat er gedurende de relatie al een beetje sprake was van wederzijds 'gefriendzoned' en dat ook de reden was van de breakup, waar we beide weinig moeite mee hadden. Relaties resp. 10 en 6 jaar geleden, roughly.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_135107726
Zolang er bij een van de 2 nog gevoelens in het spel zijn zou ik er niet aan beginnen.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:11:44 #29
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_135108070
Ik ken veel mensen (mezelf incluus) die nog vrienden zijn met exen. Maar ik ken niemand die dikke maatjes is met een ex. Wat ik wel zie is dat er na een periode van rust weer contact kan zijn, en dat dit meestal een soort oppervlakkige vriendschap oplevert waarbij je netjes met elkaar omgaat, en af en toe ook persoonlijk afspreekt, maar niet vaak. Een beetje vage vriend, zeg maar :P

Ik heb er zelf ook geen moeite mee als mijn partner contact heeft met een ex (tenzij wel heel intiem...) en ik vind het zelf wel prettig om normaal om te gaan met exen. Als de gevoelens echt weg zijn en de breuk verwerkt is, uiteraard. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 5 januari 2014 @ 17:35:34 #30
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_135109112
Vrienden blijven met een ex is een beetje als je dode hond knus op je kamer laten liggen.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:36:11 #31
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135109133
Het is mij iig nooit gelukt. Heb beide exen op Facebook, echter veel gepraat wordt er niet. Ze hebben al een nieuwe relatie en een kind, ik ben vrijgezel en dat houd ik ook zo. Mijn ervaring is ook dat je niet echt vrienden wordt, eerder kennissen van elkaar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135110176
Waarom zou je het willen? Geen andere vrienden?
In 9 van de 10 gevallen gaat het niet goed.
  Eindredactie Games zondag 5 januari 2014 @ 18:07:46 #33
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_135110469
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je het willen? Geen andere vrienden?
In 9 van de 10 gevallen gaat het niet goed.
In het geval van TS lijkt het me ook allerminst verstandig omdat het nogal recentelijk beëindigd is.

Ik moet altijd een beetje grinniken wanneer mensen hun persoonlijke ervaringen als feit gaan presenteren dat vrienden met exen niet mogelijk is. Beetje dezelfde plank als platonische relaties tussen man en vrouw die niet mogelijk zouden zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje getuigen van een zandbakland-mentaliteit, alsof je als man je driften onder geen beding zou kunnen bedwingen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_135111345
Ik ben nog goede vrienden met mijn ex die ondertussen een nieuwe vriend heeft en ik een nieuwe vriendin. Zien elkaar nog 1 of 2 keer in de week ongeveer. Gaat goed :)
pi_135111383
Nope hooguit goede kennissen die bij toevallig tegen komen wel samen een drankje kunnen doen op het terras :)
pi_135111801
Ik denk dat je zoiets sowieso niet geforceerd moet gaan lopen beloven/proberen. Dat loopt zo, of dat loopt niet zo. Als het niet al te rot is uitgegaan zou ik er geen problemen mee hebben verder om normaal contact te hebben, maar ik zou ook niet per se ineens beste vriendjes hoeven te worden tenzij dat zo groeit omdat je door je hobbies of andere contacten nog veel in (goed) contact blijft. Als je het moet gaan proberen en er aan moet gaan werken zou ik 't laten.
Ja doei.
pi_135115519
Heb het geprobeerd. Op een gegeven moment waren we ook werkelijk erg goede vrienden, tot mevrouw een relatie kreeg. Ik zag of hoorde haar nooit meer. Kreeg geen of vage/korte antwoorden als ik appte en mevrouw had ineens geen tijd meer voor gemaakte afspraken. Heb haar nu verwijderd uit mn leven en het bevalt me prima.

Je moet het idd pas proberen als bijde werkelijk en oprecht er voor open staan, zo niet dan zou ik er niet aan beginnen
Swek
  zondag 5 januari 2014 @ 21:09:06 #38
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_135120312
Sowieso is ook de situatie per persoon totaal verschillend. Als beide personen eigenlijk een totaal eigen leven hebben, maar elkaar toevallig een keer ontmoet hadden en daaruit een relatie is voortgekomen en vervolgens toch nog hun eigen levens behouden hadden (grotendeels dan), is de kans op vriendschap vrij klein (je moet namelijk zelf actief elkaar opzoeken... is niet handig na een break-up)
Mocht je elkaar hebben leren kennen via verenigingen, of dezelfde vriendengroep etc... waarbij je elkaar onvermijdelijk weer tegen komt is het wel mogelijk. Maar dit hangt weer natuurlijk van af hoe het uit is gegaan en de karakters van beide personen.
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
  zondag 5 januari 2014 @ 21:15:36 #39
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135120734
Ik heb nog maar één officiele 'ex', en nee, geen vriendschap meer mogelijk na een hoop (gerechtelijk) gezeik tijdens/na het scheidingsproces. Meneer ontpopte zich toen als een totale op geld beluste harrie en ik hoef 'm dus echt nooit meer te zien.

Maar het kan ook zeker anders. Mijn huidige vriend is nog altijd goed bevriend met zijn ex van een ruime 10 jaar geleden, en ze is inmiddels ook een vriendin van mij. We gaan vaak samen wandelen, bezoeken samen feestjes, helpen ellkaar met klussen en dergelijke. ^O^
Mijn vriend zegt altijd dat zij beiden destijds niet 'klaar' waren voor een relatie, inmiddels zijn beiden hun eigen weg gegaan (ook qua relaties dus) en is er weer sprake van een goede vriendschap.

Ik denk dat motorbloempje het goed heeft uitgedrukt: proberen een vriendschappelijke omgang met de 'ex' te pushen gaat waarschijnlijk niet lukken, maar als je de tijd zijn werk laat doen, je komt elkaar weer tegen en je blijkt samen toch nog iets van plezier te ondervinden in het beleven van gezamenlijke hobby's, dan is het zeer wel mogelijk.
Als je maar vooral niets probeert te forceren!

[ Bericht 6% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-01-2014 21:21:41 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135121999
Heb zelf nog een hele sterke band met een meisje waar ik 1 jaar iets mee heb gehad. Verder is er met niemand een band overgebleven, en nee je vriend/vriendin gaat het niet leuk vinden als je contact blijft houden.
pi_135125267
Ik ken mensen die nog steeds contact hebben met de ex en af en toe een kopje koffie drinken samen, maar ik ben zelf iemand die het contact helemaal verbreekt en geen vrienden kan zijn.
Dit wordt erg gewaardeerd door mijn huidige vriend en hetzelfde heeft hij ook gedaan.

Ik vind dat exen in het verleden moeten blijven en er geen contact meer worden gezocht in welke zin dan ook.
pi_135125528
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat je zoiets sowieso niet geforceerd moet gaan lopen beloven/proberen. Dat loopt zo, of dat loopt niet zo. Als het niet al te rot is uitgegaan zou ik er geen problemen mee hebben verder om normaal contact te hebben, maar ik zou ook niet per se ineens beste vriendjes hoeven te worden tenzij dat zo groeit omdat je door je hobbies of andere contacten nog veel in (goed) contact blijft. Als je het moet gaan proberen en er aan moet gaan werken zou ik 't laten.
Klopt helemaal. Mijn ex en ik zien elkaar doordat we samen in een vereniging zitten en samen salsa dansen. Gaat erg goed en mochten we beide tijd hebben, spreken we heel af en toe daarnaast ook nog wat af. :)
  zondag 5 januari 2014 @ 22:56:10 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135127121
Ik kom.dr nog.wel eens tegen omdat haar beste vriendin gaat trouwen met 1 van mn maten. Dan maken we ff een babbeltje maar meer ook niet. Kan t me niet voorstellen dat we nog op regelmatige basis contact zouden hebben.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135136639
Ik heb het een keer geprobeerd en sindsdien doe ik dat liever niet. Voorbij is voorbij.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_135137318
Ik ben goede vrienden met twee exen, die het op hun beurt prima kunnen vinden met mijn huidige vriendin, en ik kan het weer goed vinden met hun huidige partners. Het kan wel. Het ligt gewoon aan de karakters van de betrokken personen.
pi_135137379
Waarom zou je in godsnaam met je ex vrienden willen zijn? :')
pi_135137383
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef Smack10 het volgende:
Waarom niet?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_135137419
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ja dan kan je net zo goed bij elkaar blijven toch?
pi_135137431
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef Smack10 het volgende:
Een relatie hoeft niet altijd te eindigen in of door een drama. Realiseren dat je op relatiegebied andere verwachtingen hebt en daarna in goed overleg uit elkaar gaan hoeft niet per se te betekenen dat je vervolgens niet meer met elkaar om kunt gaan. Zoals ik hierboven al zei: op het moment dat je het geforceerd moet gaan doen doe je m.i. iets fout, maar als dat zo werkt, vanzelf, mwah.
Ja doei.
pi_135137473
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee? Een liefdesrelatie is wat anders dan een vriendschap.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_135137481
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vrienden zijn is toch iets heel anders dan verliefd zijn en een relatie hebben?

Als je aan het einde van je relatie meer broer en zus bent dan een verliefd stelletje kan het best de moeite waard zijn om de vriendschap te blijven onderhouden.
pi_135138163
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Een relatie hoeft niet altijd te eindigen in of door een drama. Realiseren dat je op relatiegebied andere verwachtingen hebt en daarna in goed overleg uit elkaar gaan hoeft niet per se te betekenen dat je vervolgens niet meer met elkaar om kunt gaan. Zoals ik hierboven al zei: op het moment dat je het geforceerd moet gaan doen doe je m.i. iets fout, maar als dat zo werkt, vanzelf, mwah.
Nee dat hoeft inderdaad niet altijd, maar in een relatie komen gevoelens kijken en zolang die er zijn is het altijd een wat twijfelachtige situatie.

Hoevaak gaan mensen in goed overleg uit elkaar? Vaak werken mensen naar uitmaken toe en als ze het dan uiteindelijk uitspreken zijn ze gewoon helemaal klaar met de relatie. En als het je niet meer uitmaakt hoe de ander zich voelt dan heb je ook geen interesse meer in een band in de vorm van vriendschap.

Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet kan maar ik denk dat sommige mensen een beetje naiëf zijn wat dit betreft. ;)
pi_135138223
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee dat hoeft inderdaad niet altijd, maar in een relatie komen gevoelens kijken en zolang die er zijn is het altijd een wat twijfelachtige situatie.

Hoevaak gaan mensen in goed overleg uit elkaar? Vaak werken mensen naar uitmaken toe en als ze het dan uiteindelijk uitspreken zijn ze gewoon helemaal klaar met de relatie. En als het je niet meer uitmaakt hoe de ander zich voelt dan heb je ook geen interesse meer in een band in de vorm van vriendschap.

Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet kan maar ik denk dat sommige mensen een beetje naiëf zijn wat dit betreft. ;)
Oh, dat zeker! Dat zijn dus ook die mensen die dat 'moeten proberen', en 'elkaar laten beloven'. Het werkt of het werkt niet. Daar moet je niet aan gaan zitten beloven of trekken.
Ja doei.
pi_135138249
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:53 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Vrienden zijn is toch iets heel anders dan verliefd zijn en een relatie hebben?

Als je aan het einde van je relatie meer broer en zus bent dan een verliefd stelletje kan het best de moeite waard zijn om de vriendschap te blijven onderhouden.
Als je zus en broer bent geworden dan is het al veel eerder misgegaan.

Ik zie geen enkele reden om een vriendschap te onderhouden met een ex, daar ben ik te direct en eerlijk voor en ik hou niet van dat schijnheilige gedoe.

Bij mij is over ook echt 0 contact of ook maar bezig zijn/denken aan die ander.
pi_135138399
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden om een vriendschap te onderhouden met een ex, daar ben ik te direct en eerlijk voor en ik hou niet van dat schijnheilige gedoe.

Waarom is het schijnheilig? Als je beide dezelfde intenties hebt is er toch niks schijnheiligs aan? Begrijp ook niet wat eerlijkheid en direct zijn er mee te maken hebben.

Mijn vriend is nog steeds heel goed bevriend met een ex van hem. Juist omdat hij zo eerlijk is geloof ik niet dat er nog iets anders achter zit dan alleen vriendschap, en heb er dus geen moeite mee dat hij nog met haar omgaat.
pi_135138903
quote:

[..]

jij denkt nooit aan je exen? ;(
compact en kleverig.
pi_135138952
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben goede vrienden met twee exen, die het op hun beurt prima kunnen vinden met mijn huidige vriendin, en ik kan het weer goed vinden met hun huidige partners. Het kan wel. Het ligt gewoon aan de karakters van de betrokken personen.
Dit, ik ook ben goede vrienden met 2 exen, waarvan ik beide zelfs wekelijks praat en het ook goed kan vinden met hun partners. Dikke lol zelfs!

Ook kom ik er nog vaak genoeg over de vloer, blijf ik er pitten, mee op stap, etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 januari 2014 @ 11:47:11 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135138982
Met sommige wel, met sommige niet. Zo simpel is het :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_135139008
quote:

[..]

Persoonlijk vind ik het enorm zonde van alle tijd die je in zo'n relatie hebt gestopt, 4,5,6,7 jaar waar je bijna elke dag met zo'n figuur op stap bent. En dan poef, geen contact meer?

Ik ben blij dat ik 2 van mijn exen altijd nog kan bereiken domweg omdat ze me door die lange tijd gewoon goed kennen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_135171150
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij denkt nooit aan je exen? ;(
Sorry lief scharreltje ;(
pi_135171219
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit, ik ook ben goede vrienden met 2 exen, waarvan ik beide zelfs wekelijks praat en het ook goed kan vinden met hun partners. Dikke lol zelfs!

Ook kom ik er nog vaak genoeg over de vloer, blijf ik er pitten, mee op stap, etc.
Ik zie het meer als een mogelijke belemmering van het vrije pad dat je dan gaat belopen.
pi_135177509
Ik zal wel uitzondering op de regel zijn. Ik ben 27, mijn ex 29. 1 jaar en paar maanden relatie gehad. In harmonie uit elkaar gegaan (hoe moeilijk de keuze ook was) en omdat ik veel gezondheidsdingetjes heb, heeft hij me nooit op een nare manier aan de kant gezet. We wilden ook graag vrienden blijven.

We zijn inmiddels bijna een jaar verder. Helaas ben ik noodgedwongen de halve week van zijn
onderkomen en steun afhankelijk en de andere helft van die van mijn ouders. Het eerste half jaar was moeilijk en pijnlijk. Ik sliep nog vaak bij hem (weliswaar platonisch op de eerste paar maandjes na). In de zomer namen mijn angsten zodanig de overhand (terwijl wij samen gezellig in Barcelona op vakantie waren) dat we bij terugkomst hulp zijn gaan zoeken. Tot de dag van vandaag staat hij voor me klaar. Ik mag slapen wanneer ik wil en dan slaap ik heerlijk op de bank. Knuffelen en andere intimiteiten zijn passé. We kijken nu ook allebei weer naar potentiële dates etc en het voelt op dit moment als vrienden beter dan een stelletje zijn. Het scheelt wel als de interesses overeenkomen, samen allebei even chill bent en veel praat om de situatie regelmatig te evalueren. Gelukkig kan ik heel fijn praten met mijn ex, nu beste vriend.

Met zn zus nog regelmatig contact. Hij ook met mijn ouders. Dusja... het kan maar het ligt er helemaal aan hoe de relatie was, uit welk hout jullie gesneden zijn en hoe graag je wilt vechten voor een mooie kostbare vriendschap.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 03:41:05 #63
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_135177527
Nee.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_135178308
Of het kan ligt aan de situatie en de personen. Maar als 1 van beide nog gevoelens heeft is het vragen om problemen dus ik zou hem pas benaderen als je gevoelens voor hem weg zijn. de kans is er dat je dan überhaupt geen eens interesse meer hebt in vriendschap ,soms willen mensen namelijk graag vrienden blijven omdat ze nog gevoelens hebben en die persoon niet willen los laten.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 07:19:17 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:31:27 #65
419637 Abracadabra93
Leven en laten leven..
pi_135178390
Toen mijn relatie van 11 maanden uit ging, zijn we als vrienden uit mekaar gegaan, maar dit is uiteindelijk niet gelukt. We hebben geen ruzie maar praten ook niet meer met mekaar.. Ergens misschien wel jammer, maar het is goed zo. :)
pi_135179409
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Is mij nooit gelukt.
Mij ook niet. Is volgens mij ook nauwelijks mogelijk.
pi_135179523
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een mogelijke belemmering van het vrije pad dat je dan gaat belopen.
Dat kan. Maar soms ervaren mensen dingen nu eenmaal anders dan jij.
pi_135179543
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat kan. Maar soms ervaren mensen dingen nu eenmaal anders dan jij.
Als het tocht staat er waarschijnlijk een deur of raam open.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:44:45 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135179810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mij ook niet. Is volgens mij ook nauwelijks mogelijk.
Ik zie ook niet helemaal in waarom je dat zou willen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:56:04 #70
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135180059
Is het mogelijk, ja. Maar het is wel retemoeilijk en bij elke nieuwe relatie van welke van jullie twee dan ook zal het weer opnieuw voor frictie zorgen.

Waarom zou je deze toenadering zoeken, laat het los!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135181015
Naar mijn ervaring kan dat niet. De enige vriendschap die ik heb met een ex is ontstaan 3 jaar nadat het uit was, inmiddels beiden al erg lang in een andere relatie. Maar zelfs dan is het anders dan met normale vrienden/vriendinnen.
It's you my love, you who are the stranger
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:12:03 #72
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_135183810
Mijn ex en ik zijn nu bijna drie jaar uit elkaar. Na een relatie van 2,5 jaar. De break up was moeilijk voor hem. Hij wilde niet dat het uitging, ook al ging het slecht tussen ons. We wilden vrienden blijven maar dat leek ijdele hoop. Hij trok het niet om als vrienden met elkaar om te gaan.

Na een half jaar kreeg ik een nieuwe relatie. Mijn ex gunde het me wel, maar vond het toch wel moeilijk. Hij besloot naar het buitenland te gaan voor 8 maanden.

Na die 8 maanden kwam hij terug als een ander mens, Zo gelukkig en relaxed. Hij had me gemist maar zijn gevoelens waren weg. Mijn vriend en ik gingen in die tijd samenwonen en ex heeft zelfs nog geholpen met klussen.

Inmiddels zijn we drie jaar na de break up verder. Mijn vriend en ik gaan trouwen en ex en vriend zijn inmiddels dikke maatjes. Ex komt regelmatig over de vloer en onze vriendschap is gebaseerd op ons huidig contact, niet meer op onze vroegere relatie.

Ik ben echt zo blij dat het zo gelopen is. Mijn ex is belangrijk voor me. Als hij me echt nodig heeft dan laat ik alles vallen en dan ga ik naar hem toe. Mijn vriend weet dit en voelt zich er prima bij. Hij weet dat er van beide kanten geen gevoelens meer zijn. Gelukkig maar, want mijn vriend is het belangrijkst uiteraard. Als hij er problemen mee zou hebben dan zou ik het contact met ex verbreken.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:40:05 #73
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_135184695
Ligt eraan hoe de relatie geëindigd is.
Met mijn eerste en mijn tweede ex-vriendin heb ik best goed contact, maar met mijn laatste ex heb ik geen contact meer, en ik heb ook totaal geen behoefte aan contact met haar.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:41:00 #74
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_135184719
ja

*eigen ervaring*
pi_135184757
Ja dat kan.
Sterker nog ik was getuige op het huwelijk van mijn Ex
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 12:42:38 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135184774
Mogelijk? Ja, mits heel oppervlakkig denk ik. Ik spreek mijn ex af en toe (wat mijn vriendin trouwens niet tof vindt). Maar dat is oppervlakkig bla-bla contact.... bovendien woont ze in Amerika en is afspreken dus geen optie.

Als je ex in dezelfde stad woont en je gaat ook nog eens met hem/haar afspreken enzo terwijl je in een relatie bent....weet ik niet of dat verstandig is. Zal per persoon verschillen denk ik, ik zou het iig niet doen.
pi_135184796
Alleen als beide echt niks meer voor elkaar voelen anders wordt dat echt helemaal niks.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135185818
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik zie ook niet helemaal in waarom je dat zou willen.
Ik ook niet. Het heeft m.i.meer weg van een doekje van het bloeden van degene die het uitmaakt voor het "slachtoffer". Zo van "je bent gedumpt, maar niet janken, want we blijven wel vrienden". Die intentie is er natuurlijk helemaal niet, maar het is dan meer bedoeld om het contact geleidelijk af te laten brokkelen i.p.v. alles abrupt te beëindigen.

Kortom: ik geloof er ook niet in en die behoefte is er ook helemaal niet. Vaak zie je dat er ook weer gedoe komt als één van beiden een nieuwe scharrel heeft.

Ieder zijn eigen weg werkt voor mij veel beter en is ook veel duidelijker. Klaar is klaar en verder ieder z'n eigen leven. Een ex kom ik bij toeval nog weleens tegen. Dan zeg ik 'hallo', maar verder geen behoefte om hele gesprekken aan te gaan. Alles is destijds wel gezegd.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:36:13 #79
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_135186537
Alleen als je vreemd bent gegaan of haar emotioneel hebt gechanteerd, dan maak je gegarandeerd nog een kans om contact met haar te onderhouden! Alleen douchebags krijgen namelijk tweede kansen. Eerlijke mensen met een goed hart niet.
pi_135186624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef hairybeardyman het volgende:
Alleen als je vreemd bent gegaan of haar emotioneel hebt gechanteerd, dan maak je gegarandeerd nog een kans om contact met haar te onderhouden! Alleen douchebags krijgen namelijk tweede kansen. Eerlijke mensen met een goed hart niet.
:')
pi_135186965
Mij is het niet gelukt.
pi_135187039
nee, lukt niet
moet je ook niet willen
pi_135187147
Ik ben met een paar exen goed bevriend gebleven. Dat gebeurt pas - als het gebeut - als je allebei de relatie en vooral de breuk volledig achter je hebt gelaten.
Je moet hem dus eerst helemaal loslaten.
pi_135187304
Dus na tig replies zijn we erachter gekomen dat de ene persoon het wel kan, en de ander niet. Verrassend hoor :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:20:54 #85
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_135188298
In het algemeen is het mogelijk. Er zijn immers mensen die het doen.
...as always
pi_135205867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef hairybeardyman het volgende:
Eerlijke mensen met een goed hart hebben geen tweede kans nodig, die pakken gewoon de eerste kans.
pi_135206103
Als je op normale wijze uit elkaar gegaan bent kan dat prima ja. Ikzelf heb wel een "pauze" van een aantal maanden nodig - uit elkaar gaan blijft emotioneel.

Gelukkig maar overigens. Er is overlap in sociaal leven tussen mij en exen - haat en nijd zou dat nogal vervelend maken.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:05:14 #88
405257 Fred0w
Life is Music
pi_135210497
Bij mij is het 1,5 week geleden uitgegaan na 1,5 jaar relatie.
Ik kan me echt niet indenken dat ik nog een bak koffie met haar zou drinken.

Zodra het uit is, is het bij mij ook echt uit.
pi_135222316
Ik heb het een aantal keren meegemaakt. Met één was er nog een half jaar seks en op bezoek bij elkaar, stappen en zo. Maar dat is helemaal bekoeld toen we weer een nieuwe vriend/vriendin kregen. Heb haar nog wel op Facebook, maar praten eigenlijk niet meer. Een andere is een goede vriendin geworden. Dat kwam ook omdat we een gedeelde vriendengroep hebben, waarmee we samen festivals en optredens bezoeken. Ik kende haar huidige vriend ook al toen wij nog wat hadden, dat scheelt ook. En mijn huidige vriendin kan ook goed met haar. Dus ja, het kan. Maar ik denk dat dan wel alles moet meewerken. (heb er ook één die ik nadat het uitging nog maar 1x heb gezien, en toen probeerde ze mij te ontwijken op een pleintje waar wij als enige liepen...)

Overigens, als jij het hebt uitgemaakt, dan moet je het aan hem laten. En als hij het wil, zit er een best grote kans in dat hij nog hoopt.
pi_135273375
Ik ben nog wel vrienden met twee exen. Beide relaties gingen niet op een relaxte manier uit maar beide mannen kwam ik een paar jaar later per toeval tegen en 't klikte gewoon nog steeds goed, alleen vriendschappelijk en niet meer als meer dan dat. Dus ja, waarom niet? Al is een cooling down periode wellicht wel handig ;)
pi_135274663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef SSJKliko het volgende:
Ik ben nog wel vrienden met twee exen. Beide relaties gingen niet op een relaxte manier uit maar beide mannen kwam ik een paar jaar later per toeval tegen en 't klikte gewoon nog steeds goed, alleen vriendschappelijk en niet meer als meer dan dat. Dus ja, waarom niet? Al is een cooling down periode wellicht wel handig ;)
Nooit gevoel gehad dat er vanuit de kant van de ander meer verwacht werd dan vriendschap? Of is de huidige klik van dermate aard dat het een soort van oppervlakkige is.
pi_135277368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het heeft m.i.meer weg van een doekje van het bloeden van degene die het uitmaakt voor het "slachtoffer". Zo van "je bent gedumpt, maar niet janken, want we blijven wel vrienden". Die intentie is er natuurlijk helemaal niet, maar het is dan meer bedoeld om het contact geleidelijk af te laten brokkelen i.p.v. alles abrupt te beëindigen.

Kortom: ik geloof er ook niet in en die behoefte is er ook helemaal niet. Vaak zie je dat er ook weer gedoe komt als één van beiden een nieuwe scharrel heeft.

Ieder zijn eigen weg werkt voor mij veel beter en is ook veel duidelijker. Klaar is klaar en verder ieder z'n eigen leven. Een ex kom ik bij toeval nog weleens tegen. Dan zeg ik 'hallo', maar verder geen behoefte om hele gesprekken aan te gaan. Alles is destijds wel gezegd.
Dit. Ik snap ook niet waarom je daar bewust aan zou willen beginnen. Ja tuurlijk, je hebt mooie tijden gedeeld, maar dat zal toch nooit meer hetzelfde zijn.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:13:41 #93
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135280081
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:38 schreef Ouder1 het volgende:
Het lukt zelden en als het al lukt blijkt het in de praktijk vaak alsnog fout te gaan als er nieuwe partners in het spel komen.
En altijd het laatste woord.
pi_135280265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef SSJKliko het volgende:
Ja, zoals het bij jou is gebeurd, is het wel een goed uitgangspunt. Je bent dan al over elkaar heen (dat lijkt me toch :')) en dan wil je in de meeste gevallen ook niet meer dan vriendschap, tenzij de vlam weer overslaat. Toch allemaal best tricky. ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_135288761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:05 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Nooit gevoel gehad dat er vanuit de kant van de ander meer verwacht werd dan vriendschap? Of is de huidige klik van dermate aard dat het een soort van oppervlakkige is.
Nee, beide exen hebben een nieuwe partner. Ik niet, maar ik heb geen interesse in mijn exen :)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 03:11:44 #96
366603 Romsel
Sowieso baas!
pi_135304772
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef littlelightson het volgende:

[..]

Ik weet het, maar het is balen want we konden wel gewoon plezier hebben, en dat wil ik niet weggooien. (vriend) En je hebt gelijk, maar ik wil voorlopig niet aan een relatie beginnen. En als ik die weer krijg.. Dan moet hij me maar vertrouwen..
Mijn ervaring is dat het niet werkt.
Je blijft vaak op een bepaalde manier om elkaar heen draaien.

En daarbij, er zijn wel meer mensen met wie je plezier kan hebben toch?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:46:21 #97
399662 noa-noa83
Live-Laugh-Love
pi_135307031
Ik persoonlijk zou geen vrienden met mijn exen kunnen zijn, maar ik kan het wel heel goed begrijpen als de gevoelens voor elkaar helemaal weg zijn dit zou kunnen. Ligt eraan hoe de relatie beëindigd wordt.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:48:45 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135307067
Sommigen kunnen het, anderen niet.. Slotje!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:50:11 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135307099
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:48 schreef Cue_ het volgende:
Sommigen kunnen het, anderen niet.. Slotje!
Dat had de fipo moeten zijn :P.
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:54:12 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135307182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:50 schreef HeatWave het volgende:
Dat had de fipo moeten zijn :P.
I know.. helaas ;(

Neuken dan maar?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:55:59 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135307215
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

I know.. helaas ;(

Neuken dan maar?
We zijn geen exen, dus dat kan zonder problemen :9.
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:56:45 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135307221
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:55 schreef HeatWave het volgende:
We zijn geen exen, dus dat kan zonder problemen :9.
Cool!

Maar gister zeiden we dat het incest zou zijn ;(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:57:10 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135307229
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Cool!

Maar gister zeiden we dat het incest zou zijn ;(
FOK!incest hooguit, niets mis mee B-).
Get woke, go broke!
pi_135307310
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

I know.. helaas ;(

Neuken dan maar?
Ieuw!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:05:29 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135307382
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:01 schreef stbabylon het volgende:

Ieuw!
Stel je niet aan :{w
pi_135307608
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Stel je niet aan :{w
tits or gtfo
pi_135312202
Dat ik hier nog geen antwoord gegeven heb.
Korte antwoord: Ja, het kan
pi_135344372
Mijn ex en ik houden nog contact, we chatten zo nu en dan. We vertellen elkaar over hoe ons leven nu loopt en hebben het zelfs al over daten gehad. (Daten met andere bedoel ik.)
Afspreken met elkaar doen we (nog) niet, wel met andere er bij. We delen een vriendengroep.

Ik denk dat het afhankelijk is van de manier waarop de relatie is verbroken. Bij mij was er geen ruzie maar een bewuste keuze om de relatie te stoppen. Dat maakt het denk ik wel makkelijker om contact te houden.
Over 9000!
pi_135345436
Geen probleem mee. Zo'n 11 jaar een relatie gehad waarbij de spreekwoordelijke koek gewoon op was de laatste tijd. Het zal nu zo'n 8 jaar geleden zijn dat hij hier uit verhuisde en we spreken elkaar bijna elke week nog. Geen gevoelens meer voor elkaar, geen jaloezie, geen problemen. We praten gewoon over nieuwe (mogelijke) liefdes en gunnen elkaar het beste, zeker ook op dat gebied ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_135391687
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:06 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dit. Ik snap ook niet waarom je daar bewust aan zou willen beginnen. Ja tuurlijk, je hebt mooie tijden gedeeld, maar dat zal toch nooit meer hetzelfde zijn.
Yep, mooie tijden, maar da's idd verleden tijd, anders zou je niet uit elkaar gaan. Soms zijn er gewoon momenten dat je mensen het beste moet wensen en afscheid moet nemen.
pi_135426316
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet onmogelijk is. Maar dat het in de regel niet gebruikelijk is. Beter om ieder een ander weg in te slaan.

Ik heb mijn gevoelens geuit een zes weken geleden. Ze kwam met het verhaal dat het 'complicated' was. Ze zei dat ze heel onzeker over zichzelf is. We waren in het begin heel duidelijk en open naar elkaar toe. Toen ik zei dat ik haar leuk vond, bevestigde ze dat ook van haar kant. Maar sinds ze iemand ontmoet heeft op zo'n chat app is het anders geworden. Late reacties op Whatsapp. Bericht 's ochtends en reactie tegen middernacht. Vaak niet meer adhoc kunnen afspreken. En als je daar wat van zei. Ging ze zwaaien met de ik-heb-het-o-zo-druk-op-mijn-werk-kaart. Ze wilde rust voor zichzelf hebben. Ze koos niet voor mij of voor hem, maar voor zichzelf.

Als ik helder kon denken zou ik zeggen een klassiek geval.

Van de week hebben we een eetafspraak staan (hopelijk zegt ze die niet af). Als het aan mij ligt wordt het een heel gezellig etentje zoals vanouds. Na het eten ga ik haar bedanken voor de twee jaar vriendschap en wens haar veel rust in haar leven toe.

Maar ontopic. Vrienden zijn met je ex (of iemand die je leuk vindt) is niet mogelijk.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:35:59 #112
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135426454
't is maar net hoe makkelijk je wegen scheiden. Hoe nauw de connecties waren voordat je het aangelegd hebt.
Na 2,5 jaar met ex-vriendin heeft zij het uitgemaakt. 2 weken daarna soort van betrapt met goeie vriend. Is bijna 2 jaar geleden en die hebben nog wat. Heb e in het begin kunnen uitspugen. Had het nooit aan zien komen. Nu kan ik het goed vinden met nieuwe vriendin en zijn nog allemaal vrienden. Kom zo nu en dan nog bij ex thuis op visite.
:)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135428996
Alles kan, maar ik zou het persoonlijk niet willen. Uit is uit , basta_____!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135429139
Daarom. Exit gesprek houden en doei.
  maandag 13 januari 2014 @ 11:55:35 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135430450
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:04 schreef Tarbot het volgende:
Daarom. Exit gesprek houden en doei.
Bullshit op dit soort zaken zijn geen regels 100% toepasbaar.
Get woke, go broke!
pi_135430827
Dat zal doorgaans heel lastig worden. Eigenlijk sowieso vanaf het punt dat hij of jij met iemand anders begint af te spreken.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:11:57 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135430959
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:07 schreef kapiteintje het volgende:
Dat zal doorgaans heel lastig worden. Eigenlijk sowieso vanaf het punt dat hij of jij met iemand anders begint af te spreken.
Ik heb exen die getrouwd zijn die ik nog regelmatig zie/spreek. :).
Get woke, go broke!
pi_135430996
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb exen die getrouwd zijn die ik nog regelmatig zie/spreek. :).
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat als je uit elkaar gaat dat je er vaak niet op dezelfde manier in staat en dat dit jaloezie/wrok/verdriet kan oproepen wanneer de ene persoon wel doorgaat met zijn/haar leven en met anderen begint af te spreken. Tot het punt dat die persoon dat doet is het namelijk nog makkelijk om elkaar te blijven zien, daarna zal het lastiger worden omdat je dan met je neus op de feiten wordt gedrukt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2014 12:13:55 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 12:14:13 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135431014
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:13 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat als je uit elkaar gaat dat je er vaak niet op dezelfde manier in staat en dat dit jaloezie/wrok/verdriet kan oproepen wanneer de ene persoon wel doorgaat met zijn/haar leven en met anderen begint af te spreken. Tot het punt dat die persoon dat doet is het namelijk nog makkelijk om elkaar te blijven zien, daarna zal het lastiger worden.
Dus de conclusie die we 3 eeuwen geleden al hadden getrokken in dit topic: soms wel, soms niet

:7.
Get woke, go broke!
pi_135431072
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus de conclusie die we 3 eeuwen geleden al hadden getrokken in dit topic: soms wel, soms niet

:7.
Ik wist niet dat er patent aangevraagd was op die mening.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:23:44 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135431261
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:16 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er patent aangevraagd was op die mening.
Het is gewoon geen mening maar een feit zoals je kan nalezen ;).
Get woke, go broke!
pi_135431415
Ben ik de enige die het als zonde van je tijd ziet om niet te proberen vrienden te blijven met je ex? Het is (neem ik aan) iemand die je relatief goed zou moeten kennen. Het feit dat je sexueel niet meer met elkaar bezig bent moet daarin geen issue wezen. Stel een vriend van je zou overlijden, is het handig om zo'n maatje te hebben die je daar uit kan trekken. Afhankelijk of je ooit emotioneel bent verbonden geweest met je ex...
pi_135431488
Genoeg andere goede vrienden die daar voor in aanmerking kunnen komen.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:33:05 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135431523
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:31 schreef Tarbot het volgende:
Genoeg andere goede vrienden die daar voor in aanmerking kunnen komen.
En weer betrek je het alleen op je eigen mening/wereldje. Jij kan het niet, jij wil het niet en daar is niets mis mee.

Ik kan het wel en ik wil het ook, en daar is ook niets mis mee.
Get woke, go broke!
pi_135431737
uuh. moeten we allemaal god almighty sigmund freud zijn om te mogen reageren? Tuurlijk geef ik mijn eigen mening/wereld. Dat is toch neem ik aan de bedoeling van het posten hier? Of moet ik bij elke posting hier duidelijk neer zetten:

Eigen mening: "bla bla bla"
Het voorgaande is puur een eenzijdige fictionele persoonlijke mening van persoon die op generlei wijze van toepassing is op TS.
pi_135443829
Het is mogelijk...maar niet voor iedereen. Hangt ook van veel factoren af denk ik. Zoals reden waarom de relatie is gestopt, of er nog bepaalde gevoelens zijn voor elkaar, jaloezie, bepaalde omstandigheden etc etc.

Zowel mijn vriend als ik hebben nog contact/vriendschap met exen. Geen probleem mee, zolang er maar niet stiekem over gedaan wordt.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:29:19 #127
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_135445657
Over het algemeen niet, maar het zou kunnen als je een relatie aan bent gedaan, maar het toch meer vriendschappelijk bleef (in de relatie zelf dus). Dan kan je in principe besluiten je band een andere vorm te geven, zonder relatie dus, en hele hechte vrienden worden.

Maar na een echte liefdesrelatie en plots uit elkaar gaan, is het onmogelijk om vrienden te worden zonder extra gevoelens. Hoe goed je ze ook weg stopt.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_135550442
Eetafspraak gehad. Heel erg gezellig gehad. Niet echt een exit gesprek gehouden. Meer zoals vanouds. Toen op het eind heb ik haar bedankt voor de mooie tijd en afscheid genomen. Geen nieuwe hoofdstukken meer. Het boek is gesloten.
pi_135602584
Ik kan me geen vriendschap meer voorstellen met mijn exen. Oppervlakkig contact is prima, maar ik heb geen behoefte om zo nu en dan met hen af te spreken.
Striving to be more than average.
pi_136064760
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:29 schreef Zaktabak het volgende:
Over het algemeen niet, maar het zou kunnen als je een relatie aan bent gedaan, maar het toch meer vriendschappelijk bleef (in de relatie zelf dus). Dan kan je in principe besluiten je band een andere vorm te geven, zonder relatie dus, en hele hechte vrienden worden.

Maar na een echte liefdesrelatie en plots uit elkaar gaan, is het onmogelijk om vrienden te worden zonder extra gevoelens. Hoe goed je ze ook weg stopt.
Wat een BS.
Beide een echte liefdesrelatie gehad en bij beide is het plots uitgegaan...en toch vrienden gebleven met. Niet zozeer hele hechte vrienden, maar gewoon vrienden. De reden waarom dat kan is omdat het voor iedereen duidelijk is waarom het uit is gegaan. Dat doet verder niks af aan het feit dat het gewoon leuke mensen zijn om nog mee om te gaan.
Wat zouden volgens jou die extra gevoelens dan zijn? En op welke manier zijn die extra gevoelens een reden om geen vriendschap aan te gaan?
Ja, ik heb van hem gehouden en hij zal altijd een plekje in mijn hart hebben, maar dat valt in het niets bij wat ik voor mijn huidige vriend voel. Hij weet dat en voelt zich er dus ook niet door bedreigd. En andersom geldt dat net zo voor zijn ex(en).
  roze woensdag 29 januari 2014 @ 09:08:10 #131
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136083380
Mijn allerbeste vriend is mijn ex
Your beauty never ever scared me.
pi_136089580
Kan me niet voorstellen dat ik ooit nog leuk contact met m'n ex zal hebben. Ik woon in Nijmegen, zij in de Achterhoek. Ik kom nog 1x in de 2 weken in de achterhoek om m'n ouders te bezoeken en te voetballen, dus de kans dat ik haar in die 2.5 dag dat ik daar ben haar tegenkom is nihil, dus ik heb ook helemaal niet echt meer de behoefte om er nog een leuk contact van te maken. Ik heb niks tegen d'r te zeggen eigenlijk. Het is trouwens ook pas 1.5 maand geleden dat het uitging.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat ik nog belangrijke dingen die haar ook zouden kunnen aangaan vertel, zoals mijn opa die op sterven ligt, mocht hij komen te overlijden, zal ik haar daarvan wel op de hoogte stellen, zij is daar ook 4.5 jaar lang over de vloer geweest en kon het goed vinden met die man. Maarja, dat is dus niet echt 'vrienden zijn', dan spreken we meer over algemene beschaafdheid.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_136089641
Als je na een week al 'een beetje begint bij te draaien' ben je mijns inziens nog niet over hem heen. It's a trap! Doe het niet. Of wacht tenminste een half jaar of zo...
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:46:55 #134
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_136092321
Het ligt echt puur aan de hoeveelheid tijd die je samen hebt doorgebracht en hoeveel tijd je daarna gebruikt om jezelf te herstellen.

Heb nooit meer contact met een meisje waar ik jaren mee samen was en hopeloos verliefd op was. Zeker omdat ik weet dat als ik haar weer zou zien er dan weer gevoelens naar boven zullen komen. Maar aan de andere kant heb ik ook een paar maanden achter de rug met een meisje waar ik het ontzettend goed mee kan vinden, op dit moment zit ik nog een beetje in de herstel modus (we gingen op gelijke termen uit elkaar want we waren gewoon niet verliefd op elkaar) maar ik zou het niet erg vinden om als vrienden elkaar te zien. Dat is ook iets waar ik naar toe zou willen werken met haar, maar het is niet mijn prioriteit.

Denk eerst aan jezelf en ga bij jezelf na of jaloezie een rol kan spelen in de vriendschap. Wees vooral eerlijk tegen jezelf. Iemand anders kom je zo weer tegen en iedereen is vervangbaar.
Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Nikmans het volgende:
sowieso kwaliteitsuser die TS
pi_136092516
Mij nog nooit gelukt, ook niet bij degenen waarbij het in overeenstemming of 'goed' uit ging ..
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:05:46 #136
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_136093014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:52 schreef probeer het volgende:
Mij nog nooit gelukt, ook niet bij degenen waarbij het in overeenstemming of 'goed' uit ging ..
Waarom werkte het niet bij de 'goede'? Nieuwsgierig welke factoren er voor je meespelen.
pi_136095877
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:05 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

Waarom werkte het niet bij de 'goede'? Nieuwsgierig welke factoren er voor je meespelen.
Residu van romantische gevoelens, niet weten hoe om te gaan met de nog overduidelijk aanwezige 'klik' of seksuele spanning.
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:54 #138
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_136096429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Residu van romantische gevoelens, niet weten hoe om te gaan met de nog overduidelijk aanwezige 'klik' of seksuele spanning.
En waarom dan niet gewoon de relatie opnieuw oppakken? Klinkt alsof het dan toch niet helemaal op een gelijk niveau is afgesloten. (dit is overigens een probleem wat ik vaker zie en hoor maar zelf nog niet heb mee gemaakt, dus misschien praat ik wat naïef )
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:32:13 #139
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_136096442

[ Bericht 100% gewijzigd door Morton_Koopa op 29-01-2014 15:32:34 ]
pi_136096568
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:31 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

En waarom dan niet gewoon de relatie opnieuw oppakken? Klinkt alsof het dan toch niet helemaal op een gelijk niveau is afgesloten. (dit is overigens een probleem wat ik vaker zie en hoor maar nog niet heb mee gemaakt, dus misschien praat ik wat naïef )
De chemie was (en is) er nog zeker. Maar we pasten qua levensstijl totaal niet bij elkaar. Zij het type dat alles plant en van te voren vast wil hebben staan (volle agenda voor de komende 2 weken, zomervakantie nu al helemaal geplant) en ik het type dat wel ziet wat er op mijn pad komt en nooit verder dan 1 week dingen inplant. Dat leverde zodanig veel praktische problemen op dat we hebben besloten er een punt achter te zetten (ok en nog wat andere dingen maar dat is niet echt van toepassing hier). En nu hebben we nog af en toe seks op de uni.
pi_136097400
Ik heb m'n ex (2 jaar relatie) op Facebook maar dat noem ik geen vrienden zijn meer. :{w
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:23:14 #142
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_136101050
Ja, het is mogelijk.

Ik ben gewoon nog vrienden met mijn ex, we praten eens per week op facebook, spreken zo nu en dan af, zonder enige gevoelens voor elkaar. We praten zelfs over persoonlijkere dingen, op een vriendschappelijke manier.

Zijn andere ex, daar had hij ook regelmatig contact mee zonder dat er liefde/lust in het spel kwam.

Daarnaast ken ik nog wel meer mensen die gewoon bevriend met elkaar zijn, ondanks dat ze een stel zijn geweest. :)
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:08:07 #143
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_136105589
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:23 schreef RadioSlut het volgende:
Ja, het is mogelijk.

Ik ben gewoon nog vrienden met mijn ex, we praten eens per week op facebook, spreken zo nu en dan af, zonder enige gevoelens voor elkaar. We praten zelfs over persoonlijkere dingen, op een vriendschappelijke manier.

Zijn andere ex, daar had hij ook regelmatig contact mee zonder dat er liefde/lust in het spel kwam.

Daarnaast ken ik nog wel meer mensen die gewoon bevriend met elkaar zijn, ondanks dat ze een stel zijn geweest. :)
Als je op een fijne manier samen hebt afgesproken dat een relatie niet werkt, maar dat vriendschap wel zou kunnen, dan kan dat best lang goed gaan.
En tja, het hangt ook soms een beetje van het karakter af in hoeverre dat makkelijk verloopt (van relatie naar vriendschap bedoel ik).
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:08:51 #144
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_136105637
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:08 schreef F1978 het volgende:

[..]

Als je op een fijne manier samen hebt afgesproken dat een relatie niet werkt, maar dat vriendschap wel zou kunnen, dan kan dat best lang goed gaan.
En tja, het hangt ook soms een beetje van het karakter af in hoeverre dat makkelijk verloopt (van relatie naar vriendschap bedoel ik).
Dat kun je in mijn geval wel stellen. 2 goedzakken die nergens kwaad in zien :7
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:09:56 #145
408723 F1978
pi_136105698
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:08 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

En zo hoort het ook ^O^ niks mis met goedzakken :P
  maandag 3 februari 2014 @ 23:03:15 #146
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_136308017
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:08 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Yay, ik ben een goedzak! *O*
pi_136316607
Het kan best mogelijk zijn, mijn ex en ik liggen redelijk op goede voet.
Echt dikke vrienden zijn we niet, maar we hebben samen een kind en daardoor vinden we het beide heel belangrijk dat we normaal met elkaar om kunnen gaan.
Veel ruzie en strijd gehad toen we net uit elkaar waren, maar na een tijdje kon het echt niet meer zoals het ging (kind afleveren en de deur die voor je neus wordt dichtgesmeten...) en hebben we bewust de strijdbijl begraven.
Natuurlijk zijn er best nog wel eens meningsverschillen, we zijn niet voor niets uit elkaar gegaan.
Maar over het algemeen kunnen we best goed met elkaar opschieten.
pi_136328068
Het is best mogelijk, als alle gevoelens weg zijn. Zo had ik, een jaar nadat het over was, prima vrienden kunnen worden met mijn ex, maar ik merkte dat hij toch nog meer wilde en dit zei hij ook gewoon. Mijn 'mwah, misschien' als antwoord op zijn vraag om weer eens wat te drinken werd een 'nee' en nu ik sinds een maand of zeven weer een relatie heb, heb ik niks meer van hem gehoord.. Met een ander kan ik dan wel weer normaal omgaan, misschien is dit ook, omdat wij nooit verder zijn gekomen dan scharrelen. Hoewel we beide wel gevoelens voor de ander hebben gehad. Met deze jongen ga ik af en toe nog eens op stap, maar da's een keer of vier per jaar. Volgens mij heeft zijn vriendin hier geen problemen mee en ik weet van mijn vriend dat hij dit ook prima vindt, zolang ik niet elke week met die jongen op pad ben.

Het ligt aan de personen zelf en ook zeker aan hoe de relatie/breuk is verlopen.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:35:38 #149
416020 K44S
The bearded man
pi_136334134
Momenteel wel.
Het is mijn geval vorig jaar april uit gegaan.
En heb het er toen heeel moeilijk mee had ( ik had het zelfs uitgemaakt ).
En vrijwel weer vol op contact. :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:59:40 #150
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_136335649
Is mij 1 keer gelukt met een echte ex, en 1 keer met iemand waar er wederzijdse verliefdheid was, maar nooit een relatie van is gekomen.

In beide gevallen heeft elkaar 3 maanden niet zien, en niet tot nauwelijks spreken veel goeds gedaan. Belangrijk ingrediënt was daarna naar mijn inziens vooral geen verwachtingen hebben, van 2 kanten.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_136354381
Het is mij gelukt, en ben zelfs hele goede vrienden en ze is nog wel één van mijn beste vriendinnen. Spreek haar de ene keer wel dagelijks, dan opeens weer een week niet. Maar heb nooit ruzie, moeilijkheden of iets dergelijks. Maar we hebben sowieso nooit ruzie gehad.

Daarbij moet ik wel zeggen dat zij al die tijd geen nieuwe vriend heeft. Mocht dat wel gebeuren dan zal het vast wel anders worden, omdat ik daar slecht tegen kan. Ik heb haar ook niet meer op facebook. In het begin wel, maar ik hield haar teveel in de gaten en zat mezelf op te vreten als ze vrienden werd met andere jongens op facebook. Ook op Whatsapp mijn online-status uitgezet zodat ik niet telkens loop te kijken of ze online is geweest. Want ja, dat deed ik.

Zelf ben ik wel 'verder' gegaan met mijn leven, maar praat ik er niet zoveel met haar over. Ik heb haar één keer gezegd dat ik een date had, en een dag later kreeg ik het bekende 'ik mis je en ik weet het allemaal niet meer'-bericht van haar.

Wat ik dus met andere meisjes uitspook houd ik voortaan maar voor mijzelf. Zij was het er ook mee eens dat het geen slimme actie was omdat ik ook weer helemaal van slag was (wat waarschijnlijk haar bedoeling was :')).

Dus zolang zij niets weet van mijn avonturen, en ik niet die van haar, gaat het hartstikke goed ^O^
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:35:22 #152
421754 anoniem-18
dream it wish it do it.
pi_136370693
bij mij is het wel gelukt ! :)
het zou dus best kunnen lukken.
maar het is een beter idee om dat gewoon niet te doen.
je blijft je zeker ongemakkelijk voelen.
en vooral als je met hem mee naar huis gaat. ervaring..
ik zit ook bij hem in de klas, dus ben blij dat we allebij beetje bij zijn gedraaid en we hebben allebij nu een relatie. dus tussen ons is het goed gekomen en zijn gewoon weer vrienden.
maar ik heb ook niet zoon lange relatie als jou gehad. ik had maar 3 maandjes dus niet zo lang.

tip : je kan het altijd proberen. maar klinkt niet egt verstandig. doe het alleen als jullie allebij graag weer vrienden willen zijn.
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:22:49 #153
408723 F1978
pi_136373002
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:26 schreef littlelightson het volgende:
En hoe moet je zo'n iemand op dat moment benaderen? Na hoeveel tijd?
Soms kan het juist beter werken dan een relatie, omdat bij vriendschap er verder lang niet zoveel verplichtingen bij komen kijken.
Op mijn werk is er een jongen en die woont nu zelfs samen met zijn toenmalige-ex.
Dus vreemdere dingen zijn er wel gebeurd, ik zou vriendschap nooit uitsluiten zelf.
Maar het hangt er soms ook vanaf hoe je uit elkaar gegaan bent, als je ex van je walgt en jij niet van haar of hem bv, dan wordt het moeilijk.
Maar in principe is het zeker wel mogelijk.
En er staat eigenlijk geen echte tijd voor, je moet het gewoon op gevoel doen eigenlijk.
Je merkt vanzelf wanneer de juiste tijd is aangebroken.
pi_136393059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:43 schreef ufopiloot het volgende:
Het is mij gelukt, en ben zelfs hele goede vrienden en ze is nog wel één van mijn beste vriendinnen. Spreek haar de ene keer wel dagelijks, dan opeens weer een week niet. Maar heb nooit ruzie, moeilijkheden of iets dergelijks. Maar we hebben sowieso nooit ruzie gehad.

Daarbij moet ik wel zeggen dat zij al die tijd geen nieuwe vriend heeft. Mocht dat wel gebeuren dan zal het vast wel anders worden, omdat ik daar slecht tegen kan. Ik heb haar ook niet meer op facebook. In het begin wel, maar ik hield haar teveel in de gaten en zat mezelf op te vreten als ze vrienden werd met andere jongens op facebook. Ook op Whatsapp mijn online-status uitgezet zodat ik niet telkens loop te kijken of ze online is geweest. Want ja, dat deed ik.

Zelf ben ik wel 'verder' gegaan met mijn leven, maar praat ik er niet zoveel met haar over. Ik heb haar één keer gezegd dat ik een date had, en een dag later kreeg ik het bekende 'ik mis je en ik weet het allemaal niet meer'-bericht van haar.

Wat ik dus met andere meisjes uitspook houd ik voortaan maar voor mijzelf. Zij was het er ook mee eens dat het geen slimme actie was omdat ik ook weer helemaal van slag was (wat waarschijnlijk haar bedoeling was :')).

Dus zolang zij niets weet van mijn avonturen, en ik niet die van haar, gaat het hartstikke goed ^O^
Absoluut niet slecht bedoeld, maar dat zou ik zelf geen gezonde vriendschap vinden. Je hebt duidelijk nog wat gevoelens voor haar en zij waarschijnlijk voor jou. Als je echt vrienden met haar kon zijn gunde je haar het geluk elders wel en zou je ook niet jaloers worden. Vrienden zijn zal best mogelijk zijn maar nu al ? ;)
pi_136398375
Ik denk nog wel 's aan haar (pas geleden was het een jaar uit) maar ik heb er niets meer aan qua vriendschap. :s)
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_136399256
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Absoluut niet slecht bedoeld, maar dat zou ik zelf geen gezonde vriendschap vinden. Je hebt duidelijk nog wat gevoelens voor haar en zij waarschijnlijk voor jou. Als je echt vrienden met haar kon zijn gunde je haar het geluk elders wel en zou je ook niet jaloers worden. Vrienden zijn zal best mogelijk zijn maar nu al ? ;)
Ik gun het haar wel, en zij mij ook, maar ik vind het moeilijk om er over te praten of het 'voorbij te zien komen'. Gevoelens zijn er zeker ook nog wel van beide kanten, en dat is af en toe ook te merken. We zijn ook helemaal niet met ruzie uit elkaar gegaan.

We gaan nu allebei wel onze weg en het zal inderdaad nog wel langere tijd kosten voor de jaloerse gevoelens weg zijn. Bij elk ander meisje ben ik steeds aan het vergelijken. Wel steeds minder, dus hopelijk houdt het eens op. Maar ik zie ons nog zeker wel vrienden blijven. Het is nu niet helemaal gezond, maar dat komt vast nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')