Wat heb je geprobeerd dan?quote:
Ik weet het, maar het is balen want we konden wel gewoon plezier hebben, en dat wil ik niet weggooien. (vriend) En je hebt gelijk, maar ik wil voorlopig niet aan een relatie beginnen. En als ik die weer krijg.. Dan moet hij me maar vertrouwen..quote:Op zondag 5 januari 2014 16:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Het schijnt weleens voor te komen dat je ex je beste vriend(in) wordt... Dat gaat je alleen maar lukken als geen van beide personen nog gevoelens voor de ander heeft denk ik.
Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken. Je volgende vriend(in) zal het ook leuk vinden dat je nog contact met je ex hebt (not).
Dat is niet leuk nee, ik bedoel ook niet 'beste vrienden' worden opeens, ik wou gewoon dat we in een ruimte konden zijn zonder dat een van ons het in zijn of haar broek doet of we elkaar bijten of wat dan ook..quote:Op zondag 5 januari 2014 16:40 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Ik zou het niet doen, geeft alleen maar gezeik. Zeker als je weer een nieuwe relatie hebt. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe vriendin vriendjes blijft met d'r ex. Ik heb dat atijd storend gevonden.
We zullen het zien, heb zoiets nooit geprobeerd, eerst maar eens wat weekjes laten zakken lijkt me?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef Spongeboss het volgende:
Je kan het proberen maar het hangt er vanaf hoe sterk je bent en hoeveel wilskracht je daarvoor hebt. Makkelijk is het niet.
Jawel je hoeft elkaar ook niet de deur plat te lopen. Het hangt er ook vanaf hoe gehecht je aan haar bent en of je het goed kan hebben als ze met een ander is.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef littlelightson het volgende:
[..]
We zullen het zien, heb zoiets nooit geprobeerd, eerst maar eens wat weekjes laten zakken lijkt me?
Hem :3, ik ben een zij.. Maar, maakt niet uit, als ik vrienden wil zijn met die persoon, zou ik dat toch echt moeten leren slikken, en verliefdheid wordt na zekere tijd ook wel minderquote:Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Jawel je hoeft elkaar ook niet de deur plat te lopen. Het hangt er ook vanaf hoe gehecht je aan haar bent en of je het goed kan hebben als ze met een ander is.
Na een relatie waren jullie dan meteen vrienden en verliep dat allemaal soepeltjes? Of hebben jullie een tijd geen contact meer gehad of zoiets... (Zo ja, hoelang?)quote:Op zondag 5 januari 2014 16:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie het best veel om me heen en voor mij is het ook logischer om wel bevriend te blijven, dan totaal niet bevriend te blijven (zoals bij mij zelf het geval was).
Je leest het verkeerd. Bij mij kwam er geen vriendschap van. Bij een aantal goede vrienden om me heen juist wel.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:52 schreef littlelightson het volgende:
[..]
Na een relatie waren jullie dan meteen vrienden en verliep dat allemaal soepeltjes? Of hebben jullie een tijd geen contact meer gehad of zoiets... (Zo ja, hoelang?)
Oh mijn excuses ik dacht dat het blauwe poppetje een hij was. Maar dat is natuurlijk onzijdig mijn excuses ik zie blauw altijd als een jongetje komt door de beschuit met muisjes.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef littlelightson het volgende:
[..]
Hem :3, ik ben een zij.. Maar, maakt niet uit, als ik vrienden wil zijn met die persoon, zou ik dat toch echt moeten leren slikken, en verliefdheid wordt na zekere tijd ook wel minder
Ow oke, sorry xd ik las inderdaad verkeerd. Toch bedanktquote:Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Bij mij kwam er geen vriendschap van. Bij een aantal goede vrienden om me heen juist wel.
Bij hen zag ik dat beide partijen even wat tijd apart nodig hadden en elkaar daarna weer opzochten.
Ik moet nog even uitvinden hoe deze hele site werkt :/ Dat blauwe poppetje was niet de bedoeling xd Maar dankje wel!quote:Op zondag 5 januari 2014 16:54 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Oh mijn excuses ik dacht dat het blauwe poppetje een hij was. Maar dat is natuurlijk onzijdig mijn excuses ik zie blauw altijd als een jongetje komt door de beschuit met muisjes.
Wat ik je dan mee kan geven is het dat het ook wel aan hem ligt kan hij het aan als jij een ander krijgt. Ik weet niet in hoeverre hij van jou houdt. Of nog gevoelens heeft of waarom het allemaal stuk is gelopen.
Ik wens je veel succes en het beste ermee!
Oké dankjequote:Op zondag 5 januari 2014 16:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Daar heb ik ook eens een topic over gemaakt nadat het uitging met mijn ex. Bijna iedereen hier zei toen dat ik er geen energie in moest steken omdat vriendschap vaak toch niet lukte. Ik heb het wel geprobeerd en aan het begin ging het nog wel, maar mijn ex heeft zich daarna nogal als een klootzak gedragen dus nu hebben we geen contact meer.
Mijn advies: alleen als je er beide achter staat en moeite voor wil doen is een vriendschap het onderhouden waard.
In het geval van TS lijkt het me ook allerminst verstandig omdat het nogal recentelijk beëindigd is.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je het willen? Geen andere vrienden?
In 9 van de 10 gevallen gaat het niet goed.
Klopt helemaal. Mijn ex en ik zien elkaar doordat we samen in een vereniging zitten en samen salsa dansen. Gaat erg goed en mochten we beide tijd hebben, spreken we heel af en toe daarnaast ook nog wat af.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat je zoiets sowieso niet geforceerd moet gaan lopen beloven/proberen. Dat loopt zo, of dat loopt niet zo. Als het niet al te rot is uitgegaan zou ik er geen problemen mee hebben verder om normaal contact te hebben, maar ik zou ook niet per se ineens beste vriendjes hoeven te worden tenzij dat zo groeit omdat je door je hobbies of andere contacten nog veel in (goed) contact blijft. Als je het moet gaan proberen en er aan moet gaan werken zou ik 't laten.
Waarom niet?quote:Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef Smack10 het volgende:
Waarom zou je in godsnaam met je ex vrienden willen zijn?
Een relatie hoeft niet altijd te eindigen in of door een drama. Realiseren dat je op relatiegebied andere verwachtingen hebt en daarna in goed overleg uit elkaar gaan hoeft niet per se te betekenen dat je vervolgens niet meer met elkaar om kunt gaan. Zoals ik hierboven al zei: op het moment dat je het geforceerd moet gaan doen doe je m.i. iets fout, maar als dat zo werkt, vanzelf, mwah.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:49 schreef Smack10 het volgende:
Waarom zou je in godsnaam met je ex vrienden willen zijn?
Nee? Een liefdesrelatie is wat anders dan een vriendschap.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja dan kan je net zo goed bij elkaar blijven toch?
Vrienden zijn is toch iets heel anders dan verliefd zijn en een relatie hebben?quote:Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja dan kan je net zo goed bij elkaar blijven toch?
Nee dat hoeft inderdaad niet altijd, maar in een relatie komen gevoelens kijken en zolang die er zijn is het altijd een wat twijfelachtige situatie.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een relatie hoeft niet altijd te eindigen in of door een drama. Realiseren dat je op relatiegebied andere verwachtingen hebt en daarna in goed overleg uit elkaar gaan hoeft niet per se te betekenen dat je vervolgens niet meer met elkaar om kunt gaan. Zoals ik hierboven al zei: op het moment dat je het geforceerd moet gaan doen doe je m.i. iets fout, maar als dat zo werkt, vanzelf, mwah.
Oh, dat zeker! Dat zijn dus ook die mensen die dat 'moeten proberen', en 'elkaar laten beloven'. Het werkt of het werkt niet. Daar moet je niet aan gaan zitten beloven of trekken.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee dat hoeft inderdaad niet altijd, maar in een relatie komen gevoelens kijken en zolang die er zijn is het altijd een wat twijfelachtige situatie.
Hoevaak gaan mensen in goed overleg uit elkaar? Vaak werken mensen naar uitmaken toe en als ze het dan uiteindelijk uitspreken zijn ze gewoon helemaal klaar met de relatie. En als het je niet meer uitmaakt hoe de ander zich voelt dan heb je ook geen interesse meer in een band in de vorm van vriendschap.
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet kan maar ik denk dat sommige mensen een beetje naiëf zijn wat dit betreft.
Als je zus en broer bent geworden dan is het al veel eerder misgegaan.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:53 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Vrienden zijn is toch iets heel anders dan verliefd zijn en een relatie hebben?
Als je aan het einde van je relatie meer broer en zus bent dan een verliefd stelletje kan het best de moeite waard zijn om de vriendschap te blijven onderhouden.
Waarom is het schijnheilig? Als je beide dezelfde intenties hebt is er toch niks schijnheiligs aan? Begrijp ook niet wat eerlijkheid en direct zijn er mee te maken hebben.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je zus en broer bent geworden dan is het al veel eerder misgegaan.
Ik zie geen enkele reden om een vriendschap te onderhouden met een ex, daar ben ik te direct en eerlijk voor en ik hou niet van dat schijnheilige gedoe.
Bij mij is over ook echt 0 contact of ook maar bezig zijn/denken aan die ander.
jij denkt nooit aan je exen?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele reden om een vriendschap te onderhouden met een ex, daar ben ik te direct en eerlijk voor en ik hou niet van dat schijnheilige gedoe.
Dit, ik ook ben goede vrienden met 2 exen, waarvan ik beide zelfs wekelijks praat en het ook goed kan vinden met hun partners. Dikke lol zelfs!quote:Op maandag 6 januari 2014 10:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben goede vrienden met twee exen, die het op hun beurt prima kunnen vinden met mijn huidige vriendin, en ik kan het weer goed vinden met hun huidige partners. Het kan wel. Het ligt gewoon aan de karakters van de betrokken personen.
Persoonlijk vind ik het enorm zonde van alle tijd die je in zo'n relatie hebt gestopt, 4,5,6,7 jaar waar je bijna elke dag met zo'n figuur op stap bent. En dan poef, geen contact meer?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een mogelijke belemmering van het vrije pad dat je dan gaat belopen.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit, ik ook ben goede vrienden met 2 exen, waarvan ik beide zelfs wekelijks praat en het ook goed kan vinden met hun partners. Dikke lol zelfs!
Ook kom ik er nog vaak genoeg over de vloer, blijf ik er pitten, mee op stap, etc.
Dat kan. Maar soms ervaren mensen dingen nu eenmaal anders dan jij.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een mogelijke belemmering van het vrije pad dat je dan gaat belopen.
Als het tocht staat er waarschijnlijk een deur of raam open.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat kan. Maar soms ervaren mensen dingen nu eenmaal anders dan jij.
Ik zie ook niet helemaal in waarom je dat zou willen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij ook niet. Is volgens mij ook nauwelijks mogelijk.
Ik ook niet. Het heeft m.i.meer weg van een doekje van het bloeden van degene die het uitmaakt voor het "slachtoffer". Zo van "je bent gedumpt, maar niet janken, want we blijven wel vrienden". Die intentie is er natuurlijk helemaal niet, maar het is dan meer bedoeld om het contact geleidelijk af te laten brokkelen i.p.v. alles abrupt te beëindigen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zie ook niet helemaal in waarom je dat zou willen.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef hairybeardyman het volgende:
Alleen als je vreemd bent gegaan of haar emotioneel hebt gechanteerd, dan maak je gegarandeerd nog een kans om contact met haar te onderhouden! Alleen douchebags krijgen namelijk tweede kansen. Eerlijke mensen met een goed hart niet.
Eerlijke mensen met een goed hart hebben geen tweede kans nodig, die pakken gewoon de eerste kans.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef hairybeardyman het volgende:
Alleen als je vreemd bent gegaan of haar emotioneel hebt gechanteerd, dan maak je gegarandeerd nog een kans om contact met haar te onderhouden! Alleen douchebags krijgen namelijk tweede kansen. Eerlijke mensen met een goed hart niet.
Nooit gevoel gehad dat er vanuit de kant van de ander meer verwacht werd dan vriendschap? Of is de huidige klik van dermate aard dat het een soort van oppervlakkige is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef SSJKliko het volgende:
Ik ben nog wel vrienden met twee exen. Beide relaties gingen niet op een relaxte manier uit maar beide mannen kwam ik een paar jaar later per toeval tegen en 't klikte gewoon nog steeds goed, alleen vriendschappelijk en niet meer als meer dan dat. Dus ja, waarom niet? Al is een cooling down periode wellicht wel handig
Dit. Ik snap ook niet waarom je daar bewust aan zou willen beginnen. Ja tuurlijk, je hebt mooie tijden gedeeld, maar dat zal toch nooit meer hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het heeft m.i.meer weg van een doekje van het bloeden van degene die het uitmaakt voor het "slachtoffer". Zo van "je bent gedumpt, maar niet janken, want we blijven wel vrienden". Die intentie is er natuurlijk helemaal niet, maar het is dan meer bedoeld om het contact geleidelijk af te laten brokkelen i.p.v. alles abrupt te beëindigen.
Kortom: ik geloof er ook niet in en die behoefte is er ook helemaal niet. Vaak zie je dat er ook weer gedoe komt als één van beiden een nieuwe scharrel heeft.
Ieder zijn eigen weg werkt voor mij veel beter en is ook veel duidelijker. Klaar is klaar en verder ieder z'n eigen leven. Een ex kom ik bij toeval nog weleens tegen. Dan zeg ik 'hallo', maar verder geen behoefte om hele gesprekken aan te gaan. Alles is destijds wel gezegd.
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:38 schreef Ouder1 het volgende:
Het lukt zelden en als het al lukt blijkt het in de praktijk vaak alsnog fout te gaan als er nieuwe partners in het spel komen.
Ja, zoals het bij jou is gebeurd, is het wel een goed uitgangspunt. Je bent dan al over elkaar heen (dat lijkt me tochquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef SSJKliko het volgende:
Ik ben nog wel vrienden met twee exen. Beide relaties gingen niet op een relaxte manier uit maar beide mannen kwam ik een paar jaar later per toeval tegen en 't klikte gewoon nog steeds goed, alleen vriendschappelijk en niet meer als meer dan dat. Dus ja, waarom niet? Al is een cooling down periode wellicht wel handig
Nee, beide exen hebben een nieuwe partner. Ik niet, maar ik heb geen interesse in mijn exenquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:05 schreef Tarbot het volgende:
[..]
Nooit gevoel gehad dat er vanuit de kant van de ander meer verwacht werd dan vriendschap? Of is de huidige klik van dermate aard dat het een soort van oppervlakkige is.
Mijn ervaring is dat het niet werkt.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef littlelightson het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het is balen want we konden wel gewoon plezier hebben, en dat wil ik niet weggooien. (vriend) En je hebt gelijk, maar ik wil voorlopig niet aan een relatie beginnen. En als ik die weer krijg.. Dan moet hij me maar vertrouwen..
Dat had de fipo moeten zijnquote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:48 schreef Cue_ het volgende:
Sommigen kunnen het, anderen niet.. Slotje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |