duidelijkheid. als je je kind zegt iets op te ruimen, dan moet het dat doen. Doet het dat niet, staat er een consequentie tegenover, bijvoorbeeld het betreffende speelgoed weggooien of geven. Wat ze er van leren? dat niet luisteren consequenties heeft. oftewel: door je dreigement waar te maken (wat je natuurlijk maar tijdelijk doet, door het in de kelder of op zolder of whatever te leggen) , maak je duidelijk dat je kind moet luisteren. Jij bent de baas, niet je kind.quote:Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef Pvoesss het volgende:
Waarom je kind zo bang maken? Het is op een leeftijd dat het die impulsen nog niet onder controle heeft. Even verplaatsen werkt dan toch beter , (kind of keukentje)
Waarom gelijk angst geven dat je alles weg gaat geven.
En hoe leert ze er van?
Weet niet, leg eens uit dan? Ik kan haar wel 100 keer bij het keukentje verplaatsen, hoe kan ik haar dan uitleggen dat erop klimmen gevaarlijk is omdat het dan om kan vallen? Want ook dat heb ik dan al meerdere malen verteld. 1 keer nu gezegd dat het keukentje weg ging en ze hield op.quote:Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef Pvoesss het volgende: Waarom je kind zo bang maken? Het is op een leeftijd dat het die impulsen nog niet onder controle heeft. Even verplaatsen werkt dan toch beter , (kind of keukentje
) Waarom gelijk angst geven dat je alles weg gaat geven. En hoe leert ze er van?
Met dreigen doelde ik op iets waar je me dreigt (quote:Op maandag 30 december 2013 21:22 schreef Susie het volgende:
[..]
Dat is dan toch ook "dreigen"? Ik heb Anouk ook uitgelegd dat het keukentje kan omvallen (zelfs even een stukje voor gedaan) maar evengoed het nog eens willen doen. Dus dan gezegd dat we het keukentje anders maar weg moesten geven.
Ik zou daarom ook kiezen voor het kind weghalen en niet het keukentje.quote:Op maandag 30 december 2013 21:37 schreef Susie het volgende:
[..]
Weet niet, leg eens uit dan? Ik kan haar wel 100 keer bij het keukentje verplaatsen, hoe kan ik haar dan uitleggen dat erop klimmen gevaarlijk is omdat het dan om kan vallen? Want ook dat heb ik dan al meerdere malen verteld. 1 keer nu gezegd dat het keukentje weg ging en ze hield op. Maar leg mij dan eens uit hoe ik het anders aan kan pakken, behalve haar aan iets anders proberen te zetten, want ze rent linea recta terug naar het keukentje. En hoezo angst? Dat zou ik ook wel uitgelegd willen krijgen. Of ik nu zeg dat het keukentje dan maar weg gaat of ik haal het keukentje echt weg, ik zie het verschil niet. Dat is dan toch hetzelfde als de stoel daar weghalen?
geniaalquote:Op maandag 30 december 2013 21:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Over opvoeding:
Ik zat van de week in de metro en er kwam een moeder naast me zitten en we zaten nogal dichtbij het 'harmonica' gedeelte van de metro en haar zoon van een jaar of 5 speelde er wel heel dichtbij totdat die moeder zei: 'pas je op, straks wordt je nog opgegeten' je zag dat joch echt verschrikt opkijken! Zijn reactie was: 'doet hij dat echt mama' die wat zat te lachen: 'nee hoor dat niet, maar ik heb liever niet dat je daar speelt'!
Jochie deed het daarna iig geen 2e keer meer
1. ik had het niet over opruimen.quote:Op maandag 30 december 2013 21:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
duidelijkheid. als je je kind zegt iets op te ruimen, dan moet het dat doen. Doet het dat niet, staat er een consequentie tegenover, bijvoorbeeld het betreffende speelgoed weggooien of geven. Wat ze er van leren? dat niet luisteren consequenties heeft. oftewel: door je dreigement waar te maken (wat je natuurlijk maar tijdelijk doet, door het in de kelder of op zolder of whatever te leggen) , maak je duidelijk dat je kind moet luisteren. Jij bent de baas, niet je kind.
ken je het spreekwoord: zachte heelmeesters maken stinkende wonden?? een strenge aanpak werkt bij (sommige) kinderen nu eenmaal beter dan een softe kusjekroel aanpak.
Ik denk dat ieder hier z'n eigen opvattingen over heeft. Ik ben van de softe aanpak, wat volgens mij helemaal niets zegt over hoe duidelijk mijn aanpak voor mijn zoon is. Daarnaast ben ik ook niet zo van "de baas". Ik heb een mening, mijn kind heeft een mening. Ik leer hem niet perse dat ik de baas ben, wel dat we rekening met elkaar moeten houden. Nouja, softie dusquote:Op maandag 30 december 2013 21:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
duidelijkheid. als je je kind zegt iets op te ruimen, dan moet het dat doen. Doet het dat niet, staat er een consequentie tegenover, bijvoorbeeld het betreffende speelgoed weggooien of geven. Wat ze er van leren? dat niet luisteren consequenties heeft. oftewel: door je dreigement waar te maken (wat je natuurlijk maar tijdelijk doet, door het in de kelder of op zolder of whatever te leggen) , maak je duidelijk dat je kind moet luisteren. Jij bent de baas, niet je kind.
ken je het spreekwoord: zachte heelmeesters maken stinkende wonden?? een strenge aanpak werkt bij (sommige) kinderen nu eenmaal beter dan een softe kusjekroel aanpak.
Ik snap je wel, zie vorige topic nog verschilletje dreigen en waarschuwen.quote:Op maandag 30 december 2013 21:38 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mijn laatste post van het vorige topic:
[..]
Met dreigen doelde ik op iets waar je me dreigt (), maar (waarschijnlijk) niet uitvoert, bijv. geen cadeautjes of keukentje weggeven. Stoeltje opruimen is een realistisch "dreigement", wat makkelijk is uit te voeren en waarvan S. direct de consequentie merkt.
Maar los daarvan voelt het stoeltje weghalen, ofwel de verleiding om aan z'n impulsen toe te geven weghalen, meer als 'm even uit de situatie halen dan als een straf. /softie
Jullie gingen te snel voor iemand die mobiel mee probeert te pratenquote:Op maandag 30 december 2013 21:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik snap je wel, zie vorige topic nog verschilletje dreigen en waarschuwen.
Ik zit ook mobiel heurquote:Op maandag 30 december 2013 21:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Jullie gingen te snel voor iemand die mobiel mee probeert te praten
dan kun je dus beter die keuken weghalen, zodat het kind er niet meer heen kán gaan!quote:Op maandag 30 december 2013 21:47 schreef Pvoesss het volgende:
Keuken in de badkamer? Melden dat het klaar is voor nu! en het kind terughalen als het er heen gaat?
Tuurlijk wel, maar weggeven en even uit speelplek halen is iets heel andersquote:Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef Troeta het volgende:
oh, ik dacht dat het keukentje niet weg gehaald mocht worden..
dit. zonder meer dit.quote:Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben wel gewoon de baas. Dingen gebeuren omdat ik het zeg. En dat klinkt heel hard, maar er is niets mee te bereiken bij die 2 meiden als ze maar een beetje ruimte krijgen. Ze halen de raarste ideeen in hun hoofd, kunnen geen 2 minuten spelen zonder huilen. Ik voel me soms ook echt vol continu een politieagent. Soms om 7 uur in de ochtend heeft de eerste al straf, lekker begin noem ik dat.
Ik vind dat alleen maar humoristisch van één kant, denk niet dat een vijfjarige (of jonger) er daar de humor van kan inzien.quote:Op maandag 30 december 2013 21:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
geniaaldat is de soort opvoeding die ik bedoel. beetje humoristische dreiging kan echt geen kwaad.
Dus om kwart over 6 in de ochtend, als iedereen nog moet eten, schone luiers en kleren aan, terwijl ik 2 uur later op mijn werk moet zijn gaan we maar even naar de speeltuin?quote:Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Ik zou het kind weg halen bij de keuken en iets met het kind gaan doen
Ja? Doe jij dat niet?quote:Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dus om kwart over 6 in de ochtend, als iedereen nog moet eten, schone luiers en kleren aan, terwijl ik 2 uur later op mijn werk moet zijn gaan we maar even naar de speeltuin?
Dan zou ik ze aan tafel blijven zetten of aankleden en niet de moeite nemen om het keukentje weg te halen of wat je dan ook moet doen is toch ook gewoon een optie.quote:Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dus om kwart over 6 in de ochtend, als iedereen nog moet eten, schone luiers en kleren aan, terwijl ik 2 uur later op mijn werk moet zijn gaan we maar even naar de speeltuin?
Jaquote:Op maandag 30 december 2013 21:46 schreef Troeta het volgende:
Maar moet ik dan dat keukentje laten staan en met mijn kinderen in de badkamer gaan zitten?
Nee? maar er zijn toch meerdere dingen thuis dan een keukentje?quote:Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Hoeft toch niet zo groots te zijn?quote:Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat. En lekker geniepig dat ik vaak nog de verkeerde de schuld geef.quote:Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit. zonder meer dit.
dit speelt ook met mijn twee jongens. ik kan ze geen seconde uit het oog laten of ze slaan elkaar de hersens in.
Nijntje hierquote:
Ik ben ook wel van de nummer 3 en in de meeste gevallen werkt het wel. Maar af en toe moet je iets anders.quote:Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik vind dat alleen maar humoristisch van één kant, denk niet dat een vijfjarige (of jonger) er daar de humor van kan inzien.![]()
Humor ok maar bang maken neuh.
Gaan we straks die ouwe er ook weer ingooien, als je niet lief bent ga je mee in de zak van zwarte piet.![]()
Bij mij is het ideale getal in de opvoeding, nummer 3. 2 waarschuwingen. Bij de 2e vermeld ik de eventuele consequentie. En bij 3 komt de uitvoering![]()
Werkt goed en is altijd duidelijk.
Maar ik hou wel van een uitlegopvoeding, waarom iets niet mag.
Jan wordt onderzocht op meerdere dingen (ADHD, Asperger, Gilles de la tourette, sensomotorische integratie problemen) . Geert ook op het laatste. punt is bij beide jongens dat ze allebei meer gebaat zijn bij een directe strenge aanpak dan bij een softe ik onderhandel wel met je aanpak. Zelf ben ik nog steeds te soft, aangezien ze met mij een loopje nemen met alles, en Papabear hoeft maar te kijken en ze doen wat ze moeten doen, ongeacht wat.quote:Op maandag 30 december 2013 21:52 schreef Juud79 het volgende:
Hier ook een vriendelijke aanpak, al lukt dat echt niet elke dag want ik heb een behoorlijk temperamentvol dametje met een enorme sterke wil.
Ik leg enorm veel uit, waarom dingen wel of niet mogen. Ik wil niet de 'baas' zijn over mijn kind, ik hoef mijn kind niet als een hondje onder controle te hebben.
Ik denk dan overigens, als ik van zowel Tico al DJMO lees dat het niet anders kan omdat het dan spaak loopt, dat het wellicht juist anders zou moeten zodat de kindjes op een andere manier leren hoe het hoort....
Ja dat bedoelde ik dus...quote:Op maandag 30 december 2013 21:53 schreef Lamb29 het volgende:
Interessante discussie
[..]
Hoeft toch niet zo groots te zijn?
Mijnes krijgt bv een kleurboek/stickers en terwijl ik bezig ben praat ik met haar over wat ze ziet en gaat inkleuren... Tussendoor krijg ik een sticker op mijn neus enz..
Als voorbeeld zeg maar..
En ik kan dus wel gezegd hebben van te voren.. Zo klaar met al het geren en druk gedoe.. Nu zit je aan tafel en kan kiezen tussen de kralen en je kleurboek.
ja idd. soms heb k ogen in m'n achterhoofd, maar soms gaat het zo stilletjes dat ze ineens samen staan te huilen "mama geert slaat me!!' terwijl geert jankend naar jan staat te wijzen ..quote:Op maandag 30 december 2013 21:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat. En lekker geniepig dat ik vaak nog de verkeerde de schuld geef.
Ja, want de hulpverlening in Ned die weten wel hoe je je kind moet opvoeden....quote:Op maandag 30 december 2013 21:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan wordt onderzocht op meerdere dingen (ADHD, Asperger, Gilles de la tourette, sensomotorische integratie problemen) . Geert ook op het laatste. punt is bij beide jongens dat ze allebei meer gebaat zijn bij een directe strenge aanpak dan bij een softe ik onderhandel wel met je aanpak. Zelf ben ik nog steeds te soft, aangezien ze met mij een loopje nemen met alles, en Papabear hoeft maar te kijken en ze doen wat ze moeten doen, ongeacht wat.
Lekker lulligquote:Op maandag 30 december 2013 21:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja idd. soms heb k ogen in m'n achterhoofd, maar soms gaat het zo stilletjes dat ze ineens samen staan te huilen "mama geert slaat me!!' terwijl geert jankend naar jan staat te wijzen ..
in dat geval krijgen ze ook allebei straf aangezien ik niet weet wie de schuldige is![]()
Maar ik moet plassen en ik heb slecht geslapen.quote:Op maandag 30 december 2013 21:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dan zou ik ze aan tafel blijven zetten of aankleden en niet de moeite nemen om het keukentje weg te halen of wat je dan ook moet doen is toch ook gewoon een optie.
Vermoeiend ja.. maar dat zijn kinderen en dan zeker als je meer kinderen hebt dan handen
Nou na mijn nummer 3 als hij maar door gaat volgt het autoritaire "nee". En dat dan zo'n 10 keer achter elkaar met eventuele waarom het niet mag uitleg ertussendoor.quote:Op maandag 30 december 2013 21:56 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik ben ook wel van de nummer 3 en in de meeste gevallen werkt het wel. Maar af en toe moet je iets anders.
De uitleg van Pvoess kan ik dus niets mee, want in dit geval heb ik al duidelijk uitgelegd wat er kan gebeuren, maar het komt niet aan. (Totdat ie omvalt, dan dus wel)
ik heb genoeg ervaring met hulpverlening. Zowel goedschiks als kwaadschiks. Bij m'n dochter ging het gedwongen, bij m'n jongens heb ik het vrijwillig aangevraagd. En mens, je moest eens weten hoe blij ik ben met de tips van de VIB en thuisbegeleiding. Juist die laatste hebben me zoveel tips gegeven dat met name Jan nu een stuk handelbaarder is dan een half jaar geleden.quote:Op maandag 30 december 2013 21:59 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, want de hulpverlening in Ned die weten wel hoe je je kind moet opvoeden....
Maar het is toch ook niet gek dat het niet aankomtquote:Op maandag 30 december 2013 21:56 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik ben ook wel van de nummer 3 en in de meeste gevallen werkt het wel. Maar af en toe moet je iets anders.
De uitleg van Pvoess kan ik dus niets mee, want in dit geval heb ik al duidelijk uitgelegd wat er kan gebeuren, maar het komt niet aan. (Totdat ie omvalt, dan dus wel)
dan beloon je dus stout gedrag door haar iets anders leuks te laten doen.quote:Op maandag 30 december 2013 22:02 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar het is toch ook niet gek dat het niet aankomtZe zijn klein.
Dan zeg je zo gaat het niet end of story van het keukentje voor nu,
Wie weet snapt ze het een week later welen dan kan de consequentie dus zijn dat ze er niet meer mee kan spelen even of mag spelen of dat ze maar moet kleuren, kleien whatever.
Niemand zegt dat je haar er mee door moet laten gaan he
hoezo lullig? waar twee kijven hebben twee schuld.. dus krijgen er ook twee straf. niks lulligs aan.quote:
Maar er is toch niemand die zegt dat het gemakkelijk is? Op welke manier ook, simpel is het nooit....quote:Op maandag 30 december 2013 22:01 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind opvoeden gewoon enorm moeilijk.
Zo.
quote:Op maandag 30 december 2013 22:01 schreef bitterend het volgende:
Die ikea keukentje he...die is best groot..als je die allemaal met pannetjes en al weg moet halen
Dat is toch ook primaquote:Op maandag 30 december 2013 22:00 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar ik moet plassen en ik heb slecht geslapen.
Noem mij maar gek, maar dan zeg ik boos nee, haal het keukentje weg en ga ik plassen.
Dan ga ik echt niet op mijn gemak de kraaltjes neerleggen hoor![]()
Ik begrijp jullie punt en ik probeer het zelf ook zo positief mogelijk, maar nee is soms gewoon nee. Vooral op staat als Mex niet bij de stoeprand wil wachten. Soms, heel soms moeten ze gewoon echt doen wat ik zeg.
Nee dat is niet belonen, want je meld toch duidelijk dat je dit niet wenst en laat het niet doen wat het wel wil doen. Ik ben juist anti-belonenquote:Op maandag 30 december 2013 22:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan beloon je dus stout gedrag door haar iets anders leuks te laten doen.
not my thing
quote:Op maandag 30 december 2013 22:04 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Maar er is toch niemand die zegt dat het gemakkelijk is? Op welke manier ook, simpel is het nooit....
Volgens mij ben je een toegewijde mama voor je twee muiters en ik geloof best dat je je handen vol hebt geregeld.
oh, ik dacht dat jouw nummer 3 gewoon direct werktequote:Op maandag 30 december 2013 22:01 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou na mijn nummer 3 als hij maar door gaat volgt het autoritaire "nee". En dat dan zo'n 10 keer achter elkaar met eventuele waarom het niet mag uitleg ertussendoor.
Dat werkt meestal wel, en het benoemen wat hij anders kan doen, dus met wat voor speelgoed of activiteiten hij wel kan doen.
Tot nu toe werkt het nog
Mijn kinderen zijn niet altijd beide schuldig.quote:Op maandag 30 december 2013 22:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
hoezo lullig? waar twee kijven hebben twee schuld.. dus krijgen er ook twee straf. niks lulligs aan.
Hebben we niet. Ze vermaken zich maar ergens anders mee.quote:
jij gelooft je kinderen dus op hun woord terwijl ze naar elkaar wijzen als jij niets gezien hebt?? als ik NIET gezien heb wie wat deed, krijgen ze beiden een time out op het stoeltje in de gang.quote:Op maandag 30 december 2013 22:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn niet altijd beide schuldig.
Soms slaat de jongste de oudste en als de oudste dan boos kijkt en zegt dat het niet leuk is dan gaat de jongste jankenMijn oudste heeft dan niets misdaan.
![]()
D
Hoe komen ze dan aan hun rustmomenten op een dag, ga je dan een boekje met ze lezen ofzo?quote:Op maandag 30 december 2013 22:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hebben we niet. Ze vermaken zich maar ergens anders mee.
Uh geen tv? Uit overtuiging of is die toevallig kapot?quote:Op maandag 30 december 2013 22:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hebben we niet. Ze vermaken zich maar ergens anders mee.
Hier juist andersom. Als ik het niet heb gezien praten we het zo goed als mogelijk uit en spelen ze vrolijk weer verder. Desnoods allebei in een eigen hoekquote:Op maandag 30 december 2013 22:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
jij gelooft je kinderen dus op hun woord terwijl ze naar elkaar wijzen als jij niets gezien hebt?? als ik NIET gezien heb wie wat deed, krijgen ze beiden een time out op het stoeltje in de gang.
LOL vroeger toen er nog geen tv was, waren er ook kinderen en die hadden vast ook rustmomentenquote:Op maandag 30 december 2013 22:10 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hoe komen ze dan aan hun rustmomenten op een dag, ga je dan een boekje met ze lezen ofzo?
Psies, zou ik ook doen, geef elkaar maar een knuffel en ga iets samen doen, of alleen als ze dat liever willen.quote:Op maandag 30 december 2013 22:11 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hier juist andersom. Als ik het niet heb gezien praten we het zo goed als mogelijk uit en spelen ze vrolijk weer verder. Desnoods allebei in een eigen hoek
Ik zeg nergens dat ik mijn kinderen op hun woord geloof ik zeg dat er niet altijd 2 de schuld hebben zoals dat jij zei. Soms slaat de 1 de ander de hersenpan in zonder rede en doet de ander niets.quote:Op maandag 30 december 2013 22:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
jij gelooft je kinderen dus op hun woord terwijl ze naar elkaar wijzen als jij niets gezien hebt?? als ik NIET gezien heb wie wat deed, krijgen ze beiden een time out op het stoeltje in de gang.
Nou ja, vooral ook mijn eigen rustmoment....quote:Op maandag 30 december 2013 22:12 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
LOL vroeger toen er nog geen tv was, waren er ook kinderen en die hadden vast ook een rustmomenten![]()
Ik vind het erg grappig wat je zegt
quote:Op maandag 30 december 2013 22:12 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
LOL vroeger toen er nog geen tv was, waren er ook kinderen en die hadden vast ook een rustmomenten![]()
Ik vind het erg grappig wat je zegt
Amen.quote:Op maandag 30 december 2013 22:13 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nou ja, vooral ook mijn eigen rustmoment....
ik speel dus wél politieagentje en als ze elk het aantal minuten naar gelang hun leeftijd op de stoel gezeten hebben, kunnen ze weer verder spelen. eerder niet. met zo'n softe aanpak komen ze er echt nietquote:Op maandag 30 december 2013 22:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik mijn kinderen op hun woord geloof ik zeg dat er niet altijd 2 de schuld hebben zoals dat jij zei. Soms slaat de 1 de ander de hersenpan in zonder rede en doet de ander niets.
En soms zijn ze beide schuldig.
Als ik het niet gezien heb dan luister ik naar beide versies van het verhaal.
En dan zal ik beide vertellen dat wat de ander zogenaamd deed niet mag/kan en dat ik geen politieagentje ga spelen. Dat ze ook een mond hebben om dit soort situaties op te lossen.![]()
En als ze niet weten hoe dat ik het dan voor en met ze oplos.
Maar in die gevallen zijn ze vaak ook wel beiden schuldig hoor. De een pakt wat af de ander ramt er meteen op los. Tja..quote:
Haha herkenbaar. Al zei ik vroeger dat ik dat nooittttt zou gebruiken.quote:Op maandag 30 december 2013 22:13 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nou ja, vooral ook mijn eigen rustmoment....
Ja of even loco aan tafel spelen. Ze mogen ook op de ipad, kijken ze daar een filmpje. Maar ik ben gewoon geen voorstander meer van de tv. Sinds we die niet meer hebben wordt je gewoon meer uitgedaagd echt iets te doen. Je wordt zo simpel volk van de hele dag dat kutding aan.quote:Op maandag 30 december 2013 22:10 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hoe komen ze dan aan hun rustmomenten op een dag, ga je dan een boekje met ze lezen ofzo?
hou op schei uit. Als Jan naar de wc moet, roept hij Geert om naar z'n drol te kijkenquote:Op maandag 30 december 2013 22:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar in die gevallen zijn ze vaak ook wel beiden schuldig hoor. De een pakt wat af de ander ramt er meteen op los. Tja..
Al moet ik zeggen dat ik bij jen eindelijk zo ver ben dat ze gewoon naar me toe moet komen en dat ik het wel regel met leyla. Voorheen was het, jen speelt met pop. Leyla pakt pop. Jen grist pop uit handen van leyla. Leyla mept jen. Jen gooit pop naar leyla en begint te krijsen. Leyla begint ook te krijsen. Gezellig.
En dat gaat eigenlijk gewoon de hele dag. Echt. De. Hele. Dag. Maar ze kunnen niet zonder elkaar naar de wc. Echt schiet mij maar lek.
Ja, als ze om half 6 wakker is en ik ben erg moe dan gaan we naar beneden en mag ze een beetje Nijntje kijken tot dat ik mijn koffie op kan drinken en rustig wakker kan worden.quote:Op maandag 30 december 2013 22:17 schreef Luigi het volgende:
Geen idee waarom ik hier nog meelurk, maar kinderen om 6 uur 's ochtends al voor de tv zetten?
Welke softe aanpak?quote:Op maandag 30 december 2013 22:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik speel dus wél politieagentje en als ze elk het aantal minuten naar gelang hun leeftijd op de stoel gezeten hebben, kunnen ze weer verder spelen. eerder niet. met zo'n softe aanpak komen ze er echt niet
Rustmoment j. Rustmoment.quote:Op maandag 30 december 2013 22:17 schreef Luigi het volgende:
Geen idee waarom ik hier nog meelurk, maar kinderen om 6 uur 's ochtends al voor de tv zetten?
Kloptquote:
daar ben je nu te laat meequote:Op maandag 30 december 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
Van al die verhalen weet ik niet of ik een tweede wil
Ah doe nou maarquote:Op maandag 30 december 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
1tje is prima. Laat je niet gek makenquote:Op maandag 30 december 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
ja, hoezo niet dan? Duik jij gelijk in de verfpot of begin je met duplo een toren van 3 meter te bouwen?quote:Op maandag 30 december 2013 22:17 schreef Luigi het volgende:
Ik koester mijn rust momentjesquote:Op maandag 30 december 2013 22:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
1tje is prima. Laat je niet gek makenlekker handelbaar ook
auto rustmomentjes ingebouwd!
ik heb mijn aanpak, jij de jouwe.. jij onderhandelt met je kinderen en ik niet. Als het je niet bevalt dat ik hier ook (weer) post, zoek dan lekker elders je heil, maar laat mijn opvoedmethode de mijne en probeer niet iedereen de jouwe op te dringen. Dat je het niet met mij of met ticootje eens bent prima, maar laat ons in onze waarde. onze kinderen behoeven blijkbaar een andere aanpak dan jouw engeltjes.quote:Op maandag 30 december 2013 22:19 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Welke softe aanpak?
Zeggen dat ze het niet mogen flikken? ja heel soft shame on me dat ik ze er op aanspreek en het met ze oplos en shitZe zeggen 9 van de 10 keer sorry en zijn weer 4 dagen gezellig.
En als ik wel weet wie het was dan heeft de ander er gewoon niets mee te maken.
Ik heb al een tijdje geen peuter meer (echt geen idee hoe dit topic in m'n AT komt) maar dat 's ochtends gelijk de tv aanging was echt behoorlijke uitzondering... En nog steeds niet.quote:Op maandag 30 december 2013 22:22 schreef Susie het volgende:
[..]
ja, hoezo niet dan? Duik jij gelijk in de verfpot of begin je met duplo een toren van 3 meter te bouwen?
Eerst even rustig wakker worden, Dora aan, drinken erbij, gezellig met mama op de bank wakker worden.
Uhhhquote:Op maandag 30 december 2013 22:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb mijn aanpak, jij de jouwe.. jij onderhandelt met je kinderen en ik niet. Als het je niet bevalt dat ik hier ook (weer) post, zoek dan lekker elders je heil, maar laat mijn opvoedmethode de mijne en probeer niet iedereen de jouwe op te dringen. Dat je het niet met mij of met ticootje eens bent prima, maar laat ons in onze waarde. onze kinderen behoeven blijkbaar een andere aanpak dan jouw engeltjes.
Hoe deden ze het toch in de jaren 50quote:Op maandag 30 december 2013 22:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje geen peuter meer (echt geen idee hoe dit topic in m'n AT komt) maar dat 's ochtends gelijk de tv aanging was echt behoorlijke uitzondering... En nog steeds niet.
Gewoon, een kind niet zien als iets wat continue vermaakt hoeft te worden, denk ik... Meedraaien in het huishouden. En soms ff vervelen ja. Is goed voor kinderen!quote:Op maandag 30 december 2013 22:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoe deden ze het toch in de jaren 50
Nee. Wij staan op, gaan naar beneden om aan tafel te eten met zn allen. Dan aankleden, tanden poetsen en haren kammen. Ik heb serieus niet eens tijd om de tv aan te hebben, dan gaat alles 2x zo langzaam.quote:Op maandag 30 december 2013 22:22 schreef Susie het volgende:
[..]
ja, hoezo niet dan? Duik jij gelijk in de verfpot of begin je met duplo een toren van 3 meter te bouwen?
Eerst even rustig wakker worden, Dora aan, drinken erbij, gezellig met mama op de bank wakker worden.
quote:
Nou ja dat. Van vervelen wordt jen altijd wel creatief in het verzinnen om zich zelf te vermaken.quote:Op maandag 30 december 2013 22:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gewoon, een kind niet zien als iets wat continue vermaakt hoeft te worden, denk ik... Meedraaien in het huishouden. En soms ff vervelen ja. Is goed voor kinderen!
Ik heb liever dat ze eens uitsliep tot 7 uur, dan vind ik een toren bouwen bouwen niet erg, maar 5.15 wakker en dat nog weten uit te stellen tot 6, dan ben ik echt nog niet wakker (genoeg).quote:Op maandag 30 december 2013 22:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje geen peuter meer (echt geen idee hoe dit topic in m'n AT komt) maar dat 's ochtends gelijk de tv aanging was echt behoorlijke uitzondering... En nog steeds niet.
Dan gingen ze biddenquote:Op maandag 30 december 2013 22:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoe deden ze het toch in de jaren 50
Ja precies!quote:Op maandag 30 december 2013 22:29 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze eens uitsliep tot 7 uur, dan vind ik een toren bouwen bouwen niet erg, maar 5.15 wakker en dat nog weten uit te stellen tot 6, dan ben ik echt nog niet wakker (genoeg).
Het is hooguit een half uur denk ik, dan wordt de klei uit de kast gepakt
Ach, ieder zijn manier denk ik maar. Jouw aanpak zou op mij meiden niet werken en mijn aanpak op jouw kinderen niet. En dat geeft niet.quote:Op maandag 30 december 2013 22:24 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
UhhhJij hebt het erover dat mijn aanpak soft is.
Waar heb ik gezegd dat ik het niet met tico eens ben of er issues mee heb?
Jij hebt het over mijn manier en hoe ik soft ben en dat ze er zo echt niet komen..
Ja maar dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 30 december 2013 22:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, ieder zijn manier denk ik maar. Jouw aanpak zou op mij meiden niet werken en mijn aanpak op jouw kinderen niet. En dat geeft niet.
Opvoeden is altijd maatwerk, en of je het goed doet zul je ook nooit echt weten. Je zal altijd momenten hebben dat je denkt, dat had ik anders moeten doen.
Maar we proberen allemaal onze kinderen te sturen sodat ze later zelfstandige, leuke en sociale mensen zijn.
Toch?
shit man hier bestaat sinterklaas nietquote:Op maandag 30 december 2013 22:33 schreef Mevr_Mus het volgende:
Komt er volgens mij op neer dat je als ouder op zoek moet baar iets wat voor jou als voor je kind(eren) goed werkt.En hier betekent dat, dat Sinterklaas broodkostjes erg lekker vindt
Maar wij zijn dan ook erg op tijd wakker, ik hoef mij niet te haastenquote:Op maandag 30 december 2013 22:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee. Wij staan op, gaan naar beneden om aan tafel te eten met zn allen. Dan aankleden, tanden poetsen en haren kammen. Ik heb serieus niet eens tijd om de tv aan te hebben, dan gaat alles 2x zo langzaam.
En in de weekenden dan komen we na het aankleden beneden en gaat inderdaad de speelgoed la open.
Wel vezelrijk hoop ik dan? Ik had daar zwanger echt niet op kunnen kakken.quote:Op maandag 30 december 2013 22:35 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
shit man hier bestaat sinterklaas niet![]()
En ik eet ook nog eens geen korstjes en nu ik zwanger ben eet ik ook nog eens witbrood
Ik zorg wel voor mijn vezelsquote:Op maandag 30 december 2013 22:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel vezelrijk hoop ik dan? Ik had daar zwanger echt niet op kunnen kakken.
Een kind is ook heel prima, hoorquote:Op maandag 30 december 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
Je moet alleen niet de fout maken te denken dat wat voor je/het ene kind werkt ook automatisch voor je andere kind werkt of gewerkt zou hebben.quote:Op maandag 30 december 2013 22:33 schreef Mevr_Mus het volgende:
Komt er volgens mij op neer dat je als ouder op zoek moet baar iets wat voor jou als voor je kind(eren) goed werkt.En hier betekent dat, dat Sinterklaas broodkostjes erg lekker vindt
Ja en of je nou voor 1 universteitsstudie moet betalen of 3, dat scheelt ook nogquote:Op maandag 30 december 2013 22:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kind is ook heel prima, hoor
AMENquote:Op maandag 30 december 2013 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet alleen niet de fout maken te denken dat wat voor je ene kind werkt ook automatisch voor je andere kind werkt of gewerkt zou hebben.
De opvoeding van de jongste was voor de oudste te soft geweest en de opvoeding van de oudste was voor de jongste veel te hard geweest.
De oudste stond met 10 maanden bovenop de eetkamertafel met de lamp in z'n handen, toen hij een jaar was was de box alleen nog maar speelgoeddumpplek, want hij klom er uit, en met 2½ zat hij al een keer bovenop een schutting....
De jongste is 3, slaapt nog in het ledikantje en is er nog nooit uitgeklommen....
Twee compleet verschillende kinderen die ieder voor zich niet gebaat zouden zijn geweest bij de opvoeding van de ander, maar als ze maar een paar jaar schelen kun je simpelweg niet de softe aanpak voor de een en de harde aanpak voor de ander gebruiken, want dan voelt het kind van de harde aanpak zich helemaal ongeliefd.
Overigens is dat laatste denk ik het allerbelangrijkste, ongeacht de hard- of zachtheid van je opvoedstijl, dat je kind weet dat je van hem/haar houdt, en daar nooit aan twijfelt, ook niet als je BOOS bent.
Ikke niet.... het is vakantie en ook als het geen vakantie is kom ik er sowieso niet voor 07.30 uit, en hij ook niet.quote:Op maandag 30 december 2013 22:48 schreef TimeJumper het volgende:
Zijn we nu allemaal naar bed omdat we morgen om 6 uur ineens allemaal blokkentorens moeten bouwen?
Ja en omdat ik een kutnacht verwacht. Heeft er 1 een loopoor en doet pijn zegt ze.quote:Op maandag 30 december 2013 22:48 schreef TimeJumper het volgende:
Zijn we nu allemaal naar bed omdat we morgen om 6 uur ineens allemaal blokkentorens moeten bouwen?
mijn jongens zijn bij hun vader, dus al blijf ik tot twaalf uur liggen, ik kan het doen. gewoon omdat het kanquote:Op maandag 30 december 2013 22:48 schreef TimeJumper het volgende:
Ben nog bezig de frituurpan schoon te maken zodat ik morgen oliebollen kan bakken! Vet verversen leek me nou typisch zo'n klusje dat je beter kan doen zonder behulpzame peuterquote:Op maandag 30 december 2013 22:48 schreef TimeJumper het volgende:
Zo deed ik het ook altijd inderdaad,. Ze sliep dan vaak weer binnen een paar minutenquote:Op maandag 30 december 2013 22:50 schreef Vlindur het volgende:
Rienk gaat al eeuwen zelf naar beneden als hij wakker is. Als het hem te lang duurt komt ie ons wel halen
Hoe kun je dan in hemelsnaam slapen? Ik merk dat ik al beter slaap als ik alleen in bed lig, en ik ben toch min of meer wel gewend dat N er naast ligt, maar als Soneal er ook bij komt dan kan hij nog zo stil zijn en stil liggen, ik slaap echt niet meerquote:Op maandag 30 december 2013 23:02 schreef Juud79 het volgende:
Ik ga eigenlijk altijd pas rond 23.30 slapen, vanwege late avond voeding... Maar nu ligt het ventje al sinds 21.15 te slapen en ik denk niet dat ie voorlopig om eten komt.
Och en dan 2 nachtvoedingen en een peuter die de laatste weken meestal tussen 23.00 en 01.00 uur bij ons in bed komt (liggen we met z'n vieren in een bed) en dan is het morgen rond 07.00 uur weer dag.
Ja!quote:Op maandag 30 december 2013 22:54 schreef Susie het volgende:
Idd TJ, ik lig al in bed hoor, nog laat voor mijn doen![]()
En Mus! Nog zo'n leuk jommetje
let op je taalgebruik! Niet schelden dus. Volgens mij lees jij meer in de discussie dan er gezegd wordt.quote:Op maandag 30 december 2013 22:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb mijn aanpak, jij de jouwe.. jij onderhandelt met je kinderen en ik niet. Als het je niet bevalt dat ik hier ook (weer) post, zoek dan lekker elders je heil, maar laat mijn opvoedmethode de mijne en probeer niet iedereen de jouwe op te dringen. Dat je het niet met mij of met ticootje eens bent prima, maar laat ons in onze waarde. onze kinderen behoeven blijkbaar een andere aanpak dan jouw engeltjes.
Was al geëdit....quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
let op je taalgebruik! Niet schelden dus. Volgens mij lees jij meer in de discussie dan er gezegd wordt.
Ohw ik wil ook blijven liggenquote:Op maandag 30 december 2013 22:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn jongens zijn bij hun vader, dus al blijf ik tot twaalf uur liggen, ik kan het doen. gewoon omdat het kan
Dat is toch ook een heel handig iets!quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:39 schreef Aventura het volgende:
Enige wat lijkt te werken en wat ook nog enigszins harmonieus gaat is toch marchanderen: als we voorbij dat huisje zijn, ga jij in de wagen'. Dat accepteert hij vaak.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wij merken een verschil van dag en nacht bij L. als we kijken naar de afgelopen periode. Man en ik waren beide best een beetje zenuwachtig in verband met mijn zwangerschap, en ook nog eens druk met alles in huis op tijd af krijgen. Tel daar sinterklaas bij op en we hadden een sspookje van een kind. Nu heeft dochter twee weken kerstvakantie, wij zijn klaar met klussen in huis en wat geruster mbt de zwangerschap omdat de meest kritieke periode voorbij is en nu hebben we weer een zonnetje van een dochter.quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:39 schreef Aventura het volgende:
Had laatst met werk een Aikidotraining. Wat me bijbleef was een verhaal van een vader wiens zoon 'onhandelbaar' was. Toen de vader vroeg of de sensei zoonlief wat bij kon brengen was het antwoord nee. De leraar gaf aan dat juist de váder een betere man moest worden. Ik denk dat dat waar is. Als je zelf een evenwichtig, zeker persoon bent gaat je kind in je kielzog mee. Op dit moment zit ik iets minder goed in mijn vel, ook in vergelijking met man. Dat kan en is prima, als het weer beter gaat zal kind ook beter te hanteren zijn verwacht ik.
ja he. Precies aangeven wat er gaat gebeuren lijkt echt houvast te geven. Het grappige is dat dit voor mij werkt en dat de no-nonsense aanpak van man óók. De enige rotsvaste nee-dingen die we delen zijn de gevaarlijke: níet van de stoep af, hand bij oversteken etc. Ik ben een keer zo uit mijn plaat gegaan toen jonkie hard bij me wegrende in de stad, dat hij dit nóoit meer doetquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:59 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is toch ook een heel handig iets!![]()
En heel veel kinderen hebben dat ook nodig. En hebben moeite met je mag heel even spelen of je mag heel even links wandelen. etc.zo geef je ze houvast die ze snappen.
Tot aan de stoplichten mag je loslopen maar daarna toch echt even in de wagen. etc.
In draf naar de auto gedragen, hij was echt tot boven z'n navel zeiknat... Hij wilde oma's weggewaaide handschoen pakken en viel toen zo in een kuil in de brandingquote:Op woensdag 1 januari 2014 17:26 schreef bitterend het volgende:
Awww Musje wat sneu!! zijn jullie meteen naar huis gegaan of lukte nog om te wandelen? was hij heel erg geschrokken?
quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
In draf naar de auto gedragen, hij was echt tot boven z'n navel zeiknat... Hij wilde oma's weggewaaide handschoen pakken en viel toen zo in een kuil in de branding
Reservekleren zijn wel goed bij dit soort activiteiten ja! Gelukkig wel deken (en verwarming) in de auto.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:00 schreef Susie het volgende:
Agossie arm ding! Kan gebeuren natuurlijk, maar fijn is anders. Goede reminder, extra kleding meenemen, hadden wij de vorige keer namelijk niet mee eigenlijk!
Doe ik hier ook. Voor alle 3. Je weet maar nooit.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:19 schreef Kyara het volgende:
Ik vergeet ook vaak een luiertas mee te nemen inderdaad. En reservekleding neem ik al helemaal niet meer mee. Maar misschien wel handig om een klein tasje standaard in de auto te leggen inderdaad.
wat goed zeg!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:07 schreef TimeJumper het volgende:
Och zonde monsters onder het bed.
En het branding verhaal![]()
Hier begint Rayen zijn PSZ maandag weer, hij heeft het er altijd zo naar z'n zin en na zo'n vakantie zal hij wel weer blij zijn dat hij daar "met de auto's kan pelen"![]()
En hij kan al fietsen op zijn nieuwe "tweedehands" fiets met zijwieltjes
Hoe vaak al een droge nacht luier?quote:Op maandag 6 januari 2014 17:48 schreef DJMO het volgende:
vraagje: wat zouden jullie doen?? vanmorgen werd Geert wakker met een droge luier, heeft de hele daggoed aangegeven dat hij moest plassen / poepen .. zou ik het al aan durven om hem vannacht met een trainingsbroekje om te laten slapen, of doe ik hem voor m'n eigen rust gewoon en luier om??
ik weet dat mijn vriend deze heeft op de bedden van zijn kinderen:quote:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40143304/quote:Op maandag 6 januari 2014 19:03 schreef laziness het volgende:
Jammer dat ikea wel peuterbedden verkoopt maar verder nul in beddegoed in dat formaat voorziet!
Maar ik ga eens opzoek naar zoiets in peuterformaat.
Ja!quote:Op maandag 6 januari 2014 19:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40143304/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90240680/
je bedoelt deze maten??
zoek hier eens tussen! http://www.ikea.com/nl/nl(...)hildrens_ikea/18692/quote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja!
Fijn dat ze in matrasbescherming in ieder geval wel gewoon in hun eigen peuterformaat voorzien.
Nu de dekbedovertrekken nog...
IKEA vindt, en ik vind dat best ok, dat in een peuterbed prima een normaal eenpersoonsdekbed kan. Ik ben dat wel met ze eens, scheelt ook een nieuwe aanschaf van dekbedden als je overgaat van peuter- naar normaal. Past ook prima imo.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja!
Fijn dat ze in matrasbescherming in ieder geval wel gewoon in hun eigen peuterformaat voorzien.
Ja alleen wist ik dat niet voordat ik bij een andere winkel een peuterdekbed kocht dus vertik ik het om een eenpersoons te kopen voorlopigquote:Op maandag 6 januari 2014 19:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
IKEA vindt, en ik vind dat best ok, dat in een peuterbed prima een normaal eenpersoonsdekbed kan. Ik ben dat wel met ze eens, scheelt ook een nieuwe aanschaf van dekbedden als je overgaat van peuter- naar normaal. Past ook prima imo.
quote:Op maandag 6 januari 2014 14:12 schreef Mevr_Mus het volgende:
Lijkt me heerlijk DJMO!
Ik geniet ook van de rust in huis! Combinatie gammel zwanger lichaam en peuter die zijn rust en regelmaat miste was de afgelopen 2 weken best pittigBlij dat we de feestdagen weer achter de rug hebben
![]()
S. is op het moment erg bezig met verschillen tussen mensen, verschillende groottes, haarkleuren, wel of geen bril, wel of geen dikke buik, wel of geen borsten
![]()
en jawel, wel of geen piemeltje
![]()
![]()
Levert mooie gesprekken op, inclusief de klassiekers in de rij bij de supermarkt: "Mama dikke buik! Papa niet dikke buik, papa wel piemeltje
"
Ik vouw gewoon een skydda hogt om het matras heen. Idd ideaal vind ik.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja!
als je een droger hebt met de optie lage temperatuur dan kan het wel., Doet Papabear ook en het doet geen kon af aan de werkzaamheid ervan.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb zowel op het peuterbed als op het eenpersoonsbed van oudste een waterdichte molton en dan de matrasbeschermer van de ikea erop. Ademt genoeg en toch waterdicht. En de waterdichte moltons heb ik van de hema, die zijn met elastiek aan de hoeken ipv zoals een hoeslaken. En drogen daardoor sneller. In de droger doen is namelijk geen optie.
Al geprobeerd, maar hij krimpt er op den duur door. Doen we dus niet meer.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
als je een droger hebt met de optie lage temperatuur dan kan het wel., Doet Papabear ook en het doet geen kon af aan de werkzaamheid ervan.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:19 schreef Vanyel het volgende:
Dank voor de aansporing. Morgen maar eens de huisarts bellen.
Het gekke is dat wij natuurlijk een totaal verknipt referentiekader hebben. Ik was echt enthousiast over hoe weinig het nu is, vriendin keek me aan of ik gek was.
ik ben benieuwd joh naar jullie 2.0quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:34 schreef Vanyel het volgende:
Verder goed. Leukste kind van de hele wereldHaalt net de meter, zingt de hele dag, is zo ondeugend als maar kan en spuugt veel en krabt nog meer (aan zichzelf).
2.0 verstopt zich nog diep in zijn holletje.
Nu jij!
één pak luiers per week. a 6,49 keer 60. (een jaar en twee maanden, het verschil in leeftijd tussen Jan en Geert qua zindelijk worden) (en dan ga ik uit van bumblies, de goedkoopste variant. kom je op 389 euro, inclsuief de nodige verpakkingen billendoekjes etc) totaal , ruim vierhonderd euro.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:32 schreef laziness het volgende:
400 euro aan luiers is wel heel veel.
Als O. alle dagen thuis zou zijn en met gemiddeld 3 luiers op een dag kom ik daar echt bij lange na niet aan. Dan zit ik net op de helft van dat bedrag.
Maar dat is gemiddeld 8 luiers op een dag??quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
één pak luiers per week. a 6,49 keer 60. (een jaar en twee maanden, het verschil in leeftijd tussen Jan en Geert qua zindelijk worden) (en dan ga ik uit van bumblies, de goedkoopste variant. kom je op 389 euro, inclsuief de nodige verpakkingen billendoekjes etc) totaal , ruim vierhonderd euro.
bumblies, ong. 33 luiers per pak. en dat is voor dag én nacht (en aangezien geert nogal gevoelig is voor luieruitslag, verschoonde ik redelijk aan de snelle kant. liever een luier extra verschonnen dan kapotte billetjes en total drama bij het verschonen want pijn)quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar dat is gemiddeld 8 luiers op een dag??
Ik rekende met een pak van 66 voor 13 euro die wij hebben hier in huis en daar zouden we zonder kdv al 3 weken mee doen.
Mexquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:37 schreef Troeta het volgende:
ahhh lief filmpje!
Lekker hoor uit de luiers DJMO! ook financieel idd. 400 euro vind ik nog krap berekend!
Wij zetten Mex al een tijdje op de gang na 3 waarschuwingen,altijd wel een gedoe en het helpt wel als hij op de gang gekalmeerd is en we hebben het uitgepraat, maar het is toch nooit leuk met het huilen er bij enzo...maar vandaag nadat ik zei, Laatste waarschuwing, als je nu niet ophoudt met gillen om chocomel ga je op de gang. (Hij had 1 pakje gekregen en we gingen bijna eten, daarom mocht hij niet meer)
En toen stopte hij met gillen! Totaal onverwachts!
Ik: Wow!
Maar er kwam een pruillipje en traantjes in zijn ogen en toen zei hij: Mamma,ikke niet blij!
Ik wist even niet hoe te reageren, want ik zat al klaar voor het drama, maar toen vroeg ik of hij weer blij zou worden van een knuffel en hij antwoordde ja, dus we hebben lekker geknuffeld en toen heel gezellig samen de tafel gedekt.
Veel complimentjes gegeven dat hij stopte na de waarschuwing en dat het zo veel fijner was in de hoop dat het voortaan zo gaat!
Ik was echt even wel blij!
de luiers op het KDV zullen wel door het kdv worden betaaldquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef Troeta het volgende:
Ik begrijp echt niet dat je het met 3 luiers op een dag red? Gaat hij al op het potje er bij dan?
Soms, meestal niet. Maar laatst hadden we het hier al over verschonen en toen bleken de meesten buiten poepbroek gemiddeld 3x per dag te verschonen. 's Ochtends, bij het middagslaapje en bij het naar bed gaan 's avonds.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef Troeta het volgende:
Ik begrijp echt niet dat je het met 3 luiers op een dag red? Gaat hij al op het potje er bij dan?
Precies. Als ik het vaker doe gooi ik een zo goed als droge luier weg.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wel hoor, zeker bij pampers ga ik niet voor ieder druppeltje verschonen en hij plast 2 keer goed en dan 1 keer poep. En luierdoekjes zijn wij ook niet veel aan kwijt heel goedkoop inkopen en klaar.
als ik geert voor het eten niet verschoonde, kon ik het op m'n buik schrijven dat hij ook maar een hap zou eten. Hij weigerde gewoon om te eten tot hij een schone luier om had. Periode heeft Jan ook gehad. En ik kan me dat goed voorstellen, je gaat zelf toch ook niet in natte kleding zitten eten ???quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:57 schreef Troeta het volgende:
Ik heb ook wel eens pampers, voor uitslag en droogte vind ik het echt geen verschil met andere luiermerken!
Als ik ze voor het eten niet verschoon(want ik sla het echt wel eens over), na de middagluier en ze zitten een half uur op een stoel is hun broek zeiknat.
En het middagslaapje is rond 1 uur neem ik aan? En ze gaan 8 uur naar bed is hier echt niet te doen en vind ik ook niet echt fris zo'n lange tijd met een plasluier.
Nee is ook niet echt een discussie waard weer, maar ik sta er gewoon ene beetje versteld van![]()
dit. zo heb ik een keer met Geert bij de huisarts gezeten op verdenking van blaasontsteking omdat werkelijk elke luier ontplofte, en bij de huisarts (hoewel thuis verschoond en op vijf minuten loopafstand van de HA) hij doorweekt was. Ik heb hem toen in m'n eigen kleding moeten wikkelen om hem warm / droog thuis te krijgen. en dat was in een tijdsbestek van drie kwartier. Huisarts kon niets vinden .. was blijkbaar een fasequote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef Vanyel het volgende:
Wij doen al heel lang alleen 's ochtends, middagslaapje en 's avonds, maar dat is de laatste tijd niet meer genoeg. Ze plast plotseling meer of meer tegelijk en heeft meer dan eens een natte broek gehad afgelopen maand omdat ik het gewoon niet door had. Ook zielig.
gefeliciteerd met je leuke peuterquote:
Dat is vloeibare ibuprofenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:25 schreef ferrari_rood het volgende:
nurofen heb je ook vloeibare paracetamol,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |