Ik moest huilen van de oliebollen. Ik had me er zó op verheugd.. maar ze waren echt NIET te vreten. Heb er 1 gehad bij een vriendin, die was nog wel mhaw. Maar die zooi die vrienden hadden gehaald voor bij onsquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb zoveel oliebollen gehad dat ik gewoon geen bodylotion hoef te gebruiken
Heb in 3 dagen 2100 kcal aan oliebollen gegeten... Valt op zich nog wel mee eigenlijk
Top van je hardlopen Tink!
speltoliebollen... ben geloof ik niet echt van de spelt.
Dat zware speltbrood van de AH, daar doe ik al weken mee, alleen lekker getoast
Ik eet anders gewoon volledig volkoren spelt. Is redelijk luchtig. Ik gebruik 120 ml water, 10 ml olijfolie, anderhalf theelepeltje zout, 500 gram spelt en twee eetlepels desem. Dat in broodapparaat voor vier uurtjes = heerlijk brood.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:02 schreef sigme het volgende:
Luchtig speltbrood moet welhaast gemaakt zijn van meel/bloem met weinig spelt en veel tarwe. Kenmerk van spelt is weinig gluten, dus dat is niet lekker luchtig.
jeejquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:52 schreef douche-eendje het volgende:
Speltbrood is lekker mits goed gemaakt, die van de AH is niet te vreten. Hier zit in de stad een biologische bakker met vooral veel spelt en desembroden, lekker luchtig. Maar ik bak het liefst zelf mn brood nog.
En Qtje nu ook hier![]()
jaaaaaaquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:48 schreef An24 het volgende:
Om 22:00 uur begint serie drie van Sherlockvoor de liefhebbers: op BBC 1
ik ga toch maar eens zo'n apparaat aanschaffenquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik eet anders gewoon volledig volkoren spelt. Is redelijk luchtig. Ik gebruik 120 ml water, 10 ml olijfolie, anderhalf theelepeltje zout, 500 gram spelt en twee eetlepels desem. Dat in broodapparaat voor vier uurtjes = heerlijk brood.
Ik heb er vorig jaar een complete high tea met kerst mee gemaakt. 25 man! Ding stond anderhalve dag te draaienquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:50 schreef Skoap het volgende:
[..]
ik ga toch maar eens zo'n apparaat aanschaffen
WIj hebben er twee staan (quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb er vorig jaar een complete high tea met kerst mee gemaakt. 25 man! Ding stond anderhalve dag te draaien![]()
Mjah, ik kan geen deeg kneden met mijn uit de kom vliegende vingers. Daarom heb ik hem. Ik wil het ding nog eens op kneden zetten en dan in de oven bakken. Eens kijken hoe het dan smaakt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
WIj hebben er twee staan (cadeautje/erfstukken), maar ik vind het ondingen. In de oven gebakken brood smaakt 100x beter.
Dat laatste doen wij ook soms. Maar dan kan ik net zo goed de keukenmachine pakkenquote:Op woensdag 1 januari 2014 21:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, ik kan geen deeg kneden met mijn uit de kom vliegende vingers. Daarom heb ik hem. Ik wil het ding nog eens op kneden zetten en dan in de oven bakken. Eens kijken hoe het dan smaakt.
Ohw de vorm maakt mij niet uit. Als het brood afgekoeld is, snij ik het en dan gaat het in plakjes de vriezer in. Freud houdt namelijk niet van brood. Ik zou wel weer eens zo'n heerlijke ovenkorst willen proevenquote:Op woensdag 1 januari 2014 21:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat laatste doen wij ook soms. Maar dan kan ik net zo goed de keukenmachine pakken. Ik vind brood uit een broodbakmachine vervelend van vorm en vaak ook minder luchtig dan een normaal brood.
En ik bak dan weer met de hand/oven en heb ook een pot desem in de koelkast staanquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben niet zo kieskeurig geloof ik haha, vind 't speltbrood van de ah ook prima te eten, niks bijzonders maar wel gewoon prima. Maar die spelt oliebollen waren écht lekker, we hadden een gewone en zo'n spelt ding gehaald om te kijken welke lekkerder was en mn ouders vonden de spelt oliebol ook veel lekkerder.
Douche-eendje, bak je ook zelf speltbrood? Zo ja, doe je dat met broodbakmachine ofzo? Altijd al eens willen proberen zelf te maken, maar heb alleen een oven, geen broodbakmachine..
quote:
120 ml water op 500 grbloem is echt weinig! Ik zou toch minstens 380 Gr. Water gebruiken!quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik eet anders gewoon volledig volkoren spelt. Is redelijk luchtig. Ik gebruik 120 ml water, 10 ml olijfolie, anderhalf theelepeltje zout, 500 gram spelt en twee eetlepels desem. Dat in broodapparaat voor vier uurtjes = heerlijk brood.
Ohw sorry, moet inderdaad 320 zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
120 ml water op 500 grbloem is echt weinig! Ik zou toch minstens 380 Gr. Water gebruiken!
Dat is redelijk snel ja. (Zuur)desem brooddeeg kun je het beste een dag of zo laten rijzen. Maar daar heeft mijn bakmachine geen zin inquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef the85mc het volgende:
Maar je bakt t in in 4 uur ofzo toch? Is dat niet heel snel? Of ben ik in de war met zuurdesembrood?
Ik ben een echte broodkenner zoals je merkt
Klussen is zeker een aanrader. Ik ben niet afgevallen, maar heb wel gegeten als een bootwerkerquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:50 schreef _aurum_ het volgende:
hai! Beste wensen nog voor iedereen
Het normale leven is weer begonnen dus we gaan weer proberen wat normaler te eten
O: quinoa/havermoutpap
T: stukjes kaas
L: kom uiensoep, bakje rauwkost
T: handje noten
D: pasta met gerookte zalm
T: bak kwark
Klussen is ook een aanrader, kilootjes afgevallen in 2 weken, zonder enige moeite
had je vandaag niet je eerste werkdag op je nieuwe stek?? Zo ja, hoe was het?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:50 schreef _aurum_ het volgende:
hai! Beste wensen nog voor iedereen
Het normale leven is weer begonnen dus we gaan weer proberen wat normaler te eten
O: quinoa/havermoutpap
T: stukjes kaas
L: kom uiensoep, bakje rauwkost
T: handje noten
D: pasta met gerookte zalm
T: bak kwark
Klussen is ook een aanrader, kilootjes afgevallen in 2 weken, zonder enige moeite
Oh, wat klote!quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Auto + vuurwerk + net verzekering geswitcht naar WA ipv WA casco = huilen
Tof! Wat voor baan is het?quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Klussen is zeker een aanrader. Ik ben niet afgevallen, maar heb wel gegeten als een bootwerker![]()
. Mooi lijstje weer!
Ik had dat tweede gesprek vandaag, wederom een goed gevoel over. Als het goed is hoor ik morgen meer, ik ben benieuwd!
quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Auto + vuurwerk + net verzekering geswitcht naar WA ipv WA casco = huilen
Oja, ik wilde je nog DM´en. Doe ik nu ff!quote:
Soms moet je ergens beginnen om ergens te komen MC!quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:24 schreef the85mc het volgende:
Balen Puff! Echt klote gewoon dat mensen dat doen..
En wat leuk GB! Hopelijk ben je door!
Ik ben bij een van mn sollicitaties door naar de assessmentrondeMaar die baan is meer mijn reserveplan
![]()
En ben net naar sportschool geweest, nu gloei ik pas echt. Alle spieren in rug en benen voelen helemaal heet. Heb nu met legpress voor het eerst met meer dan 200 kg gedaan
quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
had je vandaag niet je eerste werkdag op je nieuwe stek?? Zo ja, hoe was het?
Ja klopt! Maar is buiten mijn huidige vakgebied.. Dat is vooral waarom ik twijfelquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Soms moet je ergens beginnen om ergens te komen MC!
quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee volledig uitgebrand. Om lakschade zou ik niet huilen.
Succes!quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:08 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja klopt! Maar is buiten mijn huidige vakgebied.. Dat is vooral waarom ik twijfel
Maar goed, eerst nog 'even' die assessment doen en dan zie ik wel verder.
da's klote voor jequote:Op donderdag 2 januari 2014 23:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, maar das alleen voor schade veroorzaakt door motorvoertuigen, dus helaas pindakaas.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:27 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
da's klote voor jedamn.
waarborgfonds ofzo? Ik noem maar wat....
Wtf. Wat kut.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Klinkt goed! Je welkom voelen is al een heel fijn beginquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Leuk! Wel brain overloadveel info te verwerken en nieuwjaarsbrakheid
Bij binnenkomst een bloemetje gekregenen er heerst een goede vibe
Tfa!
@ puff: lakschade?
Gb: mag ik ook een dm?
Wat jij zegtquote:Op vrijdag 3 januari 2014 07:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Klinkt goed! Je welkom voelen is al een heel fijn begin
GB, tof dat je door bent!
PuffKlote zeg!
Nee. Er is duidelijk gezien waar de daders heenvluchten (theehuis) maar politie vond t signalement te onduidelijk. Buren waren wel heel lief gisteravond. Nu allemaal administratiegezeik tijdens werk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:09 schreef the85mc het volgende:
Ah, dat meen je niet puff. Dat is echt klote man.. En nu? Is er kans dat de daders gepakt worden en dat jij schadevergoeding kan krijgen?
Pff.. Lekker is dat. Heb je het zelf ook zien gebeuren?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee. Er is duidelijk gezien waar de daders heenvluchten (theehuis) maar politie vond t signalement te onduidelijk. Buren waren wel heel lief gisteravond. Nu allemaal administratiegezeik tijdens werk.
Gefeliciteerd! En welkom natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:06 schreef friekin_ het volgende:
Ik mag me ondertussen hier melden, mijn bmi is flink omlaag gegaan.
Noten zijn echt niet slecht. Er is vorig jaar nog bewezen dat je er niet enorm van aankomt, zelfs als je enorme hoeveelheden eet. Ik eet ook vaak een hampel walnoten. Heerlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En welkom natuurlijk.
Mijn lijstje van vandaag
o. havermout met bolletje ingemaakte gember, een appel en havermelk
t. -
l. roergebakken halve chinese kool, 1 ui, handje noten en tamarinde
t. 75 gram notenmix, klein stukje chocolade
d. zodirect: zuurkool met ananas, gehaktbal
Had ook zo'n eye-opener vandaag uniek: na een paar dagen ongezond eten (lees: chips en oliebollen en alcohol) is mijn huid weer onrustig geworden. Beter niet meer doen dus.
Merk trouwens wel dat ik sneller reageer op ongezond voedsel dan vroeger.
Moet trouwens maar eens op zoek naar een alternatief voor noten. Volgens mij eet ik iets van 125 gram per dag. Dat kan toch ook niet goed zijn.
Nee is er niet. Geluk bij een ongeluk kan ik gebruik maken van iemands auto voorlopig. Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:03 schreef the85mc het volgende:
[..]
Pff.. Lekker is dat. Heb je het zelf ook zien gebeuren?
Is er niet ergens een gemeentepotje ofzo voor vandalisme?
Aankomen en afvallen interesseert mij niet (meer) zo. Ik ben al 5 jaar stabiel zonder er moeite voor te doen. Het gaat mij mij om de overload aan vetten en omega 3.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:35 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Noten zijn echt niet slecht. Er is vorig jaar nog bewezen dat je er niet enorm van aankomt, zelfs als je enorme hoeveelheden eet. Ik eet ook vaak een hampel walnoten. Heerlijk
Oh, dat zou ik niet wetenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Aankomen en afvallen interesseert mij niet (meer) zo. Ik ben al 5 jaar stabiel zonder er moeite voor te doen. Het gaat mij mij om de overload aan vetten en omega 3.
Overload aan omega-3 zal meevallen. Google eens op noten + galstenen of nierstenen, zou kunnen dat daar een verband is.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Aankomen en afvallen interesseert mij niet (meer) zo. Ik ben al 5 jaar stabiel zonder er moeite voor te doen. Het gaat mij mij om de overload aan vetten en omega 3.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:59 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben al 5 jaar stabiel zonder er moeite voor te doen. Het gaat mij mij om de overload aan vetten en omega 3.
Heerlijk lijstje dat van jou! En succes gewenst!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:56 schreef Goodbye het volgende:
Jemig, lijkt me erg lastig Tink... Ik heb ook géén idee wat je nu het beste kunt doen. Vond jouw eetpatroon altijd zo lekker gevarieerd en "normaal", maar blijkbaar werkte dat toch niet optimaal..?
Mijn lekkere lijstje vandaag
O: kwark/vla met muesli
T: 2 gekookte eitjes
L: broodje vitello tonato met tonijnmayo
T: appel, banaan
D: stokbrood met aioli, biefstukje in peperroomsaus, glas rode wijn
Maandag contractonderhandeling![]()
Dat schreef ik ook maar hoe ik het ook schreef... het klopte niet.. stom woordquote:
Kun je ook met glutenvrij of ander brood makenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:56 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat schreef ik ook maar hoe ik het ook schreef... het klopte niet.. stom woord
Da's toch soep?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:00 schreef Probability het volgende:
[..]
Kun je ook met glutenvrij of ander brood maken
Volgende google tip: ayurvedisch dieet/ eten ? Is gericht op voorkomen van verzuring.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:25 schreef Tinkepink het volgende:
Gegoogled en het sluit aan op wat ik al dacte. Teveel eiwit en oxaalzuur leiden tot verzuring, vermoeidheid etc. Anders gezegd: de redenen waarom ik op dieet ben gezet.
Dus: wat als alternatief?
Vlees/vis/kip? Nee, te veel eiwitten
Kwark/yoghurt? Mag ik niet (verzuren)
Fruit? Alleen 's morgens en met mate
Normaal brood? Mag ik niet
Brood van amandelmeel/hazelnoten/gedroogde vruchten? Eet al te veel noten
???
Blijft rauwkost over en daar begin ik langzamerhand een afkeer van te krijgen. Tomaten, komkommer en rauwe paprika vind ik echt niet meer lekker (te veel van gegeten). Zucht.
Ja maar er gaat brood inquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:19 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Da's toch soep?
Trek je de donkere wintermaanden nog een beetje?
Ikke? Of Tink?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Gebruik je nog drugs trouwens? Hoe is het met je interne koppie?
quote:
Nee je maakt die soep oa met oud brood.. Maar dat hoeft dus niet per se tarwebrood te zijnquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Volgens mij bedoelde Prob dat de soep met brood gegeten kan worden (want soep is het inderdaad).
Maar ik dacht ook even huh? Soep maken van speltbrood?
Tof! Misschien eens proberen danquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:41 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn gazpacho wordt gemaakt van tomaten, paprika, komkommer, ui, olijfolie. Je kunt er broodstukjes indoen, maar dat hoeft niet.
Wel een goed idee trouwens. Gazpacho is lekker.
@An: grappig, ik ben een pitta en alles lijkt te kloppen. tot het eetritme met een vroege lunch aan toe.
Ik doe het nog met medicijnenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik win.. kan het niet typen
NOg nooit gegeten trouwens, lijkt me goor.
Prob, ik bedoelde jou... lukt het zonder medicijnen?
Ben jij eigenlijk van plan altijd in de stad te blijven wonen probje?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:44 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik doe het nog met medicijnen![]()
Zolang ik studeer beter met. (Ook afgesproken met de decaan)
Nu toevallig paar dagen zonder maar had ook vakantie en heb de laatste vier eigenlijk alleen maar met vriendje in bed gelegen/gegeten. Dus dan is er ook niet zo veel medicatie nodighij vindt mij iig leuker zonder, ach ja
Morgen ga ik weer beginnen
Merkte vandaag dat de stad en fietsen door het drukke centrum zonder medicatie na een paar dagen in een heel klein dorpje in het zuiden van het land toch best druk is/veel prikkels
Ik dacht eigenlijk dat ik altijd in Amsterdam zou blijven wonen of anders naar een nog grotere stad maar ik moet zeggen dat het mij stiekem ook wel leuk lijkt in (westelijk deel) Noord Brabantquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk van plan altijd in de stad te blijven wonen probje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |