abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135106534
Nou, de titel van dit topic zegt het eigenlijk al een beetje. Mijn relatie van 2,5 jaar is anderhalve week geleden uitgegaan, en ik begin weer een beetje bij te draaien enzo :) Nou vroeg ik me af, is het mogelijk om nog vrienden te zijn met je ex zonder dat het constant zo ongemakkelijk zal worden? Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe lang moet je wachten tot je iemand kan benaderen. Hij wilde zelf vrienden blijven, maar het contact tussen ons is volledig weg. Uiteraard wordt het geen 'vrienden zijn' tot mijn gevoelens voor hem volledig weg zijn. En hoe moet je zo'n iemand op dat moment benaderen? Na hoeveel tijd?
One day, we will find a place where our dreams and reality collide.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:33:50 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135106750
Is mij nooit gelukt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135106822
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Is mij nooit gelukt.
Wat heb je geprobeerd dan?
pi_135106827
Het schijnt weleens voor te komen dat je ex je beste vriend(in) wordt... Dat gaat je alleen maar lukken als geen van beide personen nog gevoelens voor de ander heeft denk ik.

Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken. Je volgende vriend(in) zal het ook leuk vinden dat je nog contact met je ex hebt (not). :P
  zondag 5 januari 2014 @ 16:37:04 #5
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135106867
gewoon laten zitten
pi_135106927
Het lukt zelden en als het al lukt blijkt het in de praktijk vaak alsnog fout te gaan als er nieuwe partners in het spel komen.
pi_135106977
Ik zou het niet doen, geeft alleen maar gezeik. Zeker als je weer een nieuwe relatie hebt. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe vriendin vriendjes blijft met d'r ex. Ik heb dat atijd storend gevonden.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:41:06 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135106987
Het is mogelijk, maar je voelt al wel aan dat er een hoop potentiële problemen zijn.

Ik denk dat bij zo'n wens om vrienden te blijven vaak de hoop op een lijmpoging een rol speelt. Dat kan teleurstelling opleveren; in zo'n geval is afstand nemen misschien gezonder. Dus kijk eerlijk naar je eigen redenen om close te willen blijven.

De 'uitmaker' zal meestal wel zeggen dat hij/zij vrienden wil blijven, maar dat lijkt mij meestal een leugentje om bestwil. Je komt wel over als een enorme klootzak als je zegt dat je dat NIET wil. In de praktijk betekent het dus niet zo veel.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_135107002
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Het schijnt weleens voor te komen dat je ex je beste vriend(in) wordt... Dat gaat je alleen maar lukken als geen van beide personen nog gevoelens voor de ander heeft denk ik.

Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken. Je volgende vriend(in) zal het ook leuk vinden dat je nog contact met je ex hebt (not). :P
Ik weet het, maar het is balen want we konden wel gewoon plezier hebben, en dat wil ik niet weggooien. (vriend) En je hebt gelijk, maar ik wil voorlopig niet aan een relatie beginnen. En als ik die weer krijg.. Dan moet hij me maar vertrouwen..
  zondag 5 januari 2014 @ 16:41:58 #10
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135107025
Je kan het proberen maar het hangt er vanaf hoe sterk je bent en hoeveel wilskracht je daarvoor hebt. Makkelijk is het niet.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135107041
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:40 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Ik zou het niet doen, geeft alleen maar gezeik. Zeker als je weer een nieuwe relatie hebt. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe vriendin vriendjes blijft met d'r ex. Ik heb dat atijd storend gevonden.
Dat is niet leuk nee, ik bedoel ook niet 'beste vrienden' worden opeens, ik wou gewoon dat we in een ruimte konden zijn zonder dat een van ons het in zijn of haar broek doet of we elkaar bijten of wat dan ook..
pi_135107054
Ik ben super bevriend met mijn ex.

Eerste anderhalf jaar was het ook nog sex met de ex , daarna groeide we steeds meer uit elkaar en werden we steeds betere vrienden.

En nu is ze denk ik van de dames die ik ken mijn beste vriendin.
Als je van beren leren kan van slimme beren leren kan is dat iets wat je echt proberen moet !
pi_135107057
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef Spongeboss het volgende:
Je kan het proberen maar het hangt er vanaf hoe sterk je bent en hoeveel wilskracht je daarvoor hebt. Makkelijk is het niet.
We zullen het zien, heb zoiets nooit geprobeerd, eerst maar eens wat weekjes laten zakken lijkt me?
  zondag 5 januari 2014 @ 16:43:08 #14
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_135107062
Bij mij was het pas na een jaar of twee. Was okee, maar zie hem meer als een kennis dan als een vriend eerlijk gezegd. Als je een vrij lange relatie hebt gehad is het af en toe nog wel eens leuk om te horen hoe het gaat met de ander. Verjaardag wel eens geprobeerd maar dat was echt te ongemakkelijk, vooral omdat daar nog een foto in huis hangt waar ik op sta (woont thuis). Een hechte vriendschap zou ik me niet kunnen voorstellen.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:43:39 #15
419250 Spongeboss
pi_135107080
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef littlelightson het volgende:

[..]

We zullen het zien, heb zoiets nooit geprobeerd, eerst maar eens wat weekjes laten zakken lijkt me?
Jawel je hoeft elkaar ook niet de deur plat te lopen. Het hangt er ook vanaf hoe gehecht je aan haar bent en of je het goed kan hebben als ze met een ander is.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:43:50 #16
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135107086
Nee.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_135107128
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Jawel je hoeft elkaar ook niet de deur plat te lopen. Het hangt er ook vanaf hoe gehecht je aan haar bent en of je het goed kan hebben als ze met een ander is.
Hem :3, ik ben een zij.. Maar, maakt niet uit, als ik vrienden wil zijn met die persoon, zou ik dat toch echt moeten leren slikken, en verliefdheid wordt na zekere tijd ook wel minder
pi_135107164
Vast wel, maar mij nooit gelukt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_135107349
Ik zie het best veel om me heen en voor mij is het ook logischer om wel bevriend te blijven, dan totaal niet bevriend te blijven (zoals bij mij zelf het geval was).
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_135107384
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie het best veel om me heen en voor mij is het ook logischer om wel bevriend te blijven, dan totaal niet bevriend te blijven (zoals bij mij zelf het geval was).
Na een relatie waren jullie dan meteen vrienden en verliep dat allemaal soepeltjes? Of hebben jullie een tijd geen contact meer gehad of zoiets... (Zo ja, hoelang?)
pi_135107412
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:52 schreef littlelightson het volgende:

[..]

Na een relatie waren jullie dan meteen vrienden en verliep dat allemaal soepeltjes? Of hebben jullie een tijd geen contact meer gehad of zoiets... (Zo ja, hoelang?)
Je leest het verkeerd. Bij mij kwam er geen vriendschap van. Bij een aantal goede vrienden om me heen juist wel.

Bij hen zag ik dat beide partijen even wat tijd apart nodig hadden en elkaar daarna weer opzochten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 5 januari 2014 @ 16:54:44 #22
419250 Spongeboss
pi_135107473
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef littlelightson het volgende:

[..]

Hem :3, ik ben een zij.. Maar, maakt niet uit, als ik vrienden wil zijn met die persoon, zou ik dat toch echt moeten leren slikken, en verliefdheid wordt na zekere tijd ook wel minder
Oh mijn excuses ik dacht dat het blauwe poppetje een hij was. Maar dat is natuurlijk onzijdig mijn excuses ik zie blauw altijd als een jongetje komt door de beschuit met muisjes.

Wat ik je dan mee kan geven is het dat het ook wel aan hem ligt kan hij het aan als jij een ander krijgt. Ik weet niet in hoeverre hij van jou houdt. Of nog gevoelens heeft of waarom het allemaal stuk is gelopen.

Ik wens je veel succes en het beste ermee!
pi_135107482
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. Bij mij kwam er geen vriendschap van. Bij een aantal goede vrienden om me heen juist wel.

Bij hen zag ik dat beide partijen even wat tijd apart nodig hadden en elkaar daarna weer opzochten.
Ow oke, sorry xd ik las inderdaad verkeerd. Toch bedankt :)
pi_135107524
Daar heb ik ook eens een topic over gemaakt nadat het uitging met mijn ex. Bijna iedereen hier zei toen dat ik er geen energie in moest steken omdat vriendschap vaak toch niet lukte. Ik heb het wel geprobeerd en aan het begin ging het nog wel, maar mijn ex heeft zich daarna nogal als een klootzak gedragen dus nu hebben we geen contact meer.
Mijn advies: alleen als je er beide achter staat en moeite voor wil doen is een vriendschap het onderhouden waard.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_135107563
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:54 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Oh mijn excuses ik dacht dat het blauwe poppetje een hij was. Maar dat is natuurlijk onzijdig mijn excuses ik zie blauw altijd als een jongetje komt door de beschuit met muisjes.

Wat ik je dan mee kan geven is het dat het ook wel aan hem ligt kan hij het aan als jij een ander krijgt. Ik weet niet in hoeverre hij van jou houdt. Of nog gevoelens heeft of waarom het allemaal stuk is gelopen.

Ik wens je veel succes en het beste ermee!
Ik moet nog even uitvinden hoe deze hele site werkt :/ Dat blauwe poppetje was niet de bedoeling xd Maar dankje wel! :)
pi_135107577
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Daar heb ik ook eens een topic over gemaakt nadat het uitging met mijn ex. Bijna iedereen hier zei toen dat ik er geen energie in moest steken omdat vriendschap vaak toch niet lukte. Ik heb het wel geprobeerd en aan het begin ging het nog wel, maar mijn ex heeft zich daarna nogal als een klootzak gedragen dus nu hebben we geen contact meer.
Mijn advies: alleen als je er beide achter staat en moeite voor wil doen is een vriendschap het onderhouden waard.
Oké dankje :)
  Eindredactie Games zondag 5 januari 2014 @ 17:02:05 #27
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_135107711
Kan wel. Ben zelf nog bevriend met twee exen, niet allerbeste matties ofzo maar toch wel regelmatig contact en af en toe afspreken. Alhoewel het bij de laatste wel zo is dat er gedurende de relatie al een beetje sprake was van wederzijds 'gefriendzoned' en dat ook de reden was van de breakup, waar we beide weinig moeite mee hadden. Relaties resp. 10 en 6 jaar geleden, roughly.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_135107726
Zolang er bij een van de 2 nog gevoelens in het spel zijn zou ik er niet aan beginnen.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:11:44 #29
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_135108070
Ik ken veel mensen (mezelf incluus) die nog vrienden zijn met exen. Maar ik ken niemand die dikke maatjes is met een ex. Wat ik wel zie is dat er na een periode van rust weer contact kan zijn, en dat dit meestal een soort oppervlakkige vriendschap oplevert waarbij je netjes met elkaar omgaat, en af en toe ook persoonlijk afspreekt, maar niet vaak. Een beetje vage vriend, zeg maar :P

Ik heb er zelf ook geen moeite mee als mijn partner contact heeft met een ex (tenzij wel heel intiem...) en ik vind het zelf wel prettig om normaal om te gaan met exen. Als de gevoelens echt weg zijn en de breuk verwerkt is, uiteraard. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 5 januari 2014 @ 17:35:34 #30
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_135109112
Vrienden blijven met een ex is een beetje als je dode hond knus op je kamer laten liggen.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:36:11 #31
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135109133
Het is mij iig nooit gelukt. Heb beide exen op Facebook, echter veel gepraat wordt er niet. Ze hebben al een nieuwe relatie en een kind, ik ben vrijgezel en dat houd ik ook zo. Mijn ervaring is ook dat je niet echt vrienden wordt, eerder kennissen van elkaar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135110176
Waarom zou je het willen? Geen andere vrienden?
In 9 van de 10 gevallen gaat het niet goed.
  Eindredactie Games zondag 5 januari 2014 @ 18:07:46 #33
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_135110469
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je het willen? Geen andere vrienden?
In 9 van de 10 gevallen gaat het niet goed.
In het geval van TS lijkt het me ook allerminst verstandig omdat het nogal recentelijk beëindigd is.

Ik moet altijd een beetje grinniken wanneer mensen hun persoonlijke ervaringen als feit gaan presenteren dat vrienden met exen niet mogelijk is. Beetje dezelfde plank als platonische relaties tussen man en vrouw die niet mogelijk zouden zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje getuigen van een zandbakland-mentaliteit, alsof je als man je driften onder geen beding zou kunnen bedwingen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_135111345
Ik ben nog goede vrienden met mijn ex die ondertussen een nieuwe vriend heeft en ik een nieuwe vriendin. Zien elkaar nog 1 of 2 keer in de week ongeveer. Gaat goed :)
pi_135111383
Nope hooguit goede kennissen die bij toevallig tegen komen wel samen een drankje kunnen doen op het terras :)
pi_135111801
Ik denk dat je zoiets sowieso niet geforceerd moet gaan lopen beloven/proberen. Dat loopt zo, of dat loopt niet zo. Als het niet al te rot is uitgegaan zou ik er geen problemen mee hebben verder om normaal contact te hebben, maar ik zou ook niet per se ineens beste vriendjes hoeven te worden tenzij dat zo groeit omdat je door je hobbies of andere contacten nog veel in (goed) contact blijft. Als je het moet gaan proberen en er aan moet gaan werken zou ik 't laten.
Ja doei.
pi_135115519
Heb het geprobeerd. Op een gegeven moment waren we ook werkelijk erg goede vrienden, tot mevrouw een relatie kreeg. Ik zag of hoorde haar nooit meer. Kreeg geen of vage/korte antwoorden als ik appte en mevrouw had ineens geen tijd meer voor gemaakte afspraken. Heb haar nu verwijderd uit mn leven en het bevalt me prima.

Je moet het idd pas proberen als bijde werkelijk en oprecht er voor open staan, zo niet dan zou ik er niet aan beginnen
Swek
  zondag 5 januari 2014 @ 21:09:06 #38
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_135120312
Sowieso is ook de situatie per persoon totaal verschillend. Als beide personen eigenlijk een totaal eigen leven hebben, maar elkaar toevallig een keer ontmoet hadden en daaruit een relatie is voortgekomen en vervolgens toch nog hun eigen levens behouden hadden (grotendeels dan), is de kans op vriendschap vrij klein (je moet namelijk zelf actief elkaar opzoeken... is niet handig na een break-up)
Mocht je elkaar hebben leren kennen via verenigingen, of dezelfde vriendengroep etc... waarbij je elkaar onvermijdelijk weer tegen komt is het wel mogelijk. Maar dit hangt weer natuurlijk van af hoe het uit is gegaan en de karakters van beide personen.
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
  zondag 5 januari 2014 @ 21:15:36 #39
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135120734
Ik heb nog maar één officiele 'ex', en nee, geen vriendschap meer mogelijk na een hoop (gerechtelijk) gezeik tijdens/na het scheidingsproces. Meneer ontpopte zich toen als een totale op geld beluste harrie en ik hoef 'm dus echt nooit meer te zien.

Maar het kan ook zeker anders. Mijn huidige vriend is nog altijd goed bevriend met zijn ex van een ruime 10 jaar geleden, en ze is inmiddels ook een vriendin van mij. We gaan vaak samen wandelen, bezoeken samen feestjes, helpen ellkaar met klussen en dergelijke. ^O^
Mijn vriend zegt altijd dat zij beiden destijds niet 'klaar' waren voor een relatie, inmiddels zijn beiden hun eigen weg gegaan (ook qua relaties dus) en is er weer sprake van een goede vriendschap.

Ik denk dat motorbloempje het goed heeft uitgedrukt: proberen een vriendschappelijke omgang met de 'ex' te pushen gaat waarschijnlijk niet lukken, maar als je de tijd zijn werk laat doen, je komt elkaar weer tegen en je blijkt samen toch nog iets van plezier te ondervinden in het beleven van gezamenlijke hobby's, dan is het zeer wel mogelijk.
Als je maar vooral niets probeert te forceren!

[ Bericht 6% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-01-2014 21:21:41 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135121999
Heb zelf nog een hele sterke band met een meisje waar ik 1 jaar iets mee heb gehad. Verder is er met niemand een band overgebleven, en nee je vriend/vriendin gaat het niet leuk vinden als je contact blijft houden.
pi_135125267
Ik ken mensen die nog steeds contact hebben met de ex en af en toe een kopje koffie drinken samen, maar ik ben zelf iemand die het contact helemaal verbreekt en geen vrienden kan zijn.
Dit wordt erg gewaardeerd door mijn huidige vriend en hetzelfde heeft hij ook gedaan.

Ik vind dat exen in het verleden moeten blijven en er geen contact meer worden gezocht in welke zin dan ook.
pi_135125528
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat je zoiets sowieso niet geforceerd moet gaan lopen beloven/proberen. Dat loopt zo, of dat loopt niet zo. Als het niet al te rot is uitgegaan zou ik er geen problemen mee hebben verder om normaal contact te hebben, maar ik zou ook niet per se ineens beste vriendjes hoeven te worden tenzij dat zo groeit omdat je door je hobbies of andere contacten nog veel in (goed) contact blijft. Als je het moet gaan proberen en er aan moet gaan werken zou ik 't laten.
Klopt helemaal. Mijn ex en ik zien elkaar doordat we samen in een vereniging zitten en samen salsa dansen. Gaat erg goed en mochten we beide tijd hebben, spreken we heel af en toe daarnaast ook nog wat af. :)
  zondag 5 januari 2014 @ 22:56:10 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135127121
Ik kom.dr nog.wel eens tegen omdat haar beste vriendin gaat trouwen met 1 van mn maten. Dan maken we ff een babbeltje maar meer ook niet. Kan t me niet voorstellen dat we nog op regelmatige basis contact zouden hebben.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135136639
Ik heb het een keer geprobeerd en sindsdien doe ik dat liever niet. Voorbij is voorbij.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_135137318
Ik ben goede vrienden met twee exen, die het op hun beurt prima kunnen vinden met mijn huidige vriendin, en ik kan het weer goed vinden met hun huidige partners. Het kan wel. Het ligt gewoon aan de karakters van de betrokken personen.
pi_135137379
Waarom zou je in godsnaam met je ex vrienden willen zijn? :')
pi_135137383
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef Smack10 het volgende:
Waarom niet?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_135137419
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ja dan kan je net zo goed bij elkaar blijven toch?
pi_135137431
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef Smack10 het volgende:
Een relatie hoeft niet altijd te eindigen in of door een drama. Realiseren dat je op relatiegebied andere verwachtingen hebt en daarna in goed overleg uit elkaar gaan hoeft niet per se te betekenen dat je vervolgens niet meer met elkaar om kunt gaan. Zoals ik hierboven al zei: op het moment dat je het geforceerd moet gaan doen doe je m.i. iets fout, maar als dat zo werkt, vanzelf, mwah.
Ja doei.
pi_135137473
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja dan kan je net zo goed bij elkaar blijven toch?
Nee? Een liefdesrelatie is wat anders dan een vriendschap.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')