Had ik kunnen verwachten van jouquote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:51 schreef 2cv het volgende:
Die BX van mij heeft geen 6 ton op de teller staan omdat het zo'n slechte auto is ofzo ...
- 1:13 als je doortrapt. 1:25 als je heel zuinig aan doet.
- BX-en staan bekend om hun ruime laadruimte i.v.m. vering die onder de laadvloer gevouwen zit.
- CruiseControl kan jij prima inbouwen (en nee, ik bedoel daarmee geen baksteen op het gaspedaal).
- De vering is heel luxeMaar er zijn genoeg opties waarmee je een BX vol kan hangen.
- Die dieselmotoren zijn serieus goed. Mijn BX is zelfs al 6 ton goed.
- Kilometerstand is quatsch. M'n huidige BX is m'n beste BX en heb ik gekocht met 5,5 ton op de teller. Hij voelt ook beter aan dan m'n vorige BX-en.
- Voor 3000 kan jij gegarandeerd een goede BX vinden.
- Dat is de enige eis waaraan een BX niet voldoet.
En hoeveel sleutelwerk heeft het gekost voor je hem een beetje in OK-staat had?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, ik vind 6 ton halen best wel in de categorie 'betrouwbaar' vallen. Voor ik dat hok van mij in bezit kreeg heeft het gemiddeld zo'n 630km per week afgelegd en dat 17,5 jaar lang. Ik ga dan wel uit van 50 weken per jaar.
Goeie optie, maar niet echt zuinig, en ook niet te koop binnen dat budget met een beschaafde kilometerstand.quote:
duitsland wel. Doen wel 1:12. Alle ruimte en luxe die je wil.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goeie optie, maar niet echt zuinig, en ook niet te koop binnen dat budget met een beschaafde kilometerstand.
Bijzonder weinig. Nieuwe d-riem, kleppen stellen (er waren kleppen bij met negatieve spelingquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En hoeveel sleutelwerk heeft het gekost voor je hem een beetje in OK-staat had?
Saai ding, maar idd wel een optie die het overwegen waard is.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:20 schreef KeesBromfiets het volgende:
Golf 4 1,9 tdi, 1:19.5 rijd mijn pa er volgens mij mee. Wel een station, dus een hatchback zou nog wat voordeel hebben.
precies; effe ophalen in .de, BPM erbij -> niet meer interessant denk ik qua budget. En voor 1 op 12 op diesel doe ik het ook niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
duitsland wel. Doen wel 1:12. Alle ruimte en luxe die je wil.
V&A / [TK] Jaguar XJ 3.2 V8 Executive automaatquote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:36 schreef Sounddragon het volgende:
Eisen;
- Zuinig,
- Beetje ruimte, hoeft geen balzaal, maar ik ben geen japannertje![]()
- Cruise control
- Beetje luxe mag best
- G3 of diesel (G3 lichte voorkeur)
- voor een Gasstel; max 200k gelopen, voor een tractor max. 250k
- budget; laten we eens kijken rond de 3000 - 3500¤
- GÉÉN stokbroden of Pizza-auto's.
shoot!![]()
.
voor 2k heb je een sjieke. Blijf je binnen budget.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Saai ding, maar idd wel een optie die het overwegen waard is.
[..]
precies; effe ophalen in .de, BPM erbij -> niet meer interessant denk ik qua budget. En voor 1 op 12 op diesel doe ik het ook niet.
Kan wel saai zijn, maar volgens mij ga je geen spectaculaire auto vinden met dat budget.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Saai ding, maar idd wel een optie die het overwegen waard is.
[..]
precies; effe ophalen in .de, BPM erbij -> niet meer interessant denk ik qua budget. En voor 1 op 12 op diesel doe ik het ook niet.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Hou eens op met dat topic te pas en te onpas te spammen.
Ik wist niet dat je boos werdquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:36 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Kan wel saai zijn, maar volgens mij ga je geen spectaculaire auto vinden met dat budget.
Rot op uit mijn topic met dat schijthokquote:
Geef effe het adres van degene die komt kijken, dan stuur ik hem een bomfaxquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:36 schreef leolinedance het volgende:
Als je geluk hebt kun je volgende week naar mijn Leon komen kijken
Hmm, idd een grijze muis, en ik ben niet echt een fan van Ford, al was de Lincoln stiekem ook een Ford natuurlijk, zal eens kijken of er wat bij zit wat me kan bekoren. Misschien een Focus, net een maatje kleiner en iets interessanter qua MRB.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 04:14 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
Het is dan wel een grijze muis, maar heb je weleens aan een Mondeo diesel gedacht?
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Een van de eerste uit de lijst.
Die dingen doen gemiddeld zo tussen de 1/15 en de 1/18 volgens mij.
Stokbrood.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Peugeot 407 diesel?
Zuinig
Rijdt heerlijk
Mjah, op zich leuck, ik vind een Amazon nog steeds een toffe bak, maar ik betwijfel of dat heel geschikt is om zoveel kilometers in te gaan maken als daily.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 03:32 schreef Snowballed het volgende:
Volvo met een b18/b20.. genoeg in prima staat te vinden (usa import) en de wegligging is perfect...
Eentje zonder roest en in mooie staat zou net bij het budget passen..
Veiliger kan niet voor die bouwjaren (iig niet voor de inzittenden)
Nadeel: het is de laatste auto die je koopt....![]()
These engines are reputed to be very durable. The world's highest mileage car,[1] a 1966 Volvo P1800, has run all its more than 4,000,000 km (2,500,000 mi) on its original B18 engine.
Niet echt zuinig heah, op Benzeen al niet, laat staan op ElPieGeequote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volvo 850 2.0 10V. Kan je probleemloos nog gas inbouwen bij km standen van boven de 3.5 ton.
Ik zou een 140/145/240/245 nemen.. een goede usa is meer dan geschikt om dagelijks veel km's te maken..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, op zich leuck, ik vind een Amazon nog steeds een toffe bak, maar ik betwijfel of dat heel geschikt is om zoveel kilometers in te gaan maken als daily.
Denk dat je die Saab beter in de klasse A4/3-serie/C-klasse kan plaatsen dan bij de 5-serie.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
...
Dikke bakken à la 5-serie en bovenstaande Saab (die ik leluk vind btw) zijn wel lekkere auto's om te rijden, maar onder de 1 op 17 is een diesel eigenlijk niet interessant ivbm de MRB; je zit zó aan de 130 -150¤ per maand.
Enige wat ik kon vinden in een diesel wat enigszins interessant zóu kunnen zijn is een MB C220 CDi, maja, respectabele km-standen, en dan noem ik een Golfje een saai ding![]()
![]()
...
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rot op uit mijn topic met dat schijthok
Ik moet er ook nog in gezien durven worden hequote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:18 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik zou een 140/145/240/245 nemen.. een goede usa is meer dan geschikt om dagelijks veel km's te maken..
Rondom schijfremmen/spiraalveren (ook de stations)
Airco
Genoeg pk's (125/130)
Behoorlijk waardevast
Roesten niet snel (zolang je hem af en toe een keer afspuit) (hallo moderne Ford)
Tot 15km/u crashbestendig (schokdempers in de bumper)
Geen plastic troep
Gaat veel langer mee dan de gemiddelde moderne auto
Eenvoudige techniek, dus goedkoop in onderhoud
Geen recycle/wegwerpcultuur auto
Maar je moet er wel van houden....
Had ik ook al eens naar gekeken idd, ook een beetje een grijze muis, maar wel luxe en kwalitatief best OK. Helaas nog best aan de prijs idd in de meeste gevallen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk dat je die Saab beter in de klasse A4/3-serie/C-klasse kan plaatsen dan bij de 5-serie.
iig. qua gewicht/verbruik ed. Maar ik vind ze ook lelijk.
Skoda Octavia Station? Niet veel saaier dan een MB 220CDI
http://www.autowereld.nl/(...)7101959/details.html
Mot je nog wel wat van de prijs af modereren
Degelijk, een beetje aan de oude kant, op zich wel het overwegen waard als ik een nette tegenkomquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:09 schreef Murrar het volgende:
Audi 80 Sedan/Avant 1.8/1.9TDI?
http://www.autoweek.nl/klokjerond/157/audi-80-avant-19-tdi
afhankelijk van uitvoering soms dirtcheap aan te komen, oer en oerdegelijke techniek. Ook veel zelf aan te doen ipv die dichtgebouwde bakken.
In mijn mening een tijdloos uiterlijk.
(Zelf een Audi 80 2.0E Sedan gehad van dat model, 7 jaar stilgestaan, nooit wat mee gehad.)
In een oranje, durft iedereen je te zien...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
Ik moet er ook nog in gezien durven worden he![]()
Je zoek een auto voor je buurman?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik moet er ook nog in gezien durven worden he
[..]
Had ik ook al eens naar gekeken idd, ook een beetje een grijze muis, maar wel luxe en kwalitatief best OK. Helaas nog best aan de prijs idd in de meeste gevallen.
[..]
Degelijk, een beetje aan de oude kant, op zich wel het overwegen waard als ik een nette tegenkom
Er zit vaak een wereld van verschil tussen wat mensen denken dat ze willen en wat ze eigenlijk echt willenquote:
Grin,dat geloof ik graag maar het gestelde budget?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom niet, een Fransoos is beter dan mening Duitser vandaag de dag
Best een goed idee, vrij goedkoop, opties lukt ook nog wel en ze zien er nog vrij modern uit. Verbruik is misschien wel een puntje.quote:
Mooie optie,zou daar liever in gezien worden als een Seat (sorry Anne)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242280734&asrc=st|sr
Nee, gewoon nee.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In een oranje, durft iedereen je te zien...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En groen is ook niet slecht, daarmee valt het niet zo op als in een verlaten bosje, gebruik maakt van de ruimte achterin.....
Maar idd: either you love it, or you hate it..
quote:
/care, mietenbak, veel te veel electronica, mijn image, wat doe je?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom niet, een Fransoos is beter dan mening Duitser vandaag de dag
Goede kanshebber, en dan kijken of ik de `1000k haalquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:08 schreef -niemand- het volgende:
mercedes w124 diesel.
nu voor een prikje te koop door de oldtimerregeling.
Kan ook nog, voelt Anne zich meteen thuis denk ik; dash is krek eender als wat ze in d'r Cupra heeft. (wel storingsgevoelig trouwens die meuk)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:15 schreef Charged het volgende:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/seat/cordoba/8422734
Leuke opties,km's kloppen,budget ook maar of je daarin gezien wilt worden is een tweede...
Geen idee, probeer het en houd het verbruik hier bijquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
Volvo hmm? zou dat écht 1 op 20 gecombineerd doen? of redt ie dat alleen in de folder?
Maak je daar geen illusies over,is folderwerk onder de beste omstandigheden met een nieuwe auto en zo licht mogelijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
Volvo hmm? zou dat écht 1 op 20 gecombineerd doen? of redt ie dat alleen in de folder?
1:20 vast niet, maar die autoweek praktijkcijfers geven wel een redelijk beeld van de werkelijkheid. En daar is hij best zuinig. Wat ik niet gedacht had trouwens.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
Volvo hmm? zou dat écht 1 op 20 gecombineerd doen? of redt ie dat alleen in de folder?
Euj, ik ben hier niet bezig met een ervaringstest, tis andersom he, ik vraag de hulp en ervaring van anderen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Geen idee, probeer het en houd het verbruik hier bij. Maar zonder gekheid die F8Q blokjes zijn eigenlijk best goed. Ik heb ze al gezien met meer dan een half miljoen KM, en nog de eerste motor
1 op 16 is nogal een verschil met de fabrieksopgave, ik mag toch hopen dat het 1 op 18 zou zijn danquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Maak je daar geen illusies over,is folderwerk onder de beste omstandigheden met een nieuwe auto en zo licht mogelijk.
Dat gezegd moet met een net en goed onderhouden exemplaar echt een nette 1 op 14 /16 te doen zijn.
(Ervaringen gebaseerd op oude buurvrouw met zo'n appparaat)
Ik ook niet, ik was altijd in de veronderstelling dat Volvo's gewoon per definite zuipenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
1:20 vast niet, maar die autoweek praktijkcijfers geven wel een redelijk beeld van de werkelijkheid. En daar is hij best zuinig. Wat ik niet gedacht had trouwens.
Dat. Ik zit meer in het Citroënwereldje dan in het VW wereldje maar toch hoor ik veel meer verhalen van in de soep gelopen VW-blokken dan van 'stokbroodblokken'. En dat zijn dan niet de via-via verhalen en ook niet de verhalen van een dode dynamo o.i.d..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom niet, een Fransoos is beter dan mening Duitser vandaag de dag
Volvo it is.... as you like with a little sauce..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
We gaan niet welles-nietesen of camembert op wielen; ik wil geen fransoos. >punt<
Not yet.. ik moet voor de leut eigenlijk gewoon eens een paar proefritjes gaan maken in diverse auto's, of eigenlijk; effe van dichtbij gaan bekijken en zitten.. heb wel wat nieuwe ideeën opgedaan nu, vooral die Volvo is wel interesting.. ik beoordeel eigenlijk meestal eerst het interieur van een auto, want daar kijk IK naar, en dat is belangrijk..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:35 schreef Charged het volgende:
Enenenenenen,kunnen we je Volvofanboy maken?
Idd,je hebt wel wat hints gekregen nou,wat ritjes maken..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not yet.. ik moet voor de leut eigenlijk gewoon eens een paar proefritjes gaan maken in diverse auto's, of eigenlijk; effe van dichtbij gaan bekijken en zitten.. heb wel wat nieuwe ideeën opgedaan nu, vooral die Volvo is wel interesting.. ik beoordeel eigenlijk meestal eerst het interieur van een auto, want daar kijk IK naar, en dat is belangrijk..
Ooit wel eens een stukkie in een V40 gereden, en dat viel me volgens mij niet eens tegen, maar dat is wel een jaartje of 10+ geleden, toen was ie ook net nieuw
Even voor jouw info: een V40 uit die tijd is grotendeels een product van de samenwerking met Renault en dat is onderhuids ook zo. Dan weet je datquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not yet.. ik moet voor de leut eigenlijk gewoon eens een paar proefritjes gaan maken in diverse auto's, of eigenlijk; effe van dichtbij gaan bekijken en zitten.. heb wel wat nieuwe ideeën opgedaan nu, vooral die Volvo is wel interesting.. ik beoordeel eigenlijk meestal eerst het interieur van een auto, want daar kijk IK naar, en dat is belangrijk..
Ooit wel eens een stukkie in een V40 gereden, en dat viel me volgens mij niet eens tegen, maar dat is wel een jaartje of 10+ geleden, toen was ie ook net nieuw
Ik vind het nog altijd een prachtige auto, de BMW's uit die jaren zijn tijdloos. Wel jammer dat tegenwoordig vooral sjonnies in die modellen rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het topic niet helemaal heb gelezen, maar er komt maar één auto in me op: een E46 320d. Bij normaal gebruik, rustig rijden, haal je eenvoudig 1:17. Ik haal met mijn vlotte rijstijl 1:16 maar een weekje met het verkeer meesukkelen tussen de 100 en 125 leverde me 1:19 op. Maw: je kunt best prima waardes scoren, als je je rijstijl er enigszins op aanpast. En ook zonder aanpassing vind ik het zeer acceptabel.
Onderhoud is allemaal nog prima zelf te doen en de auto is in dagelijks gebruik niet zo duur als een E39 (of E46) met een zespitter. Past ook prima in je prijsklasse en die tellerstand moet ook te doen zijn.
Klopt, ze hebben een wat fout imago, net als de E39 sedan die vooral voor 40+ Turken wordt gereden. Maar als je daar mee kan leven rij je een prima auto waarmee je nog goed voor de dag kan komen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind het nog altijd een prachtige auto, de BMW's uit die jaren zijn tijdloos. Wel jammer dat tegenwoordig vooral sjonnies in die modellen rijden.
Ja, dat zal best. Die wil ik ook welquote:
Die 1.8 20V loopt inderdaad uitstekend op LPG. Zie mijn Leon in V&Aquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:48 schreef Fer het volgende:
VAG 1.9 TDI met de ouwe verteilerpumpe. De oude tractormotor is een van de weinige onverwoestbare/zuinige die er is. De rest zuipt (Opel, BMW, JTD), komt niet vooruit (Hdi, Tddi) of gaat kapot (Dci, Tdi-pd), zowiezo alle recente roetfilters ook laten staan, gaan ook kapot.
1.9 Tdi dus, leverbaar in een Polo, Golf, Bora, Passat, Ibiza, Leon, Toledo, Octavia, A3 en 4. De 2.5Tdi 5 pitter is ook te doen, tevens leverbaar met een Volvo V70 eromheen.
Helaas niet onder de 250k te vinden, maar goed, ze lopen dan ook 400000
Als je een gasstel overweegt, Audiblok 1.8 20V loopt goed en lang op gas. Ook leverbaar in de Leon/Toledo. Volvo 2.0 of 2.5 in de S40 en S70. En wat jij misschien wel leuk vindt, Nissan Primera 2.0 CVT.
Nadeel, allemaal net iets te weinig pk.
Het is dat ik de luxe van m'n 3 niet kwijt wil, maar als ik nu een auto zocht was het nog best een optie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:26 schreef leolinedance het volgende:
Die 1.8 20V loopt inderdaad uitstekend op LPG. Zie mijn Leon in V&A![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |