Nee, gewoon nee.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In een oranje, durft iedereen je te zien...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En groen is ook niet slecht, daarmee valt het niet zo op als in een verlaten bosje, gebruik maakt van de ruimte achterin.....
Maar idd: either you love it, or you hate it..
quote:
/care, mietenbak, veel te veel electronica, mijn image, wat doe je?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom niet, een Fransoos is beter dan mening Duitser vandaag de dag
Goede kanshebber, en dan kijken of ik de `1000k haalquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:08 schreef -niemand- het volgende:
mercedes w124 diesel.
nu voor een prikje te koop door de oldtimerregeling.
Kan ook nog, voelt Anne zich meteen thuis denk ik; dash is krek eender als wat ze in d'r Cupra heeft. (wel storingsgevoelig trouwens die meuk)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:15 schreef Charged het volgende:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/seat/cordoba/8422734
Leuke opties,km's kloppen,budget ook maar of je daarin gezien wilt worden is een tweede...
Geen idee, probeer het en houd het verbruik hier bijquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
Volvo hmm? zou dat écht 1 op 20 gecombineerd doen? of redt ie dat alleen in de folder?
Maak je daar geen illusies over,is folderwerk onder de beste omstandigheden met een nieuwe auto en zo licht mogelijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
Volvo hmm? zou dat écht 1 op 20 gecombineerd doen? of redt ie dat alleen in de folder?
1:20 vast niet, maar die autoweek praktijkcijfers geven wel een redelijk beeld van de werkelijkheid. En daar is hij best zuinig. Wat ik niet gedacht had trouwens.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
Euj, ik ben hier niet bezig met een ervaringstest, tis andersom he, ik vraag de hulp en ervaring van anderen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Geen idee, probeer het en houd het verbruik hier bij. Maar zonder gekheid die F8Q blokjes zijn eigenlijk best goed. Ik heb ze al gezien met meer dan een half miljoen KM, en nog de eerste motor
1 op 16 is nogal een verschil met de fabrieksopgave, ik mag toch hopen dat het 1 op 18 zou zijn danquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Maak je daar geen illusies over,is folderwerk onder de beste omstandigheden met een nieuwe auto en zo licht mogelijk.
Dat gezegd moet met een net en goed onderhouden exemplaar echt een nette 1 op 14 /16 te doen zijn.
(Ervaringen gebaseerd op oude buurvrouw met zo'n appparaat)
Ik ook niet, ik was altijd in de veronderstelling dat Volvo's gewoon per definite zuipenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
1:20 vast niet, maar die autoweek praktijkcijfers geven wel een redelijk beeld van de werkelijkheid. En daar is hij best zuinig. Wat ik niet gedacht had trouwens.
Dat. Ik zit meer in het Citroënwereldje dan in het VW wereldje maar toch hoor ik veel meer verhalen van in de soep gelopen VW-blokken dan van 'stokbroodblokken'. En dat zijn dan niet de via-via verhalen en ook niet de verhalen van een dode dynamo o.i.d..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom niet, een Fransoos is beter dan mening Duitser vandaag de dag
Volvo it is.... as you like with a little sauce..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
We gaan niet welles-nietesen of camembert op wielen; ik wil geen fransoos. >punt<
Not yet.. ik moet voor de leut eigenlijk gewoon eens een paar proefritjes gaan maken in diverse auto's, of eigenlijk; effe van dichtbij gaan bekijken en zitten.. heb wel wat nieuwe ideeën opgedaan nu, vooral die Volvo is wel interesting.. ik beoordeel eigenlijk meestal eerst het interieur van een auto, want daar kijk IK naar, en dat is belangrijk..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:35 schreef Charged het volgende:
Enenenenenen,kunnen we je Volvofanboy maken?
Idd,je hebt wel wat hints gekregen nou,wat ritjes maken..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not yet.. ik moet voor de leut eigenlijk gewoon eens een paar proefritjes gaan maken in diverse auto's, of eigenlijk; effe van dichtbij gaan bekijken en zitten.. heb wel wat nieuwe ideeën opgedaan nu, vooral die Volvo is wel interesting.. ik beoordeel eigenlijk meestal eerst het interieur van een auto, want daar kijk IK naar, en dat is belangrijk..
Ooit wel eens een stukkie in een V40 gereden, en dat viel me volgens mij niet eens tegen, maar dat is wel een jaartje of 10+ geleden, toen was ie ook net nieuw
Even voor jouw info: een V40 uit die tijd is grotendeels een product van de samenwerking met Renault en dat is onderhuids ook zo. Dan weet je datquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not yet.. ik moet voor de leut eigenlijk gewoon eens een paar proefritjes gaan maken in diverse auto's, of eigenlijk; effe van dichtbij gaan bekijken en zitten.. heb wel wat nieuwe ideeën opgedaan nu, vooral die Volvo is wel interesting.. ik beoordeel eigenlijk meestal eerst het interieur van een auto, want daar kijk IK naar, en dat is belangrijk..
Ooit wel eens een stukkie in een V40 gereden, en dat viel me volgens mij niet eens tegen, maar dat is wel een jaartje of 10+ geleden, toen was ie ook net nieuw
Ik vind het nog altijd een prachtige auto, de BMW's uit die jaren zijn tijdloos. Wel jammer dat tegenwoordig vooral sjonnies in die modellen rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het topic niet helemaal heb gelezen, maar er komt maar één auto in me op: een E46 320d. Bij normaal gebruik, rustig rijden, haal je eenvoudig 1:17. Ik haal met mijn vlotte rijstijl 1:16 maar een weekje met het verkeer meesukkelen tussen de 100 en 125 leverde me 1:19 op. Maw: je kunt best prima waardes scoren, als je je rijstijl er enigszins op aanpast. En ook zonder aanpassing vind ik het zeer acceptabel.
Onderhoud is allemaal nog prima zelf te doen en de auto is in dagelijks gebruik niet zo duur als een E39 (of E46) met een zespitter. Past ook prima in je prijsklasse en die tellerstand moet ook te doen zijn.
Klopt, ze hebben een wat fout imago, net als de E39 sedan die vooral voor 40+ Turken wordt gereden. Maar als je daar mee kan leven rij je een prima auto waarmee je nog goed voor de dag kan komen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind het nog altijd een prachtige auto, de BMW's uit die jaren zijn tijdloos. Wel jammer dat tegenwoordig vooral sjonnies in die modellen rijden.
Ja, dat zal best. Die wil ik ook welquote:
Die 1.8 20V loopt inderdaad uitstekend op LPG. Zie mijn Leon in V&Aquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:48 schreef Fer het volgende:
VAG 1.9 TDI met de ouwe verteilerpumpe. De oude tractormotor is een van de weinige onverwoestbare/zuinige die er is. De rest zuipt (Opel, BMW, JTD), komt niet vooruit (Hdi, Tddi) of gaat kapot (Dci, Tdi-pd), zowiezo alle recente roetfilters ook laten staan, gaan ook kapot.
1.9 Tdi dus, leverbaar in een Polo, Golf, Bora, Passat, Ibiza, Leon, Toledo, Octavia, A3 en 4. De 2.5Tdi 5 pitter is ook te doen, tevens leverbaar met een Volvo V70 eromheen.
Helaas niet onder de 250k te vinden, maar goed, ze lopen dan ook 400000
Als je een gasstel overweegt, Audiblok 1.8 20V loopt goed en lang op gas. Ook leverbaar in de Leon/Toledo. Volvo 2.0 of 2.5 in de S40 en S70. En wat jij misschien wel leuk vindt, Nissan Primera 2.0 CVT.
Nadeel, allemaal net iets te weinig pk.
Het is dat ik de luxe van m'n 3 niet kwijt wil, maar als ik nu een auto zocht was het nog best een optie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:26 schreef leolinedance het volgende:
Die 1.8 20V loopt inderdaad uitstekend op LPG. Zie mijn Leon in V&A![]()
Het is inderdaad zonde dat die niet naar Franzozen wil kijken, die doen het eigenlijk het beste qua diesels.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:37 schreef Fer het volgende:
Valt me trouwens op dat van de rampenbakken van 10 jaar geleden, degene die nu nog rijden redelijk probleemloos zijn. 307 Hdi 90, Laguna Dci
Common rail is uitgevonden door Fiat/Alfa dus niet zo gek. Ook op LPG lopen die Alfa's dik over de 3 ton, ben met mijn zoveelste gasbak bezig nu, gaat al lekker naar de 3 ton toe.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:44 schreef Fer het volgende:
Tja. Stokbroden of Pizza's zijn kwa ontwerp gewoon goede auto's, helaas zitten er nogal eens slecht gebakken exemplaren tussen.
Ook de 147 en 156 zijn degelijke auto;s en voor een laag bedrag en weinig km te koop.
Optie, wel een volbloed taxi, maar ook heel geschikt en onverwoestbaarquote:
Wel al met ietwat lede ogen naar gekeken idd, maar ik tank in .be, en daar kost het gas nog geen 60 ct, tenmiste, net voor de kerst nog wel.. geen idee wat het nu is, maar er zal geen 21% bij zijn gekomenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef Fer het volgende:
Iemand al de nieuwe gasprijs doorberekent?
Seat Leon 1.8 op gas. 10L/100km. 80ct/l. 30000km = 3000l x 0,80¤ = 2400¤ (+560 MRB)
Seat Leon 1.9 Tdi 6L/100km 140ct/l 30000km = 1800l x 1,40¤ = 2520¤ (+1140 MRB)
Nog steeds voordeel voor gas, maar wel wat minder geworden.
Nadeel van gas lijkt me als je veel vermogen wilt een 6 pitter ofzo al snel 1 op 7 gas gaat zuipen, terwijl bijvoorbeeld een Leon Tdi 150pk (alles rood!!!) nog best op 1:18 blijft lopen en toch lekker hard trekt als je wil.
Tja of een Saab Turbo+Lpi, maar daar moet je van houden
De moeite van het reageren niet waard...quote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat vind je van mijn suggestie van een E46 320d?
Hé, bedankt hèquote:Op zondag 5 januari 2014 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
De moeite van het reageren niet waard...
Kuthok, daar wil je toch niet in gezien worden?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat vind je van mijn suggestie van een E46 320d?
I second that. Mijn ouders hebben vorige week de 350k aangetikt in hun Golf IV 1.9 TDI uit 2000. Ik heb 'm zelf tot de 150 gereden. Heerlijke auto, en met braaf weggedrag haal je wel 1:19.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:48 schreef Fer het volgende:
VAG 1.9 TDI met de ouwe verteilerpumpe. De oude tractormotor is een van de weinige onverwoestbare/zuinige die er is.
Alles rood?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef Fer het volgende:
Iemand al de nieuwe gasprijs doorberekent?
Seat Leon 1.8 op gas. 10L/100km. 80ct/l. 30000km = 3000l x 0,80¤ = 2400¤ (+560 MRB)
Seat Leon 1.9 Tdi 6L/100km 140ct/l 30000km = 1800l x 1,40¤ = 2520¤ (+1140 MRB)
Nog steeds voordeel voor gas, maar wel wat minder geworden.
Nadeel van gas lijkt me als je veel vermogen wilt een 6 pitter ofzo al snel 1 op 7 gas gaat zuipen, terwijl bijvoorbeeld een Leon Tdi 150pk (alles rood!!!) nog best op 1:18 blijft lopen en toch lekker hard trekt als je wil.
Tja of een Saab Turbo+Lpi, maar daar moet je van houden
Ik heb altijd ca. 1:10 gereden met de Leon. Als jij voor 60 cent per liter kunt tanken zit je dus rond de 6 cent per km toch?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
Feit is wel, dat bijvoorbeeld Leolinedance zijn Leon dan rond de 10ct/km gaat kosten op basis van alleen de brandstof, en dat een diesel dan nog steeds rond de 7 - 8 cent zit.
Alle LPG auto's en klassiekers in de ban, zodat we met zijn allen lekker aan de fijnstof-productie kunnen
Jep, mijn bod geldt nog steeds.. is het ding nou al verkocht? Kwam toch iemand kijken van het weekend?quote:Op zondag 5 januari 2014 22:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb altijd ca. 1:10 gereden met de Leon. Als jij voor 60 cent per liter kunt tanken zit je dus rond de 6 cent per km toch?
Ja, er komt ook nog wat benzine bij. Maar dat is verwaarloosbaar weinig. Ik tankte iedere 2 maanden voor een tientje ofzo.
Laat het 7 cent per km zijn, nog goedkoop toch?
Klopt al die problemen zijn al opgelost, op ze staan al op sloop. Die je nu koopt zijn eigenlijk best goedquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:37 schreef Fer het volgende:
Valt me trouwens op dat van de rampenbakken van 10 jaar geleden, degene die nu nog rijden redelijk probleemloos zijn. 307 Hdi 90, Laguna Dci
Morgenmiddag. Een Pool, voor de export.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, mijn bod geldt nog steeds.. is het ding nou al verkocht? Kwam toch iemand kijken van het weekend?
Een dikke 6 pitter +3000cc heeft ook heel wat meer vermogen dan die 150 pk diesel Leon waar jij hebt over hebt. Dan ben je weer appels en peren aan het vergelijken.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef Fer het volgende:
Of je leest mijn verhaal iets beter.
Ik heb het over dat een dikke 6 pitter, van +3000cc richting 1 op 7 gaat. Een zwaar getunede 4 pitter zoals de Leon en de genoemde Saab zal iets zuiniger blijven.
1 op 16 voor de Tdi 150 valt me tegen, maar misschien rijden ze wat harder ermee in DE.
En dat doe je je auto gewoon aan?quote:Op zondag 5 januari 2014 22:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Morgenmiddag. Een Pool, voor de export.
Tsja, geld is geldquote:Op zondag 5 januari 2014 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dat doe je je auto gewoon aan?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |