Ik moest huilen van de oliebollen. Ik had me er zó op verheugd.. maar ze waren echt NIET te vreten. Heb er 1 gehad bij een vriendin, die was nog wel mhaw. Maar die zooi die vrienden hadden gehaald voor bij onsquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb zoveel oliebollen gehad dat ik gewoon geen bodylotion hoef te gebruiken
Heb in 3 dagen 2100 kcal aan oliebollen gegeten... Valt op zich nog wel mee eigenlijk
Top van je hardlopen Tink!
speltoliebollen... ben geloof ik niet echt van de spelt.
Dat zware speltbrood van de AH, daar doe ik al weken mee, alleen lekker getoast
Ik eet anders gewoon volledig volkoren spelt. Is redelijk luchtig. Ik gebruik 120 ml water, 10 ml olijfolie, anderhalf theelepeltje zout, 500 gram spelt en twee eetlepels desem. Dat in broodapparaat voor vier uurtjes = heerlijk brood.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:02 schreef sigme het volgende:
Luchtig speltbrood moet welhaast gemaakt zijn van meel/bloem met weinig spelt en veel tarwe. Kenmerk van spelt is weinig gluten, dus dat is niet lekker luchtig.
jeejquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:52 schreef douche-eendje het volgende:
Speltbrood is lekker mits goed gemaakt, die van de AH is niet te vreten. Hier zit in de stad een biologische bakker met vooral veel spelt en desembroden, lekker luchtig. Maar ik bak het liefst zelf mn brood nog.
En Qtje nu ook hier![]()
jaaaaaaquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:48 schreef An24 het volgende:
Om 22:00 uur begint serie drie van Sherlockvoor de liefhebbers: op BBC 1
ik ga toch maar eens zo'n apparaat aanschaffenquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik eet anders gewoon volledig volkoren spelt. Is redelijk luchtig. Ik gebruik 120 ml water, 10 ml olijfolie, anderhalf theelepeltje zout, 500 gram spelt en twee eetlepels desem. Dat in broodapparaat voor vier uurtjes = heerlijk brood.
Ik heb er vorig jaar een complete high tea met kerst mee gemaakt. 25 man! Ding stond anderhalve dag te draaienquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:50 schreef Skoap het volgende:
[..]
ik ga toch maar eens zo'n apparaat aanschaffen
WIj hebben er twee staan (quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb er vorig jaar een complete high tea met kerst mee gemaakt. 25 man! Ding stond anderhalve dag te draaien![]()
Mjah, ik kan geen deeg kneden met mijn uit de kom vliegende vingers. Daarom heb ik hem. Ik wil het ding nog eens op kneden zetten en dan in de oven bakken. Eens kijken hoe het dan smaakt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
WIj hebben er twee staan (cadeautje/erfstukken), maar ik vind het ondingen. In de oven gebakken brood smaakt 100x beter.
Dat laatste doen wij ook soms. Maar dan kan ik net zo goed de keukenmachine pakkenquote:Op woensdag 1 januari 2014 21:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, ik kan geen deeg kneden met mijn uit de kom vliegende vingers. Daarom heb ik hem. Ik wil het ding nog eens op kneden zetten en dan in de oven bakken. Eens kijken hoe het dan smaakt.
Ohw de vorm maakt mij niet uit. Als het brood afgekoeld is, snij ik het en dan gaat het in plakjes de vriezer in. Freud houdt namelijk niet van brood. Ik zou wel weer eens zo'n heerlijke ovenkorst willen proevenquote:Op woensdag 1 januari 2014 21:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat laatste doen wij ook soms. Maar dan kan ik net zo goed de keukenmachine pakken. Ik vind brood uit een broodbakmachine vervelend van vorm en vaak ook minder luchtig dan een normaal brood.
En ik bak dan weer met de hand/oven en heb ook een pot desem in de koelkast staanquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben niet zo kieskeurig geloof ik haha, vind 't speltbrood van de ah ook prima te eten, niks bijzonders maar wel gewoon prima. Maar die spelt oliebollen waren écht lekker, we hadden een gewone en zo'n spelt ding gehaald om te kijken welke lekkerder was en mn ouders vonden de spelt oliebol ook veel lekkerder.
Douche-eendje, bak je ook zelf speltbrood? Zo ja, doe je dat met broodbakmachine ofzo? Altijd al eens willen proberen zelf te maken, maar heb alleen een oven, geen broodbakmachine..
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |