abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 08:16:32 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_135057161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:14 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

veel plezier, hier even een rondje hobbel de bobbel met Cooper voor het eten..
ging lekker totdat hij geen zin meer had en ging tijd-rekken door oveal te willen snuffelen

YUR en co.uk, veel succes bij jullie loopjes
Sinds mijn vakantie van de afgelopen keer snap ik trouwens wel wat er zo leuk is aan het lopen met honden. Bij ons hotel op het strand liepen heel veel honden, allemaal zwerfhonden, maar door de strandgasten waren ze toch best wel tam. Niet dat je ze moet aaien, want je weet nooit wat voor ziektes ze bij zich dragen. Maar als ik dan ging rennen, liepen ze altijd met me mee. Een groepje van drie meestal, en die hobbelen dan gezellig naast me. Best wel gezellig toch! Soms mis ik ze wel :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 januari 2014 @ 08:19:56 #277
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_135057170
Bluh, geen cross voor mij vandaag. Ik kan nog steeds niet rechtop staan ;(
F means you're fucked
  zaterdag 4 januari 2014 @ 08:33:48 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135057220
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Sinds mijn vakantie van de afgelopen keer snap ik trouwens wel wat er zo leuk is aan het lopen met honden. Bij ons hotel op het strand liepen heel veel honden, allemaal zwerfhonden, maar door de strandgasten waren ze toch best wel tam. Niet dat je ze moet aaien, want je weet nooit wat voor ziektes ze bij zich dragen. Maar als ik dan ging rennen, liepen ze altijd met me mee. Een groepje van drie meestal, en die hobbelen dan gezellig naast me. Best wel gezellig toch! Soms mis ik ze wel :D
inderdaad gezellig maar als Cooper volgende keer weer gaat tijdrekken zal ik als race-director streng moeten zijn en hem een DNF geven.

Balen YUR, maar er komen nog genoeg kilometers aan ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 4 januari 2014 @ 08:45:59 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_135057264
Ja, zo lang mn rug normaal doet wel
F means you're fucked
pi_135057378
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:00 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

6-12 weken vanaf waar?

Kan ik dan theoretisch gezien als ik in mei 10 kilometer loop 3 maanden later 21 lopen? (want als het dan door gaat kan ik de Vooroeverloop meelopen. :P )

Ik heb 2 van mijn nichtjes zo gek gekregen om mee te lopen met de 20 van Alphen en mijn neef zou bijna mee gaan maar die haakte af omdat het carnaval is. Beetje jammer wel, ik had het wel gevonden om met de halve familie te lopen.

En ook vanuit hier gefeliciteerd Jero-Nimo *O*
http://www.runinfo.nl/schema21kmbeginner.htm

"Dit schema voor de halve marathon voor beginners gaat er vanuit dat je zonder problemen minstens een uur kunt hardlopen."

Ik zou dus zeggen van wel. Ik heb voor mijn eerste HM dit schema gebruikt, en had toen maar 7 weken ipv 12 en dat ging prima. Moet wel bijgezegd worden dat ik een goede basisconditie had en al wel vaker 16km gelopen had, maar met 3 maanden ben je wel veilig. Natuurlijk mits je geen blessures krijgt, maar dat is altijd. En als in mei je echt je eerste 10km doet, is het misschien slimmer om eerst wat op dat niveau te blijven en dan pas doortrainen voor langere afstanden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135057427
http://www.runinfo.nl/schema21kmbeginneruitlopenrekenmachine.php

Je kan ook nog deze volgen, die gaat alleen om het uitlopen dus minder snelheidstraining.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135057679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik had voor oudjaarsavond een fles 12YO Glenfiddich gekocht, zo een fles in een koker. Bij het uitladen van de auto pak ik de koker en hou 'm ondersteboven boven de klinkers :'(

Mijn vriendinnetje was toen zo lief om als troost een fles 12YO Glenlivet voor me te gaan halen. Ik weet niet of ie door kan gaan voor vrouwenwhisky, maar het is een niet al te "moeilijke" zachte single malt. Een beetje rokerig, maar niet overdreven, een beetje honing, maar niet zoet. Erg prettig naar mijn smaak. Whisky hoor je natuurlijk niet te slobberen, maar als ze me ooit dwingen een slobberwhisky te kiezen zou 12YO Glenlivet een goede kandidaat zijn.
Mijn vrouw dus precies eender :o
Zo zonde om die Glenfiddich te zien liggen.. en als goedmakertje inderdaad de slobber Glenlivet gekocht.
Daar iets teveel van gedronken vanacht, iets teveel ingeleefd in het piratenspel wat ik speelde :')

Maar goed, latertje of niet, vandaag is rendag!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_135057896
Hoe denken jullie over het HM schema van Runnersworld, en dan met name de eerste paar weken waarbij de intervals/ tempolopen op D3 nogal lang zijn? Ik volg nu dit schema als leidraad, alleen heb ik de tempo's verwisseld met mijn eigen tempo's, die in de juiste HR zone passen (zie spoiler, voor de geïnteresseerden)

http://shop.runnersworld.(...)n-doel-uitlopen.html

Je begint in de eerste week al met 3x10 min. op D3, daarna 3x 15 min en gisteren heb ik zelfs 2x 20 min. gedaan. Naast deze trainingen heb je ook nog een loop van zo`n 40 min. op D2 in dezelfde week. Het lijk mij best een pittig schema, als je kijkt naar de omvang en intensiteit. En vaak wordt er geopperd dat intervallen bij voorkeur wat korter moeten zijn.
Ben wel benieuwd wat jullie er zo van vinden? En, wat is eigenlijk de reden ervan dat het de eerste 3 weken de intervallen zo`n omvang hebben, en daarna naar 5 min. en 400 meter gaat?

SPOILER: Mijn HR zones en tempo's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:10:07 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_135057918
Ik denk dat iedereen er veel te veel over nadenkt
F means you're fucked
pi_135058082
Leuk topic! En Smashrun net ontdekt door het lezen van dit topic, leuk zeg! Ik track wel via de looptijden app en dan zet ik het handmatig in Smashrun. Ga het zo proberen :)

Ik heb jullie advies nodig, ik doe een hardloopschema voor 5 km, nog 2 trainingen en het is klaar, echter red ik de 5 km nog niet in 30 min. Wat zal ik doen, eerst zorgen dat ik m'n 5 km sneller kan (en hoe dan?) of door met een schema voor 10 km?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:29:11 #286
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_135058091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:28 schreef Reflectionne het volgende:
Leuk topic! En Smashrun net ontdekt door het lezen van dit topic, leuk zeg! Ik track wel via de looptijden app en dan zet ik het handmatig in Smashrun. Ga het zo proberen :)

Ik heb jullie advies nodig, ik doe een hardloopschema voor 5 km, nog 2 trainingen en het is klaar, echter red ik de 5 km nog niet in 30 min. Wat zal ik doen, eerst zorgen dat ik m'n 5 km sneller kan (en hoe dan?) of door met een schema voor 10 km?
Hoe belangrijk is het voor je om 5km binnen 30 minuten te kunnen lopen?
F means you're fucked
pi_135058147
quote:

de ijzeren regel is dat je de 5km minimaal in 22:39 kan lopen, zoniet mag je absoluut niet door voor de 10 Km.
pi_135058155
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:29 schreef YUR het volgende:

[..]

Hoe belangrijk is het voor je om 5km binnen 30 minuten te kunnen lopen?
Hmm weet niet, het is meer dat ik het gevoel heb dat het wel een beetje sneller moet kunnen (nu 8.4 km/h oid). Of komt snelheid vanzelf als ik gewoon door ga met een 10 km schema?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:39:17 #289
92409 Twinky
Little star.
pi_135058212
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

de ijzeren regel is dat je de 5km minimaal in 22:39 kan lopen, zoniet mag je absoluut niet door voor de 10 Km.
:')
Dan zal ik met mijn korte beentjes nooit meer dan 5 mogen! Nooooooooooo
pi_135058213
Nog even terugkomend op de verjaardagen.... ik ben jarig tijdens de Ekiden......
Peer pressure :+
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:41:04 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135058229
@Yur: tegenvaller dat je de cross niet kunt lopen :( die ruggen ook..

@Levitas: je post gaat boven mijn pet, dus heb geen antwoord voor je. Je analyseert wel erg ver door, maar volgens mij is dat aard vh beest bij jou :)

Hier nog algehele snottermalaise :9~

quote:

Oeh, kijk uit voor de tegelcompetitie ;)

Het is maar wat je wil. Vaak is 'even' blijven hangen lekker, maar sneller ga je vanzelf worden als je verder traint. Succes!
pi_135058237
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:41 schreef Quoi het volgende:
@Yur: tegenvaller dat je de cross niet kunt lopen :( die ruggen ook..

@Levitas: je post gaat boven mijn pet, dus heb geen antwoord voor je. Je analyseert wel erg ver door, maar volgens mij is dat aard vh beest bij jou :)

Hier nog algehele snottermalaise :9~

[..]

Oeh, kijk uit voor de tegelcompetitie ;)

Het is maar wat je wil. Vaak is 'even' blijven hangen lekker, maar sneller ga je vanzelf worden als je verder traint. Succes!
Ik vind die tegelcompetitie leuk :P Oke, dan ga ik gewoon verder met een 10 km schema :) Thanks he!
pi_135058238
De Challenge voor 2014 ingevuld, dus nu meteen maar even op pad om terug op schema te komen :W
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:45:04 #294
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_135058271
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:33 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Hmm weet niet, het is meer dat ik het gevoel heb dat het wel een beetje sneller moet kunnen (nu 8.4 km/h oid). Of komt snelheid vanzelf als ik gewoon door ga met een 10 km schema?
Je moet doen wat je het leukste lijkt. Haal je veel voldoening uit sneller gaan lopen? Richt je daar op. Zou je graag een uur achter elkaar hard willen lopen? Dan richt je je daar op.

En er is er maar eentje die dat voor je kan bepalen
F means you're fucked
pi_135058283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Je moet doen wat je het leukste lijkt. Haal je veel voldoening uit sneller gaan lopen? Richt je daar op. Zou je graag een uur achter elkaar hard willen lopen? Dan richt je je daar op.

En er is er maar eentje die dat voor je kan bepalen
Oke thanks, ik ga wel gewoon door met een 10 km schema en ga er van uit dat ik door training vanzelf wel sneller word
pi_135058333
Mijn schoenen zitten al drie dagen vast in een sorteercentrum in een sneeuwstorm in de VS :'(
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:50:27 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_135058361
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn schoenen zitten al drie dagen vast in een sorteercentrum in een sneeuwstorm in de VS :'(
Ik wil zo graag een keer zo'n megasneeuwstorm hier :s)
F means you're fucked
pi_135058370
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:39 schreef Twinky het volgende:

[..]

:')
Dan zal ik met mijn korte beentjes nooit meer dan 5 mogen! Nooooooooooo
dat wordt dan beenverlenging of stelten of Hoka one's. Het is niet anders. Je kan ook meteen doorgaan voor het ultralopen, daar maakt de snelheid immers een stuk minder uit. ;)
pi_135058422
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:41 schreef Quoi het volgende:

Dit. Schema's zijn één ding, maar je kunt ook teveel analyseren.

En jammer YUR! -O-

Wij hoeven pas om 12 uur ofzo weg, dus lekker uitgeslapen voor de verandering O+ morgen moeten we voor een plezierloopje vroeger op :') :D
Ja doei.
pi_135058498
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:27 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik had in maart een feestje met de naam 'quichen of delen', 30 mensen, 20 quiches. Ik hoef nog steeds geen quiche.
Briljant! :-D
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')