Die relatie is dat jij het de ene keer over absolute getallen hebt (2% van 300 zou minder zijn dan 3% van 200) en de andere keer over relatieve getallen (de verdeling van de taart is niet eerlijk, ook al is de taart fors groter geworden).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En de relatie tot de 'kloof tussen arm en rijk' is???
Je doet echt alsof je doofstom bent. Wat ik probeer aan te nemen is dat de kloof nog steeds toe neemt ondanks iets hogere koopkrachtcijfers voor de minima.
Woningwaarde en pensioenen, daar zit inderdaad de massa van het vermogen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar de stijging komt grotendeels door stijging van de woningwaarde, dus een eerlijke verdeling die jij maakt in je berekening klopt niet.
Het zijn de armen die de benchmark en doelstelling versloegen; niet de rijken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is maar wat je frustreren noemt.
Hoe zijn de minima precies gefrustreerd onder Balkenende?
Het gaat mij erom dat je bij je berekening de stijging evenredig verdeeld over de gehele bevolking terwijl al bij de woningwaarde stijging dit niet kan omdat er een groot gedeelte geen woning bevat en nu nog niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Woningwaarde en pensioenen, daar zit inderdaad de massa van het vermogen.
Ik vraag me trouwens af of de armste 10% in 1980 in staat was om 42 mrd aan schulden te maken.
Niet alle woningcorporaties waren verenigingen. Vanaf 1960 was dat "quasi-eigendom" al een zeldzaamheid.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jawel. Ze waren quasi-eigenaar van de woningbouwverenigingen.
Met een pennenstreek is dat vermogen van hun afgepakt en daar is de SP terecht nog steeds woedend om.
Er werd gesteld dat sinds 1980 de koopkracht van de minima er op achteruit is gegaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zijn de armen die de benchmark en doelstelling versloegen; niet de rijken.
Maar dat leidt af waar het om gaat: jij wees de koopkrachtplaatjes toe aan Balkenende, alsof ze dat bewust zo hebben gedaan. Dat is niet waar.
Doet het niet en die website heeft 11 trackers (nog nooit zoveel gezien op 1 website)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.businessinsider.com/rich-people-create-jobs-2013-11
Leuk leesvoer
Klopt, wel het inkomen uit de uitkering of minimumloon, maar dat is overgecompenseerd door de riante toeslagen en andere regelingen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat sinds 1980 de koopkracht van de minima er op achteruit is gegaan.
Dat is dus niet het geval.
Is het reele minimumloon dan dusdanig veel gedaald sinds 1980?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, wel het inkomen uit de uitkering of minimumloon, maar dat is overgecompenseerd door de riante toeslagen en andere regelingen.
Leugenaar. Dat kenmerkt de onethische rechtsmens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat sinds 1980 de koopkracht van de minima er op achteruit is gegaan.
Dat is dus niet het geval.
Dit is al zóóó vaak bewezen hier. Helaas zijn er een paar grafiekjes van google verwijderd. Complot?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het reele minimumloon dan dusdanig veel gedaald sinds 1980?
Ik mis nog wat grafieken.
Dit is wederom in een onderzoek naar de verhouding van de armste 10 procent tot de rijkste 10 procent.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leugenaar. Dat kenmerkt de onethische rechtsmens.
http://www.nrc.nl/carrier(...)d-is-armer-geworden/
Dit haalt ook de befaamde Thatcher quote over 'rich less rich provided that the poor are poorer' onderuit.
Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is al zóóó vaak bewezen hier. Helaas zijn er een paar grafiekjes van google verwijderd. Complot?
Wat begrijp je niet aan "reëel inkomen". Genocideclowntje.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is wederom in een onderzoek naar de verhouding van de armste 10 procent tot de rijkste 10 procent.
Geen koopkrachtonderzoek. Kom met nieuwe bronnen.
We hebben het hier dan ook niet over absolute armoedebestrijding, maar over relatieve.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:50 schreef Intellectueel het volgende:
Er is geen echte armoede in Nederland. Ook maar enigszins die indruk proberen te wekken is lachwekkend. Ik kan me herinneren dat een aantal maanden geleden nog een reclamespot op TV was, waarin werd geclaimd dat het niet hebben van een fiets gelijk staat aan armoede, wat natuurlijk ridicuul is.
Ik begrijp van een reëel inkomen genoeg om te weten dat het niet vergelijkbaar is met koopkracht. Rekenwonder.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "reëel inkomen". Genocideclowntje.
Tussen '77 en '97 zo'n 20% meende ik ooit ergens op de site van het CBS te hebben gelezen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het reele minimumloon dan dusdanig veel gedaald sinds 1980?
Ik mis nog wat grafieken.
Dat kloptquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Tussen '77 en '97 zo'n 20% meende ik ooit ergens op de site van het CBS te hebben gelezen.
Dit is de hoofdboodschapquote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Doet het niet en die website heeft 11 trackers (nog nooit zoveel gezien op 1 website)![]()
In 1994 werd zo'n 300 miljard aan vermogen afgepakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet alle woningcorporaties waren verenigingen. Vanaf 1960 was dat "quasi-eigendom" al een zeldzaamheid.
Dat gaat over de waarde van het minimumloon, niet over de koopkracht. Er komen nog honderden toeslagen etc overheen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.uva-aias.net/uploaded_files/publications/WP71.pdf
Pagina 17
http://www.boeckler.de/pd(...)_2013_mldb_v1013.pdf
Succes.
Vooral weer doen alsof we dement zijn!
Je doet in een aantal posts alsof dat de pot aan het eind van de regenboog is, maar dat moet je je maar even uitleggen in een land waar meer dan elders op sociale uitgaven is beknibbeld (OESO)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dat gaat over de waarde van het minimumloon, niet over de koopkracht. Er komen nog honderden toeslagen etc overheen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |