Godver hoe krijg je dat weg dan? Beetje rood en bloed och maar dat is gewoon rauw man??quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Genoeg mensen, anders zou die bereiding niet al honderden jaren bestaan...
[ afbeelding ]
(ha, ik zoek zo'n plaatje, ga naar die site en welke foto staat er potificaal bij dat artikel over perfecte steak? de mijne, hahahaha:
[ afbeelding ] )
Zou ik maar nooit steak tartare bestellen, of een broodje ros, carpaccio, broodje Mett, filet americain, osseworst, etc etcquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Godver hoe krijg je dat weg dan? Beetje rood en bloed och maar dat is gewoon rauw man??
Ik bedoelde eigenlijk, je kauwt je dan toch de tering en nog krijg je het dan niet weg?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou ik maar nooit steak tartare bestellen, of een broodje ros, carpaccio, broodje Mett, filet americain, osseworst, etc etc
Nog nooit goede steak gehad dus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk, je kauwt je dan toch de tering en nog krijg je het dan niet weg?
Filet Am, osse worst allemaal zacht is zo weg.
Uhmzz dan zal het daar idd wel aan liggen, krijg hem vaak wel lekker maar wanneer een dikker stuk wat roder is wordt het meteen wat taaier.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog nooit goede steak gehad dus.
Een goede steak is mals.
Ja idd riblabben stoof ik altijd 3/4 uur.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Probleem is vaak dat het vlees te kort afgehangen is. Heb je een goede koe, en je hangt hem goed af kan je riblappen (wat nu stoofvlees is) eten als steak.
Afhangen in een koelhuis kost echter tijd, en er is vochtverlies, en dan verdient men niet genoeg.
Eet regelmatig riblap als steak.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja idd riblabben stoof ik altijd 3/4 uur.
Ohw? Gewoon bakken? Ben je zelf slager ofzoquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eet regelmatig riblap als steak.
Smakelijker dan ossehaas
Slagerij Chateaubriand hier in de buurt doet aan dry-aging .Prachtig om te zien in die vitrine.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Afhangen in een koelhuis kost echter tijd, en er is vochtverlies, en dan verdient men niet genoeg.
Nee, paar goede slagers in mijn omgevingquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ohw? Gewoon bakken? Ben je zelf slager ofzo
Ik vind het ook prachtig, alleen denk ik dat libelle lezend Nederland in 1 nacht grijs wordt bij het zien van zulk vleesquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Slagerij Chateaubriand hier in de buurt doet aan dry-aging .Prachtig om te zien in die vitrine.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het ook prachtig, alleen denk ik dat libelle lezend Nederland in 1 nacht grijs wordt bij het zien van zulk vlees
En het is juist zo mooi en lekker.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het ook prachtig, alleen denk ik dat libelle lezend Nederland in 1 nacht grijs wordt bij het zien van zulk vlees
Ik ben graag bereid meer te betalen voor goed vlees, maar niet voor lulkoek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:03 schreef golfer het volgende:
[..]
En het is juist zo mooi en lekker.
wel een beetje duur.
http://www.dryagedmeat.nl/Aberdeen-Angus-rund-c-252.html
C1000 toen het A&P was, had goed vlees, kocht daar vaak sucade die zo mooi was als kobe, de zeen in het midden uitsnijden en je had goddelijk lekkere ministeaks,quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Vroeger vroeger toen er nog een C1000 hier bestond met een eigen slager.... toen kon je beter bieflapjes nemen... die waren zo goed, echt niet te mislukken gewoon.
Hier net zo bij de lokale jumbo. Die hadden een tijd lang fantastische bieflap die veel en veel beter was dan de biefstuk en kogelbiefstuk. Helaas zijn ze een tijdje geleden overgegaan op te dunne onmalse meuk, dus laat ik het maar weer links liggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Vroeger vroeger toen er nog een C1000 hier bestond met een eigen slager.... toen kon je beter bieflapjes nemen... die waren zo goed, echt niet te mislukken gewoon.
Dus als ik bij de snackbar m'n patat met apestront wil in plaats van pindasaus of mayo, dan zijn ze dus verplicht om dat te doen volgens jou?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je werkt ergens, daar werk je om geld te verdienen voor je baas en als de klant het zo verkocht wil hebben verkoop je het gewoon zo.
als jij die saus "apenstront" aanbied wel ja. het is een bereidingswijze geen extra toevoeging. als jij rauwe patat lekker vind dan kan je dat krijgen lijkt me. Anders moeten ze meteen zeggen dat kunnen we niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:53 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus als ik bij de snackbar m'n patat met apestront wil in plaats van pindasaus of mayo, dan zijn ze dus verplicht om dat te doen volgens jou?
Patat is een leuke vergelijking, bij de meeste burgertenten krijg je dunne friet die of helemaal slap is, of compleet korst.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:00 schreef mytec het volgende:
[..]
als jij die saus "apenstront" aanbied wel ja. het is een bereidingswijze geen extra toevoeging. als jij rauwe patat lekker vind dan kan je dat krijgen lijkt me. Anders moeten ze meteen zeggen dat kunnen we niet.
Friet is ook heel persoonlijk, voor mij moet het in ieder geval knapperig zijn wat helaas bij de meeste mc and bk's niet zo is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Patat is een leuke vergelijking, bij de meeste burgertenten krijg je dunne friet die of helemaal slap is, of compleet korst.
Recent bij de Mc in Zwolle was men in staat om ze aan de buitenkant knapperig te maken en toch bloemig aan de binnenkant.
Dat is hoe friet voor mij hoort te zijn,
De McD in Zwolle aan de snelweg daar was sowieso een vreemde gewaarwording, het was opgeruimd, schoon, de toiletten waren brandschoon en fris ruikend, de burgers waren warm en de friet perfect.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:08 schreef mytec het volgende:
[..]
Friet is ook heel persoonlijk, voor mij moet het in ieder geval knapperig zijn wat helaas bij de meeste mc and bk's niet zo is.
Jij die bij een Mac ging eten? En dan zijn er nog mensen die jou elitair noemenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De McD in Zwolle aan de snelweg daar was sowieso een vreemde gewaarwording, het was opgeruimd, schoon, de toiletten waren brandschoon en fris ruikend, de burgers waren warm en de friet perfect.
Zelden dat je een McD zo aantreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |