Ja, dat heeft waarschijnlijk met een verkeerde instelling te maken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik hoor andere verhalen. Laatst nog een schildersbedrijf met Nederlandse werknemers op TV. Wordt weggedrukt door "collega's" met MOElanders. Heeft dat met instelling te maken?
Koos_Tiger.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man o man, bazel toch niet met je elite. Verschillende vrienden van mij zijn schilder, en weet je wat? De zaken gaan booming. Hoe komt dat? Omdat zij geen rottige instelling hebben, wel bereid zijn extra meters te maken, hun vak verstaan en geen halfgare instelling erop nahouden. En ik kan je verzekeren dat er goed geld binnenkomt.
Als je faalt dan is dat je eigen schuld.
Waarom lukt het een goede maat van mij dan wel om als schilder op jaarbasis bijna anderhalf keer modaal binnen te harken?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:18 schreef arjan1112 het volgende:
Dat heb ik ook gezien. Volgens Koos moet die man gewoon de regels van de arbo en de belasting aan zijn laars lappen en bijvoorbeeld tegen zijn klanten zeggen.. als het allemaal netjes moet kost het 2700,- als u contant betaald kan het voor 2100,-
Om aan te geven dat dit beleid voor geen klap deugd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat heeft waarschijnlijk met een verkeerde instelling te maken.
Overigens weer typisch dat jij kiest voor het halflege glas en je focust op de schilder die wel naar de klote gaat.
Ik ga vanavond hopelijk aan seizoen 2 aflevering 6 beginnen. Jij?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Welke aflevering was je nou,heb je antwoord gemist geloof ik.
Ja, hier ook hoor. Al jaren is het erg minimaal. Maar goed, zolang ik nog wat kan groeien in functies e.d. Gaat het wel aardigquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit was ook een contractueel vastgelegde verhoging. Verder is er afgezien van wat individuele bonussen sprake van een nullijn binnen het bedrijf.
Onzin, natuurlijk. In de praktijk valt het enorm mee met die verdringing op de arbeidsmarkt en pakken Oost-Europeanen vooral baantjes die niet worden gedaan door Nederlanders.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
Om aan te geven dat dit beleid voor geen klap deugd.
ik zei net al als er geen moe-landers waren, was dat 2,5 keer modaalquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom lukt het een goede maat van mij dan wel om als schilder op jaarbasis bijna anderhalf keer modaal binnen te harken?
Ook 2, ergens halverwege aflevering 3.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ga vanavond hopelijk aan seizoen 2 aflevering 6 beginnen. Jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang leve de nuance!quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij werkloos bent, dan is het je eigen schuld.
Straks haal je me nog in. Spannend, hè?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ook 2, ergens halverwege aflevering 3.
En dat baseer je waarop precies?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:21 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik zei net al als er geen moe-landers waren, was dat 2,5 keer modaal
die zijn nog pissig dat ze de vakantiebonnen van 300 euro per maand niet meer krijgen en dat ze niet meer op hun 57ste met pensioen mogen...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:22 schreef Monolith het volgende:
Ik hoor van vrienden en familie in de bouw / installatie / elektro nou niet direct dat ze zich heel erg bedreigt voelen door Oost-Europeanen. Dat zijn ook veelal relatief jonge mensen. Toevallig gisteren nog met een neef van me over gehad die als timmerman werkt. Zijn bedrijf had om de crisis door te komen uitleenregeling met andere bedrijven. Hierdoor hoefden er geen mensen ontslagen te worden. Hij was daar uiteraard blij mee en vond het bovendien interessant om eens bij andere bedrijven een kijkje in de keuken te krijgen, contacten op te doen, enzovoort. Zijn oudere collega's liepen er echter alleen maar over te zeuren en te zeiken. Die zaten blijkbaar liever werkloos thuis dan dat ze in een net iets andere werkomgeving moesten opereren.
Jij hebt een verkeerde instelling. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat jij werkloos thuiszit.quote:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar de problematiek wordt wel behoorlijk overdreven.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Knuppel in hoenderhoek, Reya.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar de problematiek wordt wel behoorlijk overdreven.
jaquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat baseer je waarop precies?
Jij denkt dat een ZZP'er van nog geen 30 jaar oud dik 80k per jaar binnen had kunnen harken?
Dom om dit te zeggen. Je kent me niet, je kent mijn situatie niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt een verkeerde instelling. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat jij werkloos thuiszit.
Als een schilder 80k had verdiend, op hoeveel had ik dan gezeten inmiddels? Anderhalve ton?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja
niemand wil bouwvakker worden al tientallen jaren, dus de lonen waren alleen maar omhoog gegaan.. totdat
Journalisten gaan dan weer eerder dertien in een dozijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een schilder 80k had verdiend, op hoeveel had ik dan gezeten inmiddels? Anderhalve ton?
Nee, ik ken jouw instelling. Je loopt hier continu te mekkeren. Zoals ik al eerder schreef: het glas is voor jou altijd leeg. Met zo'n instelling kom je gewoon niet erg ver.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:28 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dom om dit te zeggen. Je kent me niet, je kent mijn situatie niet.
Het is een mooie wereld waar we in leven.quote:Je bent te dom om te poepen. En toch aangenomen voor een goed betaalde baan. Het is precies de omgekeerde wereld.
Die wereld kan van de een op de andere dag voor jezelf heel anders uitzien. Heb ik genoeg om me heen gezien. Mensen worden ziek, krijgen een ongeluk of verliezen een baan...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik ken jouw instelling. Je loopt hier continu te mekkeren. Zoals ik al eerder schreef: het glas is voor jou altijd leeg. Met zo'n instelling kom je gewoon niet erg ver.
[..]
Het is een mooie wereld waar we in leven.
Ik zie een Beauty and the Beast-scenario opdoemen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:32 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die wereld kan van de een op de andere dag voor persoonlijk heel anders uitzien. Heb ik genoeg om me heen gezien.
Je bent er nog lang niet, broekkie.
Ooit zal je nog eens aan mij denken.
Het is eigenlijk te droevig voor woorden dat jij je vast blijft klampen aan de hoop dat iemand die kritiek op jou uit, werkloos wordt. Telkens als iemand commentaar levert op jouw schrale instelling, roep je dat je hoopt dat hij zijn baan verliest.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:32 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die wereld kan van de een op de andere dag voor persoonlijk heel anders uitzien. Heb ik genoeg om me heen gezien.
Je bent er nog lang niet, broekkie.
Zoals jij hier reageert kan je beter verknipt noemen. Misschien weet je wel beter maar vind het leuk om hier een beetje anoniem te trollen of mensen op de kast te jagen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is eigenlijk te droevig voor woorden dat jij je vast blijft klampen aan de hoop dat iemand die kritiek op jou uit, werkloos wordt. Telkens als iemand commentaar levert op jouw schrale instelling, roep je dat je hoopt dat hij zijn baan verliest.
Dat is toch behoorlijk verknipt, niet?
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:31 schreef Reya het volgende:
MED / Mod voor BNW gezocht
Eindelijk een klus voor Webschip.
Gewoon gestoord dus.quote:een in de materie geinteresseerde mod, met het BNW-gevoel.
Of voor P_T.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:31 schreef Reya het volgende:
MED / Mod voor BNW gezocht
Eindelijk een klus voor Webschip.
Ik heb meer levenservaring en ben het met Koos eens in dezen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:32 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die wereld kan van de een op de andere dag voor jezelf heel anders uitzien. Heb ik genoeg om me heen gezien. Mensen worden ziek, krijgen een ongeluk of verliezen een baan...
Je bent er nog lang niet, broekkie.Het geeft aan dat je weinig levenservaring hebt.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb meer levenservaring en ben het met Koos eens in dezen.
Dan vind ik je nog triester en heb je nog veel mee te maken...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werklozen worden vaak apathisch door hun toestand. Echt gedreven solliciteren is er dan niet meer bij. Nee, je kunt de wereld niet naar je hand zetten, maar als ik werkloos wordt, dan verwacht ik binnen twee maanden weer een nieuwe baan te hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:35 schreef Webschip het volgende:
[..]
Zoals jij hier reageert kan je beter verknipt noemen. Misschien weet je wel beter maar vind het leuk om hier een beetje anoniem te trollen of mensen op de kast te jagen.
Of je bent gewoon dom. Je kan de wereld niet naar je hand zetten.
Dag Koos.
Maak dat eens eerst eens mee. Door ziekte of iets dergelijks. Of iets anders waar je ECHT niks aan kan doen. Maak eens even de echte harde kant van deze maatschappij eens mee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:38 schreef remlof het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit langer dan een maand zonder werk gezeten, behalve toen ik net in Italië aankwam. Maar toen heb ik die tijd gebruikt om Italiaans te leren.
Oskar Schindler zoekt nog werklui.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werklozen worden vaak apathisch door hun toestand. Echt gedreven solliciteren is er dan niet meer bij. Nee, je kunt de wereld niet naar je hand zetten, maar als ik werkloos wordt, dan verwacht ik binnen twee maanden weer een nieuwe baan te hebben.
Bij de pakken neer gaan zitten is natuurlijk nooit de juiste houding, ongeacht wat je is aangedaan en wat je hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maak dat eens eerst eens mee. Door ziekte of iets dergelijks. Of iets anders waar je ECHT niks aan kan doen. Maak eens even de echte harde kant van deze maatschappij eens mee.![]()
En reageer daarna even weer. Ik ben benieuwd of je dan nog hetzelfde denkt.
Hoho, we hebben het niet over mensen die buiten hun schuld om arbeidsongeschikt raken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maak dat eens eerst eens mee. Door ziekte of iets dergelijks. Of iets anders waar je ECHT niks aan kan doen. Maak eens even de echte harde kant van deze maatschappij eens mee.![]()
Als je werkloos wordt, kun je altijd nog aan je grammatica gaan werken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werklozen worden vaak apathisch door hun toestand. Echt gedreven solliciteren is er dan niet meer bij. Nee, je kunt de wereld niet naar je hand zetten, maar als ik werkloos wordt, dan verwacht ik binnen twee maanden weer een nieuwe baan te hebben.
Zo. nou zijn we er eindelijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, we hebben het niet over mensen die buiten hun schuld om arbeidsongeschikt raken.
Klootzak.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je werkloos wordt, kun je altijd nog aan je grammatica gaan werken.
Jij ontvangt dus een uitkering? Nou, wat zeur je dan? Die is vrij riant voor iemand die arbeidsongeschikt is.quote:
Ook dan zou weer aan het werk gaan het doel moeten zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:47 schreef arjan1112 het volgende:
Maar hoe bepaal je wat arbeidsongeschikt is ?
Dat kan je heel krap doen en heel ruim.
Is iemand van 20 die een jaar in een psychiatrisch ziekenhuis heeft gezeten arbeidsongeschikt ?
Wanneer ben je wel duurzaam arbeidsongeschikt dan? Nooit ?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dan zou weer aan het werk gaan het doel moeten zijn.
Mijn beste vriend is een type zoals jij, zit al anderhalf jaar zonder werk en zit nu in de bijstand. En die spreek ik op dezelfde manier toe.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nooit is wat overdreven.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:51 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wanneer ben je wel duurzaam arbeidsongeschikt dan? Nooit ?
Als je al je ledematen kwijt bent en niet meer kan praten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:51 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wanneer ben je wel duurzaam arbeidsongeschikt dan? Nooit ?
Ik schrik enorm hoe jij conclusies trekt...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ontvangt dus een uitkering? Nou, wat zeur je dan? Die is vrij riant voor iemand die arbeidsongeschikt is.
En toch heb je een baantje.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:53 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb geen levenservaring en ik vind dat jullie allemaal stinken.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je al je ledematen kwijt bent en niet meer kan praten.
Gewaagde uitspraak voor een Turk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:53 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb geen levenservaring en ik vind dat jullie allemaal stinken.
En dan klagen over de toon van anderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik schrik enorm hoe jij conclusies trekt...
Het is geen wonder dat er baggerjournalistiek hier de norm is geworden.
Triest.
Alle uitkeringstrekkers verplicht op vakantie naar Spanje voor altijd!quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:55 schreef betyar het volgende:
Mensen die een uitkering hebben en klagen moet je het land uitschoppen.
Dat zeggen we tegen ze inderdaad. In werkelijkheid gooien we ze er boven de oceaan uit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Alle uitkeringstrekkers verplicht op vakantie naar Spanje voor altijd!
Dan krijg je het nog druk, ben je wel een paar maanden bezig met die paar vliegtuigen van Niederlandequote:Op donderdag 2 januari 2014 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zeggen we tegen ze inderdaad. In werkelijkheid gooien we ze er boven de oceaan uit.
En mij dan wel de maat nemen op allerlei veronderstellingen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, je geeft zelf geen openheid van zaken.
Inderdaad, Henk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:00 schreef Webschip het volgende:
Dus mag ik geen mening hebben over MOELanderbeleid?.
Heb dit vaker tegen Echtgaaf gezegd maar geloof dat hij van zelfkastijding houdt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:59 schreef Monolith het volgende:
Als je niet tegen kritiek kan, moet je hier niet op van alles en nog wat gaan lopen kankeren. Dan kun je nou eenmaal weerwoord verwachten.
Natuurlijk mag je die hebben. Maar als je die hier poneert en je krijgt weerwoord, dan moet je niet gaan lopen janken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:00 schreef Webschip het volgende:
Dus mag ik geen mening hebben over het MOELanderbeleid?.
Ik hier janken dat ze geen weerwoord mogen geven?? Heb ik gezegd dat ze geen weerwoord mogen geven?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je die hebben. Maar als je die hier poneert en je krijgt weerwoord, dan moet je niet gaan lopen janken.
Ik zie hier niets anders doen dan klagen. Over MOE-landers, over de economische situatie, over hoe oneerlijk werkgevers wel niet zijn, over de arbeidsmarkt en hoe hard die wel niet zuigt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
En mij dan wel de maat nemen op allerlei veronderstellingen?
Een echte journalist gaat uit van de feiten. En als je die niet hebt, gewoon je mond houden.
Mijn punt is en blijft: je trekt het in het persoonlijke door me steeds in een bepaalde hoek te zetten. Dan sla je alles dood. En daar moet ik dan weer op reageren, om het recht te doen. Actie en reactie.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie hier niets anders doen dan klagen. Over MOE-landers, over de economische situatie, over hoe oneerlijk werkgevers wel niet zijn, over de arbeidsmarkt en hoe hard die wel niet zuigt.
Ik vind dat een rottige instelling en daar geef ik dan commentaar op. Jij gaat vervolgens zielig lopen doen en mij aanvallen op het feit dat dom ben en wel werk heb.
Je kunt in ieder geval goed tegen kritiek.
In één keer het hele Israël - Palestina vraagstuk opgelost.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:03 schreef arjan1112 het volgende:
Remlof word Dictator van Nederland, alle PVV stemmers worden uitgezet naar de bezette Palestijnse gebieden en alle Palestijnen komen in Nederland wonen.
Jij wordt toch net zo goed persoonlijk? Mij wordt hier regelmatig verteld dat ik een waardeloze journalist ben. Soms als grap en soms serieus (vooral door jou). Dan raakt jouw geklaag over mijn gedrag natuurlijk kant noch wal.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mijn punt is en blijft: je trekt het in het persoonlijk door me steeds in een bepaalde hoek te zetten.
Dan sla je alles dood.
Zuiver zijn, het schijnt lastig te zijn. Integriteit is een vies woord in deze maatschappij. Het gaat niet voor niets zo slecht..., want totaal gebrek hieraan.
Ze hebben hier Poolse supermarkten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef De_Guidance het volgende:
Polen zijn altijd aardig in de supermarkt enzo
Je lokt het zelf nogal uit door op alles te zeiken en zieken maar bij enig weerwoord zelf door het lint te gaan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mijn punt is en blijft: je trekt het in het persoonlijke door me steeds in een bepaalde hoek te zetten. Dan sla je alles dood. En daar moet ik dan weer op reageren, om het recht te doen. Actie en reactie.
Zuiver zijn, het schijnt lastig te zijn. Integriteit is een vies woord in deze maatschappij. Het gaat niet voor niets zo slecht..., want totaal gebrek hieraan.
Is dat een vraag?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:15 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Koos ik heb nog nooit een stukje gelezen dat door jou is geschreven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |